Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Comisia pentru transport va vota marți pentru începerea negocierilor privind pachetul de mobilitate la nivel european

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism, anunță că marți, 24 septembrie, va avea loc un vot în cadrul Comisiei TRAN privind începerea negocierilor între Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene în dosarul regulamentelor care compun Pachetul de mobilitate.

”Comisia Transport a Parlamentului European (TRAN) a votat propunerea grupurilor politice PPEECR si RenewEurope de a cere Comisiei Europene modificarea textelor Regulamentelor care compun Pachetul de mobilitate. Rezultatul votului a fost, din păcate, defavorabil : 19 pentru, 30 împotrivă (PPE 8-4, S&D 5-5, Renew 1-6, ECR 3-1, Verzi, ID, Comunisti- Stânga Verge Unită- in totalitate contra)”, a scris Marinescu, pe pagina sa de Facebook.

”Ce urmează: mâine, 24 septembrie, votul pentru începerea negocierilor cu Consiliul”, a mai adăugat acesta.

Eurodeputatul liberal a precizat că va continua eforturile de a informa colegii din Parlamentul European despre consecințele negative ale acestor regulamente asupra sectorului de transport rutier internațional.

Discutăm posibilitatea de a nu începe negocierile, cel puțin pentru regulamentul referitor la detașarea șoferilor”, a mai spus Marian-Jean Marinescu.

Citiți și Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European va vota pentru începerea negocierilor pe pachetul de mobilitate, document puternic criticat de transportatorii români

Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European a decis joi să nu trimită cele trei dosare ale Pachetului Mobilitate 1 înapoi la Comisia Europeană, pentru începerea unui nou proces legislativ de la zero.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, despre Managementul traficului spațial: Trebuie să luăm în calcul foarte multe aspecte: de la lipsa unui buget propriu, la relația dintre siguranța civilă și securitatea militară și relația cu SUA

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, președintele Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European, a avut ”un dialog concret” cu ai săi colegi europarlamentari, cu reprezentanți ai Comisiei Europene, ai think tank-urilor și ai industriei despre Managementul traficului spațial, pornind de la comunicarea ”O abordare a UE pentru gestionarea traficului spațial”.

Scopul acestor discuții a fost acela de a ”vedea cum putem să armonizăm cel mai bine regulile acestui program pentru a sprijini ecosistemul industrial spațial european și a asigura rolul UE drept model de tendințe pentru cadrul STM la nivel internațional”.

”Concluzia mea este că în acest moment încercăm să trasăm elementele unui sistem extrem de complex, pentru care trebuie să luăm în calcul foarte multe aspecte, de la lipsa unui buget propriu, la relația dintre siguranța civilă și securitatea militară, la  contextul internațional și relația cu SUA. Cred că în acest moment, avem două variante: fie ne luăm timpul necesar pentru a discuta fiecare detaliu, pentru a asculta și prelua propunerile tuturor celor implicați, fie punem acum propunerea pe masă și atunci fiecare parte va veni cu propriile idei. Trebuie să ne gândim foarte serios la ceea ce vom face în viitorul apropiat referitor la proiectul Space Traffic Management”, a subliniat Marian-Jean Marinescu.

Comisia Europeană a înaintat la mijlocul lunii februarie o propunere de regulament privind o conectivitate securizată bazată pe spațiu și o comunicare comună referitoare la o abordare a UE privind managementul traficului spațial (STM).

Având în vedere creșterea exponențială a numărului de sateliți de pe orbită ca urmare a noilor evoluții din domeniul lansatoarelor reutilizabile, al sateliților de mici dimensiuni și al inițiativelor private în spațiu, reziliența și siguranța activelor spațiale ale UE și ale statelor membre se confruntă cu riscuri serioase. Este esențial să se protejeze viabilitatea pe termen lung a activităților spațiale prin asigurarea faptului că spațiul rămâne un mediu sigur, securizat și sustenabil.

Acest lucru face ca managementul traficului spațial să fie o chestiune prioritară de politică publică, impunând ca UE să acționeze acum, în mod colectiv și la nivel multilateral, dacă dorim să asigurăm o utilizare sigură, securizată și sustenabilă a spațiului pentru generațiile viitoare.

În acest context, comunicarea comună stabilește o abordare a UE privind managementul traficului spațial. Scopul este de a dezvolta inițiative concrete, inclusiv operațiuni și legislație, pentru a promova utilizarea spațiului în condiții de siguranță, de securitate și de sustenabilitate, menținând în același timp autonomia strategică a UE și competitivitatea industriei din UE.

Abordarea UE se axează pe patru elemente:

  • evaluarea cerințelor și a impacturilor civile și militare ale STM pentru UE;
  • consolidarea capacității noastre tehnologice de identificare și de urmărire a vehiculelor spațiale și a deșeurilor spațiale;
  • instituirea cadrului normativ și legislativ adecvat;
  • crearea unor parteneriate internaționale privind STM și colaborarea la nivel multilateral.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Dialogul constant cu industria, un imperativ pentru a duce competitivitatea economiei și păstrarea locurilor de muncă la stadiul de politici europene

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru al Comisiei pentru transport și turism, a moderat joi panelul privind Managementul Traficului Spațial (STM), la ”întâlnirea cu industria spațială europeană, organizată de către membrii PPE” din Comisia pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) din Parlamentul European.

”Competitivitatea economiei, păstrarea locurilor de muncă și sprijinirea industriei sunt prioritățile grupului PPE, priorități pe care le putem transforma în politici europene doar printr-un dialog constant cu cei care vor trebui să transforme în realitate fiecare măsură adoptată de PE, adică industria”, a subliniat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.

De altfel, un astfel de dialog a avut loc și joi cu ”reprezentanți ai companiilor mari, ai start-up-urilor și întreprinderilor mici și mijloci din sectorul spațial, alături de care încercăm să găsim cele mai eficiente răspunsuri la aspecte care vizează Managementul Traficului Spațial”.

Marian-Jean Marinescu este de părere că cele mai importante dintre acestea sunt: ”modul în care vor incluse statele membre, capacitățile de care dispunem, atât publice, cât și comerciale, guvernanța acestui proiect, rolul pe care îl vor agențiile europene din domeniu și evident bugetul”.

Comisia Europeană a înaintat la mijlocul lunii februarie o propunere de regulament privind o conectivitate securizată bazată pe spațiu și o comunicare comună referitoare la o abordare a UE privind managementul traficului spațial (STM).

Având în vedere creșterea exponențială a numărului de sateliți de pe orbită ca urmare a noilor evoluții din domeniul lansatoarelor reutilizabile, al sateliților de mici dimensiuni și al inițiativelor private în spațiu, reziliența și siguranța activelor spațiale ale UE și ale statelor membre se confruntă cu riscuri serioase. Este esențial să se protejeze viabilitatea pe termen lung a activităților spațiale prin asigurarea faptului că spațiul rămâne un mediu sigur, securizat și sustenabil.

Acest lucru face ca managementul traficului spațial să fie o chestiune prioritară de politică publică, impunând ca UE să acționeze acum, în mod colectiv și la nivel multilateral, dacă dorim să asigurăm o utilizare sigură, securizată și sustenabilă a spațiului pentru generațiile viitoare.

În acest context, comunicarea comună stabilește o abordare a UE privind managementul traficului spațial. Scopul este de a dezvolta inițiative concrete, inclusiv operațiuni și legislație, pentru a promova utilizarea spațiului în condiții de siguranță, de securitate și de sustenabilitate, menținând în același timp autonomia strategică a UE și competitivitatea industriei din UE.

Abordarea UE se axează pe patru elemente:

  • evaluarea cerințelor și a impacturilor civile și militare ale STM pentru UE;
  • consolidarea capacității noastre tehnologice de identificare și de urmărire a vehiculelor spațiale și a deșeurilor spațiale;
  • instituirea cadrului normativ și legislativ adecvat;
  • crearea unor parteneriate internaționale privind STM și colaborarea la nivel multilateral.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Trecerea exclusiv pe mașini electrice va crește dependența Uniunii Europene de China

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Singura soluție viabilă și rațională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul și combustibilii alternativi, a transmis vineri eurodeputatul Marian-Jean Marinescu.

„După votul Fit for 55 din această sesiune plenară a Parlamentului European (care propune ca începând din 2035 să se produca doar mașini cu zero emisii la țeava de eșapament, adica doar mașini cu motoare electrice) sunt la fel de convins că singura soluție viabilă și rațională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul și  combustibili alternativi”, a scris deputatul european, pe Facebook.

În opinia europarlamentarului, aceștia din urmă sunt un element cheie în succesul decarbonizării transportului rutier din mai multe motive. Pe șoselele europene circulă în acest moment sute de milioane de autovehicule pe benzină și motorină, iar acestea vor continua să circule și după 2035, iar reducerea emisiilor se poate face în acest caz doar prin trecerea de pe motorină și benzină pe combustibili alternativi nepoluanți.

Citiți și: Marian-Jean Marinescu, în plenul PE: Reducerea emisiilor cu 55% trebuie îndeplinită, dar va trebui să votăm prevederi bazate pe realitatea din economie și societate

„Producătorii de combustibili alternativi vor fi stimulați să producă o cantitate mai mare de combustibili alternativi doar daca va exista cerere pe piață. Dacă vom trece 100% pe mașini electrice, nu va mai exista cerere pentru combustibili alternativi. Consecința? Emisiile nu vor scadea la nivelul dorit”, a explicat Marian-Jean Marinescu.

De asemenea, el a subliniat că prețurile mașinilor electrice nu sunt accesibile tuturor cetățenilor, iar infrastructura de alimentare a mașinilor electrice este subdezvoltată.

„Nu dispunem de suficiente materii prime necesare pentru baterii, iar trecerea exclusiv pe mașini electrice va crește dependența UE de China”, a avertizat eurodeputatul.

În finalul mesajului său, Marian-Jean Marinescu a precizat că ținta de 90% mașini electrice în 2035 „și nu 100%, cum verzii și stânga au votat la Strasbourg este singura propunere viabilă atât pentru populație, cât și pentru industrie”.

„Utilizarea exclusivă a mașinilor electrice nu va reduce emisiile atât cât este necesar, dar va reduce drastic mobilitatea. Sper ca negocierile din Consiliu să conducă la o decizie ințeleaptă, iar textul să fie modificat în acord cu această realitate”, a conchis europarlamentarul.

Reamintim că Parlamentul sprijină standardele revizuite privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi, parte a pachetului legislativ „Pregătiți pentru 55 în 2030”.

În urma votului în plen de miercuri, eurodeputații și-au adoptat poziția cu privire la normele propuse de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele și camionetele noi cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă și 24 abțineri.

Continue Reading

Facebook

ROMÂNIA2 hours ago

Nicolae Ciucă: Decizia SUA de a finanța cu 14 milioane de dolari studiile pentru reactoare modulare în România confirmă soliditatea Parteneriatului Strategic

ROMÂNIA4 hours ago

Klaus Iohannis salută anunțul lui Joe Biden de la summitul G7: SUA vor aloca 14 milioane de dolari pentru o nouă etapă a dezvoltării unui reactor nuclear modular în România

G74 hours ago

Liderii G7 au lansat Parteneriatul pentru infrastructură globală. Construirea unui reactor nuclear modular în România, printre proiectele emblematice ce vor fi finanțate

COMISIA EUROPEANA6 hours ago

Președinta Comisiei Europene anunță că „impactul global negativ al războiului Rusiei în Ucraina” este în centrul discuțiilor de la summitul G7

G76 hours ago

Boris Johnson îl avertizează pe Emmanuel Macron asupra negocierii unei soluții „acum” cu Rusia: Nu va face decât să provoace o instabilitate de durată

G77 hours ago

Summit G7: Franța se pronunță în favoarea stabilirii unui „preț maxim al petrolului” la nivelul „țărilor producătoare”

G79 hours ago

Ucraina cere țărilor G7 mai multe arme și sancțiuni împotriva Moscovei după un atac asupra Kievului

CONSILIUL EUROPEAN9 hours ago

Președintele Consiliului European: UE și țările G7 împărtășesc aceleași obiective – „oprirea mașinăriei de război a Rusiei și protejarea economiilor noastre”

G710 hours ago

Summit G7: Joe Biden îi mulțumește lui Olaf Scholz pentru „leadership-ul” de care a dat dovadă în criza legată de Ucraina

G710 hours ago

Marea Britanie, SUA, Canada și Japonia vor interzice importurile de aur rusesc: Trebuie să tăiem finanțarea regimului Putin

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Klaus Iohannis: Îmi doresc să ajungem la ce am descris în prima mea campanie prezidențială, ca România și Moldova să fie împreună în UE

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Klaus Iohannis, despre amânarea aderării României la spațiul Schengen: “Și pentru noi reprezintă o frustrare”

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Klaus Iohannis, despre renunțarea la votul în unanimitate la nivelul UE: Este de dorit o arhitectură decizională “mai suplă”, dar acest lucru implică multe “complicații procedurale”

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Klaus Iohannis este de acord cu comunitatea politică europeană propusă de Macron: Nu creăm un înlocuitor la aderare, dar nici așteptarea falsă că un stat va deveni automat membru UE

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Klaus Iohannis, optimist că R. Moldova și Ucraina vor deveni candidate la UE: Acest statut este o “garanție că integrarea europeană se va întâmpla”

Cristian Bușoi3 days ago

Dosarul Stocării Gazelor: Acordul negociat de eurodeputatul Cristian Bușoi asigură că depozitele de gaze din UE vor fi umplute la cel puțin 80% din capacitate până în noiembrie

PARLAMENTUL EUROPEAN4 days ago

Din plenul PE, Andrej Plenković transmite sprijinul „de neclintit” al Croației pentru ca Ucraina să devină țară candidată la UE

INTERNAȚIONAL6 days ago

Într-un discurs adresat Uniunii Africane, Volodimir Zelenski acuză Rusia că ține Africa ”ostatică”: Pentru a elimina riscul de foamete, ”războiul de colonizare” împotriva Ucrainei trebuie să înceteze

INTERNAȚIONAL6 days ago

Declarația Summitului celor Trei Mări de la Riga: Klaus Iohannis și ceilalți lideri regionali au acordat Ucrainei statutul de “țară parteneră participantă” la Inițiativă

Eugen Tomac1 week ago

Ședință comună a Parlamentelor României și R. Moldova. Eugen Tomac: Suntem două state cu aceeași istorie, vorbim aceeași limbă. Trebuie să ne gândim la viitorul comun

Team2Share

Trending