Connect with us

ROMÂNIA

Cum se implică DGASPC în sectorul 6 al Capitalei

Published

on

“Persoanele aflate în nevoie, fie că sunt vârstnice, cu venituri reduse, suferinde sau într-o situație de risc necesită o atenție și preocupare specială. Societatea actuală s-a distanțat semnifiativ de situația dramatică a anilor de imediat după 1989. Cu toate acestea există o nevoie reală de protecție și asistență socială, nevoie mai pregnantă în ultimii ani, generată de scăderea semnificativă a veniturilor populației” declară Rareș Mănescu, primarul Sectorului 6 într-un comunicat.

”În afară de serviciile sociale oferite de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, încercăm să oferim seniorilor de exemplu, moduri de a își petrece timpul liber. Activitatea combate efectele îmbătrânirii, și de aceea am în proiect organizarea de Cluburi ale seniorilor, care să ofere activități de dorit pentru aceștia: mentinerea și dezvoltarea contactelor interpersonale, activitati cultural și artistice sau petrecerea in comun a timpului liber, seri cu invitati speciali, ateliere de muzica, pictura, fotografie, sculptura, jocuri de societate și multe altele.

Consider că prevenirea derapajelor de la o viață decentă joacă un rol esențial pentru societate. Este foarte important să educăm cetățenii, să îi sprijinim în nevoile lor și să facem demersuri de prevenire înainte de cele de asistare socială.” mai declară primarul.

Activitatea și serviciile Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6:

PROTECŢIA COPILULUI

  1. Reţeaua de centre de zi pentru copilul şcolar

Este un centru de tip şcoală-după-şcoală, care are ca obiectiv principal prevenirea situaţiilor de risc care pot conduce la separarea copilului de părinţii săi, prin asigurarea unor activităţi de îngrijire şi educaţie (formală, non-formală şi informală) pe timpul zilei pentru copii şi prin asigurarea unor servicii de sprijin pentru părinţi sau alte persoane care au în îngrijire copiii, având rolul de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi pentru depăşirea situaţiilor dificile – 150 beneficiari

Locaţii

  • Şcoala Generală Nr.153 – Drumul Săbăreni nr.21, Bucureşti sectorul 6
  • Şcoala Generală Nr.167 – Şos. Ciurel nr.9-11, Bucureşti sectorul 6
  • Şcoala Generală Nr.168 – Calea Giuleşti, nr.7, Bucureşti sectorul 6
  • Şcoala Generală nr.279, Prelungirea Ghencea nr.24
  • Scoala Generală nr.157, Hanu Ancţutei, nr.4
  1. Echipa mobilă – servicii de recuperare pentru copiii cu handicap din sectorul 6

Începând din luna februarie 2011, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 înfiinţează echipa mobilă de intervenţie în vederea furnizării de servicii de recuperare medicală şi reabilitare a copiilor cu handicap din sectorul 6, în cadrul proiectului „Creşterea capacităţii autorităţilor administraţiei publice locale de sprijin al copiilor cu dizabilităţi aflați în propriile lor familii”.

Echipa mobilă compusă din kinetoterapeut, logoped, psihopedagog, psiholog şi asistent social va desfăşura activităţi de recuperare şi reabilitare a copiilor cu dizabilităţi, aflaţi în propriile familii, contribuind în acest fel la integrarea socială a copiilor. Serviciile oferite sunt: kineto-terapie, logopedie, acordarea de suport psihologic, asistenţă socială, activităţi educaţionale pentru copil (dezvoltarea de abilitati cognitive, capacitatea de învăţare, socializare), în programul de recuperare fiind incluşi 25 de copii lunar. În sectorul 6 sunt 864 de copii cu handicap, dintre care un număr de 83 sunt nedeplasabili, copii pentru care se impune intervenţia specializată, la domiciliu, în vederea recuperării şi reintegrării lor în societate.

  1. Apartamente sociale – protectie de tip familial pentru copii si tinerii din sistem; pregatire pentru viata independenta
  • achiziţionarea unui numar de 5 apartamente, renovarea şi dotarea acestora pentru gazduirea şi îngrijirea de tip familial a copilului separat definitiv sau temporar de parinţii săi;
  • formarea unui număr de 21 de persoane, angajate în proiect , în vederea acordării serviciilor de îngrijire a copilului separat definitiv sau temporar de părinţii săi în apartamente sociale de tip familial;
  • închiderea instituţiei de tip vechi, Centrul de Plasament „Orhideea”, prin transefrul unui număr de 37 de copii din sistemul de găzduire şi îngrijire specific instituţiilor de tip vechi în sistemul de găzduire şi îngrijire de tip familial;
  • acordarea de servicii de găzduire şi îngrijire în apartamente sociale de tip familial, în limita a 29 de locuri, pentru copii separaţi definitiv sau temporar de părinţi.
  1. Centre Multifuncţionale pentru copiii preşcolari 1-4 ani

Transformarea vechilor unitati dedicate îngrijirii şi educaţiei copiilor cu vârste cuprinse între 1 şi 4 ani in centre speciale multifunctionale: CSM Pinochio, CSM Harap-Alb, CSM Neghiniţă, conform standardelor actuale in domeniu – 630 beneficiari

  1. Centrele Sociale Multifuncţionale “Buburuza Mare” şi “Buburuza Mică”

Unitate tip gradinita socială dedicata îngrijirii şi educaţiei copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani. Centrele au 120 de locuri si ofera activităţi educative, culturale şi sportive sub directa îndrumare a unor cadre didactice specializate în lucrul cu copiii. Centrele beneficiază de săli de clasă, săli de joacă/dormitoare, sală pentru activităţi sportive, cabinet medical, cabinet de psihologie, sală pentru material didactic şi jucării, sală de mese, loc de joacă amenajat.

 

  1. Centrul Social Multifuncţional “Sf. Andrei”

Centrul este dedicat copiilor preşcolari, cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani, copii defavorizaţi social, care nu urmează cursurile învăţământului preşcolar. Centrul va asigura servicii de educaţie, îngrijire, masă şi socializare pentru copiii preşcolari.

  1. Centrul de Recreere si Dezvoltare Personala PALATUL COPIIILOR

Centru de servicii educaţionale şi vocaţionale pentru copiii din sectorul 6.

În parteneriat cu Asociaţia Fraţilor Marişti ai Şcolilor din România – servicii de asistenţă medicală şi îngrijiri, suport emoţional sau consiliere psihologică, recuperare şi reabilitare, sprijin şcolar, socializare şi petrecere a timpului liber, reintegrare familială şi comunitară, în cadrul Centrului rezidenţial “Sf. Marcellin Champagnat” pentru 33 de beneficiari lunar.

 

În parteneriat cu Fundaţia Principesa Margareta a României.

Activităţile cuprind servicii sociale oferite în prezent prin Centrul Comunitar Generaţii:

  • program de prevenire a abandonului şcolar, marginalizării şi delincvenţei juvenile pentru un număr de 40 de copii;
  • program de reintegrare socio-profesională a tinerilor proveniţi din medii defavorizate pentru un număr de 10 tineri;
  • program de reinserţie socială a persoanelor de vârsta a III-a pentru un număr de 50 de persoane;

 

  1. Centrul pentru copii cu dizabilităţi „Sf. Andrei”

Are ca misiune, asigurarea protecţiei, creşterii, îngrijirii, consilierii, acordarea sprijinului emoţional, asigurarea educaţiei nonformale şi informale, dezvoltarea majorităţii deprinderilor de viaţă independentă şi pregătirea în vederea reintegrarii sau integrării familiale şi socioprofesionale a copilului cu dizabilităţi psihice, separat temporar sau definitiv de părinţii săi ca urmare a stabilirii în condiţiile legii, a măsurii de plasament.

  1. Centrul pentru Copii cu Dizabilităţi „Domniţa Bălaşa”

Este un serviciu de protecţie de tip rezidenţial pentru copii surdo-muti, având o capacitate de 95 locuri, care asigură copiilor pe o perioadă determinată găzduire, îngrijire, hrană, reabilitare, educaţie nonformală şi informală, sprijin emoţional, consiliere şi pregătire în vederea integrării/includerii sociale (centrul derulează diferite proiecte privind includerea socială a copiilor cu dizabilităţi în parteneriat cu şcoli din învăţământul de masă).

 

  1. Alte proiecte derulate de DGASPC Sector 6 în domeniul protecţiei copilului

Prestaţii excepţionale pentru familii care nu au posibilitatea de a acorda copiilor îngrijirea corespunzătoare proiectul are ca scop prevenirea separării copilului de familia sa naturală şi presupune:

  • prestaţii financiare, în cuantum maxim de 4000 lei/familie, o singură dată, pentru familii care au în îngrijire unul sau mai mulţi copii aflaţi în situaţii excepţionale de risc, pentru înlăturarea efectelor căreia sunt necesare cheltuieli ce depăşesc posibilităţile familiei;
  • prestaţii financiare, în cuantum de maximum 250 lei lunar pentru o perioada de maximum 6 luni într-un an, pentru copii ale căror caror familii nu pot suporta din veniturile proprii cheltuielile de susţinere a acestora în programele de îngrijire şi educaţie necesare, corespunzătoare vârstei;
  • acordarea de prestaţii financiare, în cuantum de maximum 800 lei lunar, pentru copii cu nevoi speciale, încadraţi într-un grad de handicap, al căror diagnostic impune programe de recuperare, controale şi intervenţii medicale repetate, şi/sau o alimentaţie specială mai costisitoare decât cea obişnuită.

Şanse la integrare” – proiect privind recuperarea şi integrarea copiilor cu autism sau cerinţe educative speciale în invăţământul de masă- 50 de beneficiari sunt implicaţi în proiect.

  • activităţi de recuperare (logopedie; kinetoterapie; terapie ocupaţională; artterapie; muzicoterapie);
  • informarea, formarea şi consilierea cadrelor didactice în domeniul educaţiei inclusive;
  • organizarea de activităţi cu părinţii – grupuri de suport şi educaţionale, consiliere parentală.

“Liga Tinerilor Sportivi”: organizarea a 3 antrenamente săptămânale şi participarea la competiţii a copiilor şi tinerilor cu probleme de comportament, în scopul prevenirii recidivei şi prevenirii comportamentelor deviante.

  • beneficiari: fotbal: 30 de beneficiari direcţi, 70 participanti la competiţiile organizate: tenis: 10 copii; arte martiale: 50 copii. Total beneficiari – 160 copii.

”Şcoala Părinţilor” – proiect pentru optimizarea şi dezvoltarea abilităţilor parentale ale părinţilor copiilor cu vârste între 11 şi 15 ani.

  • Proiectul îşi propune creşterea capacităţii de intervenţie educativă eficientă a părinţilor pentru copiii lor. Crearea unei reţele de suport între părinţi cu sprijinul specialiştilor în domeniu pentru stimularea disponibilităţii şi capacităţilor de a fi un bun părinte.
  • Beneficiari: 20 de părinţi selectaţi după următoarele criterii: părinţi în cuplu mama-tata sau un singur membru al acestui cuplu ai căror copii cu vârsta între 6 – 15 ani beneficiază de serviciile de specialitate ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 sau care frecventează una din şcolile sectorului 6, alţii decât beneficiarii serviciilor de asistenţă socială.

”La teatrale cu matale!” – Proiectul îşi propune dezvoltarea personală a copiilor cu comportament delincvent sau predelincvent, beneficiari ai DGASPC sector 6, prin stimularea abilităţilor artistice cu ocazia frecventării cursurilor de teatru şi a evoluţiei pe scenă în cadrul festivalului.

  • Beneficiari sunt 20 de copii implicaţi în cursuri de teatru organizate de instituţia noastră şi 150 de copii, elevi ai şcolilor din sector, participanţi la festivalul de teatru cu acelaşi nume.

“Tu alegi!” – proiect de prevenire a violenţei între adolescenţi. Suma alocată: 18750 lei

  • Beneficiari sunt 180 de elevi de clasa a IX-a din trei licee ale sectorului 6 care vor participa la 7 teme de discuţie în câte două clase a IX-a din trei licee; Organizarea Festivalului „Tu alegi!” cu concursuri sportive şi ateliere creative şi a concursului de proiecte concepute de liceenii implicaţi în proiect.

„Lumea celor 64 de pătrate” – proiect educaţional şi sportiv pentru copii defavorizaţi de pe raza sectorului 6.

  • Activităţile constau în identificarea, iniţierea şi susţinerea pentru practicarea şahului de performanţă a 20 de copii defavorizaţi de pe raza sectorului 6. Se vor organizara două antrenamente săptămânale şi participarea se va avea în vedere participarea la competiţii de profil.

“Tabere de dezvoltare personală – Îşi propune oferirea unei alternative de petrecere a timpului liber specific vacanţei de vară şi prevenirea comportamentelor predelincvente şi delincvente în rândul adolescenţilor.

  • Beneficiari sunt un număr de aproximativ 130 de copiii cu posibilităţi materiale reduse ce vor fi implicaţi în activităţi educative şi recreative specifice taberelor de cartier şi în organizarea unei expediţii destinată tinerilor cu probleme de comportament.

PROTECŢIA PERSOANELOR ADULTE

Are 3 componente:

  • protecţia persoanelor vârstnice
  • protecţia persoanelor cu handicap
  • prevenirea marginalizării sociale

 

Începând din luna august 2012, în beneficiul cetăţenilor sectorului 6, DGASPC Sector 6 poate să acceseze, baza de date de la taxe şi impozite, aşa încât cetăţenii nu mai trebuie să aducă hârtiile doveditoare necesare dosarului propriu.

 

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 colaborează cu Direcţia de Taxe şi Impozite Locale Sector 6 prin solicitarea de informaţii, referitoare la persoanele din comunitatea locală, care solicită acordarea de prestaţii sau servicii sociale.

 

Informaţiile solicitate cuprind date despre bunurile mobile/imobile impozabile ale unei persoane, datorii înregistrate către administraţia locală, precum şi bunurile care fac obiectul unei dezbateri succesorale. Până acum, datele de mai sus erau ataşate la dosar de fiecare cetăţean, care trebuia să se ducă personal la direcţia de locală de taxe şi impozite.

 

  1. Protecţia persoanelor vârstnice

Ansamblu de servicii specifice pentru categoria de persoane in varsta

  • se asigură servicii socio-medicale şi de socializare, cantină sociala, îngrijiri la domiciliu, recuperare medicală, asistenţă socială, medicală şi juridică unui număr de peste 1500 beneficiari;
  • 300 de beneficiari de pachete cu alimente- persoane vârstnice.
  • Premiul de fidelitate pentru cuplurile care au implinit peste 50 de casnicie – peste 4000 (din anul 2006)

 

Complexul de servicii sociale “Floare Roşie”

  • Componenta găzduire şi îngrijire persoane vârstnice – (regim instituţionalizat) este destinată persoanelor vârstnice care au domiciliul legal pe raza sectorului 6 şi îndeplinesc criteriile de eligibilitate privind instituţionalizarea – 100 de locuri
  • Componenta recuperare socio-medicală – amenajată corespunzător şi dotată cu aparatură modernă care oferă servicii de specialitate la cele mai înalte standarde atât pentru persoanele vârstnice găzduite în cadrul complexului, cât şi pentru persoanele cu dizabilităţi din comunitatea locală, care au nevoie de astfel de intervenţii.
  • Clubul seniorilor – club destinat atât persoanelor vârstnice găzduite în cadrul complexului de servicii, cât şi a persoanelor vârstnice din comunitatea locală, este un spaţiu de socializare, culturalizare şi de petrecere a timpului liber;

 

Centrul pentru persoane vârstnice “Sfântul Mucenic Fanurie”

Este un centru modern, cu o capacitate de 24 locuri, unde persoanele aflate în dificultate pot beneficia de găzduire precum şi de măsuri de suport specifice situaţiei de dependenţă, prin asigurarea serviciilor de îngrijire în sistem rezidenţial. Centrul este destinat persoanelor vârstnice care au domiciliul legal pe raza sectorului 6 şi îndeplinesc criteriile de eligibilitate privind instituţionalizarea.

 

  1. Protecţia persoanelor cu handicap

Evaluarea complexa a persoanei adulte cu handicap are ca domeniu de competenta evaluarea complexă a persoanei adulte în scopul încadrării în grad de handicap/orientării profesionale/ acordării măsurii de protecţie şi evaluarea necesară pentru atestarea asistentului personal profesionist. Categoriile de beneficiari sunt persoanele adulte cu handicap şi persoanele care solicită statutul de asistent personal profesionist. Pe raza sectorului 6 se află în evidentele noastre un numar de peste 11.000 de persoane cu handicap.

Persoanele adulte cu handicap beneficiază de:

  • acordarea prestaţiilor şi facilităţilor pentru persoanele cu handicap (indemnizaţie lunară, budet complementar, bilete transport etc.).
  • servicii de recuperare medicală – kinetoterapie, hidroterapie, consiliere psiholgică etc.

 

 

 

AJUTOARE SOCIALE ŞI PREVENIREA MARGINALIZĂRII SOCIALE

 

Servicii oferite:

  • venitul minim garantat, sub forma ajutorului social;
  • ajutor pentru încălzirea locuinţei cu energie termică, gaze naturale, precum şi cu lemne, cărbuni şi combustibili petrolieri;
  • ajutor de urgenţă (calamităţi naturale, incendii, accidente, precum şi alte situaţii deosebite stabilite prin lege), precum şi ajutor de înmormântare;
  • alocaţia pentru susţinerea familiei ;
  • acordarea unor sume cu titlu de ajutor, constând în plata chiriei pentru persoanele/familiile marginalizate social sau aflate în risc de marginalizare socială, cu domiciliul stabil pe raza sectorului 6; (800 lei/lună pentru o persoană/ familie cu 2 copii şi 1000 lei/lună pentru o familie cu mai mult de 2 copii).
  • suportarea unei părţi din datoria înregistrată de persoana/familia marginalizată social la furnizorii de servicii publice de strictă necesitate (consum fără penalităţi).
  • acordarea de ajutoare materiale, ajutoare financiare şi cantină socială din resurse bugetare/extrabugetare.
  • acordarea de asistenţă persoanelor fără adăpost în vederea integrării sociale (acte identitate, certificat de încadrare în grad de handicap/invaliditate, servicii medicale, facilitarea accesului în centre sau adăposturi care să răspundă nevoilor acestora, cantină socială).
  • consiliere socială/psihologică/juridică primară;
  • consiliere în vederea integrării socio-profesionale a persoanelor marginalizate;
  • acordarea de sprijin material în vederea integrării sociale a persoanelor fără loc de muncă;

 

Cantina socială

  • servicii specializate de protecţie socială pentru prevenirea marginalizării membrilor comunităţii sectorului 6:
  • servicii de cantină socială pentru 320 de adulţi, 100 de copii;

 

Adăpost pentru persoanele fără adăpost – are o capacitate de 20 locuri şi se adresează celor care locuiesc pe stradă, persoane fără adăpost de pe raza sectorului 6.

 

Cabinete socio-medicale

Prin intermediul a trei centre socio-medicale, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sector 6 în parteneriat cu Asociaţia AHAVA pune la dispoziţie servicii medicale stomatologice şi oftalmologice gratuite/parţial subvenţionate pentru persoanele cu venituri mici.

Începând din 2010, persoanele cu venituri mici din sectorul 6 pot beneficia de consultaţii şi tratamente gratuite la şase cabinete medicale – stomatologice şi oftalmologice – situate în cartierele Militari, Drumul Taberei şi Crângaşi.

Centrele socio–medicale, alcătuite fiecare dintr-un cabinet stomatologic şi un cabinet oftalmologic, sunt destinate să acorde asistenţă medicală de specialitate, gratuită sau parţial subvenţionată, pentru persoane aflate în dificultate, cu domiciliul pe raza sectorului 6.

De la inaugurarea primului cabinet socio-medical, un număr de 5500 de persoane au primit tratamente gratuite sau subvenţionate în cadrul celor 6 cabinete medicale, peste 3000 de persoane beneficiind de servicii stomatologice iar alte 2500 de consultaţii şi tratamente oftalmologice.

 

Proiect Spital Social “Sf. Nectarie”

Centrul ofera servicii medicale, de recuperare cu scopul reintegrării sociale a categoriilor de persoane defavorizate din sectorul 6, vine în sprijinul persoanelor care nu au acces la serviciile medicale in sistemul de sanatate public.

Misiunea centrului este aceea de a contribui imbunătaţirea stării de sănătate a categoriilor sociale defavorizate din sectorul 6, accesul acestora la servicii se face face în baza unui set de criterii socio-medicale de admitere.

Foto:

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

NEWS

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima din ultimii șase ani, prin care publicul va fi informat cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României

Published

on

Ministerul Fondurilor Europene a lansat campania de promovare ”Bani europeni pentru idei românești”, prima astfel de inițiativă din ultimii șase ani, care își propune să informeze publicul cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care politica de Coeziune le-a adus, anunță Ministerul Fondurilor Europene printr-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Materialele campaniei ”Bani europeni pentru idei românești” vor fi promovate la nivel național, în mass-media, timp de 5 luni.

Când începe campania?

Difuzarea primului spot al campaniei va începe în data de 28 martie 2019 și va viza Programul Operațional Competitivitate.

Campanie integrată, folosește un mix de comunicare ce include următoarele canale media:

televiziune;

radio;

online – bannere publicitare și publireportaje în presa electronică;

outdoor – panotaj stradal standard și reclamă electronică;

social media – Facebook;

broșuri

Specificul integrat a fost gândit pentru a corespunde nevoilor de informare ale publicului general, 18+, național.

Imaginea campaniei va fi Gianina Corondan.

Mesajul campaniei este ”Bani europeni pentru idei românești”.

Canale media

Sondajul de opinie, la nivel național, inclus în acest proiect, a evidențiat faptul că printre sursele la care apelează cetățenii atunci când este vorba de informații referitoare la fondurile europene sunt:

televiziunea: canalul prin care și-ar dori în cea mai mare măsură să primească informații despre fondurile europene – 57% emisiuni de specialitate, 21% reclame TV;

internetul – 25%.

Tot din acest sondaj sociologic știm că prosperitatea este valoarea despre care respondenții cred că reprezintă cel mai bine impactul investițiilor din fonduri europene (55%). În plus, cercetarea a arătat că principala așteptare a românilor de la cei care gestionează fonduri europene este reducerea birocrației – 91%.

Scopul campaniei

Scopul campaniei noastre este informarea publicului cu privire la contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României și la schimbările pozitive concrete pe care Politica de Coeziune le-a adus în viețile noastre. Campania evidențiază faptul că toți cetățenii beneficiază, direct sau indirect, de investițiile realizate din fonduri europene. Datorită acestor bani, mulți români sunt conectați la infrastructura de apă, la cea de internet sau transport, beneficiază de o educație mai bună în școli, de asistență și tratamente medicale în spitale sau de noi calificări pe piața muncii. Tot datorită investițiilor realizate din fonduri europene, oamenii lucrează, inovează sau își încep propria afacere.

Surse de finanțare

În regulamentele europene nr. 1303/2013 şi nr. 1304/2013 este prevăzută obligaţia Statelor Membre beneficiare de fonduri europene, deci și obligația României, de a lua măsurile necesare de informare a publicului şi de a asigura vizibilitatea intervenţiei financiare a Uniunii Europene.

Prin urmare, campania este cofinanțată din fonduri europene, astfel:

Fondul European de Dezvoltare Regională;

Fondul Social European.

Buget

Bugetul total investit în această campanie este de 11.785.282 lei cu TVA (2.475.535 euro) din care:

7.465.640 lei cu TVA (1.568.181 euro) din proiectul „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020”, finanțat din POAT;

4.319.642 lei cu TVA (907.354 euro) din proiectul „Descoperă Programul Operațional Capital Uman”, finanțat din AT POCU.

Abordare

Având în vedere responsabilitățile Ministerului Fondurilor Europene în ceea ce privește gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții, materialele din campania de comunicare pun accentul pe promovarea Programelor Operaționale pentru care asigurăm managementul, astfel:

Programul Operațional Competitivitate (POC);

Programul Operațional Capital Uman (POCU);

Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM);

Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT).

Așadar, am pregătit seturi integrate de comunicare ce pun accentul fiecare pe câte un Program Operațional. Având în vedere impactul social scontat al Programului Operațional Capital Uman (POCU), pentru acest Program sunt planificate 2 seturi integrate de comunicare.

Fiecare este format din:

1 spot TV, difuzat pe 3 posturi naționale de televiziune;

1 spot radio, difuzat pe 2 posturi naționale de radio;

1 banner web online, difuzat pe topul primele 50 site-uri ca audiență din România;

reclama Facebook timp de 4 săptămâni;

panotaj stradal pe 115 panouri standard și electronice;

4 publireportaje pentru media online.

Reclamele aferente fiecărui set de comunicare vor rula concomitent, timp de 4 săptămâni.

Calendar

Prima lună (aprilie) reclamele aferente PO Competitivitate;

A 2-a lună (mai) primul set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

A 3-a lună (iunie) reclamele aferente PO Infrastructură Mare;

A 4-a lună (iulie) al doilea set al reclamelor aferente PO Capital Uman;

Ultima lună (august) reclamele aferente PO Asistență Tehnică.

Conținut

5 spoturi TV, difuzate pe 3 posturi televiziuni de știri cu acoperire, însumând 6.720 difuzări, dintre care jumătate în prime time;

5 spoturi radio, difuzate pe două posturi cu acoperire națională, însumând 1.085 difuzări, dintre care 545 în prime time;

5 bannere web online: 50 site-uri cu cel puțin 20.000 vizitatori unici;

reclama Facebook pe întreaga durată a campaniei;

86 panouri outdoor, de tip panotaj stradal și 29 panouri outdoor, de tip afișaj electronic amplasate astfel: 50 reclame pe panouri publicitare pe drumurile europene și pe drumurile naționale principale, distribuite uniform, cel puțin câte un panou în fiecare județ, 20 reclame în zona aeroporturilor, gărilor și metroului bucureștean și 45 panouri amplasate în București și în municipiile reședință de județ.

20 publireportaje pentru media online publicate fiecare pe câte 5 site-uri, aflate între primele 20 în categoria lor, în funcție de criteriul „clienți unici”.

În plus, sunt pregătite:

– 4.000 seturi obiecte promoționale

– Broșura „Despre fondurile europene pe înțelesul tuturor”, într-un tiraj de 2.500 exemplare.

Alte informații relevante:

Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Muzeul de Artă Populară Prof. Dr. Nicolae Minovici, clădire reabilitată printr-un proiect finanțat din fonduri europene.

Contract

Contractul de prestări servicii a fost semnat în luna ianuarie 2019 între Ministerul Fondurilor Europene și Asocierea The Plan B Concept – All Media Company, după derularea unei proceduri de licitație deschisă, în perioada septembrie-decembrie 2018.

Continue Reading

ROMÂNIA

Tinerii români de până în 25 ani cu competențe excepționale în domeniul securității informatice se vor putea afirma anul acesta în cadrul Campionatului European de Securitate Cibernetică, organizat la București

Published

on

@Reprezentanța Permanentă a României pe lângă UE/ Facebook

Campionatului European de Securitate Cibernetică (ECSC), dedicat găsirii de noi talente pentru a fi recrutate în domeniul securității cibernetice, va avea loc la București, în toamna acestui an. Competiția internațională va fi coordonată la nivel tehnic de compania românească de securitate informatică, Bit Sentinel, informează Agerpres.

În prezent, multe state dezvoltate se confruntă cu dificultăţi în protejarea infrastructurilor IT naționale, generate, printre altele, şi de lipsa specialiştilor în securitate IT.  Pentru a contribui la atenuarea acestui deficit de competențe, multe țări au lansat competiții naționale de securitate cibernetică adresate studenților, absolvenților de învățământ universitar sau chiar profesioniștilor non-TIC cu scopul clar de a găsi noi și tinere talente care să fie încurajate să urmeze o carieră în domeniul securității cibernetice. Astfel, Campionatul European de Securitate Cibernetică se ocupă de aceste competiții prin adăugarea unei dimensiuni pan-europene.

,,Ameninţările cibernetice devin un subiect prezent în instituţiile publice, dar şi în sectorul privat. Astfel, pentru a ţine pasul cu aceste ameninţări, este necesară creşterea numărului de specialişti în securitate cibernetică. Pentru a motiva tinerii talentaţi să se implice în acest domeniu, apar tot mai multe iniţiative, iar echipa Bit Sentinel contribuie tot mai mult la acest demers. Pentru noi, pe lângă bucuria de a fi aproape de noile generaţii de hackeri etici, implicarea în European Cyber Security Challenge este şi o confirmare a experienţei acumulate de echipa Bit Sentinel din 2015 până în prezent. Este al doilea an consecutiv în care ne implicăm în competiţie şi aştept cu nerăbdare să cunosc reprezentanţii României pentru această ediţie”, afirmă Andrei Avădănei, director general Bit Sentinel, într-un comunicat de presă al companiei, transmis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Bit Sentinel, alături de parteneri din mediul public şi privat, CISCO sau Microsoft, vor dezvolta scenariile pentru etapa naţională prin care va fi selectat lotul naţional extins.

Echipele vor fi formate din doi (maxim trei) antrenori şi cel mult zece concurenţi din două categorii: cinci juniori (între 16 şi 20 ani) şi cinci seniori (între 21 şi 25 ani).  

Potrivit organizatorilor – Serviciul Român de Informaţii (SRI), Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) şi Asociaţia Naţională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI) – echipele vor trebui să se transpună într-un scenariu care presupune dezvoltarea şi apărarea unei infrastructuri. Partea cea mai importantă va rămâne dezvoltarea şi apărarea propriei infrastructuri, fiind luată în considerare și atacarea celorlalte echipe în competiția pentru puncte, reiese din prezentare.

Astfel, în perioada mai-septembrie vor fi organizate diverse sesiuni de antrenament pentru a creşte nivelul expertizei tehnice din lotul extins al României, din care vor fi selectaţi cei 10 finalişti care ne vor reprezenta la Campionatul European de Securitate Cibernetică. De asemenea, Bit Sentinel va coordona şi contribui cu probleme la etapa finală a ECSC.

Prin Campionatul European de Securitate Cibernetică se oferă acestor concursuri un caracter multinaţional – echipele fiecărui stat fiind implicate atât în exerciţii de colaborare, cât şi în competiţie. Probele campionatului acoperă domenii precum securitate web, securitate mobilă, puzzleuri criptografice, inginerie inversă și investigații, pentru care vor acumula puncte.

19 ţări şi-au anunţat participarea la etapa finală a Campionatului European de Securitate Cibernetică de la Bucureşti, se arată pe pagina oficială a competiţiei: Cipru, Belgia, Austria, Cehia, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Spania, Elveţia şi Marea Britanie.

Scopul ECSC este de a plasa securitatea informatică în serviciul omenirii, în vederea promovării unei societăți pașnice care să se ocupe de păstrarea valorilor democratice, a libertății de gândire, a demnității și a gândirii critice, potrivit paginii oficiale a competiției.

European Cyber Security Challenge (ECSC) este o iniţiativă a ENISA (European Union Agency for Network and Information Security), promovată de Comisia Europeană, care îşi propune să dezvolte abilităţile tinerilor în domeniul securităţii cibernetice, precum şi să le faciliteze contactul cu organizaţiile din mediul privat care acţionează în acest domeniu. Inițiativa intră în contextul general al Strategiei de securitate cibernetică a UE și al Directivei privind securitatea rețelelor și sistemelor informatice, care, împreună cu Agenda Europeană pentru Securitate, oferă cadrul strategic general pentru inițiativele UE privind securitatea cibernetică și criminalitatea informatică.

Continue Reading

NEWS

Administrația Prezidențială marchează Ziua internațională a luptei împotriva epilepsiei. Palatul Cotroceni va fi iluminat în culoarea mov

Published

on

Administrația Prezidențială marchează, pentru al treilea an consecutiv, Ziua internaţională a luptei împotriva epilepsiei, marţi urmând ca Palatul Cotroceni să fie iluminat în culoarea mov.

Potrivit unui anunţ al Administraţiei Prezidenţiale, Palatul Cotroceni va fi iluminat în această culoare începând cu ora 20.00, în semn de solidaritate cu persoanele afectate de această boală.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending