Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Nume de cod “RePowerEU”: Comisia Europeană a prezentat planul prin care UE să devină independentă de gazul din Rusia înainte de 2030

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Comisia Europeană a prezentat marți inițiativa “RePowerEU”, care reprezintă liniile generale ale unui plan menit să asigure independența Europei de combustibilii fosili din Rusia cu mult înainte de 2030, începând cu gazele naturale, măsura fiind accelerată ca urmare a agresiunii militare a Rusiei în Ucraina. Prin această inițiativă, Comisia Europeană propune ca, până la data de 1 octombrie, stocurile de gaz din Uniunii Europene să fie la 90% din capacitatea lor pentru a avea rezerve și cantități suficiente de gaz. Printre alternativele luate în calcul de Bruxelles se numără diversificarea aprovizionării cu gaze prin importuri mai mari de gaz natural lichefiat sau de la alți furnizori în afară de Rusia și punerea în aplicare a pachetului de reducere cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 care ar diminua consumul anual de gaze cu 30%.

Trebuie să devenim independenți de petrolul, cărbunele și gazele rusești. Pur și simplu nu ne putem baza pe un furnizor care ne amenință în mod explicit”, a declarat Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, subliniind că dependența prea mare de sursele de energie din Rusia trebuie combătută prin asigurarea unei aprovizionări fiabile, sigure și la prețuri accesibile cu energie pentru consumatorii europeni.

Conform unui comunicat al Comisiei Europene, acest plan prezintă, de asemenea, o serie de măsuri menite să răspundă creșterii prețurilor la energie în Europa și să reconstituie stocurile de gaze pentru iarna următoare, având în vedere că Europa se confruntă cu o creștere a prețurilor la energie de mai multe luni.

Executivul european precizează că REPowerEU va încerca să diversifice aprovizionarea cu gaze, să accelereze introducerea gazelor din surse regenerabile și să înlocuiască gazul pentru încălzire și producerea de energie electrică. Astfel, estimează Comisia Europeană, până la sfârșitul anului, cererea UE de gaz rusesc s-ar putea reduce cu două treimi.

“Trebuie să acționăm acum pentru a atenua impactul creșterii prețurilor la energie, pentru a ne diversifica aprovizionarea cu gaze pentru iarna viitoare și pentru a accelera tranziția către o energie curată. Cu cât trecem mai repede la energiile regenerabile și la hidrogen, combinate cu mai multă eficiență energetică, cu atât mai repede vom fi cu adevărat independenți și ne vom stăpâni sistemul energetic. Voi discuta ideile Comisiei cu liderii europeni la Versailles, la sfârșitul acestei săptămâni, și apoi voi lucra pentru a le pune rapid în aplicare împreună cu echipa mea”, a completat von der Leyen, în comunicat fiind citați și vicepreședintele executiv Frans Timmermans și comisarul european pentru energie Kadri Simson.

Inițiativa RePowerEU a primit undă verde din partea Colegiului Comisiei Europene în preambulul summitului liderilor europeni de la Versailles, ce va avea loc sub auspiciile președintelui francez Emmanuel Macron, iar în Declarația de la Versailles pe care o vor andosa, șefii de stat sau de guvern ar urma să cadă de acord asupra eliminării treptate a dependenței UE de importurile de gaz, petrol și cărbune din Rusia, un obiectiv susținut cu fermitate și de România.

Prima componentă a propunerii Comisiei Europene este reprezentată de măsurile de urgență privind prețurile la energie și stocarea gazelor, în completarea “Setului de instrumente privind prețurile la energie” al Comisiei din octombrie anul trecut, care a ajutat statele membre să atenueze impactul prețurilor ridicate asupra consumatorilor vulnerabili și care rămâne un cadru important pentru măsurile naționale.

Astfel, Comisia Europeană intenționează să prezinte, până în luna aprilie, o propunere legislativă prin care în UE ar urma să devină obligatorie umplerea, până la data de 1 octombrie a fiecărui an, în proporție de cel puțin 90 % din capacitate, a instalațiilor subterane de stocare a gazelor. Propunerea ar implica monitorizarea și punerea în aplicare a nivelurilor de umplere și ar crea mecanisme de solidaritate între statele membre. De asemenea, Comisia își continuă ancheta privind piața gazelor naturale ca răspuns la preocupările legate de posibilele denaturări ale concurenței de către operatori, în special Gazprom.

REPowerEU – eliminarea dependenței noastre de gazul rusesc înainte de 2030

Eliminarea treptată a dependenței europene de combustibilii fosili din Rusia poate fi realizată cu mult înainte de 2030, arată Comisia Europeană.

Pentru a face acest lucru, executivul european propune elaborarea unui plan REPowerEU, care va spori reziliența sistemului energetic la nivelul UE, bazat pe doi piloni:

1) Diversificarea aprovizionării cu gaze, prin intermediul unor importuri mai mari de gaz natural lichefiat (GNL) și prin conducte de la alți furnizori în afară de Rusia, precum și prin volume mai mari de producție și de importuri de biometan și de hidrogen regenerabil; reducerea mai rapidă a utilizării combustibililor fosili în locuințele, clădirile, industria și sistemul energetic european, prin stimularea eficienței energetice, prin creșterea surselor regenerabile de energie și a electrificării și prin remedierea blocajelor din infrastructură.

© European Commission Factsheet

2) Punerea integrală în aplicare a propunerilor Comisiei “Fit for 55” ar reduce consumul anual de gaze cu 30%, echivalentul a 100 de miliarde de metri cubi până în 2030. Cu măsurile din planul REPowerEU, Comisia consideră că UE ar putea elimina treptat cel puțin 155 de miliarde de metri cubi de gaze, ceea ce este echivalent cu volumul importat din Rusia în 2021. Aproape două treimi din această reducere a importurilor poate fi realizată în decurs de un an, punând capăt dependenței excesive a UE de un singur furnizor. Comisia propune să colaboreze cu statele membre pentru a identifica cele mai potrivite proiecte pentru atingerea acestor obiective, pe baza activității ample desfășurate deja în cadrul planurilor naționale de redresare și de reziliență.

© European Commission Factsheet

Noua realitate geopolitică și a pieței energetice ne impune să accelerăm drastic tranziția către o energie curată și să creștem independența energetică a Europei față de furnizorii nesiguri și față de combustibilii fosili volatili. În urma invaziei Ucrainei, argumentele în favoarea unei tranziții rapide către o energie curată nu au fost niciodată mai puternice și mai clare“, mai transmite Comisia Europeană.

UE importă 90 % din consumul său de gaze, Rusia asigurând aproximativ 45 % din aceste importuri, în proporții diferite în funcție de statele membre. De asemenea, Rusia furnizează aproximativ 25% din importurile de petrol și 45% din importurile de cărbune.

Potrivit statisticilor europene, România este țara din Uniunea Europeană cu cea mai redusă nevoie de gazul rusesc, aproximativ 10% din necesarul energetic național provenind din Rusia. Finlanda, Estonia și Letonia sunt țările din UE cu cea mai mare dependență de gazul provenit din Rusia.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

COMISIA EUROPEANA

Întreprinderile din UE trebuie ”să se europenizeze”. Comisia Europeană prezintă o strategie privind piața unică pentru a reduce barierele existente care frânează comerțul și investițiile în interiorul Uniunii

Published

on

© European Union, 2016/Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a prezentat miercuri o strategie privind piața unică pentru a crea o piață internă a UE mai simplă, mai transparentă și mai puternică.

Potrivit unui comunicat al instituției europene, strategia stabilește acțiuni îndrăznețe pentru a coborî barierele existente care frânează comerțul și investițiile în interiorul UE, pentru a ajuta IMM-urile să funcționeze și să își extindă activitățile și pentru a ușura activitatea întreprinderilor prin stimularea digitalizării.

Strategia invită statele membre să contribuie la transformarea pieței UE în cea mai bună alegere pentru întreprinderi, lucrători și consumatori.

”Într-o lume incertă, primii parteneri ai europenilor trebuie să fie ei înșiși europenii. Este timpul ca întreprinderile europene să se <<europenizeze>> înainte de a se <<internaționaliza>>. Strategia de astăzi face ca piața unică să fie mai simplă, mai transparentă și mai puternică, facilitând viața întreprinderilor și ridicând principalele bariere care, și în prezent, împiedică comerțul în interiorul UE. Strategia de astăzi stabilește o nouă abordare și o nouă metodă. Prin conjugarea eforturilor noastre, putem spori beneficiile tuturor de pe urma pieței unice, piatra de temelie economică și socială a Europei”, a declarat Stéphane Séjourné, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, răspunzător pentru prosperitate și strategie industrială.

Comisia Europeană observă că, în fața volatilității economice și tensiunilor comerciale, piața UE reprezintă principalul motor al competitivității europene.

Piața UE a crescut PIB-ul UE cu cel puțin 3-4 % și a creat 3,6 milioane de locuri de muncă de la crearea sa. Finalizarea în continuare a pieței unice ar dubla câștigurile deja obținute.

Potrivit unui comunicat al Reprezentanței Comisiei Europene în România, strategia privind piața unică se axează pe mai multe priorități:

Eliminarea barierelor: deși recunoaște necesitatea de a depune eforturi pentru eliminarea tuturor barierelor, strategia se axează pe eliminarea celor mai dăunătoare 10 bariere raportate de întreprinderi – cele ”zece cumplite”: înființarea și operațiunile complicate ale întreprinderilor; norme complexe ale UE; lipsa de asumare a responsabilității de către statele membre; recunoașterea limitată a calificărilor profesionale; lipsa unor standarde comune; norme fragmentate privind ambalarea; neconformitatea produsului; reglementări naționale restrictive și divergente privind serviciile; norme împovărătoare pentru detașarea lucrătorilor în sectoarele cu risc scăzut; constrângeri teritoriale nejustificate în materie de aprovizionare care determină prețuri ridicate pentru consumatori.

Acestea sunt barierele care împiedică cel mai mult libera circulație a bunurilor și serviciilor și îngreunează valorificarea deplină de către întreprinderi și cetățeni a pieței unice europene, constată Comisia Europeană.

Acestea au fost identificate pe baza unor consultări cuprinzătoare cu părțile interesate. Eliminarea acestora va îmbunătăți libera circulație a produselor sigure, furnizarea transfrontalieră de servicii și simplificarea înființării și funcționării întreprinderilor în întreaga UE.

Un nou dinamism în sectorul serviciilor din Europa: serviciile reprezintă cea mai mare parte a economiei europene, dar comerțul lor transfrontalier stagnează. Strategia se axează pe sectoare specifice de servicii și propune:

  • să prezinte o lege privind serviciile de construcții și o nouă lege a UE privind livrările pentru a moderniza normele atât în sectorul construcțiilor, cât și în sectorul poștal și al coletelor;
  • facilitarea serviciilor legate de industrie, cum ar fi instalațiile, serviciile de întreținere și reparații;
  • să sprijine statele membre în ceea ce privește scutirea serviciilor reglementate pentru întreprinderi de reglementările inutile.

Toate aceste acțiuni vor completa inițiativele în curs din sectoarele energiei, telecomunicațiilor, transporturilor și serviciilor financiare.

Sprijinirea dezvoltării și creșterii IMM-urilor: Pentru a ajuta IMM-urile să profite la maximum de oportunitățile de extindere ale pieței unice, Comisia introduce o nouă definiție a întreprinderilor mici cu capitalizare medie, extinzând unele dintre beneficiile acordate IMM-urilor la aceste țări sud-mediteraneene.

Strategia propune un ”ID pentru IMM-uri”, un instrument online care oferă o modalitate simplă de verificare a statutului de IMM.

În plus, rețeaua reprezentanților pentru IMM-uri va promova măsuri de sprijinire și facilitare a activității IMM-urilor în comerțul transfrontalier. Aceste noi inițiative sunt publicate împreună cu cel mai recent raport anual privind IMM-urile europene, care evidențiază creșterea preconizată a valorii adăugate și a ocupării forței de muncă în rândul IMM-urilor.

Simplificarea normelor existente și transformarea digitalizării în normă: ca parte a angajamentului Comisiei de a reduce sarcina administrativă și de reglementare pentru întreprinderi, Comisia publică astăzi și un al patrulea pachet omnibus de simplificare pentru întreprinderi.

Măsurile reduc costurile administrative anuale ale întreprinderilor cu 400 de milioane de euro. Printre altele, întreprinderile vor putea să transmită documente în format digital pentru a respecta obligațiile care le revin în temeiul anumitor acte legislative armonizate ale UE privind produsele și pentru a furniza instrucțiuni privind produsele în format digital, mai degrabă decât pe suport de hârtie.

Citiți și: Comisia Europeană propune măsuri de simplificare pentru a economisi încă 400 de milioane de euro pe an pentru întreprinderile din UE

Îmbunătățirea asumării în comun a responsabilității pentru piața unică: pentru ca beneficiile pieței unice să devină mai tangibile, este important să se sporească asumarea politică comună a acesteia cu statele membre.

În acest scop, statele membre ar trebui să numească un reprezentant la nivel înalt al pieței unice (”Sherpa”) care să supravegheze aplicarea normelor UE privind piața unică.

Statele membre sunt, de asemenea, încurajate să prevină barierele din calea pieței unice prin evaluarea proporționalității proiectelor lor de măsuri naționale.

De la crearea sa în urmă cu peste 30 de ani, piața unică a fost un catalizator puternic pentru creșterea economică, prosperitatea și solidaritatea Europei.

Cu 26 de milioane de întreprinderi și 450 de milioane de consumatori, Europa este în prezent a doua piață mondială ca mărime, cu un PIB de 18 mii de miliarde de euro, reprezentând 18 % din economia mondială.

 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană propune măsuri de simplificare pentru a economisi încă 400 de milioane de euro pe an pentru întreprinderile din UE

Published

on

© European Union, 2024

Comisia Europeană propune reducerea cu 400 de milioane de euro a costurilor administrative anuale pentru întreprinderi, adăugându-se la cele 8 miliarde de euro deja vizate prin eforturi de simplificare anterioare. Cu o nouă categorie de plafoane mici și medii, măsurile vor reduce obligațiile de conformitate și, prin urmare, vor elibera resurse pentru creștere și investiții în întreaga piață unică.

Potrivit comunicatului oficial, măsurile stimulează stimularea IMM-urilor să se extindă, să digitalizeze procesele de reglementare, să reducă birocrația și sprijină obiectivul Comisiei de a reduce costurile administrative cu 25% în ansamblu și cu 35% pentru IMM-uri până la sfârșitul acestui mandat.

Deblocarea sprijinului specific pentru întreprinderile mici cu capitalizare medie

Atunci când IMM-urile depășesc 250 de angajați, ele devin întreprinderi mari în temeiul normelor actuale și se confruntă cu o creștere bruscă a obligațiilor de conformitate. Această „margine abruptă” poate descuraja creșterea economică și poate limita competitivitatea. Prin urmare, Comisia Europeană identifică o nouă categorie de întreprinderi, întreprinderile mici cu capitalizare medie, și anume întreprinderile cu mai puțin de 750 de angajați; și fie o cifră de afaceri de până la 150 de milioane EUR, fie active totale de până la 129 de milioane EUR.

Aceste întreprinderi mici cu capitalizare medie – aproape 38 000 de întreprinderi din UE – vor avea acces pentru prima dată la anumite beneficii existente pentru IMM-uri, cum ar fi derogări specifice în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor (RGPD) sau norme simplificate, cum ar fi normele privind prospectul, care simplifică și reduc costurile listării țărilor sud-mediteraneene la bursă.

Scutirea de la înregistrarea gazelor fluorurate cu efect de seră

Aproximativ 10 000 de întreprinderi, numai în 2026, nu vor mai trebui să se înregistreze pe portalul UE privind gazele fluorurate cu efect de seră în temeiul modificărilor propuse.

În prezent, toți importatorii și exportatorii de produse care conțin gaze fluorurate (gaze fluorurate) trebuie să se înregistreze. Aproximativ 2.000 de noi companii solicită înregistrarea în fiecare lună, mulți dintre ei mici dealeri de mașini importând sau exportând câteva mașini second-hand cu gaze fluorurate în sistemul de aer condiționat. Modificarea propusă va reduce sarcina de asigurare a conformității pentru întreprinderile mai mici care gestionează volume comerciale limitate, menținând în același timp obiectivele climatice ale regulamentului.

Păstrarea evidențelor în funcție de riscuri

Propunerea de astăzi simplifică obligația de păstrare a evidențelor prevăzută în RGPD, ținând seama de nevoile și provocările specifice ale întreprinderilor și organizațiilor mici și mijlocii, asigurând, în același timp, protecția drepturilor persoanelor fizice. Propunerea scutește țările sud-mediteraneene și organizațiile cu mai puțin de 750 de angajați, pe lângă IMM-uri.

IMM-urile, țările sud-mediteraneene și organizațiile cu mai puțin de 750 de angajați vor avea obligația de a păstra evidențe numai atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal prezintă un „risc ridicat” în temeiul RGPD. Prin concentrarea cerințelor de păstrare a evidențelor asupra activităților cu risc ridicat, organizațiile își pot dedica resursele domeniilor în care protecția datelor este cea mai critică, menținând în același timp standarde ridicate de protecție a datelor.

De la hârtie la digital

Propunerea va accelera tranziția digitală, eliminând cerințele greoaie pe suport de hârtie din legislația privind produsele. Normele actuale ale UE impun în continuare întreprinderilor să furnizeze declarații de conformitate pe suport de hârtie, instrucțiuni de utilizare și altele. Prin digitalizarea acestor cerințe, întreprinderile pot transmite și distribui informații mai ușor, iar autoritățile naționale pot verifica conformitatea într-un mod mai eficient.

Securitate juridică prin specificații comune

Întreprinderile, inclusiv IMM-urile și țările sud-mediteraneene, vor avea o cale clară de a demonstra că produsele lor îndeplinesc cerințele UE, chiar și atunci când nu sunt disponibile standarde armonizate la nivelul UE. Acest lucru le va oferi mai multă securitate juridică, va reduce costurile și va spori competitivitatea.

Introducerea treptată a obligațiilor de diligență necesară pentru baterii

Pentru a ajuta industria bateriilor să facă față provocărilor legate de aprovizionarea cu materii prime în perioade incerte, Comisia acordă întreprinderilor mai mult timp pentru a se pregăti pentru noile norme privind diligența necesară.

Termenul pentru respectarea acestor norme va fi amânat cu doi ani, din 2025 până în 2027. Acest lucru oferă, de asemenea, mai mult timp pentru înființarea unor organisme terțe de verificare.

În plus, orientările privind diligența necesară vor fi publicate cu un an înainte ca obligațiile să intre în vigoare. Acest lucru va oferi orientări în timp util întreprinderilor și va contribui la asigurarea unei puneri în aplicare mai bune a noilor norme.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Roxana Mînzatu va prezenta un plan dedicat sectorului îngrijirilor: „Viitorul buget al UE și Fondul Social European+ reprezintă instrumente-cheie de sprijin”

Published

on

© Roxana Mînzatu/ Facebook

Comisia Europeană sprijină în mod concret statele membre, atât prin fonduri europene investite în creșe, grădinițe și formarea lucrătorilor sociali, cât și prin legislație, precum Directiva privind echilibrul dintre viața profesională și cea de familie (ex: concediul paternal), Directiva privind salariul minim adecvat sau cea privind transparența salarială, a transmis marți vicepreședinta executivă a Comisiei Europene, Roxana Mînzatu.

„Am fost în Parlamentul European, unde am dezbătut cu eurodeputații despre strategia UE în domeniul îngrijirii – cu un accent pe decalajul dintre femei și bărbați în activitatea de îngrijire, uneori ca parte a vieții de familie, pentru aparținători – de la copii la vârstnici sau la persoane cu dizabilități –, alteori drept serviciu prestat de femei, fără forme legale, fără asigurări sociale, fără contribuții la pensie, fără cursuri de formare sau profesionalizare”, a scris Roxana Mînzatu, pe Facebook.

 

Ea le-a transmis eurodeputaților că, în acest mandat, va lucra și va prezenta un plan dedicat sectorului îngrijirilor – inclusiv profesionalizării, condițiilor de lucru, fiscalizării și asigurării sociale a acestui tip de muncă.

„Remodelarea și dezvoltarea sectorului îngrijirilor este o investiție socială cheie, pentru a permite femeilor să lucreze, să crească profesional, să acceadă la joburi în sectoare bine plătite, să ajungă la vârsta pensionării și să primească pensii egale cu bărbații, la muncă egală”, a adăugat Roxana Mînzatu.

De asemenea, vicepreședinta executivă a Comisiei Europene a subliniat că viitorul buget european și Fondul Social European+ reprezintă instrumente-cheie de sprijin.

„Și, la fel de important, am transmis parlamentarilor că susținem activ un cadru european de dialog între miniștrii finanțelor și miniștrii responsabili cu politicile sociale din cele 27 de state membre”, a precizat aceasta.

Totodată, Roxana Mînzatu a salutat revenirea Marii Britanii în programul Erasmus+, considerând-o „una dintre veștile bune ale zilei”.

„Revenirea Marii Britanii în programul Erasmus+ este una dintre veștile bune ale zilei. La Politico Europe am discutat despre această perspectivă clară, agreată de cei doi parteneri – UE și Regatul Unit –, dar și despre pregătirea unei vize speciale pentru tinerii care vor să călătorească, să studieze, să facă voluntariat, să lucreze în completarea studiilor. La invitația Roma Education Fund, am avut această conversație cu reporterii Politico despre cum schimbăm paradigma investițiilor în integrarea populației rome pe piața muncii”, a mai spus Mînzatu.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
ROMÂNIA27 minutes ago

Premierul interimar Cătălin Predoiu: Investițiile americane în economia românească consolidează Parteneriatul Strategic cu SUA

COMISIA EUROPEANA52 minutes ago

Întreprinderile din UE trebuie ”să se europenizeze”. Comisia Europeană prezintă o strategie privind piața unică pentru a reduce barierele existente care frânează comerțul și investițiile în interiorul Uniunii

ROMÂNIA1 hour ago

IER: Alegerea profesorului Vasile Pușcaș ca membru al Academiei Europaea, o recunoaștere a excelenței în cercetarea din România

COMISIA EUROPEANA1 hour ago

Comisia Europeană propune măsuri de simplificare pentru a economisi încă 400 de milioane de euro pe an pentru întreprinderile din UE

SĂNĂTATE2 hours ago

Inițiativa deputatului Ovidiu Cîmpean privind vaccinarea gratuită anti-HPV pentru tinerii până la 26 de ani, adoptată: Votul de azi este pentru viață

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Trump a evaluat greșit capacitatea sa de a-l influența pe Putin, spune ministrul german al Apărării

ROMÂNIA2 hours ago

Senatori din Comisia pentru relații externe a Senatului SUA îl felicită pe președintele ales Nicușor Dan, evocând “alianța indestructibilă între România și Statele Unite”

SĂNĂTATE2 hours ago

Deputatul Alexandru Rogobete, apel la prioritizarea reală a sănătății: Sănătatea nu se negociază. Nu se amână. Nu se ignoră

INTERNAȚIONAL2 hours ago

Zelenski a discutat cu Macron și Starmer despre consolidarea sprijinului pentru Ucraina și acțiunile comune din cadrul „Coaliției celor Dispuși”

SUA3 hours ago

Secretarul de stat al SUA se așteaptă ca Rusia să își prezinte termenii privind un armistițiu ”în câteva zile”: Vom ști mai multe despre adevăratele lor intenții

U.E.1 day ago

Von der Leyen: Bugetul actual al UE a fost proiectat pentru o lume care nu mai există. Următorul trebuie să fie flexibil, coerent, descentralizat și simplificat

EDUCAȚIE2 days ago

Ministrul Daniel David a prezentat raportul de diagnostic al educației și cercetării din România: Șase copii din 20 de se află în zona de analfabetism funcțional

ROMÂNIA1 week ago

Decidenți din Parlamentul României și European își exprimă deschiderea de a consolida dialogul cu mediul de afaceri românesc pentru a crește absorbția fondurilor europene: România trebuie să rămână ancorată în UE

ROMÂNIA1 week ago

Radu Burnete, directorul executiv al Confederației Concordia reliefează caracterul vital al fondurilor UE pentru economia românească: Dacă nu aducem fiecare euro în țară, ne paște recesiunea

ROMÂNIA1 week ago

Romanian Business Leaders face apel la dialog între decidenții politici și antreprenori și avansează un set de 10 măsuri concrete pentru a accesa ”mai mulți bani” europeni, ”mai repede și mai bine”

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Finanțelor, vești bune de la Bruxelles: România va încasa pe 10 iunie 1,3 miliarde de euro din a treia cerere de plată din PNRR

U.E.2 weeks ago

„Stare de urgență în gândire și acțiune”: Von der Leyen și noul cancelar german susțin mobilizarea rapidă privind competitivitatea UE, sprijinirea Ucrainei și gestionarea migrației

ROMÂNIA2 weeks ago

Marcel Boloș confirmă riscul de suspendare a fondurilor europene dacă reforma fiscală nu este implementată

ROMÂNIA2 weeks ago

Boloș: România pregătește cererea de plată nr. 4 din PNRR de 5.7 mld. de euro. La finalul lunii mai, vor fi încasate 1,3 mld. de euro din cererea de plată nr. 3

ROMÂNIA2 weeks ago

Marcel Ciolacu: Am ales ordinea, nu haosul. România are nevoie de un președinte cu majoritate parlamentară

Trending