Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Cerul Unic European: Marian-Jean Marinescu va continua negocierile cu ambasadorii statelor membre pentru depășirea blocajelor care pot genera limitarea mobilității în spațiul aerian

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, președintele Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European și raportor pe dosarul privind Cerul Unic European, va continua negocierile cu ambasadorii statelor membre pentru depășirea blocajelor care pot genera limitarea mobilității în spațiul aerian.

„Negocierile pentru Cerul Unic European continuă cu mari eforturi, pentru că reprezentanții Consiliului nu au arătat o deschidere prea mare pentru a face progrese în acest dosar. Am obținut foarte greu o întâlnire politică între Parlamentul European și Consiliu, în urma unei întâlniri pe care am avut-o cu doamna ambasador permanent al Sloveniei la UE, țară care asigură președinția rotativă a UE. Trilogul va fi pe 22 noiembrie și sper să obținem un acord pentru unul din capitolele încă aflate în negociere”, a declarat Marian-Jean Marinescu, potrivit unei postări pe Facebook. 

Eurodeputatul a explicat că negocierile merg greu, în parte din cauza faptului că de cealaltă parte a mesei de discuții are parteneri cărora le lipsesc cunoștințele în domeniu, în parte din cauza serviciului legal din Parlamentul European care avansează „păreri cel puțin curioase și fără nicio legătură cu realitatea”.

Astfel, președintele Intergrupului Cer și Spațiu a avertizat că „aceste blocaje riscă să conducă la o reducere a emisiilor din aviație prin limitarea mobilității și nu printr-un management mai eficient, așa cum propun prin Cerul Unic European”.

De asemenea, Marian-Jean Marinescu a denunțat lipsa de voință politică și ipocrizia statelor membre în contextul în care blochează negocierile pe dosarul privind Cerul Unic European, în timp ce la Conferința ONU pentru Climă (COP26) de la Glasgow s-au declarat în favoarea reducerii emisiilor poluante.

„Este o dovadă de ipocrizie câtă vreme statele membre declară la Glasgow, la conferința pentru climă că vor să reducă emisiile și când au în față o propunere concretă de reducere a emisiilor în aviație se dovedește că le lipsește voința politică. Un bun exemplu care arată care este situația în acest moment în Uniune: declarațiile sunt declarații, implementarea lor este cu totul altceva”, a punctat eurodeputatul. 

Chiar și în acest context, Marian-Jean Marinescu a afirmat că va continua eforturile pentru acest dosar prin întâlniri directe cu ambasadorii statelor membre. „Am avut deja 5 întâlniri, voi merge și la direcția de aviație civilă din Franța și sper să progresăm”, a mai spus acesta.

De altfel, în urma participării la conferința anuală privind ”Siguranța aviației”, organizată de Agenția pentru Siguranță în Aviație, eurodeputatul a menționat susținerea actorilor importanți din industria aviatică pentru implementarea acestui sistem „cât mai repede posibil”, astfel încât să se poată reduce emisiile în proporție de 5 până la 10% astfel încât „aviația să primească o gură de aer” și să-și poatî dezvolta celelalte proiecte pentru reducerea emisiilor. 

„S-a văzut, încă o dată, diferența între marea majoritate a celor prezenți, care susțin Cerul Unic European și dezvoltarea tehnologică a sistemului de trafic și cei care încă mai au mici reticențe bazate doar pe nevoia de a păstra ceea ce este acum”, a mai adăugat Marian-Jean Marinescu. 


Actualizarea regulilor Cerului unic european (SES) ar trebui să ajute sectorul aviatic să devină mai eficient prin zboruri mai scurte pe rute mai directe, scăzând astfel și emisiile de gaze cu efect de seră.

Inițiativa Cer Unic European a fost lansată în 1999, într-o perioadă marcată de o creștere importantă a numărului de zboruri, dar și de cel al întârzierilor, care au scos în evidență nevoia unei mai bune coordonări. 

Regulile actuale ale Cerului Unic European datează din 2009. Comisia Europeană a propus o revizuire în 2013, iar aceasta a fost adoptată de Parlament în 2014. În lipsa unui acord în Consiliul European, Comisia a propus în 2020 o variantă actualizată, conformă cu Pactul Verde European.

Pe 17 iunie 2021 Comisia pentru transport și turism a Parlamentului și-a reînnoit mandatul de negociere pentru reforma Cerului Unic European și a adoptat o poziție asupra extinderii mandatului Agenției Europene de Siguranță a Aviației ce va acționa ca un organism de evaluare a performanței. După ce această din urmă poziție a fost anunțată în sesiunea plenară din luna iulie, eurodeputații au intrat în negocieri cu Consiliul.

Europarlamentarii doresc reformarea normelor pentru a face spațiul aerian al UE mai puțin fragmentat și pentru a îmbunătății managementul traficului aerian. Acest lucru ar crește siguranța și eficiența zborurilor, ar coborî costurile și ar fi benefic pentru mediu.

În prezent companiile aeriene nu zboară neapărat direct spre punctul de destinație. Uneori acestea evită să zboare peste state cu taxe de survol mai mari, sau peste zone militare, sau fac detururi pentru a evita vremea nefavorabilă. Dar toate acestea pot duce la zboruri mai lungi și emisii în plus. Fragmentarea poate cauza și întârzieri din cauza unei coordonări ineficiente.

Eurodeputații spun că regulile de management al spațiului aerian trebuie dezvoltate și adaptate piețelor în continuă evoluție, noului mediu digital și Pactului Verde european. Aceștia insistă pentru reguli noi care pot aduce cu până la 10% mai puține emisii de gaze cu efect de seră, prin evitarea rutelor mai lungi și prin promovarea tehnologiilor mai curate.

Totodată ei doresc ca spațiul aerian european să devină mai competitiv și susțin organizarea de licitații pentru alegerea furnizorilor de servicii de trafic aerian și pe cei ai altor servicii de navigație aeriană (comunicare sau meteo).

 

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu a organizat în Parlamentul European un eveniment dedicat rezultatelor proiectului PULSAR privind identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, raportor al Parlamentului European pentru Cerul Unic European, a organizat miercuri, în legislativul european, un eveniment în cadrul căruia au fost prezentate rezultatele proiectului PULSAR, în contextul importanței cercetării și inovării pentru decarbonizarea aviației și atingerea obiectivelor de mediu.

”Echipa proiectului și-a propus să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile aviației, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și asupra calității aerului local”, a precizat Marinescu într-un mesaj publicat pe Facebook.

În descrierea proiectului se amintește că sectorul aviației se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi realizarea de progrese tehnologice, reducerea impactului său asupra mediului și creșterea competențelor forței de muncă din acest sector, respectând în același timp noile politici și priorități ale UE, cum ar fi Pactul verde european, noua politică industrială europeană, precum și strategia digitală europeană. Sectorul aviației europene are nevoie de un cadru de cercetare și inovare orientat spre politici pentru a facilita progresele tehnologice, pentru a minimiza amprenta sa asupra mediului și pentru a adera la noile politici și priorități ale UE.

Pentru a îndeplini aceste obiective, proiectul PULSAR, finanțat de UE, asistă factorii de decizie europeni în identificarea inițiativelor cruciale de cercetare în domeniul aviației după 2050. Aceste eforturi abordează obiectivele de mediu, reglementările asociate și așteptările cetățenilor europeni.

În plus, PULSAR urmărește să dezvolte o foaie de parcurs europeană de cercetare și inovare în domeniul aviației, luând în considerare diverse aspecte de mediu, cum ar fi zgomotul și emisiile de aviație, precum și impactul acestora asupra schimbărilor climatice și a calității aerului la nivel local.

Mai mult, proiectul de cercetare finanțat prin programul Horizon Europe stabilește o foaie de parcurs educațională care vizează să ghideze formarea viitorilor experți în domeniul aviației durabile, comunicând în același timp în mod eficient inițiativele de mediu ale industriei către cetățeni.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Marian-Jean Marinescu închide cercul și anunță că a încheiat ”epopeea” ”Cerul Unic European”, dosar pe care l-a negociat cu țările membre în numele PE: Va fi votat în ultima sesiune din această legislatură

Published

on

© European Union 2022 - Source : EP

Eurodeputatul  Marian-Jean Marinescu, responsabil al Parlamentului European pentru dosarul Cerul Unic European, a anunțat că această ”epopee”, după cum a numit-o într-o postare publicată pe Facebook, ”s-a încheiat după 11 ani de negocieri și 6 președinții rotative ale Consiliului Uniunii Europene”.

El a explicat care a fost parcursul obținerii unui consens sub președinție belgiană, care permite ca dosarul să poată fi votat de legislativul european în ultima sesiune plenară din aprilie, înainte de alegerile europene din 6-9 iunie. 

”Am încheiat acest dosar sub președinția belgiană, Discuția finală, tilogul cum se mai cheamă, a început la 4 martie, la ora 13.00, și s-a încheiat la ora 5.30 dimineața, a doua zi, după foarte multe discuții și contre. Rezultatul trilogului a fost contestat de 6 state membre din Europa Centrală, plus Bulgaria și Ungaria. A urmat o săptămână de discuții și, în final, președinția belgiană mi-a propus unele schimbări. Am condiționat acordul meu de introducerea unei prevederi foarte importante referitoare la legislația secundară privind Performance Body Review, pe care nu am reușit să o impun în timpul trilogului. Președinția belgiană a acceptat, iar pe 22 martie au acceptat textul și statele membre. Prin urmare, vom pute vota în plen acest text”, a detaliat Marinescu întregul parcurs al anevoioaselor discuții.

Citiți și: Reforma normelor privind „Cerul Unic European”, finalizată după un deceniu de negocieri. Raportorul PE Marian-Jean Marinescu: Acordul semnifică o schimbare spre eficiență și sustenabilitate în managementul traficului aerian

El evaluează că ”mai degrabă putem vorbi despre menținerea stării actuale”.

”Este adevărat că sunt aduse într-un singur regulament prevederi din trei regulamente și alte acte legislative secundare. Avem puțini pași în față. Avem acest Performance Body Review care va fi profesional, permanent și care este foarte important pentru că verifică planurile de performanță ale controlorilor de trafic aerian. Mai avem o țintă pentru reducerea emisiilor, pe care eu am propus-o pentru că implică zboruri mai scurte, zboruri directe și asta înseamnă, de fapt, cerul unic european, pe lângă alte aspecte”, a explicat eurodeputatul.

Din feedback-ul pe care l-a primit de la diverse entități din aviație, Marian-Jean Marinescu apreciază că industria este mulțumită de rezultat.

”Am fost la întâlnirea anuală a Asociației Aviației pentru Europa, în care sunt toate companiile mari din UE și toată lumea era mulțumită de rezultat. Ar trebui să fie pentru în statele din care provin nu au reușit să îți impună punctul de vedere în fața controlorilor de trafic aerian. Le-am și spus că este succesul Parlamentului, pentru că am fost singuri în această dispută”, a continuat europarlamentarul.

Marian-Jean Marinescu a recunoscut că pentru el, acest rezultat reprezintă ”un motiv de bucurie”.

”Primele mele dosare în Parlamentul European au fost în 2008 și au fost Cerul Unic European și EASA – Agenția Europeană pentru Siguranța Aeriană și închei cu aceleași dosare. Deci este un cerc închis. Sunt ultimele mele dosare în Parlamentul European și vor fi votate în ultima sesiune din această legislatură”, a conchis eurodeputatul.

Comisia a lansat în 1999 inițiativa Cerul Unic European pentru a îmbunătăți performanța managementului traficului aerian și a serviciilor de navigație aeriană printr-o mai bună integrare a spațiului aerian european. Ultima inițiativă legislativă majoră din cadrul SES, și anume SES 2, a fost încheiată în 2009.

Comisia Europeană a propus ulterior, în 2013, măsuri pentru a elimina blocajele de trafic din spațiul aerian al Europei prin actualizarea intermediară a normelor SES, denumită SES 2+.

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

PE a adoptat cu o majoritate covârșitoare raportul privind crearea unui sistem de îmbunătățire a capacității de transport pe calea ferată, pentru care Marian-Jean Marinescu a fost raportor din partea grupului PPE

Published

on

© Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Parlamentul European a adoptat cu o majoritate covârșitoare raportul privind Utilizarea capacităților de infrastructură feroviară în spațiul feroviar unic european, pentru care eurodeputatul Marian-Jean Marinescu a fost responsabil din calitatea de raportor din umbră al Grupului PPE.

Într-un mesaj publicat pe Facebook, acesta a explicat că regulamentul este unul ”foarte tehnic” și urmărește crearea ”unui sistem de îmbunătățire a capacității de transport pe calea ferată”.

În egală măsură, acesta este ”foarte important în îndeplinirea obiectivului Comisiei referitor la Shift to Rail, adică mutarea transportului de marfă, în principal, de pe șosele pe calea ferată, micșorând astfel poluarea”, a explicat Marinescu.

Prin acest vot, Parlamentul European a primit un mandat puternic pentru viitoarea negociere cu Consiliul, în principal în ceea ce privește:

  • crearea unei platforme pentru o gamă largă de utilizatori ai infrastructurii feroviare, care va fi consultată de administratorii de infrastructură;
  • consolidarea Agenției Europene a Căilor Ferate și stabilirea unei foi de parcurs clare, cu date certe pentru utilizarea instrumentelor digitale și a serviciilor digitale.

Conform detaliilor oferite de Marian-Jean Marinescu, mandatul Parlamentului European include și solicitarea PPE de ”a îmbunătății situația actuală, în care capacitatea feroviară din Europa nu este utilizată la maximum, punând accentul pe eforturile pe care statele membre trebuie să le facă pentru a construi infrastructură feroviară suplimentară pentru o capacitate de transport mai mare”.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
REPUBLICA MOLDOVA8 hours ago

Ziua Suveranității R. Moldova. Președinta Maia Sandu: Poporul este suveran și decide soarta țării. Va decide și la referendumul privind aderarea la UE, din această toamnă

INTERNAȚIONAL9 hours ago

Eforturi franco-americane pentru situația din Gaza. Ministrul israelian al Apărării este așteptat în SUA de omologul american. Macron îl primește luni pe regele Iordaniei pentru a discuta despre nevoia încetării focului

CONSILIUL UE11 hours ago

Marcel Boloș, prezent la întâlnirea Consiliului Guvernatorilor BEI și ECOFIN pentru a face auzită vocea României: Este esențial să menținem o putere financiară robustă, asigurând astfel stabilitatea financiară a BEI

ROMÂNIA13 hours ago

Accederea României în programul Visa Waiver, printre principalele teme abordate în cea de-a noua reuniune a Dialogului Strategic România-SUA

CONSILIUL UE14 hours ago

Premierul Viktor Orban: Vom face din problema migrației punctul central al viitoarei președinții a Ungariei la Consiliul UE

INTERNAȚIONAL1 day ago

Extremiștii și populiștii târăsc Europa spre ”statul sălbatic”, semnalează secretarul general al Consiliului Europei: Nu fără motiv, după cele două războaie mondiale, decizia a fost de a urma calea multilateralismului

CHINA1 day ago

Sprijinul oferit de China Rusiei în războiul împotriva Ucrainei este principalul motiv al deteriorării relațiilor economice dintre Berlin și Beijing, semnalează vicecancelarul german Robert Habeck într-o vizită în China

MAREA BRITANIE1 day ago

Ministrul Cătălin Predoiu a discutat cu ambasadorul Marii Britanii despre combaterea criminalității organizate transfrontaliere, pledând pentru noi inițiative de cooperare bilaterală

ROMÂNIA2 days ago

Ministrul Luminița Odobescu: Sprijinirea Ucrainei este o condiție indispensabilă, dar insuficientă. În absența unei abordări regionale, riscăm ca peste câțiva ani să ne confruntăm cu o nouă agresiune la Marea Neagră

GALA PREMIILOR MARII LOJI2 days ago

Gala Premiilor MLNR ediția a XI-a 2024. Șapte români de excepție au fost premiați pentru contribuția la dezvoltarea cunoașterii și progresului social

NATO2 days ago

Antony Blinken: SUA sunt recunoscătoare României și lui Klaus Iohannis pentru donarea unui sistem Patriot Ucrainei și pentru rolul jucat ca NATO să se axeze pe flancul estic

NATO2 days ago

Marea Neagră este un punct de inflexiune geopolitică, afirmă Odobescu la întâlnirea cu Blinken: Contăm pe decizii la summitul NATO pentru întărirea apărării la Marea Neagră

ROMÂNIA4 days ago

Întâlnire Ciolacu-Mattarella: Cooperarea economică, valorile comune și conexiunile între cetățenii noștri fac și mai puternice relațiile româno-italiene

ROMÂNIA5 days ago

Prima ședință comună de guvern România-Bavaria. Ciolacu: Memorandumul de Înțelegere pentru promovarea spiritului antreprenorial și în sprijinul IMM-urilor, menit să aducă și mai mult dinamism cooperării noastre bilaterale

ROMÂNIA6 days ago

În fața ascensiunii extremismului și populismului, Nicolae Ciucă face apel la curaj decizional pentru a asigura ”dezvoltarea regimului democratic”, singura ”garanție reală pentru libertatea noastră ca indivizi”

NATO1 week ago

Nume de cod “NSATU”: NATO va înființa o misiune de coordonare a ajutorului militar pentru Ucraina, cu comandament în Germania și noduri logistice în estul Alianței

G71 week ago

Biden și Zelenski au semnat la summitul G7 un pact bilateral de securitate pe 10 ani, acord precursor al aderării Ucrainei la NATO

CONSILIUL EUROPEAN2 weeks ago

Președintele Consiliului European o citează pe Eleanor Roosevelt într-o pledoarie pentru ”un viitor sigur și pașnic” în Gaza: Să privim dincolo de întuneric, spre o soluționare bazată pe soluția celor două state

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Din Bundestag, Volodimir Zelenski invocă căderea Zidului Berlinului pentru a arăta că nu poate exista pace în Ucraina atât timp cât o parte din țară rămâne ocupată de Rusia

ALEGERI EUROPENE 20242 weeks ago

Prima reacție a lui Klaus Iohannis după alegerile europene: Uniunea merge înainte. Guvernul va stabili și va negocia poziția de comisar european

Trending