Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Președintele Ciprului face apel la o UE unită, capabilă să se schimbe pentru a-și asigura poziția în lumea de mâine: Trebuie să sprijinim în continuare Ucraina pentru a ne asigura că ”legea junglei nu va prevala”

Published

on

© European Union 2023 - Source : EP

Președintele Ciprului, Nikos Christodoulides, a prezentat în fața Parlamentului European viziunea sa asupra viitorului Europei, concentrându-se pe provocările de natură geopolitică.

În cadrul seriei de dezbateri ”Aceasta este Europa”, președintele Christodoulides a făcut apel la o Europă unită, capabilă să se schimbe pentru a-și asigura poziția în lumea de mâine. ”Sunt ferm convins că UE trebuie să fie autonomă din punct de vedere strategic, în domenii precum securitatea, energia, sănătatea”, a subliniat el, pentru a se asigura că poate face față provocărilor în mod eficient, devenind astfel un partener și un aliat mai valoros.

Ucraina

Christodoulides a subliniat că UE trebuie să continue să sprijine Ucraina. Este o chestiune de principiu ”să ne asigurăm că legea junglei nu va prevala”, a spus el, referindu-se, de asemenea, la ocupația de aproape o jumătate de secol a unei părți din Cipru de către Turcia. Costul ridicat al deciziilor de a aborda agresiunea rusă merită să fie suportat, deoarece trebuie apărată pacea în Europa, a susținut președintele Ciprului, potrivit unui comunicat al Parlamentului European.

Mediterana de Est, vecinătatea sudică și migrația

Cipru, cu rezervele sale de gaz și relațiile excelente cu aproape toți vecinii săi din estul Mediteranei, poate juca un rol semnificativ în criza energetică și în tranziția ecologică prin furnizarea de gaz și hidrogen, a spus președintele cirpriot.

Conexiunile de electricitate cu Israel și Egipt, aflate în prezent în curs de pregătire, vor fi, de asemenea, esențiale. Pentru ca aceste planuri să aibă succes, este necesar un mediu stabil și sigur, ceea ce presupune ca UE să continue să fie clară și fermă pentru a descuraja noi provocări.

Vorbind despre povara disproporționată pe care țara sa o suportă în gestionarea fluxurilor migratorii, el a lansat un apel la un pact privind migrația și azilul bazat pe solidaritate și responsabilitate și care să abordeze aspectele externe ale migrației.

Reunificarea Ciprului

Președintele cipriot a reiterat necesitatea unei soluții cuprinzătoare la ocuparea părții de nord a insulei, în conformitate cu dreptul internațional, cu rezoluțiile Consiliului de Securitate al ONU și cu legislația, valorile și principiile UE. Subliniind că ocupația este ”o rană deschisă în corpul Europei”, a mulțumit Parlamentului pentru toate eforturile sale și a cerut un angajament mai mare al UE, în cadrul centrat pe ONU, pentru o soluție bazată pe rezoluțiile Consiliului de Securitate.

Problema cipriotă este o problemă europeană care necesită soluții europene, ”folosind toate instrumentele și instrumentele politico-economice” de care dispune Uniunea Europeană.

Christodoulides a cerut, de asemenea, numirea unui emisar al UE pentru problema cipriotă, pentru a contribui la ieșirea din impasul actual.

Reacții din partea eurodeputaților

Subliniind sprijinul lor unanim pentru reunificarea pașnică a Ciprului, mai mulți eurodeputați au sprijinit propunerea de numire a unui emisar al UE. Combaterea migrației ilegale a fost în centrul schimbului de opinii, în timp ce chestiunea resurselor energetice a ocupat un loc important, în contextul geopolitic și al tranziției ecologice.

Majoritatea europarlamentarilor au condamnat ocupația și provocările continue ale Turciei în estul Mediteranei, mulți dintre ei exprimându-se împotriva instrumentalizării migranților. Mulți dintre membrii Parlamentului European au cerut o poziție mai dură a UE, în timp ce unii au subliniat importanța unui parteneriat strategic solid cu Turcia.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

PARLAMENTUL EUROPEAN

Procesul electoral pentru alegerile europene: reguli comune la nivelul UE și dispoziții naționale

Published

on

© MAE

Procesul electoral pentru alegerea membrilor în Parlamentul European reprezintă un aspect crucial al democrației europene. Reglementările sunt stabilite atât la nivelul Uniunii Europene, prin tratate și directive, cât și la nivel național, ceea ce duce la o diversitate de practici și proceduri în statele membre. În acest articol, vom explora procedurile de vot pentru alegerile Parlamentului European, începând cu baza legală și până la aspectele concrete privind dreptul de vot și de candidatură, precum și datele și modul de desfășurare a alegerilor.

Baza legală și principii fundamentale

Principiile de bază care guvernează alegerile pentru Parlamentul European sunt stabilite în tratatele fondatoare ale Uniunii Europene, cum ar fi Tratatul privind Uniunea Europeană (TUE) și Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE), precum și în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene. Acestea consacră dreptul la vot și la candidatură ca fiind fundamentale pentru cetățenii Uniunii Europene.

Prin Actul din 20 septembrie 1976 privind alegerea membrilor Parlamentului European prin vot universal direct, se consfințeaște transformarea Parlamentului European într-o instituție aleasă direct de către cetățenii europeni. Acest act a reprezentat un pas semnificativ în democratizarea Uniunii Europene și a pus bazele unui proces electoral standardizat.

Proceduri comune în vigoare

1. Dreptul de vot și candidatură pentru cetățenii UE: Orice cetățean al Uniunii care își are reședința într-un stat membru are dreptul de a vota și de a fi ales la alegerile pentru Parlamentul European în acel stat. Aceste drepturi sunt reglementate de directive precum Directiva 93/109/CE și pot varia în funcție de țară.

2. Sistemul electoral: Alegerile europene se bazează pe principiul reprezentării proporționale și pot utiliza diverse sisteme electorale, cum ar fi sistemele listelor sau votul unic transferabil. Pragurile electorale sunt stabilite pentru a asigura reprezentativitatea și pot varia între țări, dar se impune un prag minim obligatoriu de 2% – 5% pentru circumscripțiile cu mai mult de 35 de locuri.

În prezent, următoarele state membre aplică praguri: Franța, Belgia, Lituania, Polonia, Slovacia, Cehia, România, Croația, Letonia și Ungaria (5 %); Austria, Italia și Suedia (4 %); Grecia (3 %) și Cipru (1,8 %). Celelalte state membre nu aplică niciun prag, deși Germania a încercat să facă acest lucru, însă în două decizii din 2011 și 2014, Curtea Constituțională germană a declarat pragurile pentru alegerile europene ale Germaniei existente la momentul respectiv (care au fost inițial de 5 %, apoi de 3 %) drept neconstituționale.

3. Incompatibilități: Funcția de deputat în Parlamentul European este incompatibilă cu anumite alte funcții, cum ar fi cea de membru al guvernului unui stat membru sau membru al Comisiei Europene.

Aspecte care fac obiectul dispozițiilor naționale

1. Sistemul electoral și pragurile: Fiecare stat membru poate adapta sistemul electoral conform propriilor norme și reguli. Unele state aplică praguri electorale, în timp ce altele nu.

2. Limitele circumscripțiilor: Unele state își împart teritoriul național în mai multe circumscripții regionale, în timp ce altele funcționează ca o circumscripție unică.

3. Dreptul la vot: Vârsta minimă de vot variază între state, iar în unele țări votul este obligatoriu.

Vârsta minimă la care se poate vota este de 18 ani în majoritatea statelor membre, cu excepția Austriei, Belgiei, Germaniei și Maltei, unde această vârstă este de 16 ani, și a Greciei, unde este de 17 ani.

Votul este obligatoriu în cinci state membre (Belgia, Bulgaria, Luxemburg, Cipru și Grecia): obligația de a vota vizează atât cetățenii acestor state, cât și cetățenii UE înregistrați care nu sunt resortisanți ai statului respectiv.

4. Dreptul de candidatură: Candidatura poate fi deschisă pentru cetățeni sau pentru partide politice, în funcție de legislația națională.

5. Datele alegerilor: Data și ora alegerilor sunt stabilite de fiecare stat membru.

Olanda va da startul alegerilor joi, în 6 iunie, urmată de Irlanda, unde votul are loc vineri, 7 iunie, şi de Letonia, Malta şi Slovacia, unde se va vota sâmbătă, 8 iunie. În Cehia, urnele vor fi deschise vineri şi sâmbătă, în timp ce în Italia se va vota sâmbătă şi duminică. Celelalte 20 de ţări ale Uniunii (Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Croaţia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Spania, Suedia şi Ungaria) vor organiza alegerile europene duminică, 9 iunie.

Rezultatele alegerilor vor fi disponibile în timp real pe site-ul dedicat scrutinului (https://results.elections.europa.eu/ro/)

6. Numărul eurodeputaților aleși: Numărul eurodeputaţilor aleşi din fiecare stat UE este agreat înaintea fiecăror alegeri şi se bazează pe principiul proporţionalităţii degresive, conform căruia fiecare eurodeputat dintr-o ţară mai mare reprezintă mai mulţi cetăţeni decât un eurodeputat dintr-o ţară mai mică.

Totalul numărului eurodeputaţilor nu poate depăşi 750 plus preşedintele. În total vor fi aleşi 720 de europarlamentari în iunie 2024, cu 15 mai mult decât la precedentele alegeri, organizate în 2019.

Numărul deputaţilor europeni care vor fi aleşi de fiecare stat în iunie 2024 este: Germania 96, Franţa 81, Italia 76, Spania 61, Polonia 53, România 33, Olanda 31, Belgia 22, Grecia, Cehia, Suedia, Portugalia şi Ungaria câte 21, Austria 20, Bulgaria 17, Danemarca, Finlanda şi Slovacia câte 15, Irlanda 14, Croaţia 12, Lituania 11, Slovenia şi Letonia câte 9, Estonia 7, Cipru, Luxemburg şi Malta câte 6.

Europarlamentarii alcătuiesc grupuri politice în funcţie de afinităţile lor politice, nu de naţionalitate. Fiecare grup este constituit de minimum 23 de europarlamentari din cel puţin un sfert din ţările Uniunii Europene. Un deputat poate aparţine unui singur grup politic. Unii eurodeputaţi nu fac parte din niciun grup politic, ei fiind, în acest caz, neafiliaţi.

În prezent, există şapte grupuri politice în cadrul Parlamentului European: Grupul Partidului Popular European (PPE), Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor si Democraţilor din Parlamentul European (S&D), Grupul Renew Europe, Grupul Verzilor/Alianţa Liberă Europeană (Verzi/ALE), Grupul Conservatorilor şi Reformiştilor Europeni (ECR), Grupul Identitate şi Democraţie (ID) şi Grupul Stângii din Parlamentul European (GUE/NGL).

Cadrul legal în România
Conform Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în România, cei 33 de eurodeputaţi sunt aleşi prin vot universal direct de toţi cetăţenii UE înregistraţi pe listele electorale şi având vârsta de peste 18 ani.

Scrutinul se desfăşoară într-o singură circumscripţie electorală, în baza principiului reprezentării proporţionale şi pe bază de candidaturi independente. România foloseşte un sistem de liste închise, care nu permite modificarea numărului de ordine a candidaţilor pe listă.

Pentru partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale, pragul electoral de atribuire a mandatelor reprezintă 5% din totalul voturilor valabil exprimate, la nivel naţional.

Pot candida ca independenţi cetăţenii români sau cetăţenii altor state membre ale Uniunii Europene care au dreptul de a fi aleşi şi sunt susţinuţi de cel puţin 100.000 de alegători.

Candidaţilor independenţi li se pot atribui mandate dacă au obţinut, fiecare în parte, un număr de voturi valabil exprimate cel puţin egal cu coeficientul electoral naţional. Coeficientul electoral naţional reprezintă partea întreagă a raportului dintre numărul total de voturi valabil exprimate şi numărul de mandate de parlamentari europeni ce revin României.

Atribuirea mandatelor în PE se face, potrivit Legii 33/2007, în două etape.

În prima etapă, Biroul Electoral Central calculează pragul electoral şi coeficientul electoral naţional şi stabileşte, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil exprimate, lista partidelor, alianţelor politice, alianţelor electorale şi candidaţilor independenţi cărora li se pot repartiza mandate.

În etapa a doua, se repartizează mandatele la nivelul circumscripţiei naţionale pentru listele selectate prin metoda d’Hondt. Această metodă de repartizare a mandatelor constă în împărţirea voturilor valabil exprimate pentru fiecare listă şi candidat independent, selectate în condiţiile prevăzute la lit. a), la 1, 2, 3, 4 etc. până la numărul total de mandate de repartizat, şi ierarhizarea acestor câturi în ordine descrescătoare. Numărul de mandate repartizate fiecărei liste în parte corespunde cu numărul total de câturi aferente fiecărei liste cuprinse în şirul ordonat, până la repartizarea tuturor mandatelor.

Candidatului independent căruia i-ar reveni cel puţin un mandat i se repartizează un singur loc, indiferent de câte mandate au rezultat din calcul, se mai prevede în legea menţionată. 

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Președinta PE, vizită în Kiev de Ziua Europei: UE este gata să ajute Ucraina în calea sa ”dificilă” spre aderare

Published

on

© Roberta Metsola - Twitter

De Ziua Europei, președinta Parlametului European, a efectuat o nouă vizită în Ucraina, prilej cu care a susținut un discurs la Kiev, alături de președintele Volodimir Zelenski, prin care a reiterat sprijinul UE și al Parlamentului European în reconstrucția Ucrainei. 

„Calea spre aderare va fi cu siguranță dificilă, iar calea Ucrainei este unică în multe privințe, deoarece trebuie să luăm în considerare urgența reconstruirii infrastructurii și economiei Ucrainei. Dar PE și UE vor fi gata să ajute. Ne vom întoarce și vom reconstrui împreună, pentru că Ucraina este Europa, iar Europa este Ucraina”, a declarat Roberta Metsola în cadrul celui de-al doilea Summit internațional al orașelor și regiunilor. 


Summitul internațional al orașelor și regiunilor a fost lansat pentru a uni eforturile Ucrainei și ale lumii. Acesta a avut loc pentru prima dată anul trecut. Potrivit prim-ministrului ucrainean, Denys Shmyhal, acesta și-a demonstrat deja eficiența. De atunci, au fost semnate peste 1.600 de acorduri de parteneriat, majoritatea cu comunități și regiuni din Polonia și Germania. Prim-ministrul a anunțat că noi proiecte vor fi prezentate astăzi la summit și a făcut apel la comunități și regiuni să își unească forțele pentru a ajuta sectorul energetic al Ucrainei.

La 23 iunie 2022, șefii de stat sau de guvern din cele 27 de state membre ale UE, reuniți la Bruxelles, au recunoscut perspectiva europeană a Ucrainei, a Republicii Moldova și a Georgiei și au decis să acorde statutul de țară candidată Ucrainei și Republicii Moldova, oficializând o decizie istorică la exact 120 de zile de la debutul agresiunii militare a Rusiei împotriva Ucrainei.

La 28 februarie 2022, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a semnat cererea de aderare a Ucrainei la Uniunea Europeană pe fondul invaziei militare a Rusiei asupra țării sale, stârnind un efect de domino politic și simbolic care a încurajat Georgia și Republica Moldova să facă același lucru. Astfel, la data 3 martie 2022, cererea de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană a fost semnată de președintele Maia Sandu.

        Citiți și: Comisia Europeană a înaintat Consiliului UE propunerile privind cadrele de negociere cu Ucraina și R. Moldova. Odată adoptate acestea, vor începe negocierile de aderare cu cele două țări

Continue Reading

ALEGERI EUROPENE 2024

Sondaj INSCOP de Ziua Europei: 52% dintre votanții PSD-PNL, 75% dintre votanții ADU și 34% dintre alegătorii AUR susțin că aderarea României la UE a adus avantaje

Published

on

© European Union 2024 - Source : EP

Aproape 50% dintre români cred că aderarea la UE a adus mai degrabă avantaje României, procentul lor fiind în creştere faţă de acum 10 ani, în timp ce 21,9% cred că aderarea la UE nu a adus nici avantaje, nici dezavantaje, iar 27,7% consideră că aderarea a adus dezavantaje, procentul fiind mai mare decât în urmă cu 10 ani, relevă un sondaj realizat de INSCOP la comanda News.ro și publicat pe 9 mai, de Ziua Europei. Sondajul vine și în contextul în care, în mesajele lor de Ziua Europei, președintele Klaus Iohannis și premierul Marcel Ciolacu au îndemnat cetățenii să iasă la urne. Anul acesta, Ziua Europei reprezintă și momentul de start al numărătorii inverse pentru următoarele 30 de zile când vor avea loc alegerile europene.

42.3% dintre români cred că prioritatea europarlamentarilor care vor reprezenta România după alegerile din 9 iunie ar trebui să fie aceea de a lupta ca românii să aibă aceleaşi drepturi ca restul cetăţenilor europeni, pe locul al doilea în topul priorităţilor situându-se integrarea completă în Spaţiul Schengen, inclusiv cu frontierele terestre.

Procentul celor care se consideră mai degrabă informaţi în legătură cu activitatea instituţiilor europene se situează doar în jurul a 25% atât în ceea ce priveşte Parlamentul European, cât şi în ceea ce priveşte Comisia Europeană şi Consiliul European, restul considerându-se mai degrabă neinformaţi.

Avantajele apartenenței la UE

47.6% dintre români consideră că aderarea României la Uniunea Europeană a adus mai degrabă avantaje (faţă de 35.2% în 2014), 21.9% consideră că nu a adus nici avantaje, nici dezavantaje (faţă de 41.5% în 2014), iar 27.7% optează mai degrabă pentru dezavantaje (faţă de 19.9% în 2014). 2.8% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare (faţă de 3.4% în 2014).

Sunt de părere că aderarea la UE a adus mai degrabă avantaje 52% dintre votanţii PSD-PNL, 34% dintre votanţii AUR şi 75% dintre votanţii ADU. Împărtăţesc această părere 61% dintre tinerii între 18 şi 29 de ani, 49% dintre persoanele cu vârsta între 30 şi 44 de ani, 36% dintre cei cu vârsta între  45 şi 59 de ani şi 48% dintre persoanele peste 60 de ani. 35% dintre persoanele cu studii primare, 44% dintre cei cu studii medii şi 73% dintre persoanele cu studii superioare sunt de părere că aderarea la UE a adus mai degrabă avantaje.

Aceeaşi opinie o au 33% dintre persoanele cu venituri mici şi foarte mici, 54% dintre cei cu venituri medii şi 67% dintre persoanele cu venituri marişi foarte mari.

64% dintre locuitorii Bucureştiului, 59 % dintre locuitorii din urbanul mare, 45% dintre locuitorii din urbanul mic şi 39% dintre locuitorii de la sate sunt de părere că aderarea la UE a adus mai degrabă avantaje.

Prioritatea viitorilor europarlamentari români

42.3% dintre români cred că prioritatea europarlamentarilor care vor reprezenta România după alegerile din 9 iunie ar trebui să fie să lupte ca românii să aibă acelaşi drepturi ca restul cetăţenilor europeni.

17.8% sunt de părere că viitorii europarlamentari români ar trebui în primul rând să obţină aderarea completă a României la Schengen (şi cu graniţele terestre), 17.6% că ar trebui să obţină mai multe fonduri europene pentru România, 10.1% că ar trebui să apere interesele diverselor sectoare economice româneşti, iar 7.7% că ar trebui să crească rolul României în luarea deciziilor la nivel european. 2.3% menţionează altă prioritate, iar 2.3% nu ştiu sau nu răspund.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
U.E.3 hours ago

Polonia va construi fortificații la frontiera estică în contextul “războiului hibrid” cu migrația ilegală din Belarus

GALERIE FOTO3 hours ago

Palatul Parlamentului, Arcul de Triumf din București și Palatul Culturii din Turnu Severin, iluminate de Ziua Europei pentru a îndemna cetățenii să voteze la alegerile din 9 iunie

U.E.1 day ago

Comisia Europeană deblochează un sprijin financiar de 50 de milioane de euro pentru Macedonia de Nord. Asistența macrofinanciară va ajuta țara din Balcanii de Vest să avanseze pe calea europeană

U.E.1 day ago

Șeful diplomației UE: Spania, Irlanda și alte țări membre intenționează să recunoască un stat palestinian la 21 mai

ROMÂNIA1 day ago

Ministrul Simona Bucura-Oprescu, la conferința la nivel înalt ”Către o Europă socială cu noi drepturi”, desfășurată la Madrid: Trebuie să fim pregătiți pentru meseriile viitorului, pentru tranziția verde și cea digitală

INTERNAȚIONAL1 day ago

Germania ar putea călca pe urmele SUA. Ministrul german al Apărării sugerează că livrarea de arme către Israel nu este necondiționată

REPUBLICA MOLDOVA1 day ago

Comisarul european pentru buget este încrezător că R. Moldova va începe în curând negocierile de aderare la UE: Mai sunt câteva lucruri de făcut, dar cred că acestea pot fi îndeplinite foarte curând

PARLAMENTUL EUROPEAN1 day ago

Procesul electoral pentru alegerile europene: reguli comune la nivelul UE și dispoziții naționale

ROMÂNIA1 day ago

ICI București, schimb de opinii la evenimentul Meet the CEO în vederea sprijinirii inovației și dezvoltării economice pentru creșterea competitivității mediului de afaceri din România

REPUBLICA MOLDOVA1 day ago

România a devenit cel mai important investitor din R. Moldova, anunță președintele Senatului, Nicolae Ciucă, la Forumul președinților Euroregiunii Siret-Prut-Nistru

INTERNAȚIONAL2 days ago

Klaus Iohannis a fost distins în SUA cu premiul Distinguished International Leadership “ca o recunoaştere a rolului de lider al României, în ultimii 20 de ani, ca membru NATO şi partener SUA”

ROMÂNIA3 days ago

Nicolae Ciucă afirmă că România trece printr-o situație „deosebit de complicată”, fiind necesară adaptarea strategiilor de țară și ralierea la temele europene

NATO4 days ago

Iohannis și Biden au decis “să continue dialogul” privind candidatura liderului român la șefia NATO: Nu se rupe Alianța cu doi candidați. Alianța este puternică

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

La Maastricht, Ursula von der Leyen și-a apărat mandatul în fața contracandidaților la șefia Comisiei Europene, criticându-i pe “reprezentanții lui Putin care încearcă să distrugă UE”

NATO2 weeks ago

Stoltenberg a discutat cu Zelenski la Kiev: Ucraina se află pe o „cale ireversibilă” către NATO, iar sprijinul va continua

ALEGERI EUROPENE 20242 weeks ago

VIDEO Parlamentul European a lansat clipul pentru alegerile europene, cu un mesaj de la o generație la alta: “Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine”

INTERNAȚIONAL2 weeks ago

Joe Biden a promulgat ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Ucraina, iar primele livrări de muniții se reiau imediat: “Nu ne înclinăm în fața lui Putin. Iată ce înseamnă să fii o superputere mondială”

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

20 de ani de la “cel mai mare val de extindere a UE”, marcați în Parlamentul European cu gândul la aderarea Ucrainei și R. Moldova: O victorie a lui Putin ar schimba harta și cursul istoriei europene

ROMÂNIA2 weeks ago

Ministrul Finanțelor, concluzii după participarea la reuniunile de primăvară ale BM şi FMI: România va avea parte de sprijin pentru consolidarea fiscală și creșterea investițiilor în infrastructură

ROMÂNIA3 weeks ago

Premierul Marcel Ciolacu anunță că ”proiectul de lege privind adoptarea salariului minim european în România” este în lucru la Ministerul Muncii: Păstrarea forţei de muncă în ţară, o prioritate

Trending