Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Europarlamentarul Ramona Mănescu (PNL, PPE): Politica Europeană de Vecinătate – un instrument în sprijinul comunităților creștine din Orientul Mijlociu

Published

on

Europarlamentarul Ramona Mănescu (PNL, PPE) a scris o analiză politică privitoare la uciderea creștinismului de către ISIS și la măsurile care trebuie luate urgent împotriva eliminării creștinilor din Orientul Mijlociu.

r manescu

Redăm, integral, materialul redactat de eurodeputatul Ramona Mănescu:

Politica Europeană de Vecinătate (PEV) este pentru mulți cetățeni europeni doar un concept abstract, ”un alt instrument birocratic” al puterii de la Bruxelles.

Eu cred însă că acest instrument poate fi mult mai mult decât atât, putând răspunde direct multor epp group logodorințe și nevoi ale cetățenilor europeni. În primul rând este vorba despre beneficii concrete precum securitate și oportunități economice. În al doilea rând este vorba despre promovarea intereselor și valorilor europene, așa cum sunt demersurile de protejare a minorității creștine, aflată sub o presiune enormă în tot spațiul vecinătății sudice.

În lumina recentei Rezoluții a Parlamentului European referitoare la ”uciderea sistematică în masă a minorităților religioase de către așa-numita grupare ISIS/Daesh”, este evident că instrumentele oferite de PEV, în special cele destinate sprijinirii societății civile și a minorităților, trebuie folosite mult mai eficient. Rezoluția menționată constată, dincolo de acțiunile Daesh care vizează minoritățile religioase și orice grup nealiniat sau neobedient politicii acesteia, o continuă deteriorare a situației creștinilor în întreaga regiune a Orientului Mijlociu. Nu este vorba doar de o înrăutățire a condițiilor de trai ci de un proces de diminuare accentuată a acestei minorități ce va duce, într-un orizont de timp foarte apropiat, la o completă eliminare a ei.

Realitatea Orientului Mijlociu arată că numărul creștinilor, pentru prima dată în ultimele două milenii, este într-o continuă și accelerată scădere. Cu o singură excepție – Israelul, în absolut toate celelalte țări din Orientul Mijlociu, creștinii dispar încet-încet. Din 1910 și până astăzi, proporția lor a scăzut de la 14% la mai puțin de 4%. Cauzele sunt multiple, intoleranța religioasă și conflictele fiind doar cele mai vizibile. Comunitățile creștine, lipsite de sprijin, sunt decimate prin exterminare fizică, convertiri forțate sau emigrație. Locul lor nu este lăsat liber ci este imediat ocupat de intoleranță, extremism, radicalism și terorism.

Cifrele sunt covârșitoare și toate confirmă realitatea și amploarea acestui fenomen de eliminare a creștinilor din Orientul Mijlociu. În Irak, numărul creștinilor a scăzut din 2003 până azi, de la 1,5 milioane la doar 300.000. În Siria, în doar 5 ani, minoritatea creștină a scăzut cu 64%. În locuri simbolice ale creștinismului, cum este de exemplu Bethleem-ul aflat sub jurisdicția Autorității Palestiniene, în doar două decenii creștinii și-au diminuat prezența de la o pondere de 66% la mai puțin de 20%.

Dispariția creștinilor nu are drept cauze doar conflictele care macină zona. Fundamentalismul islamic și sistemul juridic inspirat din legea sharia au același efect. Constituția elaborată de Autoritatea Palestiniană nu protejează creștinii proprietari de terenuri și este discriminatorie în politicile privind educația, cultura și taxarea. Cazul incendierii Mănăstirii St. Charbel din Bethleem, din septembrie 2015, a fost repede închis sub concluzia unui scurt-circuit, în condițiile în care această clădire era deconectată de la curentul electric. În Iran, Pastorul Behnam Irani alături de alți doi lideri creștini au fost arestați și acuzați de ”Mofsed-e-filarz – răspândirea corupției pe pământ”, fiind pasibili de pedeapsa capitală, o procedură larg răspândită încă din primii ani ai revoluției iraniene și utilizată pentru eliminarea adversarilor politici. În Egipt, atât comunitățile copte cât și lăcașurile de cult ale acestei minorități, în mod repetat, au fost violent atacate după declanșarea Primăverii Arabe. Cu toții avem proaspete în memorie imaginile îngrozitoare cu cei 21 de egipteni aparținând toți minorității copte, răpiți și decapitați de Daesh.

Este greu de conceput un Orient Mijlociu epurat de grupurile etnice și religioase care au conlocuit aici timp de milenii, și care i-au definit dintotdeauna caracterul multireligios și multietnic. Europa se definește prin rădăcinile, tradițiile și valorile ei creștine, istoria ei confundându-se cu cea a creștinismului. La rândul său, creștinismul își are originea în locurile sfinte din Orientul Mijlociu.

Pentru creștinii din Orientul Mijlociu, cuvintele lui Martin Luther King au în contextul actual o semnificație aparte: “In the end we will remember not the words of our enemies but the silence of our friends.

În condițiile în care PEV este gândită de la bun început pentru a oferi flexibilitate, atât în privința finanțărilor, cât și a modului de lucru, poate nu este prea târziu ca EEAS să identifice acele exemple de bune practici și să încerce o replicare a lor, din aproape în aproape.

Este știut că lucrul cu actori statali și instrumente politice este cronofag, iar rezultatele apar, încet și după lungi perioade de timp. În condițiile în care minoritatea creștină riscă extincția rapidă în întregul Orient Mijlociu, într-un orizont de timp ce nu se mai referă la decade ci la ani, cele mai rapide mijloace de intervenție sunt cele care implică societatea civilă și sprijinul direct al comunităților locale.

PEV trebuie de asemenea să fie capabilă în a distinge nuanțe. Minoritățile și grupurile vulnerabile, chiar aflate în aceleași teritoriu, au de multe ori nevoi diferite. De exemplu, cei cu venituri reduse au nevoie de oportunități economice în timp ce o minoritate religioasă cum este cea creștină are nevoie de recunoaștere, drepturi egale și protecție reală – nu doar pe hârtie, în fața unui fundamentalism islamic aflat în expansiune.

Cred că un punct de plecare și o cale de urmat ar putea fi identificarea poveștilor de succes care au făcut ca în Israel, de pildă, să întâlnim singurul caz unde numărul creștinilor a crescut. Ceea ce a funcționat în Israel are toate șansele să funcționeze și în imediata vecinătate – teritoriile aflate sub Autoritatea Palestiniană. Mai departe ele se pot extinde în întreaga zonă, adaptate la particularitățile fiecărei țări cuprinse în PEV.

Cadrul legal este un element cheie. Lui i se adaugă practica instituțională, care poate diferi mult de caracterul declarat al legii, mai ales acolo unde laicitatea a pierdut teren sau nu are forța necesară. Lor li se adaugă sprijinirea societății civile și a grupurilor civice. Aceasta din urmă trebuie să beneficieze în mod expres de mult mai multă flexibilitate decât cadrul de lucru cu instituțiile statului. Flexibilitatea nu înseamnă însă lipsă de transparență sau responsabilitate. Atât transparența cât și responsabilitatea sunt indispensabile pentru a oferi o minimă garanție că în zone unde mecanismele de control lipsesc sau sunt precare, fondurile provenite din contribuțiile cetățenilor europeni ajung să servească exact scopurilor declarate și nu sunt deturnate către orice altceva.

Banii contribuabililor europeni cheltuiți în cadrul politicilor de dezvoltare regională, de interconectare a rețelelor de transport sau de mediu se văd imediat în termeni de rezultate. O școală renovată, un centru multi-modal sau o stație de epurare sunt lucruri palpabile, ușor de înțeles și cu beneficii evidente. Regulile de cheltuire a lor sunt extrem de stricte, iar competiția între proiecte pentru accesul la fonduri este extrem de puternică.

Atunci când aceiași bani sunt cheltuiți în cadrul PEV, rezultatele nu sunt mereu la fel de evidente și nici nu vin la fel de repede. Aceasta nu înseamnă că mecanismele de finanțare ale PEV sunt inutile. Din contră! Beneficiile lor pentru securitatea cetățenilor din regiunile respective, dar și a cetățenilor europeni, pentru îmbunătățirea mediului de afaceri și pentru crearea unui climat stabil și propice în întreg spațiul adiacent Uniunii pot fi notabile. Tocmai de aceea, pentru o mai bună înțelegere a acestor beneficii, transparența, poveștile de succes și responsabilitatea față de cheltuirea banilor sunt elemente cheie, care nu pot decât să ajute PEV.

Ce este Politica Europeană de Vecinătate (PEV)?

PEV a fost concepută ca un instrument de lucru pe termen mediu și lung al Uniunii Europene în relație cu cele 16 țări aflate la sudul și la estul construcției europene. Începând cu 2004, 12 țări au semnat un Plan de Acțiune (țările din vecinătatea sudică) sau o Agendă de Asociere cu UE (pentru țările din vecinătatea estică) , acestora adăugându-li-se Algeria, care este încă în proces de negociere. Planurile de acțiune și Agendele de Asociere sunt construite pe baza instrumentelor legale oferite de către Acordurile de Parteneriat și Cooperare și de către Acordurile de Asociere.

După amendarea suferită în 2010-2011, o nouă actualizare a PEV a avut loc recent, la finalul anului 2015. Această modificare este un răspuns la eșecul parțial al politicilor anterioare. Până în 2015 Uniunea Europeană a mers pe formula măsurii unice, încercând să-și modeleze vecinii de la sud și est după propriile valori și standarde referitoare la democrație, drepturile omului, bună guvernanță și corupție.

Noua PEV, deși nu beneficiază de mai multe resurse financiare (pentru perioada 2014-2020 alocarea financiară se limitează la 15.4 miliarde €), reașază politica de vecinătate pe un fundament mai pragmatic, care ține cont de diferențele care separă UE de partenerii săi și de particularitățile fiecărei țări în parte, evitând să mai folosească măsura unică. Folosind pârghii economice, PEV oferă mai multe avantaje partenerilor care demonstrează mai multă voință și deschidere în privința respectului față de drepturile omului, construcției pe baza unor principii democratice și promovării bunei guvernanțe.

.

.

ALEGERI EUROPENE 2024

VIDEO Parlamentul European a lansat clipul pentru alegerile europene, cu un mesaj de la o generație la alta: “Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine”

Published

on

© Screenshot / EP YouTube

Parlamentul European a lansat luni dimineaţă videoclipul de promovare a alegerilor europene din 6-9 iunie, în cadrul celei de a doua etape a campaniei sale de comunicare care se desfăşoară sub sloganul “Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine”.

Parlamentul European a lansat astfel a doua etapă a campaniei sale de comunicare care precede alegerile europene din 9 iunie 2024 și subliniază cât de important este să votăm și să protejăm democrația,

Printre eforturile de comunicare se numără și videoclipul de patru minute „Folosește-ți votul”, care conține mărturii ale unor persoane vârstnice din România, Franța, Finlanda, Cehia, Germania, Spania, Letonia, Italia, Olanda, şi Polonia.

Ei le transmit generațiilor următoare poveștile lor de viață despre democrație și insistă că acest drept democratic nu poate fi considerat un dat.

Conceptul filmului a fost dezvoltat de agenția de publicitate &Co din Danemarca, pe baza unui briefing al Parlamentului European, și regizat de regizoarea Mette Carla. Mette Carla a urmat Școala Națională de Film din Danemarca, unde a absolvit ca regizor documentar. În 2019 a câștigat un Leu de Argint la Cannes pentru filmul „Voiceless Women”.

Videoclipul “Folosește-ți votul” și nouă versiuni adaptate pentru televiziune, cinema, radio și rețelele sociale vor fi distribuite în toate statele membre începând din 29 aprilie 2024.

 

Între 6 şi 9 iunie 2024, peste 370 de milioane de persoane din toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene sunt chemate să voteze la alegerile europene.

Un sondaj Eurobarometru, ultimul realizat la comanda Parlamentului European înainte de alegerile europene din 6-9 iunie, surprinde o creștere până la 60% a interesului în întreaga UE pentru scrutinul europarlamentar, România situându-se în media europeană, cu exact 60% dintre respondenți precizând că sunt interesați. De asemenea, percepția europenilor asupra UE este una pozitivă, iar România, cu 50% dintre respondenți spunând că imaginea UE este pozitivă, se clasează în prima jumătate a mediei europene la acest capitol.

În ceea ce privește respondenții din România, 60% dintre aceștia afirmă că sunt interesați de alegerile din iunie 2024 (la fel ca în toamna anului 2023 și cu 11 puncte procentuale mai mult față de februarie/martie 2019). 74% dintre cetățenii români spun că este probabil să voteze la următoarele alegeri europene (55% dintre români spuneau că este probabil să voteze înainte de alegerile din 2019), iar 68% cred că votul este mai important în actualul context geopolitic.

Alegerile europene din 2019, desfășurate la 40 de ani distanță de la primele alegeri pentru Parlamentul European (1979), s-au încheiat cu cea mai mare prezență la vot din ultimii 20 ani în UE – 50,66%, înregistrând totodată și cea mai ridicată prezență națională la europarlamentare din istoria apartenenței României la Uniunea Europeană.

Pentru prima dată de la aderarea la Uniunea Europeană, cetățenii români au votat în proporție de 51,20 % la alegerile pentru Parlamentul European, după ce la alegerile din 2007, 2009 și 2014, s-au prezentat la urne între 27,67% și 32,44% dintre cetățeni.

Tot pentru prima dată, România a înregistrat o prezență la vot peste media europeană (50,66%) și peste 50%.

De asemenea, în România, prezența la vot la scrutinul din 2019 a crescut cu 18,63% față de alegerile din 2014.

România a fost al treilea stat din Uniunea Europeană referitor la creșterea prezenței la urne față de alegerile din 2014 și de două ori peste media europeană.

Continue Reading

Dan Motreanu

Dan Motreanu prezintă un bilanț al mandatului de europarlamentar: Am promovat proiecte în interesul României și voi continua să fac acest lucru

Published

on

© Dan Motreanu/Facebook

Dan Motreanu realizează un bilanț al mandatului său de eurodeputat, la finalul ultimei sesiuni plenare a actualului legislativ european, înainte de alegerile din 6-9 iunie care vor reorganiza distribuția puterii a forțelor politice din Parlamentul European.

”În calitate de europarlamentar, am promovat proiecte în interesul României, adoptarea acestora fiind posibilă datorită apartenenței PNL la grupul PPE, cel mai numeros din Parlamentul European”, a subliniat Motreanu, prezentând o serie de realizări obținute în cei cinci ani de mandat:

  • Împreună cu colegii din Grupul PPE, acesta o obținut fonduri în valoare de 40 de milioane de euro pentru fermierii români afectați de afluxul de cereale ieftine din Ucraina.
  • Dan Motreanu a obținut votul Parlamentului European pentru subvenții mai mari pentru agricultorii români, pe baza unui amendament depus împreună cu mai mulți europarlamentari români. De altfel, acesta a solicitat Consiliului UE să accelereze procesul de convergență al plăților directe din cadrul Politicii Agricole Comune
  • În calitate de responsabil din partea Comisiei pentru agricultură, eurodeputatul s-a asigurat că Parlamentul European sprijină utilizarea pe scară mai largă a etichetării digitale, dar fermierii obțin în format fizic toate informațiile de care au nevoie.
  • În calitate de responsabil al Grupului PPE pentru Platforma Tehnologii Strategice pentru Europa (STEP), acesta introdus amendamente favorabile țării noastre în raportul referitor la acest dosar
  • Eurodeputatul a obținut votul Parlamentului European pentru sprijinirea regiunilor care se confruntă cu scăderea forței de muncă, plecarea tinerilor și cu o pondere scăzută a persoanelor cu studii superioare. A fost aprobat „Mecanismul de stimulare a talentelor”, pentru care a fost responsabil din partea Grupului PPE.
  • ”De-a lungul procedurii legislative din cadrul Comisiei ENVI din Parlamentul European, principala prioritate a fost sa mă asigur de dublarea finanțării alocate României din Fondul de Modernizare. Astfel, bugetul total alocat tarii noastre se va ridica aproximativ la 15 miliarde de euro”, a amintit Dan Motreanu
  • Acesta fost printre inițiatorii rezoluției prin care Parlamentul European solicită Federației Ruse să returneze complet tezaurul României.
  • A fost raportor PPE pe Raportul privind zonele urbane, solicitând Comisiei Europene să elaboreze recomandări pentru organizarea și reforma administrativ-teritorială în UE, considerându-le esențiale pentru dezvoltarea și reziliența urbană.
  • Raportul privind Noua strategie industrială a UE a fost votat în plenul Parlamentului European, pentru care eurodeputatul a fost responsabil din partea Grupului PPE. Pentru fiecare nouă sarcină administrativă impusă IMM-urilor, va fi eliminată una existentă.

Dan Motreanu candidează pentru un nou mandat în Parlamentul European și a dat asigurări că va  ”continua să promoveze interesele României în Parlamentul European”.

Amintim că listele candidaţilor Alianţei electorale PSD-PNL pentru alegerile europarlamentare din 9 iunie şi au fost depuse la 5 aprilie la Biroul Electoral Central.

La 21 martie, președintele PNL, Nicolae Ciucă, a prezenta lista liberalilor la alegerile europene, primii zece candidați fiind: Rareș Bogdan, actualul lider al delegației eurodeputaților români din PPE, Dan Motreanu, membru al Parlamentului European, Adina Vălean, comisar european pentru transporturi, Daniel Buda, vicepreședinte al Comisiei pentru agricultură din PE, Siegfried Mureșan, vicepreședinte al grupului PPE din PE, negociator-șef al bugetului UE 2024 și co-negociator al Parlamentului European pentru Mecanismul de redresare și reziliență, Mircea Hava, europarlamentar, Gheorghe Falcă, europarlamentar, Virgil Popescu, fost ministru al energiei, Alexandru Muraru, deputat și președinte PNL Iași, și Mara Mareș, președinte al Tineretului Național Liberal.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Parlamentul European a aprobat Actul privind industria cu zero emisii nete menit să consolideze poziția de lider a UE privind tehnologiile curate cu ajutorul pieței unice

Published

on

© European Communities, 2001/ Source: EC - Audiovisual Service

Europarlamentarii au aprobat joi, în ultima sesiune plenară a Parlamentului European înainte de alegerile din iunie, Actul privind industria cu zero emisii nete pentru a sprijini producția de tehnologii curate în UE.

Potrivit unui comunicat al instituției, Actul privind industria cu zero emisii nete, convenit deja în mod formal cu statele membre, stabilește obiectivul ca, până în 2030, capacitatea Uniunii de producție strategică globală de tehnologii cu zero emisii nete să atingă cel puțin 40 % din nevoile de implementare ale Uniunii, pe baza planurilor naționale pentru energie și climă (NECP) și pentru a acoperi 15% din valoare globală de piață a acestor tehnologii.

Printre tehnologiile care vor fi sprijinite se numără toate tehnologiile regenerabile, nucleară, de decarbonizare industrială, de rețea, tehnologiile de stocare a energiei și biotehnologia.

Prevederile vor simplifica procesul de autorizare, stabilind termene maxime de autorizare a proiectelor, în funcție de scopul și rezultatul lor.

Acordul prevede crearea de văi industriale ”zero net”, accelerând procesul de autorizare prin delegarea unor părți privind colectarea probelor pentru evaluările de mediu către statele membre.

Criterii de sustenabilitate și reziliență

Sistemele naționale de sprijin care au ca scop să încurajeze gospodăriile și consumatorii să treacă mai repede la tehnologii precum panourile solare și pompele de căldură vor trebui să țină seama de criteriile de sustenabilitate și reziliență. Procedurile de achiziții publice și licitațiile pentru utilizarea surselor de energie regenerabilă ar trebui, de asemenea, să respecte astfel de criterii, în condițiile care urmează să fie definite de Comisie, pentru cel puțin 30% din volumul licitat pe an în statul membru sau, alternativ, pentru un maxim de șase gigawați licitați pe an și pe țară.

Legislația va încuraja finanțarea din veniturile provenite din sistemul național de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) și pentru majoritatea proiectelor strategice prin intermediul Platformei Tehnologii Strategice pentru Europa (STEP), reprezentând un pas spre un fond european pentru suveranitate.

Legislația a fost adoptată cu 361 de voturi pentru, 12 de voturi împotrivă și 45 de abțineri. Trebuie adoptată formal de Consiliu înainte de a deveni lege.

Aceste prevederi vin în contextul în care Uniunea Europeană are nevoie de o cantitate considerabilă de tehnologii energetice nepoluante pentru a atinge obiectivele climatice pentru 2030 și 2050.

Citiți și: Raport revoluționar privind viitorul pieței unice: Enrico Letta le propune liderilor UE să integreze telecomunicațiile, energia și finanțele și propune cea de-a 5-a libertate a pieței unice, consacrată inovării

Liderii UE au făcut primul pas către viitorul pieței unice, cerând “un nou pact european pentru competitivitate ancorat în piața unică” și cu o Uniune a piețelor de capital cu un potențial anual de 470 de miliarde de euro pentru companii

Europa importă în mare măsură aceste tehnologii, iar multe țări din afara UE și-au intensificat eforturile de a-și extinde capacitatea de producție de energie curată.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
U.E.29 mins ago

Eurostat: România, în primele patru țări din UE cu cele mai mici ponderi ale angajaților care lucrează minim 49 de ore pe săptămână

U.E.3 hours ago

“Este mai bine să fii în UE!”: La 20 de ani de la aderare, Donald Tusk promite că peste cinci ani Polonia va fi mai bogată decât Marea Britanie

U.E.4 hours ago

Moldova, Ucraina și Balcanii au “fereastra istorică” de a-și lega viitorul de UE, apreciază șeful diplomației europene la 20 de ani de la cea mai mare extindere a UE

REPUBLICA MOLDOVA5 hours ago

La 20 ani de la cel mai mare val de extindere din istoria UE, Maia Sandu asigură că Republica Moldova urmează “această cale”

NATO7 hours ago

SUA încurajează aliații să doneze Ucrainei sisteme antiaeriene Patriot. Germania, Olanda, Polonia, România, Spania şi Suedia au în dotare aceste rachete

U.E.7 hours ago

Două decenii de la “reunificarea unui continent divizat”: UE celebrează 20 de ani de la extinderea “Big Bang”, când zece țări au aderat la Uniune

POLITICĂ8 hours ago

Nicolae Ciucă, întâlnire cu ambasadorul Franței la București: Prezența militară franceză în România este o garanție a securității și stabilității noastre

COMISIA EUROPEANA8 hours ago

Cătălin Predoiu: România este pregătită să implementeze Pactul privind migrația și azilul și am demarat deja activități în acest sens

ROMÂNIA19 hours ago

România și Germania au marcat, în premieră, Ziua Prieteniei româno-germane. Ambasadorul Peer Gebauer, decorat de președintele Iohannis pentru întărirea relațiilor dintre cele două țări

COMISIA EUROPEANA21 hours ago

Ursula von der Leyen afirmă că va crea postul de comisar european pentru apărare dacă va fi realeasă președintă a Comisiei Europene

COMISIA EUROPEANA1 day ago

La Maastricht, Ursula von der Leyen și-a apărat mandatul în fața contracandidaților la șefia Comisiei Europene, criticându-i pe “reprezentanții lui Putin care încearcă să distrugă UE”

NATO2 days ago

Stoltenberg a discutat cu Zelenski la Kiev: Ucraina se află pe o „cale ireversibilă” către NATO, iar sprijinul va continua

ALEGERI EUROPENE 20242 days ago

VIDEO Parlamentul European a lansat clipul pentru alegerile europene, cu un mesaj de la o generație la alta: “Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine”

INTERNAȚIONAL7 days ago

Joe Biden a promulgat ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Ucraina, iar primele livrări de muniții se reiau imediat: “Nu ne înclinăm în fața lui Putin. Iată ce înseamnă să fii o superputere mondială”

COMISIA EUROPEANA1 week ago

20 de ani de la “cel mai mare val de extindere a UE”, marcați în Parlamentul European cu gândul la aderarea Ucrainei și R. Moldova: O victorie a lui Putin ar schimba harta și cursul istoriei europene

ROMÂNIA1 week ago

Ministrul Finanțelor, concluzii după participarea la reuniunile de primăvară ale BM şi FMI: România va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscală și creșterea investițiilor în infrastructură

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Marcel Ciolacu anunță că ”proiectul de lege privind adoptarea salariului minim european în România” este în lucru la Ministerul Muncii: Păstrarea forţei de muncă în ţară, o prioritate

INTERNAȚIONAL1 week ago

Klaus Iohannis și Yoon Suk Yeol au adoptat, la Seul, Declarația pentru consolidarea Parteneriatului Strategic România – Coreea de Sud, cu accent pe apărare, energie și investiții

U.E.1 week ago

Șeful diplomației UE face apel la statele membre să furnizeze și interceptoare Ucrainei pe lângă muniția esențială pe câmpul de luptă

ROMÂNIA2 weeks ago

În ultimii 30 de ani, România a beneficiat de investiții de peste un miliard de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, subliniază directorul BERD pentru țara noastră

Trending