Connect with us

COMISIA EUROPEANA

România a obținut finanțări în valoare de 708 milioane de euro prin Fondul european pentru investiții strategice (FEIS), asa-numitul Plan Juncker. Vedeți principalii beneficiari

Published

on

© Reprezentața Comisiei Europene în România

Planul de investiții pentru Europa, așa-numitul Plan Juncker a prezentat cele mai recente rezultate, iar proiectele din România au obținut finanțări în valoare totală de 708 milioane EURO din Fondul european pentru investiții strategice (FEIS). La rândul lor aceste sume ar urma să atragă investiții suplimentare de 2.8 miliarde EURO.

Potrivit datelor Comisiei Europene au fost aprobate 16 proiecte, finanțate de Banca Europeană de Investiții (BEI) cu sprijinul FEI (finanțare totală de aproximativ 561 de milioane EURO și ar urma să atragă investiții de încă 1.4 milioane EUR). Tot prin Planul Juncker au fost aprobate 15 acorduri încheiate cu bănci sau fonduri intermediare finanțate de către Fondul european de investiții (FEI) cu sprijinul FEIS (finanțare de 147 de milioane EURO, iar fondurile ar urma să atragă încă 1.5 miliarde EUR, ceea ce ar putea facilita accesul la finanțare pentru circa 20 235 IMM-uri și întreprinderi cu capitalizare medie)

Exemple de proiecte sprijinite de Planul Juncker

Trecerea la tehnologii digitale: RADIOCOM

Un împrumut de 9,8 milioane EUR ajută Societatea Națională de Radiocomunicații S.A. (Radiocom) din România să digitalizeze infrastructura terestră de radiodifuziune a țării. Fondurile vor fi utilizate pentru a înființa și extinde o rețea digitală de radiodifuziune care să permită trecerea de la distribuția TV analogică la cea digitală terestră. Astfel, 94 % din populație va putea beneficia de televiziune digitală, iar Radiocom va utiliza într-un mod mai eficient valorosul spectru de frecvențe radio.

Economie circulară: GREENFIBER

BEI oferă un împrumut de 7,5 milioane EUR societății GreenFiber International SA. Firma produce fibre din PET-uri reciclate, care sunt utilizate apoi în articole de mobilier, în sectorul autoturismelor și în domeniul modei, dar și în construcții. Acest proiect de economie circulară va contribui la crearea a 280 de locuri de muncă cu normă întreagă și va avea ca rezultat creșterea cu peste 50 000 de tone pe an a cantității de deșeuri colectate și prelucrate în România.

Modernizarea serviciilor de alimentare cu apă: ALBA

Un împrumut de 12 milioane de euro ajută Compania Regională de Apă din județul Alba să își îmbunătățească serviciile de alimentare cu apă potabilă și serviciile de salubrizare, în beneficiul a circa 332 000 de locuitori ai județului. Costul total al proiectului este estimat la aproximativ 114 milioane EUR și implică extinderea rețelei de apă, modernizarea unor conducte de aducțiune, construirea a două stații de epurare, extinderea sistemului de canalizare și renovarea unor stații de pompare. 

Gaze naturale: TRANSGAZ

Transgaz este societatea națională română de transport de gaze naturale. În cadrul Planului pentru investiții, BEI îi acordă un împrumut de 100 de milioane EUR pentru construcția unui nou coridor european de transport al gazelor naturale. Obiectivul proiectului este de a mări securitatea aprovizionării cu gaze și de a reduce dependența energetică prin diversificarea surselor și a rutelor de aprovizionare. Proiectul beneficiază în același timp de o finanțare de 179 de milioane EUR în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei.

Ce înseamnă mai exact Planul de investiții pentru Europa, asa-numitul Plan Juncker și de ce a fost realizat:

Ca urmare a crizei economice și financiare mondiale, în UE a scăzut nivelul investițiilor. Sunt necesare eforturi colective și coordonate la nivel european pentru a inversa această tendință descendentă și pentru a relansa economia în toate statele membre. Dispunem de suficiente resurse, iar acestea trebuie mobilizate în întreaga UE pentru a veni în sprijinul investițiilor. Nu există un răspuns unic și simplu, nu putem genera creștere economică apăsând pe un buton și nu avem la îndemână o singură soluție pentru toate problemele.

Planul de investiții pentru Europa, așa-numitul Plan Juncker, are 3 obiective: să înlăture obstacolele din calea investițiilor; să ofere vizibilitate și asistență tehnică pentru proiectele de investiții; să utilizeze mai eficient resursele financiare. Planul se sprijină pe 3 piloni:

  • În primul rând, Fondul european pentru investiții strategice (FEIS), care furnizează o garanție UE pentru mobilizarea investițiilor private. Comisia lucrează împreună cu partenerul său strategic, Grupul Băncii Europene de Investiții (BEI).
  • În al doilea rând, Platforma europeană de consiliere în materie de investiții și Portalul european pentru proiecte de investiții, care oferă asistență tehnică și o mai mare vizibilitate oportunităților de investiții, contribuind astfel la transpunerea în practică a propunerilor de proiecte de investiții. Platforma constituie o asociere cu Grupul BEI.
  • În al treilea rând, îmbunătățirea mediului de afaceri prin eliminarea obstacolelor de reglementare din calea investițiilor, atât la nivel național, cât și la nivelul UE.

Diana Zaim este foto jurnalist, câștigătoare a Premiul Publicului la European Youth Event 2020, cel mai mare eveniment pentru tineri organizat de Parlamentul European. Absolventă a secției germană-portugheză în cadrul Universității din București, Diana urmează în prezent programul de master ”Relații Internaționale și Integrare Europeană” în cadrul SNSPA. Pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

COMISIA EUROPEANA

UE: Codul voluntar de bune practici privind dezinformarea va fi integrat în Actul legislativ privind serviciile digitale

Published

on

© euvsdisinfo.eu

Comisia Europeană și Comitetul european pentru servicii digitale au aprobat integrarea Codului voluntar de bune practici privind dezinformarea în cadrul Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA). Această integrare va face din cod un criteriu de referință pentru stabilirea conformității platformelor cu Actul legislativ privind serviciile digitale.

În ianuarie 2025, semnatarii codului – inclusiv societățile desemnate în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale drept platforme online foarte mari și motoare de căutare (VLOPE), cum ar fi Google, Meta, Microsoft și TikTok) – au prezentat toate documentele necesare în sprijinul cererii lor de transformare a codului într-un cod de conduită în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale.

Pentru a fi recunoscut ca un cod de conduită voluntar al ASD, codul trebuie să îndeplinească criteriile prevăzute în Actul legislativ privind serviciile digitale. Comisia și comitetul au adoptat evaluări pozitive separate în această privință, aprobând integrarea oficială a codului în cadrul Actului legislativ privind serviciile digitale.

Odată cu integrarea sa, aderarea deplină la cod poate fi considerată o măsură adecvată de atenuare a riscurilor pentru semnatarii desemnați ca VLOP și VLOSE în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale. Ca atare, codul va deveni un criteriu de referință semnificativ și semnificativ pentru determinarea conformității cu Actul legislativ privind serviciile digitale. Respectarea angajamentelor asumate în temeiul codului va face parte, de asemenea, din auditul independent anual, la care sunt supuse aceste platforme în temeiul Actului legislativ privind serviciile digitale.

Codul de conduită privind dezinformarea

Codul este un set solid și recunoscut pe scară largă de angajamente care, împreună, constituie un set solid de măsuri de atenuare pentru conformitatea cu Actul legislativ privind serviciile digitale. Valoarea acestor angajamente constă în faptul că ele sunt rezultatul unui acord între o gamă largă de actori, pe baza celor mai bune practici industriale existente. Având în vedere complexitatea și provocările legate de combaterea răspândirii dezinformării, codul conține domenii diferite, dar interconectate:

  • Demonetizare: reducerea stimulentelor financiare pentru furnizorii de dezinformare;
  • Transparența publicității politice: o etichetare mai eficientă pentru ca utilizatorii să recunoască publicitatea politică;
  • Asigurarea integrității serviciilor: reducerea conturilor false, amplificarea generată de boți, deepfake-urile răuvoitoare și alte comportamente manipulatoare utilizate pentru răspândirea dezinformării;
  • Capacitarea utilizatorilor, a cercetătorilor și a comunității de verificare a veridicității informațiilor: instrumente mai bune pentru ca utilizatorii să identifice dezinformarea, un acces mai larg la date, o acoperire a verificării faptelor în întreaga UE.

Aceste măsuri combat riscurile de dezinformare, susținând în același timp pe deplin libertatea de exprimare și sporind transparența.

Recomandări pentru punerea în aplicare a codului

Ca parte a evaluărilor lor respective privind îndeplinirea de către cod a criteriilor specificate la articolul 45 din Regulamentul privind serviciile digitale, Comisia și Comitetul european pentru servicii digitale încurajează platformele semnatare să țină seama de mai multe recomandări atunci când pun în aplicare Codul de conduită privind dezinformarea.

Aceasta include finalizarea promptă a sistemului de reacție rapidă pentru a acoperi toate alegerile și crizele naționale și punerea sa în aplicare în mod eficace; o discuție rapidă a grupului operativ și acțiuni ulterioare concrete în ceea ce privește angajamentele lor în domeniile-cheie menționate mai sus; și furnizarea tuturor datelor necesare pentru a acoperi lacunele din raportarea lor și pentru a permite dezvoltarea în continuare și măsurarea eficientă a indicatorilor structurali – inclusiv a celor noi.

Conversia codului va intra în vigoare la 1 iulie 2025, astfel încât angajamentele sale să poată fi auditate începând cu data respectivă. Acest calendar va permite o sincronizare a auditului angajamentelor codului cu auditul DSA pentru furnizorii relevanți de VLOP și VLOSE.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Proceduri de infringement: CE îndeamnă România să transpună corect Directivele UE privind energia din surse regenerabile, plasticul de unică folosință și efectuarea la timp a plăților în tranzacțiile comerciale

Published

on

© Comisia Europeană în România/ Facebook

Comisia Europeană a decis miercuri să trimită avize motivate suplimentare către România, Belgia, Estonia și Letonia pentru că nu au transpus integral normele UE privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, prevăzute în Directiva (UE) 2018/2001, informează comunicatul oficial.

Directiva menționată oferă cadrul juridic pentru dezvoltarea energiei din surse regenerabile în sectorul energiei electrice, al încălzirii și răcirii și al transporturilor din UE. Acesta stabilește un obiectiv obligatoriu la nivelul UE pentru 2030 pentru energia din surse regenerabile și include norme specifice pentru garanțiile de origine (GO).

Garanțiile de origine sunt certificate electronice pentru informarea consumatorilor finali cu privire la ponderea energiei din surse regenerabile în mixul energetic al unui furnizor.

Directiva include, de asemenea, criterii de durabilitate și de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru biocombustibili, biolichide și combustibili din biomasă, precum și norme privind verificarea conformității combustibililor respectivi cu aceste criterii. Aceasta facilitează, de asemenea, participarea cetățenilor la tranziția energetică, permițând autoconsumul și crearea de comunități de energie din surse regenerabile. 

Termenul pentru transpunerea directivei în legislația națională a fost 30 iunie 2021. În iulie 2021, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere acestor patru state membre pentru transpunerea incompletă a directivei. Ulterior, Comisia a transmis avize motivate din cauza faptului că acestea tot nu au transpus directiva. D

upă examinarea răspunsurilor și a măsurilor notificate ulterior, Comisia a decis să emită avize motivate suplimentare adresate Belgiei, Estoniei, Letoniei și României din cauza transpunerii incomplete. Cele patru state membre au din acest moment la dispoziție două luni pentru a răspunde și pentru a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la aceste cazuri. 

Tot astăzi Comisia Europeană a decis să inițieze o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor prin trimiterea unei scrisori de punere în întârziere României pentru transpunerea incorectă a Directivei privind materialele plastice de unică folosință

 Directiva este un element esențial al Strategiei privind materialele plastice și al Planului de acțiune privind economia circulară. Implementarea integrală a practicilor sustenabile consacrate în directivă este esențială pentru a proteja în mod eficace sănătatea umană și mediile naturale și pentru a asigura o tranziție reușită către o economie circulară mai sustenabilă. 

România nu a transpus în mod corect și complet mai multe dispoziții ale Directivei privind materialele plastice de unică folosință în legislația națională, ceea ce poate duce la o aplicare incompletă a directivei în practică. De exemplu, legislația română extinde derogările de la interdicția de a introduce pe piață produse din plastic de unică folosință.

Acest lucru se referă, de exemplu, la agitatoarele pentru băuturi și la bețele din plastic de unică folosință utilizate în scopuri medicale. În plus, legislația română nu impune producătorilor să acopere toate costurile în conformitate cu dispozițiile privind răspunderea extinsă a producătorilor prevăzute de directivă.

În final, legislația națională nu conține dispoziții care să încurajeze utilizarea unor alternative sustenabile la materialele plastice de unică folosință pentru produsele alimentare.

În consecință, Comisia trimite o scrisoare de punere în întârziere României, care din acest moment are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a remedia deficiențele identificate de Comisie. Dacă nu primește un răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.

De asemenea, Comisia Europeană a mai emis un aviz motivat adresat României pentru aplicarea incorectă a normelor prevăzute în Directiva privind întârzierea în efectuarea plăților.

Întârzierile în efectuarea plăților au un impact negativ asupra întreprinderilor, îndeosebi a IMM-urilor, reducând lichiditățile, împiedicând creșterea și slăbind reziliența.

În temeiul Directivei privind întârzierea în efectuarea plăților, autoritățile publice sunt obligate să își plătească furnizorii la timp, oferind un exemplu pozitiv în combaterea practicilor de plată deficitare din sectorul privat.

Potrivit Comisiei, organismul public de asigurări de sănătate din România întârzie în mod semnificativ plățile către farmaciile independente din România pentru medicamentele furnizate pacienților în cadrul sistemului național de asigurări de sănătate.

Întârzierile în efectuarea plăților de către autoritățile române afectează întregul lanț de aprovizionare și riscă să determine falimentul farmaciilor din România. În consecință, Comisia a decis să emită un aviz motivat adresat României, care din acest moment are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la acest caz.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2025, care subliniază ambiția sa de a stimula competitivitatea, de a spori securitatea și de a consolida reziliența economică în UE

Published

on

© European Union 2024 - Source: EC

Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2025, care subliniază ambiția sa de a stimula competitivitatea, de a spori securitatea și de a consolida reziliența economică în UE. Acest program se bazează pe angajamentele prevăzute în orientările politice și în scrisorile de misiune trimise de președinta Ursula von der Leyen.

Programul de lucru se axează pe inițiativele emblematice pe care Comisia urmează să le adopte în primul an al mandatului său pentru a oferi soluții la problemele care contează cel mai mult pentru cetățenii europeni. Acesta reflectă nevoia de a crea mai multe oportunități și nevoia de inovare și de creștere economică pentru cetățenii și întreprinderile noastre, promovând, în cele din urmă, o UE mai sigură și mai prosperă. Noile inițiative sunt prezentate într-o anexă specifică, alături de evaluările și verificările adecvării anunțate astăzi.

Programul de lucru este însoțit de o comunicare privind punerea în aplicare și simplificarea. Acesta stabilește modul în care Comisia intenționează, în următorii cinci ani, să faciliteze punerea în practică a normelor UE, să reducă sarcinile administrative și să simplifice normele UE. Programul conține obiective și instrumente menite să contribuie la reducerea sarcinii de reglementare, să stimuleze competitivitatea și reziliența și să aducă îmbunătățiri rapide și semnificative pentru cetățeni și întreprinderi.

O agendă strategică de punere în aplicare și de simplificare

Programul de lucru pentru 2025 se axează în mare măsură pe simplificare. Acesta include o primă serie de pachete de măsuri omnibus și propuneri menite să îmbunătățească și să accelereze funcționarea politicilor și a legislației UE pentru a consolida competitivitatea UE.

Primul pachet omnibus va prezenta o simplificare cuprinzătoare care va viza în special domenii precum raportarea privind finanțarea durabilă, obligația de diligență a întreprinderilor în materie de durabilitate și taxonomia. Alte inițiative, cum ar fi actul legislativ privind accelerarea decarbonizării industriale, vor simplifica cerințele de acordare a autorizațiilor, de autorizare și de raportare. O nouă definiție a întreprinderilor mici cu capitalizare medie va reduce sarcina de reglementare, astfel încât IMM-urile să se confrunte cu mai puține obstacole atunci când se dezvoltă.

Măsurile de simplificare privind politica agricolă comună și alte domenii de politică care îi afectează pe agricultori vor aborda în continuare sursele de complexitate și de sarcină administrativă excesivă pentru administrațiile naționale și agricultori. Vor fi analizate noi propuneri de simplificare, inclusiv un posibil pachet de măsuri omnibus în domeniul apărării, care să contribuie la atingerea obiectivelor de investiții care vor fi stabilite în Cartea albă și pentru a favoriza dezvoltarea întreprinderilor inovatoare.

Progrese comune: principalele rezultate ale programului de lucru al Comisiei pentru 2025

  • Prosperitatea și competitivitatea sustenabile: noua Busolă pentru competitivitate va orienta eforturile de creștere durabilă, strategia UE privind întreprinderile nou-înființate și cele aflate în faza de extindere, oferindu-le antreprenorilor mijloacele necesare pentru un acces mai bun la capital. În centrul planului de colaborare pentru decarbonizare și competitivitate se află Pactul pentru o industrie curată, care va deschide calea către îndeplinirea unui obiectiv propus de reducere cu 90 % a emisiilor până în 2040.
  • Apărare și securitate: în contextul tensiunilor din peisajul geopolitic, UE își intensifică eforturile de protejare a securității și de garantare a păcii, prezentând planuri privind construcția unui viitor solid pentru apărarea europeană. Investind colectiv și strategic în cooperarea NATO, UE urmărește să își consolideze industria de apărare și să își reducă dependențele. Strategia privind o Uniune a pregătirii pentru situații de criză va îmbunătăți anticiparea crizelor și reziliența, consolidată prin inițiative precum Strategia UE de constituire de stocuri și Actul legislativ privind medicamentele critice pentru a asigura resursele-cheie.
  • Sprijinirea cetățenilor, consolidarea societăților noastre și a modelului nostru social: pentru a consolida modelul social unic și extrem de valoros al Europei și pentru a consolida echitatea socială, Comisia va fi vârful de lance al eforturilor de modernizare a politicilor sociale prin intermediul noului Plan de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale. În vederea adaptării la transformările tehnologice, demografice și sectoriale, Comisia va prezenta Uniunea competențelor pentru a se asigura că toți lucrătorii au educația și formarea de care au nevoie.
  • Menținerea calității vieții noastre: Comisia va prezenta o viziune pentru agricultură și alimentație pentru a asigura un cadru stabil pentru agricultori și va prezenta o foaie de parcurs pentru principalele propuneri. Pactul privind oceanele va crea un cadru unificat pentru politicile privind oceanele, cu scopul de a menține sănătatea oceanelor și de a stimula economia albastră a UE. În plus, Strategia europeană pentru reziliența în domeniul apei va adopta o abordare de la sursă la mare pentru a gestiona în mod eficace resursele de apă, abordând impactul schimbărilor climatice, cum ar fi inundațiile și seceta. Un pachet de măsuri de simplificare a politicii agricole comune va aborda sursele de complexitate și sarcina administrativă pentru agricultori și pentru administrațiile naționale.
  • Protejarea democrației și apărarea valorilor: inițiative precum scutul pentru democrație vor permite combaterea amenințărilor precum intensificarea extremismului și a dezinformării. Comisia intenționează, de asemenea, să consolideze strategiile de combatere a discriminării pe criterii de gen, handicap, orientare sexuală sau rasă, inclusiv o strategie reînnoită privind egalitatea pentru persoanele LGBTIQ și o nouă strategie de combatere a rasismului.
  • Europa în lume: punerea în valoare a forței și a parteneriatelor noastre: deși eforturile în favoarea libertății Ucrainei rămân o prioritate, UE se angajează să asigure o pace justă, cuprinzătoare și durabilă, întemeiată pe soluția bazată pe coexistența a două state în Orientul Mijlociu. Pactul mediteraneean și Strategia pentru Marea Neagră vor viza în special cooperarea regională, investițiile economice și securitatea, iar o nouă agendă strategică UE-India va oferi o abordare cuprinzătoare pentru identificarea domeniilor de interes strategic comun.
  • Atingerea obiectivelor împreună și pregătirea Uniunii noastre pentru viitor: Comisia intenționează să prezinte un nou cadru financiar multianual axat pe simplificarea accesului la finanțarea UE și pe sporirea impactului financiar pentru a sprijini finanțarea națională, privată și instituțională. În plus, accentul pus pe revizuirea politicilor înainte de extindere va evalua în continuare consecințele și impactul extinderii asupra tuturor politicilor UE, garantând că politicile noastre pot funcționa în mod eficace într-o Uniune lărgită.

În fiecare an, Comisia adoptă un program de lucru care prezintă lista acțiunilor pe care le va întreprinde în următorul an. Întrucât noul colegiu și-a început activitatea la 1 decembrie 2024, programul de lucru al Comisiei pentru primul an al noului mandat a fost adoptat la 11 februarie 2025.

Programul de lucru informează publicul și colegiuitorii cu privire la angajamentele politice ale Comisiei de a prezenta noi inițiative, inclusiv propuneri de simplificare, de a retrage propuneri deja înaintate colegiuitorilor și de a revizui legislația existentă a UE. Programul de lucru este rezultatul cooperării strânse cu Parlamentul European, cu statele membre și cu organele consultative ale UE.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI3 minutes ago

România are nevoie de continuitate pe linia pro-europeană și pro-NATO. Ilie Bolojan este omul potrivit, susține eurodeputatul Gheorghe Falcă 

INTERNAȚIONAL8 minutes ago

Roberta Metsola, primul lider european care a intrat în Gaza, în mai bine de un deceniu: Europa este pregătită să contribuie la construirea unei păci durabile

PARLAMENTUL EUROPEAN48 minutes ago

Eurodeputatul Gabriela Firea solicită implicarea instituțiilor UE în combaterea deficitului de personal medical din statele membre

ROMÂNIA49 minutes ago

Premierul Marcel Ciolacu: Producători germani din industria auto anunță relocări în România datorită costurilor mai reduse. Faptul că avem gaz ieftin contează enorm

U.E.1 hour ago

Macron respinge o “pace care este o capitulare” în Ucraina și face apel ca Europa să răspundă la “electroșocul” revenirii lui Trump la Casa Albă

NATO1 hour ago

Însărcinatul cu afaceri al Rusiei la București, convocat la sediul MAE. România ”condamnă cu fermitate” violarea repetată a spațiului aerian de către drone rusești: O încălcare flagrantă a dreptului internațional

NATO2 hours ago

NATO, îngrijorată de arta necurată prin care Rusia măsluiește alegerile din România: “Operațiunea Rusiei în România, o campanie îndelung pregătită pentru a afecta în secret scrutinul”

INTERNAȚIONAL11 hours ago

Trump anunță că SUA, Rusia și Ucraina se vor întâlni vineri la München, deși Moscova nu a fost invitată să participe la Conferința de Securitate

EDITORIALE11 hours ago

Iulian Chifu: Realism cumpănit și cultivarea nuanțelor echilibrate în perspectiva Lumii lui Trump

G711 hours ago

Trump propune revenirea Rusiei în G7 și refacerea G8: “A fost o greșeală să îi dăm afară. Nu am fi avut problema de acum”

ROMÂNIA16 hours ago

Ilie Bolojan asigură că România este o “țară puternic ancorată pe drumul său european” în primul mesaj de la Cotroceni: Vom avea alegeri corecte și transparentă

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI23 hours ago

Eurodeputatul Virgil Popescu pledează pentru o piață unică a energiei pentru o Europă competitivă: Este vital să creștem producția de energie la nivelul UE

POLITICĂ2 days ago

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul de președinte: “Să aveți grijă de România. Dumnezeu să binecuvânteze România”

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI3 days ago

Înainte de împlinirea a 48 de ani de la cutremurul din 1977, Gabriela Firea solicită fonduri europene suplimentare și prevenție reală pentru a proteja românii de consecințele unui viitor cutremur major

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Vicepreședintele PE, Victor Negrescu, pledează pentru ”dialog și soluții pragmatice” care să contribuie la reconstruirea colaborării între UE și Regatul Unit: Putem asigura un viitor comun mai bun

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI1 week ago

Eurodeputatul Virgil Popescu subliniază importanța de a finaliza interconectarea rețelelor de energie electrică pentru o consolidare uniformă a competitivității în UE

POLITICĂ2 weeks ago

Candidatura lui Crin Antonescu la alegerile prezidențiale, validată de PSD: Avem nevoie să ne apărăm și să ne respectăm condiția de țară a UE, a NATO, a parteneriatului strategic cu Statele Unite

ROMÂNIA2 weeks ago

Guvernul a adoptat Bugetul pentru 2025. Ministrul Tánczos Barna: Prin acest buget, punem bazele unei noi viziuni prin care rezolvăm probleme structurale și consolidăm creșterea economică cu ajutorul fondurilor UE

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Belgiei, discurs la Universitatea Harvard din SUA: Rusia a intervenit în alegerile din România, denunțăm asta!

U.E.2 weeks ago

Giganții europeni mută în cursa tehnologică globală: Vodafone a efectuat primul apel video în spațiu din lume dintr-o zonă fără acoperire, folosind un smartphone și sateliți comerciali

Trending