Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

Lansarea Platformei și Manualului ”Attractive Danube” în cadrul Programului INTERREG Danube Transnational Programme

Published

on

Întrucât atractivitatea teritorială este considerată o temă de actualitate și de interes transnațional, în formularea direcțiilor strategice a politicilor publice de dezvoltare teritorială la nivelul Regiunii Dunării, un consorțiu internaționali de parteneri, reprezentat  în România de Laboratorul de Proiecte de Inovare Urbană URBASOFIA, a inițiat și organizat la Palatul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale seminarul național de lansare a celei dintâi platforme de monitorizare a atractivității teritoriale, cât și a manualului – ghid pentru Elaborarea Politicilor de Planificare Macroregională ”Attractive Danube”.

Acest proiect co-finanțat de Uniunea Europeană prin ERDF, IPA II, ENI sub egida Programului INTERREG – Danube Transnational Programme tratează tema atractivității zonelor din regiunea Dunării și a componentelor specifice cu potențial atractiv din întreaga macroregiune. Prin contribuția stakeholderilor-cheie naționali și internaționali din 10 state membre SUERD plus România a fost finalizată platforma de monitorizare a atractivității teritoriale, cât și Manualul pentru Elaborarea Politicilor de Planificare a Atractivității Teritoriale.

Cu amabilul sprijin al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), informăm că URBASOFIA a inițiat în data de 12 decembrie 2018 un dialog deschis, activ și constructiv cu toți actorii relevanți și factorii de decizie, implicați în procesul de fundamentare și de elaborare al politicilor de planificare și de dezvoltare teritorială. În contextul Președinției SUERD, deținută în prezent de România, obiectivul central îl reprezintă capitalizarea elementelor-cheie a atractivității teritoriale la nivelul României, iar dialogul subsecvent acestui obiectiv include trei seminarii ce vor avea loc în țară în perioada decembrie 2018 – martie 2019.

Agenda sesiunii speciale organizată la Palatul MCSI din Capitală în perioada 12-13 decembrie 2018 a inclus două secțiuni. În cea dintâi, a fost găzduită o prezentare privind „Îmbunătățirea capacității pentru creșterea atractivității in punct de vedere teritoriale a întregii regiuni a Dunării”.

Prezentarea realizată de Drd. Urb. Sabina LEOPA s-a referit la următoarele aspecte-cheie:

Totodată, a fost inclusă și o familiarizare a participanților cu conceptul de ”evidence-based planning” (formularea indicatorilor specifici pentru planificarea teritorială).

În cea de-a doua parte, a avut loc o sesiune demonstrativă privind Platforma TAMP ROMANIA, inclusiv o componentă de ”capacity building” (consolidarea capacității instituționale) în relația cu participanții la eveniment: cum se realizează evaluarea corectă a unei situații teritoriale; care sunt modalitățile de elaborare a unui ”set de politici publice relevante” pentru întrunirea contextului de lucru viabil. Prin dialog și interacțiune între participanți, reprezentanții URBASOFIA au animat o masă rotundă conținând întrebări și răspunsuri referitoare la obținerea următoarelor rezultate:

  • evaluarea reacției și interesului participanților asupra funcționalităților platformei;
  • enunțarea și estimarea nevoilor și interesului părților implicate în materie de elemente precum seturile de date avute în vedere, accesibilitatea și continuitatea luate în calcul privind utilizarea platformei;
  • anunțarea propunerii de redactare a Memorandumului de Înțelegere privind cooperarea între toți partenerii și țările co-interesate de platforma ”Attractive Danube”.

Momentul final a fost consacrat formulării unor concluzii și a pașilor de urmat la nivel transnațional sub deviza ”Către un Memorandum pentru o regiune dunăreană atractivă”. Din partea organizatorilor, au fost înmânate atât Manualul ”Attractive Danube”, cât și Diplomele de participare, oferite sub girul Dr. Urb. Pietro ELISEI, Director URBASOFIA / Expert în planificare și inovare urban al Comisiei Europene. Participanții au fost invitați să ia parte la un Networking Cocktail, organizat de Fundația EUROLINK-House of Europe.

Informații suplimentare și alte detalii utile despre proiect pot fi consultate AICI.

 

 

.

COMUNICATE DE PRESĂ

Universitatea Europeană de Științe Sociale – CIVICA a fost lansată la sediul Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative

Published

on

© SNSPA/Facebook

Universitatea Europeană de Științe Sociale – CIVICA a fost lansată marți, 4 februarie, la sediul Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA), care găzduiește și prima reuniune de lucru a reprezentanților universităților din consorțiu, informează un comunicat

Universitatea Bocconi (Italia), Universitatea Central Europeană (Ungaria), Institutul European Universitar (Organizație europeană interguvernamentală), Hertie School of Governance (Germania), Școala Națională de Studii Politice și Administrative (România), Sciences Po (Franța) și Școala de Economie din Stockholm (Suedia) s-au aliat sub numele „CIVICA – Universitatea Europeană de Științe Sociale”, pentru a deveni una dintre universitățile-pilot europene în prima rundă a aplicațiilor pentru Erasmus+ în februarie 2019.

 Consorțiul creat de aceste universități din Europa are strategii pe termen lung și activități concrete comune, care vor fi în beneficiul studenților, al profesorilor și cu un puternic impact asupra publicului larg. CIVICA va fi prototipul universității de mâine, va genera soluții inovatoare pentru cele mai presante provocări ale lumii, inspirate de științele sociale și va promova valorile civice europene, se arată într-un comunicat al universității românești.

CIVICA își propune să unească cele șapte universități de top în științele sociale, umaniste, în managementul afacerilor și politici publice, pentru a forma un campus interuniversitar european, care va uni predarea cu învățarea, cercetarea cu inovația și societatea în ansamblul său, dincolo de granițele culturale, lingvistice și naționale. Această rețea de universități va conecta 38.000 de studenți, 7.000 de cadre didactice și 3.000 de angajați din personalul administrativ. Din CIVICA va face parte și London School of Economics, în calitate de partener asociat la multe nivele.

De asemenea, CIVICA va fi un agent activ la nivelul societății europene. Acțiunile transeuropene pentru angajament civic și incluziune vor implica Universitatea în toate Tururile Europei, în promovarea accesului la învățământul superior pentru toți și în inițiativa învățământului deschis pentru refugiați și solicitanți de azil.

Printr-o planificare coordonată strategic, prin guvernare transformațională și activități integrate, incluzând mobilitate încorporată la toate nivelurile, programe de studiu comune și flexibile, o abordare interconectată în vederea pregătirii studenților pentru carierele lor, prin angajamentul civic și informarea activă a societății, CIVICA va contribui la competitivitatea internațională a partenerilor alianței și a Spațiului European al Învățământului Superior și va genera soluții pentru provocările persistente europene și mondiale.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Consiliul Județean Ilfov a obținut certificare pentru proceduri, eficiență și servicii de calitate grație derulării unui proiect din fonduri europene

Published

on

© Consiliul Județean Ilfov

Consiliul Județean Ilfov a obținut certificare pentru proceduri, eficiență și servicii de calitate grație derulării unui proiect din fonduri europene, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Consiliul Județean Ilfov a obținut certificarea ISO 9001:2005 – o atestare a bunelor practici din organizație, a instruit în Managementul Calității 145 de angajați și aleși locali și a implementat un sistem informatic pentru managementul investițiilor publice – o platformă internă unde personalul specializat poate vedea în timp real în ce stadiu este o investiție și ce sume au fost plătite sau decontate.

Certificarea ISO 9001 dă garanția cetățenilor că instituția oferă servicii de calitate, cu respectarea procedurilor și a termenelor prevăzute de lege.

„Introducerea unui sistem de management al calității performant și transparent în județul Ilfov” este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA).

„Am implementat acest program pentru că vrem să avem o administrație modernă, să creștem încrederea cetățenilor în noi și calitatea serviciilor oferite. Certificarea ISO presupune și instruirea oamenilor în privința standardelor de calitate. Beneficiile cursurilor de formare se traduc în perfecționare, îmbunătățirea continuă a performanțelor angajaților și a aleșilor locali. Pentru că formarea s-a făcut din bani europeni, am scutit bani din bugetul nostru”, a declarat Monica Trandafir, secretar general al județului, manager de proiect.

„Proiectul s-a desfășurat în perioada iulie 2018 –ianuarie 2020, iar valoarea lui a fost de 571 860, 45 lei, din care 560 423, 24 lei finanțare nerambursabilă și 11 437, 21 lei contribuția CJ Ilfov. Cursurile au fost bine primite de angajați, care au devenit mai conștienți de rolul lor în organizație și mai motivați în îndeplinirea obiectivelor. Oamenii muncesc mai eficient pentru îndeplinirea obiectivelor instituției, așa că toate lumea are de câștigat”, Elena Sandache, resposabil financiar al proiectului.

CJ Ilfov are în prezent în derulare încă două proiecte finanțate din POCA – o platformă online pentru serviciile publice adresate cetățenilor (precum plata taxelor, încărcarea documentelor pentru autorizații, petiții) și elaborarea unei metodologii pentru prioritizarea proiectelor în folosul cetățenilor.
ISO este un set de standarde cu recunoaștere internațională pentru sistemul de management.

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

IFC, membră a grupului Băncii Mondiale, investește 18,5 milioane de euro în BT Leasing Transilvania

Published

on

© BT/Facebook

Corporația Financiară Internațională (IFC), membră a grupului Băncii Mondiale, acordă BT Leasing Transilvania 18,5 milioane EUR pentru a spori accesul la finanțare pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) și pentru a finanța leasingul climatic în România, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

IFC este investitorul „ancoră” în emisiunea de obligațiuni emise de BT Leasing, atrăgând 40 milioane euro inclusiv din participari private. Obligațiunile sunt listate începand de astăzi la Bursa București.

Veniturile din obligațiuni vor sprijini activitatea economică în rândul IMM-urilor, care au acces limitat la finanțare în România. Aceasta este prima obligațiune de rang senior negarantată emisă de o companie de leasing din România, care contribuie la eforturile de a diversifica sursele de finanțare prin accesarea piețelor de capital din țară. Investiția IFC va ajuta, de asemenea, România să progreseze în sectoarele de eficiență energetică și energie regenerabilă, deoarece jumătate din investiție este destinată proiectelor de energie durabilă.

„Suntem încântați să fim prima companie de leasing din România care a emis o obligațiune senior nesecurizată și suntem încântați să vedem încrederea investitorilor și apetitul pentru aceasta”, a declarat Ionuț Morar, directorul general al BT Leasing. „Această finanțare ne va permite să creștem portofoliul nostru de finanțare a energiei durabile, sporind totodată sprijinul nostru pentru IMM-uri”, a mai spus acesta. 

„Adâncirea piețelor financiare și creșterea accesului la finanțe, în special pentru IMM-uri, sunt printre prioritățile de bază ale IFC în România”, a declarat Thomas Lubeck, manager regional IFC pentru Europa Centrală și de Sud-Est. „Ne așteptăm ca această finanțare să crească activitatea economică și să creeze locuri de muncă la nivelul IMM-urilor, în timp ce abordăm nevoia stringentă de creștere a investițiilor în proiecte de eficiență energetică în România”, a mai spus oficialul IFC.

BT Leasing este o filială a Banca Transilvania S.A., client IFC din 2004, când i-a fost acordat pentru prima dată un împrumut la bancă pentru creditarea ipotecară. De atunci, IFC a investit în bancă printr-o serie de instrumente de creanță de rang senior, subordonate și convertibile.

Despre BT Leasing

BT leasing a fost fondată în 1995 cu numele LT Leasing Transilvania SA de un grup de 8 antreprenori români și a devenit membru al grupului BT în 2002, când Banca Transilvania a cumpărat toate acțiunile (direct și prin BT Investments) și a schimbat numele în BT Leasing Transilvania SA. În 20 de ani de activitate pe piața de leasing din România, BTL a finanțat peste 15.000 de clienți și a încheiat peste 30.000 de contracte.

Despre IFC
IFC – o organizație soră a Băncii Mondiale și membră a Grupului Băncii Mondiale – este cea mai mare instituție de dezvoltare globală concentrată pe sectorul privat pe piețele emergente. Lucrăm cu peste 2.000 de companii din întreaga lume, folosind capitalul, expertiza și influența noastră pentru a crea piețe și oportunități acolo unde sunt cele mai necesare. În anul fiscal 2019, am livrat peste 19 miliarde de dolari în finanțare pe termen lung pentru țările în curs de dezvoltare, profitând de puterea sectorului privat de a pune capăt sărăciei extreme și de a stimula prosperitatea comună.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending