Connect with us

EDUCAȚIE

Președintele Klaus Iohannis: Fenomenul fake news și populismul, pericole la adresa democrației

Published

on

Fenomenul fake news, manipularea informației de interes public și populismul sunt potențiale pericole la adresa democrației, a transmis președintele în cadrul conferinței „Educația rescrie povestea”, organizate cu prilejul aniversării a 5 ani de Teach for Romania.

Șeful statului a transmis că există încă „diferențe prea mari în nivelul de calitate al actului educațional în funcție de regiunea în care locuiesc sau de mediul de proveniență al copiilor” și a transmis că „această situație nu mai poate continua, iar educația trebuie adaptată contextului actual”.

Foto: Administrația Prezidențială

Mesajul transmis de șeful statului:

„Dragi elevi și profesori,

Doamnă Director executiv Teach for Romania,

Doamnă Director executiv Teach for all,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Distinși invitați,

Vă felicit, în primul rând, pentru aniversarea a cinci ani de activitate Teach for Romania în țara noastră, este un succes!

Organizația dumneavoastră este un foarte bun exemplu de succes al unei inițiative bazate pe voluntariat, care a ajuns să facă o reală diferență în comunitățile în care activează.

Prin implicarea dumneavoastră, asigurați o educație de calitate și în acele zone marginalizate ale căror nevoi sunt prea des ignorate de către decidenții politici. Mii de elevi au avut șansa de a învăța în clasele profesorilor Teach for Romania și de a beneficia, astfel, de o experiență școlară nouă și motivantă.

Efectele acestor schimbări sunt importante pentru că se fac simțite și în afara clasei ori a școlii, printre cele mai semnificative fiind recăpătarea încrederii, atât a elevilor, cât și a familiilor acestora, și aș adăuga și a dascălilor, în forțele proprii și în posibilitatea unui viitor mai bun prin educație.

Rolul dascălului este fundamental în progresul unei națiuni, în progresul oricărei națiuni, în progresul națiunii noastre.

Este un adevăr pe care îl înțelegem mai profund în acest an în care celebrăm Centenarul Marii Uniri și rememorăm misiunea pe care și-au asumat-o dascălii în pregătirea, dar și în desăvârșirea unității naționale.

În multe privințe, lupta pentru educarea tuturor copiilor a fost unul dintre motoarele Unirii, care a permis, la vremea respectivă, consolidarea identității naționale a românilor din afara Vechiului Regat, dar și întărirea unității naționale după Marea Unire.

Astăzi, la 100 de ani de la acel moment fondator, continuăm să țintim spre același obiectiv. Sunt în continuare, din păcate, diferențe prea mari în nivelul de calitate al actului educațional în funcție de regiunea în care locuiesc sau de mediul de proveniență al copiilor.

Această situație nu mai poate continua, iar educația trebuie adaptată contextului actual, în care economia devine tot mai digitalizată și societatea tot mai interconectată.

Aici, rolul vostru, dragi profesori Teach for Romania, este unul crucial. Un cadru didactic bun este foarte valoros, în schimb, o întreagă echipă de profesioniști are într-adevăr capacitatea de a transforma comunitatea școlară în care activează.

Atât atenția suplimentară acordată elevilor, cât și utilizarea de abordări inovative și incluzive în predare și învățare, pot ajuta destinele unor copii care altminteri riscau să acumuleze prea puțin în anii de școală.

O astfel de schimbare ne dorim în întregul sistem de educație din România, pentru că țara noastră nu va fi mâine cea pe care ne-o dorim dacă nu oferim astăzi fiecărui copil competențele de care are nevoie pentru a-și îndeplini visurile și pentru a contribui la bunăstarea întregii comunități.

Ne confruntăm, din ce în ce mai des, și cu amenințări specifice contextului actual, care riscă să pună în pericol chiar democrația și statul de drept.

Fenomenul fake news, și ieri am avut un exemplu de paradă, manipularea de orice fel a informației de interes public și un populism crescut, care amăgește cu minciuni și promisiuni prea puțin sustenabile, sunt potențiale pericole la adresa democrației.

De exemplu, auzim în ultima perioadă cum că Uniunea Europeană ar fi vinovată pentru diferitele probleme din România.

De fapt, asemenea afirmații nu reprezintă decât modul unor politicieni de a-și ascunde propriile eșecuri și de a găsi un vinovat de serviciu. Riscul este ca, din lipsa unor cunoștințe legate de relația și statutul României în Uniune, astfel de atacuri să devină, pe undeva, credibile.

Singura formă de imunizare împotriva populismului și a demagogiei este educarea copiilor și a tinerilor în ceea ce privește drepturile, libertățile și responsabilitățile pe care le au, precum și în ceea ce privește modul în care funcționează statul și economia.

Succesul României ca țară depinde tocmai de un astfel de învățământ, care să formeze cetățeni activi și profesioniști ambițioși în domenii relevante pentru economia viitorului.

La fel cum un cadru didactic dedicat poate transforma realitățile educaționale dintr-o comunitate, educația în ansamblul ei poate schimba comunități întregi, destine și tendințe economice.

Un studiu recent ne avertizează asupra uriașului potențial de productivitate și competitivitate pe care România riscă să îl piardă fără o îmbunătățire imediată a sistemului de învățământ.

Această îmbunătățire depinde de o scădere rapidă a ratei de părăsire timpurie a școlii, dar și de o creștere a calității actului educațional. Doar așa putem oferi tinerilor un viitor și României șansa de a depăși decalajele acumulate pentru a se transforma într-o țară dezvoltată și matură, atât economic, cât și social.

În încheiere, vă mulțumesc pentru implicarea și eforturile depuse și sper ca, în următorii ani, tot mai mulți profesori să se alăture Teach for Romania și să ajute cât mai multe școli din cât mai multe comunități!

Îmi doresc ca energia și creativitatea voastră să fie contagioasă și să atingă tot mai mulți voluntari, astfel încât să puteți fi alături de cât mai mulți copii!

La mulți ani și felicitări!”

 

 

.

EDUCAȚIE

Klaus Iohannis: Grădinițele, școlile, universitățile nu se mai redeschid în acest an școlar. Examenele naționale vor fi organizate cu reguli stricte de distanțare

Published

on

© Administratia Prezidentiala

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că grădinițele, școlile, universitățile nu se vor mai redeschide în acest an școlar, chiar dacă starea de urgență se încheie la data de 15 mai.

“S-a decis astăzi ca, pentru majoritatea elevilor, în acest an şcolar, grădiniţele, şcolile şi universităţile să nu se mai redeschidă. Nu se va întoarce elevul, studentul fizic la cursuri”, a spus şeful statului, într-o declaraţie susţinută la Palatul Cotroceni, după o şedinţă privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19 cu premierul Ludovic Orban, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

El a informat că anul şcolar se va încheia pe 12 iunie, cu câteva excepții pentru elevii aflați în ani terminali.

“Până pe 12 iunie continuă formele de învâțământ la distanță. Elevii vor avea mediile încheiate cu notele pe care le au acum, se mai poate face și o evaluarea suplimentară. Sunt totuși câteva excepții. Elevii din clasele a 8-a și a 12-a vor putea reveni la școala după 2 iunie pentru a se pregăti pentru examenele naționale. În această situație normele de distanțarea pot fi respecate. Vor fi maximumm 10 elevi într-o sală și se vor pregăti pentru examenele naționale.  Examenele naționale se vor organiza așa cum au fost planificate însă cu respectarea unor reguli stricte de distanțare. Se va măsura temperatura, se va face intrarea pe o parte se va ieși pe altă parte și alte reguli de distanțare socială” a explicat președintele.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană alocă 18,5 milioane de euro României pentru distribuția de fructe, legume și lapte în școli pentru anul școlar 2020-2021

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a publicat astăzi, 31 martie, bugetul alocat schemei UE pentru școli, în anul școlar 2020/2021, și anume: 145 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și 105 milioane de euro pentru distribuția de lapte către elevi. Din aceștia, România beneficiază de 7,8 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și de 10,7 milioane de euro pentru distribuția de lapte în școlile participante la program, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

”În contextul actual, este cu atât mai important ca toți copii din întreaga Europă să știe și să înțeleagă de unde vine hrana noastră. Putem fi mândri de mâncarea hrănitoare, sigură și de înaltă calitate produsă de fermierii noștri. Grație schemei UE pentru școli, copiii pot învăța despre nutriție și agricultură, în paralel cu adoptarea unor obiceiuri de alimentație sănătoasă. Am luat măsuri pentru a ne asigura că schema ia în considerare faptul că școlile au trebuit să fie închise pe întreg teritoriul european din cauza pandemiei de coronavirus. Dar este important să continuăm să privim înainte, să pregătim viitorul și să transmitem un semnal important că viața va continua, odată ce am întors, în mod colectiv, această pagină”, a declarat comisarul european pentru agricultură Janusz Wojciechowski.

Implementarea schemei în anul școlar curent 2019/2020 este afectată de închiderea școlilor pe întreg teritoriul UE, ca urmare a pandemiei de coronavirus în curs. În anul școlar 2018/2019, schema UE a garantat faptul că peste 20 de milioane de copii din întreaga Uniune Europeană au primit lapte, fructe și legume în timpul școlii, la aceasta adăugându-se măsuri educaționale referitoare la agricultură și la o dietă echilibrată.

Comisia Europeană a oferit clarificări potrivit cărora criza curentă poate fi considerată un caz de ,,forța majoră”. Acest lucru permite statelor membre care recunosc un astfel de caz să ramburseze furnizorii pentru produsele perisabile (fructe, legume, lapte) ce erau prevăzute pentru distribuirea în școlile participante la schemă. Produsele în cauză pot fi, de asemenea, donate spitalelor, organizațiilor caritabile și băncilor de alimente sau altor organizații similare, pentru a ajunge la persoanele nevoiașe. 

Continue Reading

EDUCAȚIE

Universitatea Babeș-Bolyai, singura instituție academică din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în cercetarea economică

Published

on

© Universitatea Babeş-Bolyai/ Facebook

Universitatea Babeș-Bolyai  își menține în anul 2020 statutul de singura universitate din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în domeniile fundamentale ale științelor economice, după accederea în premieră în acest clasament în 2019, informează instituția într-un comunicat.

Prezența UBB în clasamentul QS al celor mai bune 500 de universități din lume în domeniile Economics and Econometrics, respectiv Business & Management Studies, confirmă poziția de lider a universității în domeniul științelor economice în România, evidențiată deja prin cea mai bună poziție ocupată de o instituție de învățământ superior românească: în domeniul Business & Economics, conform clasamentului aferent anului 2020 realizat de o altă instituție prestigioasă de ierarhizare valorică a universităților Times Higher Education, precum și în cercetarea din domeniul Economics, conform clasamentului curent Economics Schools Research Ranking întocmit de Tilburg University.

QS World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai comprehensive și prestigioase clasamente internaționale de ierarhizare valorică a universităților. QS evaluează și ierarhizează instituțiile de învățământ superior la nivel internațional începând din 2004, în baza unei metodologii care ia în considerare criterii referitoare la reputația academică internațională a universităților, reputația acestora în rândul angajatorilor și, respectiv, calitatea cercetării derulate (reflectată prin numărul de citări ale lucrărilor publicate de membrii instituțiilor universitare).

Domeniile științelor economice în care UBB se poziționează în top 500 global întocmit de QS sunt: Economics and Econometrics – în clasamentul aferent acestui domeniu au reușit să acceadă doar 137 de universități din toate țările actuale ale UE, Business & Management Studies – în ierarhia valorică a acestui domeniu au reușit să ajungă numai 121 de universități din toate țările actuale ale UE.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending