Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Siegfried Mureșan (PNL, PPE) a cerut oficial alocarea a 110 milioane de euro din Bugetul UE pentru fermierii afectați de pesta porcină africană, inclusiv cei din România

Published

on

Deputatul european Siegfried Mureșan (PPE / PNL) a depus joi două amendamente la Proiectul de buget al Uniunii Europene (UE) pentru anul 2019 prin care solicită alocarea, în total, a 110 milioane de euro pentru despăgubirea fermierilor din statele membre ale Uniunii Europene afectați de pesta porcină africană, inclusiv fermierii din România, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Astfel, primul amendament al lui Siegfried Mureșan prevede alocarea a 100 de milioane de euro către Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) pentru măsurile specifice destinate fermierilor afectați de pesta porcină africană. 

În cel de-al doilea amendament, deputatul european solicită creșterea cu 10 milioane de euro, de la 50 de milioane de euro, la 60 de milioane de euro, a alocărilor pentru Fondul privind măsuri de urgență legate de sănătatea animalelor și a plantelor din cadrul Programului pentru Produse și Hrana Animalelor gestionat de Comisia Europeană.

„Numărul focarelor de pestă porcină africană din România crește de la o zi la alta. Avem deja 10 județe din România în care s-au identificat focare și alte 7 județe cu risc crescut de contaminare. Epidemia a cauzat până acum pagube de zeci de milioane de euro pentru fermierii români, iar această sumă continuă să crească. De aceea, am cerut astăzi, prin două amendamente, alocarea a 110 milioane de euro din Bugetul Uniunii Europene de anul viitor pentru măsuri privind sprijinirea fermierilor europeni afectați de pesta porcină, inclusiv fermierii din România”, a declarat deputatul european Siegfried Mureșan după depunerea amendamentelor.

„Dar condiția principală pentru ca acești bani să fie alocați și să ajungă la fermierii români afectați este ca Guvernul României și autoritățile române să stopeze răspândirea pestei porcine africane, lucru pe care autoritățile române nu l-au făcut la timp. Mai mult, autoritățile române nu au luat nici măcar măsurile recomandate de Comisia Europeană pentru prevenirea apariției pestei porcine. Dovada acestui fapt este raportul de audit al Comisiei publicat în septembrie 2017.

De aceea, cer Guvernului și autorităților române abilitate să aplice de urgență măsurile necesare pentru stoparea răspândirii focarelor tocmai pentru ca fermierii români să poată beneficia anul viitor de fondurile europene pe care le-am solicitat. Guvernul nu trebuie să fie un obstacol în accesarea acestor fonduri de către fermieri”, a adăugat deputatul european.

Proiectul de buget al Uniunii Europene pentru anul 2019 urmează a fi adoptat de Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene până la finalul lunii noiembrie.

 

 

.

 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Adina Vălean

DOCUMENT Adina Vălean a răspuns întrebărilor Parlamentului European. Cum plănuiește comisarul european din partea României să reformeze domeniul transporturilor la nivelul UE

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Adina Vălean, comisarul european desemnat de România pentru portofoliul transporturilor, a răspuns, în scris, unei serii de întrebări adresate de Parlamentul European, ca parte a procesului de evaluare a candidaților pentru poziția de membru al Comisiei Europene, proces care urmează să se finalizeze joi în cazul candidatului propus de România, cu ocazia audierii sale în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European. Conform unui document obținut de CaleaEuropeană.ro, Adina Vălean le promite eurodeputaților că va lucra cu Parlamentul European pentru elaborarea unei strategii europene pentru mobilitate durabilă și inteligentă, solicită aplicarea principiului ”poluatorul plătește”. Din punct de vedere politic, comisarul european desemnat de România face referire la o ”Europă prosperă și incluzivă în care nimeni nu este lăsat în urmă” și anunță că aderă la viziunea echilibrului dorit de Ursula von der Leyen, promițând că echipa sa de la Comisia Europeană va fi formată în spiritul echilibrului de gen, și geografic și va fi bazată pe experiență.

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, își propune obiectivul unui ”sistem european de transport sustenabil, eficient, sigur, inteligent, de încredere și accesibil”. Mai mult, Adina Vălean subliniază ponderea însemnată a domeniului transporturilor pentru economia europeană, unde reprezintă 5% din PIB-ul UE și 11 milioane de locuri de muncă, deservind peste 500 de milioane de cetățeni.

Conform documentului citat de CaleaEuropeană.ro, Adina Vălean a răspuns unor întrebări ce vizează 1) competența sa generală, angajamentul european și independența personală și 2) gestionarea portofoliului alocat și cooperarea cu Parlamentul European. Totodată, Vălean a răspuns și unui set de întrebări de specialitate din partea membrilor Comisiei TRAN înaintea audierii care se va desfășura joi, 14 noiembrie, de la ora 13:00.

Adina Vălean: ”Cred într-o Europă deschisă, prosperă și incluzivă, unde nimeni nu este lăsat în urmă și unde nimeni nu se simte lăsat deoparte”

În ce privește angajamentul său european, Vălean afirmă încă că ”Uniunea Europeană este cel mai mare efort democrati construit vreodată pentru cetățeni și comunități pe continent”.

”Mi-am pus încrederea și speranța în Europa încă de când am devenit activă în politica publică în 1997 și am lucrat cu dumneavoastră în acest Parlament timp de 12 ani pentru a promova aspirațiile democratice ale europenilor. Cred într-o Europă deschisă, prosperă și incluzivă, unde nimeni nu este lăsat în urmă și unde nimeni nu se simte lăsat deoparte. Libertatea și democrația sunt pilonii care structurează orice acțiune pe care am întreprins-o și pe care o voi întreprinde. Am intrat în Parlamentul European în 2007, purtând speranțele și încrederea compatrioților mei de a reuni familia europeană, sfâșiată de cincizeci de ani de totalitarism și de cortina grea de fier. Am simțit căldura și deschiderea dumneavoastră și am fost martor cum inima Europei a început să bată din nou cu ambele jumătăți; cea estică și vestică”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care invocă experiența dobândită în ultimii 12 ani în co-legislativul european, rolul avut în dosarul privind anularea taxelor de roaming în toată Uniunea Europeană și în adoptarea Mecanismului pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility).

Adina Vălean promite că va lucra cu Parlamentul European în elaborarea strategiei UE pentru mobilitate inteligentă și durabilă

În ce privește modul cum va gestiona portofoliul alocat și cooperarea cu Parlamentul European, Adina Vălean amintește experiența sa în calitate de președinte al Comisiei pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară din PE, poziție pe care a deținut-o în a doua jumătate a legislaturii 2014-2019.

În context, Vălean precizează în documentul citat că va lua în calcul contribuția Parlamentului European în ce privește elaborarea unei strategii curprinzătoare pentru mobilitate durabilă și inteligentă, așa cum a fost ea însărcinată de președinta aleasă a Comisiei Europene în scrisoarea de misiune trimisă de Ursula von der Leyen.

Emisiile de CO2 din domeniul transporturilor trebuie reduse cu 90% până în 2050

De asemenea, Adina Vălean transmite că va lucra îndeaproape cu viitorul vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans, pentru ca transportul să devină un element central din Pactul Verde European.

”Decarbonizarea este o prioritate esențială pentru noua Comisie și va fi abordată de viitorul Pact Verde European și de obiectivele climatice 2030-2050. În prezent, transportul este responsabil pentru aproape un sfert din totalul emisiilor UE. Pentru a trece la o economie neutră din punct de vedere al climei până în 2050, conform modelării științifice, trebuie să reducem emisiile de CO2 din transport cu aproximativ 90%”, a spus Vălean în răspunsurile trimise Parlamentului European.

Trebuie să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”. Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu un tandem între Pactul Verde European și noua strategie industrială

În privința substanței priorităților ce decurg din portofoliul alocat – cel al Transporturilor – Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu alte două portofolii importante din Comisia European: Pactul Verde European coordonat de Frans Timmermans și dimensiunea noii strategii industriale europene care va intra sub coordonarea comisarului desemnat de Franța, Thierry Breton. De altfel, în calitate de președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, Adina Vălean a prezidat audierea precedentei propuneri din partea Franței pentru postul de comisar pentru piață internă și strategie industrială europeană.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care precizează că va lucra cu Frans Timmermans în această direcție.

”Pactul Verde European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, argumentează Adina Vălean.

Pe de altă parte, Vălean asigură că va lucra pentru dezvoltarea transportului feroviar, în mod special în special pentru conexiunile de marfă și de mare viteză și promită că va dezvolta o politică de mobilitate urbană care promovează un transport public curat, ciclismul și mersul pe jos.

Adina Vălean asigură că mobilitatea militară va fi finanțată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei

O componentă importantă din portofoliul comisarului european pentru transporturi este dimensiunea mobilității militare, un domeniu transformat în model de cooperare emblematică UE-NATO. Conform Declarației Comune UE-NATO adoptată la Bruxelles în iulie 2018, mobilitatea militară se referă la desfășurarea rapidă a forțelor militare în interiorul Europei, în caz de necesitate. În acest sens, NATO se bazează pe sprijinul țărilor membre ale Uniunii Europene să faciliteze aspectele legale și birocratice pentru traversarea frontierelor, dar și pe Uniunea Europeană pentru finanțarea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, feroviare, portuare, aeroportuare, pentru ca, în caz de conflict, NATO să poată desfășura în 24-48 de ore forțe și tehnică grea militare.

”Proiectele de mobilitate militară și de dublă utilizare oferă sinergii și oportunități clare. Un pachet de mobilitate militară în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF) va fi disponibil pentru finanțarea infrastructurii de transport civil-militar cu dublă utilizare, pe baza unor reguli clare. Acest lucru ar permite modernizarea infrastructurii noastre de transport în același timp, facilitând mișcarea rapidă și transportul forțelor și echipamentelor militare, contribuind astfel la protecția Uniunii și a cetățenilor săi”, aasigură Adina Vălean, în contextul în care, potrivit propunerii de buget UE pentru 2021-2027, aproximativ 6,5 miliarde de euro vor fi alocate prin CEF pentru mobilitate militară.

Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, va fi audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. În cazul în care candidatura Adinei Vălean va primi votul pozitiv al comisiei de specialitate, împreună cu votul pozitiv acordate de celelalte comisii de resort pentru comisarii propuși de Franța și Ungaria, cei trei comisari se vor alătura echipei Ursulei von der Leyen ce va fi supusă votului de învestire în plenul Parlamentului European la 27 noiembrie și care își va prelua mandatul la 1 decembrie 2019.

Continue Reading

Traian Băsescu

Eurodeputatul Traian Băsescu, despre situația din Republica Moldova: Maia Sandu trebuie să facă rapid o alianță cu Pavel Filip. Este nevoie de un guvern cu orice preț

Published

on

© Traian Băsescu/ Facebook

Fostul președinte al României, eurodeputatul Traian Băsescu, susține deputații blocului ACUM ar trebui să formeze cât mai repede o nouă majoritate parlamentară împreună cu fracțiunea democraților, pentru a nu admite ascensiunea la guvernare și dominarea partidului pro-rus al socialiștilor. Mai mult, eurodeputatul român avertizează că este nevoie de ”un guvern cu orice preț”, întrucât există riscul unei noi blocări a asistenței tehnice din partea Uniunii Europene.

Într-un interviu pentru radio Europa Liberă, Traian Băsescu a spus că democrații rămân a fi un partid pro-european și că singura soluție pentru depășirea crizei politice este formarea unei noi majorități, ”de data aceasta pro-europeană în totalitate”, și instalarea unui guvern tehnocrat, care va fi salutat și de partenerii occidentali ai Republicii Moldova.

Traian Băsescu mai crede că alegerile parlamentare anticipate ar fi dezastruoase pentru țară – nu ar îmbunătăți scorul formațiunilor pro-europene și i-ar avantaja doar pe socialiștii pro-ruși.

”Maia Sandu poate câștiga, făcând rapid alianță cu Pavel Filip. Eu am prevenit politicienii din Republica Moldova, politicienii din alianța ACUM că, dacă nu vor face ei alianță cu Pavel Filip, o va face Dodon”, a mai declarat fostul președinte român Traian Băsescu în interviul pentru Europa Liberă.

”Eu știu PD-ul lui Filip. Filip nu est pro-rus orice i-ai face, nu este pro-moscovit. Eu cred că soluția corectă este ca dna Maia Sandu să înceapă imediat discuțiile cu Pavel Filip și să realizeze o majoritate de data asta pro-europeană în totalitate”, a mai spus Băsescu, potrivit sursei citate.

Guvernul Maia Sandu a picat, după cinci luni de la învestire, în urma moțiunii de cenzură depuse de partenerii de coaliție, socialiștii președintelui Igor Dodon. Moțiunea de cenzură depusă de PSRM a primit sprijinul deputaților din Partidul Democrat (PD), care a părăsit guvernarea în iunie, trecând cu 63 de voturi.

Avertismente au venit deopotrivă de la București și de la Bruxelles. Președintele Klaus Iohannis a precizat că sprijinul României pentru Republica Moldova ”va fi strict condiționat de continuarea reformelor esențiale pentru dezvoltarea democratică a Republicii Moldova și avansarea parcursului său european”. De asemenea, premierul Ludovic Orban a spus că România va continua ”orice program de susţinere a cetăţenilor din Republica Moldova”, însă a avertizat că disponibilitatea de cooperare va fi foarte mică dacă Bucureștiul nu va avea garanţia învestirii unui guvern pro-european.

Continue Reading

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu susține în continuare investițiile UE pentru o mai bună pregătire și prevenție în caz de inundații care pot provoca victime umane

Published

on

© Corina Crețu/Facebook

Eurodeputatul Corina Crețu își menține propunerea privind alocarea unei sume importante gestionării dezastrelor naturale în Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, potrivit unei postări pe Facebook.

Anul trecut, pe 12 noiembrie, fostul comisar pentru politică regională prezenta, în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European, declarația Comisiei Europene privind inundațiile din Europa, subliniind ,,nevoia continuă de a investi pentru o mai bună pregătire și o mai bună prevenție”, în contextul în care mai multe persoane își pierduseră viața. 

,,Având in vedere schimbările climatice tot mai acute la care asistam, îmi mențin propunerea ca in exercițiul financiar 2021-2027 sa se aloce o suma importantă dezastrelor naturale, care sa fie acordate cu o mai mare flexibilitate și rapiditate statelor membre și cetățenilor aflați in nevoie”, scrie Corina Crețu.

Potrivit acesteia, în perioada actuală de programare, aproape 8 miliarde de euro, bani din politica de coeziune, sunt alocate pentru măsuri ce vizează adaptarea la schimbările climatice și prevenirea riscurilor, aceasta fiind o decizie clară a UE de a ajuta regiunile să devină mai reziliente pentru a putea face față provocărilor, inclusiv celor generate de dezastre naturale.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending