Connect with us

EDUCAȚIE

Două medalii de aur, patru de argint și două de bronz obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie şi Astrofizică

Published

on

©️ Ministerul Educației Naționale

Cele două echipe ale României care au participat la a XIII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie şi Astrofizică (Keszthely/Ungaria, 2-10 august) au obţinut zece premii, dintre care două medalii de aur, patru de argint şi patru de bronz.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educației Naționale, medalia de aur şi locul I absolut la proba de Planetariu au fost obţinute de David-Corneliu Turturean (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” din Suceava).

De asemenea, cu medalie de aur a fost distins şi Robert-Gabriel Păşcălău (clasa a XI-a/Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân” din Constanţa). Ambii elevi au făcut parte din echipa A.

Medaliile de argint au revenit următorilor elevi: Paul-Florin Rebenciuc (clasa a XI-a/Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” din Suceava), George-Cristian Ardeleanu (clasa a IX-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa A, respectiv Constantin-Daniel Nicolae (clasa a XI-a/Liceul Teoretic “Ovidius” din Constanţa) şi Theodor Iosif (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa B.

Vlad Roşca (clasa a XII-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti) – echipa A, alături de Daria Teodora Hărăbor (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Vasile Alecsandri” din Galaţi), Flavia-Cristiana Pascal (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Petru Rareş” din Piatra Neamţ) şi Mihai Vasile (clasa a XI-a/Liceul Teoretic Internaţional de Informatică din Bucureşti – echipa B, şi-au adjudecat medaliile de bronz.

Echipele României au fost coordonate şi însoţite de lector universitar dr. Cristian Pîrghie (Universitatea “Ştefan cel Mare” din Suceava), prof. Victor Păunescu (Liceul Tehnologic Dacia din Bucureşti) şi prof. dr. Petru Crăciun (inspector de specialitate – Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava).

Competiţia a reunit peste 200 de concurenţi din 44 de ţări. 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Bugetul UE

Parlamentul European a votat pentru majorarea bugetului cu 100 de milioane de euro pentru două programe emblematice ale Uniunii Europene: Erasmus+ și Horizon 2020

Published

on

© European Parliament/ Flickr

Europarlamentarii reuninți în sesiunea plenară din Strasboug au votat miercuri, 18 septambrie, pentru a suplimenta financiar programele de cercetare și de mobilitate pentru studenți.

Astfel, 100 de milioane de euro vor fi adăugate la două programe emblematice ale Uniunii Europene: Horizon 2020 și Erasmus+.

În urma acordului dintre Parlamentul European și Consiliu privind bugetul UE pentru 2019, Comisia Europeană la data de 15 mai să se adauge 100 de milioane EUR la programele emblematice ale UE Orizont 2020 și Erasmus+. 

”Aceste fonduri suplimentare vor contribui la consolidarea răspunsului UE în fața unor provocări majore precum schimbările climatice și adaptarea în continuare a sectorului educației la nevoile pieței forței de muncă”, a transmis atunci executivul european.

Din cele 100 de milioane EUR suplimentare, 80 de milioane EUR vor fi destinate sprijinirii cercetării în domeniul climei în cadrul programului Orizont 2020, programul de cercetare și inovare al UE. Fondurile vor contribui la realizarea obiectivului ambițios de alocare a unui procent de 35 % din bugetul programului Orizont 2020 pentru cercetarea în domeniul climei.

Restul de 20 de milioane EUR vor sprijini programul UE pentru educație, formare, tineret și sport în Europa, Erasmus+. Aceste fonduri suplimentare vor contribui, de asemenea, la crearea de universități europene, o nouă inițiativă a UE care va constitui o piatră de temelie a spațiului european al educației până în 2025. Până în 2021, UE își propune să înființeze 12 universități europene care să le permită studenților să obțină o diplomă prin combinarea studiilor în mai multe țări ale UE, contribuind astfel la competitivitatea internațională a universităților europene în UE și în întreaga lume.

Propunerea aceasta mai are nevoie de aprobarea Consiliului Uniunii Europene.

Urmăriți aici sesiunea plenară:

 

Continue Reading

EDUCAȚIE

Klaus Iohannis, mesaj către elevi la deschiderea anului școlar 2019-2020: Sunteți viitorul României și am mare încredere în voi

Published

on

©️ Administrația Prezidențială

Președintele Klaus Iohannis a transmis luni, cu ocazia festivității de deschidere a anului școlar 2019-2020, că elevii trebuie să beneficieze de respectul și sprijinul deplin al instituțiilor statului și a solicitat autorităților statului să creeze un mediu sigur în clase.

Prezent la festivitățile de la Școala Gimnazială ”Ferdinand I” din București, șeful statului a afirmat că ”educația oferită de școală este o oportunitate pentru România de a se normaliza, de a se transforma și de a se pregăti pentru o Europă și o lume în profundă schimbare, o lume care nu așteaptă după cei care sunt captivi în practici anacronice, în corupție sau în metehne comuniste”.

Iohannis s-a adresat elevilor, vorbindu-le despre importanța educației și despre rolurile pe care aceștia le vor avea în societate.

”Aveți drepturi pe care nimeni nu vi le poate lua. Voi, ca cetățeni ai României, trebuie să beneficiați de respectul și sprijinul deplin al instituțiilor statului. Este imperativ ca respectul să fie în centrul procesului de educație din școli. Și când spun asta, mă refer la respectul pe care îl datorați profesorilor voștri, dar și la respectul cu care profesorii, la rândul lor, au obligația să vă trateze. Toți copiii, fără nici un fel de discriminare, trebuie să se simtă la școală încurajați, protejați și în siguranță. (…) Avem nevoie de o normalizare a modului în care interacționăm cu instituțiile statului, iar această normalizare poate fi făcută doar prin educație și împreună cu oamenii cărora le pasă și care acționează. Nimic nu se schimbă de la sine. Toți cei care au puterea de a contribui la schimbare au responsabilitatea să o facă”, a mai spus președintele.

Șeful statului a apreciat, în context, și exemplul pe care Școala Gimnazială ”Ferdinand I” îl oferă pentru școala românească.

”Fiți mândri de școala voastră, care vă ajută să porniți cu dreptul în viață! Școala Gimnazială Ferdinand I este un exemplu de cum ar trebui să fie școala românească – o școală în care talentul fiecărui copil este descoperit, cultivat și sprijinit. Sunteți viitorul României și am mare încredere în voi!”, a afirmat Iohannis.

În discursul său, președintele s-a adresat deopotrivă profesorilor și părinților.

”Dragi profesori, misiunea dumneavoastră este una dificilă, dar extrem de importantă. Dedicația de care dați dovadă este indispensabilă în pregătirea carierelor elevilor pe care îi îndrumați zi de zi”, a spus Iohannis.

”Dragi părinți, vă felicit pentru efortul pe care îl depuneți pentru a asigura copiilor voștri accesul la o educație de calitate! În condițiile în care România se află, din păcate, în mod rușinos între fruntașele europene în materie de părăsire timpurie a școlii, în condițiile în care sistemul nostru de finanțare a educației nu răsplătește adecvat școlile care generează o schimbare reală în comunitate, contribuția familiei este critică pentru succesul educațional al copiilor”, a mai adăugat șeful statului.

Continue Reading

EDUCAȚIE

Elevii români au obținut trei medalii de aur și una de argint la Olimpiada Europeană de Informatică pentru Juniori

Published

on

© Ministerul Educației Naționale

La a treia ediţie a Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI), elevii români au obținut rezultate excepționale: trei medalii de aur și o medalie de argint, informează Ministerul Educației Naționale într-un comunicat.

Medaliile de aur au fost adjudecate de Alexandru Luchianov (clasa a IX-a/Liceul Internațional de Informatică din Bucureşti), Luca Perju-Verzotti (clasa a IX-a/Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti) și Alexandru Raul Todoran (clasa a VII-a/Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăștie/jud. Hunedoara).

Alexandru Luchianov, distins și anul trecut cu aur, s-a clasat pe prima poziție în clasament, înregistrând punctajul maxim posibil. Locul al doilea a fost ocupat de Luca Perju-Verzotti (bronz la ediția din 2018).

Medalia de argint i-a revenit lui Mihnea Andreescu (clasa a VIII-a/Liceul Teoretic Internațional de Informatică din Bucureşti).

Echipa României a fost însoţită şi coordonată pe parcursul concursului de profesorii Gheorghe-Eugen Nodea (Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu – Team leader) și Ciprian Cheșcă (Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” din Buzău – Deputy leader).

Competiția s-a desfășurat, în perioada 23 – 29 august, la Maribor (Slovenia). Au participat 90 de elevi din 24 de ţări.

Olimpiada Europeană de Informatică pentru juniori (EJOI) este organizată după regulile şi standardele Olimpiadei Internaţionale de Informatică (IOI). Potrivit regulamentului, pot fi înscriși elevi din învăţământul secundar, cu vârsta de până la 15 ani, fiecare echipă având doi profesori coordonatori şi maximum 4 elevi.

.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending