Connect with us

Adina Vălean

ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014. Cum ar putea Ucraina să modifice rezultatul votului pentru UE

Published

on

Pentru prima dată în două luni de sondaje, Partidul Popularilor Europeni trece în faţa Socialiştilor în sondajele pentru Europarlamentarele din 22-25 mai, schimbare care, în estul Uniunii cel puţin, pare să fie determinată de situaţia din Ucraina. Doi experţi europeni intervievaţi de Gândul ne spun la ce să ne aşteptăm în continuare în această campanie şi care este miza votului de luna viitoare pentru români.

Popularii Europeni (PPE) au crescut semnificativ în cele mai recente sondaje de opinie la nivelul UE, având acum un avans de 13 locuri în faţa Socialiştilor (S&D), conform predicţiilor PollWatch2014, o iniţiativă a think-tank-ului VoteWatch.

Este prima dată în ultimele două luni când Socialiştii nu mai conduc în sondaje. Astfel, dacă în februarie S&D era prognozat să câştige 217 locuri şi PPE 200, acum, Popularii au 222 de europarlamentari în sondaje, în timp ce Socialiştii au 209.

pie

Sursa: PollWatch2014

 

Unul dintre factorii care au determinat o creştere a sprijinului pentru partidele care aparţin PPE a fost situaţia din Ucraina, explică experţii, care avertizează însă că această cursă electorală nu este nici pe departe decisă. Mai mult, analiştii estimează, pe baza a 1.000 de simulări, că există încă 25% şanse ca grupul S&D să fie, totuşi, mai numeros decât PPE în următoarea legislatură.

„În estul Europei, unul dintre motivele care pare să iasă în evidenţă este situaţia din Ucraina. În special în Polonia, Ucraina pare să determine o raliere a populaţiei în jurul partidelor de dreapta, care pun accent pe securitate şi pe o implicare mai activă în vecinătatea estică, precum şi pe întărirea rolului Poloniei în UE şi în NATO”, a explicat pentru gândul Doru Franţescu, policy director al VoteWatch.eu, un think tank cu sediul la Bruxelles, care face aceste predicţii pentru alegerile europene.

De ce se reafirmă conservatorii

Motivele avansului PPE nu sunt aceleaşi de la ţară la ţară, subliniază expertul: „Spre exemplu, germanii au încredere în guvernul lui Merkel, căruia îi atribuie meritul pentru situaţia economică bună. Pe de altă parte, în Franţa, socialiştii aflaţi la guvernare nu au convins cu soluţiile lor, ceea ce s-a văzut deja în rezultatele de la alegerile locale”.

Dincolo de Franţa, alte state în care socialiştii au scăzut în sondaje sunt Austria, Ungaria, Bulgaria, Polonia şi Grecia.

Extrema dreaptă poate forma un nou grup în PE

Per ansamblu, grupurile centriste (PPE, S&D şi liberalii din ALDE) vor fi mai mici decât în actuala legislatură, pe fondul creşterii extremelor dreaptă şi stângă. Extrema dreaptă a crescut pe valul de antiimigraţionism şi naţionalism, în timp ce extrema stângă, pe fondul mişcării antiausteritate, devenită tema principală a acestei campanii electorale. Mai mult, sondajele indică în acest moment că liderii extremelor drepte din Franţa şi Olanda, Marine le Pen, respectiv Geert Wilders, vor avea suficienţi europdeputaţi din destule state membre (38 din 7 ţări) pentru a forma un nou grup în legislativul UE.

„Vom vedea un Parlament mult mai fragmentat, cu o creştere a dreptei populiste, antieuropene, precum şi a numărului de locuri ale stângii radicale. Unul dintre motive este austeritatea şi problemele de subperformanţă economică în UE, la care se adaugă o preocupare tot mai importantă – mai ales în vestul Europeni – pentru tematici precum libertatea de mişcare”, a comentat, într-un interviu acordat gândul, Simon Hix, Chairman VoteWatch Europe, profesor la London School of Economics and Political Science şi unul dintre autorii modelului de predicţie pentru alegerile europene din 22-25 mai.

Cele mai notabile creşteri ale partidelor de extremă dreapta s-au înregistrat în Marea Britanie, Olanda, Franţa, Finlanda şi Danemarca. Ceea ce au făcut aceste partide, spune expertul britanic, a fost să combine „în mod ingenios” tematicile antieuropene şi antiimigraţioniste. „Vom vedea, deci, un Parlament al cărui centru va fi mai mic şi va fi mult mai greu ca instituţiile UE să adopte legi, pentru că va fi constant o opoziţie solidă din partea stângii şi a dreptei”, ne-a mai spus Simon Hix.

Un aspect foarte important de luat în calcul, punctează el, este că sprijinul pentru partidele radicale ar putea fi mult mai mare decât o sugerează sondajele: „Este greu să ştim cât de exacte sunt sondajele de opinie. Se întâmplă de multe ori, când există o creştere a sprijinului pentru stânga sau dreapta radicale, această creştere să nu se regăsească şi în sondaje. Oamenii sunt reticenţi în a spune că vor vota cu aceste partide. De exemplu, în Marea Britanie, sondajele de opinie indică faptul că UKIP ar avea 20% din voturi. Sondajele interne ale UKIP îi plasează la 30%. Ar putea fi la fel şi cu Le Pen, în Franţa, ori cu Wilders, în Olanda”.

În 2009, rata de succes a ultimelor predicţii VoteWatch dinaintea alegerilor a fost de 98% (720 din 736) pentru numărul de locuri pe care urma să le câştige fiecare grup politic şi 90% pentru numărul de locuri pe care urmau să le câştige partidele naţionale.

Sursa: PollWatch2014

Sursa: PollWatch2014

Libertatea de mişcare într-un PE cu o mişcare antiimigraţionistă puternică

În contextul în care se preconizează că legislatura 2014-2019 va fi mult mai fragmentată şi, pe alocuri, radicală, cum se va traduce această configuraţie electorală în viaţa de zi cu zi a românilor, de exemplu? „2 milioane de români au plecat în alte state membre până acum, în baza dreptului lor cetăţenesc. Dacă vom vedea o creştere a grupurilor populiste de dreapta şi antieuropene, am putea vedea cum aceste drepturi de care se bucură românii sunt atacate, în urma acestor alegeri europene”, a explicat Simon Hix în interviul pentru gândul.

Există şi mize economice deosebit de importante pentru toţi europenii, inclusiv pentru români. Una dintre este va fi acordul de liber schimb UE-SUA, care, dacă va fi încheiat, va deveni cel mai mare astfel de acord din lume. „Ar putea genera creştere economică, noi investiţii, iar asta îi interesează pe cetăţenii din toată Europa. Un subiect foarte important, care va împărţi în tabere Parlamentul”, ne-a mai spus Hix.

Cine va lua Comisia Europeană?

O altă miză a acestor alegeri nu se află în Parlamentul European, ci în clădirea Berlaymont în care se află sediul Comisiei Europene. Principalele trei familii politice europene, Popularii, Socialiştii şi Liberalii, au câte un candidat la preşedinţia Comisiei: fostul premier luxemburghez şi preşedinte al Eurogrupului, Jean-Claude Juncker; actualul preşedinte al PE, Martin Schulz; preşedintele Liberalilor, Guy Verhofstadt. După cum gândul a scris recent, liderii grupurilor politice omonime din PE dau asigurări că preşedintele Comisiei va fi ales numai dintre aceşti trei candidaţi şi în funcţie de rezultatul alegerilor. Candidatul partidului prim clasat va trebui să vină cu o coaliţie şi cu un program politic pentru a fi sprijinit de PE. În caz contrar, al doilea clasat va trece prin acelaşi proces.

Citeşte şi ALEGERI EUROPARLAMENTARE 2014. Pentru prima dată, următorul preşedinte al Comisiei trebuie să îndeplinească TREI CONDIŢII pentru a fi numit. Corespondenţă Gândul din Strasbourg

Lucrurile nu sunt văzute la fel de simplu şi în afara PE, însă, Consiliul European (liderii statelor membre) nefiind dispus să renunţe atât de uşor la puterile sale de a da un preşedinte de Comisie. Ba mai mult, există în mediul european mai multe scenarii care sugerează că succesorul lui Barroso nici nu va fi unul dintre cei trei candidaţi. Cel mai des invocat nume este cel al actualului premier polonez, Donald Tusk. Dacă Polonia nu va primi şefia Comisiei, se vehiculează că va lua Serviciul de Acţiune Externă (diplomaţia UE), unde Lady Ashton ar putea fi înlocuită de ministrul polonez de Externe, R. Sikorski.

„Există o luptă pentru preşedinţia Comisiei, nu e clar cine va câştiga. E o luptă şi între Parlament şi Consiliu”, a povestit Simon Hix, directorul VoteWatch. „Nu e clar ce se va întâmpla, principalele două grupuri sunt foarte aproape. Dacă unul dintre ele va ieşi drept câştigător detaşat al alegerilor, cred că poate cere preşedinţia Comisiei, dar dacă aceste două grupuri vor termina cursa cu rezultate apropiate, cred că se va forma o mare coaliţie, iar din acel punct nu vom putea şti dacă preşedinte va fi Schulz ori Juncker”, a mai spus britanicul.

Proiectul prin care românii pot alege viitorul preşedinte al Comisiei

Una dintre principalele probleme ale acestor alegeri este dezinteresul electoratului. De la primele alegeri încoace, în 1979, prezenţa la votul european a scăzut de fiecare dată. Din acest motiv, eurodeputaţii, dar şi liderii celorlalte instituţii UE se tem că, în acest ritm, nu vor mai putea invoca niciun fel de legitimitate democratică.

În timp ce statele membre şi Parlamentul se bat pe numirea noului preşedinte al executivului UE, cei de la VoteWatch au lansat un proiect în premieră, menit să contribuie la informarea europenilor cu privire la poziţiile actualilor sau viitorilor deputaţi pe temele care îi interesează şi pe ei, dar şi să stimuleze interesul lor pentru politica şi politicile europene. Electio2014 este o platformă în 24 de limbi, inclusiv în română, care cuprinde 20 de tematici importante, de la economie, la politici sociale, construită dintr-o bază de date de peste 6.000 de voturi din PE. Oamenii îşi pot compara poziţia cu cele ale politicienilor şi, mai mult, pot vota pentru candidatul pe care ei îl doresc la conducerea Comisiei Europene.

„Sunt de acord că nu există un sprijin deosebit în acest moment pentru integrare europeană, nici interes pentru sau înţelegere a Parlamentului European şi a alegerilor europene. În acest context, noi încercăm să le oferim cetăţenilor mai multă informaţie, pentru a-i ajuta să înţeleagă despre ce este vorba în politica europeană, care sunt principalele teme de discuţie în politica din Bruxelles, ce poziţii au partidele şi politicienii din diverse ţări pe aceste teme. Până la urmă, aşa înţeleg oamenii şi politica internă”, a mai explicat Simon Hix, în interviul acordat gândul.

Electio2014 există şi sub forma unor aplicaţii de mobil pentru iOS, Android şi Windows Phone

Adina Vălean

Ursula von der Leyen despre comisarul european din partea României: Adina Vălean îl va sprijini pe Frans Timmermans pentru ca ”Europa să nu piardă lupta împotriva schimbărilor climatice”

Published

on

© European Parliament Multimedia Center

Președintele ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a afirmat miercuri că obiectivul unei Europe neutre din punct de vedere al climei ce revine mandatului vicepreședintelui executiv responsabil pentru Pactul Ecologic European Frans Timmermans va fi sprijinit de comisarul european pentru transport, Adina Vălean, propunerea României pentru această poziție.

Schimbările climatice sunt ”o problemă existențială pentru Europa și pentru lume”, a spus von der Leyen

”Nu mai avem niciun moment să pierdem lupta împotriva schimbărilor climatice. (…) Pactul Ecologic European este o necesitate pentru sănătatea planetei noastre, a oamenilor noștri și a economiei noastre. Frans Timmermans este persoana potrivită pentru a face acest lucru. Va fi susținut de Adina Vălean (n.r. – comisarul european pentru transport), Kadri Simson (n.r. – comisarul european pentru energie) și mulți alții“, a completat șefa aleasă a Comisiei Europene.

Atât în cursul audierii sale în Parlamentul European, cât și în setul de răspunsuri formulate la întrebările eurodeputaților, Adina Vălean a promis că va lucra îndeaproape cu viitorul vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, Frans Timmermans, pentru ca transportul să devină un element central din Pactul Ecologic European.

Citiți și DOCUMENT Adina Vălean susține că emisiile de CO2 din domeniul transporturilor trebuie reduse cu 90% până în 2050

”Decarbonizarea este o prioritate esențială pentru noua Comisie și va fi abordată de viitorul Pact Ecologic European și de obiectivele climatice 2030-2050. În prezent, transportul este responsabil pentru aproape un sfert din totalul emisiilor UE. Pentru a trece la o economie neutră din punct de vedere al climei până în 2050, conform modelării științifice, trebuie să reducem emisiile de CO2 din transport cu aproximativ 90%”, a spus Vălean în răspunsurile trimise Parlamentului European.

Trebuie să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”. Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu un tandem între Pactul Verde European și noua strategie industrială

În privința substanței priorităților ce decurg din portofoliul alocat – cel al Transporturilor – Adina Vălean corelează domeniul transporturilor cu alte două portofolii importante din Comisia European: Pactul Ecologic European coordonat de Frans Timmermans și dimensiunea noii strategii industriale europene care va intra sub coordonarea comisarului desemnat de Franța, Thierry Breton. De altfel, în calitate de președinte al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie din Parlamentul European, Adina Vălean a prezidat audierea precedentei propuneri din partea Franței pentru postul de comisar pentru piață internă și strategie industrială europeană.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește”, se arată în răspunsurile Adinei Vălean, care precizează că va lucra cu Frans Timmermans în această direcție.

”Pactul Ecologic European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, argumentează Adina Vălean.

Citiți și Ursula von der Leyen cere votul eurodeputaților pentru a da ”un nou start Europei” : O ordine globală mai bună este vocația Europei. Aceasta este calea noastră, calea europeană

Citiți și Comisia geopolitică a Ursulei von der Leyen vine în fața Parlamentului European pentru votul de învestire. Ce trebuie să știi despre prima Comisie Europeană condusă de o femeie și de un german după 52 de ani

Parlamentul European se pronunţă miercuri, la 13:00 ora României, asupra noii Comisii Europene, după ce preşedinta aleasă Ursula von der Leyen își prezintă echipa şi programul în plenul legislativului european reunit la Strasbourg în cursul dimineţii.

Europarlamentarii vor decide într-un vot prin apel nominal cu majoritate simplă dacă vor valida sau nu viitoarea Comisie Europeană, care, dacă este aprobată, îşi va începe activitatea pe 1 decembrie, informează un comunicat al Parlamentului European.

Ursula von der Leyen, preşedintele ales al Comisiei Europene, îşi prezintă echipa comisarilor desemnaţi şi validaţi deja de către comisiile de specialitate în cadrul audierilor recente şi discută obiectivele noii Comisii alături de eurodeputaţi.

În urma dezbaterii cu Ursula von der Leyen, fiecare grup politic se va reuni pentru a discuta intenţiile de vot, urmând ulterior să voteze. Procedura de vot prevede că viitoarea Comisie Europeană va fi validată cu majoritatea simplă (50% + 1 din voturi) din numărul total al voturilor valabile exprimate.

Eurodeputaţii au ales-o pe Ursula von der Leyen, fost ministru german al apărării, în funcţia de preşedinte al Comisiei Europene în iulie, într-un vot secret, cu 383 de voturi pentru, 327 împotrivă şi 22 de abţineri. La momentul respectiv, Ursula von der Leyen trebuia aleasă cu minim 374 de voturi pentru.

Din 1995 și până în 2014, cel mai mic număr de voturi favorabile acordat unei Comisii Europene a fost pentru echipa lui Jacques Santer (1995 – 417 voturi pentru), iar cea mai mare încredere a fost dată Comisiei lui Romano Prodi (1999 – 510 pentru). În 2014, Comisia lui Jean-Claude Juncker a primit 423 de voturi pentru.


Structura viitoarei Comisii Europene este următoarea:

Președinte: Ursula von der Leyen (Germania, PPE);

Trei vicepreședinți executivi: Frans Timmermans (Olanda, PES – responsabil Pactul Ecologic European); Margrethe Vestager (Danemarca, Renew Europe – responsabil o Europă pregătită pentru era digitală); Valdis Dombrovskis (Letonia, PPE – responsabil pentru o economie în serviciul cetățenilor și comisar pentru servicii financiare)

Cinci vicepreședinți: Josep Borrell (Spania, PES – Înalt Reprezentant pentru afaceri externe și politică de securitate); Věra Jourová (Cehia, Renew Europe – valori și transparență); Margaritis Schinas (Grecia, PPE – promovarea modului nostru de viață european; Maroš Šefčovič (Slovacia, PES – relații interinstituționale și prospectivă); și Dubravka Šuica (Croația, PPE -Democrație și demografie).

Alți 18 comisari europeni, după cum urmează: Johannes Hahn (Austria, PPE – portofoliul pentru buget și administrație); Didier Reynders (Belgia, Renew Europe – portofoliul pentru justiție); Mariya Gabriel (Bulgaria, PPE – portofoliul pentru inovație, cercetare, tineret, cultură și educație); Stella Kyriakides (Cipru, PPE – portofoliul pentru sănătate); Kadri Simson (Estonia, Renew Europe – portofoliul pentru energie); Jutta Urpilainen (Finlanda, PES – portofoliul pentru parteneriate internaționale); Thierry Breton (Franța, Renew Europe – portofolil pentru piață internă, politică industrială, industira de apărare și spațiu); Olivér Várhelyi (Ungaria, PPE – portofoliul pentru vecinătate și extindere); Phil Hogan (Irlanda, PPE – portofoliul pentru comerț); Paolo Gentiloni (Italia, PES – portofoliul pentru economie); Virginijus Sinkevičius (Lituania, Verzii – portofoliul pentru mediu, oceane și pescuit); Nicolas Schmit (Luxemburg, PES – portofoliul pentru locuri de muncă și afaceri sociale); Helena Dalli (Malta, PES – portofoliul pentru egalitate); Janusz Wojciechowski (Polonia, ECR – portofoliul pentru agricultură); Elisa Ferreira (Portugalia, PES – portofoliul pentru coeziune și reforme); Adina Vălean (România, PPE – portofoliul pentru transporturi); Janez Lenarčič (Slovenia, Renew Europe – portofoliul pentru gestionarea crizelor); Ylva Johansson (Suedia, PES – portofoliul pentru afaceri interne).


Continue Reading

Adina Vălean

Prima reacție a Adinei Vălean după ce a fost validată comisar european: ”Sunt onorată de încrederea acordată”

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Comisarul european desemnat pentru domeniul transporturilor, Adina Vălean, le-a mulțumit colegilor din Parlamentul European pentru susținerea acordată, în prima reacție publică după ce a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru funcția de membru al Comisiei Europene.

Candidatura lui Vălean a trecut cu 36 de voturi pentru, fiind necesară o majoritate de două treimi din membrii Comisiei TRAN.

”Le mulțumesc colegilor din Parlamentul European pentru susținere. Sunt onorată de încrederea acordată”, a scris Vălean, pe Facebook.

 

Adina Vălean a fost votată de cinci grupuri politice (PPE, S&D, Renew Europe, ECR și GUE), nu a primit votul extremei drepte, în timp ce Verzii au solicitat o nouă rundă de întrebări suplimentare.

Urmăriți înregistrarea audierii Adinei Vălean în Parlamentul European

Adina Vălean, comisarul european desemnat pentru transport de România, a declarat joi, în cursul audierii sale din Parlamentul European, că Uniunea Europeană se află în zorii unei noi ere caracterizată de o accelerată inovație și transformare și s-a declarat ”pregătită să își asume responsabilitățile” de membru al Comisiei Europene.

Mai mult, Vălean a anunțat în cadrul audierii sale din Parlamentul European că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

În intervențiile sale, Adina Vălean a apreciat că viziunea președintelui ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a unei Comisii geopolitice este lucrul de care Uniunea Europeană are nevoie. 

Viziunea unei Comisii geopolitice este exact ce avem noi nevoie. UE este un jucător multilateral și așa trebuie să rămână. Pentru domeniul transporturilor, acest lucru înseamnă că Europa trebuie să devină un hub pentru regiunile învecinate, dar, mult mai important, să devină un hub pentru lanțul global de aprovizionare și pentru fluxurile de pasageri”, a spus Vălean.

În ceea ce privește Pactul ecologic european (Green Deal), Adina Vălean a declarat că nu poate fi finalizat fără plasarea transporturilor în centrul său, însă mobilitatea verde trebuie să servească intereselor cetățenilor.

Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon, acest lucru trebuie să fie fezabil din punct de vedere economic, a adăugat aceasta.

Digitalizarea și automatizarea înseamnă provocări uriașe pentru sector, dar acest lucru nu poate avea un cost la nivelul resurselor umane, astfel încât este necesară o concentrare mai mare pe formare și recalificare.


Citiți și 

Adina Vălean, audiată în Parlamentul European: O Comisie geopolitică este exact ce avem nevoie. Infrastructura de transport este vitală pentru o apărare comună europeană

Adina Vălean, angajament în fața eurodeputaților: Vreau să fiu comisarul european în mandatul căruia este adoptat Cerul Unic European

Adina Vălean, la audierea din Parlamentul European: ”Mobilitatea și transportul sunt coloana vertebrală a pieței interne a Uniunii Europene”

Puteți citi pe larg despre audierea comisarului european pentru transport din partea României aici.


Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, a fost audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. 

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, se alătură acum celorlalți comisari europeni validați de Parlamentul European. 

Ursula von der Leyen și viitoarea sa echipă de comisari, în care mai trebuie validați candidații maghiar și francez, trebuie supuși votului de învestire a Comisiei Europene în plenul Parlamentului European, care este programat pentru data de 27 noiembrie, în plenul de la Strasbourg.

Continue Reading

Adina Vălean

Adina Vălean a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru poziția de comisar european

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Comisarul european desemnat pentru domeniul transporturilor, Adina Vălean, a fost validată de Comisia pentru transport din Parlamentul European pentru funcția de membru al Comisiei Europene, au declarat surse din Parlamentul European pentru CaleaEuropeană.ro.

Candidatura lui Vălean a trecut cu 36 de voturi pentru, fiind necesară o majoritate de două treimi din membrii Comisiei TRAN.

Potrivit surselor citate, Adina Vălean a fost votată de cinci grupuri politice (PPE, S&D, Renew Europe, ECR și GUE), nu a primit votul extremei drepte, în timp ce Verzii au solicitat o nouă rundă de întrebări suplimentare.

Urmăriți înregistrarea audierii Adinei Vălean în Parlamentul European

Adina Vălean, comisarul european desemnat pentru transport de România, a declarat joi, în cursul audierii sale din Parlamentul European, că Uniunea Europeană se află în zorii unei noi ere caracterizată de o accelerată inovație și transformare și s-a declarat ”pregătită să își asume responsabilitățile” de membru al Comisiei Europene.

Mai mult, Vălean a anunțat în cadrul audierii sale din Parlamentul European că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

În intervențiile sale, Adina Vălean a apreciat că viziunea președintelui ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a unei Comisii geopolitice este lucrul de care Uniunea Europeană are nevoie. 

Viziunea unei Comisii geopolitice este exact ce avem noi nevoie. UE este un jucător multilateral și așa trebuie să rămână. Pentru domeniul transporturilor, acest lucru înseamnă că Europa trebuie să devină un hub pentru regiunile învecinate, dar, mult mai important, să devină un hub pentru lanțul global de aprovizionare și pentru fluxurile de pasageri”, a spus Vălean.

În ceea ce privește Pactul ecologic european (Green Deal), Adina Vălean a declarat că nu poate fi finalizat fără plasarea transporturilor în centrul său, însă mobilitatea verde trebuie să servească intereselor cetățenilor.

Deși sunt necesare eforturi suplimentare pentru atingerea obiectivelor de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon, acest lucru trebuie să fie fezabil din punct de vedere economic, a adăugat aceasta.

Digitalizarea și automatizarea înseamnă provocări uriașe pentru sector, dar acest lucru nu poate avea un cost la nivelul resurselor umane, astfel încât este necesară o concentrare mai mare pe formare și recalificare.


Citiți și 

Adina Vălean, audiată în Parlamentul European: O Comisie geopolitică este exact ce avem nevoie. Infrastructura de transport este vitală pentru o apărare comună europeană

Adina Vălean, angajament în fața eurodeputaților: Vreau să fiu comisarul european în mandatul căruia este adoptat Cerul Unic European

Adina Vălean, la audierea din Parlamentul European: ”Mobilitatea și transportul sunt coloana vertebrală a pieței interne a Uniunii Europene”

Puteți citi pe larg despre audierea comisarului european pentru transport din partea României aici.


Adina Vălean, comisarul european nominalizat de guvernul Ludovic Orban după consultarea președintelui Klaus Iohannis și desemnat pentru portofoliul transporturilor de către Ursula von der Leyen, a fost audiată joi în Comisia pentru transport a Parlamentului European. 

Vălean, care a fost confirmată marți de comisiile de specialitate din Parlamentul României și a primit aviz favorabil în unanimitate din partea Comisiei pentru afaceri juridice a Parlamentului European, se alătură acum celorlalți comisari europeni validați de Parlamentul European. 

Ursula von der Leyen și viitoarea sa echipă de comisari, în care mai trebuie validați candidații maghiar și francez, trebuie supuși votului de învestire a Comisiei Europene în plenul Parlamentului European, care este programat pentru data de 27 noiembrie, în plenul de la Strasbourg.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
U.E.2 hours ago

Raportul Draghi privind competitivitatea Europei regăsește motorul franco-german gripat în gândirea geopolitică “franco-franceză” și “priorități diferite”

U.E.2 hours ago

Taxarea importurilor de mașini electrice chinezești divizează UE: După Germania și Spania, Ungaria avertizează în legătură cu declanșarea unui război economic și comercial cu China

REPUBLICA MOLDOVA2 hours ago

Marcel Ciolacu, întâlnire cu Maia Sandu la Chișinău: România va continua să sprijine fără echivoc parcursul european al R. Moldova

ROMÂNIA2 hours ago

România ajută cu produse alimentare populația civilă din Liban

ROMÂNIA3 hours ago

România obține la CJUE anularea prevederii din Pachetul Mobilitate I privind obligația întoarcerii la sediu a vehiculelor de transport rutier la 8 săptămâni

JAPONIA3 hours ago

Lumea devine din ce în ce mai divizată, iar ”Ucraina de astăzi ar putea prefigura Asia de Est de mâine”, atrage atenția noul premier al Japoniei, care sprijină crearea unei alianțe militare regionale

REPUBLICA MOLDOVA4 hours ago

Marcel Ciolacu i-a subliniat omologului moldovean că securitatea și dezvoltarea R. Moldova depind de integrarea europeană: România trebuie să fie podul către UE

ROMÂNIA4 hours ago

ICI București este prezent la RePatriot Summit 2024 pentru a facilita accesul antreprenorilor la cele mai noi tehnologii și soluții digitale

COMISIA EUROPEANA5 hours ago

Comisia Europeană a reușit să obțină sprijinul țărilor membre UE de a impune taxe vamale suplimentare de până la 35,3% asupra importurilor de mașini electrice din China

REPUBLICA MOLDOVA5 hours ago

Maia Sandu a discutat cu Giorgia Meloni: Italia ne susține ferm pe drumul nostru european

REPUBLICA MOLDOVA4 hours ago

Marcel Ciolacu i-a subliniat omologului moldovean că securitatea și dezvoltarea R. Moldova depind de integrarea europeană: România trebuie să fie podul către UE

ROMÂNIA1 day ago

Ambasadorul Germaniei: O Românie “de încredere, pro-occidentală și pro-atlantică” este “moștenirea lui Klaus Iohannis”. Rezultatele alegerilor nu vor schimba cursul de acțiune al României

ENGLISH1 day ago

INTERVIEW | Ambassador Peer Gebauer on German Unity Day: We will remain a pillar of stability in Europe. Energy and defense, major pillars of growth in German-Romanian cooperation

INTERVIURI1 day ago

INTERVIU | Ambasadorul Peer Gebauer, de Ziua Unității Germane: Vom rămâne un pilon de stabilitate în Europa. Energia și apărarea, pilonii majori de creștere a cooperării româno-germane

CHINA3 days ago

Noul secretar general NATO: Interesele și reputația Chinei vor fi afectate de faptul că alimentează “cel mai mare conflict din Europa de la al Doilea Război Mondial”

NATO3 days ago

Noul secretar general NATO îl avertizează pe Putin că Alianța “nu va ceda” în susținerea Ucrainei și diminuează temerile legate de Trump

ROMÂNIA3 days ago

Forumul de Securitate de la Varșovia. Ministrul Energiei, intervenție francă: Piața energiei ar trebui să fie o piață unică. Nu trebuie să fii un geniu ca să vezi unde se termină prețurile mici și unde încep cele mari

U.E.3 days ago

UE ia în considerare o nouă tranșă de asistență pentru Liban, denunțând încălcarea suveranității acestuia de către Israel

ROMÂNIA3 days ago

Oficial: România îndeplinește începând de astăzi toate criteriile tehnice pentru aderarea la Visa Waiver, anunță ambasadorul României în SUA

ROMÂNIA4 days ago

Ministrul Apărării subliniază necesitatea de „tineri militari cât mai bine pregătiți și motivați pentru provocările viitorului mediu de securitate”

Trending