Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Determinarea Ucrainei și R. Moldova pe calea aderării la UE, recunoscute în pachetul privind extinderea adoptat de Comisia Europeană: “Aderarea la UE rămâne o alegere strategică”

Published

on

© European Commission/ Facebook

Comisia Europeană a adoptat miercuri pachetul său anual privind extinderea, care oferă o evaluare detaliată a situației actuale și a progreselor înregistrate de Albania, Bosnia și Herțegovina, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia, Georgia, Republica Moldova, Ucraina și Turcia, pe drumul lor către aderarea la UE. Documentul constat[ faptul că procesul de extindere a UE a primit noi impulsuri în anii 2023-2024, cu accent pe evoluții pozitive cu privire la Albania, Muntenegru, Republica Moldova și Ucraina, inclusiv determinarea Kievului și a Chișinăul pe calea aderării la UE, în timp procesul de apropiere a Georgiei față de UE a fost oprit “de facto” din cauza acțiunilor întreprinse de puterea de la Tbilisi, reconfirmată prin vot la alegerile parlamentare din 26 octombrie, un scrutin a cărui corectitudine este contestată de opoziție și Occident. În ceea ce privește Republica Moldova, pachetul de extindere este adoptat între primul și al doilea tur al alegerilor prezidențiale, în care președintele pro-european în funcție Maia Sandu își dispută funcția cu candidatul pro-rus Alexandr Stoianoglo după votul din 20 octombrie, care s-a desfășurat concomitent și cu un referendum constituțional republican în urma căruia 50,39% dintre cetățenii țării au votat în favoarea modificării Constituției pentru a include integrarea europeană în legea fundamentală a țării.

Pachetul Comisiei Europene constată că extinderea reprezintă o oportunitate istorică atât pentru țările în curs de aderare, cât și pentru actualele state membre și UE în ansamblu și că există avantaje socio-economice, politice și de securitate semnificative ale unei Uniuni mai mari și mai puternice.

“Contextul geopolitic tensionat impune mai mult ca oricând să finalizăm reunificarea continentului nostru, sub aceleași valori ale democrației și ale statului de drept. În ultimii ani, am făcut deja pași mari în direcția integrării noilor state membre. Iar extinderea va rămâne o prioritate absolută a noii Comisii”, a declarat președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

 

Conform Comisiei Europene, procesul de extindere continuă să fie bazat pe merit și depinde de progresele obiective realizate de fiecare dintre parteneri.

“Acest lucru necesită hotărârea de a pune în aplicare reforme ireversibile în toate domeniile dreptului UE, cu un accent deosebit pe elementele fundamentale ale procesului de extindere”, mai transmite Comisia, punctând că democrația, statul de drept și valorile fundamentale vor continua să fie pietrele de temelie ale politicii de extindere a UE.

“Aderarea la UE rămâne o alegere strategică”, a statelor care aspiră la acest obiectiv

Procesul de extindere a primit un nou impuls în 2023 și 2024

Grupul fundamental a fost deschis cu Albania la 15 octombrie 2024. Negocierile de aderare au fost deschise cu Ucraina și Moldova la primele conferințe interguvernamentale din iunie 2024. După ce a îndeplinit criteriile de referință intermediare pentru capitolele privind statul de drept, Muntenegru este pe cale să închidă provizoriu alte capitole de negociere. În martie 2024, Consiliul European a decis să deschidă negocierile de aderare cu Bosnia și Herțegovina. Procesul de examinare prealabilă a fost finalizat atât cu Albania, cât și cu Macedonia de Nord la sfârșitul anului 2023.

În iunie 2024, conferința interguvernamentală a confirmat că Muntenegru a îndeplinit, în ansamblu, criteriile de referință intermediare pentru capitolele 23 și 24 privind statul de drept, oferind posibilitatea de a proceda la închiderea provizorie a altor capitole dacă sunt îndeplinite condițiile. În domeniul statului de drept și al sistemului judiciar sunt necesare progrese suplimentare.

În ceea ce privește Albania, Comisia salută deschiderea negocierilor privind grupul de elemente fundamentale în cadrul celei de-a doua conferințe interguvernamentale care a avut loc la 15 octombrie 2024. Este esențial ca autoritățile să intensifice în continuare ritmul reformelor orientate către UE, în special în ceea ce privește statul de drept, consolidarea rezultatelor obținute în ceea ce privește aplicarea legii, combaterea eficientă a corupției și a criminalității organizate și promovarea drepturilor fundamentale, inclusiv libertatea presei, drepturile de proprietate și minoritățile.

Comisia își reiterează evaluarea conform căreia Serbia a îndeplinit criteriile de referință pentru deschiderea clusterului 3 (Competitivitate și creștere favorabilă incluziunii). În anul următor, se așteaptă ca Serbia să accelereze activitatea de punere în aplicare a reformelor legate de aderarea la UE, cu un accent deosebit pe obiectivele de referință intermediare privind statul de drept, precum și pe asigurarea unui mediu cu adevărat favorabil pentru societatea civilă și mass-media, depunând eforturi credibile pentru a stopa dezinformarea și manipularea informațiilor străine.

În cazul Macedoniei de Nord, țara trebuie să continue să pună în aplicare reformele legate de UE, în special în ceea ce privește elementele fundamentale, în special sistemul judiciar, lupta împotriva corupției și a criminalității organizate. Trebuie consolidată încrederea în sistemul judiciar. Sesiunile de screening pentru toate cele șase grupuri ale acquis-ului UE au fost finalizate în decembrie 2023.

Bosnia și Herțegovina a demonstrat rezultate tangibile, inclusiv în ceea ce privește gestionarea migrației, alinierea deplină la politica de securitate comună și externă a UE, precum și prin adoptarea legislației privind integritatea sistemului judiciar, combaterea spălării banilor și conflictul de interese. În martie 2024, Consiliul European a decis să deschidă negocierile de aderare cu Bosnia și Herțegovina. Comisia pregătește cadrul de negociere în vederea adoptării acestuia de către Consiliu în momentul în care sunt luate toate măsurile relevante prevăzute în recomandarea Comisiei din octombrie 2022.

Kosovo a depus o cerere de aderare la UE în decembrie 2022. Comisia rămâne disponibilă pentru a pregăti un aviz privind cererea de aderare a Kosovo de îndată ce Consiliul îl solicită. S-au înregistrat progrese în lupta împotriva criminalității organizate, iar mediul de afaceri s-a îmbunătățit. Liberalizarea vizelor pentru Kosovo a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2024. Kosovo trebuie să își intensifice eforturile pentru consolidarea statului de drept și a administrației publice și pentru protejarea libertății de exprimare.

Deschiderea negocierilor de aderare cu Ucraina a fost o recunoaștere importantă a determinării Ucrainei de a continua reformele pe calea aderării la UE. După prima conferință interguvernamentală din iunie 2024, examinarea analitică a acquis-ului (screening) progresează fără probleme. Sub rezerva îndeplinirii de către Ucraina a tuturor condițiilor, Comisia așteaptă cu interes deschiderea negocierilor privind grupurile, începând cu elementele fundamentale, cât mai curând posibil în 2025.

Deschiderea negocierilor de aderare a reprezentat o recunoaștere importantă a determinării Moldovei de a continua reformele pe calea aderării la UE, în pofida faptului că se confruntă cu interferențe ruse continue și cu impactul războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. După prima conferință interguvernamentală din iunie 2024, examinarea analitică a acquis-ului (screening) progresează fără probleme. Sub rezerva îndeplinirii de către Moldova a tuturor condițiilor, Comisia așteaptă cu interes deschiderea negocierilor privind clusterele, începând cu elementele fundamentale, cât mai curând posibil în 2025.

Deși în decembrie 2023 Consiliul European a acordat Georgiei statutul de țară candidată, procesul său de aderare la UE a fost între timp oprit de facto din cauza acțiunilor întreprinse de guvernul georgian începând cu primăvara anului 2024. La 26 octombrie 2024, cetățenii georgieni au votat în cadrul alegerilor parlamentare. Constatările preliminare ale Misiunii internaționale comune de observare a alegerilor condusă de Biroul OSCE pentru instituții democratice și drepturile omului (OSCE/BIDDO) au identificat mai multe deficiențe care au apărut într-un mediu tensionat și extrem de polarizat. Printre deficiențele raportate se numără, printre altele, recentele modificări legislative ale procesului electoral, compromisurile frecvente privind secretul votului, inconsecvențele procedurale, intimidarea și presiunea asupra alegătorilor, care au avut un impact negativ asupra încrederii publice în proces. Aceste constatări preliminare confirmă necesitatea unei reforme electorale cuprinzătoare, care a fost deja subliniată în recomandările-cheie anterioare.

Turcia este o țară candidată și un partener-cheie pentru Uniunea Europeană. Cu toate acestea, negocierile de aderare cu această țară sunt blocate din 2018, în conformitate cu decizia Consiliului. Există în continuare preocupări serioase în ceea ce privește drepturile fundamentale și statul de drept, inclusiv independența sistemului judiciar. Dialogul privind statul de drept și drepturile fundamentale rămâne o parte integrantă a relației UE-Turcia. În urma orientării strategice din aprilie 2024 a Consiliului European, relațiile cu Turcia au fost marcate de o reangajare treptată și s-au luat măsuri concrete în vederea unor schimburi constructive pe teme de interes comun.

După publicarea acestui pachet de extindere de către Comisia Europeană, Consiliul UE trebuie să ia în considerare recomandările Comisiei și să ia decizii cu privire la etapele următoare ale procesului de extindere.

Context

Extinderea UE va aduce beneficii socio-economice de mare amploare membrilor săi actuali și viitori. Creșterea numărului de consumatori de pe piața unică va oferi întreprinderilor oportunități majore de a se extinde și de a face comerț mai liber. Pentru a permite o creștere durabilă pe termen mediu și pentru a face progrese în îndeplinirea criteriilor economice de aderare la UE, este din ce în ce mai important ca țările implicate în procesul de extindere să accelereze reformele structurale. Acest lucru implică asigurarea unor economii de piață funcționale și demonstrarea capacității de a face față presiunii concurențiale și forțelor pieței în UE. Politicile economice ar trebui, de asemenea, să sprijine obiectivele ambițioase din cadrul tranziției ecologice și digitale.

Noi instrumente și mijloace stimulează creșterea socioeconomică în țările partenere. Pe măsură ce procesul de aderare se accelerează, UE anticipează unele dintre beneficiile pieței unice și oferă asistență financiară sporită pentru a permite integrarea treptată și ancorarea partenerilor noștri în UE.

Pe lângă planurile economice și de investiții de succes, Planul de creștere pentru Balcanii de Vest, cu Facilitatea pentru reformă și creștere, în valoare de 6 miliarde de euro, și Facilitatea pentru Ucraina, în valoare de 50 de miliarde de euro, stimulează reformele, având în centrul lor justiția și statul de drept.

În aceeași ordine de idei, la 10 octombrie 2024, Comisia a prezentat Planul de creștere pentru Moldova și Facilitatea pentru reformă și dezvoltare, în valoare de 1,8 miliarde de euro, pentru a sprijini reformele socio-economice și a stimula investițiile.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană ia în calcul introducerea unui „micro-impozit la nivelul UE” pe alimentele procesate. Banii generați ar fi utilizați pentru programe de sănătate

Published

on

© European Union, 2020

Comisia Europeană analizează posibilitatea introducerii, anul viitor, a unei taxe pe produsele alimentare ultraprocesate bogate în grăsimi, zahăr și sare, potrivit unui document intern consultat de agenția dpa, preluat de Agerpres. Măsura, care ar putea fi prezentată oficial în luna decembrie, are ca scop încurajarea unor obiceiuri alimentare mai sănătoase la nivelul blocului european.

Potrivit documentului, „un micro-impozit la nivelul Uniunii Europene” ar putea menține prețurile relativ stabile, dar ar stimula schimbări în comportamentul consumatorilor „fără a provoca daune financiare excesive”.

Comisia consideră că producătorii ar fi încurajați să reformuleze produsele pentru a le face mai sănătoase, în timp ce veniturile generate de taxă ar fi folosite exclusiv pentru programe europene de promovare a sănătății.

Documentul subliniază că bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de deces în Uniunea Europeană, cu peste 1,7 milioane de cazuri anual, ceea ce generează costuri economice de peste 280 de miliarde de euro pe an.

Există dovezi solide care arată că un consum ridicat de alimente ultraprocesate crește riscul de obezitate, diabet și alte boli metabolice, atrage atenția Comisia.

Pe lângă taxa pe alimente nesănătoase, planul de sănătate al Comisiei include: modernizarea legislației privind controlul tutunului până în 2027; introducerea unui sistem de etichetare la nivel european pentru produsele alimentare procesate; și obiectivul de reducere cu 20% a mortalității cauzate de bolile cardiovasculare până în 2035.

Această inițiativă se înscrie într-un efort mai amplu al UE de a sprijini stiluri de viață sănătoase și de a preveni bolile cronice prin politici publice proactive.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Corpul European de Solidaritate va beneficia de un buget majorat la 175,3 milioane de euro în 2026 pentru a sprijini activitățile de voluntariat ale tinerilor din UE și țările asociate

Published

on

© European Union, 2016

Comisia Europeană a lansat, vineri, apelul pentru programul Corpul European de Solidaritate 2026, într-un an în care se sărbătoresc 30 de ani de voluntariat european (început în 1996 cu proiectul pilot al Serviciului European de Voluntariat) și 10 ani de la înființarea Corpului European de Solidaritate.

De la lansarea sa în 2016, Corpul European de Solidaritate a oferit oportunități de transformare pentru peste 150.000 de tineri, finanțând 22.000 de proiecte de solidaritate, ajutor umanitar și cooperare pentru dezvoltare. Programul din 2026 construiește pe aceste rezultate și va continua să finanțeze proiecte aliniate celor patru priorități strategice 2021–2027: incluziune și diversitate, sustenabilitate ambientală, transformare digitală și participare democratică.

Programul va avea un buget majorat în 2026, ajungând la 175,3 milioane de euro, pentru a sprijini noi generații de tineri să se implice în acțiuni de solidaritate în Europa și dincolo de granițele sale.

Accent pe solidaritate în noul mandat al Comisiei

În 2026, programul va continua să susțină activități de voluntariat, proiecte de solidaritate și acțiuni de networking, alături de măsuri de calitate precum formare, evaluări, instrumente IT și sistemul Quality Label pentru organizațiile participante.

Acțiunea centralizată „Echipe de voluntari în domenii cu prioritate ridicată” va viza trei priorități anuale:

  • Pregătire și sprijin pentru persoanele afectate de conflicte armate sau dezastre naturale, în linie cu noua Strategie pentru Uniunea Pregătirii.
  • Îmbunătățirea experiențelor educaționale și a competențelor de bază pentru tinerii cu oportunități reduse, conform agendei „Union of Skills”.
  • Promovarea echității între generații, stimulând dialogul intergenerațional și combaterea discriminării pe criterii de vârstă.

Aceste priorități reflectă liniile politice ale Comisiei pentru perioada 2024–2029 și confirmă rolul programului ca motor al incluziunii, rezilienței și empatiei în Europa.

Cererea ridicată depășește bugetul disponibil

Programul înregistrează o cerere record: rata de absorbție este de 100%, iar solicitările de voluntariat depășesc de zece ori posibilitățile de finanțare. În prezent, doar unul din zece tineri înscriși reușește să participe. Bugetul pentru 2026 crește cu 5,6%, pentru a extinde accesul în toate regiunile statelor membre și ale țărilor asociate.

Componenta dedicată voluntariatului în domeniul ajutorului umanitar beneficiază de o creștere de 17,7% față de 2025, consolidând dimensiunea globală a programului.

Cine poate aplica

Organizațiile publice sau private pot solicita finanțare în cadrul apelului 2026, care va fi lansat în urma publicării programului de lucru. Este necesară deținerea unui Quality Label, ce garantează respectarea principiilor și standardelor programului.

Aplicațiile pot fi depuse:

  • prin Agențiile Naționale din statele membre și țările asociate (Islanda, Liechtenstein, Macedonia de Nord și Turcia),
  • sau prin Agenția Executivă Europeană pentru Educație și Cultură (EACEA), pentru acțiunile gestionate direct.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Bruxelles-ul propune noi măsuri pentru consolidarea luptei împotriva fraudei cu TVA, estimată la peste 32 mld. de euro anual

Published

on

© European Union, 2017/ Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a prezentat astăzi o propunere legislativă menită să consolideze cooperarea dintre Parchetul European (EPPO), Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) și statele membre, prin facilitarea accesului direct la informații privind TVA-ul și prin îmbunătățirea schimbului de date în cadrul investigațiilor.

Noua inițiativă oferă un temei juridic clar pentru transmiterea de informații între instituțiile europene și autoritățile naționale și permite accesul imediat la date relevante privind comerțul transfrontalier. Scopul este întărirea capacității UE de a combate frauda care afectează interesele financiare ale Uniunii, în special fraudele complexe de tip carusel.

„Combaterea fraudei în materie de TVA este o prioritate pentru mine și pentru Comisie. Această propunere va consolida capacitatea noastră de a ne proteja interesele financiare și de a asigura corectitudinea pe piața unică. Cei care încearcă să obțină profituri prin fraudă vor fi trași la răspundere. Cu ajutorul instrumentelor digitale și al unui schimb de informații mai eficient, construim un sistem fiscal mai puternic și mai echitabil pentru toți”, a declarat Wopke Hoekstra, comisar pentru climă, zero emisii nete și creștere economică curată.

Frauda carusel: pierderi uriașe pentru bugetele naționale

Comisia atrage atenția că frauda de tip carusel, cunoscută și ca „fraudă MTIC”, rămâne unul dintre cele mai costisitoare tipuri de fraudă cu TVA din UE. Conform estimărilor, pierderile provocate doar de acest fenomen variază între 12,5 miliarde și 32,8 miliarde de euro anual, fiind adesea coordonate de rețele criminale bine organizate.

Aceste pierderi reprezintă doar o parte din așa-numitul „VAT gap”, diferența dintre veniturile teoretice din TVA și cele efectiv colectate. În 2022, această diferență a fost estimată la 89,3 miliarde de euro la nivelul Uniunii.

Acces în timp real la date pentru EPPO și OLAF

Propunerea Comisiei este strâns legată de pachetul „TVA în era digitală”, care introduce raportarea digitală în timp real pentru comerțul transfrontalier. Noile reguli vor permite:

  • acces imediat al EPPO și OLAF la datele privind TVA, pentru evaluarea rapidă a cazurilor suspecte la nivel european;
  • identificarea mai promptă a comportamentelor frauduloase, înainte ca acestea să genereze pierderi majore;
  • investigații coordonate la nivelul UE, cu un flux de informații mult mai eficient.

Comisia subliniază că, prin accesul la date actualizate și integrarea instrumentelor digitale existente, autoritățile europene vor putea urmări mai eficient operațiunile suspecte și vor reduce timpii de reacție în cazurile de fraudă.

Consolidarea cooperării între EPPO, OLAF și Eurofisc

Textul mai prevede crearea unor canale de comunicare directe și sigure între EPPO, OLAF și Eurofisc, rețeaua specializată a statelor membre pentru combaterea fraudei cu TVA. Aceste conexiuni vor facilita:

  • schimbul imediat de informații critice;
  • coordonarea investigațiilor transfrontaliere;
  • utilizarea unor soluții digitale avansate pentru schimbul securizat de date fiscale.

Propunerea urmează să fie transmisă Consiliului UE pentru negociere și aprobare, iar Parlamentul European și Comitetul Economic și Social vor fi consultate. Noile reguli vor intra în vigoare după adoptarea formală de către co-legiuitori și publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 hours ago

Gheorghe Falcă propune un Plan Național de Dezvoltare care să dubleze cele 70 miliarde de euro alocate României din viitorul buget multianual al UE

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

Comisia Europeană ia în calcul introducerea unui „micro-impozit la nivelul UE” pe alimentele procesate. Banii generați ar fi utilizați pentru programe de sănătate

INTERNAȚIONAL5 hours ago

Zelenski va semna un acord cu Grecia pentru importul de gaze naturale, estimat la 2 mld. de euro, și se așteaptă la „un acord istoric” cu Franța pentru apărare aeriană

U.E.6 hours ago

Peste 80% dintre lucrătorii disponibilizați în UE își găsesc un nou loc de muncă în mai puțin de 18 luni prin Fondul European de Ajustare la Globalizare

U.E.10 hours ago

Premierul landului Saxonia consideră că este în interesul Germaniei să reia importurile de energie din Rusia: Relațiile economice ne sporesc și securitatea

ROMÂNIA24 hours ago

Bolojan face apel la combaterea falsificării istoriei, la 38 de ani de la revolta anticomunistă din Brașov care “a arătat lumii că dictatura nu poate înfrânge dorința de libertate a românilor”

INTERNAȚIONAL1 day ago

Miniștrii de externe ai României și Ucrainei au discutat despre “minoritatea națională română din Ucraina și drepturile sale la educație” în limba maternă

U.E.1 day ago

Bugetul UE pentru 2026 prioritizează coeziunea și mediul. Securitatea și apărarea, la fundul sacului

U.E.1 day ago

UE majorează cu 25 milioane de euro sprijinul pentru Vecinătatea Estică în 2026, pentru a compensa retragerea finanțării americane pentru societatea civilă din regiune, inclusiv din R. Moldova

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 day ago

Acord la Bruxelles asupra bugetului UE pentru 2026. Victor Negrescu: România își consolidează rolul în arhitectura europeană de securitate cibernetică

INTERNAȚIONAL5 hours ago

Zelenski va semna un acord cu Grecia pentru importul de gaze naturale, estimat la 2 mld. de euro, și se așteaptă la „un acord istoric” cu Franța pentru apărare aeriană

U.E.1 day ago

Șefa diplomației UE: Folosirea activelor rusești înghețate este cea mai clară soluție pentru finanțarea Ucrainei

ROMÂNIA3 days ago

Bolojan: Vom lucra îndeaproape cu guvernul de la Chișinău. Aderarea la UE, singura opțiune de a răspunde aspirațiilor de viitor și de a crește nivelul de trai în R. Moldova

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan: UE a pierdut din competitivitate față de alte regiuni ale lumii. Creșterea competitivității trebuie să devină o prioritate pentru a menține un standard de viață ridicat

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

INTERVIU | Siegfried Mureșan, negociator-șef al PE, despre direcția negocierilor interinstituționale și mizele României în viitorul buget al UE (2028–2034): coeziunea și agricultura, pilonii de neclintit ai noului cadru financiar

ENGLISH1 week ago

EXCLUSIVE | NATO Secretary General: America is completely invested in NATO and Romania. The Eastern Sentry starts in the Black Sea because it’s of vital strategic importance to NATO

REPUBLICA MOLDOVA2 weeks ago

Noul Guvern al R. Moldova a depus jurământul de învestire. Președinta Maia Sandu: Trebuie să valorificăm „fereastra istorică de oportunitate oferită de integrarea europeană”

ROMÂNIA2 weeks ago

Inovația farmaceutică: motor de competitivitate – România în dialog cu Europa, pentru un acces mai bun al pacienților români la terapiile inovative

ROMÂNIA3 weeks ago

ARPIM facilitează dialogul cu Europa pentru a valorifica inovația în sănătate: Industria farmaceutică inovatoare – sector strategic pentru acces la tratamente moderne și dezvoltare economică durabilă

ROMÂNIA3 weeks ago

România, angajată să asigure o redresare economică sustenabilă. Bolojan: Ne-am propus să atingem anul acesta o țintă de deficit de 8,4%, iar în 2026 de 6%, pentru a ne recâștiga credibilitatea în fața piețelor și a Comisiei Europene

Trending