Connect with us

NEWS

INS: Declinul demografic s-a accentuat în septembrie, urmare a scăderii natalităţii

Published

on

Populaţia României a continuat scăderea din cauze demografice, iar declinul a accelerat în septembrie, când s-au pierdut 1.671 de locuitori, faţă de 1.248 în aceeaşi lună a anului trecut, în principal din cauza scăderii natalităţii, arată datele publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Foto: Eurobarometru 2018 (Democracy on the move)

În august, populaţia României a continuat scăderea din cauze demografice, dar declinul a încetinit: s-au pierdut 1.430 locuitori, faţă de 3.069 în aceeaşi lună a anului trecut.

În septembrie, s-au născut 17.055 copii, cu 978 mai puţini decât în august şi cu 297 mai puţini decât în septembrie 2017.

Totodată, în septembrie s-au înregistrat 18.726 de decese, cu 1.737 mai puţine decât în august şi cu 126 mai multe faţă de septembrie 2017.

Mortalitatea infantilă din România a scăzut în septembrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, fiind înregistrate 103 decese ale unor copii cu vârsta de sub un an, cu 16 mai puţine decât în urmă cu un an. 

În septembrie 2018, la oficiile de stare civilă s‐au înregistrat 20.149 căsătorii, cu 2.657 mai multe decât în august 2018. Numărul divorţurilor pronunţate prin hotărâri judecătoreşti definitive a fost de 2.584, cu 315 mai multe decât în luna august 2018.

Populaţia rezidentă în România a scăzut în 2017 cu 120.700 de persoane, ritm redus faţă de cel din anul precedent, din cauza declinului demografic şi a emigraţiei, arată datele publicate de INS în august 2018.

 

 

.

NEWS

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima din ultimii șase ani, prin care publicul va fi informat cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României

Published

on

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima astfel de inițiativă din ultimii șase ani, care își propune să informeze publicul cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care politica de Coeziune le-a adus, anunță Ministerul Fondurilor Europene printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Materialele campaniei ”Bani europeni pentru idei românești” vor fi promovate la nivel național, în mass-media, timp de 5 luni.

Când începe campania?

Difuzarea primului spot al campaniei va începe în data de 28 martie 2019 și va viza Programul Operațional Competitivitate.

Campanie integrată, folosește un mix de comunicare ce include următoarele canale media:

televiziune;

radio;

online – bannere publicitare și publireportaje în presa electronică;

outdoor – panotaj stradal standard și reclamă electronică;

social media – Facebook;

broșuri

Specificul integrat a fost gândit pentru a corespunde nevoilor de informare ale publicului general, 18+, național.

Imaginea campaniei va fi Gianina Corondan.

Mesajul campaniei este ”Bani europeni pentru idei românești”.

Canale media

Sondajul de opinie, la nivel național, inclus în acest proiect, a evidențiat faptul că printre sursele la care apelează cetățenii atunci când este vorba de informații referitoare la fondurile europene sunt:

televiziunea: canalul prin care și-ar dori în cea mai mare măsură să primească informații despre fondurile europene – 57% emisiuni de specialitate, 21% reclame TV;

internetul – 25%.

Tot din acest sondaj sociologic știm că prosperitatea este valoarea despre care respondenții cred că reprezintă cel mai bine impactul investițiilor din fonduri europene (55%). În plus, cercetarea a arătat că principala așteptare a românilor de la cei care gestionează fonduri europene este reducerea birocrației – 91%.

Scopul campaniei

Scopul campaniei noastre este informarea publicului cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care Politica de Coeziune le-a adus în viețile noastre. Campania evidențiază faptul că toți cetățenii beneficiază, direct sau indirect, de investițiile realizate din fonduri europene. Datorită acestor bani, mulți români sunt conectați la infrastructura de apă, la cea de internet sau transport, beneficiază de o educație mai bună în școli, de asistență și tratamente medicale în spitale sau de noi calificări pe piața muncii. Tot datorită investițiilor realizate din fonduri europene, oamenii lucrează, inovează sau își încep propria afacere.

Surse de finanțare

În regulamentele europene nr. 1303/2013 şi nr. 1304/2013 este prevăzută obligaţia Statelor Membre beneficiare de fonduri europene, deci și obligația României, de a lua măsurile necesare de informare a publicului şi de a asigura vizibilitatea intervenţiei financiare a Uniunii Europene.

Prin urmare, campania este cofinanțată din fonduri europene, astfel:

Fondul European de Dezvoltare Regională;

Fondul Social European.

Buget

Bugetul total investit în această campanie este de 11.785.282 lei cu TVA (2.475.535 euro) din care:

7.465.640 lei cu TVA (1.568.181 euro) din proiectul „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020”, finanțat din POAT;

4.319.642 lei cu TVA (907.354 euro) din proiectul „Descoperă Programul Operațional Capital Uman”, finanțat din AT POCU.

Abordare

Având în vedere responsabilitățile Ministerului Fondurilor Europene în ceea ce privește gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, materialele din campania de comunicare pun accentul pe promovarea Programelor Operaționale pentru care asigurăm managementul, astfel:

Programul Operațional Competitivitate (POC);

Programul Operațional Capital Uman (POCU);

Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM);

Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT).

Așadar, am pregătit seturi integrate de comunicare ce pun accentul fiecare pe câte un Program Operațional. Având în vedere impactul social scontat al Programului Operațional Capital Uman (POCU), pentru acest Program sunt planificate 2 seturi integrate de comunicare.

Fiecare este format din:

1 spot TV, difuzat pe 3 posturi naționale de televiziune;

1 spot radio, difuzat pe 2 posturi naționale de radio;

1 banner web online, difuzat pe topul primele 50 site-uri ca audiență din România;

reclama Facebook timp de 4 săptămâni;

panotaj stradal pe 115 panouri standard și electronice;

4 publireportaje pentru media online.

Reclamele aferente fiecărui set de comunicare vor rula concomitent, timp de 4 săptămâni.

Calendar

Prima lună (aprilie) reclamele aferente PO Competitivitate;

A 2-a lună (mai) primul set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

A 3-a lună (iunie) reclamele aferente PO Infrastructură Mare;

A 4-a lună (iulie) al doilea set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

Ultima lună (august) reclamele aferente PO Asistență Tehnică.

Conținut

5 spoturi TV, difuzate pe 3 posturi televiziuni de știri cu acoperire, însumând 6.720 difuzări, dintre care jumătate în prime time;

5 spoturi radio, difuzate pe două posturi cu acoperire națională, însumând 1.085 difuzări, dintre care 545 în prime time;

5 bannere web online: 50 site-uri cu cel puțin 20.000 vizitatori unici;

reclama Facebook pe întreaga durată a campaniei;

86 panouri outdoor, de tip panotaj stradal și 29 panouri outdoor, de tip afișaj electronic amplasate astfel: 50 reclame pe panouri publicitare pe drumurile europene și pe drumurile naționale principale, distribuite uniform, cel puțin câte un panou în fiecare județ, 20 reclame în zona aeroporturilor, gărilor și metroului bucureștean și 45 panouri amplasate în București și în municipiile reședință de județ.

20 publireportaje pentru media online publicate fiecare pe câte 5 site-uri, aflate între primele 20 în categoria lor, în funcție de criteriul „clienți unici”.

În plus, sunt pregătite:

– 4.000 seturi obiecte promoționale

– Broșura „Despre fondurile europene pe înțelesul tuturor”, într-un tiraj de 2.500 exemplare.

Alte informații relevante:

Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Muzeul de Artă Populară Prof. Dr. Nicolae Minovici, clădire reabilitată printr-un proiect finanțat din fonduri europene.

Contract

Contractul de prestări servicii a fost semnat în luna ianuarie 2019 între Ministerul Fondurilor Europene și Asocierea The Plan B Concept – All Media Company, după derularea unei proceduri de licitație deschisă, în perioada septembrie-decembrie 2018.

Continue Reading

NEWS

Administrația Prezidențială marchează Ziua internațională a luptei împotriva epilepsiei. Palatul Cotroceni va fi iluminat în culoarea mov

Published

on

Administrația Prezidențială marchează, pentru al treilea an consecutiv, Ziua internaţională a luptei împotriva epilepsiei, marţi urmând ca Palatul Cotroceni să fie iluminat în culoarea mov.

Potrivit unui anunţ al Administraţiei Prezidenţiale, Palatul Cotroceni va fi iluminat în această culoare începând cu ora 20.00, în semn de solidaritate cu persoanele afectate de această boală.

Continue Reading

CHINA

”Franța va face știință pe Lună”. Parisul și Beijingul au semnat un ”acord istoric” de cooperare spațială: Vom ajunge pe Lună odată cu China

Published

on

Franța și China au semant luni la Paris un acord de cooperare spațială ce prevede includirea unor instrumente științifice franceze la bordul sondei chineze Chang’e-6, a cărui măsură spre Lună este prevăzută pentru anii 2023-2024, anu anunțat reprezentanții agenției spațiale franceze (CNES), citați de AFP, informează Agerpres.

Franţa va ajunge pe Lună odată cu China”, s-a felicitat Jean-Yves Le Gall, preşedintele CNES, care a semnat această scrisoare de intenţie cu Zhang Jianhua, vice-administratorul agenţiei spaţiale chineze (CNSA), la Palatul Elysee, în prezenţa preşedinţilor Emmanuel Macron şi Xi Jinping. După părerea oficialului francez, noul contract reprezintă ”un acord istoric”.


”Vom îmbarca o cantitate de 15 kilograme de experimente la bordul viitoarei misiuni Chang’e-6, care va pleca într-o misiune de recoltare a unor eşantioane lunare în 2023-2024”, a precizat pentru AFP directorul CNES – Centrul Naţional de Studii Spaţiale din Franţa.

”Vom trimite în spaţiu o cameră foto-video, un analizator, vom realiza analize chimice ale mineralelor lunare”, a detaliat el.

Franţa va face ştiinţă pe Lună şi nu am mai făcut niciodată acest lucru până acum. Este vorba cu adevărat despre o mare premieră”, a adăugat directorul CNES.

China desfăşoară un program lunar foarte ambiţios. Această ţară a reuşit o premieră mondială la începutul lunii ianuarie, când un vehicul spaţial al său, Chang’e-4, a reuşit să se plaseze cu succes pe faţa nevăzută a Lunii.

Misiunea Chang’e-5 are scopul de a colecta eşantioane lunare şi de a le aduce apoi pe Terra. Misiunea Chang’e-6 va fi la rândul ei o misiune ce vizează aducerea pe Pământ a unor mostre prelevate de pe Lună.

”Încă o dată, confirmăm prin acest acord că Franţa este ţara din lume care deţine cele mai multe cooperări spaţiale cu China”, a declarat Jean-Yves Le Gall.

Acordul semnat de CNES şi CNSA (China National Space Administration) prevede şi consolidarea cooperării celor două ţări în domeniul luptei împotriva modificărilor climatice.

Cele două agenţii au început să organizeze viitoarea lor misiune comună de monitorizare a Terrei, axată pe salinitatea oceanelor şi umiditatea solurilor, au precizat reprezentanţii CNES într-un comunicat.

În octombrie 2018, China a lansat un satelit oceanografic, CFOSat, construit în colaborare cu Franţa, pentru a observa interacţiunile dintre atmosferă şi ocean, dintre vânturi şi valuri. Datele obţinute de CFOSat vor deveni disponibile pentru comunitatea ştiinţifică internaţională în mai 2019, a precizat CNES.

China şi Franţa pregătesc şi o misiune în domeniul astronomiei, SVOM, ce vizează detectarea exploziilor de raze gamma, fenomenele care generează cele mai mari cantităţi de energie în Univers. Lansarea acestei misiuni este prevăzută pentru 2021.

Franța și China au semnat acorduri

China și Franța au semnat luni mai multe acorduri, inclusiv acorduri privind energia nucleară, schimburi culturale și energie curată. Beijing-ul și-a asumat angajamentul de a cumpăra 290 de aeronave Airbus A320 și 10 aeronave A350 de la producătorul european de avioane Airbus, informează Deutsche Welle.

Contractul, care implica inițial achiziționarea a 184 de avioane A320 pentru 13 companii aeriene din China, a fost anunțat prima oară în timpul vizitei de stat al lui Emmanuel Macron la Beijing, în ianuarie 2018.

Toate exporturile, inclusiv un acord care implică exporturi franceze de pui congelat, se ridică la suma totală de aproximativ 40 de miliarde de dolari.

China și Europa ar trebui să aibă o relație economică și comercială ”construită pe un cadru echitabil și echilibrat”, a spus Macron.

În pofida diferitelor fricțiuni, Franța cochetează cu ideea de a transforma Beijingul într-un partener de încredere, poziție care vine pe fondul politicii izolaționiste a Statelor Unite, promovate de Donald Trump sub sloganul ”America First”.

Un summit UE-China va avea loc pe data de 9 aprilie, la Bruxelles.

Astăzi, la Paris, președintele francez Emmanuel Macron, împreună cu cancelarul german Angela Merkel și președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, s-au întâlnit cu președintele chinez Xi Jinping, în încercarea de a-i prezenta o comunitate europeană unită în marile dosare internaționale.

Miza reuniunii care a avut loc astăzi a avut o importanță bivalentă pentru continentul european: de a se poziţiona în faţa Chinei ca un interlocutor credibil în încercarea de a o convinge să-şi canalizeze ambiţiile economice şi diplomatice spre regulile multilateralismului, iar, pe de altă parte, să încerce să unifice o Europă divizată în faţa apetitului Beijingului.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending