Connect with us

ROMÂNIA

MApN demontează o serie de dezinformări cu privire la două proiecte legislative adoptate recent de Camera Deputaților: Constituie încercări de subminare a suveranității și securității naționale

Published

on

© InfoRadar MApN

Ministerul Apărării Naționale, prin platforma InfoRadar – Detectorul Dezinformării, demontează seria de dezinformări răspândire masiv pe platformele digitale cu privire la două proiecte legislative adoptate recent de Camera Deputaților: proiectul de Lege privind desfășurarea pe timp de pace a misiunilor și operațiilor militare pe teritoriul statului român (PL-x nr. 5/2025) și proiectul de Lege privind controlul utilizării spaţiului aerian naţional (PL-x nr. 6/2025).

Citiți și: Camera Deputaților a adoptat legea care permite doborârea dronelor care intră în spațiul aerian național. Voturile împotrivă au venit de la formațiunile extremiste

”O serie de postări afirmă în mod fals că aceste proiecte nu ar fi parcurs procesul de transparență decizională cerut de lege. Așa cum am prezentat și în alte postări pe această platformă, pentru fiecare dintre aceste proiecte legislative, Ministerul Apărării Naționale a parcurs toți pașii procedurali impuși, fiind organizate inclusiv dezbateri publice, așa cum poate fi observat din consultarea secțiunii Proiecte de acte normative aflate în procedură de transparenţă decizională, de pe pagina de internet a MApN. Nu este pentru prima dată când în legătură cu aceste proiecte sunt rostogolite în spațiul public informații false, manipulări și exagerări bazate pe scoaterea din context”, atrage atenția MApN într-un comunicat.

Instituția prezintă, sintetizat, care sunt informațiile lase răspândite prin această nouă campanie de dezinformare:

  • cetățenii României vor fi obligați să meargă la război sau copiii românilor vor fi trimiși să lupte în Ucraina;
  • adoptarea acestor proiecte va însemna că Parlamentul României va vota instaurarea unei dictaturi militare;
  • comanda Armatei României va fi cedată către armate străine / către NATO / către Bruxelles;
  • odată cu adoptarea și intrarea în vigoare a propunerilor legislative, armata va putea primi ordine să tragă în poporul care protestează;
  • Integrarea spaţiul aerian național în spaţiul aerian al NATO și gestionarea în comun a acestui spațiu cu structurile aliate reprezintă o formă de cedare a suveranității naționale;
  • prin intrarea în vigoare a proiectelor de legi, România va fi ocupată de trupe străine (efective NATO, prezentate ca trupe de ocupație);
  • adoptarea acestor proiecte dovedește faptul că autoritățile fac pregătiri pentru intrarea României în război;
  • inițierea, dezbaterea și adoptarea acestor proiecte legislative reprezintă un act de trădare națională.

”Toate aceste afirmații și altele dezvoltate din acestea sunt false! Răspândirea unor dezinformări și manipulări de tipul celor prezentate mai sus nu are legătură cu apărarea intereselor naționale ale României sau cu protejarea suveranității naționale. Încercările de a prezenta măsurile concrete de întărire a capacității de apărare a României și a NATO drept… acte de trădare națională se înscriu în tiparul campaniilor de dezinformare desfășurate în spațiul public din România, inclusiv de actori statali cu o agendă contrară suveranității României și împotriva NATO, prin care se încearcă inducerea unui climat de panică și de slăbire a încrederii în capacitatea instituțiilor din sistemul național de securitate de a-și îndeplini misiunile constituționale. Astfel de dezinformări și manipulări, prin care este atacat cel mai puternic instrument de garantare a acestora, constituie încercări de subminare a suveranității și securității naționale”, arată ministerul.

Ministerul Apărării Naționale, prin platforma InfoRadar – Detectorul Dezinformării, arată ce prevăd, de fapt, proiectele legislative amintite mai sus: 

Legea privind controlul utilizării spațiului aerian național își propune să stabilească un nou cadru de cooperare și coordonare la nivelul autorităților și instituțiilor care au competențe în gestionarea și monitorizarea spațiului aerian național.

Noua perspectivă cu privire la controlul utilizării spațiului aerian național are în vedere realitățile mediului de securitate actual și viitor. Ca urmare a războiului ilegal declanșat de Federația Rusă împotriva Ucrainei, țară cu care România împarte o graniță cu o lungime semnificativă, a devenit evident că sfera riscurilor și amenințărilor la adresa securității naționale, a integrității spațiului aerian național și siguranței aeronautice, a vieții și sănătății persoanelor și a patrimoniului trebuie extinsă pentru a include și noile tipuri de mijloace de atac utilizate. 

Astfel, actul normativ va reglementa măsurile pe care statul român le va putea lua pentru controlul utilizării spațiului aerian național, va stabili autoritățile și instituțiile care au competente în luarea măsurilor de prevenire și contracarare a utilizării spațiului aerian național, nu doar de către aeronave, ci și de sisteme de aeronave fără pilot la bord – cunoscute în spațiul public prin termenul generic de drone, precum și alte vehicule aeriene care ar putea fi folosite în viitor.

Prin completările și prevederile noi incluse, actul normativ va adapta cadrul legislativ aflat la dispoziția autorităților competente, în scopul asigurării unei eficiențe sporite în ceea ce privește respectarea regulilor de utilizare a spațiului aerian național, ceea ce va contribui la creșterea siguranței și securității aviației, inclusiv în situații de genul celor înregistrate în ultimul an, în care drone folosite de Federația Rusă în atacurile ilegale executate împotriva infrastructurii portuare civile ucrainene de la Dunăre sau fragmente din acestea au căzut pe teritoriul național al României, precum și pentru cazurile de aeronave fără pilot, de mici dimensiuni, care au survolat, pentru anumite perioade de timp, teritoriul național.

Legea privind desfășurarea pe timp de pace a misiunilor și operațiilor militare pe teritoriul statului român, urmărește crearea cadrului juridic care să permită desfășurarea unor misiuni și operații pe teritoriul statului român, în vederea întreprinderii măsurilor necesare, prin care să fie protejată viața, sănătatea, proprietatea, drepturile și libertățile cetățenilor români.

Necesitatea promovării proiectului de lege a apărut, în mod obiectiv, din faptul că actualul cadru normativ nu acoperă nevoile noilor realități rezultate din urma acelorași evoluții din regiune, în care agresiunile repetate și ilegale ale Federației Ruse împotriva unui stat suveran, cu care țara noastră se învecinează, creează riscuri de securitate pentru România și pentru Alianța Nord Atlantică.

Concret, proiectul de lege propune completarea normelor în vigoare cu privire la pregătirea și desfășurarea misiunilor și operațiilor pe timp de pace, pe teritoriul național de către forțele armate ale României sau ale statelor aliate dislocate pe teritoriul nostru național, ca parte a măsurilor de consolidare a posturii de apărare și descurajare a oricărei agresiuni împotriva țării noastre sau a teritoriului comun al Alianței.

Adoptarea acestui proiect va oferi baza legală pentru luarea în mod oportun și eficient de măsuri de prevenire și descurajare a riscurilor și amenințărilor, precum și reacția promptă la acestea, pe durate limitate, în raport cu evoluția crizei, însă fără a fi necesară instituirea sau declanșarea unei stări excepționale (stare de mobilizare, de asediu sau război), potrivit legislației în materie.

Ca urmare a declanșării războiului de agresiune împotriva Ucrainei de către Federația Rusă, NATO a activat, pentru prima dată în istorie, planurile regionale de apărare pentru țările aliate de pe flancul estic, state care sunt cele mai expuse riscurilor și amenințărilor generate de această situație, inclusiv pentru România. Astfel, începând cu anul 2022, efectivele militare ale țărilor NATO dislocate pe teritoriul României au fost sporite, fiind în prezent de aproximativ 5.000 de militari din Statele Unite, Franța – țara care și-a asumat conducerea Grupului de Luptă NATO de la Cincu, Spania, Portugalia, Polonia,  Belgia, Marea Britanie, Țările de Jos, Italia, Norvegia, Bulgaria, Turcia, Luxemburg, Germania, Grecia, Macedonia de Nord și Ungaria.

Această nouă realitate operațională impune un cadru de cooperare între forțele aliate care sunt dislocate pe teritoriul național și Armata României, un cadru juridic adaptat, în mod realist și eficient, la exigențele desfășurării unor misiuni sau operații în context aliat.

MApN explică, pe scurt, ”controversa” transferului de autoritate, ”cea mai vehiculată dezinformare”

Conceptul de transfer de autoritate este utilizat în mod uzual, în cadrul NATO, în desfășurarea operațiilor sau misiunilor în cadru aliat sau de coaliție.

Proiectul de lege definește transferul de autoritate drept o acțiune prin care diferite grade de autoritate ale comenzii și controlului asupra unor forțe desemnate sunt conferite, pe o durată determinată, de către comandantul forțelor aliate sau autoritățile militare ale statelor participante la o coaliție pe teritoriul statului român către șeful Statului Major al Apărării sau, după caz, de către acesta unui comandant aliat sau de coaliție, în condițiile legii române și ale tratatelor la care România este parte (art. 3, alin. 1, lit. d).

Pe timpul unor misiuni și operații militare care s-ar putea desfășura pe teritoriul statului român la care ar participa și forțe armate străine, comandanții desemnați să conducă aceste misiuni sau operații vor exercita comanda operațională (adică doar în legătură cu și pe timpul desfășurării acestor misiuni sau operații) a efectivelor militare române și străine participante. Acești comandanți pot fi români (art. 7, alin. 1) sau străini (art. 7, alin. 2).

”Acest aspect, al creării cadrului juridic prin care este autorizat transferul de autoritate către un comandant străin, a generat o serie întreagă de interpretări alarmiste, care prezintă această procedură drept o formă de… renunțare la suveranitatea națională. Într-o notă conspiraționistă, această procedură este prezentată ca fiind neconstituțională sau un act iresponsabil și chiar trădare a țării și a intereselor naționale”, precizează sursa citată.

În fapt, procedura transferului de autoritate este reglementată în legislația românească de mai bine de 13 ani, în Legea 121 din 2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român. La articolul 11, acest act normativ definește în mod similar transferul de autoritate către un comandant străin sau român, însă stabilește această procedură ca fiind aplicabilă doar în misiuni și operații multinaționale desfășurate în afara teritoriului României.

Această limitare geografică era justificată de realitățile mediului de securitate ale vremurilor la care a fost adoptată legea, care făceau ca amenințările și pericolele să se manifeste în teatrele de operații. Însă războiul de agresiune al Rusiei declanșat în 2022 a adus aceste amenințări la frontierele NATO și la granița României cu Ucraina. De aceea, pentru adaptarea la noile realități, este necesar un cadru juridic prin care să se poată asigura principiul comenzii unice pentru un comandant român sau aliat, în orice situație în care s-ar planifica și executa operații sau misiuni militare pe teritoriul național, în care să fie angrenate atât efective ale Armatei României, cât și ale armatelor aliate, amintește sursa citată.

Exercitarea comenzii de către un comandant, fie el român sau străin, nu implică în niciun fel vreo formă de cedare a suveranității niciuneia dintre țările ale căror efective participă la misiunea sau operația în discuție.

”Transferul operațional către un comandant străin nu implică întreaga Armată a României, ci doar acele efective desemnate să participe la misiunea sau operația pe care acesta o va comanda. Orice altă interpretare este falsă! Proiectul legislativ înaintat Parlamentului, prevede în mod expres, la art. 3 alin (2), că <<misiunile și operațiile militare se execută de către forțele armate în mod exclusiv/sau cu participarea forțelor armate străine, cu respectarea legislației României, a tratatelor internaționale, acordurilor bilaterale și multilaterale și a înțelegerilor tehnice încheiate cu forțele armate străine>>. Ca atare, acuzațiile de neconstituționalitate sau trădare a intereselor României sunt false și total nejustificate”, arată MApN.

Autorizarea personalului militar și străin cu privire la uzul armamentului, munițiilor și dispozitivelor militare din dotare

O altă acuzație fără justificare este legată de prevederile art. 6 alin. (1), prin care, ”pe durata participării la misiuni și operații militare, pe teritoriul statului român, pentru îndeplinirea misiunilor încredințate, personalul forțelor armate române și străine poate face uz de armamentul, munițiile și dispozitivele militare din dotare, în conformitate cu legislația României și cu regulile de angajare autorizate”.

”Această prevedere este prezentată în mod fals drept o autorizare acordată forțelor armate române și străine de a folosi muniția de război împotriva populației civile participante la proteste (!). Și această formă de manipulare se înscrie în tiparul campaniilor de dezinformare desfășurate în spațiul public din România, prin care se încearcă inducerea unui climat de panică și de slăbire a încrederii în capacitatea instituțiilor din sistemul național de securitate  de a-și îndeplini misiunile constituționale. Această formă de interpretare a textului legislativ este o manipulare și nu are legătură cu realitatea obiectivă. Condițiile în care efectivele militare participante pot face uz de muniție de război sunt strict definite, în acord cu legislația României și cu regulile de angajare, care sunt fundamentate obligatoriu pe temeiuri legale (care urmăresc asigurarea deplinei conformități cu prevederile legislației naționale și internaționale în domeniu), politice (care au în vedere asigurarea cadrului în care misiunile și operațiile militare corespund obiectivelor politico-militare şi stării finale dorite) și militare (care vizează asigurarea premiselor necesare desfășurării misiunilor și operațiilor militare, precum și asigurarea protecției forțelor proprii/aliate/de coaliție)”, atrage atenția MApN. 

Integrarea spațiului aerian național în spațiul comun NATO

În campania de denigrare a proiectelor de lege în discuție, una dintre temele principale de atac acreditează ideea falsă că prevederile articolului 7 al proiectului  Legii privind controlul utilizării spațiului aerian național, prin care se reglementează modul în care, în scopul apărării colective, spaţiul aerian național este integrat în spaţiul aerian al Organizației Tratatului Atlanticului de Nord, ar însemna un act de trădare a intereselor naționale (!).

O astfel de interpretare este falsă! Gestionarea în comun a spațiului aerian al țărilor NATO reprezintă un exemplu concret prin care Alianța Nord-Atlantică își îndeplinește în mod eficient principala misiune asumată prin Tratatul de la Washington, aceea a apărării colective împotriva oricăror amenințări și provocări. Spațiul aerian al țărilor NATO este gestionat într-o formă integrată, pentru utilizarea cât mai eficientă a capabilităților defensive aflate permanent la datorie. Aceste măsuri nu diminuează în niciun fel suveranitatea țărilor membre asupra propriilor spații aeriene”, semnalează MApN.

Instituția reamintește că Forțele Aeriene Române au dislocat de două ori aeronave de luptă și personal aeronautic în Baza Aeriană Šiauliai, Lituania  – în 2007, cu patru aeronave MiG -21 LanceR și 67 de militari, respectiv în 2023, cu patru F-16 și 100 de militari, pentru executarea unor misiuni de poliție aeriană sub comandă NATO. 

”Misiunea acestor detașamente, dislocate prin rotație de forțe aeriene ale membrilor NATO, este de apărare a spațiului aerian al Țărilor Baltice și nu afectează suveranitatea acestor țări. În mod similar, în România, aliații din NATO dislocă prin rotație detașamente de forțe aeriene – cu aeronave de luptă și tehnică de apărare aeriană sau de radiolocație, pentru executarea unor misiuni de poliție aeriană extinsă sub comandă NATO, care suplimentează misiunile de poliție aeriană executate de Forțele Aeriene Române, sub comandă națională”, mai explică MApN.

În prezent, în  Baza 57 Aeriană ”Căpitan Aviator Constantin Cantacuzino”, de la Mihail Kogălniceanu este dislocat un detașament spaniol, format din aproximativ 170 de militari (piloți și personal tehnic) care acționează cu 6 aeronave Eurofighter.

Aceste misiuni de Poliție Aeriană Extinsă sunt executate în România pentru consolidarea protejării spațiului aerian național și nu afectează în niciun fel suveranitatea țării noastre.

Dislocarea de detașamente de forțe aeriene aliate în țările de pe flancul estic, inclusiv în România, a fost decisă în 2014, la Summit-ul din Țara Galilor, în urma acțiunilor agresive ale Federației Ruse în Ucraina – soldate cu anexarea ilegală a Peninsulei Crimeea. 

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

SĂNĂTATE

Boloș: Îngrijirea paliativă nu este un moft. MIPE anunță un apel de proiecte de peste 58 mil. euro pentru investiții în infrastructura serviciilor de paliație

Published

on

© Marcel Boloș/ Facebook

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) anunță prelungirea apelului de proiecte pentru investiții în infrastructura serviciilor de paliație până la 30 mai 2025. Apelul are o alocare de peste 58 milioane de euro și vizează unitățile sanitare publice și ONG-uri care sunt deja furnizori de servicii de îngrijiri paliative sau care în termen de 12 luni de la finalizarea proiectului se acreditează ca furnizor.

Îngrijirea paliativă nu este un moft. Este un drept al celor care trec prin suferințe grele. Este forma prin care sistemul de sănătate răspunde demn la fragilitatea umană – cu sprijin medical, dar și psihologic. Este grija față de bolnav, de familia care nu știe ce urmează și caută un strop de sprijin. În multe județe din România, acest tip de îngrijire nu există sau este mult sub necesar”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

De asemenea, ministrul face apel la toți cei care știu că pot schimba ceva în comunitatea lor: „Pregătiți proiecte bune, gândiți soluții realiste, cereți sprijin dacă aveți nevoie. Vom face tot ce ține de noi pentru ca finanțarea să ajungă acolo unde este cea mai mare nevoie. Îmi doresc ca niciun proiect bun să nu rămână pe dinafară”, a conchis acesta în postarea sa de pe pagina oificială de Facebook.

Se vor finanța următoarele: 

  • Cheltuieli pentru obținerea terenului și/sau a unui imobil în limita de maxim 10% din valoarea eligibilă totală a proiectului.
  • Cheltuielile aferente lucrărilor de investiții, inclusiv pentru realizarea de construcții noi;
  • modernizări și extinderi;
  • dotări cu echipamente, inclusiv digitalizare;
  • cheltuielile efectuate pentru proiectare și pregătirea documentațiilor tehnico-economice.

În mod special, prioritate vor avea județele fără niciun pat de paliație sau cu o acoperire sub 15%.

Continue Reading

POLITICĂ

Nicușor Dan și-a prezentat programul “România onestă” cu care speră ajungă președinte, promițând că va aduce specialiști pentru “a da o direcție adecvată statului român”

Published

on

© Nicușor Dan/ Facebook

Primarul general al Bucureștiului, Nicușor Dan, candidat independent la alegerile prezidențiale, și-a prezentat marți programul prezidențial, care se numește “România onestă”, cu aproximativ două săptămâni înainte de alegeri, acesta conținând mai multe reforme precum cea administrativ-teritorial, cea a sistemului electoral și cea a Curții Constituționale, relatează Hotnews.

“Întreaga administrație publică este anchilozată. Orice încercare o face, o face în același ritm birocratic și lipsit de eficiență, chiar când are bune intenții”, a afirmat Nicușor Dan, apreciind că “statul român nu are resurse pentru a se regenera el însuși”.

“De asta o să vedeți în programul pe care îl prezint că vorbesc foarte, foarte mult de cooptarea specialiștilor din zona privată, din zona de asociații profesionale, din zona de consultanță, pentru a da o direcție adecvată pentru statul român”, a punctat el.

Viziunea actualului primar pentru țară cuprinde 60 de puncte în care Dan arată că, în calitate de președinte, se va lupta “cu marea corupţie”, ceea ce “nu se poate face decât prin schimbarea de optică a Parchetelor, care în ziua de azi nu se duc exact, sistematic, în zonele mari de corupţie”.

 

Primarul Capitalei a vorbit și despre modificarea legii de funcționare a legii de funcționare a Curții Constituționale (CCR). 

Modificarea ar consta în faptul că judecătorii vor fi numiți doar din rândul magistraților care au experiență, dar în continuare vor fi aleși de președinte și de cele două Camere ale Parlamentului, așa cum prevede Constituția. 

“Nu e normal ca, pentru un furt de bicicletă, să ai garanţia că te judecă un judecător care a avut un tip de formare, dar, pentru cele mai importante probleme ale statului, să nu ai această garanţie”, a explicat Nicușor Dan. 

Nicușor Dan a vorbit și despre o reformă a sistemului electoral, a sistemului de vot, astfel încât să nu mai existe discuții „despre cum s-au mutat nişte buletine de vot dintr-o parte în alta”.

El a menționat și faptul că va face demersurile necesare astfel încât primarii să fie aleși în două tururi. Acesta mai dorește să modifice Codul Electoral astfel încât să fie redus numărul de semnături necesar pentru a candida și să crească numărul de parlamentari care să reprezinte diaspora. 

“Un nou cod electoral care să unifice toate tipurile de alegeri. Alegerea primarilor în două tururi, nu mai e nevoie să spun de ce. Reducerea numărului de semnături şi creşterea reprezentativităţii diasporei, pentru că numărul de deputaţi şi de senatori este total discriminat faţă de numărul lor şi de problemele pe care ei le au”, a adăugat primarul Capitalei. 

Cât despre reforma administrativ-teritorială, Nicușor Dan a precizat că e nevoie de o redesenare administrativă a României în funcție de polii de creștere, adică marile orașe.

În plus, el a spus că dorește și eficientizarea serviciului public, mai exact, comasarea comunelor cu puțini locuitori. 

Primarul Capitalei a precizat că reforma trebuie făcută, “dar nu pe genunchi, ci cu studii și cu specialiști”.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Roberta Metsola se declară “onorată” să primească Premiul Timișoara pentru Valori Europene, salutând susținerea valorilor care ne definesc ca europeni

Published

on

© European Union 2024 - Source: EP

Președinta Parlamentului European Roberta Metsola s-a declarat marți onorată că va primi Premiul Timișoara pentru Valori Europene în numele Parlamentului European, salutând susținerea timișorenilor pentru valorile care “ne definesc ca europeni”.

“Foarte onorată să accept Premiul Timișoara pentru Valori Europene în numele Parlamentului European. Sunt recunoscătoare primarului Dominic Fritz și oamenilor din Timișoara pentru promovarea și susținerea valorilor noastre comune care ne definesc ca europeni. Aștept cu nerăbdare să mă alătur vouă când voi vizita frumoasa Timișoara luna viitoare”, a scris Metsola, pe rețeaua socială X.

Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, este laureata de anul acesta a Premiului Timișoara pentru Valori Europene, înființat de Municipiul Timișoara, premiul urmând a fi înmânat la Timișoara în cadrul unei ceremonii de gală, care va avea loc în data de 22 mai, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Premiul a fost atribuit de un juriu format din personalități de vârf ale corpului profesional românesc în diverse domenii. În desemnarea Excelenței Sale, juriul apreciază că prin leadership-ul său puternic și viziunea clară asupra unei Europe unite și reziliente, a demonstrat că politica poate fi un instrument de progres și speranță. Într-un moment de provocări majore pentru Europa, Roberta Metsola a avut un rol esențial în mobilizarea sprijinului european pentru Ucraina, promovând măsuri concrete de asistență umanitară și militară, dar și susținând integrarea europeană a Republicii Moldova și a Ucrainei. Juriul este impresionat de poziția fermă a Robertei Metsola de aliat de încredere al României în eforturile de aderare la spațiul Schengen, reafirmând constant că locul țării noastre este alături de celelalte state membre în această zonă de liberă circulație.

Juriul a fost unanim în alegerea președintei Roberta Metsola pentru acest premiu.

Membrii juriului sunt: Iulia Motoc (Haga), judecător al Curții Penale Internaționale; Cristian Măcelaru (Koeln), director muzical al Orchestrei Naționale a Franței; Simona Miculescu (Paris), ambasador, preşedinte al Conferinței generale a UNESCO; Anca Miruna Lăzărescu (München), regizoare și scenaristă; Adriana Babeți (Timișoara), scriitoare și critic literar; și Dominic Fritz, Primarul Timișoarei.

Premiului Timișoara pentru Valori Europene a fost înființat de către Municipiul Timișoara pentru a onora personalități recunoscute pe plan internațional care, cu determinare, curaj și creativitate, promovează sau apără valorile europene în interiorul și în afara Uniunii Europene. Prima laureată a premiului a fost Președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, prezentă la Timișoara anul trecut, pentru înmânarea premiului.

Premiul este dotat cu 30.000 Euro din contribuții ale unor companii private; sponsor principal este compania PROFI. Evenimentul este organizat de Municipiul Timișoara prin Visit Timișoara, asociația de promovare a orașului.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
SĂNĂTATE54 minutes ago

Boloș: Îngrijirea paliativă nu este un moft. MIPE anunță un apel de proiecte de peste 58 mil. euro pentru investiții în infrastructura serviciilor de paliație

INTERNAȚIONAL1 hour ago

FMI avertizează că războiul comercial al lui Trump afectează grav economia globală și sporește riscul unei crize financiare

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Șefa diplomației UE, Kaja Kallas, efectuează prima vizită oficială în Republica Moldova

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Ucraina este pregătită să negocieze cu Rusia după încetarea focului, anunță Zelenski înainte de noi discuții cu aliații la Londra

REPUBLICA MOLDOVA3 hours ago

Maia Sandu va participa sâmbătă la funeraliile Papei Francisc: Lumina pe care a aprins-o în inimile oamenilor să ne călăuzească spre o lume mai bună

NATO20 hours ago

Spania anunță că va îndeplini obiectivul NATO de 2% din PIB pentru apărare în 2025 prin majorarea investițiilor în domeniu

POLITICĂ20 hours ago

Nicușor Dan și-a prezentat programul “România onestă” cu care speră ajungă președinte, promițând că va aduce specialiști pentru “a da o direcție adecvată statului român”

COMISIA EUROPEANA20 hours ago

Comisia Europeană lansează o consultare pentru a clarifica normele privind modelele de inteligență artificială cu uz general

INTERNAȚIONAL21 hours ago

Vicepreședintele american JD Vance avertizează că secolul al XXI-lea ar putea fi “o perioadă foarte întunecată pentru întreaga umanitate”

U.E.21 hours ago

Serviciile olandeze de informații militare semnalează că Rusia își intensifică atacurile hibride asupra Europei: Efectul potențial asupra securității noastre este fără precedent

NATO20 hours ago

Spania anunță că va îndeplini obiectivul NATO de 2% din PIB pentru apărare în 2025 prin majorarea investițiilor în domeniu

ROMÂNIA1 week ago

PPC marchează extinderea la nivel regional prin conferința „Construind viitorul: Proiectarea, baza dezvoltării și calității vieții în Transilvania”, organizată în parteneriat cu BNR

ROMÂNIA2 weeks ago

Firmele americane vor prezenta administrației SUA că România este “un loc bun pentru investiții” și au ca obiectiv “promovarea investițiilor românești în SUA”, afirmă Bolojan în contextul noilor tarife comerciale americane

ROMÂNIA2 weeks ago

România a obținut excluderea componentei nucleare din contra-măsurile UE la tarifele SUA, anunță Bolojan: Avem un contract important pentru reactoarele 3 și 4

NATO2 weeks ago

Bolojan și MApN afirmă că “nu există nicio informație oficială” din partea SUA de a retrage militari din România. Poziția strategică și Baza Mihail Kogălniceanu, printre argumentele României în a evita o dezangajare SUA pe flancul estic

ROMÂNIA2 weeks ago

Bolojan pune Palatul Cotroceni la dispoziția candidaților la funcția de președinte pentru dezbateri: În afară de holograme, să vedem candidați, programe și idei

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE3 weeks ago

INTERVIU Stefano Scarpetta, director al Departamentului ELS în cadrul OCDE, apreciază că tarifele anunțate de Trump ar putea genera o creștere a prețurilor la anumite produse și servicii: OCDE este un loc foarte sigur pentru dialog constructiv

ROMÂNIA3 weeks ago

Marcel Ciolacu: Investitorii români și străini au încredere în potențialul nostru economic. De aceea pun la bătaie atâția bani

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE3 weeks ago

Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, prezintă ”trei beneficii clare” ale aderării României la OCDE: Simplificare și debirocratizare, creșterea capacității de împrumut pentru companii și IMM-uri, creșterea ratingului de țară

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE3 weeks ago

Ambasadorul Italiei reafirmă sprijinul țării sale pentru aderarea României la OCDE: Este următorul pas logic în integrarea sa continuă în economia globală și comunitatea euroatlantică

Trending