Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Cel mai eficient pentru oameni ar fi ca sănătatea să devină o politică comună europeană

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu salută progresele instituțiilor europene în domeniul sănătății, în contextul în care politica de sănătate prevăzută în Tratatul privind Funcționarea UE nu permite o implicare directă a Uniunii Europene în acest sector.

„Deși sănătatea nu este politică comună europeană, așa cum eu consider că ar fi cel mai eficient pentru oameni, totuși au fost făcuți mulți pași înainte în domeniul sănătății, la nivel european. Avem deja un plan al Comisiei Europene și un raport al comisiei din Parlament, privind lupta împotriva cancerului, suntem în plin proces de modificare a strategiei farmaceutice, avem deja programul EU4Health”, a transmis eurodeputatul într-un mesaj pe pagina de Facebook.

Marian-Jean Marinescu subliniază că a durat treni ani pentru ca statele membre să ajungă la o poziție comună privind Evaluarea tehnologiei sănătății (HTA), care pornește de la o inițiativa legislativă a Comisiei din ianuarie 2018: „Votul din această sesiune plenară este ultima procedură pentru adoptarea oficială a raportului, pe care îl susțin în primul rând pentru că reduce nivelul fragmentării și consolidează cooperarea la nivelul UE între statele membre.”

Health Technology Assessment (HTA), așa-numita Evaluare a Tehnologiilor Medicale (ETM), reprezintă un proces complex ce măsoară valoarea adăugată a unei noi tehnologii medicale în comparație cu tehnologiile existente. Scopul acestei evaluări este să li se asigure pacienților accesul la cel mai bun tratament disponibil pe piață, analizând în același timp costurile pentru pacient și impactul asupra organizării sistemelor de sănătate în administrarea tratamentului. ETM poate fi un instrument extrem de important pentru pacienții români în ceea ce privește accesul la noile medicamente, România fiind printre țările UE care le oferă gratuit pacienților cele mai puține medicamente inovatoare.

Citiți și: România, printre țările UE care asigură acces gratuit la cele mai puține medicamente inovatoare. Cum va îmbunătăți situația noul HTA european

Procesul HTA este realizat în prezent de aproximativ 50 de agenții europene, abordările lor fragmentate pot avea un impact negativ asupra investițiilor în cercetare și dezvoltare din Europa, iar reducerea acestei fragmentări a fost principalul obiectiv al modificării legislației, mai informează eurodeputatul.

„Regulamentul prevede cooperarea statelor membre la nivelul UE în ceea ce privește evaluările clinice comune și consultările științifice comune privind tehnologiile medicale. Această lucrare colectivă va oferi informații științifice valoroase autorităților sanitare naționale atunci când iau decizii cu privire la stabilirea prețurilor și rambursarea unei tehnologii de sănătate. Potrivit raportului, pentru a reduce sarcina administrativă în special pentru companiile mai mici, dezvoltatorii de tehnologii sanitare ar trebui să prezinte informații, date și alte dovezi necesare pentru evaluarea clinică comună, o singură dată la nivelul UE”, a conchis Marian-Jean Marinescu.

Reamintim că potrivit Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, UE nu are competențe exclusive sau cel puțin partajate cu statele membre în domeniul ocrotirii sănătății.

În definirea și punerea în aplicare a tuturor politicilor și acțiunilor Uniunii se asigură un nivel ridicat de protecție a sănătății umane. Acțiunea Uniunii, care completează politicile naționale, are în vedere îmbunătățirea sănătății publice și prevenirea bolilor și afecțiunilor umane, precum și a cauzelor de pericol pentru sănătatea fizică și mentală. Această acțiune cuprinde, de asemenea, combaterea marilor epidemii, favorizând cercetarea cauzelor, a transmiterii și prevenirii acestora, precum și informarea și educația în materie de sănătate, precum și supravegherea amenințărilor transfrontaliere grave privind sănătatea, alerta în cazul unor asemenea amenințări și combaterea acestora. Uniunea completează acțiunea statelor membre în vederea reducerii efectelor nocive ale drogurilor asupra sănătății, inclusiv prin informare și prevenire.

Una dintre concluziile care se poate deduce din modul cum s-a acționat până în prezent, în rândul instituțiilor europene, este aceea a necesității nu doar de coordonare a politicii naționale în domeniul sănătății cât, mai degrabă, a includerii acestui domeniu în aria competențelor exclusive, competențe care ar trebui extinse și la alte sectoare pentru ca proiectul european să își poată menține și consolida rolul de actor care contează cu adevărat pe scena mondială.

Citiți și: Uniunea Europeană a Sănătății, posibilă prin modificarea Tratatului UE. Care este părerea Comisiei Europene și ce răspuns așteaptă de la cetățeni

Diana Zaim este foto jurnalist, câștigătoare a Premiul Publicului la European Youth Event 2020, cel mai mare eveniment pentru tineri organizat de Parlamentul European. Absolventă a secției germană-portugheză în cadrul Universității din București, Diana urmează în prezent programul de master ”Relații Internaționale și Integrare Europeană” în cadrul SNSPA. Pasionată de promovarea valorilor europene, Diana este parte a comunității Model European Union, cea mai amplă simulare la nivel european a procesului decizional din cadrul Uniunii Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Ziua Europei. Marian-Jean Marinescu: ”Războiul primitiv al lui Putin” ne aduce aminte că pacea și prosperitatea trebuie apărate

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

România în UE a devenit un loc al păcii pe care trebuie să o protejăm cu toții, este mesajul transmis de eurodeputatul Marian-Jean Marinescu cu prilejul Zilei Europei.

Pace și prosperitate. Aceasta a fost viziunea din care a rezultat Uniunea Europeană așa cum o știm astăzi. Ca români, ne-am alăturat acestei familii în 2007, când ni s-a deschis poarta către oportunități de neimaginat până atunci: copiii români cărora le place școala pot studia acum la ce universitate europeană doresc,  fondurile europene reconstruiesc și modernizează încet-încet Romania, iar noi ne putem bucura de vacanțe sau de oportunități de angajare în întreaga Uniune fără să mai fim nevoiți să așteptăm ore în șir în fața ambasadelor pentru viză”, a amintit Marinescu de o parte dintre avantajele apartanenței României la UE.

Acesta a puctat că ”pandemia ne-a arătat ce înseamnă solidaritatea rezultată din apartenența la această familie, iar acum războiul primitiv al lui Putin ne demonstrează că suntem de partea bună a istoriei. Putin ne aduce aminte în mod brutal că pacea și prosperitatea nu sunt un dat. România în UE a devenit un loc al regulilor pe care le respectăm toți, al bunăstării de care ne bucurăm toți, al păcii pe care trebuie să o protejăm cu toții”, a conchis eurodeputatul mesajul său.

Data de 9 mai marchează ziua istorică în care a fost pronunţată declaraţia Schuman. La 9 mai 1950, la cinci ani după încheierea celui de-Al Doilea Război Mondial, ministrul francez de externe, Robert Schuman, în cadrul unui discurs ţinut la Paris, propunea plasarea producţiei de cărbune şi oţel sub controlul unei autorităţi comune, pentru a se controla în acest fel producţia de armament şi posibilitatea ca un viitor conflict militar să poată fi evitat. Propunerea lui Robert Schuman este considerată a fi piatra de temelie a Uniunii Europene.

La 1 ianuarie 2007, România a devenit stat membru al Uniunii Europene. Calitatea de stat membru implică atât drepturi, cât şi obligaţii. Toate acestea derivă din tratatele şi legislaţia adoptate de Uniunea Europeană de la înfiinţare până în prezent, la fel ca în cazul oricărui alt stat membru al Uniunii Europene.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, radiografie a discuțiilor ”aprinse și complicate” privind pachetul ”Fit for 55”: Opiniile în PE sunt foarte diferite

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Continuăm discuțiile în Parlamentul European privind pachetul ”Pregătiți pentru 55”, discuții ”foarte aprinse și foarte complicate”, a anunțat eurodeputatul Marian-Jean Marinescu într-o radiografie a dezbaterilor pe această temă care a împărțit plenul în ”cei care vor doar să fie ambițioși și să pună un preț cât mai mare cu putință pe emisiile de CO2 și cei care vor să păstrăm aceeași țintă de reducere a emisiilor de carbon, dar cu păstrarea competitivității economice și mai ales păstrarea locurilor de muncă”.

”În grupul PPE lucrăm într-un sistem de coordonare, pentru că există 13 dosare interconectate, care sunt împărțite  în principal în 3 comisii.  Deoarece opiniile sunt foarte diferite, prin această metodă de lucru încercăm să avem poziții cât mai unitare, însă este foarte greu pentru că la nivel de coordonatori ai grupului de lucru poziția este mai degrabă verde și de stânga”, a deplâns situația Marinescu.

În contextul în care ”au început deja voturile în comisii iar rezultatul este diferite”, eurodeputatul a avut de curând o întâlnire cu ”coordonatorul ENVI și raportorul Parlamentului European”, în contextul în care ”acesta din urmă evită cât poate de mult o discuție și un vot în plenul grupului PPE pentru că se așteaptă la surprize”.

”Au început deja voturile în comisii iar rezultatul este diferit în sensul în care în Comisia pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) poziția este cam la mijloc, iar în Comisia pentru transportu și turism (TRAN) poziția este mult mai aproape de linia PPE. Rămâne însă de văzut dacă Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară (ENVI)- comisia principală pentru multe dosare –  va ține cont de aceste opinii”, a dezvăluit Marinescu.

Acesta anticipează că se va ajunge la depunerea de amendamente în plenul Parlamentului European, ”după votul din Comisia ENVI, care nu cred că va fi foarte mulțumitor pentru o parte dintre noi. Și eu am foarte multe amendamente depuse prin care nu ating sub nicio formă ținta finală de reducere a emisiilor de carbon cu 55% în 2030, dar am un altfel de parcurs, cu multe argumente”, a conchis eurodeputatul.

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european. 

Propunerile prevăd: aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii; utilizarea sporită a surselor regenerabile de energie; asigurarea unei mai mari eficiențe energetice; implementarea mai rapidă a modurilor de transport cu emisii scăzute și a infrastructurii și a combustibililor de care depind aceste moduri de transport; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; măsuri menite să împiedice relocarea emisiilor de dioxid de carbon și instrumente pentru conservarea și consolidarea absorbanților noștri naturali de carbon.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

De la pupitrul democrației europene, Marian-Jean Marinescu propune extinderea rețelei transeuropene de transport către R. Moldova, Ucraina și Georgia

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, membru a Comisiei pentru transport și turism (TRAN) din Parlamentul European, propune o desprindere a Uniunii Europene de Rusia în domeniul transportului prin extinderea rețelei transeuropene de transport (TEN-T) către Republica Moldova, Ucraina și Georgia.

Războiul împotriva Ucrainei este un război pe care Rusia îl poartă pe pământ, pe mare și în aer. Prin urmare, transportul rutier și feroviar, cel maritim și cel aerian sunt puternic afectate”, a subliniat europarlamentarul în cadrul unei dezbateri despre impactul războiului din Ucraina asupra transportului și turismului din Uniunea Europeană.

În acest context, Marinescu este de părere că ”trebuie să acționăm rapid pentru a sprijini transportul, atât pentru a menține mobilitatea în UE și funcționarea economiei la nivel normal, cât și pentru a putea continua să ajutăm Ucraina”.

”Sper ca acest război să se încheie cu victoria Ucrainei și cu acceptarea noii realități: Rusia nu mai poate fi acceptată drept partener al UE în niciun domeniu.  Așa cum în energie ne desprindem de Rusia, la fel trebuie să facem și în transport. Trebuie să ne reconfigurăm programele astfel încât să îmbunătățim conectarea cu Estul Europei. Trebuie să extindem rețeaua TEN-T către Republica Moldova, Ucraina și Georgia și să creștem finanțarea pentru aceste proiecte”, a conchis europarlamentarul.

Rețeaua TEN-T este compusă din două niveluri: o rețea centrală care urmează să fie finalizată până în 2030 și o vastă rețea afluentă care aduce trafic în aceasta și care urmează să fie finalizată până în 2050. 

Rețeaua afluentă globală va asigura acoperirea completă a UE și accesibilitatea tuturor regiunilor. Rețeaua centrală va acorda prioritate celor mai importante legături și noduri ale TEN‑T, astfel încât acestea să devină pe deplin funcționale până în 2030. 

Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe căi navigabile interioare și transportul maritim, precum și platformele intermodale.

Comisia Europeană a prezentat propunerea privind rețeaua transeuropeană de transport în mai 2018, ca parte a celui de al treilea pachet ”Europa în mișcare”, al cărui scop este ca mobilitatea europeană să devină mai sigură, mai puțin poluantă, mai eficientă și mai accesibilă.

Din dorința de a înfăptui o transformare fundamentală a transporturilor, Executivul european a prezentat la începutul lunii decembrie 2020 Strategia pentru mobilitate sustenabilă și inteligentă, însoțită de un plan de acțiune ce cuprinde 82 de inițiative care vor ghida activitatea UE în următorii patru ani.

Așadar, Uniunea Europeană a pus la data mai sus amintită bazele procesului prin care sistemul de transport european își poate realiza transformarea verde și digitală, devenind astfel mai rezilient în fața viitoarelor crize.

Astfel, Comisia Europeană și-a fixat următoarele:

Până în 2030:

  • cel puțin 30 de milioane de autoturisme cu emisii zero vor fi în exploatare pe drumurile europene
  • 100 de orașe europene vor fi neutre din punct de vedere climatic
  • traficul feroviar de mare viteză se va dubla la nivelul întregii Europe
  • călătoriile colective programate pentru deplasări cu o lungime de sub 500 de km vor trebui să fie neutre din punctul de vedere al carbonului
  • mobilitatea automatizată va fi implementată la scară largă
  • navele maritime cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2035:

  • aeronavele de mare capacitate cu emisii zero vor fi pregătite pentru lansarea pe piață

Până în 2050:

  • aproape toate autoturismele, furgonetele, autobuzele și vehiculele grele noi vor avea emisii zero
  • traficul feroviar de marfă se va dubla
  • o rețea transeuropeană de transport (TEN-T) multimodală deplin operațională, pentru un transport sustenabil și inteligent, cu conectivitate de mare viteză.

De asemenea, Comisia Europeană s-a angajat să consolideze piața unică – de exemplu, prin consolidarea eforturilor și a investițiilor pentru finalizarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T). 

Continue Reading

Facebook

PARLAMENTUL EUROPEAN24 mins ago

Maia Sandu merge la Bruxelles și Paris. Va deveni primul președinte al R. Moldova care va susține un discurs în plenul Parlamentului European

ROMÂNIA1 hour ago

Nicolae Ciucă o felicită pe Elisabeth Borne, prima femeie prim-ministru al Franței din ultimii 30 de ani: Să consolidăm legăturile istorice dintre România și Franța

ROMÂNIA5 hours ago

Ministrul de interne Lucian Bode, vizită de lucru la Washington, la aniversarea a 25 ani de la lansarea Parteneriatului Strategic România-SUA

ROMÂNIA5 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă a prezidat reuniunea Comitetului de monitorizare a PNRR: Timpul și ritmul în care acționăm sunt decisive pentru ca reformele și investițiile să se concretizeze cât mai repede

ROMÂNIA5 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă a discutat cu vicepreședintele companiei Lockheed Martin despre consolidarea Parteneriatului Strategic cu SUA

NATO5 hours ago

Klaus Iohannis: România salută decizia Suediei de a adera la NATO și susține un proces rapid de extindere. Alianța noastră va fi mai puternică ca niciodată

COMISIA EUROPEANA6 hours ago

UE pregătește un plan care să permită plata gazului rusesc în ruble fără a încălca sancțiunile impuse Rusiei

NATO6 hours ago

Decizie istorică la Stockholm: Suedia a decis să depună cererea de aderare la NATO, punând capăt unei perioade de două secole de neutralitate

ROMÂNIA7 hours ago

Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja: România trebuie să achite „minim 60 de milioane de euro” din datoria pe care o are la Agenția Spațială Europeană

CONSILIUL UE7 hours ago

UE prelungește până în 2025 sancțiunile împotriva atacurilor cibernetice care amenință statele membre

ROMÂNIA5 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă a prezidat reuniunea Comitetului de monitorizare a PNRR: Timpul și ritmul în care acționăm sunt decisive pentru ca reformele și investițiile să se concretizeze cât mai repede

NATO1 day ago

Stoltenberg: Vom căuta modalități de a oferi garanții de securitate Finlandei și Suediei pe parcursul procesului de aderare la NATO

NATO1 day ago

Stoltenberg: Am discutat cu ministrul de externe turc și mă aștept să dăm curs rapid cererii de aderare a Finlandei și Suediei. Intenția Turciei nu este de a bloca aderarea la NATO

INTERNAȚIONAL1 day ago

Mai mult ajutor militar din partea SUA este în drum spre Ucraina, a anunțat șeful diplomației ucrainene după întâlnirea cu Antony Blinken

NATO1 day ago

Secretarul general adjunct al NATO: Finlanda și Suedia sunt cei mai apropiați parteneri ai NATO. Vom găsi condițiile pentru un consens dacă decid să solicite aderarea

CONSILIUL EUROPEAN4 days ago

De la Hiroshima, primul oraș din istorie bombardat nuclear, șeful Consiliului European denunță “referirile rușinoase ale Rusiei la utilizarea armelor nucleare”

ROMÂNIA4 days ago

Klaus Iohannis: Inflația și prețurile la energie au o singură cauză, războiul lui Putin împotriva Ucrainei. Vinovat este Putin

MAREA BRITANIE6 days ago

Într-un moment de cotitură pentru monarhia britanică, prințul Charles a deschis o nouă sesiune a Parlamentului britanic în locul reginei Elisabeta a II-a

ROMÂNIA6 days ago

Nicolae Ciucă a cerut tuturor instituțiilor care gestionează implementarea PNRR continuarea dialogului cu experții europeni

REPUBLICA MOLDOVA7 days ago

De la Chișinău, secretarul general al ONU mulțumește R. Moldova pentru ”exemplul de umanitate” în criza refugiaților ucraineni

Team2Share

Trending