Connect with us

Marian-Jean Marinescu

Cerul Unic European: Marian-Jean Marinescu va continua negocierile cu ambasadorii statelor membre pentru depășirea blocajelor care pot genera limitarea mobilității în spațiul aerian

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, președintele Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European și raportor pe dosarul privind Cerul Unic European, va continua negocierile cu ambasadorii statelor membre pentru depășirea blocajelor care pot genera limitarea mobilității în spațiul aerian.

„Negocierile pentru Cerul Unic European continuă cu mari eforturi, pentru că reprezentanții Consiliului nu au arătat o deschidere prea mare pentru a face progrese în acest dosar. Am obținut foarte greu o întâlnire politică între Parlamentul European și Consiliu, în urma unei întâlniri pe care am avut-o cu doamna ambasador permanent al Sloveniei la UE, țară care asigură președinția rotativă a UE. Trilogul va fi pe 22 noiembrie și sper să obținem un acord pentru unul din capitolele încă aflate în negociere”, a declarat Marian-Jean Marinescu, potrivit unei postări pe Facebook. 

Eurodeputatul a explicat că negocierile merg greu, în parte din cauza faptului că de cealaltă parte a mesei de discuții are parteneri cărora le lipsesc cunoștințele în domeniu, în parte din cauza serviciului legal din Parlamentul European care avansează „păreri cel puțin curioase și fără nicio legătură cu realitatea”.

Astfel, președintele Intergrupului Cer și Spațiu a avertizat că „aceste blocaje riscă să conducă la o reducere a emisiilor din aviație prin limitarea mobilității și nu printr-un management mai eficient, așa cum propun prin Cerul Unic European”.

De asemenea, Marian-Jean Marinescu a denunțat lipsa de voință politică și ipocrizia statelor membre în contextul în care blochează negocierile pe dosarul privind Cerul Unic European, în timp ce la Conferința ONU pentru Climă (COP26) de la Glasgow s-au declarat în favoarea reducerii emisiilor poluante.

„Este o dovadă de ipocrizie câtă vreme statele membre declară la Glasgow, la conferința pentru climă că vor să reducă emisiile și când au în față o propunere concretă de reducere a emisiilor în aviație se dovedește că le lipsește voința politică. Un bun exemplu care arată care este situația în acest moment în Uniune: declarațiile sunt declarații, implementarea lor este cu totul altceva”, a punctat eurodeputatul. 

Chiar și în acest context, Marian-Jean Marinescu a afirmat că va continua eforturile pentru acest dosar prin întâlniri directe cu ambasadorii statelor membre. „Am avut deja 5 întâlniri, voi merge și la direcția de aviație civilă din Franța și sper să progresăm”, a mai spus acesta.

De altfel, în urma participării la conferința anuală privind ”Siguranța aviației”, organizată de Agenția pentru Siguranță în Aviație, eurodeputatul a menționat susținerea actorilor importanți din industria aviatică pentru implementarea acestui sistem „cât mai repede posibil”, astfel încât să se poată reduce emisiile în proporție de 5 până la 10% astfel încât „aviația să primească o gură de aer” și să-și poatî dezvolta celelalte proiecte pentru reducerea emisiilor. 

„S-a văzut, încă o dată, diferența între marea majoritate a celor prezenți, care susțin Cerul Unic European și dezvoltarea tehnologică a sistemului de trafic și cei care încă mai au mici reticențe bazate doar pe nevoia de a păstra ceea ce este acum”, a mai adăugat Marian-Jean Marinescu. 


Actualizarea regulilor Cerului unic european (SES) ar trebui să ajute sectorul aviatic să devină mai eficient prin zboruri mai scurte pe rute mai directe, scăzând astfel și emisiile de gaze cu efect de seră.

Inițiativa Cer Unic European a fost lansată în 1999, într-o perioadă marcată de o creștere importantă a numărului de zboruri, dar și de cel al întârzierilor, care au scos în evidență nevoia unei mai bune coordonări. 

Regulile actuale ale Cerului Unic European datează din 2009. Comisia Europeană a propus o revizuire în 2013, iar aceasta a fost adoptată de Parlament în 2014. În lipsa unui acord în Consiliul European, Comisia a propus în 2020 o variantă actualizată, conformă cu Pactul Verde European.

Pe 17 iunie 2021 Comisia pentru transport și turism a Parlamentului și-a reînnoit mandatul de negociere pentru reforma Cerului Unic European și a adoptat o poziție asupra extinderii mandatului Agenției Europene de Siguranță a Aviației ce va acționa ca un organism de evaluare a performanței. După ce această din urmă poziție a fost anunțată în sesiunea plenară din luna iulie, eurodeputații au intrat în negocieri cu Consiliul.

Europarlamentarii doresc reformarea normelor pentru a face spațiul aerian al UE mai puțin fragmentat și pentru a îmbunătății managementul traficului aerian. Acest lucru ar crește siguranța și eficiența zborurilor, ar coborî costurile și ar fi benefic pentru mediu.

În prezent companiile aeriene nu zboară neapărat direct spre punctul de destinație. Uneori acestea evită să zboare peste state cu taxe de survol mai mari, sau peste zone militare, sau fac detururi pentru a evita vremea nefavorabilă. Dar toate acestea pot duce la zboruri mai lungi și emisii în plus. Fragmentarea poate cauza și întârzieri din cauza unei coordonări ineficiente.

Eurodeputații spun că regulile de management al spațiului aerian trebuie dezvoltate și adaptate piețelor în continuă evoluție, noului mediu digital și Pactului Verde european. Aceștia insistă pentru reguli noi care pot aduce cu până la 10% mai puține emisii de gaze cu efect de seră, prin evitarea rutelor mai lungi și prin promovarea tehnologiilor mai curate.

Totodată ei doresc ca spațiul aerian european să devină mai competitiv și susțin organizarea de licitații pentru alegerea furnizorilor de servicii de trafic aerian și pe cei ai altor servicii de navigație aeriană (comunicare sau meteo).

 

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Economia europeană, aflată în plină criză generată de pandemia de COVID-19 are nevoie de ajutor financiar „ca de aer”

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu consideră că economia europeană, aflată în plină criză generată de pandemia de COVID-19 are nevoie „ca de aer” de ajutor financiar, iar fondurile structurale și programele curente ale UE împreună cu noile instrumente financiare pot fi soluția pentru o economie europeană „mai puternică și mai stabilă”.

„Ca răspuns la această situație am adoptat în Parlamentul European, instrumentele financiare necesare redresării economice, salvării și creării de noi locuri de muncă, precum Mecanismul pentru reziliență și redresare. Însă, pentru ca acest ajutor financiar să fie cu adevărat eficient este necesar ca fiecare euro din fonduri europene să fie corect și legal investit. Din aceste considerente, am susținut în ultima sesiune din acest an raportul privind Impactul crimei organizate asupra resurselor proprii ale UE și asupra utilizării abuzive a fondurilor UE”, a scris deputatul european, pe Facebook. 

Potrivit eurodeputatului, proiectul de raport analizează impactul crimei organizate asupra fondurilor UE și efectele utilizării abuzive a fondurilor UE, cu un accent deosebit pe managementul partajat din perspectiva auditului și controlului.

Mai mult, raportul detaliază diferitele tipuri de fraudă comise de crima organizată, care au impact asupra finanțelor UE, de la frauda privind veniturile (de exemplu, frauda cu taxa pe valoarea adăugată) până la utilizarea abuzivă a fondurilor politicii agricole comune, inclusiv acapararea de terenuri. 

Acesta a menționat că frauda în achizițiile publice, infrastructura sănătății și activitățile de fraudă legate de coronavirus sunt, de asemenea, acoperite.

„În plus, raportul solicită Comisiei și statelor membre o utilizare mai coerentă a tuturor instrumentelor disponibile pentru detectarea și combaterea fraudei, în special platformele online Arachne și EDES. Prin acest raport solicităm Comisiei să înceapă dezvoltarea unei abordări comune pentru evaluarea impactului crimei organizate asupra finanțelor UE și abordarea acestor aspecte împreună cu statele membre”, a conchis Marian-Jean Marinescu.

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: Cel mai eficient pentru oameni ar fi ca sănătatea să devină o politică comună europeană

Published

on

© European Union 2019 - Source : EP

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu salută progresele instituțiilor europene în domeniul sănătății, în contextul în care politica de sănătate prevăzută în Tratatul privind Funcționarea UE nu permite o implicare directă a Uniunii Europene în acest sector.

„Deși sănătatea nu este politică comună europeană, așa cum eu consider că ar fi cel mai eficient pentru oameni, totuși au fost făcuți mulți pași înainte în domeniul sănătății, la nivel european. Avem deja un plan al Comisiei Europene și un raport al comisiei din Parlament, privind lupta împotriva cancerului, suntem în plin proces de modificare a strategiei farmaceutice, avem deja programul EU4Health”, a transmis eurodeputatul într-un mesaj pe pagina de Facebook.

Marian-Jean Marinescu subliniază că a durat treni ani pentru ca statele membre să ajungă la o poziție comună privind Evaluarea tehnologiei sănătății (HTA), care pornește de la o inițiativa legislativă a Comisiei din ianuarie 2018: „Votul din această sesiune plenară este ultima procedură pentru adoptarea oficială a raportului, pe care îl susțin în primul rând pentru că reduce nivelul fragmentării și consolidează cooperarea la nivelul UE între statele membre.”

Health Technology Assessment (HTA), așa-numita Evaluare a Tehnologiilor Medicale (ETM), reprezintă un proces complex ce măsoară valoarea adăugată a unei noi tehnologii medicale în comparație cu tehnologiile existente. Scopul acestei evaluări este să li se asigure pacienților accesul la cel mai bun tratament disponibil pe piață, analizând în același timp costurile pentru pacient și impactul asupra organizării sistemelor de sănătate în administrarea tratamentului. ETM poate fi un instrument extrem de important pentru pacienții români în ceea ce privește accesul la noile medicamente, România fiind printre țările UE care le oferă gratuit pacienților cele mai puține medicamente inovatoare.

Citiți și: România, printre țările UE care asigură acces gratuit la cele mai puține medicamente inovatoare. Cum va îmbunătăți situația noul HTA european

Procesul HTA este realizat în prezent de aproximativ 50 de agenții europene, abordările lor fragmentate pot avea un impact negativ asupra investițiilor în cercetare și dezvoltare din Europa, iar reducerea acestei fragmentări a fost principalul obiectiv al modificării legislației, mai informează eurodeputatul.

„Regulamentul prevede cooperarea statelor membre la nivelul UE în ceea ce privește evaluările clinice comune și consultările științifice comune privind tehnologiile medicale. Această lucrare colectivă va oferi informații științifice valoroase autorităților sanitare naționale atunci când iau decizii cu privire la stabilirea prețurilor și rambursarea unei tehnologii de sănătate. Potrivit raportului, pentru a reduce sarcina administrativă în special pentru companiile mai mici, dezvoltatorii de tehnologii sanitare ar trebui să prezinte informații, date și alte dovezi necesare pentru evaluarea clinică comună, o singură dată la nivelul UE”, a conchis Marian-Jean Marinescu.

Reamintim că potrivit Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, UE nu are competențe exclusive sau cel puțin partajate cu statele membre în domeniul ocrotirii sănătății.

În definirea și punerea în aplicare a tuturor politicilor și acțiunilor Uniunii se asigură un nivel ridicat de protecție a sănătății umane. Acțiunea Uniunii, care completează politicile naționale, are în vedere îmbunătățirea sănătății publice și prevenirea bolilor și afecțiunilor umane, precum și a cauzelor de pericol pentru sănătatea fizică și mentală. Această acțiune cuprinde, de asemenea, combaterea marilor epidemii, favorizând cercetarea cauzelor, a transmiterii și prevenirii acestora, precum și informarea și educația în materie de sănătate, precum și supravegherea amenințărilor transfrontaliere grave privind sănătatea, alerta în cazul unor asemenea amenințări și combaterea acestora. Uniunea completează acțiunea statelor membre în vederea reducerii efectelor nocive ale drogurilor asupra sănătății, inclusiv prin informare și prevenire.

Una dintre concluziile care se poate deduce din modul cum s-a acționat până în prezent, în rândul instituțiilor europene, este aceea a necesității nu doar de coordonare a politicii naționale în domeniul sănătății cât, mai degrabă, a includerii acestui domeniu în aria competențelor exclusive, competențe care ar trebui extinse și la alte sectoare pentru ca proiectul european să își poată menține și consolida rolul de actor care contează cu adevărat pe scena mondială.

Citiți și: Uniunea Europeană a Sănătății, posibilă prin modificarea Tratatului UE. Care este părerea Comisiei Europene și ce răspuns așteaptă de la cetățeni

Continue Reading

Marian-Jean Marinescu

Pachetul ”Fit for 55”: Marian-Jean Marinescu consideră că ”certificatele de emisii fără o alternativă reprezintă o simplă taxă”: Mobilitatea este un drept, nu un lux

Published

on

© European Union 2021 - Source : EP

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu apreciază că Pachetul ”Fit for 55” ”va crea mari probleme în transport”, considerând că ”certificatele de emisii (ETS) fără o alternativă reprezintă doar o simplă taxă”.

Într-o dezbatere a Parlamentului European privind răspunsul UE la sărăcia din transporturi, europarlamentarul a subliniat că ”mobilitatea este o necesitate, nu un lux, este un drept”.

”Libertatea de circulație a persoanelor, bunurilor, serviciilor în UE nu se poate implementa fără mobilitate. Reducerea emisiilor este o necesitate, de asemenea. Trebuie să găsim un compromis între aceste lucruri pe care trebuie să le aplicăm în același timp și cu eficiență. Pachetul Fit for 55 va crea mari probleme în transport. Va accelera această sărăcie a transportului, pentru că va crea posibilitatea de ridicare a costului, și în domeniul maritim, și în domeniul rutier, și în aviatic. Sunt mai multe taxe introduse: pentru combustibil, pentru emisiile create, plus creșterea prețului la combustibili sau cei alternativi”, a atras atenția Marinescu.

Acesta consideră că măsurile pe care ”trebuie să le luăm nu trebuie să creeze o problemă pe care apoi să încercăm să o rezolvăm prin ajutor din bugetul statelor. Măsurile trebuie să asigure mobilitatea și micșorarea emisiilor. ETS fără o alternativă este doar o simplă taxă. ETS trebuie să se aplice acolo unde alternativă este disponibilă și abordabilă. Atunci când aplicăm ETS, banii pe care îi colectăm trebuie să se întoarcă în industrie pentru a crea acea alternativă”, consideră Marian-Jean Marinescu.

Citește și:
Pachetul ”Fit for 55”: Marian-Jean Marinescu propune ca fondurile rezultate din comerțul cu emisii să se întoarcă în industria din care au fost colectate și să fie investite în combustibilii alternativi

Comisia Europeană a adoptat un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Realizarea acestor reduceri ale emisiilor în următorul deceniu este esențială pentru ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și pentru a transpune în realitate angajamentele Pactului verde european. 

Propunerile prevăd: aplicarea sistemului de comercializare a certificatelor de emisii în noi sectoare și înăsprirea sistemului existent al UE de comercializare a certificatelor de emisii; utilizarea sporită a surselor regenerabile de energie; asigurarea unei mai mari eficiențe energetice; implementarea mai rapidă a modurilor de transport cu emisii scăzute și a infrastructurii și a combustibililor de care depind aceste moduri de transport; alinierea politicilor fiscale la obiectivele Pactului verde european; măsuri menite să împiedice relocarea emisiilor de dioxid de carbon și instrumente pentru conservarea și consolidarea absorbanților noștri naturali de carbon.

Continue Reading

Facebook

NATO8 hours ago

Emmanuel Macron anunță că Franța este dispusă să participe cu o prezență militară a NATO în România

POLITICĂ13 hours ago

Klaus Iohannis a lansat Planul național de combatere a cancerului: Nu putem construi o Românie a viitorului fără să fim atenţi la sănătatea cetăţenilor

ROMÂNIA13 hours ago

Prof. Univ. Dr. Patriciu Achimaș-Cadariu: Sunt convins că putem implementa noul Plan Național de Combatere a Cancerului. Finanțarea europeană, un avantaj

Dan Motreanu13 hours ago

Dan Motreanu: Cele 835 milioane de euro din programul EU4Health vor putea aduce în 2022 un nivel fără precedent de investiții în domeniul sănătății

REPUBLICA MOLDOVA14 hours ago

Dan Cărbunaru: Guvernul a aprobat memorandumul prin care România va putea acorda în continuare asistență tehnică și financiară Republicii Moldova

CONSILIUL UE14 hours ago

Din plenul Parlamentului European, Emmanuel Macron susține că procedura aderării României la Schengen “merge mână în mână cu reformele care vor fi lansate în câteva săptămâni”

S&D15 hours ago

Președinta Grupului S&D din PE îi cere lui Emmanuel Macron să pună tinerii și categoriile vulnerabile în centrul președinției franceze a Consiliului UE: Avem nevoie de o Europă socială

COMISIA EUROPEANA15 hours ago

România și alte 18 state membre și din Balcanii de Vest primesc aproape 385,5 milioane de euro din Fondul de Solidaritate al UE pentru a face față crizei sanitare

INTERNAȚIONAL15 hours ago

Olaf Scholz, la Forumul Economic Mondial de la Davos: Rusiei nu trebuie să i se permită să schimbe granițele naționale prin forță

COMISIA EUROPEANA15 hours ago

Noua Agenție a UE pentru Azil își începe activitatea. 500 de experți vor oferi sprijin pentru sistemele naționale de azil care se confruntă cu un număr mare de cazuri

PARLAMENTUL EUROPEAN15 hours ago

Liderul Renew Europe îndeamnă președinția franceză la Consiliul UE să fie foarte „îndrăzneață” în ceea ce privește sprijinirea tinerilor și egalitatea de gen

CONSILIUL UE16 hours ago

De la pupitrul democrației europene, Emmanuel Macron pledează pentru o perspectivă clară de aderare la UE pentru țările din Balcanii de Vest, regiune ”aflată în inima continentului european”

CONSILIUL EUROPEAN16 hours ago

Emmanuel Macron promite că Parlamentul European va dobândi drept de inițiativă legislativă și cere apărarea statului de drept, al cărui sfârșit ar însemna o întoarcere la regimuri autoritare și la bâlbâiala istoriei

U.E.16 hours ago

Emmanuel Macron subliniază urgența abordării schimbărilor climatice pentru ca UE să poată asigura progresul economic promis

CONSILIUL EUROPEAN17 hours ago

Emmanuel Macron cere o propunere comună europeană împreună cu NATO pentru “o nouă ordine de securitate” care “să fie negociată cu Rusia”

CONSILIUL UE17 hours ago

Emmanuel Macron face apel la fermitate din partea UE în relația cu Regatul Unit: Pentru a rămâne prieteni, acordurile încheiate trebuie respectate

U.E.17 hours ago

Emmanuel Macron: Provocarea UE este de a construi o piață unică digitală care să genereze inițiative emblematice și campioni europeni

CONSILIUL EUROPEAN18 hours ago

Emmanuel Macron vrea o “doctrină europeană de securitate complementară cu NATO” pentru ca Europa să nu depindă de alegerile celorlalte mari puteri

RUSIA2 days ago

Annalena Baerbock îi transmite lui Serghei Lavrov în prima vizită la Moscova că Germania este pregătită să apere regulile comune, chiar dacă va plăti ”un preț economic ridicat”

PARLAMENTUL EUROPEAN2 days ago

După 20 de ani, conducerea Parlamentului European este preluată de o femeie: Roberta Metsola, a treia femeie din istorie aleasă președinte al PE

Advertisement

Team2Share

Trending