Connect with us

NEWS

Aptitudinile IT – vitale pentru 90% dintre joburi, in viitorul apropiat

Milioane de europeni risca sa ramana in afara pietei locurilor de munca, in cinci ani, din cauza lipsei de cunostinte IT, arata un raport care concluzioneaza ca 90% dintre locurile de munca vor necesita aptitudini de folosire a computerului.

Published

on

Milioane de europeni risca sa ramana in afara pietei locurilor de munca, in cinci ani, din cauza lipsei de cunostinte IT, arata un raport care concluzioneaza ca 90% dintre locurile de munca vor necesita aptitudini de folosire a computerului.

Follow this link:
Aptitudinile IT – vitale pentru 90% dintre joburi, in viitorul apropiat

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

NEWS

BEI acordă peste 45 de milioane de euro sectoarelor 4 și 6 ale Capitalei pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice

Published

on

© European Alliance to Save Energy/ Twitter

Banca Europeană de Investiții (BEI) va acorda 14 milioane de euro pentru a finanța îmbunătățirea eficienței energetice a 475 de clădiri din sectorul 4 al municipiului București, informează BEI printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. 

De asemenea, alte 31.3 milioane de euro vor fi alocate pentru a susține retehnologizarea aprofundată din punct de vedere energetic a douăsprezece instituții publice de învățământ, reabilitarea termică a opt clădiri de locuințe și construirea a șapte școli noi cu un consum de energie aproape egal cu zero în sectorul 6 al municipiului București, fiind un proiect suțsinut de Programul de Asistență Europeană pentru Energie Locală (ELENA).

Asistența europeană pentru energie locală (ELENA) este o inițiativă comună a BEI și a Comisiei Europene din cadrul programului Orizont 2020.

ELENA oferă finanțări nerambursabile pentru asistență tehnică în vederea implementării unor programe de eficiență energetică, de energie regenerabilă integrată în clădiri și de transport urban.

Tot joi a fost acordat un împrumut intermediat către ProCredit România de 15 milioane de euro, pentru îmbunătăţirea accesului la finanţare pe termen lung al IMM-urilor, iar 20% din împrumut vizează proiectele legate de schimbările climatice, eficienţă energetică, reducerea emisiilor şi gestionarea deşeurilor.

”Ne bucurăm să începem 2020 cu trei operațiuni noi, după un an 2019 foarte bun pentru Grupul BEI în România”, a declarat vicepreședintele BEI, Andrew McDowell, în cadrul unei conferințe pe tema finanţării investiţiilor, organizată de BEI la Bucureşti.

McDowell face trimitere la faptul că, în 2019, România a primit de la Grupul Băncii Europene de Investiții (Grupul BEI), compus din Banca Europeană de Investiții (BEI) și filiala sa, Fondul European de Investiții (FEI), suma de 865 de milioane de euro sub formă de împrumuturi, garanții, capital de risc și microfinanțare.

Citiți și:
Grupul Băncii Europene de Investiții a acordat României în 2019 un sprijin financiar de 865 de milioane de euro

Din suma totală, finanţările acordate de BEI au însumat 766 milioane euro, iar angajamentele FEI sub formă de capital de risc, garanţii şi microfinanţare au fost în valoare de 416 milioane euro. Practic, finanţările acordate de Grupul BEI în România s-au ridicat la 0,4% din PIB şi au susţinut 10.200 de companii şi aproximativ 107.000 de locuri de muncă.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Miniștrii francezi vor fi obligați să folosească trenul în locul avionului pentru deplasările de serviciu de sub patru ore. Guvernul de la Paris dorește să dea un exemplu de măsură de combatere a schimbărilor climatice

Published

on

Miniștrii francezi și, în general, funcționarii publici plecați în deplasări de serviciu, vor fi obligați să folosească trenul pentru călătorii de până la patru ore, hotărâre a guvernului francez care dorește să dea un exemplu de măsură de protejare a mediului și de combatere a schimbărilor climatice, a anunțat miercuri agenția EFE, citată de Agerpres.

Această regulă cu caracter general va avea totuși și unele excepții, cum ar fi cazul ”deplasărilor urgente”, a precizat ministrul francez al tranziției ecologice, Elisabeth Borne.

În același timp, membrii guvernului francez vor trebui să folosească autovehicule electrice sau hibrid în locul celor cu motoare pe benzină sau diesel, pe măsură ce flota de mașini a ministerelor va fi reînnoită.

Pentru a încuraja folosirea autoturismelor electrice, la sediile administrației publice centrale franceze vor fi instalate 500 de stații electrice reîncărcare suplimentare.

Cei 2.4 milioane de funcționari francezi vor putea beneficia la rândul lor de o dispoziție prin care companiile pot oferi o bonificație de 200 de euro pe an salariaților care vin la serviicu cu bicicleta sau cun un autoturism folosit în comun.

Comsia von der Leyen și-a asumat prin Pactul Ecologic European obiectivul de a transforma Europa neutră din punct de vedere climatic până în 2050.

Pactul Ecologic European va fi pus în aplicare printr-un plan de investiții, care va mobiliza fonduri UE și va crea un cadru favorabil care să faciliteze și să stimuleze investițiile publice și private necesare pentru tranziția către o economie neutră din punct de vedere climatic, verde, competitivă și incluzivă.

Mecanismul pentru o tranziție justă este un instrument-cheie creat pentru a se asigura că tranziția către o economie neutră din punct de vedere climatic are loc în mod echitabil și că nimeni nu este lăsat în urmă. Deși toate regiunile vor avea nevoie de finanțare, iar Planul de investiții pentru Pactul ecologic european o va furniza, mecanismul asigură un sprijin țintit care să ajute la mobilizarea unui cuantum de cel puțin 100 de miliarde de euro în perioada 2021-2027 în cele mai afectate regiuni, în scopul de a se atenua impactul socioeconomic al tranziției. Mecanismul va crea investițiile necesare pentru a ajuta lucrătorii și comunitățile care se bazează pe lanțul valoric al combustibililor fosili. Mecanismul va suplimenta contribuția substanțială de la bugetul UE prin intermediul tuturor instrumentelor care sunt relevante în mod direct pentru tranziție.

Mecanismul pentru o tranziție justă va consta în trei surse principale de finanțare: 1. un fond pentru o tranziție justă, care va primi fonduri noi din partea UE în cuantum de 7,5 miliarde de euro, 2. o schemă specifică pentru o tranziție justă în cadrul InvestEU, pentru mobilizarea de investiții în cuantum de până la 45 de miliarde de euro, 3. un mecanism de împrumut pentru sectorul public, în colaborare cu Banca Europeană de Investiții, cu garanții de la bugetul UE, pentru mobilizarea unor investiții de 25-30 de miliarde de euro.

Continue Reading

INTERNAȚIONAL

Premierul britanic Boris Johnson dorește să construiască un pod între Irlanda de Nord și Scoția

Published

on

© Boris Johnson/ Facebook

Premierul britanic Boris Johnson a solicitat personalului său să studieze posibilitatea construirii unui pod între Irlanda de Nord și Marea Britanie, a informat luni un purtător de cuvânt citat de AFP, informează Agerpres.

Ideea nu este nouă, dar a fsot readusă în discuție sub conducerea lui Johnson.

Există şi îndoieli privind fezabilitatea proiectului; adâncimea mării şi forţa vântului la care ar urma să fie expus podul prezintă dificultăţi, iar distanţa minimă între insule este de 19 kilometri. Potrivit unor experţi, podul ar trebui să fie chiar mai lung. De asemenea, în zona respectivă au fost aruncate în mare cantităţi mari de muniţie în timpul celui de Al Doilea Război Mondial.

Boris Johnson este un susținător al proiectelor majore de infrastructură, dar ideile sale rareori s-au materializat

Pe vremea când era primar al Londrei, Johnson a lansat ideea unui ”pod-grădină” peste Tamisa, proiect care a fost abandonat după cheltuieli de 53.5 milioane de lire sterline, aproximativ 63 de milioane de euro, potrivit The Guardian. 

Tot în perioada în care ocupa fotoliul primăriei capitalei britanice, Boris Johnson a inaugurat telegondola peste Tamisa, care face legătura dintre Arena O2 din Greenwich şi Royal Docks din estul oraşului.

Proiectul, care a costat 60 de milioane de lire sterline și care se dorea a fi o linie-cheie de transport s-a dovedit ulterior a fi o investiție neprofitabilă, în contextul în care telegondola era folosită cu regularitate doar de patru cetățeni.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending