Connect with us

PPE

Rareș Bogdan, liderul delegației române din grupul PPE: Cerem ferm Comisiei Europene să oprească umilirea transportatorilor români

Published

on

Delegația română din grupul PPE din Parlamentul European cere ferm Comisiei Europene să oprească umilirea transportatorilor români, a declarat joi, într-o postare pe Facebook, liderul delegației, europarlamentarul Rareș Bogdan.

“Haosul din punctele vamale ale unor state UE i-au adus pe transportatorii români în pragul disperării. Delegația EPP România (PNL-PMP-UDMR) trimite azi o solicitare fermă Comisiei Europene și cere o soluție rațională, rapidă, pentru a nu prelungi umilirea șoferilor de tir profesioniști. Oamenii așteaptă până la 24 de ore la punctele vamale pentru testul PCR. Stau în frig, uneori în ninsoare, la temperaturi negative, în aglomerație, fără hrană, fără spații sanitare, în niște condiții inumane. Situația este gravă în special pe ruta comercială dinspre nordul Italiei prin pasul Brenner, la frontiera Cehia-Germania (Waidhaus) și pe Coridoarele Est-Vest. Cine garantează că nu se îmbolnăvesc? Cum rămâne cu libera circulație a bunurilor, pilon al pieței comune? A ajuns o glumă! Dacă aceste circumstanțe se vor menține, vom asista la consecințe devastatoare asupra economiei, iar libera circulație va deveni o glumă. Nemaivorbind de consecințele economice devastatoare pentru transportatori și partenerii lor, pe tot lanțul de aprovizionare”, a scris Bogdan.

Acesta a subliniat că delegația română din PPE va cere Comisiei Europene să găsească soluția prin care șoferii profesioniști să fie excluși de la testarea privind COVID-19.

De asemenea, potrivit solicitărilor exprimate de Rareș Bogdan, Comisia Europeană trebuie să pună bazele unei strategii care să adapteze regulile la condițiile pandemiei.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Marian-Jean Marinescu

Marian-Jean Marinescu: Comisia Europeană începe să implementeze proiectul meu privind managementul traficului spațial, un pas în stabilirea unei noi direcții în politica spațială a UE

Published

on

© European Parliament

Proiectul pilot New Space Traffic Management depus în 2018 de eurodeputatul Marian-Jean Marinescu începe să fie implementat de către Comisia Europeană, a anunțat europarlamentarul român în urma unei întâlniri a Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European pe care îl conduce. 

Este un moment foarte important pentru mine, deoarece implementarea proiectului meu privind managementul traficului spațial este primul pas în stabilirea unei noi direcții în politica spațială europeană. Este al doilea proiect pilot referitor la politica spațială pe care îl văd implementat și mă bucur că toți cei implicați în acest domeniu: Comisia Europeană, prin doamna Ekaterini Kavvada- director în cadrul DG DEFIS; industria din domeniu; colegii europarlamentari membri ai intergrupului încep să colaboreze în jurul acestui proiect”, a spus Marinescu, într-o postare pe Facebook.

Potrivit eurodeputatului român, reuniunea Intergrupului Cer și Spațiu a fost dedicată managementului traficului spațial, deoarece, în opinia sa, are loc o creștere rapidă a activității în spațiu, iar multe companii private pregătesc lansări ale sateliților într-un ritm fără precedent, ceea ce generează provocări tehnice privind identificarea locurilor sigure de plasare pe orbită, atât față de alți sateliți, cât mai ales pentru a evita coliziunea cu deșeurile spațiale.

“Câteva concluzii foarte utile s-au desprins la finalul dialogului nostru. Creșterea activității din spațiu atât guvernamentale, cât și la nivel privat impune crearea unui sistem de gestionare a lansării sateliților pe orbită; deșeurile spațiale sunt o amenințare reală, dacă ne gândim că din cei 5.000 sateliți lansați, doar 2.000 sunt funcționali, ceilalți 3.000 sunt în faza de dezintegrare și pun în mare pericol atât investiția în sateliții lansați, cât și capacitatea noastră de a menține serviciile care se bazează pe datele transmise de sateliți; este absolut necesar să avem cât mai repede cu putință un sistem de management al traficului spațial. Sunt 3 elemente de care trebuie să ținem cont în crearea acestui sistem: capabilitățile tehnice, cadrul legal și cooperarea internațională”, a continuat Marinescu.

“Sunt convins că în viitorul foarte apropiat spațiul va deveni extrem de important și din păcate, Uniunea nu face suficient de mult și de repede pentru a putea ține pasul cu noua realitate și pentru a-și securiza statutul de putere spațială”, a conchis el.

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonator al grupului PPE în Comisia pentru transport și turism, a fost ales în februarie președinte al Intergrupului Cer și Spațiu din Parlamentul European.

Membru al PE încă din 2007, Marinescu a anunțat în 2017 că va depune în Parlamentul European un proiect pilot pentru realizarea unui studiu privind un sistem de trafic în spațiu.

Fiecare membru al Parlamentului European, grup politic din Parlament și comisie parlamentară are dreptul să propună, în cadrul procedurii bugetare anuale, proiecte-pilot sau acțiuni pregătitoare (etapa următoare a unui proiect-pilot și anterioară unei eventuale transformări a inițiativei într-un instrument permanent) în diverse domenii cu condiția ca acestea să nu fie acoperite sau vizate de politici europene deja existente sau să nu primească finanțare prin intermediul unor instrumente care funcționează deja la nivel comunitar. Propunerile sunt trimise inițial spre evaluare Comisiei Europene care se pronunță asupra viabilității sau oportunității lor, evaluarea fiind notată pe o scara de la A la D, unde A echivalează cu un calificativ maxim, iar D, cu un calificativ minim. După depunerea amendamentelor bugetare și eventuala lor aprobare, proiectele-pilot sau acțiunile pregătitoare intră în mandatul de negociere al Parlamentului cu Consiliul UE în procedura bugetară anuală. După aprobarea finală a bugetului UE pentru anul următor Comisia Europeană are responsabilitatea integrală a implementării proiectului-pilot.

Continue Reading

Daniel Buda

Daniel Buda: Crearea unui spațiu european unic de date va impulsiona competitivitatea și creșterea economică a UE

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Crearea unui spațiu european unic de date va impulsiona competitivitatea și creșterea economică a UE, a transmis eurodeputatul Daniel Buda (PNL, PPE), în contextul organizării unei reuniuni a grupului  Partidului Popular European pe marginea strategiei europene pentru date.

„Datele sunt în centrul transformării digitale europene, fenomen care influențează toate aspectele societății și ale economiei. Datele sunt necesare pentru dezvoltarea inteligenței artificiale, una dintre prioritățile UE, și oferă oportunități importante pentru inovație, redresare după criza Covid-19 și creștere, de pildă în sectorul sănătății sau al tehnologiilor verzi”, spune Daniel Buda.

Crearea unui spațiu european unic de date va impulsiona competitivitatea și creșterea economică a UE!

În acest moment,…

Posted by Daniel Buda on Thursday, 15 April 2021

 

Astfel, UE va crea o piață unică a datelor în care:

  • datele pot circula în cadrul UE și între sectoare, în beneficiul tuturor
  • normele europene, în special cele referitoare la confidențialitatea și protecția datelor, precum și dreptul concurenței, sunt respectate pe deplin
  • normele privind accesul la date și utilizarea datelor sunt corecte, practice și clare

Potrivit acestuia, într-un raport adoptat în sesiune plenară pe 25 martie 2021, Parlamentul European a solicitat, ca răspuns la Strategia europeană în domeniul datelor a Comisiei Europene, o legislație având în centru oamenii, bazată pe transparență și confidențialitate – valori europene ce vor permite companiilor și cetățenilor europeni să beneficieze de potențialul datelor industriale și publice din UE.

„Transformarea digitală trebuie să fie în avantajul tuturor și să reflecte valorile noastre cele mai de preț, care ne definesc ca europeni: deschiderea, echitatea, diversitatea, democrația și încrederea. Abordarea UE în ceea ce privește digitalizarea ar trebui să fie centrată pe factorul uman”, mai spune eurodeputatul. 

Continue Reading

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Comisiile TRAN și ITRE din Parlamentul European au adoptat acordul provizoriu privind Mecanismul pentru interconectarea Europei, obținut de Marian-Jean Marinescu în negocierile interinstituționale

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Comisia pentru transport (TRAN) și cea pentru industrie, cercetare și energie (ITRE) din Parlamentul European au adoptat acordul provizoriu privind Mecanismul pentru interconectarea Europei (MIE), obținut de eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), care a condus negocierile interinstituționale, alături de alți europarlamentari, din calitatea de raportor al Legislativului european.

Acordul provizoriu convenit de cele două instituții cu rol de co-legislator, Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene, a fost aprobat de cele două comisii parlamentare europene cu 94 de voturi pentru, 21 de voturi împotrivă și 9 abțineri, potrivit unui comunicat al Legislativului european.

”A fost o muncă intensă de negociere cu Consiliul, în principal pentru a asigura o finanțare echilibrată a proiectelor europene de infrastructură. Sunt mulțumit că în urma acestui efort am reușit să asigurăm finanțarea necesară pentru modernizarea și extinderea conectării europene la nivel de transport, energie și digital. Sunt proiecte de care vor beneficia toți cetățenii europeni, proiecte care produc locuri de muncă și creștere economică”, a transmis europarlmanetarul român într-un mesaj publicat în urma acestui moment.

Această decizie a celor două comisii vine în urma acordului provizoriu la care au ajuns Marian-Jean Marinescu și ceilalți negociatori ai Parlamentului European cu cei ai Consiliului Uniunii Europene cu privire la cea de-a doua ediție a programului emblematic al UE, și anume Mecanismul pentru interconentarea Europei, care va continua să finanțeze proiecte-cheie în domeniile transporturilor, digitalului și energiei.

Citiți și:
Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu privind Mecanismul pentru interconectarea Europei, având un buget total de 33.71 miliarde euro

Acest program va funcționa în perioada 2021-2027 și dispune de un buget semnificativ în valoare de 33,71 de miliarde de euro.

Bugetele pentru fiecare sector vor fi (în prețuri curente):

  • transporturi: 25.81 miliarde euro (inclusiv 11.29 miliarde euro pentru țările beneficiare ale fondurilor de coeziune)
  • energie: 5.84 miliarde euro
  • sectorul digital: 2.06 miliarde euro

În domeniul transporturilor, MIE 2.0 va promova rețele interconectate și multimodale în scopul dezvoltării și al modernizării infrastructurii feroviare, rutiere, maritime și a căilor navigabile interioare, precum și în scopul mobilității în condiții de siguranță și securitate.

Se va acorda prioritate continuării dezvoltării rețelelor transeuropene de transport (TEN-T), punându-se accentul pe verigile lipsă și pe proiectele transfrontaliere cu valoare adăugată pentru UE. Suma de 1.56 miliarde euro din bugetul pentru transporturi va fi utilizată pentru a finanța proiecte feroviare majore între țările beneficiare ale fondurilor de coeziune.

De asemenea, MIE 2.0 va asigura faptul că, atunci când infrastructura va fi adaptată în vederea îmbunătățirii mobilității militare în interiorul UE, ea va putea avea o dublă utilizare, satisfăcând atât nevoile civile, cât și pe cele militare. Mobilitatea militară va avea un buget separat în cadrul pachetului pentru transporturi, în valoare de 1.69 miliarde de euro.

În sectorul energiei, programul urmărește să contribuie la integrarea în continuare a pieței europene a energiei, îmbunătățind interoperabilitatea transfrontalieră și transsectorială a rețelelor energetice, facilitând decarbonizarea și asigurând securitatea aprovizionării.

De asemenea, va fi disponibilă finanțare pentru proiecte transfrontaliere în domeniul generării de energie din surse regenerabile. La definirea criteriilor de atribuire a contractelor va fi luată în considerare coerența cu planurile UE și planurile naționale din domeniile energiei și climei, inclusiv cu principiul „eficiența energetică pe primul loc”.

În domeniul conectivității digitale, sfera de aplicare a programului a fost extinsă pentru a reflecta faptul că transformarea digitală a economiei și a societății în ansamblu depinde de accesul universal la rețele de mare și foarte mare capacitate fiabile și accesibile ca preț. Conectivitatea digitală este, de asemenea, un factor decisiv în reducerea discrepanțelor economice, sociale și teritoriale.

Pentru a fi eligibil să primească sprijin din partea MIE 2.0, un proiect va trebui să contribuie la piața unică digitală și la obiectivele de conectivitate ale UE. Se va acorda prioritate proiectelor care asigură o arie mai mare de acoperire, inclusiv pentru gospodării.

MIE 2.0 accentuează sinergiile dintre sectoarele transporturilor, energiei și economiei digitale, pentru a îmbunătăți eficacitatea acțiunilor UE și a minimiza costurile de punere în aplicare. Acesta va promova activitatea transsectorială în domenii precum mobilitatea conectată și automatizată și combustibilii alternativi.

De asemenea, programul urmărește să integreze acțiunile climatice, ținând seama de angajamentele UE pe termen lung privind decarbonizarea, cum ar fi Acordul de la Paris.

Acordul provizoriu are nevoie de aprobarea miniștrilor UE și a Parlamentului European. Odată adoptat Regulamentul Mecanismului pentru interconectarea Europei va intra în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al UE.

Acesta se aplică retroactiv de la 1 ianuarie 2021.

Continue Reading

Facebook

Team2Share

Dacian Cioloș3 hours ago

Dacian Cioloș, mesaj pentru Vladimir Putin: Lumea privește. Aveți obligația morală și umanitară să îi acordați asistență medicală lui Aleksei Navalnîi

SUA4 hours ago

UE solicită Rusiei să-i acorde lui Aleksei Navalnîi acces la îngrijiri medicale. SUA avertizează că “vor exista consecințe dacă Navalnîi moare”

CONSILIUL UE6 hours ago

Bogdan Aurescu, înainte de reuniunea miniștrilor de externe din UE: România este preocupată pentru desfășurarea de trupe militare ale Rusiei în Marea Neagră

INTERNAȚIONAL7 hours ago

Papa Francisc, îngrijorat de intensificarea activităților militare din Ucraina: “Sper că putem evita o amplificare a tensiunii”

S&D7 hours ago

Social-democrații din Parlamentul European au lansat platforma #Progressives4Europe pentru participarea cetățenilor la Conferința privind viitorul Europei

INTERNAȚIONAL9 hours ago

Liderii europeni care s-au vaccinat cu AstraZeneca: De la președintele și cancelarul Germaniei la prim-miniștrii Marii Britanii, Franței și Italiei

MAREA BRITANIE9 hours ago

Regatul Unit trimite două nave de luptă în Marea Neagră și are pregătite avioane de luptă F-35 pe fondul mișcărilor masive de trupe ale Rusiei

CHINA12 hours ago

Declarație comună SUA-China la Shanghai: Cei doi concurenți sistemici se angajează să coopereze în dosarul crucial al schimbărilor climatice

NATO12 hours ago

Ministrul german al apărării: Rusia generează o “amenințare imediată” pentru securitatea Europei. Moscova se definește drept un ”contrapunct iliberal și antidemocratic faţă de Occident”

INTERNAȚIONAL13 hours ago

Emmanuel Macron pledează pentru “linii roșii clare cu Rusia” din partea Occidentului: După un comportament inacceptabil, trebuie să sancţionăm

PARLAMENTUL EUROPEAN2 days ago

Ratificarea acordului comercial între UE și Regatul Unit de către Parlamentul European, tot mai aproape. Comisiile AFET și INTA din PE recomandă aprobarea acestui tratat

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Comisia Europeană preconizează că adeverința electronică verde va intra în vigoare la sfârșitul lunii iunie

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI5 days ago

Marian-Jean Marinescu, în dialog cu tânăra generație: Reducerea emisiilor de carbon trebuie făcută într-un mod realist, ținând cont de competitivitatea economică, de locurile de muncă

COMISIA EUROPEANA1 week ago

Charles Michel explică lipsa sa de reacție cu privire la gafa de protocol din Turcia la adresa șefei Comisiei Europene: Am decis să nu facem o scenă, ci să ne concentrăm pe esența discuțiilor politice

INTERNAȚIONAL1 week ago

Președintele american, Joe Biden, cere Congresului să adopte planul de investiții: Este absolut necesar ca SUA să rămână ”prima putere mondială”

ROMÂNIA2 weeks ago

Guvernul mandatează Ministerul Investițiilor să negocieze Planul Național de Redresare și Reziliență la nivelul Comisiei Europene

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

UE și Turcia sunt pregătite să-și revitalizeze relațiile în mod constructiv: Cooperarea economică, migrația și mobilitatea, pilonii unei agende „concrete și pozitive”

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: În lunile aprilie și mai vor ajunge în România 8,3 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19

ROMÂNIA2 weeks ago

Nicolae Ciucă: Institutul ”Cantacuzino” din Capitală va fi relansat cu bani din procentul anual de 2% de la Apărare

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul Florin Cîțu: Institutul ”Cantacuzino” va pune în valoare capacitatea și expertiza pe care le are în cadrul mecanismului european de creștere a capacității de producție a vaccinului anti-COVID-19

Advertisement
Advertisement

Trending