Connect with us

POLITICĂ

Românii din DIASPORA critică mărirea bugetului DPRRP: Nu ne puteți cumpăra, nu suntem de vânzare

Published

on

Mai multe organizatii ale romanilor din diaspora critica marirea bugetului Departamentului Politici pentru Relatia cu Romanii de Pretutindeni (DPRRP) si ii transmit premierului Victor Ponta ca romanii de peste hotare “nu pot fi cumparati” si cer reprezentantilor Guvernului sa desfiinteze acest departament, relatează Ziare.com.

“Stirea privind marirea bugetului DPRRP cu peste 22 de milioane de euro ne surprinde placut, pe de o parte, iar pe de alta parte, ne ofenseaza ponta bbprofund. Ne surprinde pentru ca, in sfarsit, Guvernul Romaniei a acceptat romanii ‘de pretutindeni’ drept o componenta importanta in dialogul cu societatea civila, dupa cum se poate vedea clar din bugetul MAE.

Ne ofenseaza deoarece Guvernul opereaza pe o imagine simplista a ceea ce inseamna diaspora romaneasca, un cadru care se rezuma doar la cateva asociatii-satelit ale formatiunilor politice romane, neluand in considerare majoritatea romanilor din diaspora care au asimilat in timp culturi diferite de cea romaneasca, oameni care cunosc regulile democratiei si care prefera valoarea civica in actiunile pe care le initiaza. Caracteristica esentiala a acestei diaspore majoritare este faptul ca nu este de vanzare!”, se arata intr-o scrisoare deschisa, remisa Ziare.com.

ONG-urile semnatare amintesc si de elicopterul prabusit in lacul Siutghiol, accident in urma caruia patru oameni si-au pierdut viata.

“Pentru romanii din diaspora care au reusit, prin actiunile si indarjirea lor, sa fie aproape de semenii lor din Romania, decizia voastra de a mari fondurile de 20 de ori pentru DPRRP este doar o actiune ofensatoare, atat timp cat un elicopter SMURD se prabuseste cu personal cu inalta calificare la bord, dupa nici macar un an de la un alt accident din Apuseni in care au murit alti oameni pe care inca ii plangem, cand romanii nu beneficiaza nici macar de perfuzii in spitale, copiii in scoli nu au manuale, iar batranii sunt lasati de izbeliste, cu pensii derizorii, dupa ce au muncit o viata intreaga si si-au respectat toate obligatiile catre stat!”, se mai arata in scrisoarea deschisa.

Singurele zone in care astfel de finantari sunt necesare, spun semnatarii, sunt comunitatile de romani “in tari unde democratia e optionala: Republica Moldova, Ucraina ori Serbia, in niciun caz in tarile bine dezvoltate ca Italia, Franta, Spania, Germania si multe alte tari cu un nivel de trai ridicat”.

“Care este scopul? Daca incercati sa ne castigati bunavointa, va asiguram ca o puteti face doar respectand legea si regulile democratiei. Nu ne puteti cumpara cu concerte de gusturi dubioase sau cu sindrofii consulare. Ca romani rezidenti in strainatate, interactionam, colaboram, ne raportam unor institutii publice romanesti, asa cum sunt misiunile diplomatice si Institutului Cultural Roman.

Cum este posibil ca activitatea ICR sa se rezume, in unele tari, doar la orasele in care-si are sediul o filiala a acestuia, uneori, cu activitati aproape invizibile sau chiar inexistente, in ciuda faptului ca ocupa imobile opulente, inchiriate la preturi exorbitante? Cum este posibil ca DPRRP sa propuna concursuri de creatie literara, daca avem deja ICR? De ce nu eficientizati ICR, chiar si cu cateva controale asupra activitatilor desfasurate si a disponibilitatilor financiare cheltuite?

In concluzie, de ce avem nevoie de DPRRP cand avem ICR? De ce trebuie sa platim un departament care nu-si are rostul? Dialogul cu diaspora vi-l asiguram noi, romanii din diaspora, fara instituirea unui departament inutil. Redundanta institutionala nu face altceva decat sa iroseasca resurse financiare care ar putea fi folosite pentru rezolvarea unor probleme mult mai arzatoare”, continua romanii din diaspora.

Noi, ‘romanii de pretutindeni’, NU suntem dispusi sa acceptam acest Departament al Risipei, cerem cat mai repede eliminarea acestuia, alocarea reala a fondurilor spre invatamant si sanatate, eficientizarea misiunilor diplomatice si a filialelor ICR cu personal selectionat exclusiv prin concursuri publice reale si rentabilizarea serviciilor si a atributiilor acestor institutii care sunt deja suficiente”, conchid romanii de peste granita.

Printre semnatarii scrisorii sunt Canada Save Rosia (Canada), Romanii din Italia impotriva exploatarii gazelor de sist (Italia), WARNED (Canada), Raw (Romanian Activists Worldwide), Romanian Community of Ireland (Dublin), Romanii din Italia Impotriva Super-Imunitatii, Berlin against Rosia Montana cyanide mining and fracking, Salvati Rosia Montana Washington DC.

.

.

POLITICĂ

Klaus Iohannis avertizează: Dacă majorarea pensiilor cu 40% intră în vigoare, România va pierde 3 miliarde de euro fonduri europene. Este un scenariu de groază

Published

on

© Administrația Prezidențială

Președintele Klaus Iohannis a declarat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă de la Cotroceni, că salariile profesorilor și punctul de pensie nu pot fi majorate în această perioadă pentru că “nu există spațiu fiscal” în condițiile în care măsura ar „împovăra bugetul pentru anul viitor cu 6% din PIB”.

El a subliniat că România riscă să piardă 3 miliarde de euro din fondurile europene dacă majorarea pensiilor va intra în vigoare, iar agențiile de rating ne vor retrograda.

”Este o chestiune pe care am mai discutat-o. Este de dorit să crească pensiile și salariile profesorilor. Sunt lucruri pe care și eu mi le doresc, și Guvernul și le dorește. Chiar dacă ne dorim mai mult, trebuie să ținem cont de contextul în care ne aflăm: suntem în criză economică și bugetul este sub presiune. PSD a împovărat bugetul pentru anul viitor cu 6% din PIB. Acest spațiu fiscal nu există, ar trebui să luăm bani din altă parte, dar de peste tot banii au fost reduși la minim. Chiar dacă ne dorim ca aceste creșteri să intre în vigoare, trebuie să așteptăm momentul prielnic. Acum nu este”, a declarat președintele, întrebat dacă va promulga legea adoptată marți de parlament privind majorarea pensiilor și a salariilor profesorilor.

Șeful statului a precizat că mai mulți oficiali ai Comisiei Europene au avertizat că, dacă măsurile votate de Parlament vor intra în vigoare, România va pierde aproximativ 3 miliarde de euro.

”Există nu doar avertismente, ci și discuții cu înalți responsabili din Comisia Europeană, care ne-au spus franc: dacă această rectificare intră în vigoare, ni se vor tăia aproximativ 3 miliarde de euro pentru că încălcăm mai multe prevederi din tratate. De asemenea, agențiile de rating ne vor retrograda ratingul de țară dacă aceste cheltuieli imense vor fi aprobate. Nu există bani, dați-vă seama ce se întâmplă dacă se blochează miliarde din fonduri europene, dacă ne scade ratingul de țară și ne vom împrumuta mai scump. Este un scenariu de groază”, a avertizat Klaus Iohannis.

Parlamentul României a adoptat marţi rectificarea bugetară pe 2020, cu amendamentul PSD referitor la creşterea cu 40% a punctului de pensie. Parlamentarii au decis, la propunerea PSD, abrogarea articolului potrivit căruia punctul de pensie se majora cu 14%, în acest fel rămânând în vigoare legea sistemului public de pensii care prevede creşterea acestuia cu 40%.

Guvernul PNL a anunțat deja că va ataca aceste modificări la Curtea Constituțională.

Continue Reading

POLITICĂ

Klaus Iohannis, la Timișoara: Datorită fondurilor europene obținute, România se va repoziţiona pe harta infrastructurii regionale de transport

Published

on

© Administrația Prezidențială

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, marţi, că, pentru o creştere economică sustenabilă, este nevoie de inovare şi de o ”tehnologie prietenoasă cu mediul şi sigură” și că datorită fondurilor europene generoase obținute, România se va repoziţiona pe harta infrastructurii regionale de transport şi îşi va reconsolida avantajele competitive generate de resursa umană.

“Pentru o creştere economică sustenabilă, avem nevoie de tehnologie prietenoasă cu mediul şi sigură. Avem nevoie de decizii şi acţiuni responsabile, atât din partea autorităţilor, cât şi din partea mediului de afaceri. Şi avem nevoie de inovare”, a spus Iohannis, după o vizită la Continental Automotive Timişoara, relatează Agerpres.

Şeful statului a conferit companiei Continental Ordinul “Meritul industrial şi comercial” în grad de Ofiţer la aniversarea a 20 de ani de prezenţă în România.

“În urmă cu 20 de ani, aţi început activitatea în România, în acest oraş care este kilometrul zero al democraţiei şi libertăţii noastre. Timişoara este, fără discuţie, un simbol al schimbării noastre democratice, dar şi al dezvoltării. Acum, sunteţi unul dintre cei mai mari exportatori ai economiei româneşti. Aveţi peste 20.000 de angajaţi din ţara noastră, dintre care o treime sunt ingineri şi specialişti IT în centrele de cercetare şi dezvoltare. Sunteţi un partener constant în educaţia profesională pentru tinerele generaţii. Pentru performanţele deosebite ale companiei şi rezultatele obţinute, am decis să decorez astăzi, la Timişoara, compania Continental Automotive România”, a spus preşedintele Iohannis.

El a felicitat conducerea companiei pentru modul în care a înţeles să ofere, de-a lungul timpului, oportunităţi de dezvoltare şi de investiţii, atât în plan local, cât şi pentru economie.

Preşedintele Iohannis a indicat că discuţiile cu reprezentanţii Continental au vizat investiţiile derulate, planurile de viitor, contribuţia la dezvoltarea economică a zonei, impactul economic al pandemiei şi implicarea mediului de afaceri în gestionarea efectelor în plan local.

“În privinţa aspectelor care îi preocupă pe timişoreni referitor la fabrica de anvelope, am primit asigurări că finalizarea investiţiei privind staţia de ameliorare a calităţii aerului va răspunde în mod adecvat interesului cetăţenilor”, a subliniat şeful statului.

Preşedintele Iohannis a salutat iniţiativele de susţinere a sectorului sanitar.

“Ceea ce am văzut la Timişoara este un exemplu de solidaritate, care merită continuat şi dezvoltat. Salut, de asemenea, implicarea mediului de afaceri în promovarea şi susţinerea educaţiei. Am remarcat faptul că, în ciuda crizei actuale, interesul pentru învăţământul dual a rămas la fel de puternic, iar clasele cu acest profil, organizate şi cu sprijinul Continental, se bucură de mare apreciere în rândul tinerilor. Mediul de afaceri şi tinerii au înţeles perfect oportunităţile pe care acest sistem le oferă. Sper ca îmbinarea pregătirii teoretice cu activitatea practică să devină regulă de bază pentru dezvoltarea de competenţe în cât mai multe domenii”, a adăugat Iohannis.

Potrivit şefului statului, industria auto este unul dintre principalii vectori de competitivitate ai economiei. El a subliniat că parteneriatul cu industria IT şi activităţile de cercetare-dezvoltare vor transforma acest sector într-un “vârf de lance pentru industria viitorului”.

El a precizat că, în contextul gestionării crizei sanitare şi al efectelor acesteia asupra economiei, s-a implicat direct, împreună cu Guvernul, în identificarea celor mai bune căi de a răspunde acestor provocări.

“S-au luat măsuri eficiente de protejare şi stimulare a angajaţilor şi angajatorilor, iar acestea şi-au atins în mare parte scopul. Au fost salvate locuri de muncă şi companii, au fost sprijinite familii şi afaceri, au fost asigurate resurse pentru investiţii în domeniile cheie: infrastructură, sănătate, educaţie, servicii publice. Sunt rezultate concrete, obţinute cu eforturi considerabile, rezultate pe care românii le apreciază”, a spus Iohannis.

El a punctat şi faptul că provocările viitorului, inclusiv în ceea ce priveşte implicarea centrelor universitare cu tradiţie în susţinerea industriei inteligente, a agendei digitale şi de mediu, ar trebui să fie o preocupare constantă pentru toţi.

“Dacă adăugăm şi fondurile europene generoase pe care le-am obţinut, am convingerea că România se va repoziţiona pe harta infrastructurii regionale de transport şi îşi va reconsolida avantajele competitive generate de resursa umană. În încheiere, vă transmit mult succes în activitate şi vă doresc să ţintiţi cât mai sus. Este foarte important ca economia noastră să funcţioneze în parametri cât mai buni, însă în condiţii de siguranţă şi sănătate pentru noi toţi”, a conchis Iohannis.

Continue Reading

EDITORIALE

Mesaj postelectoral pentru aleșii locali

De voi va depinde, în următorul mandat pe care vă pregătiți să îl începeți, dacă exodul va continua sau își va schimba sensul. Dacă gropile din drumuri se vor căsca în adâncuri sau dacă localitățile voastre se vor bucura de asfalt.

Published

on

de Dan Cărbunaru

După 27 septembrie, puterea va merge la voi. Deciziile politice, administrative si bugetare pe care le veti lua vor aduce mai multa prosperitate în comunitățile dumneavoastră sau o vor consuma. Consiliile voastre, primăriile voastre vor împărți resursele locale, naționale și europene, după cum ați promis în campanie sau după alte criterii. Va fi pentru prima oară când veți avea cu adevărat acces la o comoară ferecată, până de curând, la București.

Din cele 80 de miliarde de euro – bani europeni pentru România următorilor 7 ani – plus trei de grație la cheltuit, mulți vor putea fi accesați și de comunitățile locale, altfel decât doar prin dirijare de la centru, cum se întâmpla de obicei. Adăugați încă aproape 20 de miliarde de euro din fondurile din păcate încă necheltuite din alocările pentru perioada 2014-2020.

De voi va depinde, în următorul mandat pe care vă pregătiți să îl începeți, dacă exodul va continua sau își va schimba sensul. Dacă gropile din drumuri se vor căsca în adâncuri sau dacă localitățile voastre se vor bucura de asfalt. Dacă vom scăpa de WC uri în curtea școlii și de spitale în paragină, transformate în anticamere ale morții. Dacă vom avea internet de bandă largă și acces la rețeaua de gaze naturale sau ne vom încălzi, ca în Evul Mediu, cu lemne. Dacă oamenii vor respira un aer mai curat sau se vor sufoca pe străzile pline de mașini. Dacă orașele voastre vor avea centură ocolitoare modernă sau se vor lăsa traversate în comntinuare de cei care le tranzitează.

Există, deja, comunități unde schimbarea s-a produs. Orașele, comunele, satele care au folosit banii europeni cu viziune și continuitate fac din România, în acele zone, egala multor state occidentale. Deci, se poate. Resurse financiare există. Avem nevoie de viziune, înțelegere, devotament față de comunități și muncă în echipă.

Șansa modernizării României europene începe de pe ulițele abandonate din săracele noastre sate și se poate vedea până și de la înălțimea unui penthouse din orașul lui Bucur. Altă cale nu e.

Continue Reading

Facebook

COMISIA EUROPEANA14 hours ago

Jens Stoltenberg și Mircea Geoană, întâlniri cu vicepreședintele Comisiei Europene pentru Euroga digitală în scopul întăririi complementarității UE-NATO privind transformările tehnologice

ROMÂNIA14 hours ago

Începând de joi, românii vor putea achita online, prin Ghișeul.ro, peste 300 de tipuri de plăți

COMISIA EUROPEANA15 hours ago

Uniunea Piețelor de Capital: Comisia Europeană adoptă un plan prin care se asigură că redresarea economică a UE este verde, digitală, favorabilă incluziunii și rezilientă

Gheorghe Falcă15 hours ago

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: Fondurile de coeziune și strategiile de mediu trebuie să răspundă nevoilor regiunilor și cetățenilor

U.E.15 hours ago

Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor manifestă o ”mare îngrijorare” față de evoluția epidemiei de COVID-19 în România și alte șase țări UE

INTERNAȚIONAL16 hours ago

COVID-19: Instituțiile și organizațiile internaționale îndeamnă toate statele să acționeze mai ferm pentru a opri răspândirea informațiilor nocive

U.E.16 hours ago

Document Curtea de Conturi Europeană: Uniunea Europeană și-a îmbunătățit în ultimii ani setul de instrumente pentru a face față crizelor financiare

COMISIA EUROPEANA16 hours ago

Ursula von der Leyen, întâlnire de lucru cu premierii Ungariei, Poloniei și Cehiei. Viitorul buget al UE și statul de drept, subiecte discutate

INTERNAȚIONAL17 hours ago

Bulgaria expulzează doi diplomați ruși acuzați de spionaj militar

COMISIA EUROPEANA17 hours ago

Comisia Europeană a adoptat un pachet pentru finanțele digitale: Obiectivul este o piață unică digitală inovatoare, crucială pentru redresarea economică

CONSILIUL EUROPEAN3 days ago

Charles Michel, apel la liderii lumii la 75 de ani de la crearea ONU: Curajul nostru de astăzi va crea oportunități pentru ca generațiile de mâine să-și deschide aripile

ROMÂNIA1 week ago

Ludovic Orban, la începerea lucrărilor la conducta submarină Midia – MGD: Susținem investițiile în gaze naturale care pot genera dezvoltare economică și creșterea calității vieții

Dragoș Pîslaru1 week ago

Dragoș Pîslaru: România trebuie să găzduiască viitoarea agenție a UE pentru cercetări biomedicale. Nu mai putem rata o nouă ocazie

Dacian Cioloș1 week ago

Dacian Cioloș: Legătura dintre bani și valori și consolidarea resurselor proprii sunt două aspecte esențiale în reconstrucția proiectului european

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Seceta pedologică din România, menționată de Ursula von der Leyen în pledoaria pentru salvarea ”planetei noastre fragile”: Am văzut tot ce se întâmplă în jurul nostru: de la incendiile din Oregon până la culturile din România distruse de cea mai puternică secetă de zeci de ani

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Comisia Europeană va numi în premieră un coordonator anti-rasism care să lucreze direct cu societatea civilă și instituțiile

COMISIA EUROPEANA1 week ago