Connect with us

U.E.

Fotografi din România, țineți obiectivele pregătite! Europol lansează un concurs de fotografie din mediul polițienesc, premiat cu o excursie la Haga

Published

on

Europol, agenția Uniunii Europene (UE) pentru cooperare în materie de aplicare a legii, lansează un concurs de fotografie din mediul polițienesc, la care sunt invitați să participe atât fotografii profesioniști cât și cei amatori, care lucrează in agenţii polițienești şi pentru reviste ale acelorași agenții din țările membre UE și din ţările care au un acord de cooperare cu Europol. Fiecare fotograf poate trimite până la cinci fotografii.

Anul acesta sunt considerate trei categorii distincte pentru înscrieri:

  1. Să facem Europa mai sigură. Polițiștii din UE în misiune, făcând Europa un loc mai sigur. Perspective din interiorul operațiunilor de luptă împotriva crimei organizate, spre exemplu: traficul de droguri și de arme, traficul de persoane, falsificarea de monedă, exerciţii de antrenament și manevre. Mediul polițienesc capturat în abstract sau sub formă artistică.
  1. Criminalitatea informatică. Criminalitatea informatică este în creștere, iar tehnologia ne influențează fiecare aspect al vieții. Infractorii cibernetici, programele malware, fraudarea cardurilor bancare, Internet of Things (IoT), criminalistica digitală, atacurile cibernetice, atacurile DDoS și tehnologia în general pot fi unele dintre subiectele acestei categorii.
  1. Diversitate și includere. Această secțiune sărbătorește diversitatea din mediul polițienesc. Pot fi prezentate impactul (celebrarea diversității bărbaților și femeilor care își dedică viața pentru a face Europa un loc mai sigur) sau activitățile ofițerilor de poliție care deservesc diverselor societăți.

Câștigătorii fiecărei categorii vor fi premiați cu o excursie de doua nopți, pentru două persoane, la Haga sau Amsterdam și o vizită la Europol. Dacă nu va exista câștigător pentru una din categorii, va fi acordat un premiu suplimentar uneia dintre celelalte două categorii.

Data finala : 15 august 2019

Fotografiile câștigătoare vor fi utilizate ulterior de Europol pentru activitățile sale. 

Aplică online: https://www.europol.europa.eu/europol-2019-law-enforcement-photo-competition

Aici puteți vedea fotografiile câștigătoare din anii precedenți

Europol este agenția Uniunii Europene pentru cooperare în materie de aplicare a legii. Scopul ei principal este acela de a contribui la crearea unei Europe mai sigure, în beneficiul tuturor cetățenilor UE.  Având sediul la Haga, în Țările de Jos, agenția sprijină cele 28 de state membre în lupta lor împotriva criminalității grave și a actelor de terorism comise la nivel internațional. De asemenea, colaborăm cu numeroase state partenere și cu organizații internaționale din afara UE.

 

Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

PARLAMENTUL EUROPEAN

UNTRR solicită deputaților din Parlamentul European să respingă Pachetul Mobilitate 1: Viitorul pieței europene de transport rutier depinde de voi

Published

on

© European Union 2019- Source : EP

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită celor 705 Membri ai Parlamentului European să respingă Pachetul Mobilitate 1 la votul final din Parlamentul European de săptămâna aceasta, având în vedere importanță crucială pentru viitorul pieței europene de transport rutier și implicit pentru toate economiile UE, se arată în comunicatul oficial UNTRR, remis Caleaeuropeana.ro

Potrivit UNTRR,  forma actuală a Pachetului Mobilitate agreată de colegiutorii europeni, propune modificări majore ale legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, care amenință supraviețuirea transportatorilor români și estici, deja grav afectați de criza COVID-19.

În ultimii trei ani, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, separat sau în cooperare cu organizații surori (http://www.stopneoprotectionism.eu/), s-a străduit să convingă factorii de decizie europeni să abordeze sectorul transportului rutier în mod obiectiv, luând în considerare toate caracteristicile specifice care fac această industrie esențială pentru toate economiile.

În acest moment decisiv privind soarta Pachetului Mobilitate 1, votul Membrilor Parlamentului European reprezintă ultima speranță pentru salvarea unei industrii care numără peste 600.000 de companii de transport rutier în întreaga Uniune Europeană, care generează peste 3% din PIB-ul UE și angajează 3,2 milioane de persoane ca șoferi de camioane (cu 300.000 mai puțin decât în ​​2008 ). Consolidat, sectorul logistic al UE este estimat la 14% din PIB-ul UE și angajează peste 11 milioane de persoane în toate statele membre ale UE.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR face un apel la conștiința și acțiunea responsabilă a Membrilor Parlamentului European, având în vedere importanța pe termen lung a votului lor final privind Pachetul Mobilitate 1, vot istoric care va defini mandatul actualilor deputați europeni.

Reamintim că în perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.


De asemenea, eurodeputații români, membrii din toate grupurile politice ale Parlamentului European resping forma actuală a Pachetului Mobilitate 1.

Eurodeputatul Traian Băsescu: Pachetul Mobilitate este discriminatoriu și îi pune în dificultate pe transportatorii din țările estice

Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu: România ar trebuie să atace la Curtea de Justiție a UE anumite regulamente din Pachetul de Mobilitate

Eurodeputatul Rareș Bogdan: Pachetul Mobilitate I poate provoca falimentul transportatorilor români și „blinda Europa cu două viteze”

Eurodeputatul Gheorghe Falcă, scrisoare către președintele Parlamentului European: România nu susține adoptarea Pachetului Mobilitate I

Eurodeputatul Corina Crețu anunță că va vota împotriva Pachetului Mobilitate: “Nu pot gira, prin votul meu, un proiect care face rău României”


Ce s-a întâmplat în data de 8 iunie:

Eurodeputații din Comisia pentru Transport și Turisim din Parlamentul European au aprobat luni, 8 iunie, acordul încheiat cu miniștrii pe transport ai Uniunii Europene cu privire la o reformare majoră a sectorului transportului rutier, mai exact, au fost adoptate trei propuneri de directivă privind îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor; reguli clare privind detașarea șoferilor și concurența loială și combaterea practicilor ilegale.

Citiți și: Parlamentul European: Comisia pentru Transport aprobă reformarea majoră a sectorului trasportului rutier

Regulile privind detașările șoferilor se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile privind timpul de odihnă, incluzând întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile privind întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Ultimele regulamente votate de Comisia TRAN din PE din Pachetul de Mobilitate sunt:

Condiții de muncă mai bune pentru șoferi

Textul agreat include, de asemenea, măsuri pentru a asigura condiții de odihnă mai bune pentru șoferi și pentru a le permite să petreacă mai mult timp acasă.

Companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru).

Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi.

În  excepționale, li se va permite șoferilor să depășească timpul pentru condus, în condiții foarte stricte, cu scopul de a ajunge acasă pentru odihna obligatorie de la finalul săptămânii, dacă aceștia se află foarte aproape de casă.

Concurență loială și combaterea practicilor ilegale

Acordul păstrează limitele existente în privința cabotajului (trei operațiuni în decursul a șapte zile), dar introduce înregistrarea trecerilor de frontiere prin tahografe, pentru combaterea fraudei.

Pentru a evita practicarea „cabotajului sistematic”, va exista, de asemenea, o „perioadă de așteptare” de patru zile înaintea unor noi operațiuni de cabotaj efectuate în aceeași țară, cu același vehicul.

Pentru combaterea utilizării companiilor de tip „cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfășoare o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Noile reguli impun camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni.

Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare ușoare pentru a furniza servicii de transport transfrontalier, acești operatori (care folosesc vehicule ușoare, de peste 2,5 tone) ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport și să echipeze mașinile cu tahografe.

Norme clare privind detașarea șoferilor

Normele la nivel european privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detașare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocrația cauzată de abordări naționale diferite și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi.

Acordul prevede că regulile privind detașarea șoferilor urmează a fi aplicate cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcție (sau niciuna la ieșire și două la întoarcere).

Continue Reading

ROMÂNIA

Grupul Euro BNR: Planul de redresare al Comisiei Europene poate ajuta România să aplice măsuri cu efecte benefice asupra procesului de convergență și pregătire a aderării la zona euro

Published

on

© Calea Europeana/Zaim Diana

Planul de redresare economică al Comisiei Europene are potențialul de a ajuta România să aplice măsuri de reformă structurală și de corecție la nivel macroeconomic, cu efecte benefice asupra procesului de convergență și de pregătire a aderării la zona euro, se arată în raportul Zona Euro Monitor, din luna iulie, pregătit de Grupul Euro din cadrul BNR.

Guvernul României își menține, conform prevederilor Programului de convergență 2020, angajamentul de aderare la zona euro. Totuși, în contextul manifestării pandemiei, eforturile se axează prioritar pe minimizarea efectelor negative ale acesteia și pe implementarea unor măsuri de relansare economică, iar atenția autorităților va fi îndreptată către adoptarea euro imediat ce sunt restabilite echilibrele macroeconomice.

Planul național de adoptare a monedei euro alături de Raportul de fundamentare a acestuia au fost publicate în decembrie 2018 constituind documente programatice, în care sunt identificate obiectivele strategice a căror îndeplinire este necesară în vederea aderării la zona euro. Planul național de adoptare a monedei euro include pași concreți de acțiune care să permită intrarea în Mecanismul Cursului de Schimb (ERM) II în orizontul 2024-2025. Aceste documente nu au fost însă urmate de progrese efective în planul convergenței, în special din cauza derapajelor bugetare.

Documentul atrage atenţia asupra faptului că România a devenit, odată cu declanşarea procedurii de deficit excesiv, singurul stat membru al Uniunii Europene care nu mai respectă niciunul dintre criteriile de la Maastricht, iar abaterile sunt substanţiale.

„Deși evoluțiile indicatorilor de convergeță nominală, în primul trimestru al anului curent, au continuat, în general, pe tendințele înregistrate anterior, deviațiile acestora de la valorile de referință corespunzătoare au consemnat dinamici mixte. Tabloul de bord evidențiază, pe de o parte, abateri în expansiune în cazul dobânzii pe termen lung, o accelerare a creșterii datoriei publice în T1 din 2020, estimările pentru sfârșitul anului indicând consumarea spațiului fiscal efectiv. Pe de altă parte, se remarcă o ușoară ameliorare în cazul ratei inflației, iar fluctuațiile cursului de schimb au rămas, spre deosebire de situația la nivel regional, relativ reduse, în pofida reactivării aversiunii globale față de risc și relaxării condițiilor monetare autohtone necesare depresurizării efectelor induse pe piața monetară de majorarea primei de risc suveran”.

De asemenea, „magnitudinea deviației soldului bugetar de la valoarea de referință corespunzătoare este ecranată de rezultatul contabilizării costurilor aferente gestiunii urgenței medicale”. 

Astfel, analiștii precizează că revenirea sustenabilă pe o tendință convergentă cu exigențele aderării la zona euro este condiționată, în principal, de inversarea durabilă a expansiunii, deja înaltelor deficite gemene, în așa fel încât România, nu doar să închidă procedura de deficit excesiv, ci și să depășească, ceea ce s-ar putea numi, capcana ratingului investițional minim.

În acest context, planul de redresare economică al Comisiei Europene are potențialul de a ajuta România să aplice măsuri de reformă structurală și de corecție la nivel macroeconomic, ce vor avea efecte benefice asupra procesului de convergență și de pregătire a aderării la zona euro. Totuși, se atrage atenția că „este important ca sprijinul extern să fie completat de abordări economice interne prielnice dezvoltării unei economii cât mai robuste, cu deficite reduse, având în vedere că zona euro are propriile insuficiențe (de exemplu, nu are funcție de stabilizare sau schemă colectivă de garantare a depozitelor)”.

În ceea ce privește relansarea economică în România după ridicarea stării de urgență, autorii raportului precizează că depinde de „costurile de tranzacție”, care și ele depind de evoluția restricțiilor și mersul epidemiei, de elemente de psihologie individuală și colectivă, de comportamentul de economisire și de investire productivă. Mai mult, spun aceștia, traiectoria repornirii în România depinde de cum ne vom descurca cu finanțarea economiei în 2020, de măsuri concrete de sprijinire a economiei și de cum vom fructifica bugetul crescut al UE în anii ce vin; repornirea depinde și de refacerea lanțurilor de producție în Europa.

„Anul 2021 poate aduce operaționalizarea unei regândiri a modelului de dezvoltare, care să pună accent pe robustețe, pe rădăcini autohtone mai viguroase în economie, pe investiții; să avem mai mult în vedere sănătatea populației și securitatea alimentară (ce nu se poate bizui prevalent pe importuri, mai ales când ai acasă un pământ generos), să nu ezităm să aplicăm măsuri de promovare a unor avantaje competitive (de politică industrială). Nu putem lăsa totul în grija Pieței Unice. Avem nevoie de o UE mai solidară, coezivă, dar trebuie să ne bazăm totodată mai mult pe forțe proprii; este o lecție a crizei financiare și a celei de acum. Toate acestea reclamă un buget public solid, venituri fiscale sporite”, se punctează în document.

De asemenea, analiștii sunt de părere că în România este necesar un sistem de impozitare mai echitabil, pentru a permite bugetului public să ofere bunuri publice esențiale și să ajute societatea să fie mai robustă. Explicația ține de apariția inevitabilă a altor șocuri.

Raportul mai menționează posibilitatea de a privi criza sanitară cu efecte economice ca pe o oportunitate pentru adâncirea reformei Uniunii Economice și Monetare (UEM), în plan european, precum și de a reforma economia României, în plan național.

În primul rând, specialiștii sunt de părere că șocul COVID-19 poate fi o oportunitate pentru adâncirea reformei UEM în sensul i) unui acord politic cât mai rapid pentru avansul uniunii fiscale; ii) unei coabitări echilibrate între politica monetară și politicile fiscale naționale; respectiv iii) unei recuperări simetrice a economiilor statelor membre, prin sprijinirea consolidării rezilienței.

În al doilea rând, deși spun analiștii, criza COVID-19 a găsit România cu structuri economice insuficient de reziliente, spațiu de manevră redus și politici fiscale nesustenabile, se pot identifica cel puțin patru oportunități de a reforma economia prin: i) sporirea încrederea românilor în instituțiile statului; ii) re- europenizarea politicii fiscale a României; iii) întoarcerea la o politică fiscală sustenabilă și durabilă pe termen mediu și lung; iv) grăbirea convergenței economice.

În context, autorii raportului explică că economia devine mai susceptibilă la o nouă criză cu cât vulnerabilitățile economice sunt mai multe și mai adânci. Trei vulnerabilități sunt considerate de partenerii europeni ca fiind principali factori de risc care pot trimite economia în criză: i) lichidități insuficiente pentru economie; ii) politici fiscal-bugetare în derapaj major; iii) lipsa de predictibilitate a procesului decizional la nivel național și, continuarea politizării excesive a actului decizional din sectorul public.

Experți din Banca Națională a României, alături de specialiști din alte instituții publice și de cercetători din Academia Română, au participat la elaborarea raportului citat. Mai mult, ei urmăresc în mod constant evoluția economiei noastre în raport cu ce se întâmplă în spațiul economic al Uniunii, cu evoluții în zona euro. Grupul Euro poate fi văzut ca parte a unui follow up la activitatea Comisiei Naționale. Concretizarea acestui demers este o analiză periodică, având genericul „Romania-Zona Euro Monitor”, care este pregătită pentru conducerea Băncii Naționale a României și alți factori de decizie din România.

Continue Reading

U.E.

Josep Borrell face apel la consolidarea UE: În anul 2070, nicio țară europeană, acționând pe cont propriu, nu va putea juca un rol semnificativ în lume

Published

on

© European Union

În anul 2070, nicio țară europeană nu va mai juca un rol semnificativ pe cont propriu la nivel mondial, a avertizat luni Înaltul Reprezentant al UE pentru afaceri externe și politică de securitate.

Dacă europenii vor să aibă un cuvânt de spus în afacerile globale, este esențial să aprofundăm Uniunea Europeană“, a spus Borrell, prezentând o analiză a Comisiei Europene privind tendințele demografice la nivel global până la orizontul anului 2070.

Conform raportului privind impactul schimbărilor demografice asupra Europei, populația lumii ar urma să crească de la 7,8 miliarde în 2020 la 10,5 miliarde în 2017.

“În 1950, populațiile celor 27 de state membre actuale ale UE reprezentau 12,9% din populația lumii. Astăzi reprezintă 5,7%. Până în 2017, pnoderea populației UE va fi de 3,7% din totalul umanității”, a spus Borrell, într-un articol publicat pe pagina Serviciului European de Acțiune Externă.

Tendințele demografice prezentate arată că ponderea geografică a populației globale în anul 2070 se va concentra în marea sa parte în Africa, care ar urma să reprezinte 27,4% din totalul populației lumii, urmată de India – 15,6% și China, cu o scădere de la 18,5% în prezent la 12% peste 50 de ani.

Având în vedere schimbările demografice în curs, în 2070, nici o țară europeană, acționând pe cont propriu, nu va putea juca un rol semnificativ în lume. Dacă europenii doresc să aibă în continuare un cuvânt de spus în afacerile mondiale, este esențial să aprofundăm Uniunea noastră. Nu pentru a ne impune voința asupra celorlalți, ci pentru a ne păstra capacitatea de a decide pentru noi înșine, fără să avem alegeri impuse nouă de alții, în special de cei ale căror valori nu sunt în concordanță cu ale noastre” a afirmat Josep Borrell.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending