Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană recomandă țărilor să evalueze riscurile în patru domenii tehnologice esențiale pentru securitatea economică a UE: semiconductori, inteligență artificială, tehnologii cuantice, biotehnologii

Published

on

© European Union, 2022/ Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a adoptat o recomandare privind domeniile tehnologice critice pentru securitatea economică a UE în vederea unei evaluări suplimentare a riscurilor alături de statele membre.

Potrivit unui comunicat al instituției, această recomandare derivă din comunicarea comună privind o strategie europeană privind securitatea economică, care a instituit o abordare strategică cuprinzătoare a securității economice în UE.

Prezenta recomandare se referă la evaluarea unuia dintre cele patru tipuri de riscuri din cadrul acestei abordări cuprinzătoare, și anume riscul tehnologic și scăpările de tehnologie.

”Astăzi, împreună cu statele noastre membre, lansăm evaluări colective ale riscurilor în patru domenii tehnologice esențiale pentru securitatea noastră economică. Tehnologia se află în prezent în centrul competiției geopolitice, iar UE dorește să fie un jucător, și nu un teren de joacă. Și pentru a fi un jucător, avem nevoie de o poziție unitară a UE, bazată pe o evaluare comună a riscurilor. Prin această abordare, vom rămâne un partener global deschis și previzibil, dar care își menține avantajul tehnologic și își abordează dependențele. Ca urmare, piața noastră unică va deveni tot mai puternică în toate părțile sale”, a menționat vicepreședintele Comisiei Europene Vera Jourova.

Evaluarea riscurilor va avea un caracter obiectiv, iar în acest stadiu nu pot fi anticipate nici rezultatele sale, nici măsurile de follow-up. În recomandare, Comisia prezintă o listă de zece domenii tehnologice critice. Aceste domenii tehnologice au fost selectate pe baza următoarelor criterii:

  • caracterul favorizant și transformator al tehnologiei: potențialul și relevanța tehnologiilor de a determina creșteri semnificative ale performanței și eficienței și/sau schimbări radicale pentru sectoare, capacități etc.;
  • riscul de fuziune civilă și militară: relevanța tehnologiilor atât pentru sectorul civil, cât și pentru cel militar și potențialul de a face progrese în ambele domenii, precum și riscul ca anumite tehnologii să fie utilizate pentru a submina pacea și securitatea;
  • riscul ca tehnologia să fie utilizată pentru a încălca drepturile omului: potențialul de utilizare abuzivă a tehnologiilor pentru a încălca drepturile omului, inclusiv pentru a restricționa libertățile fundamentale.

Evaluarea colectivă a riscurilor împreună cu țările membre

Dintre cele domenii tehnologice critice, recomandările identifică patru domenii tehnologice care sunt considerate ca fiind cele mai predispuse la a prezenta cele mai sensibile și imediate riscuri legate de securitatea tehnologică și de scurgerile de tehnologie:

  • tehnologii avansate de semiconductori (microelectronică, fotonică, cipuri de înaltă frecvență, echipamente de fabricare a semiconductorilor);
  • tehnologiile de inteligență artificială (calcul de înaltă performanță, cloud computing și edge computing, analiza datelor, viziune computerizată, procesarea limbajului, recunoașterea obiectelor);
  • tehnologii cuantice (calcul cuantic, criptografie cuantică, comunicații cuantice, detecție cuantică și radar);
  • biotehnologii (tehnici de modificare genetică, noi tehnici genomice, gene-drive, biologie sintetică).

Comisia Europeană recomandă statelor membre ca, împreună cu Comisia, să efectueze evaluări inițiale colective ale riscurilor în aceste patru domenii până la sfârșitul acestui an. Recomandarea include câteva principii directoare pentru structurarea evaluărilor colective ale riscurilor, inclusiv consultarea sectorului privat și protecția confidențialității.

Atunci când va decide cu privire la propunerile de evaluări colective ulterioare ale riscurilor pentru unul sau mai multe dintre domeniile tehnologice suplimentare sau pentru subcategorii ale acestora, Comisia va lua în considerare acțiunile în curs sau acțiuni planificate de promovare sau de parteneriat în domeniul tehnologic în cauză.

Comisia va ține seama de faptul că măsurile luate pentru a spori competitivitatea UE în domeniile relevante pot contribui la reducerea anumitor riscuri tehnologice.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană desemnează Shein drept platformă online foarte mare care trebuie să respecte normele UE privind serviciile digitale, protejând consumatorii

Published

on

© European Union 2018

Comisia Europeană a desemnat în mod oficial platforma de shopping asiatică Shein drept platformă online foarte mare (VLOP) în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA), informează executivul european într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Shein este un comerciant cu amănuntul online de modă cu o medie de peste 45 milioane de utilizatori lunari în Uniunea Europeană. Acest număr de utilizator, pe care Shein l-a comunicat Comisiei, depășește pragul DSA pentru desemnarea ca VLOP.

În urma desemnării ca VLOP, Shein va trebui să respecte cele mai stricte norme în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale în termen de patru luni de la notificarea sa (și anume, până la sfârșitul lunii august 2024), cum ar fi obligația de a adopta măsuri specifice pentru a capacita și a proteja utilizatorii online, inclusiv minorii, și pentru a evalua și a atenua în mod corespunzător orice riscuri sistemice care decurg din serviciile lor.

Mai precis, aceste obligații suplimentare includ:

O supraveghere mai diligentă a produselor ilegale:

  • Shein trebuie să analizeze cu atenție riscurile sistemice specifice în ceea ce privește diseminarea conținutului și a produselor ilegale, precum și riscurile generate de proiectarea sau funcționarea serviciului său și a sistemelor sale conexe. Rapoartele de evaluare a riscurilor vor trebui să fie transmise Comisiei la 4 luni de la notificarea desemnării oficiale și, ulterior, la un an.
  • Shein trebuie să instituie măsuri de atenuare a riscurilor, cum ar fi listarea și vânzarea de mărfuri contrafăcute, produse nesigure și articole care încalcă drepturile de proprietate intelectuală. Aceste măsuri pot include adaptarea condițiilor de utilizare, îmbunătățirea proiectării interfeței pentru utilizatori pentru o mai bună raportare și detectare a listărilor suspecte, îmbunătățirea proceselor de moderare pentru a elimina rapid articolele ilegale și rafinarea algoritmilor săi pentru a preveni promovarea și vânzarea de bunuri interzise.
  • Shein trebuie să își consolideze procesele interne, resursele, testarea, documentarea și supravegherea oricăreia dintre activitățile legate de detectarea riscurilor sistemice.

Măsuri sporite de protecție a consumatorilor:

  • Rapoartele anuale de evaluare a riscurilor întocmite de Shein trebuie să evalueze în mod specific orice efecte adverse potențiale asupra sănătății și siguranței consumatorilor, cu accent pe bunăstarea fizică și mentală a utilizatorilor minori.
  • Shein trebuie să își structureze platforma, inclusiv interfețele pentru utilizatori, algoritmii de recomandare și condițiile de utilizare, pentru a atenua și a preveni riscurile la adresa siguranței și bunăstării consumatorilor. Trebuie puse în aplicare măsuri pentru a proteja consumatorii împotriva achiziționării de bunuri nesigure sau ilegale, cu un accent deosebit pe prevenirea vânzării și distribuției de produse care ar putea fi dăunătoare pentru minori. Aceasta include încorporarea unor sisteme solide de asigurare a vârstei pentru a restricționa achiziționarea de articole restricționate în funcție de vârstă.

Mai multă transparență și responsabilitate:

  • Fișa trebuie să se asigure că evaluările sale de risc și respectarea tuturor obligațiilor prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale sunt auditate în fiecare an, extern și independent.
  • Shein trebuie să publice repertorii ale tuturor anunțurilor comunicate pe interfața sa.
  • Shein va trebui să ofere acces la datele publice cercetătorilor, inclusiv cercetătorilor agreați desemnați de coordonatorii serviciilor digitale.
  • Shein trebuie să respecte cerințele în materie de transparență, inclusiv publicarea, o dată la șase luni, a rapoartelor privind transparența privind deciziile de moderare a conținutului și gestionarea riscurilor, pe lângă rapoartele privind riscurile sistemice și rezultatele auditului, o dată pe an.
  • Shein trebuie să numească o funcție de conformitate și să facă obiectul unui audit extern independent în fiecare an.

Aplicabilitatea generală a ASD în cazul platformelor și piețelor online

Începând cu 17 februarie 2024, toate platformele online, inclusiv serviciul de piață online al Shein, trebuie să respecte deja obligațiile generale prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Aceste dispoziții generale includ obligațiile piețelor online de a asigura trasabilitatea comercianților pe platformele lor, de a concepe interfața într-un mod care să faciliteze respectarea de către comercianți a obligațiilor legale care le revin în temeiul legislației UE; de a informa consumatorii cu privire la achiziționarea unui produs ilegal, din momentul în care iau cunoștință de ilegalitatea produsului.

Începând cu 17 februarie 2024, Actul legislativ privind serviciile digitale impune, de asemenea, tuturor platformelor online, inclusiv piețelor:

  • Să ofere mecanisme ușor de utilizat pentru a permite utilizatorilor sau entităților să notifice conținutul ilegal;
  • Să acorde prioritate tratării notificărilor transmise de așa-numiții „notificatori de încredere”;
  • Furnizează utilizatorilor expuneri de motive atunci când conținutul lor este restricționat sau eliminat;
  • Punerea la dispoziție a unui sistem intern de soluționare a plângerilor pentru ca utilizatorii să conteste deciziile de moderare a conținutului;
  • Să își reproiecteze sistemele pentru a asigura un nivel ridicat de confidențialitate, securitate și siguranță a minorilor;
  • Să se asigure că interfețele lor nu sunt proiectate într-un mod care induce în eroare sau manipulează utilizatorii;
  • Să eticheteze în mod clar publicitatea pe interfețele lor;
  • Să înceteze prezentarea de materiale publicitare specifice bazate pe crearea de profiluri ale datelor sensibile (cum ar fi originea etnică, opiniile politice sau orientarea sexuală) sau să vizeze minorii;
  • Să aibă termeni și condiții clare și să acționeze în mod diligent, obiectiv și proporțional atunci când le aplică;
  • Publică o dată pe an rapoarte privind transparența cu privire la procesele lor de moderare a conținutului.

Etapele următoare 

În urma desemnării sale ca VLOP, Comisia va avea competența de a supraveghea respectarea de către Shein a Regulamentului privind serviciile digitale, în cooperare cu coordonatorul irlandez al serviciilor digitale.

Serviciile Comisiei vor monitoriza cu atenție aplicarea normelor și obligațiilor prevăzute de Actul legislativ privind serviciile digitale de către platformă, în special în ceea ce privește măsurile de garantare a protecției consumatorilor și de combatere a diseminării produselor ilegale. Serviciile Comisiei sunt pregătite să colaboreze îndeaproape cu Shein pentru a se asigura că acestea sunt abordate în mod corespunzător.  

Istoricul dosarului 

Această desemnare vine la un an de la adoptarea de către Comisie a primelor decizii de desemnare și ilustrează modul în care Comisia continuă să monitorizeze îndeaproape evoluțiile pieței. În prezent, Comisia a desemnat 23 de VLOP și motoare de căutare (VLOSE) în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale.

La 25 aprilie 2023, Comisia a desemnat primele 19 platforme operaționale foarte mari (VLOP) și motoare de căutare online foarte mari (VLOSE). Începând cu sfârșitul lunii august, aceste VLO-uri și VLOSE au trebuit să respecte obligațiile suplimentare prevăzute în secțiunea 5 din Actul legislativ privind serviciile digitale. La 20 decembrie 2023, au fost desemnate alte trei platforme online foarte mari. Pentru acestea, obligațiile suplimentare vor deveni obligatorii la sfârșitul lunii aprilie.  Până la 17 februarie 2024, toți intermediarii și platformele online, cu excepția întreprinderilor mici și a microîntreprinderilor, trebuiau să respecte obligațiile generale introduse de Actul legislativ privind serviciile digitale. 

Supravegherea și asigurarea respectării Regulamentului privind serviciile digitale sunt partajate între Comisie și coordonatorii serviciilor digitale, care au trebuit să fie desemnați de statele membre până la 17 februarie 2024. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Bloomberg: Macron, care a jucat un rol cheie în ascensiunea Ursulei von der Leyen, caută susținere pentru a-l numi pe Mario Draghi la șefia Comisiei Europene

Published

on

© European Union 2019

Președintele francez Emmanuel Macron, care a jucat un rol esențial în numirea Ursulei von der Leyen în funcția de președinte al Comisiei Europene în urmă cu cinci ani, este acum în discuții cu omologii săi din Consiliul European pentru a găsi un alt candidat – precum fostul premier italian Mario Draghi – pentru a ocupa postul de top.

Cu mai puțin de două luni înaintea alegerilor europene, Macron a vorbit cu mai mulți premieri, inclusiv cu premierul italian Giorgia Meloni, despre posibilitatea de a avea un lider tehnocrat al brațului executiv al Uniunii Europene, cum ar fi fostul președinte al Băncii Centrale Europene, potrivit unor surse citate de Bloomberg.

Informația apare în ajunul unui discurs mult așteptat al președintelui francez, care joi va susține un al doilea “discurs de la Sorbona” privind viitorul Uniunii Europene, dar și pentru a prezenta realizările sale, ale Franței și ale UE, urmărind să dea un ton pro-european campaniei electorale pentru alegerile pentru Parlamentul European. Discursul este așteptat a fi o reeditare a celui din 2017, din același loc, când a propus Inițiativa pentru o Europă suverană, unită și democratică.

De asemenea, materialul celor de la Bloomberg vine să completeze un scenariu care a debutat cu o analiză Euronews în care șapte lideri europeni, între care Mario Draghi și Klaus Iohannis, sunt vehiculați ca potențiali succesori ai lui von der Leyen în contextul nemulțumirilor legate de fostul ministru german al apărării.

Macron este legat de o relație bună cu Draghi, în perioada în care acesta era prim-ministru al Italiei fiind negociat și semnat “Tratatul de la Quirinale”, un pact de cooperare europeană franco-italian asemănător tratatelor franco-germane de la Elysee și Aachen.

Actualmente, Mario Draghi a fost însărcinat chiar de președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, pentru a redacta un raport privind competitivitatea economiei europene, document complementar raportului privind viitorul pieței unice publicat recent de un alt ex-premier italian Enrico Letta. De asemenea, Draghi a fost vehiculat ca opțiune și pentru a deveni următorul președinte al Consiliului European.

Ce i se reproșează lui von der Leyen?

Când Ursula von der Leyen a devenit în mod surprinzător președinte al Comisiei Europene în 2019, printr-un acord al lui Emmanuel Macron cu fostul cancelar german Angela Merkel, aceasta s-a angajat să transforme instituția într-o ”Comisie geopolitică”. 

© European Union, 2023

Oficiali europeni care au vorbit pentru Bloomberg sub protecția anonimatului au subliniat faptul că von der Leyen și-a erodat șansele pentru că a politizat rolul său și pentru modul în care a acționat în diferite situații precum vizita în Israel după atacul Hamas din 7 octombrie anul trecut, negocieri comerciale cu alte țări sau blocuri continentale, politici climate și relațiile transatlantice.

De altfel, Macron este unul dintre liderii care a lansat critici la adresa lui von der Leyen. ”Președinția Comisiei are rolul de a apăra interesele generale, de aceea nu trebuie politizată excesiv. Ceea ce nu s-a întâmplat de fiecare dată în cazul actualei echipe a Comisiei Europene”, a afirmat el, luna trecută.

În schimb, atunci când comisarul european din partea Franței, Thierry Breton, a criticat modul în care șefa sa, Ursula von der Leyen, a fost aleasă candidatul PPE pentru un nou mandat în fruntea Comisiei Europene, oficiali din anturajul lui Macron au precizat că liderul de la Elysee a fost “extrem de furios” pentru un gest pe care l-a considerat drept  “o lipsă gravă de simț politic”.

Breton afirmase că Partidul Popular European pare să nu aibă încredere în Ursula von der Leyen după ce, la congresul de la București, aceasta a fost aleasă cu 400 de voturi pentru și 89 împotrivă pentru a fi susținută pentru un al doilea mandat, dintr-un total de 801 delegați cu drept de vot, deși von der Leyen a fost unicul candidat.

Ursula von der Leyen a fost numită de liderii europeni în iulie 2019 la șefia Comisiei Europene și confirmată apoi de Parlamentul European cu o majoritate fragilă după ce în campania pentru alegerile europene din 2019 candidatul PPE pentru funcția de președinte al executivului european a fost Manfred Weber. Candidatura actualului președinte al popularilor europeni a fost respinsă atunci de președintele francez Emmanuel Macron, fiind lichidată procedura “Spitzenkandidaten” care prevedea că propunerea partidului care obține primul loc la alegerile europene să fie numită în funcția de președinte al Comisiei.

Acum, oficialii de la Bruxelles consultați de Bloomberg nu sunt siguri dacă Macron vrea într-adevăr înlocuirea ei ori doar exercită presiuni pentru a obține concesii în perspectiva negocierilor pentru funcțiile de top ale instituțiilor UE, tratative care vor fi declanșate după scrutinul european din 9 iunie. Cei 27 de șefi de stat sau de guvern se vor reuni apoi, pe 17 iunie, într-un prim summit pentru a stabili titularii funcțiilor de președinte al Comisiei Europene, președinte al Consiliului European și Înalt Reprezentant UE pentru afaceri externe și politică de securitate.

Președintele Comisiei este numit la discreția liderilor UE, după ce se ține cont de rezultatele alegerilor europene, ceea ce înseamnă că partidul care ajunge pe primul loc, de regulă PPE, se bucură de privilegiul nescris de a controla executivul. Socialiștii și liberalii își împart, de obicei, restul funcțiilor de conducere.

Tratatul în vigoare al Uniunii Europene, cel de la Lisabona, precizează la aliniatul 7 al articolului 17 că, ținând seama de alegerile pentru Parlamentul European şi după ce a procedat la consultările necesare, Consiliul European, hotărând cu majoritate calificată, propune Parlamentului European un candidat la funcţia de preşedinte al Comisiei.

Acest candidat este ales de Parlamentul European cu majoritatea membrilor care îl compun. În cazul în care acest candidat nu întruneşte majoritatea, Consiliul European, hotărând cu majoritate calificată, propune, în termen de o lună, un nou candidat, care este ales de Parlamentul European în conformitate cu aceeaşi procedură.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană lansează o investigație privind piața chineză a achizițiilor publice de dispozitive medicale care discriminează în mod inechitabil companiile și produsele europene

Published

on

© European Union, 2022

Comisia Europeană a lansat miercuri prima investigație în cadrul Instrumentului pentru achiziții publice internaționale (IPI).

Potrivit unui comunicat al instituției europene, această investigație a fost lansată ca răspuns la măsurile și practicile de pe piața chineză de achiziții pentru dispozitive medicale care discriminează în mod inechitabil companiile și produsele europene.

”Instrumentul pentru achiziții este un nou mecanism puternic de sprijinire a companiilor noastre europene pe piețe care sunt mai puțin deschise decât a noastră. De asemenea, își propune să promoveze piețele de achiziții publice deschise la nivel global. Deschiderea este vitală pentru ca întreprinderile să prospere, pentru consumatori și pentru a stimula inovația în întreaga lume. Lansăm această investigație cu China, astfel încât să putem obține condiții echitabile pe piețele noastre de achiziții pentru producătorii de dispozitive medicale, de ambele părți. Din păcate, discuțiile noastre repetate cu China cu privire la acest subiect au fost inutile. Avem încredere că această investigație IPI ne va stimula dialogul și ne va ajuta să găsim soluții reciproc agreabile”, a subliniat Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene responsabil pentru comerț.

Rezultatele colectate de Comisie indică faptul că piața de achiziții din China pentru dispozitive medicale a devenit treptat mai restrictivă pentru firmele europene și străine, precum și pentru produsele fabricate în UE. Acest lucru se datorează măsurilor introduse de China care face o diferență nedreaptă între companiile locale și cele străine și între dispozitivele medicale produse la nivel local și cele importate.

După ce și-a exprimat anterior preocupările în mod repetat și direct față de autoritățile chineze și în absența unor răspunsuri sau acțiuni satisfăcătoare, Comisia a decis să abordeze această problemă prin intermediul regulamentului, în conformitate cu IPI.

UE este un susținător ferm al unor condiții de concurență echitabile pe piețele internaționale de achiziții publice. În acest context, primul scop al unei investigații IPI este de a stimula dialogul între autoritățile competente cu privire la eliminarea discriminării în achizițiile publice, în beneficiul tuturor. Doar dacă dialogul nu reușește să ajungă la un acord echitabil, Comisia va lua în considerare impunerea de măsuri stipulate în cadrul regulamentului.

Această investigație privind achizițiile publice din China pentru dispozitive medicale va urma această abordare, având ca scop reechilibrarea relației comerciale UE-China, promovând accesul deschis și echitabil atât la piețele de achiziții publice europene, cât și chineze.

Comisia va invita acum autoritățile chineze să își prezinte punctele de vedere, să furnizeze informații relevante și să deschidă o consultare cu scopul de a elimina măsurile discriminatorii.

Comisia va informa în mod regulat statele membre cu privire la progresul anchetei. Ancheta și consultările se vor încheia într-o perioadă de nouă luni, pe care Comisia o poate prelungi cu cinci luni în cazuri justificate. Odată ce investigația și consultările sunt încheiate, Comisia va pune la dispoziția publicului un raport care prezintă principalele sale constatări și cursul de acțiune propus. Raportul va fi prezentat Parlamentului European și Consiliului.

Comisia poate suspenda ancheta și consultările în orice moment, în cazul în care China ia măsuri corective sau își asumă angajamente satisfăcătoare. Aceasta poate relua ancheta și consultările, în cazul în care ajunge ulterior la concluzia că motivele suspendării nu mai sunt valabile.

În cazul în care, în urma anchetei și a consultărilor, Comisia concluzionează că măsurile discriminatorii chinezești există și că China nu oferă o soluție satisfăcătoare, aceasta poate adopta o măsură IPI. Astfel de măsuri pot lua forma unor ajustări ale scorului pentru ofertanții originari din țara terță în cauză (o reducere a scorului lor global în procesul de selecție, scăzând astfel șansele lor de a câștiga licitația) sau excluderea lor totală de la licitația relevantă din UE, în funcție de anumite criterii.

Nu este prima investigație pe care Uniunea Europeană o lansează împotriva Chinei. Recent, Comisia Europeană a deschis o investigație privind subvențiile de care ar fi beneficiat furnizorii chinezi de turbine eoliene destinate unor parcuri eoliene din România și alte patru state membre.

La începutul lunii octombrie a anului trecut, Comisia Europeană a demarat oficial ancheta privind subvențiile acordate de China producătorilor de mașini electrice.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
ROMÂNIA2 hours ago

Sorin Cîmpeanu a condus delegația Senatului la Conferința Președinților Parlamentelor UE, încheiată cu adoptarea unui Carte privind rolul parlamentelor în democrație

COMUNICATE DE PRESĂ2 hours ago

Marian Preda, rectorul Universității din București, a primit titlul de Doctor Honoris Causa al Universității de Stat din Moldova

FONDURI EUROPENE2 hours ago

Adrian Câciu anunță investiții de 4,5 miliarde de euro în primul trimestru din 2024, o creștere de 70% față de perioada similară a anului trecut

NATO5 hours ago

Erdogan îi transmite lui Rutte că noul secretar general NATO trebuie să prioritizeze eliminarea obstacolelor dintre aliați privind industriile de apărare și preocupările legate de terorism

CONSILIUL UE5 hours ago

Ungaria promite o președinție “central-europeană” a Consiliului UE și care să stopeze declinul Uniunii, prin lupta împotriva migrației și accelerarea extinderii în Balcani

U.E.6 hours ago

Franța susține că o “forță de reacție rapidă” a UE ar putea fi înființată în 2025: Există multe crize asupra cărora NATO nu are competențe

NATO7 hours ago

“Salt generațional” franco-german: Franța și Germania au semnat un proiect de miliarde de euro pentru dezvoltarea unui tanc de luptă comun

COMUNICATE DE PRESĂ17 hours ago

Aplicația Globală InfoCons, premiată cu diploma de excelență sub egida World Intellectual Property Organization (WIPO)

NATO19 hours ago

Klaus Iohannis și vicepreședintele Turciei au discutat consolidarea apărării NATO pe flancul estic și agenda NATO în pregătirea summitului de la Washington

CHINA22 hours ago

Blinken îi reiterează lui Xi Jinping că SUA s-au angajat „să mențină și să consolideze liniile de comunicare” cu China

INTERNAȚIONAL3 days ago

Joe Biden a promulgat ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Ucraina, iar primele livrări de muniții se reiau imediat: “Nu ne înclinăm în fața lui Putin. Iată ce înseamnă să fii o superputere mondială”

COMISIA EUROPEANA3 days ago

20 de ani de la “cel mai mare val de extindere a UE”, marcați în Parlamentul European cu gândul la aderarea Ucrainei și R. Moldova: O victorie a lui Putin ar schimba harta și cursul istoriei europene

ROMÂNIA3 days ago

Ministrul Finanțelor, concluzii după participarea la reuniunile de primăvară ale BM şi FMI: România va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscală și creșterea investițiilor în infrastructură

ROMÂNIA4 days ago

Premierul Marcel Ciolacu anunță că ”proiectul de lege privind adoptarea salariului minim european în România” este în lucru la Ministerul Muncii: Păstrarea forţei de muncă în ţară, o prioritate

INTERNAȚIONAL4 days ago

Klaus Iohannis și Yoon Suk Yeol au adoptat, la Seul, Declarația pentru consolidarea Parteneriatului Strategic România – Coreea de Sud, cu accent pe apărare, energie și investiții

U.E.5 days ago

Șeful diplomației UE face apel la statele membre să furnizeze și interceptoare Ucrainei pe lângă muniția esențială pe câmpul de luptă

ROMÂNIA1 week ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

ROMÂNIA1 week ago

Directorul general ICI București, în cadrul Digital Innovation Summit: Lumea se schimbă şi va trebui să ne adaptăm. Foarte multe informații nu le mai putem opera decât dacă suntem digitalizați

ROMÂNIA1 week ago

Ne dorim să dezvoltăm Portul Constanța în perspectiva procesului de redresare și reconstrucție a Ucrainei, subliniază Marcel Ciolacu în Qatar: Avem nevoie de expertiza și experiența companiilor qatareze

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Adrian Câciu își dorește ca Europa anului 2030 să ”fie un furnizor mondial de tehnologie, un producător de semiconductori şi un producător de software”, fiind convins că România va fi cu totul alta

Trending