Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Parlamentul European a aprobat o reformă majoră a sectorului de transport rutier care îi afectează pe transportatorii din România și Europa de Est

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Parlamentul European a aprobat miercuri toate cele trei acte legislative care vizează Pachetul Mobilitate, fără amendamente și în forma adoptată de miniștrii statelor membre ale UE, susținând astfel regulile revizuite pentru a îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor și pentru a opri denaturarea concurenței în transportul rutier, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Acest vot dezavantajează transportatorii din Europa de Est, nouă state membre din regiune, inclusiv România, solicitând anterior Parlamentului European să aducă modificări la Pachetul Mobilitate, care să ţină cont de competiţia echitabilă, de obiectivele UE în politica de mediu şi de piaţa unică, precum şi de noile realităţi socio-economice post-Covid-19. De asemenea, și Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a solicitat celor 705 eurodeputați să respingă acest pachet, argumentând că forma actuală a Pachetului Mobilitate agreată de colegiutorii europeni, propune modificări majore ale legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, care amenință supraviețuirea transportatorilor români și estici, deja grav afectați de criza COVID-19.

Potrivit comunicatului Parlamentului European, regulile revizuite referitoare la detașarea șoferilor, perioadele conducere și de repaus și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (adică transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenți într-un stat membru) au scopul de a pune capăt denaturării concurenței în domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor.

Condiții de lucru mai bune pentru șoferi

Noile reguli asigură condiții de odihnă mai bune pentru șoferi și le permite să petreacă mai mult timp acasă. Companiile vor trebui să-și organizeze programele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier de mărfuri să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru). Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă perioada de odihnă nu este petrecută acasă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare ale șoferilor.

O concurență mai loială și combaterea practicilor ilegale

Tahografele vehiculelor vor fi folosite pentru a înregistra trecerea unei frontiere, ajutând astfel la combaterea fraudei. Pentru a evita cabotajul sistematic, va exista, de asemenea, o „perioadă de așteptare” de patru zile înainte de a putea efectua noi operațiuni de cabotaj în aceeași țară, cu același vehicul.

Pentru a combate utilizarea companiilor de tip „cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă trebuie să poată demonstra că desfășoară o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Noile reguli impun camioanelor să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni. Folosirea vehiculelor utilitare ușoare de peste 2,5 tone va trebui, de asemenea, să respecte normele Uniunii pentru operatorii de transport. De exemplu, vehiculele vor trebui echipate cu tahografe.

Reguli clare privind detașarea șoferilor pentru a asigura remunerații egale

Noile reguli vor crea un cadru juridic clar, care va evita abordări naționale diferite și va asigura remunerarea echitabilă a șoferilor. Regulile privind detașarea șoferilor se vor aplica cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale cu două activități suplimentare de încărcare și/sau descărcare.

Următoarele etape

Acordul politic cu Consiliul a fost încheiat în decembrie 2019. Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene în săptămânile ce urmează.

Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Cristian Bușoi

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru energie din PE, subliniază nevoia unei soluții comune pentru criza energetică: Este nevoie urgentă de reducerea presiunii pe bugete

Published

on

© Cristian Bușoi/ Facebook

Eurodeputatul PNL Cristian Bușoi, co-președinte al reuniunii miniștrilor energiei din PPE și președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energiei (ITRE) din Parlamentul European subliniază nevoia unei soluții pentru criza prețurilor din sectorul energetic.

”În calitate de Co-Președinte al EPP ENERGY MINISTERS MEETING (Reuniunea Miniștrilor Energiei din PPE) am participat, aseară, la o ședință de lucru de urgență cu o parte din miniștrii Energiei din UE, în pregătirea Consiliului de astăzi și foarte importantă în contextul actual. Miniștrii PPE sunt de acord că trebuie să găsim, urgent, o soluție comună la nivel european pentru criza prețurilor din energie”, a punctat europarlamentarul într-un comunicat de presă.

Cristian Bușoi este conștientă că este ”nevoie urgentă de reducerea presiunii pe bugete”.

”Trebuie să avem în vedere o regândire a pieței de electricitate și să vedem cum putem avea un preț maximal la importurile de gaz, indiferent de unde vin aceste importuri”, a completat acesta.

Tot la întâlnirea de aseară, eurodeputatul a făcut ”o trecere în revistă a rezervelor și stocurilor de gaz pe care le avem în UE și am discutat despre fluxurile de energie”.

”Ne pregătim pentru o iarnă dură și trebuie să facem față cu bine acestei provocări”, a mai spus Cristian Bușoi.

Miniștrii energiei din UE au convenit asupra unui obiectiv voluntar de reducere globală de 10% din consumul brut de energie electrică și asupra unui obiectiv obligatoriu de reducere de 5% din consumul de energie electrică în orele de vârf. Statele membre vor identifica 10 % din orele de vârf între 1 decembrie 2022 și 31 martie 2023 în care vor reduce cererea. Statele membre vor fi libere să aleagă măsurile adecvate pentru a reduce consumul pentru ambele obiective în această perioadă.

Citiți și:
Măsuri de urgență pentru reducerea prețurilor la energie: Statele membre UE au convenit să impună taxe pe profiturile excepționale ale firmelor din energie

Plafonarea veniturilor de pe piață pentru producătorii de energie electrică

Consiliul a convenit să plafoneze veniturile de pe piață la 180 de euro/MWh pentru producătorii de energie electrică, inclusiv pentru intermediari, care utilizează așa-numitele tehnologii inframarginale pentru a produce energie electrică, cum ar fi energiile regenerabile, energia nucleară și lignitul. Astfel de operatori au obținut câștiguri financiare neașteptat de mari în ultimele luni, fără ca costurile lor operaționale să crească. Acest lucru se datorează rolului cărbunelui și al gazului ca surse marginale de stabilire a prețurilor care umflă în prezent prețul final al energiei electrice.

Nivelul plafonului este menit să mențină rentabilitatea operatorilor și să evite împiedicarea investițiilor în energiile regenerabile.

Statele membre au convenit să utilizeze măsuri la alegerea lor pentru a colecta și redirecționa veniturile excedentare către sprijinirea și protejarea consumatorilor finali de energie electrică. Statele membre au introdus anumite mecanisme de flexibilitate pentru a reflecta circumstanțele lor naționale și măsurile existente la nivel național. Acestea includ posibilitatea de a stabili un plafon mai ridicat al veniturilor, de a utiliza măsuri care să limiteze în continuare veniturile de pe piață, să diferențieze tehnologiile și să aplice, printre altele, limite veniturilor de pe piață ale altor actori, inclusiv ale comercianților.

În situațiile în care dependența netă de import a unui stat membru este egală sau mai mare de 100%, acesta încheie un acord până la 1 decembrie 2022 pentru a împărți în mod adecvat veniturile excedentare cu statul membru exportator. Alte state membre sunt, de asemenea, invitate să încheie astfel de acorduri.

Axa de solidaritate pentru sectorul combustibililor fosili

Statele membre au convenit să stabilească o contribuție de solidaritate temporară obligatorie asupra profiturilor întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectoarele petrolului brut, gazelor naturale, cărbunelui și rafinăriilor. Contribuția de solidaritate ar urma să fie calculată pe profiturile impozabile, astfel cum sunt determinate în conformitate cu normele fiscale naționale în anul fiscal care începe în 2022 și/sau în 2023, care depășesc o creștere de 20% din media anuală a profiturilor impozabile începând cu 2018. Contribuția de solidaritate se va aplica în plus față de impozitele și taxele obișnuite aplicabile în statele membre.

Statele membre pot menține măsuri naționale echivalente cu contribuția de solidaritate, cu condiția ca acestea să fie compatibile cu obiectivele regulamentului și să genereze venituri cel puțin comparabile.

Statele membre vor utiliza veniturile provenite din taxa de solidaritate pentru a oferi sprijin financiar gospodăriilor și companiilor și pentru a atenua efectele prețurilor ridicate ale energiei electrice cu amănuntul.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Miercuri, zi importantă pentru țara noastră. Parlamentul European va solicita aderarea cât mai rapidă a României la Schengen

Published

on

© European Union 2016 - Source : EP

La inițiativa grupului social-democraților (S&D) din Parlamentul European, aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen va fi din nou dezbătută în plenul Parlamentului European, în cadrul sesiunii plenare de săptămâna viitoare, mai exact miercuri, în data de 5 octombrie. 

Întreaga dezbatere va fi transmisă LIVE pe www.CaleaEuropeană.ro și pagina de Facebook Calea Europeană

„Spațiul de călătorie fără frontiere ar trebui extins pentru a include Bulgaria și România cât mai curând posibil, urmează să solicite eurodeputații”, se arată într-o informare oficială a Legislativului European.

„Când am fost ultima dată la București, am promis că voi face tot posibilul pentru a pune capăt acestei nedreptăți: România și Bulgaria sunt ținute departe de Schengen în ciuda îndeplinirii criteriilor timp de 11 ani. Mă bucur că alți lideri de grup au acceptat propunerea mea de susține această dezbatere în plenul Parlamentului European în cadrul sesiunii plenare de săptămâna viitoare”, a transmis liderul Grupului S&D pe contrul său de Twitter.

De asemenea, în cadrul dezbaterii cu Comisia și Consiliul de miercuri după-amiază, eurodeputații vor solicita ca spațiul Schengen să fie finalizat rapid, prin extinderea la toate statele membre ale UE care doresc să participe. Eurodeputații vor discuta, totodată, despre situația actuală a spațiului Schengen și despre propunerile recente de reformare a normelor și guvernanței acestuia.

O rezoluție va fi supusă la vot în sesiunea plenară din 17-20 octombrie.

Citiți și: Victor Negrescu: A fost aprobată inițiativa grupului S&D de a avea o dezbatere în plenul PE privind aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen


În prezent, toate statele membre ale UE, cu excepția Bulgariei, Croației, Ciprului, Irlandei și României, fac parte din spațiul Schengen. Eurodeputații au solicitat ca Bulgaria și România să fie pe deplin admise în spațiul Schengen în mai multe rânduri, de exemplu în rezoluția din 2018 pe această temă, în rezoluția din 2020 referitoare la situația spațiului Schengen în contextul pandemiei și în raportul din 2021 privind funcționarea spațiului de călătorie fără frontiere.

Continue Reading

Daniel Buda

Eurodeputatul Daniel Buda: Indicațiile geografice reprezintă un certificat de calitate pentru produsele de pe piața UE

Published

on

© Daniel Buda/ Facebook

Europarlamentarul Daniel Buda (PNL, PPE) a participat la dezbaterea din cadrul Comisiei pentru Agricultură din Parlamentul European, ce a avut ca subiect principal propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind indicațiile geografice ale Uniunii Europene pentru vin, băuturi spirtoase și produse agricole. 

Cu acest prilej deputatul european a subliniat importanța indicațiilor geografice: „Acestea reprezintă până la urmă un certificat de calitate pentru produsele pe care le avem pe piață.”

„Am plecat în intervenția mea de la acest aspect, legat de ceea ce înseamnă calitatea și anume nevoia de a găsi mecanismele necesare pentru a preveni falsificarea acestor produse. Am insistat să punem în centrul atenției nu doar fermierii ci și consumatorii care trebuie să aibă garanția faptului că acel produs care se bucură de o indicație geografică, într-adevăr provine din acea zonă”, a mai explicat eurodeputatul PNL.

Potrivit oficialului european, „calitatea unor produse, este dată eminamente, dacă ne gândim la brânză sau la cașcavalul din anumite zone, de faptul că acea brânză sau acel cașcaval provine din regiunea respectivă, deoarece calitatea florei spontane este într-un anumit fel iar calitatea acelui produs este dată flora spontană consumată de animale.”

„Sub acest aspect, trebuie să vedem ce facem astfel încât să oferim garanții pentru consumatori, că acele produse într-adevăr sunt aparținătoare acelor zone. Pe de altă parte, procedura de acordare a indicațiilor geografice, pe mine mă preocupă foarte mult deoarece văd că foarte multe state nu utilizează acest mecanism de protecție a propriilor produse. Ori eu cred că trebuie să punem accent pe ceea ce înseamnă practic dezvoltarea acestor indicații geografice la cât mai multe categorii sau la cât mai multe produse în statele membre, deoarece așa cum am spus, ele reprezintă până la urmă o centură de siguranță și o protecție împotriva altor produse importate din afara UE care nu au același standard de calitate”, a mai adăugat acesta.

De asemenea, Daniel Buda precizează că Uniunea pune în aplicare, o politică de calitate care are ca obiectiv protejarea numelor anumitor produse agricole, dorindu-se totodată promovarea specificității acestor produse: „Propunerea are drept obiectiv întărirea sistemului Uniunii de Indicații Geografice, să sporească aplicarea acestor legi în Uniunea Europeană.”

Daniel Buda susține că este necesar ca timpul de înregistrare să se scurteze, să se sporească percepția corectă pe piață și să sporească conștientizarea la nivelul consumatorilor.

„În ceea ce privește această politică și simbolurile Uniunii, deși sistemul Uniunii Europene cu privire la indicații geografice, este unul solid, evaluarea de impact din propunerea Comisiei arată că mai există îmbunătățiri de făcut”, a punctat europarlamentarul Daniel Buda.

Continue Reading

Facebook

G750 mins ago

Țările G7 nu vor recunoaște niciodată presupusele anexări ale Rusiei în Ucraina și nici “referendumurile” false desfășurate sub amenințarea armelor

NATO1 hour ago

Mircea Geoană: Nu avem informaţii care să indice o schimbare a posturii nucleare a Rusiei, dar NATO este angajată deplin în apărarea aliaților, inclusiv a României

NATO1 hour ago

NATO, reticentă privind o “aderare accelerată a Ucrainei”, reafirmă că va sprijini această țară să își elibereze teritoriile anexate de Rusia fără a se implica direct în conflict

CONSILIUL EUROPEAN2 hours ago

Președintele Consiliului European acuză Rusia că a lansat o “rachetă energetică” asupra Europei, “vizând inima sistemului nostru economic și social”

INTERNAȚIONAL2 hours ago

SUA sancționează peste 1000 de oficiali ruși și 57 de entități din sectorul apărării după anexarea ilegală de teritorii ucrainene: Rusia “calcă în picioare Carta Națiunilor Unite”

COMISIA EUROPEANA2 hours ago

CE solicită statelor UE să fie ”foarte vigilente” în acordarea de vize cetățenilor ruși: ”A veni în Europa este un privilegiu, nu un drept fundamental”

U.E.2 hours ago

Giorgia Meloni, viitorul premier al Italiei, denunță” neo-imperialismul sovietic” al lui Putin: Anexările Rusiei în Ucraina nu au nicio valoare juridică sau politică

Cristian Bușoi5 hours ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei pentru energie din PE, subliniază nevoia unei soluții comune pentru criza energetică: Este nevoie urgentă de reducerea presiunii pe bugete

INTERNAȚIONAL6 hours ago

Zelenski a semnat cererea de aderare a Ucrainei la NATO după ce Putin a proclamat anexarea ilegală de către Rusia a patru regiuni ucrainene

REPUBLICA MOLDOVA6 hours ago

Maia Sandu condamnă și respinge anexările ilegale ale Rusiei: Donețk, Luhansk, Herson, Zaporijie și Crimeea sunt ale Ucrainei

NATO1 hour ago

Mircea Geoană: Nu avem informaţii care să indice o schimbare a posturii nucleare a Rusiei, dar NATO este angajată deplin în apărarea aliaților, inclusiv a României

INTERNAȚIONAL6 hours ago

Zelenski a semnat cererea de aderare a Ucrainei la NATO după ce Putin a proclamat anexarea ilegală de către Rusia a patru regiuni ucrainene

REPUBLICA MOLDOVA9 hours ago

R. Moldova contează pe sprijinul UE pentru a accelera ”modernizarea sectorului de securitate și apărare”. Maia Sandu: O urgență, având în vedere creșterea riscurilor în regiune

JUSTIȚIE3 days ago

Klaus Iohannis: DNA, un model la nivel european, a contribuit decisiv ca România să fie un pol de stabilitate și un partener strategic pentru partenerii din NATO și UE

ROMÂNIA4 days ago

Nicolae Ciucă, din Japonia: Componenta de securitate și apărare, unul din cei patru piloni de cooperare ai viitorului nostru parteneriat, de mare interes pentru ambele părți

NATO7 days ago

Klaus Iohannis, despre amenințarea Rusiei cu un război nuclear: România, ca parte a NATO, este pregătită pentru orice scenariu. Românii nu trebuie să intre în panică

ROMÂNIA7 days ago

Klaus Iohannis, către antreprenorii români din Silicon Valley: Poate aveți unele lecții care ne-ar folosi în România

ROMÂNIA1 week ago

Nicolae Ciucă: Salutăm interesul manifestat de Banca Japoneză de Cooperare Internațională pentru susținerea marilor proiecte de infrastructură de transport și de producere a energiei verzi

U.E.1 week ago

Ministrul ungar de externe, singurul din UE care s-a întâlnit cu Lavrov la ONU: Există o singură soluție la inflația de război și la prețurile epuizante ale energiei: pacea. Ungaria vrea pace

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Ursula von der Leyen îndemnă tânăra generație să apere democrația în fața autocrației: Trebuie să lucrăm la consolidarea acesteia pentru că știm cât de repede se poate schimba istoria

Team2Share

Trending