Connect with us

ROMÂNIA

Eurostat: România, campioană în UE la cheltuielile alocate de gospodării serviciilor de comunicații în ultimul deceniu

Published

on

© European Union, 2017

În 2018, gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au cheltuit peste 200 miliarde de euro (echivalent cu 1,3% din PIB-ul UE) pentru „comunicații”. Aceasta reprezintă 2,3% din cheltuielile de consum totale ale gospodăriilor, potrivit datelor publicate de Eurostat.

Prin „comunicații” ne referim la servicii poștale, echipamente și servicii de telefon și telefax.

Gospodăriile din Bulgaria cheltuiesc cel mai mult, Luxemburg cheltuiește cel mai puțin

În 2018, ponderea cheltuielilor casnice legate de comunicare a fost cea mai ridicată în Bulgaria (4,8%), Grecia (4,4%, date din 2017), România (4,1%) și Croația (4,0%).

În schimb, Luxemburg (1,3%), Regatul Unit (1,6%), Danemarca și Austria (ambele 1,9%) au avut cea mai mică pondere a cheltuielilor casnice pentru comunicații.

Estonia – cea mai mare scădere a cheltuielilor de comunicații, cea mai mare creștere, în România

Pe parcursul ultimului deceniu, 2008-2018, comunicaţiile au fost domeniul care a înregistrat cea mai semnificativă scădere a cheltuielilor, în UE. Dacă în 2008 gospodăriile din UE alocau, în medie, 2,8% din totalul cheltuielilor de consum pentru comunicaţii, în 2018 ponderea lor a scăzut la 2,3%, ceea ce reprezintă un declin de 0,5 puncte procentuale.

Astfel, cea mai mare scădere a fost înregistrată în Estonia (de la 3,8% din cheltuielile totale ale gospodăriilor în 2008 la 2,5% în 2018 sau o scădere de 1,3 puncte procentuale (pp). Estonia a fost urmată de Olanda (-1,1 pp), Polonia (-1,0 pp), Franța (-0,8 pp), Irlanda (-0,7 pp), Cehia, Portugalia și Bulgaria (toate -0,6 pp).

Excepție au făcut patru ţări unde cheltuielile au crescut, cel mai mare avans fiind înregistrat în România, de la 2,1% în 2008 până la 4,1% în 2018, adică un salt de două puncte procentuale, în fața Lituaniei (+0,5 pp), Suediei (+0,4 pp ) și Croației (+0,2 pp).

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

NEWS

O expoziție inedită dedicată Revoluției Române din decembrie 1989, găzduită de Camera Deputaților a Parlamentului Italiei

Published

on

© Ambasada României în Italia / Ambasciata di Romania in Italia

O expoziție inedită dedicată Revoluției Române din decembrie 1989 va fi inaugurată miercuri de Ambasada României la Roma în Complexul Vicolo Valdina din Camera Deputaților a Parlamentului Republicii Italiene, potrivit Agerpres.

Expoziţia, intitulată, ”Instant Replay – Una rivoluzione da moviola”, conţine imagini tv care au fost transmise la principalele televiziuni italiene în timpul evenimentelor din 1989 din România şi este realizată cu sprijinul RAI Teche şi al Televiziunii Române, precizează ambasada într-un comunicat de presă.

Rolul televiziunii, și în general al presei, în desfășurarea Revoluției Române se va afla, de asemenea, în centrul conferinței ”Pentru a nu pierde sensul libertății: România 1989, o revoluție în direct”, organizată cu acest prilej de către Ambasada României în Republica Italiană, Ambasada României în Republica Federală Germană și Camera Deputaților din Parlamentul italian.

Printre cei care vor interveni în cadrul conferinței se numără politicieni și foști jurnaliști care au fost direct implicați în evenimentele din decembrie 1989, sau a căror activitate politică a fost marcată indirect de acele evenimente.

Astfel, ambasadorul României în Germania, Emil Hurezeanu, fost jurnalist la Radio Europa Liberă în acea perioadă, va susține prelegerea cu titlul: ”Revoluția română între este și vest – mărturiile unui ambasador”.

Amintirile din revoluția din decembrie 1989 vor constitui de asemenea punctul focal al intervenției senatorului italian Paolo Romani, fost trimis special al trustului Mediaset la București în timpul revoluției. Vor mai interveni senatorii Stefania Craxi, Pier Ferdinando Casini, deputatul Fucsia Fitzgerald Nissoli și ambasadorul României în Italia, George Bologan.

Continue Reading

ROMÂNIA

Emil Boc: Centura metropolitană a Clujului are șanse să fie finalizată din fonduri europene până în 2023

Published

on

© Emil Boc/Facebook

Primarul Emil Boc a declarat marţi, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că există şanse ca realizarea centurii metropolitane a Clujului să fie finalizată până pe 31 decembrie 2023, potrivit Agerpres.

Edilul a declarat că demersurile pentru acest proiect au început să accelereze sub guvernarea actuală, în cea precedentă autoritățile locale întâmpinând întârzieri de ordin birocratic. 

,,Noul Guvern a demonstrat un mai mare dinamism, în sensul că protocolul actualizat a fost mult mai repede pregătit, mult mai repede transmis, mult mai concret, iar lucrurile par să meargă mai accelerat decât în perioada anterioară. Nici în perioada anterioară nu au fost blocate lucrurile, nu am simţit blocaje majore, ci mai mult încetinite, au fost întârzieri, acum s-a plecat pe un drum mai accelerat şi sper să se continue până la capăt, indiferent de miniştri sau de guverne”, a spus Emil Boc.

Potrivit acestuia, fondurile europene dedicate construcției centurii metropolitane a orașului pot fi utilizați până la 31 decembrie 2023, iar primarul municipiului este încrezător că lucrarea poate fi terminată. 

,,Dacă cei de la Ministerul Transporturilor se vor mobiliza şi, după ce va fi pregătită documentaţia pentru autorizaţia de construire, se va organiza în timp licitaţia de executare a lucrărilor, şanse există să fie gata lucrarea”, a spus Emil Boc.

Centura metropolitană, al cărei cost se ridică la circa 150 de milioane de euro, din fonduri europene, va avea o lungime totală de 38,8 kilometri şi patru benzi de circulaţie, va porni din comuna Gilău, va ocoli municipiul Cluj-Napoca prin zona cartierelor Grigorescu-Mănăştur-Bună Ziua şi se va intersecta cu Centura Bulevardul Muncii-Apahida, care ocoleşte oraşul în partea de nord-est.

Continue Reading

NEWS

Romexpo devine primul spațiu Unsmoke din România. Cel mai mare spațiu expozițional din țara noastră a răspuns propunerii Philip Morris România de a deschide o conversație onestă despre efectele fumatului

Published

on

©CCIR.ro

ROMEXPO, liderul industriei românești de târguri și expoziții din țara noastră a devenit primul spațiu Unsmoke din România, alăturându-se astfel promisiunii Phiilip morris de a construi un viitor fără fum, a anunțat Camera de Comerț și Industrie a României printr-un comunicat.

Lansată în luna noiembrie, Unsmoke România este prima campanie împotriva efectelor fumatului demarată în țara noastră de o companie din industria tutunului și face parte din inițiativa Unsmoke Your World desfășurată de Philip Morris în mai multe țări. Mesajul campaniei este unul cât se poate de simplu: ”Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu te lași, fă o schimbare.”

Acesta este un demers ce se adresează în egală măsură fumătorilor și nefumătorilor cu scopul de a începe o conversație despre opțiunile pe care fumătorii le au pentru a elimina fumul din viețile lor.

ROMEXPO cel mai mare spațiu expozițional din România cu o suprafață de peste 100.000 metri pătrați și aproximativ un milion de vizitatori anual, a răspuns propunerii Philip Morris România de a deschide o conversație onestă despre efectele fumatului.

„Rolul nostru, al CCIR, este acela de a crea un climat de încredere între companii, iar rolul Romexpo este acela de a fi platforma de întâlnire între companii, pe de o parte, și între companii și consumatori, pe de altă parte. Suntem încântați să putem prezenta Romexpo drept un partener de cursă lungă și că dincolo de a fi un spațiu expozițional, Romexpo, este dovada că în România lucrurile pot fi bine făcute. Instituția pe care o reprezint a încurajat întotdeauna investițiile în cercetare și dezvoltare care vin dinspre mediul privat, acestea ajutând dezvoltarea societății și a mediului de afaceri. Parteneriatele public-privat sunt semne ale normalității unei societăți, iar parteneriatul cu Philip Morris merge dincolo de o asociere de imagine, fiind un demers de a încuraja societatea să facă alegeri mai bune”, a spus Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României.

„Sunt mândru că ROMEXPO a acceptat propunerea noastră. Este important pentru o companie ca Philip Morris care a investit peste 6.5 miliarde de dolari în cercetarea și dezvoltarea de produse fără fum care sunt alternative mai bune pentru fumătorii din întreaga lume, să aibă alături parteneri puternici care înțeleg misiunea noastră. Accesul la informație este esențial pentru a ajuta fumătorii să facă cea mai bună alegere pentru ei, iar parteneriatul cu Romexpo reprezintă un demers firesc pentru informarea și educarea sutelor de mii de vizitatori anuali ai spațiului” a declarat Branislav Bibic, Managing Director al Philip Morris România.

Parteneriatul dintre Philip Morris și Romexpo este un concept unic în România, un demers care preia din valorile ambelor companii de a oferi clienților și vizitatorilor acces la experiențe și produse inovatoare, la cele mai înalte standarde de calitate. Obiectivul acestui parteneriat este de a crea un spațiu fără fum și un dialog onest despre reducerea riscurilor asociate fumatului. Este astfel evidențiat rolul informării participanților la expozițiile și târgurilor Romexpo despre riscurile asociate fumatului și în același timp despre alternativele mai puțin nocive la fumat și despre beneficiile și rezultatele științei care fundamentează aceste produse.

Astfel, vizitatorii află încă de la intrare că acest spațiu este parte din campania Usmoke Romania, iar în diverse zone găsesc detalii despre alternativele la fumat și materiale informative.

Camera de Comerț și Industrie a României este acționarul majoritar al Centrului Expozițional Romexpo, contribuind, în mod constant, la dezvoltarea și modernizarea acestuia. Centrul Expozițional Romexpo se întinde pe o suprafață totală de 100.000 metri pătrați, iar, în afară de spațiile special dedicate târgurilor și expozițiilor, pune la dispoziția companiilor un număr de 6 săli, ideal poziționate și utilate pentru orice fel de eveniment de business. Clienții Romexpo primesc servicii de înaltă calitate, aliniate la cerințele pieței conturate de marii organizatori de evenimente din România și Europa de sud-est, fiind cel mai cunoscut și căutat loc de întâlnire dintre companii și publicul lor. În fiecare an, prin implicare și profesionalism, Centrul Expozițional Romexpo reușește să fie un punct de deschidere a pieței românești către exterior și să ofere un schimb de experiență benefic pentru economia românească.

Philip Morris International (PMI) transformă industria tutunului pentru a crea un viitor fără fum și, în cele din urmă, pentru a înlocui țigaretele convenționale cu produse fără fum în beneficiul adulților care altfel ar continua să fumeze, al societății, companiei și acționarilor săi. PMI este lider internațional în industria tutunului și se ocupă cu fabricarea și comercializarea țigaretelor, a produselor fără fum și a dispozitivelor și accesoriilor electronice aferente acestora, precum și a altor produse care conțin nicotină pe piețele din afara SUA. PMI construiește o nouă categorie de produse fără fum, care, deși nu sunt lipsite de riscuri, sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului tradițional. Prin eforturi multidisciplinare în dezvoltarea de produs, tehnologie de ultimă generație și oameni de știință de top, PMI își dorește să se asigure că produsele sale fără fum răspund preferințele consumatorilor adulți, precum și cerințelor riguroase de reglementare.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending