Connect with us

COMUNICATE DE PRESĂ

„Fii de 10” și descoperă bucuria culturii urbane la Strada de C`Arte, o sărbătoare a artelor și a științelor care oferă iubitorilor de cultură o experiență în lumea cunoașterii, imaginației și creației

Published

on

© Biblioteca CentralăUniversitară/ Facebook

Biblioteca Centrală Universitară „Carol I”, în parteneriat cu Fundația Universitară „Carol I” și Muzeul Național al Literaturii Române, vă invită în perioada 23-26 septembrie 2021, la a X-a ediție a festivalului Strada de C`Arte, o sărbătoare a artelor și a științelor care oferă iubitorilor de cultură o experiență în lumea cunoașterii, a imaginației și a creației.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, care este și partener media al acestui eveniment, Biblioteca Centrală Universitară va deveni scena de referință a expresiei artistice și a comunității acestui festival construit în jurul unui târg de carte organizat de Asociația Publicațiilor Literare și a Editurilor din România.

„O idee frumoasă care s-a transformat într-o realitate și mai frumoasă. Deși inițial imposibilă, prin energie, determinare și cu ajutorul unor prieteni inimoși, Strada de C`Arte a devenit pentru bucureșteni un festival în care literatura, pictura, filmul, teatrul, muzica și arhitectura se împletesc armonios” – a declarat cu ocazia lansării primei ediții, Mireille Rădoi, Director General al Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, inițiatoarea și promotoarea festivalului.

Ediția a X-a a festivalului va găzdui: 10 lansări de carte, concerte, proiecții de film, lecturi publice, ateliere pentru copii și teatru de păpuși, precum și un inedit spectacol ecvestru și muzical oferit de Filimon Iordache în tandem cu muzica lui Adrian Naidin.

Zona statuii Regelui Carol I va fi transformată de trupa „Soul Serenade” într-o scenă a muzicii blues, iar Grupul Psaltic „TRONOS” al Catedralei Patriarhale va susține un concert extraordinar care va crea prin armoniile muzicii bizantine o atmosferă înălțătoare. În Salonul Carol I, vă veți putea delecta cu un concert deosebit de chitară acustică, Poezii pe șase corzi, susținut de Silvan Stâncel.

Pe toată perioada festivalului, admiratorii lui Horațiu Mălăele se vor putea bucura în Foaierul de Lectură de expoziția „FEMININ – CREAȚIE ȘI TENTAȚIE” semnată de maestru și oferită de Muzeul Național al Literaturii Române. Expoziția de benzi desenate „EROII CARE AU FĂCUT ISTORIE” va fi prezentată în zona statuii Regelui Carol I, de către Muzeul Județean de Istorie Brașov.

Acest maraton cultural se desfășoară cu respectarea măsurilor legale, impuse de situația actuală. Pentru detalii suplimentare vă invităm să accesați stradadecarte.ro.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

COMUNICATE DE PRESĂ

eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe 12 noiembrie

Published

on

© eMAG/ Facebook

eMAG Black Friday, cel mai așteptat eveniment de shopping al anului, va avea loc pe data de 12 noiembrie.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro,  anul acesta, clienții vor avea parte, mai mult decât oricând, de categorii noi de produse în ofertă și de livrare flexibilă, la orice oră din zi și din noapte, în rețeaua easybox, care s-a dezvoltat accelerat în ultimii doi ani, de la 200 de unități în octombrie 2019 la 2.000 în octombrie 2021.

Încă de la prima ediție, Black Friday a atras clienți noi care comandă online pentru prima oară datorită prețurilor bune și gamei variate de produse accesibile de oriunde. Numărul clienților care își fac cumpărăturile online a crescut semnificativ și va antrena în continuare trecerea în online, dar și diversificarea categoriilor de cumpărături.

De asemenea, Black Friday este un moment în care se văd bine tendințele anului în ecommerce. Anul acesta, așteptările vizează creșterea plăților cu cardul, diversificarea coșului de cumpărături cu produse din mai multe categorii și creșterea comenzilor la easybox.

Anul trecut, nouă din zece români știau ce este Black Friday, iar mai mult de 54% dintre aceștia își propuseseră să cumpere cel puțin un produs la ofertă, potrivit Kantar România.

În ziua de Black Friday 2020, s-au înregistrat 12,4 milioane de vizite pe eMAG. Comanda ridicată în cel mai scurt timp s-a înregistrat la easybox, la doar 7 minute de la încărcare, chiar în ziua de Black Friday. În primul minut de la start s-au comandat 8.260 de produse, iar comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul și a conținut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței.

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 20 de ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.    

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius, prin care clienții beneficiază de livrare gratuită și rapidă, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil. 

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

ADR inițiază o consultare publică pentru caietul de sarcini privind transformarea digitală a administrației publice din România, un proiect de 30 de milioane de euro

Published

on

© Autoritatea pentru Digitalizarea României

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a inițiat marți procedura de consultare publică pentru caietul de sarcini privind transformarea digitală a administrației publice din România, în valoare de peste 30 de milioane de euro, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Caietul de sarcini detaliază procedura de realizare a unui acord cadru și poate fi accesat aici.

Procesul de consultare publică presupune transmiterea de sugestii, observații sau recomandări de către reprezentanți ai companiilor IT din România. Termenul limită pentru formularea observațiilor este vineri, 22 octombrie 2021.

„Procedura de consultare publică este un instrument esențial de transparentizare a procesului de licitație publică. De-a lungul timpului, industria IT din România a criticat modul în care s-au scris caietele de sarcini pentru marile proiecte de digitalizare a administrației. Însă acest feedback venea mereu în momentul în care caietele de sarcini erau deja în procedura de licitație publică. Reprezentanții industriei IT au acum ocazia de a contribui cu propuneri, sugestii și observații la cel mai important proiect de digitalizare a sectorului public – acordul cadru pentru transformarea digitală a administrației publice din România. Este convingerea noastră că tehnologia are un rol fundamental în transformarea economiei și a societății românești”, a declarat Octavian Oprea, președintele ADR.

Caietul de sarcini prevede resursele umane și tehnologice necesare pentru consolidarea transformării digitale a administrației publice.

Tehnologia și revoluția datelor oferă statelor un potențial semnificativ de creștere a eficienței și a calității serviciilor publice, precum și de sporire a transparenței și a încrederii cetățenilor. Acest lucru a devenit cu atât mai important cu cât statele continuă să se confrunte cu efectele pandemiei COVID-19 și se străduiesc să realizeze o redresare rezilientă. Criza a evidențiat, de asemenea, costurile economice și sociale asociate cu întârzierea digitalizării.

Instituțiile publice au o oportunitate uriașă de a valorifica instrumentele digitale pentru a optimiza managementul, furnizarea de servicii publice și capabilitatea generală a statului, ceea ce va genera consolidarea unor servicii publice universal accesibile și orientate către cetățean.

Pentru realizarea obiectivelor specifice și pentru a permite accesul cât mai multor companii calificate la procedura de achizitie, ADR a împărțit acest acord cadru în 11 loturi. Fiecare lot reprezintă un segment din procesul de dezvoltare software, după cum urmează:

  1. Analiză de business – stă la baza oricărui proces de dezvoltare software și asigură identificarea celor mai potrivite soluții în vederea realizării obiectivelor propuse. Achiziționarea serviciilor de analiză de business este necesară pentru elaborarea documentației cu cerințe funcționale și de business pentru proiectele ce urmează a fi dezvoltate;
  2. Analiză tehnică – este de asemenea fundamentală pentru procesul de dezvoltare software și asigură identificarea celor mai potrivite soluții tehnice în vederea realizării obiectivelor propuse;
  3. Dezvoltare software – este principala activitate de producție și creare a produselor care fac obiectul caietului de sarcini;
  4. Testare funcționalități – conform standardului de piață, este necesara execuția unui set de scenarii funcționale și reale pentru a se asigura de faptul ca produsul software a fost construit corect și nu a omis nicio funcționalitate menționată în Business Requirements Document (BRD);
  5. Testare securitate – conform standardului de piață, testele de securitate au devenit un pas important și obligatoriu în procesul de dezvoltare software, în special datorită numărului mare de atacuri informatice. Testul de securitate oferă garanția faptului că soluțiile achiziționate nu conțin vulnerabilități supuse atacurilor informatice;
  6. Servicii mentenanță infrastructură server – orice produs software are nevoie de infrastructură software pentru a putea fi publicat și făcut disponibil beneficiarului. Infrastructura server necesită monitorizare permanentă pentru a se asigura disponibilitatea produsului software către beneficiar;
  7. Servicii mentenanță software – produsele software pot genera erori chiar și după o testare/acceptanță riguroasă. Scopul serviciului de mentenanță e de a asigura buna funcționare a produsului și după încheierea perioadei de dezvoltare/garanție;
  8. Blockchain – pentru multă vreme, tehnologiile blockchain au fost asociate cu criptomonedele, dar utilizarea lor este mult mai largă, de la modul în care companiile își reconfigurează operațiunile și lanțurile de aprovizionare, la modul de securizare, partajare și utilizare a datelor în instituțiile publice – pentru creșterea încrederii, transparenței și eficienței. ADR și-a propus să exploreze aceste tehnologii pentru identificarea celor mai eficiente modalități de aplicare la nivel guvernamental și va acționa pentru pilotarea și, ulterior, implementarea tehnologiilor blockchain în proiectele instituționale;
  9. AI – având în vedere evoluția tehnologică, AI – Inteligența Artificială este o tehnologie inovativă cu numeroase beneficii în domeniul guvernamental. Existența unor tehnologii fiabile de inteligență artificială poate aduce numeroase beneficii, iar abordarea UE cu privire la AI va convinge cetățenii să utilizeze cu încredere aceste tehnologii. Inteligența artificială (AI) poate contribui în identificarea de soluții la multe dintre problemele societății, dar acest lucru poate fi realizat numai dacă tehnologia este de înaltă calitate și dacă se dezvoltă și se utilizează într-un mod etic. În sectorul public, Automatizarea și Inteligența Artificială – RPA (Robotic Process Automation) și Chatbots au un potențial semnificativ pentru susținerea reducerii costurilor, îndeplinirea așteptărilor cetățenilor, stimularea productivității și eficientizarea activității angajaților;
  10. VR/AR – Virtual Reality / Augmented Reality sunt identificate ca tehnologii inovative cu numeroase beneficii pentru sectorul guvernamental: creșterea productivității, îmbunătățirea calității serviciilor publice oferite cetățenilor, creșterea gradului de informare a cetățenilor și a încrederii acestora în instituțiile publice. Utilizarea pe scară mai largă a realităţii augmentate (AR) şi a realităţii virtuale (VR) în domenii precum comerţ, sănătate şi servicii, va aduce un plus de 1,5 trilioane de dolari la PIB-ul global până în 2030 şi va transforma 23 milioane de locuri de muncă, potrivit raportului global ”Seeing is believing”;
  11. Big data – au un potențial enorm în sectorul public. Activitățile cotidiene ale unui guvern, cum ar fi gestionarea beneficiilor sociale, colectarea impozitelor, monitorizarea sistemelor naționale de sănătate și educație, înregistrarea datelor de trafic și emiterea documentelor oficiale generează și colectează cantități mari de date în fiecare zi. Disponibilitatea acestor informații în timp real permite instituțiilor publice să ia decizii mai informate mai rapid și să implementeze schimbările necesare.

În vederea realizării proiectelor propuse și care fac obiectul acestui acord cadru, ADR își propune să selecteze un număr de 15 companii per lot, cu excepția lotului de Mentenanță software, unde vor fi selectate 5 companii per lot. În cadrul fiecărui lot, atribuirea se va face în baza unor contracte subsecvente cu reluarea competiției.

Managementul acordului cadru, inclusiv implementarea administrativă și procedurală aferentă fiecărui contract subsecvent va fi asigurat de către o echipă de implementare din partea ADR, care va gestiona totodată și documentele elaborate de prestator în cadrul fiecărui contract subsecvent (analize, rapoarte, facturi, alte tipuri de documente etc.).

Continue Reading

COMUNICATE DE PRESĂ

Profesorul universitar dr. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, participă la sesiunea anuală a Adunării Parlamentare NATO

Published

on

Remus Pricopie - Facebook

Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA), prof. univ. dr. Remus Pricopie, participă, în calitate de keynote speaker, la cea de a 67-a sesiune anuală a Adunării Parlamentare NATO (AP NATO). Evenimentul are loc în Lisabona, în perioada 8 – 11 octombrie 2021 și permite membrilor parlamentului din cele 30 de țări membre NATO să abordeze teme și provocări pentru securitatea zonei euro-atlantice, potrivit unui comunicat de presă.

Mesajul prof. univ. dr. Remus Pricopie pentru participanții la AP NATO vizează importanța conștientizării publicului cu privire la problemele de apărare comună și rolul educației în creșterea rezilienței societăților, a NATO și a UE în fața noilor provocări şi ameninţări de securitate.

„Fără o educație de calitate și fără investiții susținute în pregătirea tinerei generații, nu doar în domeniul apărării și securității, ci în toate domeniile educaționale ce răspund nevoilor societății secolului XXI, capacitatea statelor și a organizațiilor internaționale de a face față șocurilor și de a reacționa eficient în fața crizelor și amenințărilor va fi întotdeauna limitată”, consideră rectorul SNSPA, prof. univ. dr. Remus Pricopie.

Printre personalitățile invitate să se adreseze Adunării Parlamentare NATO se numără: Jens Stoltenberg – secretar general NATO, José Manuel Barroso – preşedinte al boardului Gavi-The Vaccine Alliance și fost președinte al Comisiei Europene, Antonio Costa – prim-ministrul Portugaliei, Jamie Shea – profesor de strategie și securitate la Universitatea din Exeter (Marea Britanie), Jean-Pierre Lacroix – subsecretar General al ONU pentru Operațiuni de Menținere a Păcii etc.

Înființată în 1955, Adunarea Parlamentară NATO reunește 269 de delegați din cele 30 de țări membre şi 11 delegaţii asociate din statele partenere, asigurând o legătură între NATO și parlamentele naționale. Adunarea oferă parlamentarilor un spațiu de informare, de dialog, de cunoaștere și sensibilizare față de problemele de apărare și securitate, precum și față de misiunea, prioritățile și activitățile NATO. Aceasta contribuie la consolidarea relației transatlantice și la promovarea valorilor care stau la baza Alianței.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Dan Motreanu3 hours ago

Ziua mondială a alimentației. Dan Motreanu, vicepreședintele Comisiei pentru siguranță alimentară din PE: FAO cheamă toate guvernele să adopte politici noi care să încurajeze producția durabilă de alimente

POLITICĂ3 hours ago

Președintele PMP: Agențiile Standard & Poor’s și Moody’s nu laudă Guvernul, iar ratingul stabil nu se datorează unor politici deștepte

U.E.5 hours ago

Armin Laschet își asumă ”responsabilitatea” pentru ”rezultatul amar” obținut de conservatori în alegerile federale: Trebuie să ne pregătim să intrăm în opoziție

ROMÂNIA6 hours ago

Standard & Poor’s şi Moody’s au reconfirmat ratingul de țară al României, cu perspectivă stabilă. Florin Cîțu: Atestă că în ”România merită să investești”

Corina Crețu8 hours ago

Eurodeputatul Corina Crețu face apel la ”o guvernare coerentă, îndreptată către cetățean”: ”România pierde zilnic 20 de milioane de euro, bani europeni”

SUA9 hours ago

UE dorește să întoarcă pagina în criza submarinelor. Josep Borrell: Nu o să fim masochişti. Să depăşim problemele şi să privim spre viitor

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI10 hours ago

Eurodeputatul Mircea Hava: Europa are nevoie, mai mult ca niciodată, să se poată baza pe propria industria farmaceutică

U.E.10 hours ago

Angela Merkel consideră că UE trebuie să-și rezolve problemele cu Polonia și Ungaria prin discuții, nu la tribunal: Trebuie să încercăm întotdeauna să găsim un compromis

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI10 hours ago

Eurodeputatul Vlad Nistor a discutat cu ambasadorul Tunisiei în România despre ”situația politică extrem de complicată de la Tunis”: Prelungirea acesteia va avea ”efecte nefaste asupra relației” cu UE

Eugen Tomac11 hours ago

Eugen Tomac lansează un concurs pentru tinerii din România și Republica Moldova, invitându-i să își exprime viziunea privind viitorul Europei

ROMÂNIA6 hours ago

Standard & Poor’s şi Moody’s au reconfirmat ratingul de țară al României, cu perspectivă stabilă. Florin Cîțu: Atestă că în ”România merită să investești”

ROMÂNIA1 day ago

Viitorul Spital Regional Brașov va avea 31 secții, 26 de săli de operație, 972 paturi și va fi inaugurat în 2028, arată concluziile studiului BERD

ROMÂNIA1 day ago

Octavian Oprea anunță că ADR lucrează la Sistemul național de interoperabilitate: Instituțiile publice nu vor mai solicita cetățeanului o informație pe care o altă instituție o deține

ROMÂNIA1 day ago

Florinel Chiș, director executiv ARMO: Cifra de afaceri din comerțul electronic din România se va situa în jurul a 6,9 mld. de euro în 2021

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII1 day ago

Guvernul a aprobat memorandumul privind contractarea unui împrumut de 300 de milioane de euro de la BEI pentru construirea Spitalului Regional Cluj

Cristian Bușoi2 days ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei ITRE din PE, solicită Comisiei Europene ca statele UE să poată folosi pentru plafonarea și subvenționarea prețurilor la energie fondurile neutilizate din exercițiul 2014-2020

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 days ago

Comisarul european pentru energie, interpelat de Marian-Jean Marinescu în Comisia ITRE din PE: Care va fi necesarul de energie în 2030 dacă prevederile pachetului ”Fit for 55%” rămân neschimbate

ROMÂNIA2 days ago

Asociația Română a Magazinelor Online organizează vineri a doua ediție a Zilei Naționale a Comerțului Electronic (LIVE, 15 octombrie, ora 10:15)

Dragoș Pîslaru3 days ago

Dragoș Pîslaru: Tinerii și copiii pot beneficia de investiții pentru viitorul lor în valoare de 40 miliarde de euro prin intermediul celor 25 de PNRR-uri

Dragoș Pîslaru4 days ago

Dragoș Pîslaru, apel către Autoritatea Europeană a Muncii: Muncitorii nu trebuie să mai fie supuși practicilor de sclavie modernă!

Team2Share

Trending