PARLAMENTUL EUROPEAN
Acuzații de corupție: Parlamentul European cere înființarea unui organism independent de etică pentru instituțiile UE și sancțiuni financiare pentru eurodeputații care încalcă Codul de conduită
Published
2 years agoon
By
Teodora Ion
Europarlamentarii solicită mai multe reforme, în conformitate cu cele anunțate de Conferința Președinților, și cer înființarea rapidă a unui organism de etică independent al UE.
Joi, Parlamentul European a adoptat două rezoluții privind transparența și integritatea în procesul decizional al Uniunii Europene, după scandalul de corupție care a scos la iveală că mai mulți europutați, în frunte cu un vicepreședinte al acestei instituții, au luat mită pentru apărarea intereselor Qatarului la Bruxelles.
Sunt necesare reforme puternice și imediate
În urma măsurilor solicitate de Parlament în decembrie 2022 și salutând recenta decizie a președintelui Parlamentului și a liderilor grupurilor politice ca fiind un prim pas necesar, eurodeputații reiterează că vor arăta ”toleranță zero față de corupție sub orice formă și la orice nivel” și insistă că Parlamentul trebuie să arate ”unitate fără echivoc și hotărâre de neclintit” în această privință. Ei enumeră domeniile în care sunt necesare îmbunătățiri suplimentare, și anume:
- o mai bună punere în aplicare a Codului de conduită, inclusiv sancțiuni financiare în cazul încălcărilor, extinderea activităților sancționabile și interzicerea oricăror activități remunerate care ar putea crea un conflict de interese cu mandatul unui deputat european;
- un mecanism de aprobare pentru călătoriile plătite de țări terțe și o verificare suplimentară pentru asistenții eurodeputaților și personalul Parlamentului care lucrează în domenii politice sensibile, în special în domeniul afacerilor externe, al securității și al apărării;
- Comitetul consultativ privind conduita europarlamentarilor ar trebui să fie reformat pentru a substitui organismul independent de etică al UE până la înființarea acestuia;
- declarații de avere ale eurodeputaților la începutul și la sfârșitul fiecărui mandat;
- resurse adecvate pentru Registrul de transparență și obligația europarlamentarilor, dar și a personalului acestora și a angajaților Parlamentului de a declara întâlnirile de lucru cu diplomați din țări terțe, în cazul în care aceștia ar avea ”un rol activ și o influență clară și imediată” în activitatea Parlamentului, cu excepția cazului în care acest lucru ar putea pune în pericol persoanele implicate sau ar pune în pericol interesul public;
- normele interne ar trebui să fie aliniate la Directiva privind informatorii;
- măsurile luate în ceea ce privește reprezentanții Qatarului ar trebui extinse la cei din Maroc.
Parlamentul ia act de faptul că ONG-urile ar fi fost folosite ca vectori de interferență străină și îndeamnă la o revizuire a reglementărilor existente pentru a spori transparența în ceea ce privește guvernanța, bugetul, influența străină și persoanele care dețin un control semnificativ asupra acestora.
Parlamentul subliniază că ONG-urile care primesc bani de la părți care nu sunt obligate să se înscrie în Registrul de transparență (de exemplu, țările terțe) trebuie, de asemenea, să dezvăluie sursele de finanțare și solicită ca, în cazul în care aceste informații nu sunt dezvăluite, să nu primească bani publici din partea UE.
De asemenea, se solicită o verificare prealabilă cuprinzătoare a situației financiare înainte ca un ONG să fie înscris în registrul de transparență al UE, publicarea tuturor acordurilor contractuale cu Comisia și o definiție clară a ONG-urilor care au dreptul de a se înregistra și sunt eligibile pentru a primi finanțare din partea UE.
Cu toate acestea, Consiliul European deplânge, de asemenea, utilizarea scandalului de corupție ”pentru a lansa o campanie de denigrare greșită” împotriva ONG-urilor și pentru a răspândi dezinformări cu privire la lipsa de transparență a finanțării acestora, reiterându-și sprijinul neclintit pentru organizațiile societății civile care se pronunță în favoarea drepturilor omului și a mediului, cu respectarea deplină a normelor.
Eurodeputații doresc, de asemenea, ca Comisia specială privind ingerința străină și alte organisme responsabile să revizuiască regulile de etică ale Parlamentului înainte de vară.
Rezoluția a fost adoptată cu 401 voturi pentru, trei împotrivă și 133 de abțineri.
Gata cu întârzierile privind organismul independent de etică
Parlamentul își reiterează apelul pentru un organism de etică independent pentru instituțiile UE, pe baza propunerilor eurodeputaților din septembrie 2021, pentru a restabili încrederea cetățenilor.
Propunerea Comisiei ar trebui să fie prezentată până în martie, iar negocierile ar trebui să se încheie până la vacanța de vară, spun europarlamentarii.
Acest organism ar trebui să facă o distincție clară între acțiunile penale, încălcările normelor instituționale și comportamentul neetic.
Acesta ar juca un rol-cheie în protejarea denunțătorilor în cadrul instituțiilor UE, lucrând în același timp în mod complementar cu alte organisme ale UE, cum ar fi Oficiul de Luptă Antifraudă (OLAF), Parchetul European (EPPO), Ombudsmanul și Curtea de Conturi Europeană.
Rezoluția a fost adoptată cu 388 de voturi pentru, 72 împotrivă și 76 de abțineri.
Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

You may like
Bugetul 2028-2034 propus de Comisia Europeană, “o înghețare a investițiilor”, avertizează eurodeputații, criticând introducerea agriculturii și coeziunii în “megafonduri-umbrelă”
„Un buget pentru o nouă epocă”: Comisia Europeană propune un buget de 2.000 miliarde de euro pentru 2028–2034 cu trei piloni – coeziune și agricultură comasate în planuri naționale și regionale, competitivitate și Europa globală
Negociatorul-șef al PE pentru bugetul UE, Siegfried Mureșan, critică propunerea Comisiei Europene pentru 2028-2034: Vom respinge comasarea agriculturii și coeziunii cu alte fonduri europene
Două rapoarte adoptate în Comisia TRAN din Parlamentul European, cu amendamente cheie propuse de eurodeputatul Gheorghe Falcă în sprijinul României și al UE
Dan Motreanu, despre protecția minorilor în mediul digital: Statele din UE vor putea lansa aplicații locale de verificare a vârstei online până în 2026
O delegație a Parlamentului European efectuează prima vizită oficială în SUA de la începutul noului mandat al președintelui Donald Trump
PARLAMENTUL EUROPEAN
Bugetul 2028-2034 propus de Comisia Europeană, “o înghețare a investițiilor”, avertizează eurodeputații, criticând introducerea agriculturii și coeziunii în “megafonduri-umbrelă”
Published
7 hours agoon
July 16, 2025
În bugetul pe termen lung propus de Comisia Europeană, plafonul de cheltuieli de 1,26% va impune reduceri ale programelor emblematice, în același timp cu rambursarea datoriilor, avertizează deputații europeni într-un comunicat difuzat după ce Comisia Europeană a publicat propunerea sa de buget pentru perioada financiară 2028-2034.
Coraportorii Parlamentului pentru bugetul pe termen lung al UE (cadrul financiar multianual – CFM), Siegfried Mureșan (PPE, România) și Carla Tavares (S&D, Portugalia), împreună cu coraportorii pentru resurse proprii, Sandra Gómez López (S&D, Spania) și Danuše Nerudová (PPE, Cehia), au transmis o declarație comună în care critică dur proiectul prezentat de Comisie și dezbătut de eurodeputați cu comisarul european pentru buget, Piotr Serafin, la scurt timp după publicarea acestuia.
Aceștia subliniază că, având în vedere inflația și includerea în buget a unei cote de 0,11% din VNB pentru rambursarea împrumuturilor NextGenerationEU, Uniunea Europeană riscă să rămână blocată în loc. Cu un buget de doar 1,26% din venitul național brut, proiectul actual nu lasă spațiu pentru finanțarea unor priorități esențiale precum competitivitatea, coeziunea, agricultura, apărarea, adaptarea la schimbările climatice sau investițiile necesare pentru o economie sustenabilă.
„Oricum am încerca să prezentăm acest pachet, avem de a face cu o înghețare a investițiilor și a cheltuielilor reale – plus rambursarea împrumuturilor NextGenerationEU. Acesta este status-quo-ul, despre care Comisia a insistat întotdeauna că nu este o opțiune”, afirmă co-raportorii. Ei denunță lipsa de ambiție a propunerii Comisiei și atrag atenția asupra lecțiilor greșit asumate din actualul buget multianual.
„Actualul CFM a arătat în mod clar riscurile de a asocia rambursarea dobânzii NextGenerationEU cu bugetele programelor. Acest lucru exercită o presiune enormă asupra priorităților de bază și duce la tăieri ale fondurilor. Un buget al UE mai puternic nu poate fi construit pe greșelile din trecut”, a subliniat Siegfried Mureșan.
„Nu vom permite ca finanțarea priorităților noastre esențiale să fie compromisă de rambursarea NextGenerationEU”, a declarat Carla Tavares.
Parlamentul European critică, de asemenea, structura generală propusă de Comisie, avertizând că includerea unor programe de succes în „megafonduri-umbrelă” riscă să submineze politici deja testate care au dat rezultate concrete și au îmbunătățit viața cetățenilor. Carla Tavares a subliniat că „UE se bazează pe solidaritate și coeziune economică, socială și teritorială, convergența ascendentă este un factor definitoriu al proiectului UE”.
Eurodeputații sunt îngrijorați și de posibila diminuare a rolului autorităților locale și regionale în gestionarea fondurilor europene, dar și de riscul unui conflict între fermieri și regiuni, sau între regiuni și guvernele naționale.
„Nu vom aproba un buget care promovează planuri naționale fragmentate care nu au nicio legătură cu obiectivele europene. Europa are nevoie de o viziune comună – nu de 27 de liste de cumpărături separate. Un buget real al UE nu poate fi redus la cel mai mic numitor comun al preferințelor naționale”, a spus Siegfried Mureșan.
În același timp, co-raportorii avertizează că propunerea Comisiei amenință și controlul democratic exercitat de Parlamentul European. Aceștia se declară „foarte alarmați” de prevederile care riscă să marginalizeze rolul Parlamentului, singura instituție aleasă direct de cetățeni, cu autoritate legislativă și bugetară.
Ei insistă că orice nou mecanism de accesare a fondurilor, bazat pe performanță, trebuie să includă o supraveghere parlamentară solidă, fără a eluda controlul democratic al cheltuielilor UE.
„Bugetul nu este un bancomat pentru Comisia Europeană”, a avertizat Siegfried Mureșan, promițând că Parlamentul va apăra controlul său asupra modului în care se cheltuiesc banii europeni.
„Bugetul propus trebuie să fie transparent și să garanteze că Parlamentul își menține prerogativele depline asupra alocării și monitorizării bugetare, susținute de o structură bugetară detaliată care să permită o supraveghere semnificativă”, a adăugat Carla Tavares.
În privința veniturilor, raportorii pentru resurse proprii, Sandra Gómez López și Danuše Nerudová, consideră că propunerile Comisiei pentru diversificarea surselor de finanțare reprezintă un pas pozitiv. Printre ideile avansate se numără o acciză pe tutun, o contribuție corporativă pentru Europa (CORE), precum și taxe pe deșeurile electronice și pe comerțul electronic.
Comisia Europeană a adoptat miercuri propunerea sa de buget multianual al UE 2028-2034, “un buget pentru o nouă epocă, care se ridică la nivelul ambiției Europei” cu o anvelopă propusă de 2.000 de miliarde de euro, o creștere cu peste 50% față de cadrul financiar multianual (CFM) anterior și mai mare decât alocările decise în urmă cu cinci ani ce au cuprins și fondul de redresare și reziliență. Ursula von der Leyen a prezentat propunerea mult așteptată pentru noul buget al Uniunii Europene în ceea ce reprezintă o creștere semnificativă față de bugetul de 1.210 miliarde de euro aprobat de liderii europeni în vara anului 2020, de la 1,1% din PIB la 1,26% din PIB. Propunerea de buget structurat pe trei piloni, adoptată după lungi negocieri în interiorul Colegiului comisarilor europeni, a fost prezentată mai întâi de comisarul european pentru buget Piotr Serafin în Comisia pentru bugete a Parlamentului European. Deși acest gest a reprezentat un semnal de deschidere față de eurodeputați, propunerea de buget a fost întâmpinată cu critici membrii legislativului european care transmit că bugetul pe termen lung propus de Comisie nu acoperă nevoile Uniunii Europene și resping comasarea politicii de coeziune cu politica agricolă comună. Primul pilon prevede comasarea politicilor tradiționale (agricultură și coeziune) sub forma unor Parteneriate Naționale și Regionale cu o anvelopă de 865 de miliarde de euro, urmat de pilonul competitivității (cu accent pe inovație, securitate, apărare și spațiu) cu o alocare 410 miliarde de euro și de pilonul Europei globale, cu o putere financiară de 200 de miliarde de euro care include parteneriatele globale, extinderea și un fond special de 100 de miliarde de euro pentru Ucraina.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
Negociatorul-șef al PE pentru bugetul UE, Siegfried Mureșan, critică propunerea Comisiei Europene pentru 2028-2034: Vom respinge comasarea agriculturii și coeziunii cu alte fonduri europene
Published
9 hours agoon
July 16, 2025
Eurodeputatul Siegfried Mureșan (PNL, PPE), negociatorul-șef al Parlamentului European pentru viitorul buget multianual al Uniunii Europene 2028–2034, a reacționat ferm după ce Comisia Europeană a prezentat miercuri oficial propunerea sa de buget, criticând faptul că executivul european a propus ca fondurile de coeziune și agricultură să fie incluse într-un plan național unic pentru fiecare stat membru și că liniile roșii ale Parlamentului European au fost ignorate.
„Parlamentul European susține că apărarea și competitivitatea trebuie să fie noi priorități în viitorul Buget multianual al Uniunii Europene. Cu toate acestea, nu vom accepta ca agricultura și coeziunea să-și piardă din importanță. Noile priorități trebuie susținute cu noi resurse, nu în detrimentul priorităților tradiționale”, a declarat Mureșan, în timpul audierii din Comisia pentru bugete a Parlamentului European în cadrul căreia comisarul european pentru buget Piotr Serafin a prezentat liniile principale ale propunerii. Separat, președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen a prezentat, într-o conferință de presă propunerea de buget multianual al UE 2028-2034 adoptată de Comisia Europeană, “un buget pentru o nouă epocă, care se ridică la nivelul ambiției Europei” cu o anvelopă propusă de 2.000 de miliarde de euro.
Parlamentul European va solicita ca politicile tradiționale – Politica Agricolă Comună și Politica de Coeziune – să fie finanțate în continuare în mod adecvat, cel puțin la nivelul actual, ajustat cu inflația. Potrivit lui Mureșan, un buget care nu oferă garanții clare pentru aceste domenii fundamentale nu va trece de Parlament.
„Vom respinge orice buget care nu garantează protejarea alocărilor dedicate atât Politicii Agricole Comune, cât și Politicii de Coeziune sau în care fermierii noștri trebuie să concureze cu regiunile pentru aceleași fonduri europene”, a avertizat europarlamentarul român.
Declarația vine în contextul în care Comisia Europeană a propus ca fondurile de coeziune și agricultură să fie incluse într-un plan național unic pentru fiecare stat membru. O astfel de reformă riscă, potrivit lui Mureșan, să elimine caracterul european al acestor politici și să le supună unor presiuni naționale, creând competiție între domenii esențiale.
„România și fermierii români nu trebuie să plătească pentru reforme întârziate în alte sectoare. Bugetul european trebuie să continue să ofere sprijin stabil și predictibil acolo unde contează cel mai mult pentru cetățeni”, a subliniat eurodeputatul.
Într-o declarație separată transmisă și din partea grupului PPE al cărui vicepreședinte este, Mureșan a exprimat dezamăgirea profundă a Parlamentului European față de propunerea Comisiei.
„Suntem dezamăgiți. Liniile roșii stabilite de Parlamentul European au fost ignorate. În forma actuală, nu putem aproba acest buget”, a continuat el.
Vicepreședintele grupului PPE a criticat tendința Comisiei de a transforma bugetul european într-o colecție de planuri naționale și de a minimaliza rolul legislativ și bugetar al Parlamentului:
„Nici Grupul PPE, nici Parlamentul nu vor aproba un buget care promovează planuri naționale individuale și care nu respectă pe deplin rolul Parlamentului. Ce propune Comisia este doar o reetichetare. Noi vrem conținut, nu sloganuri. Europa are nevoie de o viziune comună, nu de 27 de liste de cumpărături separate”, a subliniat el.
Mureșan a reiterat că fondurile pentru agricultură și coeziune nu pot fi tratate ca simple monede de schimb: „Acestea nu sunt piese de negociere. Sunt piloni ai proiectului european. Trebuie protejați, nu sacrificați”.
În final, eurodeputatul român a transmis un mesaj clar Comisiei și Consiliului: „Europenii merită un buget transparent, eficient și cu adevărat european. Fără un parteneriat autentic cu Parlamentul European, nu va exista un acord. Fără parteneriat, nu va exista buget”.
Odată cu publicarea propunerii Comisiei, începe oficial procesul de negociere între cele trei instituții europene: Comisia Europeană, Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European. În calitate de co-legislator și autoritate bugetară, Parlamentul are dreptul de a respinge proiectul de buget dacă acesta nu reflectă prioritățile cetățenilor europeni.
Negocierile privind viitorul Cadru Financiar Multianual 2028–2034 se anunță tensionate, cu mize uriașe pentru toate statele membre, inclusiv România.
EUROPARLAMENTARI ROMÂNI
Două rapoarte adoptate în Comisia TRAN din Parlamentul European, cu amendamente cheie propuse de eurodeputatul Gheorghe Falcă în sprijinul României și al UE
Published
9 hours agoon
July 16, 2025By
Diana Zaim
Comisia pentru Transport (TRAN) a Parlamentului European a votat astăzi, 16 iulie, două dosare strategice care pot influența direct dezvoltarea infrastructurii europene și poziționarea geostrategică a României. Europarlamentarul român Gheorghe Falcă a avut un rol activ în ambele dosare, în calitate de raportor și raportor din umbră din partea Grupului PPE, contribuind direct la elaborarea și promovarea acestora în procesul decizional. Ambele au fost adoptate cu o majoritate largă în cadru comisiei TRAN, cu 30 de voturi pentru.
„Au fost voturi importante pe două dosare strategice în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN), dosare la care am contribuit direct. Referindu-mă la Planul ReArm Europe, care susține dezvoltarea infrastructurii duale (civil-militară) și mobilitatea militară în UE, acesta este extrem de important pentru România, întrucât deschide accesul la finanțare europeană pentru proiecte de infrastructură rutieră și feroviară care pot fi adaptate și pentru uz militar. Astfel, putem valorifica poziția noastră strategică la granița de est a Uniunii, atrăgând fonduri UE pentru modernizarea rețelei TEN-T și dezvoltarea coridoarelor logistice esențiale pentru securitatea și mobilitatea regională”, a informat deputatul european în urma votului.
Eurodeputatul român a depus amendamente bugetare importante în beneficiul României precum:
- Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF Transport) – pentru a asigura finanțare crescută pentru proiectele strategice de infrastructură;
- Mobilitatea militară – pentru a restabili finanțarea la nivelul necesar și a sprijini dezvoltarea coridoarelor prioritare și a huburilor logistice;
- Utilizarea flexibilă a fondurilor de coeziune pentru susținerea obiectivelor de conectivitate, reziliență și securitate.
Potrivit europarlamentarului liberal, aceste instrumente bugetare sunt esențiale pentru a transforma provocările în oportunități: „România are șansa să atragă fonduri europene substanțiale pentru dezvoltarea infrastructurii, securitate și competitivitate regională”, a transmis Gheorghe Falcă.
În final, europarlamentarul PNL a subliniat că va rămâne implicat activ „în construirea unei Uniuni Europene mai conectate, mai sigură și mai orientată spre viitor, în care investițiile strategice contribuie la coeziune, prosperitate și stabilitate pentru toate statele membre”.
Concrete & Design Solutions
INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Comisia Europeană propune până la 100 de miliarde de euro pentru Ucraina în viitorul buget UE, “pentru redresarea și reconstrucția partenerului nostru cel mai strategic”

Bugetul 2028-2034 propus de Comisia Europeană, “o înghețare a investițiilor”, avertizează eurodeputații, criticând introducerea agriculturii și coeziunii în “megafonduri-umbrelă”

„Un buget pentru o nouă epocă”: Comisia Europeană propune un buget de 2.000 miliarde de euro pentru 2028–2034 cu trei piloni – coeziune și agricultură comasate în planuri naționale și regionale, competitivitate și Europa globală

Negociatorul-șef al PE pentru bugetul UE, Siegfried Mureșan, critică propunerea Comisiei Europene pentru 2028-2034: Vom respinge comasarea agriculturii și coeziunii cu alte fonduri europene

Două rapoarte adoptate în Comisia TRAN din Parlamentul European, cu amendamente cheie propuse de eurodeputatul Gheorghe Falcă în sprijinul României și al UE

Franța conduce un grup de state care susțin activarea celui mai puternic instrument comercial al UE împotriva SUA dacă nu se ajunge la un acord cu Trump

Dan Motreanu, despre protecția minorilor în mediul digital: Statele din UE vor putea lansa aplicații locale de verificare a vârstei online până în 2026

Nicușor Dan, la gala Ministerului Afacerilor Interne: Statul român trebuie să transmită mesaje puternice împotriva violenței domestice și a consumului de droguri

Giorgia Meloni subliniază că nu își poate permite să facă greșeli „într-o lume în care lucrurile se schimbă rapid”, comparând guvernarea țării cu „săritul cu parașuta”: Dacă parașuta nu se deschide, „alți italieni vor suporta consecințele”

Al doilea contingent de pompieri români a sosit în sudul Franței pentru a sprijini autoritățile locale în lupta împotriva incendiilor de pădure

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Giorgia Meloni subliniază că nu își poate permite să facă greșeli „într-o lume în care lucrurile se schimbă rapid”, comparând guvernarea țării cu „săritul cu parașuta”: Dacă parașuta nu se deschide, „alți italieni vor suporta consecințele”

Macron: Forța Expediționară Comună Franco-Britanică va fi extinsă la 50.000 de soldați și ar putea fi nucleul acțiunii de stabilizare în Ucraina post-conflict

UE nu dorește să se decupleze de China, dar își va apăra întotdeauna interesele, subliniază Ursula von der Leyen, prezentându-le eurodeputaților trei priorități pentru o relație bazată pe predictibilitate și fiabilitate

Prelungirea PNRR presupune un proces decizional complet inițiat de CE și nu este fezabilă din perspectiva timpului, afirmă noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene

Bogdan Ivan anunță că a transmis oficial Comisiei Europene proiectul pentru construirea unei giga-fabrici de inteligență artificială în România: Devenim un hub regional al tehnologiilor emergente

Luca Niculescu anunță lansarea unei campanii prin care le explică românilor „într-un limbaj clar, prietenos și interesant” aderarea României la OCDE: „Va însemna că vom juca în prima ligă a economiilor mondiale”

Predoiu: Legăturile economice și comerciale româno-germane au ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 20 de ani

UE nu susține o schimbare de regim în Iran și insistă asupra unei soluții diplomatice: Securitatea durabilă nu se construiește prin acțiune militară

Premierul Spaniei le cere scuze cetățenilor pentru scandalul de corupție din Partidul Socialist: Sunt „profund indignat”. Trebuie să existe toleranță zero față de corupție

Zelenski, după trilaterala cu Maia Sandu și Nicușor Dan: Împreună cu România vom ajuta Moldova să reziste influenței distructive a Rusiei
Trending
- JUSTIȚIE1 week ago
Nicușor Dan îl numește pe profesorul Dacian Dragoș, personalitate recunoscută în drept european, în funcția de judecător al Curții Constituționale. A fost expert în echipa României la litigiul Roșia Montană
- EDITORIALE1 week ago
Iulian Chifu: Trecerea Rubiconului. Putin îl împinge pe Trump să sancționeze Rusia și să sprijine decisiv Ucraina
- ENERGIE1 week ago
Ministerul Energiei lansează în toamnă un nou apel de proiecte pentru a susține tranziția verde a sectorului agroalimentar
- COMISIA EUROPEANA1 week ago
Ursula von der Leyen își apără mandatul în fața “marionetelor” Rusiei care au depus moțiune de cenzură în PE: Nu voi “permite niciodată extremiștilor să rescrie istoria”
- POLITICĂ1 week ago
Sondaj INSCOP: Peste o treime dintre români sunt în dezacord cu activitatea lui Nicușor Dan. 53,2% au o evaluare pozitivă a activității președintelui