Connect with us

CORESPONDENȚĂ SPECIALĂ

Generalul Breedlove, Comandantul Suprem al Trupelor NATO în Europa: ”Cred că trebuie să luăm în serios amenințările nucleare ale Rusiei”

Published

on

Dan Carbunaru, Corespondenta din Turcia, de la reuniunea Ministrilor de Externe din statele membre NATO

Comandantul Suprem al Trupelor Aliate NATO in Europa, generalul american cu patru stele Philip Breedlove a declarat, la o intalnire cu jurnalistii la care a fost invitat corespondentul www.caleaeuropeana.ro, in marja Reuniunii ministrilor de Externe din tarile NATO, care a avut loc in Antalya-Turcia, in la sfarsitul acestei saptamani, ca amenintarile nucleare ale Rusiei trebuie luate in serios. “Această discuție despre armele nucleare pornită în această perioadă tensionată nu reprezintă o atitudine responsabilă din partea unei națiuni nucleare. Consider că toate statele nucleare trebuie să reacționeze responsabil în toată dimensiunea comportamentului lor, inclusiv la nivel de declarații. Cred totuși că aceste remarci au avut un scop: de a transmite un mesaj. Tot ceea ce Rusia spune eu iau în considerare, iar o mare parte dintre aceste declarații au fost făcute de oficiali înalți ai statului rus. Cred că trebuie să luăm asta în serios și cred că aceste mesaje au urmărit să ne fragmenteze procesul decizional”, a declarat generalul Breedlove.

rp_breedlove-1024x682.jpgVa prezentam, in continuare, evaluarea realizata de comandantul Suprem al Trupelor Aliate NATO in Europa:

“Așa cum deja știți, în timpul acestei reuniuni a miniștrilor de externe, liderii NATO discută câteva subiecte importante, în vremuri foarte importante pentru Alianța noastră. Cele mai dificile sarcini ale NATO rămân implementarea celor agreate la summit-ul din Țara Galilor și asta presupune abordarea a două tipuri de provocări strategice ce vin simultan din Est și din Sud.

Avem de-a face cu un mediu de securitate dificil. În Est, Rusia încearcă să modifice regulile și principiile care au reprezentat piatra de temelie a securității europene de decenii întregi. Provocarea pe care o reprezintă o Rusie renăscută este globală, nu regională și nici temporară. Rusia continuă să folosească toate elementele puterii sale naționale pentru a constrânge și pentru a influența țări vecine și din regiune.

Moscova și-a dezvoltat o forță sustenabilă și cu artilerie grea pentru a-și vedea îndeplinite obiectivele. Numerele exacte sunt mai puțin importante în această amenințare pentru statele din regiune. Rusia continuă să realizeze exerciții pentru a-și demonstra abilitatea de a proiecta forțe semnificative în mod rapid, creând instabilitate și lipsă de transparență. Toți acești factori transformă situația din estul Ucrainei într-una volatilă și fragilă. Rămânem convinși că cea mai bună modalitate de a aduce o soluție acceptabilă conflictului este printr-o rezolvare politică a situației, una care să respecte suveranitatea, integritatea teritorială și granițele internaționale recunoscute.

În ceea ce privește neclaritățile asupra cărui tip de ajutor al trebui NATO să-l furnizeze, trebuie să extindem discuția pentru a fi siguri că includem toate elementele puterii naționale pentru a sprijini Ucraina incluzând aici palierele economic, militar, diplomatic și de intelligence. Nu putem fi pe deplin siguri ce intenționează Rusia în continuare să facă, dar ceea ce putem face este să învățăm din acțiunile sale. Ceea ce observăm acum este că Rusia își consolidează capabilitățile și în mod semnificativ se modernizează din punct de vedere militar. Totodată observăm și o ambiție strategică foarte puternică. Trebuie să continuăm să practicăm descurajarea în aceast problemă.

În sud avem de-a face cu o problemă difuză și complexă cu actori statali și non-statali multipli: instabilitate în Nordul Africii, regiunea subsahariană și alte regiuni care creează condiții pentru migrație, extremism, violență și terorism și care își găsesc portițe spre Europa. Natura difuză a acestor provocări necesită instrumente, resurse și flexibilitate pentru o cooperare multinațională și inter-organizațională care să ofere un răspuns complet și adecvat. Din moment ce ne așteptăm ca aceste provocări din Est și din Sud să rămână probleme și în viitor, NATO, astăzi, adoptă decizii pentru a avansa cu implementarea Planului de Acțiune Rapidă (Readiness Action Plan). Acest set de măsuri este conceput pentru a se adresa unor diferite dimensiuni de amenințări convenționale și neconvenționale din partea tuturor direcțiilor strategice, nu doar cele dinspre Est. The Very High Joint Task Force este în centrul atenției și sunt dispus să discut despre asta, dar vreau să subliniez că este doar un element al unei serii de răspunsuri și măsuri graduale ce pot fi folosite pentru a ne adresa oricărei amenințări.

Să ofer câteva exemple. Unul, este să lucrăm cu statele pentru a ne asigura că acestea sunt pregătite intern, că beneficiază de alerte de intelligence eficiente și că dezvoltă modalități de contracarare și descurajare a oricăror tipuri de amenințări, nu ca acelea la care asistăm în Ucraina. Al doilea, este că vor exista câteva unități de comandă NATO stabilite pentru a facilita o recepție rapidă a forțelor de acțiune rapidă și a celorlalte tipuri de forțe. Pentru a reuși asta trebuie să ne concentrăm pe dezvoltarea capabilităților, integrare militară și mai puternică și coordonare prin exerciții și instructaje militare.

Prin implementarea acestor planuri ne păstrăm angajamentele asumate în Țara Galilor. Aștept ca națiunile noastre să îmbrățișeze o cultură a vigilenței și să gestioneze aceste provocări, indiferent de unde provin”.

Despre status-ul actual al situației din Ucraina:

Așa cum am văzut și cum am agreat cu observatorii OSCE și alți observatori mass-media există numeroase zone din Ucraina unde confruntările s-au intensificat. Atât Mariupol cât și alte spații sunt zone unde pierderile de vieți omenești s-au înmulțit în ultimele zile și asta ne îngrijorează. Acest acord de încetare a focului este fragil și trebuie să revenim la o situație de încetare a luptelor.

Despre acțiunile viitoare ale separaștilor: sunt cuprinse într-un model pe care l-am mai văzut

Nu pot să judec intențiile separaștilor, dar ceea ce vedem este un model (pattern) care se potrivește unor modele similare din trecut. Avem acorduri de încetare a focului, dar vedem exerciții, reechipări militare, noi forțe, noi comandamente de control și mai mulți bani alocați. Toate aceste lucruri sunt cuprinse într-un model pe care l-am mai văzut și pe care îl avem în fața noastră în toată această perioadă de la semnarea acordului de încetare a focului.

Despre războiul informațional: Avem echipe care lucrează cu statele membre 

breedlove iohannis

Generalul Breedlove, la intalnirea din Romania cu Presedintele Klaus Iohannis

Noi deja ne ocupăm de problema războiului informațional și a trolilor ruși. Avem echipe care lucrează cu statele membre și le ajută să își construiască capacitățile și capabilitățile pentru a gestiona acest nou tip de război, hibrid. Ceea ce vedem din partea Rusiei sunt de fapt instrumente vechi utilizate în noi modalități. Astfel noi acum sprijinăm statele să își dezvolte capabilitățile și capacitățile interne. Totuși, în primul rând, trebuie să recunoaștem că aceste acțiuni au loc. Apoi le caracterizăm și le analizăm și observăm dacă sunt activități normale, legale sau de altă natură. În cele din urmă, dacă determinăm că aceste activități sunt neadecvate, stranii și pot avea proveniență externă atunci vedem cui atribuim asta pentru a ne concentra instrumentele pe această problemă.

Deci recunoaștere, caracterizare și atribuire. Da, avem echipe care deja lucrează cu statele noastre membre pentru a dezvolta aceste lucruri. Să ținem minte că aceste probleme nu țin în mod preponderent de factorul militar. În multe țări ele intră în responsabilitatea ministerelor de Interne, deci este un parteneriat pe care îl avem între dimensiunea militară și modalitățile de operare în astfel de situații. Toate națiunile noastre sunt suverane și pot exista diferențe de abordare. În unele țări astfel de probleme sunt în responsabilitatea misiunilor militare, iar în altele intră sub jurisdicția misiunilor de administrație internă.

Avem echipe care deja lucrează cu trei dintre cele mai îngrijorate națiuni membre în construirea acestor capabilități și capacități.

Despre vizita lui Kerry la Moscova: Trebuie să găsim o cale de a demara dialogul

Generalul Breedlove, alaturi de John Kerry si Jens Stoltenberg, la Reuniunea din Turcia

Generalul Breedlove, alaturi de John Kerry si Jens Stoltenberg, la Reuniunea din Turcia

Cu toții suntem de acord că ne dorim pentru situația din Ucraina o soluționare diplomatică și politică. Instrumentele pe care le folosim pentru a identificare o rezolvare politică și diplomatică sunt importante, iar speranța noastră rămâne ancorată în această direcție. Ucraina este doar un indiciu pentru abordarea pe care Rusia o are față de Europa. Sunt alte state precum Georgia, Moldova care ne îngrijorează și trebuie să continuăm să lucrăm. Această strategie este dincolo de Ucraina. În mod evident Ucraina este una dintre probleme, dar am speranța că vom găsi o oportunitate. Vizita secretarului Kerry la Moscova are o însemnătate și vine într-un moment important. Trebuie să găsim o cale de a demara dialogul. Cred că secretarul Kerry a spus că este important să avem aceste conversații și să căutăm rezultate tangibile, și în acest sens eu spun încă o dată că: acțiunile spun mai mult decât cuvintele. Acum este timpul să producem aplicarea celor convenite la Minsk. Eu sunt optimist și sper că putem găsi o modalitate pentru a înlătura turbulențele ce au apărut în relațiile noastre.

Despre amenințările Rusiei cu arme nucleare: Cred că trebuie să luăm asta în serios

Această discuție despre armele nucleare pornită în această perioadă tensionată nu reprezintă o atitudine responsabilă din partea unei națiuni nucleare. Consider că toate statele nucleare trebuie să reacționeze responsabil în toată dimensiunea comportamentului lor, inclusiv la nivel de declarații. Cred totuși că aceste remarci au avut un scop: de a transmite un mesaj. Tot ceea ce Rusia spune eu iau în considerare, iar o mare parte dintre aceste declarații au fost făcute de oficiali înalți ai statului rus. Cred că trebuie să luăm asta în serios și cred că aceste mesaje au urmărit să ne fragmenteze procesul decizional.

Primul lucru pe care trebuie să îl facem este să cooperăm mai bine în domeniul intelligence-ului

În ceea ce privește importanța The Very High Joint Task Force, cu toții recunoaștem câteva lucruri. În primul rând, dacă nu ai servicii de intelligence care furnizează indicații și alerte care să sprijine procesul decizional, atunci nu ai o forță de reacție puternică. Dacă nu ai intelligence în astfel de momente vei avea probleme uriașe în angajarea trupelor militare.

Primul lucru pe care trebuie să îl facem este să cooperăm mai bine în domeniul intelligence-ului pentru a avea indicații și alerte care ne dau informația confidențială potrivit căreia noi trebuie să trimitem trupe cuprinse în forțele de acțiune rapidă pentru a se afla acolo unde trebuie și când trebuie.

Avem servicii bune de intelligence și avem tendința să le împărtășim atunci când ne simțim amenințați. Asta nu va funcționa pentru că dacă suntem amenințați, înseamnă că suntem în întârziere. Trebuie să ne împărtășim informațiile zilnic, într-o rutina, pentru a identifica din timp acele semnale care ne determină să trimitem trupe.

Miniștrii au sugerat să evaluăm viteza cu care partea politică adoptă deciziile de a desfășura și angaja trupe

breedlove aurescu

Generalul Breedlove, la intalnirea cu ministrul Bogdan Aurescu, din cadrul vizitei sale in Romania

Apoi ne trebuie aparat de decizie care să ne permită să luăm decizia de trimitere a trupelor. Există un proces care ar permite SACEUR să deține anumite abilități de a alerta și pune în mișcare forțe militare. Cred că acesta este un pas în direcția potrivită, dar nu pot ante-judeca deciziile luate în Consiliul Nord-Atlantic. Miniștrii au sugerat să evaluăm viteza cu care partea politică adoptă deciziile de a desfășura și angaja trupe. Astfel, cred că ne trebuie intelligence și cadru decizional care să sprijine aceste lucruri. În final, ceea ce vă pot spune, în sensul că am văzut rezultate concrete este rapiditatea cu care trupele sunt gata de acțiune. Continuăm exercițiile și foarte curând vom desfășura un exercițiu de lansare a trupelor. Până acum forțele noastre sunt în concordanță cu cerințele și am încredere că suntem puternici din acest punct de vedere.

Despre forțele ruse consistente și ofensiv orientate

Motivul pentru care am spus asta în Senatul american este că, în trecut, modalitățile de abordare a crizelor sau a acordurilor de încetare a focului, sunt aceleași pe care le avem astăzi în estul Ucrainei. De la antrenamente, la pregătire și la aprovizionare. Toate acestea au fost făcute și la luptele dintre trecut și în câteva situații am văzut cum acestea au escaladat.

Eu nu pot judeca și aprecia ceea ce este în mintea comandanților care conduc trupele de acolo, dar pot să vă spun că în timpul scurs de la acordul de încetare a focului am asistat la aceleași lucruri: repoziționare, re-aprovizionare, antrenamente intensive, repoziționarea capabilităților aeriene etc.. Toate acestea s-au întâmplat. Pot să vă spun că am văzut acest model.

Relația NATO-UE

Ceea ce am demonstrat în trecut este că NATO și UE au cooperat bine și eficient. Operațiuunile din Somalia – Ocean SHIELD (NATO), Operațiunea Atalanta (UE) – în mod combinat au determinat distrugerea pirateriei de pe acea coastă. Gândiți-vă ce presupune îmbinarea dintre capabilitățile militare (centre de comandament, intelligence) ale NATO și capabilitățile guvernamentale ale UE (de a activa forțele de poliție etc.).

Un alt exemplu este operațiunea KFOR, ce a adus laolaltă această mare organizație militară (NATO) cu capabilități militare, de intelligence etc. și edificarea componentei judiciare, a transparenței și a responsabilității pe care UE le aduce. Și am văzut efecte pozitive și puternice. Nu știu ce va fi în viitor, dar asta vom decide când va fi cazul.

NOTA: Preluarea continutului acestui articol nu se poate realiza fara acordul redactiei CaleaEuropeana. Regulile de preluare, dupa obtinerea acordului, sunt urmatoarele: articolul va fi preluat doar partial – maxim o treime din continut. Mentionarea sursei se va face cu hyperlink catre www.caleaeuropeana.ro.

Mai multe detalii despre Reuniunea ministrilor de Externe NATO din Turcia puteti citi aici.

Continue Reading
5 Comments

CORESPONDENȚĂ SPECIALĂ

Peste 2.000 de politicieni PPE se reunesc la Congresul de la Zagreb: O nouă conducere, combaterea schimbărilor climatice, sprijinirea tinerilor și Balcanii de Vest

Published

on

Dan Cărbunaru

Liderii PPE se reunsesc, în această săptămână, la Zagreb, unde timp de două zile – miercuri și joi – are loc Congresul popularilor europeni, cea mai importantă forță politică din Uniune.

Singur candidat la poziția de Președinte PPE, polonezul Donald Tusk îl va înlocui pe francezul Joseph Daul. Acesta din urmă va găzdui Congresul, alături de premierul croat Andrej Plenkovic și secretarul general al PPE, Antonio Lopez Isturiz.

Pe lângă alegerea noii garnituri de lideri – președinte, 10 vicepreședinți, secretar general și trezorier -, cei peste 2000 de participanți din 40 de țări vor discuta despre soluțiile de combatere a schimbărilor climatice, sprijinirea tinerei generații și despre Balcanii de Vest, zonă care a resimțit din plin efectele veto-ului președintelui francez Emanuel Macron din Consiliul European, care a blocat începerea negocierilor de aderare cu Albania și Macedonia de Nord.

Între delegațiile naționale prezente la Congres se află și cea a Partidului Național Liberal, care va participa cu 30 de delegați, începând cu președintele Klaus Iohannis, președintele PNL și prim-ministrul Ludovic Orban, cei zece eurodeputați din partea PNL și alți 18 delegați naționali.

Președintele Klaus Iohannis și-a anunțat deja prezența la Zagreb, unde va sosi a doua zi după dezbaterea organizată de SNSPA în cadrul campaniei pentru alegerile prezidențiale.

Urmăriți corespondența noastră de la Zagreb pentru a afla care sunt deciziile luate de liderii PPE și cum va fi reprezentată România.

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2019

Galerie FOTO/VIDEO din Bruxelles: Peste 1000 de români așteaptă să voteze la una dintre cele 8 secții de votare din Belgia

Published

on

©️ CaleaEuropeană.ro
Corespondență din Bruxelles

Corespondentul Calea Europeană, directorul Dan Cărbunaru, se află la Bruxelles de unde relatează cele mai proaspete informații privind alegerile pentru Parlamentul European, pe măsură ce acestea vor fi difuzate.

Duminică, sediul Parlamentului European din Bruxelles este transformat într-un uriaș centru de informare, în care aproximativ 1.300 de jurnaliști din țări UE și non-UE vor relata despre alegerile europene, considerate cruciale pentru viitorul Uniunii Europene, informează Parlamentul European printr-un comunicat.

S-au format cozi deja la secțiile de votare din principalele orașe din Europa. Sute de români așteaptă să-și exercite dreptul la vot. În Bruxelles există 8 secții de votare, iar la secția de votare de pe strada Montoyer peste 1000 de români așteaptă să voteze. În 2 ore s-a avansat maxim 20-30 de metri.  Există și o coadă specială pentru familiile care au venit împreună cu copiii. Coada formată de oameni se întinde deja pe o distanță de 3 străzi, informează jurnalistul Dan Cărbunaru.

UPDATE 26 mai, ora 14:55 

Poliția este prezentă în Belgia pe strada Montoyer din Bruxelles, unde zeci de români împreună cu familiile așteaptă să voteze atât pentru alegerile europarlamentare, cât și pentru referendum.

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

©️ CaleaEuropeană.ro

Cetățenii români, alături de cetățenii din alte 20 de state membre ale Uniunii Europene, își aleg duminică reprezentanții în Parlamentul European pentru următorii cinci ani în cadrul unor alegeri europene cruciale ce vor da startul deopotrivă unei schimbări la nivelul de vârf al ierarhiei instituțiilor europene și unui nou ciclu decizional pentru viitorul Uniunii Europene.

Votul în cadrul celor 441 de secţii organizate în străinătate se va desfăşura pe durata a 33 de ore, în intervalul 25 mai ora 22.00 – 27 mai ora 7.00 (orele României), când se vor închide secţiile de votare de pe coasta de vest a Statelor Unite ale Americii (Los Angeles, San Francisco, Sacramento, Seattle, Las Vegas, Phoenix, Portland) şi cea de la Vancouver (Canada), conform paginii de internet a Ministerului Afacerilor Externe.

Alegătorii români şi comunitari care se află în străinătate în ziua votului pot vota pentru ambele scrutine la oricare dintre aceste secţii între orele locale 07.00 – 21.00. Alegătorii care la ora închiderii se vor afla în sala în care se votează pot să îşi exercite dreptul de vot.

Citiți și: Alegeri europene 2019: Românii din diaspora au format deja cozi la vot. LISTA COMPLETĂ a celor 441 de secții unde votează românii din străinătate

La secţiile de votare organizate în străinătate pot vota cetăţenii români cu drept de vot, cu domiciliul sau reşedinţa în străinatate. De asemenea, pot vota cetăţenii cu drept de vot din alte state membre ale Uniunii Europene care s-au înscris pe listele speciale pentru a vota membrii din România în Parlamentul European.

În străinătate se poate vota cu paşaportul diplomatic; paşaportul diplomatic electronic; paşaportul de serviciu; paşaportul de serviciu electronic; paşaportul simplu; paşaportul simplu electronic; paşaportul simplu temporar; cartea de identitate; cartea de identitate provizorie; cartea electronică de identitate; buletinul de identitate.

Nu se poate vota pe baza titlului de călătorie şi nu se utilizează cărţile de alegător.

CaleaEuropeană.ro vă va ține la curent cu cele mai importante evoluții – prezența la urne, declarații politice, proiecții și rezultate – pe parcursul acestor alegeri pe care România le organizează, în premieră, din postura de țară ce asigură președinția Consiliului Uniunii Europene.

Continue Reading

CORESPONDENȚĂ SPECIALĂ

Președintele PE, Antonio Tajani, reiterează poziția de susținere pentru candidatura Laurei Codruța Kövesi la funcția de procuror-șef european, arătând că nu este dispus să facă nicio concesie Consiliului pentru deblocarea negocierilor în favoarea candidatului francez

Published

on

Corespondență Bruxelles

Antonio Tajani, președintele Parlamentului European, a reiterat sprijinul instituției pentru candidatura Laurei Codruța Kövesi la funcția de procuror-șef al Parchetului European într-un moment în care nu se cunoaște data la care vor fi reluate discuțiile eșuate cu Consiliul UE, transmite corespondentul CaleaEuropeană.ro de la Bruxelles.

,,Poziția Parlamentului European este foarte clară: avem un candidat român și pe acesta îl susținem pentru funcția de procuror-șef european”, a răspuns Tajani la o întrebare adresată de un jurnalist cu privire la felul în care s-ar putea soluționa blocajul din procesul de negociere pe această chestiune între Consiliu și Parlament. ,,Dezbaterea rămâne deschisă”, a adăugat acesta fără a indica că PE ar putea face o concesie Consiliului UE, respectiv statelor membre, în favoarea alegerii candidatului francez Jean-Francois Bohnert. 

De altfel, după cea de-a treia rundă de negocieri interinstituționale, care s-a încheiat fără vreun rezultat săptămâna trecută, PE a acuzat Consiliul UE că ,,cedează presiunii guvernului român de a susține un candidat mult mai slab”, fiind esențial ca acesta ,,să aleagă un candidat care să facă instituția (Parchetul European n.r.) puternică și credibilă”, afirma Ingeborg Gräßle (PPE, Germania), președintele comisiei pentru control bugetar (CONT) a Parlamentului.

De asemenea, Judith Sargentini (Grupul Verzilor, Olanda), vicepreședintele Comisiei pentru Libertăți Civile, justiție și afaceri interne (LIBE), declara tot atunci că ,,opoziția cu care se confruntă în prezent dna. Kövesi din partea autorităților române scoate în evidența curajul și independența sa, ambele fiind cerințe esențiale pentru funcționarea eficientă a Parchetului European”. Sargentini punea blocajul apărut în negocierile dintre Parlament și Consiliu pe seama faptului că ,,hărțuirea din partea guvernului român (a Laurei Codruța Kövesi n.r.) a condus și la o discreditare totală a candidatului Consiliului”, care pare acum singurul instrument la îndemâna statelor membre pentru a o bloca pe Kövesi, de altfel, ,,de departe cel mai puternic și mai promițător candidat pentru acest post”.

Amintim faptul că cele două comisii, LIBE și CONT au avut un rol esențial în evaluarea celor trei candidați aflați în cursa pentru ocuparea funcției de procuror-șef european. 

Cea de-a patra rundă de negocieri între Parlament și Consiliu ar fi trebuit să aibă loc astăzi, 10 aprilie, însă a fost anulată pe fondul urgențelor prezentate de Brexit. Consiliul UE s-a arătat deschis la continuarea tratativelor săptămâna aceasta, însă Parlamentul European nu a dat curs acestei propuneri, au declarat surse europene în exclusivitate pentru CaleaEuropeană.ro.

,,Parlamentul nu a răspuns la propunerea Consiliului de a continua negocierile. Discuțiile pe actuala legislatură mai pot avea loc maxim până la data de 18 aprilie”, au explicat sursele citate, arătând astfel că în cazul nu care nu se va ajunge la un compromis între cele două instituții, numirea procurorului-șef european va fi amânată până la formarea noii configurații a Parlamentului European. De altfel, chiar Consiliul recunoștea săptămâna trecută, într-un comunicat de presă, că ,,în cazul în care negocierile nu vor fi încheiate până săptămâna viitoare, este probabil ca acestea să fie reluate odată ce noul Parlament intră în funcțiune”.

În orice caz, procurorul-şef trebuie să fie numit de comun acord de către Parlamentul European şi Consiliu în urma negocierilor, pentru un mandat de șapte ani. Astfel, cele două instituții vor fi nevoite să găsească o cale de a ieși din impas, în condițiile în care co-legislativul european o susține pe Laura Codruța Kövesi, spre deosebire de preferințele Consiliului UE, unde țările membre au optat prin vot secret pentru candidatul francez Jean-Francois Bohnert.

Parchetul European se așteaptă să devină operațional în 2020 și este creat pe baza cooperării consolidate între 22 de state membre. Cele 6 state care nu participă sunt: Suedia, Ungaria, Polonia, Marea Britanie, Irlanda și Danemarca, însă se vor putea alătura în orice moment cooperării dacă doresc, cu excepția Danemarcei care are drept de opt-out asupra chestiunilor ce țin de afaceri interne și justiție și a Marii Britanii, care se va retrage din UE.

Antonio Tajani a făcut această declarație în cadrul evenimentului ,,Choose Your Future”, organizat de Parlamentul European pentru presa din statele membre, ca parte a campaniei de promovare a alegerilor europene din 23-26 mai 2019. Evenimentul se desfășoară la Bruxelles în perioada 9-10 aprilie. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
COMISIA EUROPEANA6 hours ago

Comisia Europeană apreciază că alegerile din Rusia s-au desfășurat într-o ”atmosferă de intimidare a vocilor critice și independente”

COMUNICATE DE PRESĂ7 hours ago

„Fii de 10” și descoperă bucuria culturii urbane la Strada de C`Arte, o sărbătoare a artelor și a științelor care oferă iubitorilor de cultură o experiență în lumea cunoașterii, imaginației și creației

COMISIA EUROPEANA7 hours ago

Polonia este obligată să plătească Comisiei Europene o penalitate zilnică de 500.000 de euro pentru că nu a încetat extracțiile de lignit la mina Turów

ROMÂNIA7 hours ago

Șeful Statului Major al Apărării a discutat la Atena cu omologii din NATO pe tema războiului hibrid, a dezinformării și a atacurilor cibernetice

NATO7 hours ago

Rapid Trident 2021. Ucraina a început exerciții militare comune cu forțele SUA și aliați din NATO, ce aduce împreună 6000 de soldați din 15 țări

ROMÂNIA8 hours ago

Șeful Gărzii de Mediu, Octavian Berceanu, a fost demis de premierul Florin Cîțu. Reacția USR PLUS

U.E.8 hours ago

Combaterea spălării banilor: Olanda se află în fruntea unei mișcări paneuropene de interzicere a bancnotei de 500 euro și de plafonare a plăților în numerar

COMISIA EUROPEANA9 hours ago

Centrul european de competențe în securitate cibernetică, prima structură UE cu sediul la București, angajează director executiv

SUA9 hours ago

Visa Waiver. Premierul Croației anunță ridicarea vizelor americane pentru cetățenii țării sale: Decizia va fi luată în câteva zile

ROMÂNIA10 hours ago

Fondatorul Asociației Române a Profesioniștilor Mass Media, Horia Alexandrescu, a decedat la vârsta de 74 de ani

INTERVIURI10 hours ago

INTERVIU Ministrul adjunct de externe al Poloniei: România și Polonia sunt liderii principali ai Inițiativei celor Trei Mări. Trebuie să fim o parte mai puternică a UE

INTERVIURI2 days ago

Comisarul European Adina Vălean, despre rolul tinerilor în Conferința pentru Viitorul Europei: Ideile lor reprezintă o valoare adăugată

INTERVIURI2 days ago

INTERVIU Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean: Proiectele europene necesită o guvernanță stabilă

COMISIA EUROPEANA2 days ago

INTERVIU Comisarul european Adina Vălean: Românii vor prefera din nou mersul cu trenul, odată cu creșterea vitezei de deplasare

Marian-Jean Marinescu3 days ago

Marian-Jean Marinescu, îndemn către autoritățile din România pentru a moderniza sistemul feroviar: Avem nevoie de proiecte bine scrise pentru a conecta regiunile slab dezvoltate de Europa de Vest

COMISIA EUROPEANA3 days ago

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, vine în România după Congresul PNL pentru aprobarea PNRR

Dragoș Pîslaru5 days ago

Eurodeputatul Dragoș Pîslaru: Procesul tehnic de aprobare a PNRR-ului României este finalizat. 2 mld. de euro prefinanțare ar putea intra deja în țară în noiembrie

S&D5 days ago

Social-democrații din Parlamentul European se așteaptă ca Ursula von der Leyen să fie „îndrăzneață” pentru înfăptuirea Europei sociale, digitale și ecologice

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Ursula von der Leyen pledează pentru apărarea “minunatelor valori europene” care au făcut Cortina de Fier să cadă: Ele sunt garantate de hotărârile CJUE, care trebuie respectate de fiecare stat membru

COMISIA EUROPEANA5 days ago

Ursula von der Leyen: Acoperirea deficitului de finanțare de către UE-SUA în domeniul climei va transmite un semnal puternic întregii lumi

Team2Share

Trending