Connect with us

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu solicită competențe egale între comisiile de mediu, transporturi și industrie în negocierea pachetului “Fit for 55%” pentru reducerea emisiilor de CO2

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a criticat luni faptul că propuneri legislative din pachetul “Pregătiți pentru 55%” care vizează domeniul transporturilor vor fi discutate doar în Comisia pentru mediu, sănătate publică și siguranță alimentară și cere competențe egale între comisiile pentru mediu, transporturi și industrie.

“Este cel puțin bizar ca propuneri care afectează transportul, cum ar fi comerțul cu emisii pentru transportul maritim și pentru cel rutier să fie discutate doar în comisia pentru mediu, pentru că trebuie să ținem cont de multe alte aspecte, de exemplu ce înseamnă în termeni de investiție să aduci curent pe toată rețeaua centrală a Europei, adică să avem stații de încărcare electrică din 60 în 60 de kilometri. Sunt investiții foarte mari ale rețelei de distribuție și nu știm cine le acoperă, cum se va întâmpla acest lucru – toate aceste lucruri trebuie stabilite. Eu cred că cea mai bună soluție ar fi ca aceste lucruri să fie discutate cu competențe egale în comisia pentru mediu, cea pentru transport și cea pentru industrie”, a scris Marinescu, într-o postare pe Facebook.

Pachetul „Pregătiți pentru 55” constă într-un set de 14 propuneri interconectate, toate urmărind același obiectiv de a asigura o tranziție echitabilă, competitivă și verde până în 2030 și ulterior. În Parlamentul European, acestea vor fi distribuite către diferite comisii de resort ale legislativului de la Bruxelles.

Marinescu a explicat că “a apărut deja o opinie neoficială a secretariatului Comisiei pentru transport, în care această comisie primește 3 dintre cele 14 propuneri legislative, cele care se referă la infrastructură – condițiile de instalare a stațiilor de încărcare cu hidrogen și energie electrică – și cele privind combustibilii alternativi pentru transportul aerian și maritim”.

El subliniază în continuare că marea majoritate a propunerilor legislative sunt distribuite către Comisia pentru mediu, iar celelalte comisii pot propune o opinie.

Opinia nu contează așa mult pentru colegii din parlament și mai ales în această dispută între comisia pentru mediu și comisia pentru transport ar fi necesară o propunere de competențe împărțite, adică competențe egale inclusiv cu comisia pentru industrie. Discuțiile pe care deja le-am început vor fi foarte complicate pentru că opiniile sunt la extreme, cum este cazul comisiei de mediu care ar dori să introducă aceste ținte fără nici un fel de condiții referitoare la competitivitatea economică și la păstrarea locurilor de muncă. Există însă și opinia grupului PPE care consideră că trebuie să existe un echilibru între aceste cerințe și economie. De aceea, există multe voci care propun competențe exclusive ale comisiei de mediu pentru a putea propune tot ceea ce vor”, a detaliat el.

 

Pachetul legislativ „Pregătiți pentru 55” include următoarele propuneri legislative și inițiative de politică: 

– o revizuire a sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS), inclusiv extinderea acestuia la transportul maritim, revizuirea normelor privind emisiile generate de aviație și instituirea unui sistem separat de comercializare a certificatelor de emisii pentru transportul rutier și clădiri;

– o revizuire a Regulamentului privind partajarea eforturilor în ceea ce privește obiectivele de reducere ale statelor membre în sectoarele din afara EU ETS;

– o revizuire a Regulamentului cu privire la includerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a absorbțiilor rezultate din activități legate de exploatarea terenurilor, schimbarea destinației terenurilor și silvicultură (LULUCF);

– o revizuire a Directivei privind energia din surse regenerabile;

– o reformare a Directivei privind eficiența energetică;

– o revizuire a Directivei privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi;

– o modificare a Regulamentului de stabilire a standardelor privind emisiile de CO2 pentru autoturisme și camionete;

– o revizuire a Directivei privind impozitarea energiei;

– un mecanism de ajustare la frontieră în funcție de carbon;

– inițiativa ReFuelEU în domeniul aviației pentru combustibili de aviație derivați din surse regenerabile;

– inițiativa FuelEU în domeniul maritim pentru un spațiu maritim european verde;

– un fond social pentru climă;

– Strategia UE pentru păduri;

Comisia Europeană a adoptat la 14 iulie un pachet de propuneri care să pregătească politicile UE în domeniul climei, al energiei, al exploatării terenurilor, al transporturilor și al impozitării, astfel încât, până în 2030, emisiile nete de gaze cu efect de seră ale Uniunii să scadă cu cel puțin 55 %, comparativ cu nivelurile din 1990.

Potrivit propunerii, Comisia Europeană subliniază că trebuie să se recurgă la o combinație de măsuri pentru a se aborda problema creșterii emisiilor în transportul rutier, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii.

Executivul european precizează că stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete va accelera tranziția către o mobilitate cu emisii zero prin impunerea obligației ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55 % în 2030 și cu 100 % în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021. Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero.

Pentru a garanta faptul că, oriunde în Europa, conducătorii auto își vor putea încărca sau alimenta vehiculele de la o rețea fiabilă, Regulamentul revizuit privind infrastructura pentru combustibili alternativi va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare, aliniind-o la volumul vânzărilor de automobile cu emisii zero, și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.

Combustibilii folosiți în aviație și în transportul maritim sunt surse importante de poluare și necesită, de asemenea, acțiuni specifice, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii. Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi prevede că aeronavele și navele trebuie să aibă acces la sisteme de aprovizionare cu electricitate curată în principalele porturi și aeroporturi.

Inițiativa ReFuelEU în domeniul aviației îi va obliga pe furnizorii de combustibili să folosească combustibili amestecați într-o proporție tot mai mare cu combustibili durabili pentru alimentarea avioanelor cu reacție în aeroporturile din UE, inclusiv combustibili sintetici cu emisii scăzute de dioxid de carbon, cunoscuți sub denumirea de e-combustibili.

În mod similar, inițiativa FuelEU în domeniul maritim va stimula utilizarea pe scară largă a combustibililor maritimi durabili și a tehnologiilor cu emisii zero prin stabilirea unei limite maxime privind conținutul de gaze cu efect de seră al energiei utilizate de navele care fac escală în porturile europene.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Dragoș Pîslaru

Dragoș Pîslaru: Băncile, un aliat indispensabil al Guvernului. Ele trebuie să joace un rol activ în implementarea PNRR

Published

on

© Dragoș Pîslaru/Facebook

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru (USR, Renew Europe) consideră că băncile trebuie să fie un aliat indispensabil al Guvernului României în ceea ce privește dezvoltarea instrumentelor financiare și implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și un aliat al mediului de afaceri căruia îi facilitează accesul la finanțare.

„Cred că băncile sunt un aliat indispensabil al guvernului României. Ele trebuie să participe activ la dezvoltarea instrumentelor financiare și chiar să joace un rol important în implementarea PNRR. De asemenea, ele sunt un partener strategic al mediului de afaceri, cu precădere al IMM-urilor, deoarece contribuie la susținerea principalului vector de inovare pe care îl are România, oferind acces la finanțare pentru dezvoltarea micilor antreprenori”, a declarat Dragoș Pîslaru.

 

Dragoș Pîslaru și-a expus câteva dintre ideile pe care le are legat de viitorul economic și financiar al României, marți, în cadrul Banking Forum 2021, un eveniment organizat de Financial Intelligence. Cu acest prilej, el a discutat și cu reprezentanți ai mediului bancar despre oportunitățile de dezvoltare pe care ni le oferă fondurile europene.

Comisia Europeană a adoptat miercuri, 27 octombrie, o revizuire a normelor bancare ale UE (Regulamentul privind cerințele de capital și Directiva privind cerințele de capital). Prin aceste noi norme se va asigura faptul că băncile din UE vor deveni mai reziliente la eventualele șocuri economice viitoare și vor contribui în același timp la redresarea Europei în urma pandemiei de COVID-19 și la tranziția către neutralitatea climatică.

Potrivit unui comunicat al instituției europene, pachetul prezentat miercuri este ultima etapă a procesului de punere în aplicare a Acordului Basel III în UE (vizează consolidarea reglementării, a supravegherii și a gestionării riscurilor băncilor).

Continue Reading

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda: Statele membre trebuie să vină cu mecanisme de sprijin pentru a proteja femeile care activează în agricultură, acestea fiind indispensabile pentru dezvoltarea mediului rural

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE) consideră că statele membre ar trebui să vină cu mecanisme de sprijin pentru a proteja femeile care activează în agricultură, acestea fiind indispensabile pentru dezvoltarea mediului rural.

În Comisia pentru agricultură și dezvoltare rurală, al cărei vicepreședinte este Daniel Buda, a avut loc o audiere publică pe tema ”Femeile din mediul rural – o perspectivă academică și o perspectivă a fermierului”. Acest eveniment se desfășoară în cadrul Agendei Săptămânii Egalității de gen.

”Pentru noi bărbații, această dezbaatere a fost ca un duș rece deoarece problemele care au fost expuse astăzi sunt desprinse, în mod clar, din realitățile crude care au loc în teren. Acestea ne spun nouă, bărbaților, că am eșuat în ceea ce înseamnă protejarea femeilor în sectorul agricol. Așa cum ne-au transmis alte colege, nu doar în sectorul agricol, ele sunt expuse unor provocări cu care se confruntă în fiecare zi”, a atras atenția Buda.

Acesta a subliniat că ”lucrurile poate stau și mai rău pe alocuri”.

”Colegul Eric Andrieu spunea că avem de-a face și cu problema femeilor care fac parte din sectorul agricol și care emigrează din Estul Europei, fie din România, Ungaria sau Polonia în fermele din alte state ale UE, unde de multe ori, sunt victime ale agresiunilor sexuale, neavând acces la asistență medicală, în unele cazuri nici din partea autorităților. Din nefericire, am exemple în acest sens, cum ar fi situațiile din sudul Italiei”, a semnalat eurodeputatul român.

Europarlamentarul a punctat că ”aceste aspecte care au fost reliefate în cadrul dezbaterilor” îi obligă pe decidenții politici să facă ”demersurile necesare pentru protejarea femeilor în zona rurală.”

”Trebuie să acceptăm că există o vulnerabilitate pe care noi bărbații nu o avem în acest sector. De aceea, cred că, plecând de la o poză care este elocventă, și anume la ce se gândește o femeie care conduce un tractor, la câte probleme are, începând cu îngrijirea și educarea copiilor, masa pe care trebuie să o pregătească și până la medicul pe care trebuie să îl consulte, iată că, vedem că toate aceste probleme ne obligă să găsim soluții”, a mai spus Daniel Buda.

În opinia acestuia, ”trebuie să venim cu un sistem de asigurări sociale pentru fermieri, în general, dar mai ales pentru femei deoarece nu este posibil ca astăzi să avem femei pensionate trăind cu numai 150 de euro pe lună. Aici, stimați colegi, trebuie împreună să gândim un sistem prin care statele membre să vină cu mecanisme de sprijin pentru a proteja agricultorii și pe femei, deoarece acestea sunt indispensabile pentru mediul rural. Trebuie să fim foarte atenți la această problemă, să venim cu soluții constructive în ceea ce înseamnă protejarea acestora.”

Continue Reading

Eugen Tomac

Eugen Tomac: Accederea României în Programul Visa Waiver va da și mai multă consistență parteneriatului strategic România-SUA

Published

on

© European Union 2020 - Source : EPE

Accederea României în Programul Visa Waiver reprezintă un obiectiv prioritar, ce va da și mai multă consistență parteneriatului strategic dintre România și SUA, a afirmat miercuri europarlamentarul Eugen Tomac.

Poziția sa a venit ca urmare a declarațiilor secretarului american pentru securitate internă, Alejandro Mayorkas, care a subliniat că Statele Unite iau în considerare adăugarea a patru ţări în programul de renunţare la obligativitatea vizelor (Visa Waiver) care permite deplasarea în Statele Unite fără viză pentru o şedere de până la 90 de zile.

Avem patru candidaţi în pregătire: Israel, Cipru, Bulgaria şi România“, a declarat Mayorkas la un eveniment din industria turismului.

“Suntem foarte, foarte concentraţi pe program”, a adăugat oficialul american, care a precizat că acest program oferă beneficii economice şi de securitate semnificative, conchide sursa citată.

Accederea României în Programul Visa Waiver reprezintă un obiectiv prioritar, ce va da și mai multă consistență parteneriatului strategic dintre România și SUA. De asemenea, ridicarea obligativității vizelor pentru toate statele membre ale UE consolidează și mai puternic relația unică UE – SUA“, a declarat, în context, eurodeputatul Tomac.

După desemnarea Croației în programul Visa Waiver, Bulgaria, România şi Cipru sunt singurele state din Uniunea Europeană ai căror cetăţeni nu pot intra pe teritoriul SUA fără viză.

Dintre cele patru state, Croația este cel mai nou membru al UE, din anul 2013.

Includerea celor patru țări UE în programul Visa Waiver s-a aflat pe masa discuțiilor și la summitul dintre Uniunea Europeană și SUA din luna iunie, de la Bruxelles, dar și la reuniunea ministerială UE – Statele Unite

Salutăm progresele înregistrate de Statele Unite și de UE în direcția îndeplinirii de către alte state membre ale UE a cerințelor necesare pentru călătoriile fără viză în Statele Unite”, au consemnat președintele american Joe Biden și liderii Comisiei Europene și Consiliului European.

Apoi, Statele Unite și Uniunea Europeană au salutat progresele înregistrate de cele patru state membre ale UE – România, Bulgaria, Cipru și Croația – care nu au fost incluse încă în programul Visa Waiver, într-o declarație comună adoptată de SUA și UE la finalul unei reuniuni la nivelul miniștrilor afacerilor interne.

În ceea ce privește România, ministrul de externe Bogdan Aurescu și omologul american, Antony Blinken, au convenit în luna martie să lucreze împreună pentru includerea României în programul Visa Waiver, după ce o înțelegere similară fusese agreată și cu predecesorul lui Blinken, fostul de secretar de stat Mike Pompeo.

Potrivit legislației SUA privind imigrația și cetățenia, pentru ca Statele Unite să elimine vizele pentru România, rata de respingere a candidaților trebuie să fie sub 3%, însă la începutul anului 2020 aceasta era de 10.44%.

VWP este un parteneriat de securitate cuprinzător între Statele Unite și țările desemnate, care facilitează călătoriile internaționale în Statele Unite pentru afaceri sau turism fără viză pentru o perioadă de până la 90 de zile, protejând în același timp securitatea națională.

Pentru a participa la VWP, o țară trebuie să îndeplinească în permanență cerințe legate de combaterea terorismului, aplicarea legii, aplicarea legii privind imigrația, securitatea documentelor și gestionarea frontierelor. Aceste cerințe includ o rată de refuzuri de vize pentru neimigranți mai mică de trei procente, emiterea de documente de călătorie sigure și colaborarea strânsă cu autoritățile americane de aplicare a legii și de combatere a terorismului.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
U.E.2 hours ago

Olaf Scholz promite că guvernul său va face o ”reorganizare industrială rapidă” pentru ca Germania să nu aibă ”probleme de aprovizionare cu energie”

Dragoș Pîslaru2 hours ago

Dragoș Pîslaru: Băncile, un aliat indispensabil al Guvernului. Ele trebuie să joace un rol activ în implementarea PNRR

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Ursula von der Leyen: UE acordă un sprijin de 60 de milioane de euro pentru a ajuta Republica Moldova să gestioneze actuala criză energetică

INTERNAȚIONAL3 hours ago

Bloomberg: Lumea cumpără cantități record de grâu european. România devansează Rusia pe piața din Egipt

Daniel Buda3 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda: Statele membre trebuie să vină cu mecanisme de sprijin pentru a proteja femeile care activează în agricultură, acestea fiind indispensabile pentru dezvoltarea mediului rural

INTERNAȚIONAL3 hours ago

Klaus Iohannis a reiterat, în cadrul vizitei de stat din Egipt, sprijinul României pentru consolidarea dialogului dintre Uniunea Europeană și Republica Arabă Egipt

U.E.4 hours ago

Eurobarometru: 53% dintre români, cel mai mare procent din UE, cred că “virusurile au fost produse în laboratoarele guvernamentale pentru a ne controla libertatea”

ROMÂNIA4 hours ago

Virgil Popescu: Prețul gazelor naturale a fost plafonat la 0,37 lei KWh și la 1 leu KWh la energie electrică. Românii nu vor plăti iarna aceasta mai mult decât în decembrie 2020

U.E.5 hours ago

Eurostat: 41% dintre deșeurile din plastic au fost reciclate în 2019 în UE. România, peste media europeană, cu un nivel de reciclare de 43%

COMISIA EUROPEANA5 hours ago

Exporturile UE au crescut în 2020 cu 5,4 mld. euro datorită unei implementări și aplicări mai stricte a acordurilor comerciale și a normelor globale

Dragoș Pîslaru2 hours ago

Dragoș Pîslaru: Băncile, un aliat indispensabil al Guvernului. Ele trebuie să joace un rol activ în implementarea PNRR

Daniel Buda10 hours ago

Daniel Buda, vicepreședintele Comisiei pentru agricultură din PE, cere Comisiei Europene ”să vină cu abordări pragmatice, ancorate în realitate” pentru a diminua impactul PAC asupra schimbărilor climatice

GENERAL1 day ago

Dragoș Pîslaru, despre digitalizarea pieței muncii: PNRR poate așeza România în avangarda Europei prin reformele sistemice pe care le propune

ROMÂNIA2 days ago

Serbia donează României medicamente și concentratoare de oxigen pentru bolnavii de COVID-19: Suntem alături de voi în cele mai grele momente

ROMÂNIA2 days ago

Oleg Roibu, director juridic eMAG: Am bugetat peste 250 milioane de lei în următorii trei ani pentru dezvoltarea antreprenoriatului digital

NATO5 days ago

NATO: România, între cele 17 aliate fondatoare ale primului fond de inovare din istoria Alianței Nord-Atlantice

CONSILIUL EUROPEAN5 days ago

Klaus Iohannis, poziție tranșantă la Bruxelles: România va dezvolta centralele pe energie nucleară și rețeaua de gaze naturale. Am insistat ca acestea să fie finanțabile prin bani europeni

POLITICĂ6 days ago

Klaus Iohannis îl desemnează pe ministrul apărării Nicolae Ciucă drept candidat la funcția de prim-ministru

Marian-Jean Marinescu6 days ago

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu speră ca ”viitorul apropiat să ne arate că Dunărea va contribui la Green Deal și la dezvoltarea economică a tuturor” statelor străbătute de acest fluviu

Cristian Bușoi6 days ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru industrie și energie din PE, atrage atenția Comisiei Europene: Companiile din România și din întrega UE au nevoie de sprijin pentru captarea metanului

Team2Share

Trending