Connect with us

BUSINESS

Operatiunea privind dezvoltarea structurilor de sprijin a afacerilor de interes national si international- Poli de Competitivitate se va lansa in anul 2012

Published

on

 

Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, prin Operatiunea 1.3.1, sprijina infrastructurile de afaceri de dimensiuni nationale sau internationale, POLI DE COMPETITIVITATE.

Bugetul disponibil este de 60 milioane de euro. Valoarea totala a unui proiect trebuie sa se situeze in limitele: minim 20 milioane de lei- maxim 80 milioane de lei (echivalentul a aproximativ minim 5 milioane de euro si maxim 20 milioane euro). Valoarea cumulata a asistentei nerambursabile reprezinta 50% din valoarea totala a proiectului.

Ce se finanteaza?

Pachete integrate de proiecte depuse de catre polii de competitivitate existenti sau potentiali din Romania. Un pachet integrat contine: strategia de dezvoltare a polului de competitivitate, documentele de constituire a polului, fisele proiectelor componente si 4 cereri de finantare (proiect de investitii; proiect de cercetare-dezvoltare-inovare (CDI); 2 proiecte soft, din care 1 proiect aferent managementului polului si monitorizarii implementarii strategiei).

Calitatea de pol de competitivitate este dovedita de urmatoarele elemente:

–          Componenta (cel putin doua tipuri de entitati- intreprinderi si organisme/ organizatii de cercetare/ universitati)

–          Asocierea (o persoana juridica sau o entitate care functioneaza pe baza unui acord formal de asociere semnat de membrii polului)

–          Strategia de dezvoltare a polului (insusita formal de catre toti membrii).

Care sunt tipurile de proiecte eligibile?

A. Proiecte de investitii in infrastructura de afaceri;

B. Proiecte „soft” cum ar fi:

  • Programe de formare de interes comun pentru membrii polului; Programe de diseminare si informare; Schimb de bune practici; Programe de mentoring si/sau coaching; Transfer de know-how; Seminarii si workshop-uri de interes comun pentru polul de competitivitate – prin activitati de: formare, consultanta, participarea IMM-urilor la targuri, studii tehnice de fezabilitate, proprietate industriala pentru IMM-uri, inchirierea de personal cu inalta calificare;
  • Programe privind managementul polului care cuprind activitatea administrativa a entitatii de reprezentare a polului de competitivitate, de monitorizare a implementarii pachetului de proiecte aprobat spre finantare, a implementarii strategiei de dezvoltare a polului, etc.

C. Proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare.

Care sunt beneficiarii eligibili?

Membrii ai polilor de competitivitate organizati astfel:

–          Societati comerciale;

–          Organizatii neguvernamentale care au activitati economice si/ sau reprezinta mediul de afaceri;

–          Entitati infiintate in baza Legii 151/ 1998 prin legea 315/ 2004 privind dezvoltarea regionala;

–          Universitati;

–          Organisme/ organizatii de cercetare;

–          Asocieri ale membrilor polilor de competitivitate.

Ce tipuri de activitati se finanteaza?

In cadrul acestei operatiuni sunt eligibile urmatoarele activitati:

–          Coordonare, monitorizare si raportare privind implementarea proiectelor si realizarea strategiilor;

–          Activitati privind functionarea polilor de competitivitate;

–          Instruire, consultanta, pregatirea proiectelor, asistenta de specialitate, participarea la reuniuni, targuri, conferinte, simpozioane in tara si in Europa;

–          Activitati ce contribuie la optimizarea implementarii proiectelor si a strategiilor: comunicare, construire de imagine (branding) la nivel national si european, mediatizarea proiectelor si a rezultatelor, intarirea cooperarii cu parteneri interni si europeni;

–          Activitati de marketing a rezultatelor proiectelor.

Care sunt cheltuielile eligibile?

–          Cheltuieli cu activitati de coordonare, monitorizare si raportare privind implementarea proiectelor la nivelul polilor de competitivitate;

–          Cheltuieli cu chirii, salarii si utilitati;

–          Cheltuieli cu activitati de instruire, consultanta, pregatirea proiectelor, asistenta de specialitate, participarea la reuniuni, targuri, conferinte, simpozioane in tara si in Europa, la nivelul polilor de competitivitate;

–          Cheltuieli cu activitati ce contribuie la optimizarea implementarii proiectelor si strategiilor de dezvoltare cum ar fi: comunicare, branding la nivel national si european, mediatizarea proiectelor si a rezultatelor;

–          Cheltuieli cu realizarea si implementarea strategiilor de marketing a rezultatelor proiectelor implementate de polii de competitivitate;

–          Cheltuieli aferente pregatirii documentatiilor tehnice, obtinerii avizelor si acordurilor, racordarea la utilitati, drumuri de acces si racordarea la infrastructura de transport.

In septembrie anul curent a fost publicat spre consultare Ghidul Solicitantului pentru Operatiunea 1.3.1 <Dezvoltarea structurilor de sprijin a afacerilor de interes national si international- Poli de competitivitate>. Totodata, a fost creat un forum de discutii pe marginea draftului ghidului. Propunerile in vederea imbunatatirii ghidului si eventualele solicitari de clarificari se pot trimite pe forumul: www.polidecompetitivitate.archidata.it

Andreea CONSTANTIN

Sursa foto: juridic.bvbusinessconsulting.ro

BUSINESS

Coronavirus: Banca Transilvania amână cu 3 luni plata ratelor pentru persoanele fizice și reduce ratele persoanelor juridice pentru șase luni

Published

on

Banca Transilvania, cea mai mare bancă de pe piaţa românească, a decis să dea posibilitatea clienţilor persoane fizice afectate de criza coronavirusului să amâne până la 3 rate pentru credite, iar pentru clienții persoane juridice a anunțat reducerea ratelor de credit pentru următoarele șase luni.

”Clienţii care au dificultăţi temporare la plata ratelor – fie de natură medicală, carantină, izolare, fie din cauza situaţiei economico-financiare conjuncturale – sunt îndrumaţi să contacteze banca pentru identificarea soluţiei potrivite. Facilităţile se aplică la solicitarea clienţilor afectaţi de actualul context, prin apelarea echipei Customer Care, disponibilă 24h/24 la numărul de telefon 0264 308 080”, a transmis BT într-un comunicat.

De asemenea, pentru persoanele juridice, Banca Transilvania anunță reducerea ratelor de credit pentru următoarele 6 luni, până la 100% din aceste rate, acolo unde se justifică şi analizând impactul imediat şi pe termen mediu.

Documentaţia în baza căreia se vor aplica facilităţile pentru clienţi este minimală, tocmai pentru a evita birocraţia şi deplasările.

“Băncile pot juca un rol semnificativ în propagarea comportamentelor responsabile din punct de vedere social şi economic. Împreună cu Guvernul României, Banca Naţională a României şi cu marile companii private din economie putem lua iniţiativele de care societatea are nevoie. Pe lângă măsurile de susţinere care vor fi implementate, Banca Transilvania se va plia pe planurile de susţinere ale altor bănci în cazul clienţilor comuni, acolo unde BT nu este banca principală deoarece în acest mod poate fi susţinut un număr mai mare de firme româneşti”, a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania, conform unui comunicat.

Citiți și Banca Transilvania donează 1,4 milioane de lei pentru aparate de ventilaţie mecanică și echipamente pentru spitalele de stat din România

Săptămâna trecută Banca Transilvania a anunţat prelungirea perioadei de graţie pentru clienţii cu carduri de credit. Astfel, pentru cei peste 500.000 de posesori de carduri de credit s-a prelungit perioada de graţie până în 25 mai. Clienţii nu au nicio obligaţie de plată în martie şi aprilie, prima fiind în luna mai 2020.

BT a început, de asemenea, preluarea solicitărilor de amânare la plata ratelor pentru clienţii credite imobiliare care au dificultăţi financiare cauzate de actualul context.

Pentru clienţii companii, Banca Transilvania a decis astăzi reducerea ratelor de credit pentru următoarele 6 luni, până la 100% din aceste rate, unde se justifică şi analizând impactul.

Continue Reading

BUSINESS

Coronavirus: Mai multe bănci au amânat pentru 30 de zile plata ratelor la creditele românilor și oferă internet și mobile banking gratuit pentru trei luni

Published

on

© Calea Europeana/ Zaim Diana

CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul crizei epidemiologice COVID-19, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul băncii. De asemenea, mai multe bănci au luat măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.

“Având în vedere contextul actual, am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri”, a declarat Bogdan Neacşu, preşedinte – director general al CEC Bank.

Astfel, clienţii persoane fizice vor putea să-şi plătească ratele oricând, în termen de maximum 30 de zile de la scadenţă. Pentru perioada de amânare de 30 de zile, nu se vor aplica penalităţi, iar clienţii nu vor fi raportaţi la Biroul de Credit. Potrivit băncii, durata contractului va rămâne neschimbată, deci nu va fi necesară semnarea unor acte adiţionale.

Măsura se aplică automat tuturor clienţilor care nu dispun în conturile deschise la bancă, la data scadenţei, de sumele aferente plăţii ratelor la credite şi limite de credit prin carduri, fără a fi necesare demersuri suplimentare şi este valabilă pentru toate creditele: pentru locuinţe, pentru consum sau pentru limite de credit prin carduri.

Anterior, Asociaţia Română a Băncilor (ARB) şi Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), organizaţii care reprezintă toate instituţiile bancare active pe piaţa românească, a transmis printr-un comunicat pentru Agerpres că acordă sprijin clienţilor şi autorităţilor privind limitarea efectelor negative asupra bunăstării economice individuale, a economiei României şi a sănătăţii şi siguranţei publice, în contextul apariţiei pandemiei cauzate de noul coronavirus.

În acest context, instituţiile bancare caută soluţiile tehnice individuale şi legale pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor viabili, de la caz la caz, privind plata ratelor aferente creditelor aflate în derulare. Pentru a putea implementa o astfel de măsură în sprijinul clienţilor care se confruntă cu probleme de lichiditate generate de efectele pandemiei de COVID-19 este necesar ca, în urma analizei făcută cu reglementatorii şi auditorii, astfel de măsuri acordate de bănci în condiţii excepţionale să nu conducă la deteriorarea profilului de risc pentru clienţii şi expunerile respective, potrivit reglementărilor europene şi naţionale în ceea priveşte riscul de credit.

De asemenea, mai multe bănci au luat măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID-19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.

“Clienţii persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienţilor făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul băncii, www.banca-romaneasca.ro în secţiunea Asistenţă Clienţi/Solicitări (https://www.banca-romaneasca.ro/despre-noi/contact/solicitari/reclamatia-ta.html), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată”, se spune în comunicatul băncii.

Pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie.

Banca menţionează că măsurile sunt luate în contextul eforturilor depuse de întreaga comunitate din România şi de către autorităţi pentru prevenirea infecţiei cu COVID-19 (coronavirus) şi are în vedere limitarea deplasărilor clienţilor la Banca Românească în sucursale. Această facilitate este acordată tuturor clienţilor persoane fizice, indiferent de situaţia lor (nu doar celor aflate în autoizolare la domiciliu sau în carantină). Serviciul Relaţii cu Clienţii Banca Românească este disponibil pentru informaţii despre aceste facilităţi la numărul de telefon 021/304.81.00.

De asemenea, Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai a.c. Măsura a fost luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul actual.

De asemenea, Raiffeisen Bank anunţă că, în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri, între orele 9:00 – 20:00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opţiunea “vacanţă în trei rate”, de care clienţii pot beneficia în această situaţie – asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.

BRD – Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID-19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse.

Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă.

Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanţă, iar plăţile interbancare în lei, precum şi plăţile SEPA în lei şi euro vor fi gratuite. Subscrierea la serviciile de bancă la distanţă se poate face prin intermediul contact center-ului BRD (021 302 6161 – accesibil din orice reţea, 0800 803 803 – Telverde în reţeaua Telekom sau *22622 – valabil în reţelele mobile Orange, Vodafone, Telekom şi Digi Mobil).

Continue Reading

IT&C

Cluj-Napoca: Primarul Emil Boc a deschis lucrările Innovation Labs, un eveniment de tradiție în mediul tinerilor clujeni pasionați și talentați în tehnologie

Published

on

© Emil Boc/ Facebook

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a participat sâmbătă la deschiderea Innovation Labs, un eveniment de tradiție în comunitatea clujeană și în special în mediul tinerilor pasionați și talentați în tehnologie, conform unui anunț publicat pe pagina sa de Facebook.

”În aceste zile, la CREIC – Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative, peste 100 de tineri participă la această competiție tip hackathon, de soluții și idei inovative. Cu această ocazie, le-am transmis studenților și elevilor viziunea pe care o avem la Cluj-Napoca pentru a susține și potența capacitatea lor de creație și inovare. Unul dintre principalele avantaje competitive ale orașului nostru este tocmai resursa umană bine pregătită. Talentele Clujului de azi vor crea și slujbele viitorului, având la bază așa-numita „knowledge based economy” – economia bazată pe cunoaștere”, a scris Boc, pe pagina sa de socializare.

Innovation Labs este un program național de formare care oferă tinerilor experiența unui startup tehnic, în cadrul unui program de mentorat intens de trei luni.

Destinat studenților și proaspeților absolvenți de profil tehnic, obiectivul este ca prin acest program să crească nivelul educației antreprenoriale în rândul tinerilor și să calibreze bagajul de cunoștințe și aptitudini pe care tinerii îl au cu cerințele pieței.

La eveniment au participat reprezentanți ai mediului universitar și mediului de business local și național.

Rezultatele competiției deschise sâmbătă vor fi prezentate în data de 7 mai.

Continue Reading

Facebook

Guvernul României: Măsuri de prevenție coronavirus (COVID-19)

Măsuri de prevenție - COVID19

Măsuri de prevenție - COVID-19#Coronavirus #COVID19

Publicată de Guvernul României pe Miercuri, 11 martie 2020
Advertisement
Advertisement

Trending