Connect with us

U.E.

Banca Europeană de Investiții a aprobat finanțări de peste 8 miliarde de euro pentru acțiuni climatice

Published

on

© European Union, 2009

Banca Europeană de Investiții (BEI) aprobă 8,1 miliarde EUR pentru finanțări privind energia regenerabilă, eficiența energetică, transportul durabil și agricultura, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.

Banca Europeană de Investiții (BEI) a aprobat, joi,  finanțări pentru acțiuni climatice, dezvoltare durabilă, sănătate și investiții în educație în Europa și în întreaga lume, în valoare de 8,1 miliarde EUR. Suma includ, de asemenea, sprijin pentru proiecte de energie regenerabilă pe scară largă și mică, pentru dezvoltarea de vehicule electrice și pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor. Finanțarea BEI aprobată astăzi va contribui și la construirea infrastructurii de apă și a drumurilor rurale din țările în curs de dezvoltare afectate de schimbările climatice.

Consiliul de administrație al BEI a convenit, de asemenea, să sprijine cercetarea și dezvoltarea în parteneriat cu Fundația Bill și Melinda Gates și cu Fondul UE pentru malarie pentru a controla mai bine această boală care face nenumărate victime în toată lumea.

Accelerarea programelor de cercetare și vaccinare împotriva malariei
În parteneriat cu Fondul UE pentru malarie și Fundația Bill și Melinda Gates, BEI a convenit să finanțeze cercetarea și dezvoltarea pentru a controla mai bine malaria și a putea eradica virusul care afectează viețile a milioane de oameni din întreaga lume.

De asemenea, BEI a aprobat un nou sprijin pentru extinderea activității de către GAVI, Alianța pentru vaccinuri. Aceasta va consolida programele de imunizare ale UNICEF, cel mai mare cumpărător și furnizor de vaccinuri în țările în curs de dezvoltare.

Încurajarea companiilor de a investi în acțiuni climatice
Angajamentul sectorului privat pentru reducerea consumului de energie este esențial pentru reducerea emisiilor de carbon.

BEI a aprobat 3,8 miliarde EUR pentru investiții în afaceri, inclusiv în sprijinul acțiunilor climatice în parteneriat cu băncile locale și partenerii financiari din Belgia, Danemarca, Franța, Slovacia și Republica Cehă.

De asemenea, BEI a convenit să sprijine investițiile corporative în Danemarca, Franța și Germania pentru a îmbunătăți aparatele auditive, pentru a extinde cercetarea pe ingrediente alimentare și pentru a extinde laboratoarele de bioștiință.

De asemenea, a fost aprobată o nouă finanțare pentru investițiile în afaceri în parteneriat cu băncile locale din Belgia, Franța, Italia, Slovenia și Spania, precum și noi finanțări din sectorul privat în Georgia și Serbia.

Sprijinirea orașelor pentru a reduce consumul de energie
Pentru a accelera acțiunile climatice, este esențială recondiționarea infrastructurii urbane existente, care să permită o utilizare mai eficientă a energiei și a apei, precum și o mai bună protecție împotriva intemperiilor.

BEI a convenit o nouă finanțare pentru rețelele inteligente și infrastructura de apă din Linz, Austria, a susținut investiții de transport urban durabil în capitala Slovaciei, Bratislava, și investiții noi pentru îmbunătățirea tratării apelor uzate în Mitrovica, Kosovo.

De asemenea, Banca UE a aprobat noi investiții de către autoritățile municipale și regionale pentru a îmbunătăți eficiența energetică a locuințelor din Țările de Jos.

BEI va finanța, de asemenea, construcția de noi instalații de tratare a apei potabile și extinderea rețelei dedistribuție a apei curate de care să beneficieze peste 2 milioane de oameni în Niamey, capitala Nigerului, oraș încercat de secetă și migrația frecventă din întreaga regiune Sahel.

Accelerarea investițiilor în energie curată și regenerabilă
BEI a convenit o nouă finanțare pentru a sprijini un nou parc eolian pe scară largă în Marea Nordului, proiecte pentru eficiență energetică la scară mică în Italia și extinderea rețelei de distribuție a energiei electrice în vestul Nepalului, pentru a permite comunităților îndepărtate să beneficieze de hidroenergie.

Noi proiecte de energie regenerabilă, inclusiv hidroenergetice și parcuri eoliene în Brazilia, vor fi, de asemenea, sprijinite de BEI.

Asigurarea alternativelor de transport durabile la utilizarea autovehiculelor
Călătorii cu trenul din Estonia și Republica Cehă vor beneficia de noi investiții feroviare, aprobate astăzi de BEI, care vor moderniza traseele existente și vor îmbunătăți serviciile feroviare regionale.

Susținerea investițiilor agricole și bio-economice în țările afectate de secetă
Consiliul BEI a convenit un nou program de finanțare simplificat pentru accelerarea investițiilor agroalimentare în Spania și o nouă inițiativă pan-europeană destinată creșterii investițiilor în bioeconomia circulară.

Sprijinirea dezvoltării durabile pentru a proteja comunitățile vulnerabile din întreaga lume
Mii de oameni care locuiesc în Cambodgia, Laos și Nigeria vor beneficia de noi investiții aprobate astăzi pentru a proteja mai bine drumurile rurale de intemperii. Această investiție va reduce costurile de călătorie și de transport, precum și riscul ca fermierii să nu poată accesa piețele din cauza drumurilor nepracticabile.

Construirea de școli și modernizarea spitalelor
BEI a acceptat să sprijine construcția de noi școli la Viena, susținerea unui nou spital din Kouvola și extinderea unui spital existent în Kymenlaakso, Finlanda, precum și finanțarea unui nou spital universitar din Malmo, Suedia.

Întâlnindu-se la sediul BEI la Luxemburg, reprezentanții acționarilor BEI, cele 28 de state membre ale UE, au aprobat 48 de împrumuturi diferite, inclusiv 8 proiecte finanțate de BEI în cadrul Fondului European pentru Investiții Strategice (FEIS), pilonul financiar al Planului Juncker.
 
 Banca Europeană de Investiții (BEI) este instituția de creditare pe termen lung a Uniunii Europene deținută de statele sale membre. Aceasta oferă finanțare pe termen lung pentru investiții solide care să contribuie la îndeplinirea obiectivelor politicii UE.

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

Corina Crețu

Eurodeputatul Corina Crețu: Autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii din România

Published

on

© European Union 2016 - Source : EP

Europarlamentarul Corina Creţu a declarat vineri, la Târgu Mureş, că termenul oferit de ministrul Transporturilor pentru finalizarea Autostrăzii Unirii, pentru anul 2027, este foarte lung şi că autostrada Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii.

“Am văzut ieri declaraţia ministrului Transporturilor care spunea că îşi doreşte ca această autostradă să fie terminată în anul 2027. Mi se pare un termen foarte lung, mai ales că la Comisia Europeană, pe vremea când eram comisar european, s-a încheiat programul de infrastructură mare, în 2015, şi deja din anul 2016 am oferit autorităţilor române, celor opt miniştri ai Transporturilor care s-au perindat până în anul 2020, când mi-am încheiat mandatul de comisar, am oferit posibilitatea de a face studiul de fezabilitate şi pregătirea proiectului până în anul 2020, astfel încât acum, anul viitor, să înceapă construcţia. Au fost momente ratate (…). Cred că acest proiect al autostrăzii Târgu Mureş – Iaşi care este un proiect atât de necesar şi de important, de fapt Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş care ar lega şi Republica Moldova şi Moldova noastră de restul ţării şi de Europa, trebuie să devină prioritatea zero a actualei administraţii”, a declarat Corina Creţu, citată de Agerpres.

Eurodeputatul a arătat că, pe fondul pandemiei, au fost ridicate foarte multe restricţii, astfel că autostrada Târgu Mureş – Iaşi trebuie să devină prioritate naţională și a amintit sprijinul oferit de Comisia Europeană în perioada în care acesta ocupa poziția de comisar european pentru politică regională.

“Am sperat sincer ca anul 2018, ca Anul Centenarului, să marcheze, mai ales că banii erau, miliarde de euro pe programul de insfrastructură mare. În opinia experţilor noştri de la Comisia Europeană studiul de fezabilitate, studiile de pregătire, acordul de mediu costă cam 70 milioane de euro, banii există şi acum prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Mai ales acum, din cauza pandemiei s-au ridicat foarte multe restricţii şi de aceea cred că Târgu Mureş – Iaşi trebuie să devină prioritate naţională, trebuie rezolvată şi problema contestaţiilor care nu mai are voie să dureze ani de zile. Toate ţările europene au găsit soluţii ca proiectele pe fonduri europene să fie soluţionate în maximum şase luni, ceea ce în România nu s-a realizat”, a susţinut Corina Creţu. 

Continue Reading

U.E.

Imigranții ilegali din Grecia, sprijiniți cu 2000 de euro de persoană pentru reîntoarcea voluntară în țara de origine

Published

on

© European Union, 2020/Source: EC - Audiovisual Service

Programul pentru reîntoarcea voluntară a migranților în țara de origine,  susținut de Uniunea Europeană, a fost reactivat de Ministerul Migrației din Grecia după ce schema fusese suspendată din cauza pandemiei de coronavirus, informează EUobserver și portalul infomigrants.net, care citează ANSA.

În ciuda unui nivel scăzut de noi cazuri COVID-19 în ultimele săptămâni de la deschiderea granițelor Greciei pentru turiști, guvernul de la Atena a decis să avanseze cu redeschiderea aplicațiior din cadrul programului său pentru întoarcerea voluntară a migranților în țara de origine.

Potrivit ministrului grec al migrației, decizia vine pe fondul reluării deportărilor forțate pentru migranții care nu sunt eligibili pentru azil, iar primele zboruri de repatriere sunt așteptate „în săptămânile următoare”.

„În urma reluării deportărilor forțate, ne propunem să programăm primele zboruri ale celor care au optat pentru întoarcerea voluntară în săptămânile următoare”, a declarat reporterilor ministrul migrației, Notis Mitarakis. „Punem în aplicare o politică de imigrație strictă, dar corectă, iar obiectivul nostru este decongestionarea insulelor și a întregii țări în urma creșterii fluxurilor migratorii care a avut loc în ultimii ani”, a explicat Mitarakis.

Schema face parte din Programul de returnare și reintegrare voluntară asistată (AVRR), care este finanțat de Uniunea Europeană și a fost pus în aplicare în contextul decongestionării centrelor de recepție din insulele supraaglomerate din Grecia. Anunțată inițial, la începutul lunii martie, în timpul unei vizite a comisarului european pentru Afaceri Interne, Ylva Johansson, inițiativa de returnare voluntară a fost suspendată din cauza măsurilor de urgență puse în aplicare pentru limitarea răspândirii COVID-19 și închiderea frontierelor.

Programul oferă fiecărui solicitant eligibil 2.000 de euro (2.250 USD) pentru a sprijini procesul de returnare. Pe baza finanțărilor existente, programul poate acoperi până la 5.000 de solicitanți.

AVRR este coordonat de Organizația Internațională pentru Migrație (OIM).

Potrivit OIM, AVRR a ajutat aproximativ 1.600 de oameni să se întoarcă în Pakistan, Afganistan, Georgia, Iran și Irak din septembrie 2019.

Continue Reading

ROMÂNIA

Eurostat: România, al optulea producător de bere la nivelul UE, într-un top condus de Germania în 2019

Published

on

© European Union/ Source: EC - Audiovisual Service

România a fost în 2019 al optulea producător de bere din cele 27 de state membre ale UE, într-un top condus de Germania, arată datele publicate vineri, 7 august, de Eurostat

Anul trecut, peste 34 miliarde de litri de bere cu conținut de alcool au fost produse în UE, conform ultimelor statistici privind producția de bere publicate la începutul acestei săptămâni. Producția de bere a UE a fost echivalentă cu aproximativ 77 litri per cap de locuitor.

În plus, în 2019, UE a produs 1,4 miliarde de litri de bere, care conțineau mai puțin de 0,5% alcool sau nu aveau deloc conținut de alcool.

Germania, producător de top

Printre statele membre ale UE, Germania a fost producătorul de top în 2019, cu o producție de 8,0 miliarde de litri (sau 23% din producția totală a UE). Cu alte cuvinte, aproximativ una din patru beri care conțin alcool produs în UE provin din Germania.

Germania a fost urmată de Polonia și Spania (fiecare 3,9 miliarde litri produși, sau 11%), Olanda (2,5 miliarde litri sau 7%), Belgia (2,4 miliarde litri sau 7%; date din 2017), Franța (2,0 miliarde litri , sau 6%), Cehia (1,9 miliarde litri, sau 6%).

Față de 2018, Lituania a înregistrat cea mai mare creștere a producției de bere care conține alcool (+ 7%), urmată de Spania (+ 6%) și Italia (+ 5%).

În schimb, producția de bere în Olanda a scăzut cu 9%, în Letonia cu 7% și în Slovacia cu 6%.

Olanda, exportator de top

Olanda a exportat 1,9 miliarde litri de bere care conține alcool în 2019. Aceasta a făcut-o cel mai mare exportator de bere din toate statele membre ale UE, înaintea Belgiei (1,7 miliarde litri) și Germaniei (1,6 miliarde litri), urmate de Cehia, Franța și Irlanda ( toate 0,5 mld).

Principalele destinații pentru exportul de bere în țări din afara UE au fost Statele Unite (911 milioane litri, 22%) și Regatul Unit (825 milioane litri, 20%). Au fost urmate de China (364 milioane litri, 9%), Rusia (258 milioane litri, 6%), Canada (193 milioane litri, 5%), Coreea de Sud (184 milioane litri, 4%), Africa de Sud (108 milioane) tone, 3%), Elveția (98 milioane litri, 2%), Australia (92 milioane litri, 2%) și Taiwan (86 milioane litri, 2%).

Berea britanică domină importurile din afara UE

Piața internă a berilor care conțin alcool și care nu sunt produse în UE este marginală. Cu toate acestea, atunci când au importat din țări din afara UE, statele membre au favorizat bere britanică (278 milioane litri, sau 47% din totalul importurilor de bere extra-UE în 2019) și berea mexicană (125 milioane litri, 21%), înaintea berii sârbe ( 61 milioane litri, 10%), berii belaruse (33 milioane litri, 6%), berii americane (19 milioane litri, 3%), berii ucraineene (15 milioane litri, 2%), berii chineze (13 milioane litri, 2%) ) și berii ruse (9 milioane litri, 2%).

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending