Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Siegfried Mureșan: ”Noi, pro-europenii, va trebui să lucrăm împreună, mai strâns și mai puternic decât până acum, pentru a apăra Europa de eurosceptici.” (partea I)

Published

on

Siegfried Muresan_soloÎn săptămâna plenară 14 – 17 iulie, dedicată alegerii lui Jean-Claude Juncker la Președinția Comisiei Europene, Calea Europeană a discutat cu europarlamentarii români despre principalele provocări ale noului mandat în Parlamentul European. Astăzi vă prezentăm prima parte a celui de-al doilea interviu realizat în exclusivitate de redactorul nostru, Andra Avram, cu eurodeputatul român, membru al grupului Partidului Popular European (PPE) și vicepreședinte al Comisiei pentru Buget, Siegfried Mureșan.

Siegfried Mureșan, despre prezența euroscepticilor în PE: „Euroscepticii ne vor obliga pe noi să spunem oamenilor de ce Uniunea Europeană este bună”

Andra Avram (A.A.): Problema euroscepticilor este o problemă intens dezbătută în ultima perioadă, în special după alegerile din 25 mai. Ținând cont de faptul că acestea sunt primele alegeri organizate după noul tratat, cel de la Lisabona, prin intermediul căruia se dorește o apropiere a Uniunii Europene de cetățean, cum interpretați dumneavoastră prezența lor în Parlamentul European?

Siegfried Mureșan (S.M.): Grupul euroscepticilor acum, după alegerile din 2014, este un pic mai mare decât a fost înainte de aceste alegeri, însă, în același timp, este mai mic decât noi, pro-europenii, ne-am fi așteptat, decât ne-am fi temut. Însă, de ce este mai mare? Fiindcă este clar că acești parlamentari, în parte eurosceptici, în parte naționaliști, unii chiar extremiști – de extremă stânga sau de extremă dreapta – dau o voce unor îngrijorări ale oamenilor, ale populației. Ei, practic, pun întrebări pe care și oamenii și le pun, întrebări legitime, întrebări, în parte, corecte. Din păcate, răspunsul pe care ei îl dau nu este un răspuns corect, nu este un răspuns care să includă întotdeauna realitatea din societate. Este, de multe ori, un răspuns abstract, teoretic, unilateral, care nu ține cont de constrângeri, de corelații între diferite fenomene și, practic, de realitatea din teren. De aceea, părerea mea este următoarea: unu la mână, faptul că ei au crescut ca număr ne va obliga pe noi, partidele tradiționale, pro-europene, care credem că Uniunea Europeană este în continuare răspunsul la multe dintre îngrijorările și provocările cu care ne confruntăm, să lucrăm împreună. Iar acesta este unul dintre lucrurile care este fundamental diferit în Parlamentul European după alegerile din 2014. Noi, Partidul Popular European, cel mai mare grup, cel care, de bine, de rău, am câștigat aceste alegeri, vom colabora mult mai strâns cu celelalte forțe pro-europene: cu social-democrații, cu liberalii, chiar și cu verzii, pentru a apăra Europa tocmai de acești populiști extremiști și naționaliști. Iar acest lucru s-a văzut și astăzi (n.red. – 15 iulie) în plenul Parlamentului, când l-am votat pe viitorul președinte al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker. Acesta a obținut 422 de voturi. Noi, Partidul Popular European, avem 220 de europarlamentari, după ce Norica Nicolai a trecut la ALDE. Socialiștii au în jur de 191, adunat 411 voturi. Juncker a obținut 422. Țineți cont că, de la socialiști, unii nu l-au votat pe Juncker, laburiștii britanici și alții. În aceste condiții, este clar că dintre cele 422 de voturi, au venit voturi de la liberali, de la verzi, iar Jean-Claude Juncker a spus, după alegeri, că vrea o coaliție mai largă, pentru că Europa este asediată din toate părțile de populiști, dar și de felurite provocări: iată situația din vecinătatea estică, problemele economice pe care trebuie să le depășim, migrația din Nordul Africii etc. Juncker spune, este nevoie de o colaborare puternică în Parlamentul European, între forțele pro-europene, popularii, socialiștii, liberalii și verzii, fiind cei care l-au și susținut, în principal, pentru a deveni Președintele Comisiei. Sigur, acesta va trebui să poarte puternic amprenta grupului care a câștigat alegerile la nivel european, PPE, dar și noi știm că va trebui să facem concesii, iar programul lui Juncker include și elemente ale altor familii politice – și este bine că este așa. Nu sunt foarte îngrijorat de prezența euroscepticilor, și iată ce s-a întâmplat la votul asupra lui Jean-Claude Juncker, când acesta a vorbit despre moneda comună, euro, pe care o folosesc deja cetățeni din 18 state, o vom folosi și noi în România în câțiva ani, despre beneficiile acesteia, despre faptul că este o sursă de oportunități, ea nu divide, ci trebuie să unească, să întărească Europa etc., 80% din plenul Parlamentului l-au susținut, l-au aplaudat. Scepticii au fost vocali, gălăgioși, împotrivă, însă au fost 10%; noi am fost 80%. De aceea, vor face zgomot, îi vom auzi, atâția cât sunt, 10%, însă, instituțional, vor avea impact zero asupra politicilor noastre, în următorii cinci ani. Noi, europenii, va trebui să lucrăm altfel decât am lucrat până acum, împreună, mai puternic, tocmai pentru a apăra Europa de aceștia. Impactul lor media va fi mare, însă asta ne va determina și ne va obliga și pe noi să le explicăm oamenilor care sunt avantajele Uniunii Europene – ceea ce este foarte bine, oamenii au dreptul să știe, nici noi nu trebuie să ne complacem în a păstra dezbaterea la un nivel superficial, ci ne va obliga să mergem către oameni și să explicăm de ce Uniunea Europeană este bună și cum poate fi ea perfecționată. Nici eu nu cred că UE este perfectă, și eu cred că multe lucruri pot fi făcute mai bine, cum ar fi reducerea birocrației, dar cred, totodată, că este răspunsul la multe dintre problemele pe care le avem. Cred, deci, că euroscepticii ne vor obliga pe noi să spunem de ce Europa este bună, să le explicăm oamenilor, să comunicăm mai mult, ceea ce este bine – iar Jean-Claude Juncker este omul potrivit pentru a purta acest drapel în următorii cinci ani, ca președinte al Comisiei Europene.

Democratizarea UE: „Oamenii trebuie să știe ce facem noi aici, în Parlament”

A.A.: Vorbeam despre Tratatul de la Lisabona, și de faptul că alegerile au fost organizate în conformitate cu acesta. Priviți acest lucru ca fiind un pas înspre democratizarea Uniunii Europene, înspre aducerea instituțiilor acesteia mai aproape de cetățean?

muresan_junckerS.M.: Da, categoric. Categoric, oamenii trebuie să știe ce facem noi, în Parlament. Pe mine m-a bucurat, de exemplu, faptul că în plenul dezbaterii, care a durat mai mult de 2 ore, tribunele cu vizitatori au fost pline pe toată durata dezbaterii. Acesta a fost un lucru bun. A fost la fel și la ședința de constituire a Parlamentsului, acum două săptămâni, când l-am ales pe Președintele PE. Eu vreau ca oamenii să vină aici, să vadă cu ce ne ocupăm, să ne spună ce părere au și, în special, mie, ca parlamentar, să-mi spună ce pot face mai bine, să mă critice dacă simt că pot face ceva mai bine. Mă bucur că oamenii vin înspre noi, dar este totodată și obligația noastră să mergem spre ei: eu, ca parlamentar, ca ales, am obligația să merg și să le explic oamenilor ce fac. Da, sunt pentru mai multă transparență. Iar, legat de democrație – iată, exemplul alegerii lui Juncker la Președinția Comisiei Europene, tratatul spune așa: Consiliul European, reuniunea șefilor de state și de guverne, desemnează un candidat în lumina rezultatului alegerilor, candidat pe care, după aceea, Parlamentul îl va alege. Aceasta este o procedură nouă, care dă Parlamentului mai multe drepturi decât a avut până acum. Parlamentul a fost tentat să-și maximizeze rolul, iar șefii de state și de guverne, în Consiliul European, au dorit să-și conserve rolul: ei au decis, în trecut, Președintele Comisiei. A fost greu de conceput că nu va mai fi așa acum. Or, adevărul este undeva la mijloc: nici Parlamentul nu decide de unul singur, nici Consiliul nu o mai poate face, cum a făcut-o până acum. Aceste două instituții trebuie, practic, să se pună de acord, pentru că au, fiecare, un rol egal în desemnarea și alegerea Președintelui Comisiei. Ce a însemnat desemnarea lui Juncker în lumina rezultatului alegerilor? Faptul că acestea au fost câștigate de Partidul Popular European, iar noi, PPE, am avut un candidat, pe Jean-Claude Juncker, pe care l-am prezentat dinainte de aceste alegeri. Și eu am mers la oameni, în campanie, și le-am spus că Juncker va fi candidatul nostru. Consiliul l-a desemnat pe Juncker, noi, în Parlament, l-am ales, evident, cu sprijinul celorlalte formațiuni politice. În concluzie, da, a fost mai multă democrație, în acest sens, însă este doar un prim pas. Pe termen lung, se poate face mai mult. Jean-Claude Juncker a fost, de-a lungul campaniei electorale, în multe țări europene, nu a reușit să meargă în toate. Numele său, însă, nu a fost pe niciun buletin de vot, în niciun stat european – pentru aceasta, prim-ministrul britanic l-a contestat. Eu i-am răspuns lui David Cameron: din 650 de circumscripții electorale din Marea Britanie, numele lui David Cameron, la alegerile parlamentare naționale, a fost pe buletinul de vot într-o singură circumscripție. În celelalte 649, oamenii nu au votat „David Cameron”. Dar sigur știau cu toții că, dacă votează cu Partidul Conservator, Cameron va fi viitorul prim-ministru. Revenind la cazul UE, Juncker este cunoscut doar într-o serie de state europene, în principal în statele din zona euro, fiindcă el a fost președintele Grupului Euro, care este reuniunea miniștrilor de finanțe din zona Euro. În aceste state, este foarte cunoscut: a luat decizii importante pentru aceste state, a vizitat aceste țări, a fost prezent mediatic. În statele din afara zonei euro, nu este atât de cunoscut, nici el nu le cunoaște foarte bine, în special în ceea ce privește clasa politică. Eu, se întâmplă să fi avut șansa să lucrez cu el, în calitate de consilier principal pe afaceri economice al PPE, tocmai fiindcă el a prezidat reuniunea miniștrilor de finanțe din zona Euro. Domnia sa nu a lucrat cu mulți oameni politici din România, de aceea este, printre altele, și un apel pe care îl fac înspre europarlamentarii din România, și înspre alți oameni politici, înspre Guvern, înspre miniștrii, de a căuta contactul cu noul Președinte al Comisiei Europene, pentru a-i prezenta realități, proiecte, idei, și pentru a se prezenta ei înșiși. Este important pentru Președintele Comisiei Europene să cunoască clasa politică, și cât mai bine, din orice stat. O cunoaște din multe state, o va face, sunt convins, și cu România – nu este sub nicio formă o critică la adresa lui Juncker. Revenind la capitolul democrație și transparență – în alte state, Germania, spre exemplu, oamenii au știut că, dacă votează cu partidul lui Angela Merkel, cu Uniunea Creștin-Democrată, Jean-Claude Juncker va fi președintele Comisiei Europene, și poate asta a contat, a influențat decizia de vot. La fel cum, poate, unii oameni care au votat cu Partidul Social-Democrat din Germania, au fost influențați de faptul că Schulz a fost candidatul. În alte state, poate că această influență a fost mai mică, Juncker nefiind cunoscut, poate și partidele sau guvernele nevrând sau chiar nefiind atrase de asocierea cu acesta, poate și pentru faptul că nu se regăseau complet în agenda programului său. Practic, am făcut acest pas, am făcut campanie electorală pentru Juncker, l-am prezentat drept candidatul nostru, candidatul PPE-ului, cu toate că numele său nu a fost pe buletinul de vot. Sigur, o alegere directă a Președintelui Comisiei Europene de către oameni pare o utopie acum, este poate o viziune pe termen lung, greu de îndeplinit acum. Însă, poate la următoarele alegeri, să avem liste transeuropene, astfel încât măcar o parte a membrilor Parlamentului European să fie aleși la nivel european: 10, 20, 30 – să existe o listă a Partidului Popular European care să fie supusă la vot în toate statele membre. Atât noi, cât și socialiștii europeni, liberalii europeni, cu toții să venim cu câte o listă, astfel încât oamenii să voteze acea listă în paralel, în plus față de europarlamentarii naționali. Acestea sunt încă discuții, vom vedea – însă acesta a fost clar un pas înspre democrație, cred că este loc de și mai multă.

Implicarea Uniunii Europene în procesul de luare a deciziilor: „Uniunea Europeană trebuie să se implice doar în acele domenii în care poate aduce un plus de valoare”

A.A.: În corelație cu procesul democratizării Uniunii Europene – sunt încă anumite sectoare în interiorul statelor, în care Uniunea Europeană nu are acces la nivelul politicilor. Spre exemplu, domeniul politicilor de sănătate, cel al educației, cel al taxelor și impozitelor – toate acestea sunt preocupări principale în viața cetățeanului european, conform celui mai recent Eurobarometru, în timp ce probleme precum criminalitatea, infracționalitatea, terorismul sau siguranța frontierelor sunt preocupări des menționate de liderii politici în programele acestora. Considerați că aceste domenii, ce reprezintă la momentul actual un interes major pentru cetățeanul european, sunt domenii în care Uniunea Europeană ar trebui să aibă acces și putere de decizie și de intervenție, la nivelul politicilor?

S.M.: Sigur, faptul că acestea sunt preocupări ale cetățenilor nu înseamnă automat că Uniunea Europeană trebuie să se implice. Eu cred că Uniunea Europeană trebuie să se implice acolo unde aduce valoare adăugată, acolo unde poate rezolva problemele mai bine decât o pot face statele sau decât se poate face la nivel regional. Cred, categoric, în principiul subsidiarității: decizia să fie luată cât mai aproape de cetățean. Eu am bătut țara, în lung și în lat de-a lungul campaniei electorale, m-am întâlnit cu oameni, iar acest lucru m-a ajutat foarte mult, fiindcă am aflat care sunt problemele lor. Însă, de cele mai multe ori, tot de la ei am auzit și soluțiile, pentru că acolo, la nivel local, la nivel de comună, oamenii își cunosc cel mai bine problemele, mai bine decât le cunosc oamenii politici de la Bruxelles. De multe ori, au nevoie doar de un ajutor pentru a-și putea rezolva problemele. Astfel, eu vreau ca deciziile să fie luate cât mai aproape de oameni, la nivel local dacă se poate, la nivel regional, la nivel național, și vreau ca Uniunea Europeană să intervină doar acolo unde dovedește că o poate face mai bine. Dacă oamenii așteaptă ca anumite lucruri să fie rezolvate, nu înseamnă automat și că Uniunea Europeană o poate face mai bine. Legat de migrație, criminalitate, etc., și preocuparea în mică măsură a oamenilor față de acestea – asta înseamnă că oamenii se simt în siguranță în Europa, iar acesta este un lucru bun. Mai mult, este un bun în sine pe care îl avem, dar pe care trebuie să îl prețuim, și asta nu înseamnă că nu trebuie în continuare să facem o politică de afaceri interne, de securitate, serioasă și riguroasă, tocmai pentru a păstra acest bun pe care îl avem. Mie în campanie mi s-a părut că principala grijă a oamenilor sunt locurile de muncă, bune, stabile. Cei care nu au vor un loc de muncă, cei care-l au deja vor să fie siguri că-l vor avea și mâine. Acum, aceasta este principala grijă a oamenilor fiindcă am trecut printr-o perioadă economică dificilă, fiindcă șomajul este mare. Dacă șomajul ar fi mic, probabil că locurile de muncă nu vor mai fi prima îngrijorare a oamenilor. Faptul că terorismul sau criminalitatea sunt printre ultimele îngrijorări ale oamenilor, asta îmi spune mie, ca europarlamentar, că politicile noastre sunt de succes, dar asta nu înseamnă că trebuie să începem să neglijăm aceste domenii. În continuare, ele trebuie să reprezinte o preocupare, pentru ca nivelul de siguranță să rămână ridicat. Astfel, Uniunea Europeană trebuie să se implice doar în acele domenii în care poate aduce un plus de valoare; eu nu vreau o Uniune Europeană care să se implice peste tot, care să-mi dicteze ce să mănânc la prânz sau ce să mănânc seara.

A.A.: Pe de altă parte, putem vorbi și despre faptul că doar anumite state ale Uniunii Europene sunt influențate într-o mai mare măsură de aceste politici decât altele. Și mă refer aici la zone care reprezintă granița Uniunii Europene, spre exemplu Malta, Italia, Grecia, cele care se confruntă cel mai des cu problema aceasta…

S.M.: Da, așa este, e clar că migrația e o problemă europeană, și nu doar o problemă națională, doar a acelor state. Este nevoie de solidaritate, de ajutor, de soluții europene care, în mare parte, există deja. La fel cum și îngrijorările noastre din România sunt altele decât cele din alte state, eventual. Iată, în zona euro, spre exemplu, una dintre principalele îngrijorări ale oamenilor a fost stabilitatea monedei unice. În România, stabilitatea euro nu este una dintre principalele îngrijorări ale noastre, și nu este ceea ce așteptăm, în primul rând, în relația cu Uniunea Europeană. Așteptăm, poate, ca Uniunea Europeană să fie un partener al nostru în a ne asigura că statul de drept și justiția funcționează, că oamenii politici nu sunt iresponsabili când gestionează instituțiile statului și banul public. Practic, noi avem clar niște îngrijorări specifice pe care poate că le au și alte țări, însă cu siguranță că nu le au toate. Și asta voi încerca și eu, ca europarlamentar: să aduc pe agenda europeană și în dialogul meu cu Comisia Europeană, în următorii ani – ca Uniunea Europeană să continue să răspundă atât marilor provocări, cât și îngrijorărilor specifice pe care le avem în unele.

*Sfârșitul primei părți. Mâine, 29 iulie 2014, Calea Europeana va publica cea de-a doua parte a interviului cu eurodeputatul român Siegfried Mureșan. 

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

UE trebuie să susțină industria oțelului şi a metalelor pentru a fi competitivă, cere eurodeputatul Virgil Popescu Comisiei Europene într-o scrisoare semnată alături de alți colegi din PE

Published

on

© European Union 2024 - Source : EP

Eurodeputatul Virgil Popescu, membru al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, a semnat alături de mai mulți colegi europarlamentari o nouă scrisoare adresată vicepreședintelui executiv al Comisiei Europene, Stéphane Séjourné, pentru a-i cere să țină cont de noile realități cu care se confruntă reprezentanții industriei oțelului și metalelor, solicitând să pregătească măsuri care să fie incluse în Planul de Acțiune pentru Oțel şi Metale.

”UE trebuie să susțină industria oțelului şi a metalelor! Am cerut mai multă susținere reală pentru producători, investiții şi mai puțină birocrație pentru a putea avansa, la nivel de UE, cu producția de hidrogen. Nu vom putea fi competitivi dacă nu ne consolidăm industria europeană”, a subliniat Popescu.

 

Industria oțelului și a aluminiului a fost lovită de măsurile protecționiste anunțate de președintele american Donald Trump: tarife de 25% asupra importurilor din acest sector.

Uniunea Europeană, în persoana președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a reacționat la aceste taxe suplimentare care afectează comerțul liber și a dezvăluit un pachet de retorsiune ce va viza produse americane precum băuturi alcoolice, motociclete și ambarcațiuni.

Într-un gest de escaladare a conflictului pe care el l-a pornit, Donald Trump a amenințat că va impune taxe de 200% pentru vinul și șampania din țările UE.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Eurodeputatul Dan Motreanu se opune utilizării fondurilor Politicii de Coeziune pentru cheltuielile de apărare ale UE

Published

on

© European Union 2024 - Source : EP

Europarlamentarul român Dan Motreanu se opune utilizării fondurilor Politicii de Coeziune pentru cheltuielile de apărare ale Uniunii Europene. Acesta a semnat, alături de mai mulți europarlamentari, o scrisoare în acest sens adresată Comisiei Europene.

„Politica de Coeziune a fost concepută pentru a promova solidaritatea și pentru a reduce discrepanțele economice și sociale între regiunile UE”, a subliniat Dan Motreanu în mesajul său.

În răspunsul primit de la Raffaele Fitto, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene pentru Coeziune și Reforme, se afirmă că posibila mobilizare a programelor politicii de coeziune pentru a stimula apărarea nu va afecta obiectivele pe termen lung ale coeziunii economice, sociale și teritoriale din Uniunea Europeană.

Dan Motreanu informează că o serie de investiții pentru apărare pot deja să fie realizate în cadrul programelor Politicii de Coeziune, cum ar fi utilizarea dublă (civilă și militară) pentru infrastructură, sprijin pentru IMM-uri și cercetare și dezvoltare, dacă contribuie la dezvoltarea regională.

Potrivit acestuia, următoarea revizuire a programelor Politicii de Coeziune va oferi statelor membre posibilitatea de a evalua progresul în implementarea acestora: „Acolo unde este cazul, autoritățile de management pot propune ajustări ale alocărilor bugetare pentru investiții, inclusiv măsuri legate de apărare și de protecție civilă. Astfel, fondurile nu ar fi redirecționate, vor rămâne disponibile pentru regiuni, în special pentru cele mai puțin dezvoltate, contribuind la realizarea obiectivelor politicii de coeziune, se afirmă în răspunsul primit de la Raffaele Fitto.”

Europarlamentarul liberal reamintește că investițiile realizate din fondurile Politicii de Coeziune au vizat, în anumite regiuni, dezvoltarea infrastructurii rutiere și a transportului public, modernizarea școlilor și a spitalelor, renovarea clădirilor, sprijinirea dezvoltării IMM-urilor și antreprenoriatului precum și crearea de noi locuri de muncă, accesul la servicii, cercetarea aplicată și a inovării, echipamente, software și active necorporale.

   Citiți și: Eurodeputatul Dan Motreanu prezintă beneficiile apartenenței României la UE: Doar prin Politica de Coeziune, țara noastră beneficiază de fonduri în valoare de 31,5 miliarde de euro

Toate investițiile cuprinse în Politica de Coeziune sunt stabilite pe baza analizei decalajelor și a rezultatului procesului de cartografiere a infrastructurii, serviciilor și nevoilor, inclusiv la nivel microregional, și cuprind domenii precum ocupărea forței de muncă, infrastructură, educație, locuințe, sănătate, servicii sociale și pentru îngrijire de lungă durată.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

De la pupitrul democrației europene, Gabriela Firea pledează pentru egalitate de șanse: Femeile sunt suficient de bine pregătite și motivate să facă față oricărei provocări

Published

on

© Gabriela Firea/ Facebook

Este necesar să răspundem nevoilor urgente ale femeilor din  Uniunea Europeană și să garantăm progresul continuu în domeniul egalității de șanse, a subliniat eurodeputatul Gabriela Firea, membru al Comisiei pentru Cultură și Educație și al Comisiei pentru drepturile femeilor și egalitate de gen.

Aceasta a participat la dezbaterea din Parlamentul European privind ”foaia de parcurs pentru drepturile femeilor”, document-cheie care prevedere:

  • Eliminarea violenței bazate pe gen
  • Accesul egal la sănătate
  • Egalitatea salarială și independență economică
  • Echilibrul între viața profesională și viața privată
  • Oportunități egale de angajare și condiții de muncă adecvate pentru femei
  • Acces egal la educație de calitate
  • Participare politică și reprezentare egală pentru femei
  • Mecanisme instituționale care garantează drepturile femeilor

”Le-am transmis tuturor eurodeputaților că noi, femeile, ne-am obișnuit deja să auzim lucruri mărețe în jurul zilei de 8 martie.  Din păcate, însă, majoritatea ideilor generoase exprimate în această zi rămân doar pe hârtie, mult prea puține ajung să se concentreze și mult prea târziu. Problemele cu care se confruntă femeile din Uniunea Europeană sunt reale și au impact în viața familiilor, deci și a bărbaților sau copiilor noștri. Pare ireal, dar, în 2025, încă vorbim despre protecția drepturilor  femeilor”, a semnalat Firea de la pupitrul democrației europene. 

Eurodeputatul deplânge faptul că încă există ”probleme de reprezentate” și că ”femei de pe întreg continentul au acces dificil la servicii medicale dedicate lor”.

”Prea puține femei iau parte la deciziile importante și avem nevoie să impunem cote de gen pentru accesul femeilor în poziții de conducere, politice și administrative. Femei de pe întreg continentul au acces dificil la servicii medicale dedicate lor. Aici ne izbim de problema accesului la avort, tratamente de infertilitate sau chiar servicii medicale pe timpul sarcinii. Spun din start ca femeia trebuie să poată decide asupra propriului corp, după ce este complet informată și consiliată. Avem multe mame minore. E nevoie de și mai multă educație pentru ca tinerii să știe ce înseamnă o sarcină, un copil, cum e să devină părinți în adolescență. Orele de educație pentru sănătate în școli și fondurile europene investite în acest sens pot fi o soluție”, a arătat Firea.

Aceasta a atras atenția că ”femeile sunt încă agresate, hărțuite sau abuzate în familie sau la locul de muncă” sau sunt ”marginalizate pe criterii etnice”.

”De prea multe ori, femeile de etnie romă, de exemplu, nu au avut acces la servicii medicale, educație, protecție socială sau la locuri de muncă și s-au confruntat cu stereotipuri extrem de nocive pentru întreagă societate”, a spus eurodeputatul.

Gabriela Firea le-a transmis colegilor din Parlamentul European că ”noi, femeile, nu cerem compasiunea cuiva, ci suntem suficient de bine pregătite și motivate să facem față oricărei provocări am avea de trecut”.

”Sigur că nu vom putea concura cu bărbații la muncă fizică sau în meserii preponderent bărbătești, dar sunt convinsă că putem găsi un echilibru prin care să avem locul nostru. Documentul dezbătut în parlament trebuie să devină o busolă pentru drepturile femeilor și pentru egalitatea de șanse între femei și bărbați”, a conchis Gabriela Firea.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
U.E.1 hour ago

Zeci de mii de persoane au protestat la Budapesta împotriva lui Viktor Orban, în timp ce premierul a promis reprimarea ”armatei din umbră” a oponenților politici

RUSIA2 hours ago

Secretarul de stat american și ministrul rus de externe au discutat telefonic despre ”pașii următori” în negocierile care vizează pacea în Ucraina

EVENIMENTE15 hours ago

“EuRo Manifest”: Peste 10.000 de români au manifestat pașnic în Piața Victoriei, formând o inimă care bate pentru Europa pe acordurile imnului UE

MAREA BRITANIE17 hours ago

Planurile “coaliției de voință” pentru un acord de pace în Ucraina trec la “faza operațională”, anunță Starmer: Putin și Rusia să lase “armele să tacă în Ucraina”

ROMÂNIA18 hours ago

Donald Tusk critică susținerea predecesorului său pentru Simion, liderul unui “partid pro-rus și anti-UE”: România este un partener cheie în apărarea graniței de est UE și NATO

U.E.19 hours ago

Președintele Germaniei este îngrijorat de impactul rețelelor sociale asupra democrației: Dezbaterea se mută de la media de calitate la rețelele sociale, fapt ce schimbă profund democrația noastră

INTERNAȚIONAL21 hours ago

Bolojan, după videoconferința convocată de Starmer: România este angajată să continue sprijinul pentru Ucraina și pentru o pace durabilă și justă

MAREA BRITANIE22 hours ago

Putin trebuie să pună capăt atacurilor barbare asupra Ucrainei dacă ”vrea cu adevărat pace”, subliniază Keir Starmer

ROMÂNIA23 hours ago

Cristian Diaconescu: România este în dialog cu administrația americană și nu avem semnale că SUA ar lua în calcul retragerea trupelor din țara noastră

CONSILIUL UE23 hours ago

Statele UE și-au adoptat poziția de negociere privind impunerea de tarife pentru o serie de produse agricole și îngrășăminte din Rusia și Belarus

MAREA BRITANIE17 hours ago

Planurile “coaliției de voință” pentru un acord de pace în Ucraina trec la “faza operațională”, anunță Starmer: Putin și Rusia să lase “armele să tacă în Ucraina”

ROMÂNIA2 days ago

Premierul Marcel Ciolacu: Livrarea primelor automobile complet electrice fabricate de Ford Otosan este o realizare ce subliniază puterea unui parteneriat solid

INTERNAȚIONAL3 days ago

Zelenski denunță manipularea Rusiei privind un armistițiu: Lui Putin îi este teamă să îi spună direct lui Trump că dorește să continue acest război

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Extremismul și populismul nu aduc bani și nu construiesc spitale, subliniază vicepreședintele PE Victor Negrescu, prezentând eforturile depuse pentru a aduce mai multe fonduri UE în România

COMUNICATE DE PRESĂ5 days ago

Președintele Consiliului Județean Cluj, după sosirea celor 34 de microbuze electrice achiziționate cu fonduri de redresare: Facilitează accesul tinerilor la școală, asigurându-le dreptul la educație

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII1 week ago

Vicepreședintele BEI, Thomas Östros, subliniază importanța parteneriatelor pentru a răspunde nevoii universale de acces echitabil la servicii medicale: Provocările în acest domeniu nu cunosc granițe

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan: Semnarea acordului SUA-Ucraina privind mineralele, o “bază bună” pentru dialog transatlantic aprofundat către o soluție de pace

NATO1 week ago

Nu putem vorbi de securitate la Marea Neagră fără Turcia, afirmă Ilie Bolojan într-un semnal al susținerii României pentru rolul Turciei în securitatea europeană

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan, după primul său Consiliu European: Am stabilit ca prioritară întărirea flancului estic, de la Baltică la Marea Neagră. Prioritățile militare ale României vor fi stabilite în comun cu NATO

CONSILIUL EUROPEAN1 week ago

Ilie Bolojan: România nu va trimite trupe în Ucraina, ci poate fi un hub logistic pentru alte trupe; România va participa la reuniunea șefilor apărării de la Paris

Trending