Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi, și-a preluat atribuțiile: Va fi datoria mea să mă asigur că în următorii cinci ani toți cetățenii vor putea circula în condiții de siguranță

Published

on

© European Parliament

Comisarul european pentru domeniul transporturilor nominalizat de România, Adina Vălnea, și-a preluat atribuțiile pentru funcția de membru al Comisiei Europene la 1 decembrie, moment ce a coincis cu Ziua Națională a României.

Într-o postare pe Facebook, fostul eurodeputatul transmite că ”va fi datoria mea să mă asigur că în următorii cinci ani toți cetățenii vor putea circula liber, în condiții de siguranță, accesibilitate și sustenabilitate”.

Adina Vălean a transmis, cu această ocazie, și un mesaj de Ziua Națională: Prima zi în calitate de Comisar pentru transporturi coincide cu ziua națională a României. La mulți ani, România! La mulți ani, români!”.

Parlamentul European a aprobat la 27 noiembrie, în plenul de la Strasbourg, noua Comisie Europeană condusă de Ursula von der Leyen și în care Adina Vălean este comisar european din partea României. Prima Comisie Europeană condusă de o femeie și de un german după 52 de ani a fost validată cu 461 de voturi, 157 împotrivă, 89 abțineri.

Parlamentul European s-a pronunțat asupra noii Comisii Europene, după ce preşedinta aleasă Ursula von der Leyen și-a prezentat echipa şi programul în plenul legislativului european reunit la Strasbourg.  În ce o privește pe Adina Vălean, Ursula von der Leyen a afirmat că obiectivul unei Europe neutre din punct de vedere al decarbonizării și al luptei împotriva schimbărilor climatice ce revine mandatului vicepreședintelui executiv responsabil pentru Pactul Ecologic European Frans Timmermans va fi sprijinit de comisarul european pentru transport, Adina Vălean, propunerea României pentru această poziție.

În ce privește atribuțiile pe care Vălean le avea din poziția de comisar european pentru transporturi, președinta Comisiei Europene și-a fixat ca principal obiectiv pentru următorii cinci ani un ”transport durabil, sigur și accesibil”.

Printre pioritățile fixate de von der Leyen portofoliului de comisar european pentru transporturi se numără reducerea poluării și revizuirea Directivei de taxare în domeniul energiei pentru a o actualiza în conformitate cu ambițiile climatice ale UE.

De asemenea, comisarul european pentru transporturi trebuie să asigure, în contextul modernizării transporturilor, respectarea drepturilor pasagerilor, necesitatea menținerii standardelor de înaltă siguranță, precum și implementarea utilizării duale a proiectelor de infrastructură pentru a îmbunătăți mobilitatea militară, prin utilizarea fondurilor disponibile în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei.

Adina Vălean (PNL, PPE) a fost al Parlamentului European încă din 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană. În noua legislatura, Vălean a fost singurul român președinte al unei comisii parlamentare, Comisia pentru industrie, cercetare și energie (ITRE). Din această calitate, Adina Vălean a prezidat și co-prezidat deja mai multe audieri ale comisarilor europeni desemnați, inclusiv audierea candidatului inițial al Franței, Sylvie Goulard, și a purtat discuții cu președinta aleasă a Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, privind audierile echipei sale de comisari.

Aceasta a ocupat poziția de vicepreședinte al PE în perioada 2014-2017. Eurodeputatul a fost în perioada 2017-2019 primul român președinte al unei Comisii a Parlamentului European, cea pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară. În legislatura 2014-2019, Vălean a fost co-lider al delegației eurodeputaților români din grupul PPE în Parlamentul European.

Adina Vălean a fost aleasă ”Europarlamentarul Anului 2015” la categoria Energie și a fost inclusă de Politico Europe în lista celor mai influenți 40 de membri ai Parlamentului European. 

De asemenea, de curând, Adina Vălean a fost inclusă în topul celor mai influenți eurodeputați pentru activitatea sa din Parlamentul European, fiind al patrulea cel mai influent membru al instituției europene, potrivit unui top al celor mai puternici 100 de eurodeputați realizat de VoteWatch Europe.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMISIA EUROPEANA

Comisarul european Adina Vălean s-a întâlnit cu reprezentanții Airlines for Europe: Cele mai mari companii aeriene din UE cer implementarea Cerului Unic European

Published

on

© Airlines for Europe

Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean a avut marți o întrevedere cu directorii executivi ai celor mai importante companii aeriene din UE, reuniți sub umbrela Airlines for Europe (A4E), cu care a discutat despre prioritățile europene în materie de transport înaintea publicării strategiei UE pentru Pactul Ecologic European.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro de către A4E, reprezentanții companiilor au subliniat caracterul urgent al elaborării unei strategii industriale UE dedicată dezvoltării combustibilului sustenabil și au solicitat implementarea Cerului Unic European.

În prima lor întâlnire cu noul comisar european al transporturilor, Adina Vălean, directorii companiilor prezente au pus accentul pe nevoia unei colaborări strânse cu industria pentru atingerea obiectivelor privind schimbările climatice, pe stimulente și investiții pentru investiții de sustenabilitate, în loc de noi taxe pe aviație; pe reforma urgentă a sistemului de gestionare a traficului aerian învechit și finalizarea inițiativei Cerului Unic European, care ar reduce emisiile de carbon ale Europei cu 10% și pe revizuirea urgentă a Regulamentului 261 privind drepturile pasagerilor aerieni.

Pentru a contribui cel mai bine la viitoarea strategie privind Pactul Ecologic European a Comisiei Europene, A4E și alte companii aeriene și-au unit eforturile cu aeroporturile, producătorii și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa pentru dezvoltarea unei inițiative climatice intersectoriale. 

Companiile aeriene din Europa și-au redus deja consumul de combustibil pe kilometru pasager cu 24% în ultimii 30 de ani, zburând mai multe aeronave cu consum redus de combustibil și eficientizând operațiunile generale.

Companiile aeriene A4E investesc în prezent 170 de miliarde de euro până în 2030 pentru a opera cele mai eficiente combustibil, de generație următoare.

În ce o privește pe Adina Vălean, în cursul audierii sale în Parlamentul European în urma căreia a fost validată drept comisar european, aceasta a anunțat că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește” (…) Pactul Ecologic European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, se regăsesc printre argumentele expuse de Adina Vălean în Parlamentul European privind obiectivele mandatului său.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Noul comisar european al economiei, de acord cu Emmanuel Macron că ”deficitul sub 3% din PIB este o dezbatere din alt secol”: Regulile bugetare trebuie regândite

Published

on

Noul comisar european al economiei, fostul prim-ministru italian Paolo Gentiloni, afirmă că Uniunea Europeană trebuie să ia în considerare relaxarea regulilor sale bugetare stricte pentru a face faţă riscurilor climatice şi unei creşteri slabe, fiind astfel în acord cu o preocupare exprimată recent de preşedintele francez Emmanuel Macron, potrivit AFP.

Aceste reguli, care urmăresc să consolideze disciplina bugetară între statele membre ale UE, au fost adoptate în urma crizei financiare şi trebuie aduse la zi, a declarat comisarul european în ediţia de luni a cotidianului german Sueddeutsche Zeitung.

“Avem în prezent diferite provocări: lupta împotriva schimbărilor climatice şi pericolul de a avea o creştere şi o inflaţie slăbite pentru o perioadă lungă”, a declarat el, în interviul tradus în germană, potrivit Agerpres.

Pactul de stabilitate şi creştere al UE limitează deficitul bugetar la 3% din Produsul Intern Brut (PIB) şi datoria la 60% din PIB pentru statele membre.

Macron s-a alăturat luna trecută celor care pledează pentru ca ţările din UE să poată beneficia de reguli mai relaxate, spunând că prevederea menţinerii deficitului public sub limita de 3% din PIB ţine “de o dezbatere din alt secol”.

În interviul acordat săptămânalului britanic The Economist, preşedintele francez a insistat în special asupra unui “stimul bugetar” pentru a alimenta creşterea europeană, o cerere despre care a recunoscut că rămâne un ‘tabu’ pentru Germania.

Gentiloni, fost premier de centru-stânga al Italiei, a adăugat că vrea să lanseze “consultări” despre avantajele şi incovenientele regulilor actuale, având ca obiectiv lansarea de noi propuneri “în a doua jumătate a lui 2020”.

Afirmațiile vin și în contextul în care și România riscă să depășească ținta de deficit bugetar stabilită la 3% din PIB. De altfel, ministrul finanțelor, Florin Cîțu, i-a asigurat pe miniștrii de finanțe din cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN), reunit la Bruxelles la 5 decembrie, că a identificat pachetul de măsuri necesare și potrivite în vederea realizării unei consolidări fiscale durabile în România.

Comisia Europeană a recomandat României la 20 noiembrie, să corecteze, în 2020, abaterea semnificativă pentru atingerea obiectivului bugetar pe termen mediu, ca urmare a neîndeplinirii Recomandării Consiliului UE din iunie 2019.

Mai exact, în cazul României, la 14 iunie 2019, Consiliul a constatat că în 2018 o deviere semnificativă observată de la calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu s-a produs din nou și a emis o recomandare pentru ca autoritățile să ia măsurile necesare pentru a se asigura că rata de creștere nominală a cheltuielilor publice primare nete nu depășește 4,5% în 2019 și 5,1% în 2020, corespunzând unei ajustări structurale anuale de 1,0% din PIB.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ministrul Bogdan Aurescu, întâlnire la Bruxelles cu comisarul european Adina Vălean: România susține prioritățile politice ale noii Comisii Europene

Published

on

© Bogdan Aurescu/ Twitter

Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a avut luni, la Bruxelles, o întrevedere cu comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Discuția a prilejuit un schimb de opinii asupra principalelor teme aflate pe agenda europeană, cu accent pe prioritățile politice majore ale noii Comisii Europene. Au fost abordate, de asemenea, aspecte de interes cu privire la politica europeană în domeniul transporturilor.

Ministrul afacerilor externe a subliniat susținerea pentru obiectivele de politică anunțate de noua Comisie Europeană, exprimând totodată deschiderea pentru o cooperare activă și constructivă a României cu executivul european în avansarea dosarelor prioritare majore. 

Totodată, a fost trecută în revistă o serie de aspecte cu relevanță deosebită pentru România în raport cu agenda europeană curentă.

Astfel, au fost abordate negocierile în curs privind Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, precum și importanța facilitării mobilității la nivel european de o manieră care să ţină cont de particularitățile tuturor statelor membre, inclusiv de decalajele de dezvoltare și de așezarea geografică a acestora.

Nu în ultimul rând, au fost discutate pe scurt aspecte privind mobilitatea militară și privind proiectele prioritare de interconectare din cadrul Inițiativei celor Trei Mări. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending