Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație pentru a fructifica potențialul coridorului Dunăre-Rin, care ar rezolva multe probleme de transport în Europa

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Grupul PPE din Parlamentul European va propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, a anunțat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) într-un mesaj pe Facebook.

”Pregătim în grupul PPE o serie de documente de poziție defalcate pe fiecare mod de transport în parte. La începutul lunii decembrie Comisia Europeană va comunica Strategia de mobilitate sustenabilă, care va fi urmată de celelalte propuneri referitoare la combustibilii alternativi și sistemele de comerț cu emisii pentru sectoarele maritim și rutier. Prin urmare, coagulăm acum un document de poziție pentru a avea o voce cât mai unită și mai puternică vizavi de propunerea Comisiei”, a precizat acesta.

Grupul Partidului Popular European din Parlamentul European a adoptat deja un document de poziție care înglobează toate modurile de transport, urmărind să detaliese o foaie de parcurs legislativă.

De altfel, au existat în prealabil consultări cu reprezentanții producătorilor de autovehicule, cu cei ai operatorilor fluviali, urmând ”să avem și cu operatorii din calea ferată și din domeniul maritim”.

”Ne preocupă în special cum se va face perioada de tranziție de la combustibili fosili la combustibili alternativi”, a completat eurodeputatul român, semnalând că ”pe căile fluviale, este evident că cel mai important coridor este Dunăre-Rhin, un coridor care ar rezolva foarte multe probleme de transport în Europa, fiind practic legătura dintre Marea Neagră și Marea Nordului trecând prin Europa Centrală”.

Marinescu a deplâns în același timp că, deocamdată, ”nici regulamentele și nici standardele tehnice nu sunt armonizate”.

”Vom propune armonizarea regulamentelor de navigație, a standardelor tehnice și de personal, precum și coordonarea investițiilor, pentru că dacă un stat nu investește, întregul canal navigabil este compromis”, a anunțat astfel europarlamentarul român.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu: Parlamentul European cere o foaie de parcurs privind trecerea de la motoare cu combustie la cele bazate pe resurse nepoluante pentru a proteja producătorii și consumatorii
Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Pentru reducerea emisiilor în UE cu 55% până în 2030, România va trebui să mute transportul de pe rutier pe Dunăre

Aceste documente de poziție ale Grupului PPE defalcate pe fiecare mod de transport în parte erau anunțate de Marian-Jean Marinescu încă de la începutul acestei luni.

La acel moment, Grupul Partidului Popular European (PPE) din Parlamentul European a adoptat un document conceput de europarlamentarul liberal Marian-Jean Marinescu care creionează o imagine foarte clară a eforturilor pe care transporturile le vor face pentru decarbonizare.

Potrivit mențiunilor eurodeputatului român de la acel moment, în această foaie de parcurcurs, care cuprinde propuneri concrete, nu se vor regăsi reduceri de 60% sau 70% a emisiilor cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990.

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunţat la mijlocul lunii septembrie în cadrul primului său discurs privind Starea Uniunii, susținut în plenul reunit al Parlamentului European, o propunere de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră în Uniunea Europeană până în 2030 în raport cu nivelul din 1990, faţă de un obiectiv fixat în prezent la o diminuare cu 40%, cu scopul de a ajunge la o neutralitate în privinţa emisiilor de carbon până în 2050.

La acel moment, europarlamentarul Marian-Jean Marinescu i-a solicitat președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să prezinte pașii pentru atingerea obiectivului de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030.

”Lucurile trebuie făcute cu echilibru. Vreau să văd și eu studiul de impact. Doresc să văd ce se întâmplă acolo în ceea ce privește locurile de muncă, situția socială, competitivitate economică față de alte zone economice din această lume”, a precizat Marian-Jean Marinescu în cadrul unei dezbateri organizate de CaleaEuropeană.ro în format de videoconferință privind Starea Uniunii Europene.

Europarlamentarii au fost mai ambițioși și au solicitat la 8 octombrie o reducere de 60% până în 2030, adăugând necesitatea ca obiectivele naționale să fie adaptate într-un mod eficient și corect.

Din punctul de vedere al lui Marinescu, pentru România, ținta de 60% reducere a emisiilor înseamnă pierdere de locuri de muncă. ”Susțin pe deplin decarbonizarea UE până în 2050, dar trebuie să o facem într-un mod înțelept, care să mențină competitivitatea economică, bunăstarea populației, și să creeze noi oportunități de angajare”, explica acesta la acel moment.

Astfel, eurodeputatul român a reluat solicitarea sa înaintată Comisiei Europene de a prezenta ”un studiu de impact, care să prezinte măsurile necesare pentru atingerea țintei de reducere cu 60% a emisiilor de carbon și impactul acestora”.

”Să spui 60% este simplu. Dar care sunt efectele unei eventuale reduceri de 60%? Nu cumva sunt mai grave decât incălzirea grobală? Când vine vorba de Pactul ecologic, toată lumea se concentrează pe ținta de reducere a emisiilor de carbon. S-a propus 50, 60, ba chiar 70%. E simplu să propui ținte. Mai complicat este să arăți cum ajungi acolo și impactul acestor ținte”, a explicat acesta.

Aceste noi ținte anunțate de Ursula von der Leyen se înscriu în ambițioasa inițiativă anunțată la 11 decembrie 2019, și anume Pactul Ecologic European, prin care Comisia Europeană dorește să transforme Europa în primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European oferă o foaie de parcurs care conține acțiuni menite să încurajeze utilizarea eficientă a resurselor prin trecerea la o economie circulară curată și să pună capăt schimbărilor climatice, să inverseze declinul biodiversității și să reducă poluarea. Acest pact prezintă investițiile necesare și instrumentele de finanțare disponibile și explică modul în care se va asigura o tranziție justă și favorabilă incluziunii.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu a organizat în Parlamentul European un eveniment dedicat rezultatelor proiectului PULSAR privind identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor al Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a organizat miercuri, în legislativul european, un eveniment în cadrul căruia au fost prezentate rezultatele proiectului PULSAR, în contextul importanței cercetării și inovării pentru decarbonizarea aviației și atingerea obiectivelor de mediu.

”Echipa proiectului și-a propus să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile aviației, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și asupra calității aerului local”, a precizat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.

În descrierea proiectului se amintește că sectorul aviației se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi realizarea de progrese tehnologice, reducerea impactului său asupra mediului și creșterea competențelor forței de muncă din acest sector, respectând în același timp noile politici și priorități ale UE, cum ar fi Pactul verde european, noua politică industrială europeană, precum și strategia digitală europeană. Sectorul aviației europene are nevoie de un cadru de cercetare și inovare orientat spre politici pentru a facilita progresele tehnologice, pentru a minimiza amprenta sa asupra mediului și pentru a adera la noile politici și priorități ale UE.

Pentru a îndeplini aceste obiective, proiectul PULSAR, finanțat de UE, asistă factorii de decizie europeni în identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050. Aceste eforturi abordează obiectivele de mediu, reglementările asociate și așteptările cetățenilor europeni.

În plus, PULSAR urmărește să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile de aviație, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și a calității aerului la nivel local.

Mai mult, proiectul de cercetare finanțat prin programul Horizon Europe stabilește o foaie de parcurs educațională care vizează să ghideze formarea viitorilor experți în domeniul aviației durabile, comunicând în același timp în mod eficient inițiativele de mediu ale industriei către cetățeni.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Victor Negrescu, negociatorul-șef al PE pentru bugetul UE 2025, a început negocierile cu reprezentanții Comisiei Europene și Consiliului UE: Trebuie să trecem de la programe pe hârtie la acțiune în teren

Published

on

© Victor Negrescu/ Facebook

Eurodeputatul Victor Negrescu, negociator-șef al Parlamentului European pentru bugetul UE pentru 2025, a început discuțiile cu reprezentanții Comisiei Europene și ai Consiliului Uniunii Europene privind acest dosar.

Acesta a dat asigurări că va susține cu tărie ”necesitatea unei bugetări axate pe nevoile cetățenilor în jurul a trei principii cheie”:

  • finanțarea programelor prin care creștem nivelul de trai al cetățenilor și dezvoltăm componenta socială prin care nu lăsăm pe nimeni în urmă;
  • asigurarea că banii europeni ajung acolo unde este nevoie de ei, printr-o mai bună implementare, flexibilizarea și simplificarea regulilor, combaterea corupției și prioritizarea finanțărilor şi către obiective noi de finanțare;
  • protejarea modului de viață european, prin creșterea investițiilor în zone de siguranță și de securitate, pornind de la apărarea comună a UE până la reziliența societății pe componente precum combaterea traficului de droguri sau investițiile în educație și sănătate

”Liderii europeni trebuie să înțeleagă că așteptările de la Uniunea Europeană sunt consistente și îndreptățite”, a semnalat Negrescu.

În consecință, el i-a explicat comisarului european pentru bugete că ”trebuie să trecem de la teorie la practică, de la programe pe hârtie la acțiune în teren pentru ca oamenii să simtă beneficiile apartenenței la UE”.

La mijlocul lunii martie, Parlamentul European a aprobat prioritățile bugetare pentru anul viitorul propuse și susținute de negociatorul-șef al acestei instituții pentru bugetul UE, eurodeputatul Victor Negrescu.

Citiți și: Victor Negrescu, negociator-șef al PE, prezintă prioritățile pentru bugetul UE 2025: Trebuie să alocăm resurse financiare pentru o Europă echitabilă care nu lasă pe nimeni în urmă

Parlamentul European a aprobat prioritățile bugetare pentru 2025 prezentate de Victor Negrescu, negociatorul-șef pentru bugetul UE

Prioritățile negociate de europarlamentarul social-democrat au fost adoptate cu 380 de voturi pentru din 582 de eurodeputați prezenți.

Comisia Europeană este așteptată acum să facă următorul pas, în contextul în care Consiliul Uniunii Europene și-a stabilit deja orientările pentru bugetul pentru 2025, considerând că acesta ar trebui să fie unul realist și să asigure o finanțare prudentă și să lase suficiente marje în cadrul plafoanelor cadrului financiar multianual (CFM) pentru a face față unor circumstanțe neprevăzute și pentru a aborda provocările Uniunii.

Cel mai probabil, executivul european va prezenta propunerea de buget pentru următorul an în vara lui 2024.

Bugetul pentru 2025 trebuie să fie convenit între Consiliu și Parlament până la sfârșitul acestui an.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Rectificarea bugetului UE pentru 2024 propusă de Siegfried Mureșan a fost adoptată de comisia de specialitate din PE: Voi reuși să obțin un vot final înainte de începerea campaniei pentru alegerile europene

Published

on

© Siegfried Mureșan/ Facebook

Raportul eurodeputatului Siegfried Mureșan, negociator-șef al Parlamentului European pentru bugetul UE pentru 2024, document care aduce 4,8 miliarde de euro pentru sprijinirea Ucraina și fonduri suplimentare pentru întărirea siguranței în UE, a fost votat de Comisia pentru bugete din Parlamentul European.

”Ca negociator-șef al Parlamentului European pentru Bugetul Uniunii Europene din 2024, am solicitat astăzi votul colegilor din Comisia pentru bugete pe prima propunere de rectificare a bugetului anual al UE. Prin revizuirea Cadrului Financiar Multianual (CFM) 2021 – 2027, aprobată în luna februarie, am decis să alocăm mai multe fonduri pentru noile priorități ale Uniunii Europene: protecția securității externe, siguranța și apărarea în interiorul UE, precum și pentru crearea Facilității pentru Ucraina în valoare de 50 de miliarde de euro”, a amintit acesta într-un mesaj publicat pe Facebook.

El a continuat prin a spune că ”aceste alocări nu au putut fi incluse de la început în Bugetul UE 2024 pe care l-am votat anul trecut fiindcă nu existau suficiente resurse de finanțare în forma inițială a Cadrului Financiar Multianual (CFM) al UE pe baza căruia se adoptă bugetele anuale”.

”Forma inițială a CFM a fost votată în 2020, înainte de apariția noilor priorități europene cauzate în mare parte de războiul declanșat de Rusia în Ucraina. De aceea a fost nevoie de revizuirea CFM, care a fost adoptată în februarie, la trei luni după adoptarea bugetului anual”, a mai amintit Siegfried Mureșan.

După votul de luni, raportul va fi adoptat pe 25 aprilie, în ultima sesiune plenară a Parlamentului European din actuala legislatură.

”Mă bucur că voi reuși să obțin un vot final pe această rectificare înainte de începerea campaniei pentru alegerile europene. Ne asigurăm, în felul acesta, că banii ajung cât mai repede acolo unde este nevoie de ei”, și-a exprimat europarlamentarul satisfacția.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
COMISIA EUROPEANA6 mins ago

Liderii UE au făcut primul pas către viitorul pieței unice, cerând “un nou pact european pentru competitivitate ancorat în piața unică” și cu o Uniune a piețelor de capital cu un potențial anual de 470 de miliarde de euro pentru companii

CONSILIUL EUROPEAN1 hour ago

Klaus Iohannis le-a prezentat omologilor din UE viziunea României privind viitorul pieței unice, cu accent pe rolul prioritar al coeziunii și agriculturii și ridicarea controalelor la frontierele terestre

SUA3 hours ago

SUA: Camera Reprezentanților va vota proiectul de lege privind ajutorul de 61 miliarde de dolari pentru Ucraina

U.E.4 hours ago

UE instituie Cadrul de Investiții pentru Ucraina în valoare de 9,3 mld. de euro

ROMÂNIA4 hours ago

Marcel Ciolacu, întâlnire cu reprezentanți ai companiilor emirateze: Extinderea și modernizarea Aeroportului Otopeni, a infrastructurii portuare și feroviare, obiectivele strategice ale parteneriatului comercial cu UAE

ROMÂNIA5 hours ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

MAREA BRITANIE5 hours ago

Comisia Europeană dorește începerea negocierilor de stabilire a unui acord între UE și Marea Britanie privind mobilitatea tinerilor de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii

NATO6 hours ago

Cinci avioane ale Forțelor Aeriene Spaniole protejează spațiul aerian al NATO deasupra României, fiind dislocate la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu

G76 hours ago

Ministrul german de externe cere G7 ”măsuri suplimentare” contra Iranului după atacul ”fără precedent” asupra Israelului

COMITETUL EUROPEAN AL REGIUNILOR6 hours ago

Raportorul CoR Csaba Borboly: Regiunile și orașele din UE cer reevaluarea statutului de protecție a carnivorelor mari pentru a promova coexistența durabilă cu omul și îmbunătățirea biodiversității

ROMÂNIA5 hours ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

ROMÂNIA1 day ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA1 day ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

REPUBLICA MOLDOVA2 days ago

Gala AOR. Președintele Rețelei Orașelor și Municipiilor din R. Moldova din cadrul CALM: Ne dorim parteneriate în care Republica Moldova să se simtă parte a românității de facto și de jure

ROMÂNIA DIGITALĂ2 days ago

Digital Innovation Summit Bucharest explorează în perioada 16-18 aprilie punctul de intersecție dintre inovarea digitală, securitatea cibernetică și eforturile diplomatice într-o lume interconectată

ROMÂNIA DIGITALĂ2 days ago

Digital Innovation Summit/Nicolae Ciucă: Văd următorii 10 ani ca pe un deceniu al siguranței, în care investiția în inovație și tehnologie trebuie să fie parte a noului proiect de țară

ROMÂNIA3 days ago

Premierul Marcel Ciolacu, întâlnire cu președintele Congresului Mondial al Ucrainenilor: Lucrăm împreună pentru a asigura drepturi egale pentru minoritățile naționale din România și Ucraina

NATO7 days ago

Klaus Iohannis explică de ce România nu a investit 2,5% din PIB pentru apărare în 2023: Inflația, lipsa lichidităților la momentul achiziției și a echipamentelor militare

PARLAMENTUL EUROPEAN1 week ago

Regele Philippe al Belgiei, în plenul PE: „Europa și întreaga lume au mare nevoie de speranță”

Trending