Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu către Dacian Cioloș: Convingeți-l pe președintele Emmanuel Macron ca toți eurodeputații Franței să respingă la vot Pachetul Mobilitate

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul Grupului PPE în Comisia de Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European, l-a sfătuit pe liderul Grupului Renew Europe, Dacian Cioloș, să-l convingă pe președintele Emmanuel Macron, „patronul Renew”, ca eurodeputații Franței să voteze împotriva controversatului Pachet Mobilitate la votul final din luna iulie. De asemenea, politicianul de la Bruxelles i-a transmis lui Dacian Cioloș că se grăbește să dea lecții guvernului PNL.

 

Reacția eurodeputatului PPE a apărut pe fondul solicitărilor Alianței USR PLUS în Parlamentul European ca Guvernului României să pregătească degrabă acțiunea juridică la Curtea de Justiție a UE împotriva Pachetului de Mobilitate și să demareze consultări cu alte guverne din state membre afectate de noile prevederi în vederea unei acțiuni comune în justiție. Într-o scrisoare semnată de liderul Renew Europe și eurodeputații Alianței  USR PLUS, premierului Ludovic Orban i se readuce la cunoștință inactivitatea și ineficiența guvernărilor precedente de a asigura protejarea deplină a drepturilor transportatorilor români la nivel european și i se solicită elaborarea unei strategii coerente pentru a înclina balanța negocierilor în favoarea unui tratament echitabil pentru firmele din România.

„Domnule Cioloș, de ce vă grabiți atât de tare să dați lecții guvernului PNL? Sunt convins că știti că o acțiune la Curtea de Justiție a UE nu poate fi demarată înainte de încheierea procedurii în Parlamentul European. Iar această acțiune încă nu s-a încheiat, pentru că urmează un vot pe Pachetul Mobilitate, în 8 iulie. Așa că vă sfătuiesc, domnule Cioloș ca înainte să cereți guvernului PNL o acțiune juridică, să convingeți dumneavoastră grupul parlamentar Renew, al cărui lider sunteți, să respingă la vot Pachetul Mobilitate. Și mai puteți face ceva, domnule Cioloș. Înainte să îi recomandați premierului Ludovic Orban să consulte alte guverne, eu vă recomand să vă consultați dumneavoastră cu președintele Emanuel Marcon, patronul grupului Renew, și să îl convingeți ca toți eurodeputații Franței să voteze împotriva acestui pachet”, este mesajul eurodeputatului PNL pentru Dacian Cioloș.

Prin urmare, Marinescu este de părere că doar după ce vor face aceste lucruri, delegația Alianței USR PLUS în Parlamentul European va putea vorbi despre „eforturile noastre susținute de a opri adoptarea acestui pachet”. În acest sens, eurodeputatul atrage atenția că „până acum, la cererile mele repetate către dumneavoastră, cu ocazia numeroaselor voturi pe Pachetul Mobilitate din comisia TRAN ați reușit să aduceți o singură dată, un singur vot pentru a proteja interesele transportatorilor români și aveți șase membri ai grupului în comisie. Un singur vot în repetatele runde de vot pe acest pachet”. Astfel, „este cam mult să vorbiți despre „eforturi susținute”, a adăugat Marinescu.

În final, eurodeputatul PPE încadrează demersul Alianței într-o poziționare electorală și atrage atenția că „Pachetul Mobilitate este mult prea important ca să îl transformăm în trambulină electorală”.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, speră că discuțiile pe acest dosar se vor derula mai bine în timpul președinției franceze a Consiliului UE

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabilul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, speră că va exista o derulare mai bună a acestui dosar în timpul președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, în contextul în care a anunțat că președinția slovenă ”nu mai dorește să discute”.

Astfel, Marinescu a informat într-un mesaj publicat pe Facebook că va continua să aibă întâlniri pentru a crea ”bazele pentru activitatea viitoare începând de la 1 ianuarie 2022”.

”Am deja programate întâlniri cu prestatorii de servicii de control de trafic din Belgia. Am avut o întâlnire în cadrul unei conferințe însă aș vrea să discutăm și mai pe larg cu hârtiile în față. Mă voi întâlni și cu directorul aviației civile din Germania, după ce m-am întâlnit la Frankfurt cu directorul companiei de control de trafic, și am aflat că are o opinie orientată către viitor, aș dori să văd care este opinia ministerului german de resort în această privință. Am cerut întâlnire și cu Olanda și sper că se va realiza. De asemenea, am o întâlnire și cu ambasadorul francez, pentru că viitoarea președinție (a Consiliului) va fi deținută de Franța”, a enumerat eurodeputatul o parte între întrevederile pe care urmează să le desfășoare.

La toate aceste întâlniri, Marian-Jean Marinescu se va prezenta cu varianta de text a Parlamentului European, chiar dacă ”nu este o metodă foarte utilizată”.

”Eu nu am nici un fel de problemă, știu ce este acolo, știu ceea ce doresc, știu foarte bine ce pot să negociez sau să mai cedez din textul propus. De aceea, consider că cel mai bine este să aibă textul în față ca să vadă exact opiniile parlamentului. Este metoda prin care cred eu că pot să ajung la un rezultat. Voi avea și un dialog cu companiile de control de trafic, pentru că, de obicei, acestea sunt cele care scriu poziția Statelor Membre. Îmi pun speranțe în acest dialog pentru că acolo pot afla foarte clar care sunt motivele reale de împotrivire la acest dosar. Există foarte multă confuzie și foarte multe idei bazate pe lucruri care nu există în realitate, în condițiile în care acest regulament aduce puține modificări la situația legislativă actuală, aduce mai degrabă clarificări ale unor elemente care nu sunt foarte inca definite. Ceea ce Consiliul propune ar schimba în minus situația de acum, ceea ce eu nu voi accepta niciodată. Voi continua aceste întâlniri și în luna decembrie și să sperăm că în 2022 vom avea o derulare mai bună a dosarului Cerul Unic European”, a mai spus eurodeputatul.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației. 

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN a îndeamnat Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Pachetul ”Fit for 55”: Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi

Published

on

© European Parliament

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi.

”Grupul PPE încearcă să aibă o poziție coordonată în privința pachetului Pregătiți pentru 55%, iar pentru asta sunt deja organizate grupuri de lucru și până în ianuarie 2022 vor avea loc în jur de 15 întâlniri, în care deputații pot să își exprime pozițiile. Discuțiile sunt în general foarte complicate. Pentru cel mai cuprinzător dosar, cel privind comerțul cu emisii – în domeniile transportului maritim, aerian și rutier, precum și în domeniul încălzirii este desemnat drept raportor un coleg care susține puternic acest sistem de piață. Pe de altă parte, avem colegi care nu susțin această abordare și de aici apar problemele”, a detaliat eurodeputatul.

Deși nu sprijină această abordare, Marinescu consideră că ”nu vom avea o majoritate care să elimine sistemul comerțului cu emisii, deși se vorbește mult ca acesta să nu fie aplicat pentru domeniul rutier și încălzire.”

În acest context, eurodeputatul propune ca ”fondurile care s-au strâns din comerțul cu emisii trebuie să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fi investite în combustibilii alternativi.”

”Avem acest sistem de comerț cu emisii, însă retragerea certificatelor de pe piață trebuie să se facă în concordanță cu prezența pe piață a combustibililor alternativi. Cred că este singura modalitate prin care putem să reducem emisiile în mod sănătos și fără să o facem prin reducerea mobilității, ceea ce ar putea avea efecte economice și sociale nebănuite și cu consecințe foarte grave”, a motivat Marinescu.

”Propunerea coordonării în interiorul PPE este bună, însă va fi foarte greu să ajungem la un rezultat. De aceea, în calitate de coordonator al PPE în comisia TRAN, le-am propus colegilor PPE din această comisie să realizăm un pachet de amendamente în toate dosarele, pentru că sunt foarte interconectate, iar acest pachet să fie depus în toate comisiile care se ocupă de pachetul Pregătiți pentru 55%. Cred că este singura soluție pentru a avea un rezultat cât mai apropiat de realitate”, a mai spus eurodeputatul.

În acest sens, Marian-Jean Marinescu a organizat deja trei întâlniri cu industria de transport rutier, maritim și aerian.

”Din concluziile la care am ajuns, industria transportului maritim acceptă sistemul comerțului cu certificate, cu anumite condiții desigur, precum perioada de 3 ani de renunțare la certificate – pe care o consideră foarte scurtă; mandatul privind mix-ul de combustibili, între fosil și combustibil alternativ pe care l-ar dori mai mare în ce privește combustibilul alternativ pentru a încuraja producția sau faptul că aceste prevederi se aplică inclusiv navelor din afara UE, nave care evident vor evita porturile Uniunii”, a informat europarlamentarul.

O altă discuție importantă a fost cea referitoare la certificarea combustibililui alternativ.

În egală măsură, eurodeputatul a avertizat că ”în momentul în care nu ai cu ce să înlocuiești combustibilul care poluează, atunci singura modalitate de reducere a emisiilor este să reduci mobilitatea. În plus, dacă nu ai combustibili alternativi, trebuie să plătești pentru emisiile generate de combustibilii fosili iar prețurile vor crește, ceea ce va conduce la micșorarea volumului de marfă transportată maritim, ceea ce implică efecte colaterale foarte mari.”

”În aviație, această situație este mult mai vizibilă pentru că în perioada imediat următoare există doar o soluție: combustibilul alternativ. Poate în 2035 va exista un avion pe hidrogen, așa cum spune Airbus, poate avioanele de dimensiuni mici cu motoare electrice pot acoperi zborurile regionale, dar toate acestea sunt soluții pentru perioada după 2030. Și aici trebuie să încurajăm producția de combustibili alternativi și să corelăm apariția acestora pe piață cu retragerea certificatelor”, a mai explicat Marian-Jean Marinescu.

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu semnalează că pachetul ”Fit for 55” va afecta ”stilul de viață al europenilor” și regretă că dosarele nu au fost distribuite în mod echitabil între comisiile de mediu, transport și industrie

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european. 

Propunerile prevăd: aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii; utilizarea sporită a surselor regenerabile de energie; asigurarea unei mai mari eficiențe energetice; implementarea mai rapidă a modurilor de transport cu emisii scăzute și a infrastructurii și a combustibililor de care depind aceste moduri de transport; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; măsuri menite să împiedice relocarea emisiilor de dioxid de carbon și instrumente pentru conservarea și consolidarea absorbanților noștri naturali de carbon.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu, responsabilul PE pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, responsabilul Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a avut o serie de întâlniri premergătoare trialogului asupra acestui dosar pentru a afla care este poziția celor implicați în aceste negocieri și, mai ales, poziția celor afectați de legea care se află în negociere.

”Pentru că în 22 noiembrie era programată o asemenea negociere pentru dosarul Cerul unic european, am avut o serie de întâlniri astfel încât să pot vedea ce se va întâmpla în acel trialog. Am fost la Paris, la Direcția generală de aviație civilă, unde am avut o întâlnire cu directorul acestei instituții, acesta fiind de fapt persoana decide poziția Franței. A fost o întâlnire bună, în care am arătat că ceea ce propun pornește de la o bună cunoaștere a dosarului și a industriei. Cred că va fi foarte dificil de lucrat cu Franța, ca președinție dar, în același timp va fi bine pentru că voi avea în față persoane foarte competente, ceea ce este mult mai bine decât să negociezi cu persoane care nu cunosc dosarul și atunci nu ies din mandatul Consiliului”, a detaliat acesta într-un mesaj publicat pe Facebook.

În egală măsură, acesta a discutat cu ministrul francez al transportului despre prioritățile președinției franceze a Consiliului Uniunii Europene, ocazie cu care a aflat că Franța ”nu va lucra foarte mult pe pachetul Fit for 55”, care afectează inclusiv sectorul aviatic.

În egală măsură, Marian-Jean Marinescu a avut o întrevedere cu Asociația transportului aerian internațional, marile companii membre fiind puternici susținători ai dosarului, deși nu susțin toate propunerile Parlamentului.

”Am mai avut și o întâlnire cu una dintre asociațiile controlorilor de trafic aerian, care de asemenea susține acest dosar și propunerile noastre, dar nu știu câtă putere au pentru a influența pozițiile naționale. Am continuat și dialogul cu statele membre, m-am întâlnit cu ambasadorul adjunct al Bulgariei, dar fără concluzii pozitive pentru că ei susțin falsul argument al suveranității care în realitate acoperă motivele reale de refuz a acestui dosar și fără admiterea motivelor reale nu vom reuși să ajungem la un compromis”, a conchis europarlamentarul.

Comisia pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European a adoptat la 18 iunie mandatul de negociere pentru a reforma Cerul Unic European, dosar pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu este responsabil, cu 39 de voturi pentru, 7 împotrivă și 2 abțineri, actualizând poziția de negociere a Parlamentului European adoptată în 2014 și reconfirmând disponibilitatea instituției cu rol de co-legislator de a demara discuțiile cu Consiliul Uniunii Europene.

Eurodeputații au propus astfel modalități de modernizare a gestionării spațiului aerian pentru a reduce întârzierile, a optimiza rutele de zbor, a reduce costurile dar și emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației. 

Citiți și:
Marian-Jean Marinescu, raportorul PE pentru Cerul Unic European, face apel la statele membre să dea dovadă de ambiție pentru a crea o nouă arhitectură a spațiului aerian

Membrii Comisiei TRAN din Parlamentul European și-au exprimat dorința de a  reduce fragmentarea gestionării spațiului aerian european și optimizarea rutelor de zbor, adică introducerea mai multor zboruri directe.

Aceștia au pledat pentru simplificarea sistemului european de gestionare a spațiului aerian prin înființarea unui organism independent de evaluare a performanțelor sub umbrela administrativă a Agenției Uniunii Europene pentru Siguranță a Aviației (AESA).

Acesta va fi însărcinat cu eliberarea de licențe economice de operare pentru prestatorii de servicii de navigație aeriană și pentru operatorii aeroportuari, dar și cu implementarea planurilor de performanță privind gestionarea spațiului aerian.

Normele privind extinderea mandatului AESA au fost adoptate de eurodeputați cu 38 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 3 abțineri. În egală măsură, Comisia TRAN din Parlamentul European a stabilit mandatul de începere a negocierilor interinstituționale cu 41 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă și 2 abțineri.

Eurodeputații au subliniat că Cerul Unic European ar trebui să fie în acord cu Pactul Ecologic European și să contribuie astfel  la neutralitatea climatică a UE prin reducerea cu până la 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră.

În acest sens, Comisia TRAN a îndeamnat Comisia Europeană să adopte criterii de performanță privind capacitatea, eficiența costurilor, schimbările climatice și protejarea mediului pe care serviciile de navigație aeriană să le respecte.

Amintim că statele membre au convenit la 3 iunie asupra poziției lor  referitoare la reforma Cerului Unic European (SES).

Scopul reformei este de a îmbunătăți sistemul de management al spațiului aerian european și de servicii de navigație aeriană, în vederea sporirii capacității, a creșterii eficienței din punctul de vedere al costurilor și a sporirii posibilităților sistemului de a se adapta la variațiile traficului, încercându-se totodată reducerea amprentei de CO2 a aviației.

Pachetul constă într-o propunere modificată de reformare a Regulamentului privind Cerul unic european (SES 2+) și o propunere de regulament de modificare a regulamentului de bază al Agenției UE pentru Siguranța Aviației (AESA).

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI13 hours ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Angela Merkel, un cancelar creștin-democrat care a condus Germania cu determinare și fermitate

U.E.13 hours ago

IMAGINEA ZILEI în Europa. Fostul cancelar al Germaniei Angela Merkel i-a predat ștafeta lui Olaf Scholz și se retrage din politică

CHINA13 hours ago

UE reacționează în cazul tensiunilor comerciale dintre China și Lituania: Suntem pregătiți să ne opunem măsurilor coercitive îndreptate împotriva oricărui stat membru

REPUBLICA MOLDOVA13 hours ago

Maia Sandu își exprimă “recunoștința profundă” față de Angela Merkel: Este politicianul-model care a dat tonul politicii europene și a fost prietenul R. Moldova

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Comisia Europeană oferă acces deschis la soluțiile sale de software în beneficiul întreprinderilor, al inovatorilor și al domeniilor de interes public

ROMÂNIA14 hours ago

Klaus Iohannis, întâlnire cu ambasadorii statelor membre la București: Reiterez sprijinul puternic al României pentru parcursul european al Republicii Moldova

INTERNAȚIONAL14 hours ago

Lideri din întreaga lume l-au felicitat pe Olaf Scholz după alegerea sa în funcția de cancelar al Germaniei

U.E.14 hours ago

Președintele Germaniei Frank-Walter Steinmeier îl îndeamnă pe noul cancelar Olaf Scholz ”să își ia în serios marea responsabilitate care atârnă pe umerii” săi în combaterea pandemiei

U.E.14 hours ago

Emmanuel Macron îl primește vineri la Paris pe Olaf Scholz, în prima vizită externă a noului cancelar german: Să scriem împreună cooperarea franco-germană pentru Europa

Alin Mituța15 hours ago

Europarlamentarul Alin Mituța: Românii trebuie să aibă acces la servicii de sănătate la același nivel cu ceilalți europeni

SUA19 hours ago

UE-SUA lansează un dialog comun privind politica de concurență în domeniul tehnologiei

ROMÂNIA6 days ago

Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția că trebuie elaborată cât mai rapid OUG privind cadrul de implementare a PNRR

ROMÂNIA1 week ago

Klaus Iohannis a decorat cadre medicale, profesori și reprezentați ai societății civile cu prilejul Zilei Naționale a României: O recunoaștere a meritelor oamenilor care aduc cinste țării noastre

MAREA BRITANIE1 week ago

Ziua Națională a României. Ambasadorul Regatului Unit la București: Combaterea problemelor climatice va reprezenta un ”aspect important al cooperării” dintre țările noastre

POLITICĂ1 week ago

Premierul Nicolae Ciucă, îndemn la unitate de Ziua Națională: Marea Unire rămâne cea mai frumoasă pagină din istoria României, o lecție despre coeziune care acum ne este necesară

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen salută decizia OMS de a începe negocierile pentru un tratat internațional privind pandemiile: Spiritul de acțiune colectivă, singurul răspuns pentru combaterea pandemiilor

U.E.1 week ago

Charles Michel, la sesiunea specială a Adunării Mondiale a Sănătății pentru un tratat internațional privind pandemiile: Sper că vom face istorie. Abordarea „O singură sănătate” este un „must-have”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Mircea Hava pune la dispoziția oricărei ”comunități care dorește să cunoască și să acceseze fondurile” UE experiența sa de peste 20 de ani ca primar: Banii europeni pot schimba, din temelii, un oraș

ROMÂNIA2 weeks ago

Varianta Omicron: România trimite un avion Tarom pentru a-și repatria cetățenii blocați în Africa de Sud și se oferă să ajute și alte state UE care nu au reușit acest lucru, în limita capacității aeronavei

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Nicolae Ciucă, întâlnire cu ministrul Sănătății: România urmează recomandările ECDC și ale Comisiei Europene. Românii care vin din țări din sudul Africii vor fi carantinați timp de 14 zile

Team2Share

Trending