Connect with us

EDUCAȚIE

Două medalii de aur, patru de argint și două de bronz obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie şi Astrofizică

Published

on

©️ Ministerul Educației Naționale

Cele două echipe ale României care au participat la a XIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică (Keszthely/Ungaria, 2-10 august) au obţinut zece premii, dintre care două medalii de aur, patru de argint şi patru de bronz.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educației Naționale, medalia de aur şi locul I absolut la proba de Planetariu au fost obţinute de David-Corneliu Turturean (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” din Suceava).

De asemenea, cu medalie de aur a fost distins şi Robert-Gabriel Păşcălău (clasa a XI-a/Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân” din Constanţa). Ambii elevi au făcut parte din echipa A.

Medaliile de argint au revenit următorilor elevi: Paul-Florin Rebenciuc (clasa a XI-a/Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” din Suceava), George-Cristian Ardeleanu (clasa a IX-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa A, respectiv Constantin-Daniel Nicolae (clasa a XI-a/Liceul Teoretic “Ovidius” din Constanţa) şi Theodor Iosif (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa B.

Vlad Roşca (clasa a XII-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa A, alături de Daria Teodora Hărăbor (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Vasile Alecsandri” din Galaţi), Flavia-Cristiana Pascal (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Petru Rareş” din Piatra Neamţ) şi Mihai Vasile (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti – echipa B, şi-au adjudecat medaliile de bronz.

Echipele României au fost coordonate şi însoţite de lector universitar dr. Cristian Pîrghie (Universitatea “Ştefan cel Mare” din Suceava), prof. Victor Păunescu (Liceul Tehnologic Dacia din Bucureşti) şi prof. dr. Petru Crăciun (inspector de specialitate – Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava).

Competiţia a reunit peste 200 de concurenţi din 44 de ţări. 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

EDUCAȚIE

Klaus Iohannis: Grădinițele, școlile, universitățile nu se mai redeschid în acest an școlar. Examenele naționale vor fi organizate cu reguli stricte de distanțare

Published

on

© Administratia Prezidentiala

Președintele Klaus Iohannis a anunțat luni că grădinițele, școlile, universitățile nu se vor mai redeschide în acest an școlar, chiar dacă starea de urgență se încheie la data de 15 mai.

“S-a decis astăzi ca, pentru majoritatea elevilor, în acest an şcolar, grădiniţele, şcolile şi universităţile să nu se mai redeschidă. Nu se va întoarce elevul, studentul fizic la cursuri”, a spus şeful statului, într-o declaraţie susţinută la Palatul Cotroceni, după o şedinţă privind măsurile de gestionare a epidemiei COVID-19 cu premierul Ludovic Orban, ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

El a informat că anul şcolar se va încheia pe 12 iunie, cu câteva excepții pentru elevii aflați în ani terminali.

“Până pe 12 iunie continuă formele de învâțământ la distanță. Elevii vor avea mediile încheiate cu notele pe care le au acum, se mai poate face și o evaluarea suplimentară. Sunt totuși câteva excepții. Elevii din clasele a 8-a și a 12-a vor putea reveni la școala după 2 iunie pentru a se pregăti pentru examenele naționale. În această situație normele de distanțarea pot fi respecate. Vor fi maximumm 10 elevi într-o sală și se vor pregăti pentru examenele naționale.  Examenele naționale se vor organiza așa cum au fost planificate însă cu respectarea unor reguli stricte de distanțare. Se va măsura temperatura, se va face intrarea pe o parte se va ieși pe altă parte și alte reguli de distanțare socială” a explicat președintele.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană alocă 18,5 milioane de euro României pentru distribuția de fructe, legume și lapte în școli pentru anul școlar 2020-2021

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a publicat astăzi, 31 martie, bugetul alocat schemei UE pentru școli, în anul școlar 2020/2021, și anume: 145 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și 105 milioane de euro pentru distribuția de lapte către elevi. Din aceștia, România beneficiază de 7,8 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și de 10,7 milioane de euro pentru distribuția de lapte în școlile participante la program, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

”În contextul actual, este cu atât mai important ca toți copii din întreaga Europă să știe și să înțeleagă de unde vine hrana noastră. Putem fi mândri de mâncarea hrănitoare, sigură și de înaltă calitate produsă de fermierii noștri. Grație schemei UE pentru școli, copiii pot învăța despre nutriție și agricultură, în paralel cu adoptarea unor obiceiuri de alimentație sănătoasă. Am luat măsuri pentru a ne asigura că schema ia în considerare faptul că școlile au trebuit să fie închise pe întreg teritoriul european din cauza pandemiei de coronavirus. Dar este important să continuăm să privim înainte, să pregătim viitorul și să transmitem un semnal important că viața va continua, odată ce am întors, în mod colectiv, această pagină”, a declarat comisarul european pentru agricultură Janusz Wojciechowski.

Implementarea schemei în anul școlar curent 2019/2020 este afectată de închiderea școlilor pe întreg teritoriul UE, ca urmare a pandemiei de coronavirus în curs. În anul școlar 2018/2019, schema UE a garantat faptul că peste 20 de milioane de copii din întreaga Uniune Europeană au primit lapte, fructe și legume în timpul școlii, la aceasta adăugându-se măsuri educaționale referitoare la agricultură și la o dietă echilibrată.

Comisia Europeană a oferit clarificări potrivit cărora criza curentă poate fi considerată un caz de ,,forța majoră”. Acest lucru permite statelor membre care recunosc un astfel de caz să ramburseze furnizorii pentru produsele perisabile (fructe, legume, lapte) ce erau prevăzute pentru distribuirea în școlile participante la schemă. Produsele în cauză pot fi, de asemenea, donate spitalelor, organizațiilor caritabile și băncilor de alimente sau altor organizații similare, pentru a ajunge la persoanele nevoiașe. 

Continue Reading

EDUCAȚIE

Universitatea Babeș-Bolyai, singura instituție academică din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în cercetarea economică

Published

on

© Universitatea Babeş-Bolyai/ Facebook

Universitatea Babeș-Bolyai  își menține în anul 2020 statutul de singura universitate din România prezentă în topul celor mai bune 500 universități din lume în domeniile fundamentale ale științelor economice, după accederea în premieră în acest clasament în 2019, informează instituția într-un comunicat.

Prezența UBB în clasamentul QS al celor mai bune 500 de universități din lume în domeniile Economics and Econometrics, respectiv Business & Management Studies, confirmă poziția de lider a universității în domeniul științelor economice în România, evidențiată deja prin cea mai bună poziție ocupată de o instituție de învățământ superior românească: în domeniul Business & Economics, conform clasamentului aferent anului 2020 realizat de o altă instituție prestigioasă de ierarhizare valorică a universităților Times Higher Education, precum și în cercetarea din domeniul Economics, conform clasamentului curent Economics Schools Research Ranking întocmit de Tilburg University.

QS World University Rankings reprezintă unul dintre cele mai comprehensive și prestigioase clasamente internaționale de ierarhizare valorică a universităților. QS evaluează și ierarhizează instituțiile de învățământ superior la nivel internațional începând din 2004, în baza unei metodologii care ia în considerare criterii referitoare la reputația academică internațională a universităților, reputația acestora în rândul angajatorilor și, respectiv, calitatea cercetării derulate (reflectată prin numărul de citări ale lucrărilor publicate de membrii instituțiilor universitare).

Domeniile științelor economice în care UBB se poziționează în top 500 global întocmit de QS sunt: Economics and Econometrics – în clasamentul aferent acestui domeniu au reușit să acceadă doar 137 de universități din toate țările actuale ale UE, Business & Management Studies – în ierarhia valorică a acestui domeniu au reușit să ajungă numai 121 de universități din toate țările actuale ale UE.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending