Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania națională TAROM a inaugurat în premieră zborul direct București-Erevan și a reluat cursa București-Cairo

Published

on

Compania TAROM a inaugurat, în premieră, ruta aeriană Bucureşti – Erevan şi a reluat cursa Bucureşti – Cairo, la începutul acestei săptămâni, odată cu debutul orarului de vară, informează un comunicat de presă al operatorului aerian naţional, se precizează într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

”La începutul acestei săptămâni, odată cu debutul orarului de vară, a avut loc inaugurarea, în premieră în istoria companiei TAROM, a rutei aeriene Bucureşti – Erevan şi reluarea cursei Bucureşti – Cairo, o cursă cu tradiţie din portofoliul TAROM şi singura rută spre Africa, suspendată în anul 2013”, se precizează în comunicat.

TAROM a organizat evenimente speciale pentru pasagerii primelor zboruri, la care au participat şi Ambasadorul Republicii Arabe Egipt în România şi Ambasadorul Republicii Armenia în România.

”Ne bucurăm să putem deschide noi porţi către lume prin intermediul acestor noi rute, fie că acest aspect vizează facilitarea interacţiunilor de business, fie răspunzând deopotrivă curiozităţii pasagerului atras de noutate, nevoii lui de relaxare sau incursiune în istorie. Extinderea reţelei de zbor a companiei TAROM reprezintă un process continuu. Suntem foarte optimişti în privinţa profitabilităţii acestor curse, iar în acelaşi timp nerăbdători să îi întâmpinăm pe pasagerii noştri la bordul aeronavelor TAROM”, a declarat directorul general TAROM, Florin Susanu.

Zborurile Bucureşti – Cairo şi Bucureşti -Erevan sunt operate cu două frecvenţe pe săptămână, cu plecare şi retur în zilele de miercuri şi duminică, respectiv miercuri şi vineri.

Pentru un zbor dus-întors, pe ruta Bucureşti – Cairo, preţurile pornesc de la 193 euro iar pentru un zbor dus-întors pe ruta Bucureşti – Erevan, preţurile pornesc de la 175 euro. Tariful include bagajul de mână la dimensiuni standard, bagajul de cală cu o greutate de până la 23 kilograme, precum şi toate taxele, serviciile de catering la bord şi check-in în aeroport.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

COMUNICATE DE PRESĂ

BEI acordă României asistență tehnică suplimentară la implementarea proiectelor și creșterea absorbției fondurilor europene. Construcția spitalelor regionale, printre proiectele vizate

Published

on

@romania2019.eu/Flickr

Banca Europeană de Investiții (BEI) își extinde serviciile de asistență tehnică pentru îmbunătățirea implementării proiectelor și creșterea absorbției fondurilor europene în România prin intermediul unor acorduri în valoare de 20 mil. EURO. Aceste acorduri de servicii de asistență tehnică pentru implementarea proiectelor (ASATIP) au fost semnate cu Ministerul Sănătății (MS) pentru asistență tehnică pentru construcția a trei spitale regionale de urgență în Iași, Cluj și Craiova și Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru îmbunătățirea mecanismelor de control în sectorul achizițiilor publice și înființarea unităților centrale de achiziții la nivel local, potrivit unui comunicat de presă remis CaleaEuropeana.ro

Începând cu 2012, BEI acordă autorităților din România sprijin în implementarea proiectelor cu scopul de a consolida implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene. Astfel sunt îmbinate expertiza specialiștilor BEI și a consultanților terțe părți pentru a sprijini implementarea proiectelor și consolidarea capacității. Experții BEI lucrează alături de instituțiile române în realizarea proiectelor strategice și complexe, punând la dispoziție o gamă de servicii personalizate de asistență tehnică, ce nu sunt disponibile pe piață.

Programul de asistență tehnică în implementarea proiectelor s-a dovedit a fi o initițiativă de succes în accelerarea implementării proiectelor finanțate din fonduri europene în România. A adus rezultate tangibile și concrete pentru autorități și promoterii proiectelor din România. De asemenea, programul aduce o puternică adiționalitate, abordând investițiile suboptimale și decalajele de capacitate ale beneficiarilor și vine să completeze programele de asistență tehnică cum ar fi Platforma Europeană de Consiliere în Materie de Investiții – Advisory Hub sau JASPERS, acordând sprijin activ și răspunzând eficient nevoilor din România și Bulgaria în abordarea provocărilor din implementarea proiectelor.

Vicepreședintele BEI, Andrew McDowell a declarat:

“Serviciile de asistență tehnică reprezintă un foarte bun mijloc de a ajuta România în pregătirea proiectelor de importanță strategică pentru țară, care pot atrage fondurile europene, inclusiv împrumuturi BEI. În situația de față, vom acorda servicii de asistență tehnică în pregătirea proiectării și construcției a trei spitale regionale de urgență mult așteptate în Iași, Cluj Napoca și Craiova. De asemenea, sprijinul acordat de BEI Agenției Naționale pentru Achiziții Publice va îmbunătăți mecanismele de control pentru a preveni risipa și a economisi banii contribuabililor prin achiziții centrale regionale eficiente.”

Ministrul sănătății, Sorina Pintea, a declarat: “Mai facem astăzi un pas important pentru construcția celor 3 spitalele regionale din Iași, Cluj Napoca și Craiova. În cadrul  Acordului de asistență tehnică vom beneficia din partea experților BEI de consiliere pentru proiectare, supraveghere și construcția celor 3 spitale regionale. Continuăm, în acest fel, colaborarea și trecem de la faza de pregătire la cea de implementare a proiectelor de construcție a spitalelor regionale”

“Prin asistența tehnică furnizată de BEI, ANAP va continua procesul de consolidare a reformei controlului ex-ante, astfel încât acesta să se desfășoare în linie cu Strategia națională în domeniul achizițiilor publice. Precizez că este esențial pentru autoritățile contractante ca verificarea ex-ante făcută de observatorii noștri, văzută până acum în piață ca un călcâi al lui Ahile, să funcționeze la parametrii optimi”.

Președintele ANAP, Bogdan Pușcaș, a declarat: 

,,De asemenea, fac precizarea că experții Băncii vor sprijini Agenția în configurarea unor unități de achiziții centralizate la nivel local. Aceste unități vor aduce o serie de avantaje pentru sistemul de achiziții din România, precum transparența în cheltuirea banilor publici sau o putere de negociere mai mare ca urmare a volumelor ridicate de achiziții”.

Spitale regionale de urgență 

Primul Acord de servicii de asistență tehnică pentru implementarea proiectelor (ASATIP) semnat cu Ministerul Sănătății formalizează angajamentul experților BEI sprijiniți de consultanții terțe părți în acordarea de asistență tehnică pentru construcția a trei spitale regionale de urgență în Iași, Cluj și Craiova. Implementarea cu succes a proiectului va îmbunătăți infrastructura din sectorul sanitar în cele trei regiuni și va contribui la realizarea obiectivului politicii de coeziune. De asemenea, va consolida capacitatea Ministerului Sănătății de a implementa singur proiecte similare de spitale regionale. Echipa BEI va acorda sprijin unității de implementare a proiectului pentru a facilita procedura de achiziție, implementarea, managementului contractului și finalizarea cu succes a acestul proiect etalon.

Achiziții publice

Cel de-al doilea Acord semnat cu Agenția Națională pentru Achiziții Publice va complementa realizările din primul acord rezultatele prin acordarea de sprijin ANAP în îmbunătățirea controlului ex-ante  realizat de Agenție și în crearea de valoare adăugată pentru contribuabili prin achizițiile centrale regionale.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania TAROM recrutează 2 copiloți Airbus. Aflați mai multe despre selecția candidaților

Published

on

© TAROM/ Facebook

Compania TAROM recrutează 2 copiloți Airbus pe perioada determinata de 6 luni, cu posibilitate de prelungire a contractului. Aplicațiile pot fi depuse personal sau online până la data de 12.07.2019 inclusiv

Pentru ocuparea posturilor de Copilot, candidații trebuie să parcurgă o etapă de selecție, care presupune susținerea și promovarea următoarelor probe:

Test scris de specialitate – verificarea cunostintelor teoretice din meteorologie, aerodinamica, navigatie, legislatie aeriana – proba eliminatorie, nota minima de promovare 7.50;

Interviu – proba eliminatorie, nota minima de promovare 7.50 ;

Verificarea cunostintelor practice – simulator.

*Nota : Pentru piloti cu experienta peste 1000 ore transport comercial/cariera – fara test scris de specialitate.

Bibliografia necesară:

Meteorologie, Navigatie, Aerodinamica, Legislatie aeronautica, AFM, FCOM, FCTM Airbus A320.

Condiţiile pentru ocuparea postului sunt următoarele:

Detinere Licenta ATPL(A) sau frozen ATPL(A) in termen de valabilitate;

Licenta medicala clasa 1- valida ;

Type Rating A320 valid ;

Experienta de zbor : minim 500 de ore transport comercial/ cariera ;

Detinator Certificat de operator radiotelefonist;

Nivel de engleza : minim 4 conform ICAO.

Mai multe informații privind documentația necesară ocupării postului de copilot Airbus, AICI

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Compania aeriană națională TAROM recrutează șapte copiloți Boeing 737. Care sunt criteriile de eligibilitate

Published

on

© TAROM/ Facebook

Compania aeriană națională TAROM recrutează 7 copiloți Boeing 737.

Potrivit unui anunț postat pe pagina de Facebook, cei care doresc să ocupe unul dintre posturile scoase la concurs trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

1. deținere Licență ATPL (A) sau frozen ATPL (A) în termen de valabilitate,

2. licență medicală clasa 1 – validă,

3. Type Rating B737, valid – obligatoriu ( simulator efectuat în ultimele 12 luni),

4. experiență de zbor: minimum 500 de ore transport comercial/carieră,

5. deținător Certificat de operator radiotelefonist,

6. nivel de engleză: minimum 4 conform ICAO.

Pentru a putea trece etapa de selecție, candidații trebuie să depună obligatoriu următoarele documente/dovezi:

1. cerere de angajare sau scrisoare de intenție – obligatoriu,

2. Curriculum Vitae (C.V.) detaliat – obligatoriu,

3. copie licență medicală clasa 1, validă – obligatorie,

copie licență ATPL (A) sau frozen ATPL (A) în termen de valabilitate – obligatoriu,

4. copie Type Rating B737 – obligatoriu

5. pilot log book (ultimele trei pagini) sau dovadă ore de zbor – obligatoriu,

6. copie certificat medical clasa I – obligatoriu,

7. adeverință medicală familie – obligatoriu,

8. recordul profesional (evenimente de aviație civilă în care a fost implicat – dacă este cazul),

9. copie ultimele simulatoare și line-check-uri – obligatoriu.

Cei care doresc să se înscrie la concurs, trebuie să parcursă următoarea bibliongrafie: meteorologie, navigație, aerodinamică, legislația aeronautică, FCOM B737, FCTM B737.

Concursul este structurat pe trei etape de selecție:

1. test scris de specialitate, verificarea cunoștințelor teoretice din meteorologie, navigație, aerodinamică, legislația aeronautică. Această probă este eliminatorie, nota minimă de promovare fiind 7.50.

Piloții cu experiență de peste 1000 de ore de transport comercial/carieră nu vor participa la testul scris de specialitate. Aceștia vor susține următoareel două probe.

2. interviul, care este eliminatoriu, nota minimă de promovare fiind de 7.50.

3. verificarea cunoștințelor practice – simulator.

Candidații care au fost declarați respinși la selecțiile anterioare organizate de compania națională TAROM, nu vor putea aplica decât după minimum 12 luni de la ultima evaluare la care au fost declarați respinși.

Cei care doresc să ocupe unul din cele 7 posturi de copilot Boeing 737 trebuie să-și depună documentele personal, la sediul companiei naționale TAROM (Calea Bucureștilor, Nr. 224F, Et. 2, camera 224, oraș Otopeni, județul Ilfov).

Data limită este de 31.07. 2019 inclusiv, în intervalul orar 08.00 – 15.30.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending