Connect with us

EURO-JOB

Exclusiv Calea Europeana. Ce gandesc tinerii din programul UE “Tineret în mişcare”

Published

on

Dacă doreşti să mergi în străinătate pentru studii, formare sau muncă, există multe oportunităţi.  Tineret în mişcare este denumirea dată de Uniunea Europeană unui pachet de politici  care au  scopul de a îmbunătăţi calitatea educaţiei şi gradul de angajabilitate a tinerilor, oferind o varietate de programe pentru a câştiga experienţă de studii şi muncă în străinătate. Fie că eşti ucenic, student, absolvent de facultate, profesor în învăţământul preuniversitar sau universitar, studiul sau munca în străinătate reprezintă o experienţă fantastică ce adaugă dimensiuni noi CV-ului tău. În orice caz, cunoştinţele noi nu se limitează la educaţia formală – există o mulţime de oportunităţi de învăţare non formală sau informală în afara sălii de clasă, în cadrul multelor activităţi şi experienţe sociale şi culturale oferite.

Urmăriţi aici declaraţiile câtorva tineri din România care au studiat şi au lucrat în străinătate şi care au câştigat o experienţă de viaţă utilă prin participarea la diferite programe de mobilitate.

Daniela Tache, 26 de ani, a participat la programul de mobilitate Serviciul European de Voluntariat şi astăzi este coordonator de evenimente şi proiecte, precum şi responsabil de comunicare.

1. Prin intermediul cărui program ai mers în străinătate? Şi unde ai fost plecată?

În 2009 am petrecut 6 luni în Wroclaw, Polonia, drept parte a Serviciului European de Voluntariat. Proiectul meu a inclus organizarea de evenimente cu scopul de a promova cultura românească.

2. De ce este important să călătoreşti şi să studiezi în străinătate?

În opinia mea, călătoriile în general – îndeosebi în străinătate – îţi permit să descoperi mai multe despre propria persoană, înainte de toate, şi de asemenea ajută la sporirea cunoştinţelor despre alte culturi.

3. Cum ţi-a îmbogăţit acest program cariera?

Am avut ocazia să organizez evenimente în vederea promovării culturii proprii şi, la întoarcerea în România, am găsit un loc de muncă exact în acest domeniu. În plus, masteratul în comunicare şi relaţii publice pe care l-am finalizat are legătură cu tema proiectului meu în cadrul Serviciului European de Voluntariat.

4. Care au fost punctele culminante ale perioadei petrecute în străinătate?

Am fost extrem de încântată atunci când unele din evenimentele pe care le-am organizat au fost foarte bine primite şi agreate de către comunitatea poloneză în care am trăit. Acest lucru mi-a adus o satisfacţie deosebită, deoarece am simţit că am preluat iniţiativa în proiectul meu pentru a crea evenimente cu o notă de originalitate.

Alte puncte culminante au existat atunci când m-am oferit drept voluntar pentru festivaluri, precum Slot Art Festival şi Przystanek Woodstock, unde m-am simţit privilegiată că am avut ocazia de a face parte din echipele organizatorice şi de a participa la workshop-uri. Pentru a exemplifica acest lucru: acum pot spune că am mers pe picioroange şi că am ajutat la crearea unui bar utilizând materiale reciclate.

5. Trei cuvinte ce îţi vin în minte atunci când te gândeşti la iniţiativa Tineret în mişcare?

Acţiune, energie şi călătorie inspiraţională.

6. Ce sfat ai da tinerilor care plănuiesc să plece în străinătate pentru studii sau instruire?

I-aş sfătui să călătorească în jur şi să-şi facă timp să descopere şi să se cufunde în noua cultură. Dacă pot face acest lucru, atunci îşi vor înţelege mai bine propria persoană şi vor învăţa să facă faţă suişurilor şi coborâşurilor pe care le trăim cu toţii în mod inevitabil atunci când suntem departe de casă.

Bogdan Alexandru Romanică, 25 de ani, a participat la programul de mobilitate Tineret în acţiune şi astăzi lucreză în domeniul tineretului și este formator şi preşedinte al Asociaţiei Dreams for Life.

1. Prin intermediul cărui program ai mers în străinătate? Şi unde ai fost plecat?

Programul Tineret în acţiune mi-a permis cu adevărat să mă dezvoltcred că astăzi sunt aici datorită acestui program. M-am implicat în multe proiecte, schimburi de tineri, cursuri de formare, Serviciul European de Voluntariat şi seminare. Lista de ţări pe care le-am vizitat este una considerabilă, începând cu Belgia, apoi Turcia, Olanda, Ungaria, Franţa, Italia, Togo, Anglia şi Elveţia. În unele dintre aceste ţări am fost de mai multe ori, în legătură cu diferite proiecte. De asemenea, cât am stat în Anglia, am câştigat experienţă cu programul Uniunii Europene Învăţare pe tot parcursul vieţii.

2. De ce este important să călătoreşti şi să studiezi în străinătate?

Consider că oportunitatea de a câştiga experienţă internaţională este extrem de valoroasă pentru tineri. Aceasta te face să-ţi pui la încercare valorile şi perspectivele şi îţi permite să experimentezi diferite moduri de viaţă. Studiul şi călătoriile în străinătate înseamnă să părăseşti zona de confort şi să intri într-o zonă de învăţare unde va exista mereu o provocare cu care să te  confrunţi. Călătoriile în străinătate sunt extrem de importante pentru mine, deoarece găsesc întotdeauna răspunsuri la întrebările mele şi descopăr direcţii noi pentru traseul meu în viaţă.

3. Cum ţi-a îmbogăţit acest program cariera?

Tot ce sunt în stare să fac  acum se datorează programului Tineret în acţiune. Programul mi-a permis să descopăr “învăţarea în afara şcolii” sau educaţia non-formală, ce a devenit pasiunea mea numărul unu. Am absolvit cu licenţă în economie, iar acum sunt formator şi lucrez în domeniul tineretului. Consider că programul Tineret în acţiune a fost universitatea mea, genul de mediu de învăţare de care am avut întotdeauna nevoie şi pe care l-am dorit. Programul mi-a permis să caut şi să găsesc competenţele de care aveam nevoie într-un loc cu mulți oameni model. Pe parcursul celor şapte luni de experienţă în calitate de voluntar în Olanda am trecut printr-o adevărată transformare: dintr-un tânăr de 23 de ani care îşi dorea să nu mai revină vreodată în ţara sa, am devenit un antreprenor social motivat, care s-a reîntors în România şi a înfiinţat o asociaţie pentru tineret.

4. Care au fost punctele culminante ale perioadei petrecute în străinătate?

Fiecare experienţă internaţională este un punct culminant. În cazul meu, cele mai importante includ prima formare în Belgia, când aveam 22 de ani, care mi-a deschis cu adevărat ochii pentru lumea din jur; schimbul de tineri din Turcia, care m-a expus diferenţelor şi percepţiilor culturale; programul Serviciul European de Voluntariat din Olanda, care m-a ajutat să-mi găsesc chemarea şi misiunea; formarea din Ungaria, care mi-a oferit curajul de a deveni formator; schimbul de tineri din Togo, care mi-a întipărit în suflet ideile educaţiei globale şi dreptăţii sociale, formarea din Elveţia care m-a făcut să înţeleg adevărata putere a educaţiei non-formale.

5. Trei cuvinte ce îţi vin în minte atunci când te gândeşti la iniţiativa Tineret în mişcare?

Curaj, pasiune şi schimbare.

6. Ce sfat ai da tinerilor care plănuiesc să plece în străinătate pentru studii sau instruire?

Ridicaţi-vă, plecaţi şi faceţi ceva cu viaţa voastră. Urmaţi-vă interesele şi instinctul. Fiţi deschişi şi consideraţi fiecare experienţă drept o oportunitate de a învăţa ceva nou despre propria persoană şi despre lume. Puneţi-vă la încercare şi visaţi. Faceţi totul ca şi când lumea ar depinde de voi, ca şi când v-ar fi fost încredinţată o misiune specială. Descoperiţi-vă pasiunea şi folosiţi-vă talentele, iar apoi ajutaţi-i pe alţii să facă la fel. Când simţiţi că nu ştiţi ce să faceţi într-o anumită situaţie, un zâmbet vă poate purta departe.

Roxana Dinovici, 25 de ani, a participat la un program de mobilitate Leonardo da Vinci, iar acum este director de programe.

1. Prin intermediul cărui program ai mers în străinătate? Şi unde ai fost plecată?

Am participat la o formare profesională finanţată prin programul Uniunii Europene Învăţare pe tot parcursul vieţii, în cadrul programului de mobilitate Leonardo da Vinci; titlul proiectului   a fost “Dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale pentru o economie sustenabilă”. Acest proiect a fost dezvoltat de către Grupul Şcolar Victor Jinga din Săcele, judeţul Braşov, România, în parteneriat cu Associação Comercial e Industrial de Arcos de Valdevez e Ponte da Barca (ACIAB), din Arcos de Valdevez, Portugalia. Pe durata stagiului de trei săptămâni mi-am îmbunătăţit abilităţile şi competenţele antreprenoriale şi profesionale.

2. De ce este important să călătoreşti şi să studiezi în străinătate?

În primul rând, acest tip de program de formare profesională îţi oferă oportunitatea de a lucra într-o organizaţie străină, ce îţi permite să te familiarizezi cu metodele şi standardele de lucru dintr-un mediu cultural şi profesional diferit.

În al doilea rând, este important să lucrezi sau să studiezi într-o ţară europeană, pentru că intri în contact cu altă cultură şi civilizaţie. În plus, eşti în măsură să-ţi îmbunătăţeşti abilităţile lingvistice şi să aplici cunoştinţele obţinute într-un mediu nou.

3. Cum ţi-a îmbogăţit acest program cariera?

În cadrul stagiului am învăţat şi am aplicat în practică o serie de concepte teoretice şi am acoperit toate etapele necesare în vederea înfiinţării şi administrării unei companii. La locul de muncă sunt director de programe, astfel că acest stagiu de instruire m-a ajutat să-mi îmbunătăţesc abilităţile şi competenţele necesare pentru conducerea eficientă a companiei şi să aplic idei noi în vederea dezvoltării afacerii, precum şi să am succes pe piaţa ţintă.

Mai mult, sunt interesată să-mi înfiinţez propria companie şi pentru a face acest lucru aş apela la tot ceea ce am învăţat şi am pus în practică în cadrul stagiului şi aş aplica aceste cunoştinţe, împreună cu vasta experienţă acumulată în poziţia actuală, pentru a avea succes cu noul meu proiect antreprenorial.

4. Care au fost punctele culminante ale perioadei petrecute în străinătate?

În plan profesional, perioada petrecută în străinătate mi-a permis să-mi dezvolt abilităţile şi etica de lucru necesară pentru a coordona o afacere nouă. Am putut să-mi îmbunătăţesc abilităţile de comunicare cu partenerii de afaceri prin aplicarea tehnicilor de negociere învăţate, iar acum sunt familiară cu metodele de lucru ale ACIAB.

La nivel personal, mi-am îmbunătăţit abilităţile de limbă portugheză şi am făcut cunoştinţă cu un mediu social şi economic nou şi am descoperit valorile culturale şi istorice ale regiunii şi ţării.

5. Trei cuvinte ce îţi vin în minte atunci când te gândeşti la iniţiativa Tineret în mişcare?

Diversitate, multiculturalism şi auto-depăşire.

6. Ce sfat ai da tinerilor care plănuiesc să plece în străinătate pentru studii sau formare?

Descoperirea a ceva nou, care va asigura acumularea de experienţă profesională şi personală cu adevărat utilă, este posibilă doar prin implicare totală.

 

Citiţi şi  Programul UE “Tineret în mişcare”, 27-28 septembrie

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

EURO-JOB

Stagii la Parlamentul European

Published

on

Anual 25.000 de persoane încearcă să obțină un stagiu în cadrul Parlamentului European. Dintre aceştia, doar 600 sunt selectaţi. În 2015, Parlamentul European a deschis numeroase stagii plătite și neplătite pentru absolvenții învățământului superior – opțiunea generală sau opțiunea jurnalism (bursele Schuman) dar şi stagii de formare dedicate absolvenţilor de liceu.

  • Stagii plătite

parlamentul europeanBursele Robert Schuman se adresează tuturor absolvenților de studii universitate. Aceste stagii sunt împărţite în două mari categorii: cele generale şi cele dedicate absolvenţilor de journalism. Stagiile Robert Schuman se derulează de două ori pe an și au o durată fixă de cinci luni.

Condiţii de participare:

– Cei interesaţi de un stagiu Schuman la PE trebuie să fie cetățeni într-unul din statele membre ale UE sau ai unei țări candidate la aderarea la Uniunea Europeană;

– Să aibă 18 ani împliniţi la data începerii stagiului de pregătire în cadrul PE;

– Să cunoască foarte bine una din limbile oficiale ale UE;

– Să nu fi urmat un stagiu sau să fi beneficiat de vreun contract de angajare remunerat din bugetul UE (pe o perioadă mai mare de patru săptămâni consecutive);

– Pentru opţiunea jurnalism, candidaţii trebuie să dovedească experienţa profesională (prin articolele publicate, calitatea de membri ai unei asociații de jurnaliști din cadrul UE sau prin diploma de absolvire a studiilor de jurnalism, recunoscută în UE);

– Candidaţii trebuie să completeze un formular on-line, disponibil aici;

Data limită pentru trimiterea candidaturilor şi începerea stagiilor:

Înscrierile se desfăşoară în perioada 15 august – 15 octombrie 2015 (24:00, ora României), pentru stagiile care se vor desfăşura în perioada 1 martie – 31 iulie 2015 şi 15 martie – 15 mai 2016 (24:00, ora României), pentru stagiile din perioada 1 octombrie 2016 – 28/29 februarie 2017.

Bursele Robert Schuman durează cinci luni şi nu există posibilitatea extinderii acestora.

Detalii privind normele interne ale stagiilor şi vizitelor de studiu plătite, din cadrul PE pot fi accesate aici.

  • Stagii de formare

Absolvenţii de studii liceale au posibilitatea să aplice, la rândul lor, pentru un stagiu de formare la Parlamentul European. Stagiile de formare au o durată de patru luni (cu posibilitatea de prelungire) şi sunt, la rândul lor, de două tipuri: obligatori şi neobligatorii.

Cele neobligatorii au ca dată limită de înscriere perioada 1 august – 1 octombrie (pentru stagiile care încep la 1 ianuarie 2016),1 decembrie – 1 februarie (pentru stagiile care încep la 1 mai 2016) şi perioada de înscriere 1 aprilie – 1 iunie 2016 (pentru stagiile care încep la 1 septembrie 2016).

Stagiile de formare obligatorii au următoarele date limită pentru recepţionarea candidaturilor: 1 octombrie 2015(pentru stagiile care se desfăşoară între 1 ianuarie – 30 aprilie 2016), 1 februarie 2016 (pentru stagiile care se desfăşoară între 1 mai – 31 august 2016) şi 1 iunie 2016 (pentru stagiile care se desfăşoară între 1 septembrie – 31 decembrie 2016).

Formularul de candidatură pentru stagiile de formare este disponibil aici.

Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul PE.

 

 

.

Continue Reading

EURO-JOB

LOCURI DE MUNCĂ ÎN UE. Oferta locurilor de muncă din 23 iunie 2015

Published

on

LOCURI DE MUNCĂ ÎN UE. Românii care doresc un loc de muncă în Uniunea Europeană au de ales astăzi, 23 iunie, dintre cele 411 oferte din aproape toate statele europene, cele mai multe oferte fiind din Cehia (176), Germania (138) şi Suedia (45).

LISTA COMPLETĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ O GĂSIȚI AICI

Continue Reading

EURO-JOB

Institutul de Studii Populare caută stagiari

Published

on

Institutul de Studii Populare (ISP), fundația oficială a Partidului Național Liberal, oferă posturi neremunerate de stagiari pentru studenți tineri și talentați care doresc să urmeze o carieră în administrație publică, policy making, organizații non-guvernamentale, consultanță etc.

isp siglaStagiarii se vor putea implica în toate proiectele existente ale ISP, iar munca poate fi adaptată într-o oarecare măsură aptitudinilor pe care stagiarul dorește să și le dezvolte. De asemenea, stagiarii vor putea participa gratuit la toate trainingurile ISP pentru anii 2014 și 2015 și vor avea prioritate la înscriere.

Toate pozițiile implică un program de lucru flexibil, de 7-9 ore pe săptămână. Durata contractului este de asemenea flexibilă, de la 3 la 4 luni, în funcție de tipul de proiect în care se va implica fiecare stagiar.

Persoanele interesate sunt invitate să trimită un CV detaliat la adresa orasanu@hotmail.com (Răzvan Orășanu, Director Executiv al ISP), cu Cc la office@isp.org.ro. Vă rugăm să precizați în câmpul „Subject” titlul postului pentru care candidați. Pentru relații suplimentare, tel. 0740 303 073.

Posturile disponibile sunt următoarele:

  1. Ofițer de evenimente – 3 posturi

Responsabilități: Îndeplinirea unor sarcini administrative în legătură cu evenimentele organizate de ISP, responsabil de comunicarea cu membrii PDL și în special cu membrii Organizației de Tineret a PDL. De asemenea, ocupantul acestui post va putea fi principalul responsabil pentru organizarea anumitor evenimente.

Profilul candidatului: Excelente abilități de comunicare, disponibil în fiecare săptămână, capacitatea de a respecta termene stricte de predare, atitudine profesională la telefon.

  1. Post de programator web și administrator baze de date – 2 posturi

Responsabilități: Schimbarea layout-ului site-ului oficial al ISP-ului sau crearea unui site de la 0 și actualizarea sa în permanență cu informații din activitatea ISP. Limbaje de programare cunoscute: HTML, CSS, PHP, JAVA, MySQL. De asemenea, este responsabil cu asigurarea administrării bazelor de date, menţinerea integrităţii şi  securităţii bazelor de date. Realizează operaţiunile de salvare (backup) şi restaurare (restore) a datelor pentru bazele de date, proiectarea si documentarea arhitecturii bazelor de date, administrarea tuturor bazelor de date ale fundației și asigurarea mentenanței acestora.

  1. Ofițer City Program – 1 post

City Program, o nouă inițiativă pentru 2015 a ISP, este un program comprehensiv de colectare și diseminare de know how și modele de bune practici în dezvoltare urbană sustenabilă, de la accesul la finanțare la planificare urbană, restaurarea monumentelor istorice, dezvoltarea turismului local și lupta împotriva unor provocări sociale și de mediu precum poluarea și dezindustrializarea. Acest program nu are deocamdată echivalent în România.

Responsabilități: Ofițerul responsabil va avea responsabilități comune în City Program, menținând contactul cu administrațiile locale. Persoana respectivă va avea ocazia de a scrie și depune aplicații pentru granturi din finanțări externe (inclusiv pentru proiecte finanțate din instrumente structurale), precum și ocazia de a lucra cu think-tank-uri ale partidelor politice de centru-dreapta din regiune care implementează proiecte similare. Această poziție reprezintă o bună ocazie pentru orice persoană interesată de administrația publică locală.

Profilul candidatului: Student la Științe politice / Administrație publică / Sociologie, o bună înțelegere a sistemului administrației publice din România, foarte bună cunoaștere a limbii engleze (scris și vorbit), bune cunoștințe de utilizare a calculatorului, capacitatea de a face cercetări independent, bune aptitudini de comunicare.

  1. Ofițer de relații internationale – 1 post

Responsabilități: Gestionarea relațiilor externe ale ISP și în special cu fundațiile oficiale ale partidelor membre ale Partidului Popular European. Persoana respectivă va menține corespondența cu toate aceste fundații. Inițial, poziția va implica lucrul la demararea unor programe comune cu astfel de fundații, inclusiv cu International Republican Institute, dar și cu organizațiile din rețeaua fundațiilor PPE.

Profilul candidatului: Student la Științe Politice / Relații internaționale / ASE, excelentă cunoaștere a limbii engleze (scris și vorbit), foarte bune aptitudini de comunicare. Este necesar ca persoana respectivă să dețină un laptop personal și să fie dispusă să îl utilizeze pentru sarcini de serviciu. De asemenea, persoana respectivă trebuie să se poată documenta pe cont propriu pe internet (și în special pe site-urile fundațiilor partenere).

  1. Responsabil financiar și fundraiser – 1 post

Responsabilități: Va avea responsabilități comune în ceea ce privește managementul bugetelor proiectelor ISP – de la întocmirea de proiecte de buget la implementare și raportări de final. Postul implică responsabilități în identificarea posibilelor surse de finanțare pentru ISP și, ulterior, asistență în demersurile de asigurare a finanțării pentru proiecte individuale. Alte responsabilități sunt reorganizarea patrimoniului ISP, managementul fondurilor ISP în numerar, realizarea de proiecții de cash flow. De asemenea, această poziție mai implică însușirea la locul de muncă a unor noțiuni de bază de contabilitate și interacțiunea cu ANAF.

Profilul candidatului: Student la Matematică / Politehnică / ASE, excelente abilități matematice, foarte bune cunoștințe IT (în special cunoștințe avansate de Excel), capacitatea de a realiza bugete de proiecte, o bună capacitate de a lucra independent și de a face research pe cont propriu.

  1. Stagiar în domeniul politicilor publice în educație

            Responsabilități: va ajuta la conceperea programelor dedicate subiectului Educației (de ex. Conferința Națională pe Educație ce va fi organizată la sfârșitul lunii august), va fi la curent în permanență cu toate noutățile aferente acestui domeniu și va propune teme de interes care se pot concretiza ulterior prin politici publice. Va putea participa cu research la cele 2 policy brief-uri pe educație descrise mai jos.

II. Summer Policy – Interns – 9 posturi

ISP organizează și susține mai multe proiecte, pe teme diverse și mereu de actualitate, alături de experți, profesori, politicieni, reprezentanți ai sindicatelor și patronatelor. Concluziile acestor discuții sunt folosite de către ISP pentru conturarea propunerilor de politici publice sau în organizarea dezbaterilor publice, în colaborare cu Fundația Hanns Seidel și Wilfried Martens Centre for European Studies.

În optica acestei misiuni, ISP își propune redactarea unui program de cercetare de tip Policy Brief, pe timpul verii. Acest program de cercetare va fi orientat către teme de interes național și coordonat de Răzvan Orășanu.

O echipă de cercetători se va alătura ISP-ului pentru conceperea și redactarea acestui program, iar fiecare policy brief va fi redactat în română și în engleză.

            Vor fi 9 policy brief-uri unde cei 9 interni vor avea un rol important:

  1. Bugetare pe proiecte și reformă administrativă
  2. Descentralizare administrativă, regionalizare
  3. Fiscalitate și reducerea TVA la alimente, modificarea Codului Fiscal
  4. Sistemul de sănătate și reformele aferente
  5. Educație (zona de pre-universitar)
  6. Educație (zona de invățămant superior)
  7. Coridorul IV European și dificultățile masterplanului de transport
  8. Regimul de pensii
  9. Probleme demografice

Responsabilități:

ISP caută stagiari care să asiste diferiții cercetători pe durata redactării fiecărui policy brief, ocupându-se de partea de research.

Profilul candidaților:

Student la Științe Politice / Știinte Sociale / Management / Administrație publică; buna înțelegere a sistemului de administrație publică în România; foarte bună cunoaștere a limbii engleze (scris și vorbit), bune cunoștințe de utilizare a calculatorului; capacitatea de a face cercetări în mod independent; bune aptitudini de comunicare.

 

 

.

Continue Reading
Advertisement

Facebook

Advertisement

Trending