Connect with us

NEWS

Zvonurile cu care sunt speriati moldovenii: Daca R. Moldova va semna Acordul de Asociere, moldovenii nu vor mai putea sa puna cruci in cimitir

Published

on

iurie leanca gov.md

Daca Republica Moldova va semna Acordul de Asociere cu Uniunea Europeana, atunci moldovenii vor fi obligati sa devina catolici si nu vor mai putea sa puna cruci in cimitir”, este potrivit premierului moldovean Iurie Leanca, citat de Unimedia.info, unul dintre zvonurile raspandite de un preot moldovean intr-un sat din tara.

De asemenea, a mai relatat Leanca, in Taraclia se vehicula ca Acordul de Asociere obliga autoritatile “sa inchida locurile de munca si sa micsoreze salariile”.

Leanca si-a exprimat regretul ca oponentii politici ai coalitiei de guvernare, care se pronunta impotriva integrarii europene si opteaza pentru apropierea de Est, recurg la diverse tertipuri si dezinformeaza populatia cu zvonuri si speculatii privind eventualele “pericole” ca urmare a semnarii Acordului de Asociere si nu fac uz de argumente valide pentru a-si sustine pozitia, relateaza sursa citata, potrivit HotNews.

In context, premierul moldovean a vorbit despre campania de informare a populatiei lansata atat la nivel de coalitie de guvernare, cat si la nivel de Guvern. “Intr-adevar, trebuie sa lansam aceasta campanie de informare despre beneficiile integrarii europene a Republicii Moldova. Motivul principal este campania de dezinformare, lansata cu ceva timp in urma. Se investesc bani enormi in diverse campanii de intoxicare a societatii moldovenesti. Asta putem constata si la nivelul autonomiei Gagauziei, dar, din pacate, o constatam si in alte regiuni ale tarii. Este datoria noastra sa prezentam argumente. Noi nu trebuie sa spalam creierele si mintile oamenilor”, a precizat Iurie Leanca in cadrul unei emisiuni de la postul national de radio.

“Aud prin tara atatea zvonuri, intentionat lansate in societate pentru a speria oamenii. Ieri am auzit ultima dezinformare. Din pacate trebuie sa spun ca un preot intr-un sat spunea ca in momentul cand Republica Moldova va semna Acordul de Asociere cu UE si Acordul de Liber Schimb vom fi obligati cu totii sa trecem la catolicism si nu se vor mai pune cruci la cimitir. Cei care lucreaza cu astfel de chestii primitive vor sa sperie oamenii care, din pacate, nu au acces la altfel de informatii”, a adaugat seful Guvernului moldovean.

“Imi spunea cineva la Taraclia ca Acordul de Asociere ne obliga sa inchidem locurile de munca si sa micsoram salariile. Ca sa va dati seama cu ce opereaza oponentii nostri. Sper doar sa avem un dialog mai constructiv, mai civilizat si daca vine cu alte obiective, cel putin sa vina cu argumente si nu cu speculatii”, a mai spus Leanca.

Unimedia.info mentioneaza ca deputatii comunisti declara ca, odata cu semnarea Acordului de Asociere, Republica Moldova va pierde din “independenta”, piata va fi invadata de produse straine, iar economia tarii va fi grav afectata. Totodata, opozitia mai sustine ca, odata cu aderarea la Zona de Liber de Schimb a Uniunii Europene, relatiile economice si comerciale ale Republicii Moldova cu Federatia Rusa se vor inrautati.

 

 

 

.

INTERNAȚIONAL

Kremlinul anunță că primul summit dintre liderul nord-coreean Kim Jong Un și președintele Vladimir Putin va avea loc la finalul lunii aprilie, în Rusia

Published

on

Liderul nord-coreean Kim Jong Un se va deplasa în Rusia la sfârșitul lunii aprilie pentru un summit bilateral cu președintele Vladimir Putin, a anunțat Kremlinul într-un comunicat, anunță AFP și The Guardian, informează Agerpres.

”La invitaţia lui Vladimir Putin (…) Kim Jong Un se va deplasa în Rusia pentru o vizită în a doua jumătate a lunii aprilie”, se menţionează în comunicat, fără alte detalii.

Cotidianul rus Izvestia a relatat miercuri, citând surse diplomatice, că întâlnirea va avea loc la Vladivostok, lângă graniţa cu Coreea de Nord, înainte de deplasarea lui Putin în China la 26-27 aprilie, la un summit economic.

Potrivit agenţiei sud-coreene Yonhap, compania aviatică nord-coreeană Air Koryo a prevăzut un zbor special spre Vladivostok pentru marţea viitoare.

Kremlinul indicase anterior că summitul era ”în pregătire”, dar a refuzat să precizeze data şi locul întâlnirii.

La fel ca Beijingul, Rusia preconizează un dialog cu Phenianul pe baza unei foi de parcurs definite de cele două puteri.

Întâlnirea va fi prima între Kim Jong Un şi preşedintele rus, ale căror ţări întreţin relaţii prieteneşti. În ultimii ani, responsabili ruşi s-au deplasat în mai multe rânduri în Coreea de Nord, iar oficiali de la Phenian în Rusia.

Aceasta întrevedere survine după ce Coreea de Nord a testat o nouă armă tactice teleghidată.

În timpul testării a fost verificată funcţionarea ”sistemului special de ghidare în zbor şi încărcarea unei ogive puternice”, a precizat KCNA .

Kim Jong Un a calificat acest test drept un ”eveniment de o foarte mare importanţă pentru creşterea puterii de luptă a armatei populare” nord-coreene.

Este prima dată când Coreea de Nord anunță testarea unei rachete, după summitul eșuat al liderului nord-coreean cu președintele american Donald Trump de la sfârșitul lunii februarie, la Hanoi.

Anunţul Phenianului survine după ce miercuri, 17 aprilie, Centrul pentru Studii Strategice şi Internaţionale, un institut american, a menţionat reluarea activităţii la principalul sit nuclear nord-coreean, un semnal care ar putea indica o posibilă reluare de către Phenian a programului său de înarmare atomică.

Ultimul summit Coreea de Nord-Rusia a avut loc în 211, când tatăl lui Kim Jong Un, Kim Jong-il, s-a întâlnit în Siberia cu președintele rus de la acea vreme, actualul premier, Dmitri Medvedev.

Kim Jong-il, care a decedat la scurt timp după vizita de stat în Rusia, i-a spus atunci lui Medvedev că țara sa este pregătită să relanseze testele nucleare.

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Scrisoare a instituțiilor UE către Facebook: Modificați politica de publicitate deoarece afectează exercitarea drepturilor electorale ale cetățenilor europeni în contextul alegerilor pentru PE

Published

on

Cele trei instituții principale ale UE au cerut marți Facebookului să își modifice politica de publicitate înainte de alegerile pentru Parlamentul European, invocând ,,consecințe politice și instituționale uriașe”, potrivit unei scrisori publicate de liderul ALDE, Guy Verhofstadt, pe pagina sa de Twitter.

Guy Verhofstadt, liderul grupului politic ALDE, din Parlamentul European, atrage atenția că ,,noua politică a Facebook privind publicitatea îi va împiedica pe actorii politici să se promoveze în Europa și ar putea ucide democrația paneuropeană”.

În conformitate cu noile norme, care au intrat în vigoare în această săptămână, gigantul social media solicită tuturor agenților de publicitate să se înregistreze în țara în care doresc să cumpere publicitate politică, ca parte a unui efort de limitare a influenței străine în campaniile naționale.

Cu toate acestea, normele stabilite în prezent nu sunt adecvate sistemului electoral european, deoarece împiedică partidele și instituțiile să desfășoare campanii transfrontaliere legitime în cadrul UE, potrivit scrisorii adresate șefului pentru politică globală a Facebook, Nick Clegg, și semnată de secretarul general al Comisiei Europene, Martin Selmayr, precum și de omologii săi din Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene.

,,Politica Facebook ar împiedica actorii politici europeni să folosească Facebook, Facebook Messenger și Instagram pentru campaniile lor de comunicare plătite la nivelul întregii UE”, se arată în scrisoarea din 16 aprilie. ,,Această politică ar plasa actorii politici ai UE la același nivel cu entitățile străine care încearcă să intervină în alegerile UE, nu este cazul în cazul altor platforme media sociale “.

În plus, ,,Facebook transpune sistemul unic jurisdicțional al SUA la nivel european, identificând statele membre individuale drept singura jurisdicție pentru alegerile europene. Prin urmare, ignoră sistemul de competențe partajate între nivelul Uniunii și nivelul național”.

În baza prevederilor Tratatelor, Parlamentul European este format din reprezentanți ai cetățenilor Uniunii, iar alegerile europene sunt, astfel, un proces electoral la nivelul întregii UE. De asemenea, cetățenii europeni au dreptul de a alege dacă votează în statul membru de reședință sau în țara de origine în contextul alegerilor europene, însă aplicarea noilor reguli publicitare ale Facebook i-ar priva de informațiile cu caracter politic care originează în țara din care provin pe acei cetățeni care locuiesc în alt stat membru, dar care doresc să voteze în țara natală, explică secretarii celor trei instituții europene.

Astfel, scrisoarea atrage atenția că ,,în forma lor curentă, noile reguli ar afecta exercitarea drepturilor electorale”. ,,Prin definiție, circumscripția noastră este multinațională, iar publicul țintă este în toate țările UE și în afara acesteia”, se mai adaugă în text.

Cele trei instituții de la Bruxelles subliniază faptul că noile reguli afectează deopotrivă Consiliul UE și Comisia care utilizează serviciul de reclame plătite al Facebook pentru a-și promova activitatea în toate statele membre, o acțiune esențială în pachetul lor de instrumente de comunicare.

,,Dacă noile reguli sunt puse în aplicare în forma lor actuală, în practică instituțiile noastre nu ar putea să promoveze conținut pe Facebook în afara Belgiei”, se precizează în scrisoare.

De asemenea, se mai spune în scrisoare că ,, libertatea de a oferi servicii pe tot cuprinsul UE este o piatră de temelie la baza normelor de funcționare a Pieței noastre Unice. Dacă Facebook aplică noile reguli publicitare, furnizorii de publicitate contractați de actorii politici din UE sunt împiedicați să-și presteze serviciile pe tot cuprinsul acesteia”, ceea ce este împotriva normelor Pieței Unice și ,,poate atrage acțiuni în justiție din partea actorilor politici” pentru încălcarea lor.

Autorii scrisorii fac apel la compania de social media să-și regândească decizia și să permită ,,instituțiilor UE, agențiilor și altor actori politici europeni, precum grupurile politice, membrii Parlamentului European și partidele politice europene, care au un rol esențial în aceste alegeri, să desfășoare activități paneuropene” în contextul alegerilor din acest an.

Referitor la politicile Facebook, Comisia Europeană a afirmat într-o declarație, pentru POLITICO, că normele depășesc codul de practică al UE împotriva dezinformării, cod la care Facebook a aderat împreună cu Google.

,,Aș dori să subliniem că codul de practică privind dezinformarea nu limitează publicitatea politică la agenții de publicitate care locuiesc numai într-un anumit stat membru”, a spus un purtător de cuvânt. ,,O astfel de decizie de către platformele sociale media este o alegere comercială la discreția companiei.”

De altfel, autorii scrisorii au recunoscut că Facebook are dreptul de a ,,nu recunoaște această situație specifică” ca parte a ,,politicii comerciale a unei companii față de clienții sau utilizatorii săi”, însă subilinau faptul că o astfel de decizie ar avea ,,consecințe politice și instituționale uriașe”. 

În acest context, surse anonime din cadrul Parlamentului European au declarat pentru POLITICO că organizațiile politice din care fac parte se gândesc deja cum să-și adapteze planurile de campanie.

Continue Reading

NEWS

Partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD) a fost amendat de Bundestag pentru finanțări ilegale

Published

on

Partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), a fost amendat de Budestag cu 400.000 de euro pentru că a acceptat finanțări ilegale, a anunțat Camera inferioară a Parlamentului german, anunță AFP, citat de Adevărul.ro.

Suma acestor două amenzi, care este de trei ori mai mare decât suma acceptată,  este de 402.900 euro, aşa cum prevede legea, a anunţat marţi o purtătoare de cuvânt a Bundestagului.

Serviciile administrative ale Camerei inferioare a Parlamentului german reproşează AfD, care a intrat pentru prima oară în Legislativ în alegerile din septembrie 2017, că a acceptat sume de la donatori fără să-i identifice.

Una dintre cele două donaţii corespund unei campanii publicitare realizate în 2016, în landul Baden-Württemberg, realizate de agenţia elveţiană Goal AG.

Beneficiarul, Jörg Meuthen, capul de listă al AfD în alegerie europene şi copreşedinte al partidului, a dat asigurări iniţial că această campanie era gratuită, după care a recunoscut că ea a costat 90.000 de euro.

Numai pentru această campanie, amenda dată de bundestag se ridică la 269.400 euro.

Cealaltă amendă vizează un caz asemănător, şi anume o campanie de afişaj în favoarea altui membru AfD, Guido Reil, în valoare de 44.500 de euro. Suma amenzii este de 133.500 în acest caz.

AfD, care s-a confruntat şi cu alte cazuri de acest fel, ar fi constituit o rezervă în valoare de un milion de euro pentru a-şi plăti amenzile, potrivit Der Spiegel, care se află la originea mai multor dezvăluiri cu privire la formaţiune.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending