Connect with us

BUSINESS

MUNCA LA NEGRU continuă să fie răspândită în UE. Câţi dintre români sunt plătiţi “la plic”

Published

on

lei_romaniaAproximativ unul din zece europeni (11%) recunoaşte că, în anul precedent, a cumpărat bunuri sau servicii care implică muncă la negru, în timp ce 4% recunosc că au fost plătiți la negru, arată un sondaj Eurobarometru.

România face parte dintre statele membre cu procent ridicat de “angajați cu remunerație în plic” (7%, față de media UE), însă este şi țara în care a fost înregistrată și cea mai importantă descreștere a numărului acestor angajați (16%).

Munca la negru continuă să fie larg răspândită în Europa. 11% dintre respondenți recunosc că, în anul precedent, au cumpărat bunuri sau servicii care implică muncă la negru, iar 4% recunosc că au desfășurat activități remunerate la negru. În plus, unul din 30 (3%) a fost plătit parțial în numerar de către angajatorul său („remunerație în plic”).

Cele mai solicitate bunuri sau servicii care implică muncă la negru sunt: reparațiile și renovările locuințelor (29%), reparațiile auto (22%), curățenia locuințelor (15%) și produsele alimentare (12%). Prețurile mai mici au reprezentat principalul motiv pentru 60% dintre ei, iar 22% menționează că au făcut-o ca favoruri pentru prieteni.

Europenii cheltuie o sumă anuală medie în valoare de 200 de euro pe bunuri sau servicii care implică muncă la negru, în timp ce suma anuală medie câștigată de cei care lucrează la negru este de 300 de euro. De asemenea, europenii lucrează la negru în special în următoarele sectoare: reparații și renovări ale locuințelor (19%), grădinărit (14%), curățenie (13%) și îngrijirea copiilor mici (12%).

Letonia, Olanda și Estonia sunt ţările cu cei mai mulţi locuitori care lucrează la negru (11%). România face parte dintre statele membre cu procent ridicat de “angajați cu remunerație în plic” (7% față de media UE menționată mai sus; cel ma ridicat procent e în Letonia – 11%), însă este țara în care a fost înregistrată și cea mai importantă descreștere a numărului acestor angajați (16%). În acest sens, Comisia Europeană va demara o serie de acţiuni pentru prevenirea și descurajarea muncii la negru.

„Consecințele muncii la negru nu implică doar faptul că lucrătorii sunt expuși la condiții de muncă periculoase și la câștiguri mai mici, ci și faptul că ea privează guvernele de venituri și subminează sistemele noastre de protecție socială. Este necesar ca statele membre să pună în aplicare politici pentru a descuraja munca la negru sau pentru a încuraja transformarea ei în muncă cu forme legale și să conlucreze mai îndeaproape pentru a combate acest flagel. Acesta este motivul pentru care, în luna aprilie, Comisia Europeană va propune lansarea unei platforme europene pentru prevenirea și descurajarea muncii la negru, care ar îmbunătăți cooperarea între inspectoratele de muncă și organismele responsabile de asigurarea respectării legislației din întreaga Europă”, a declarat László Andor, comisarul UE pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale și incluziune.

În cadrul sondajului Eurobarometru, au fost intervievați 26.563 de respondenți din diverse grupuri sociale și demografice din toate statele membre.

Detalii AICI.

 

 

.

FONDURI EUROPENE

Premieră în România: Prin finanțare cu fonduri europene, o firmă din Cluj lansează primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian

Published

on

© Wikipedia

Primul simulator românesc pentru instruirea controlorilor de trafic aerian ce poate fi utilizat şi de la distanţă, de pe o tabletă, a fost realizat la Cluj-Napoca, finanţarea pentru acesta depăşind un milion de euro, majoritatea banilor venind din fonduri europene.

Directorul general al Sim Soft Distribution, Ioan Alexandru Drăgan, a declarat, vineri, la Cluj-Napoca, într-o conferinţă de presă că simulatorul are scopul de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind, astfel, pierderile umane şi cele materiale, scrie portalul startupcafe.ro.

„Compania noastră a finalizat un proiect de cercetare, care este primul simulator românesc care priveşte testarea controlorilor de trafic aerian şi se adresează atât clienţilor din sectorul civil, cât şi din cel militar. Scopul este de a pregăti controlorii de trafic aerian să aibă reacţii mai bune în situaţii de criză, prevenind astfel pierderile umane şi pierderile materiale. Realizarea simulatorului a durat doi ani, din august 2017 – august 2019, valoarea totală a proiectului fiind de 4,9 milioane de lei, din care asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) de 3,5 milioane de lei. Costul simulatorului se ridică între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, în funcţie de complexitate şi personalizare”, a spus Drăgan, conform sursei menționate.

Într-o postare pe Facebook, Reprezentanța Comisiei Europene în România a arătat că aceasta este o ”premieră în tehnologia din România”.

”O firmă locală a realizat primul simulator românesc pentru controlorii de trafic aerian. Costul proiectului a fost de 4,9 milioane de lei, din care 3,5 milioane, asigurate prin fonduri UE”, a transmis RCE.

 

Simulatorul, numit ATMIS AIO, cartografiază şi redă 100% funcţionalitatea operaţională a simulatoarelor de zbor disponibile în piaţă, dar se bazează pe un pachet format din cele mai recente şi avansate tehnologii privind opţiunile de instruire. Simulatorul are rolul de a îmbunătăţi procedura de instruire a controlorilor de trafic aerian cu ajutorul unor instrumente şi a conţinutului de calitate. Practic, sunt eliminate costurile mari şi aduce în scenă gradul de libertate al utilizatorului.

Simulatorul românesc este folosit de Aeroportul din Atena, va fi livrat Romatsa, pentru instruirea controlorilor de trafic aerian de pe mai multe aeroporturi din România, şi urmează să fie abordate pieţe emergente, cum ar fi Africa – Nigeria, Ghana, Senegal.

Compania clujeană de soft a fost înfiinţată în anul 2011 şi se ocupă de crearea şi livrarea simulatoarelor software de management al traficului aerian, dezvoltate de ingineri aerospaţiali cu înalte calificări şi de specialişti în managementul traficului aerian.

Continue Reading

BUSINESS

Reprezentantul TAROM la Bruxelles, noul CEO al companiei. Mădălina Mezei: Preiau cu mândrie, dar mai ales cu responsabilitate, manșa companiei

Published

on

Compania aeriană națională TAROM are, de astăzi, un nou CEO. Mădălina Mezei a acceptat provocarea de a conduce TAROM după mai bine de 20 de ani de carieră neîntreruptă, renunțând la postul de reprezentant al companiei la Bruxelles. 

CaleaEuropeană.ro vă prezintă mesajul transmis angajaților TAROM de către noul CEO:

sursa – linkedin

Aduc astăzi în atenţia dumneavoastră faptul că dupa o activitate de peste 21 de ani, desfăşurată  în cadrul companiei,  preiau cu mândrie, dar mai ales responsabilitate manşa TAROM. 

 Vă mărturisesc că entuziasmul şi orgoliul profesional mă determina să îmi canalizez eforturile şi întreaga energie în vederea eficientizării Companiei TAROM, respectiv în poziţionarea acesteia  în locul pe care şi l-a câştigat în aproape 65 de ani de operare comercială.

 De asemenea, cred cu tărie în potenţialul profesional al fiecarui angajat TAROM, alături de care am fost mereu însoţită pe parcursul carierei mele.

 Mă interesează întotdeauna rezultatul. Îmi doresc să ne îmbunătăţim constant modul de lucru, să ne îmbunătăţim noi, să creştem nivelul, să fim o echipă şi să demonstrăm că se poate. Ştiu că nu va fi uşor, dar ştiu că dacă ne dorim, vom găsi întodeauna soluţia şi vom reuşi. 

În onoarea foştilor si actualilor salariaţi, sunt aici să vă sustin,  imi doresc să vă redau încrederea, şi împreună cu dvs mă angajez să imping TAROM către performantă.

 Doar împreună vom putea  schimba TAROM.

 Cu  incredere in viitor,

 Madalina MEZEI

CEO

Cine este Mădălina Mezei

Mădălina Mezei a fost timp de zece ani reprezentant TAROM in Belgia. În perioada august 2007-martie 2009, Mezei a fost agent Tarom în Italia, iar în perioada august 2006 –  iulie 2007 a fost manager de rută pe zona America si Orient. Între  noiembrie 2001 – 31 a lunii iulie 2006, Mădălina Mezei a fost station manager la Bruxelles. Noul CEO al Tarom și-a început cariera la compania aeriană în 1997, fiind economist și având atribuții  de relații publice și publicitate.

Mezei are un Master in Business Administration – MBA / Management European, Marketing, Strategie, Finante, Contabilitate Manageriala, Contabilitate, obținut la ULB – Solvay Business School, Bruxelles, Belgia și a absolvit Academia de Studii Economice (Facultatea de Management), în Bucuresti (România).

 

 

 

Continue Reading

IT&C

Facebook își lansează propria criptomonedă. Se numește Libra și va putea fi folosită începând cu 2020

Published

on

© Facebook

Facebook, rețeaua cu peste două miliarde de utilizatori, a anunțat intrarea în domeniul criptomonedelor prin intermediul Libra, o monedă care va putea fi folosită din 2020 în aplicații precum Messenger și WhatsApp, dar și ca aplicație de sine stătătoare, informează Hotnews.ro.

Compania spune că Libra va putea fi folosită pentru a cumpăra diverse lucruri, dar și pentru a trimite bani la fel de ușor precum trimiterea unui mesaj. 

Libra ar trebui să ofere din primul trimestru al loui 2020 un nou mijloc de plată ce va fi o alternativă la circuitele bancare tradiționale și se vrea a fi ”piatra de temelie” a unui nou sistem financiar care să nu fie îngreunat de diverse monede naționale.

Utilizatorii vor avea pe smartphone-uri un ”portofel electronic” numit Calibra care va fi integrat direct în aplicțiile Messenger și WhatsApp pentru a putea face diverse cumpărături și a putea trimite sau primi bani.

© Facebook

Facebook spune că în timp oamenii ar putea folosi Calibra pentru a plăti facturi, pentru a cumpăra o cafea sau pentru a scana un cod și a folosi apoi transportul în comun fără a avea nevoie de cartela de la operatorul de transport.

Facebook promite că moneda va fi cât se poate de sigură fiindcă va fi sub aceleași criterii de verificare și anti-fraudă folosite de bănci și de emitenții de carduri.

Compania spune că vor fi utilizate sisteme automatizate ce vor depista activitățile dubioase, dar că va exista și suport tehnic, în caz că cineva își pierde telefonul sau își uită parola.

Facebook promite că dacă cineva va pierde Libra din cauza unui acces fraudulos pe contul unui user, aceea persoană va fi despăgubită.

Libra se vrea a fi un sistem open-source și codul sursă este deci pus la dispoziția dezvoltatorilor sau instituțiilor care vor să-l integreze.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending