Connect with us

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE

Pentru a avansa în tranziția către zero emisii nete, țările trebuie să accelereze acțiunile pentru îndeplinirea obiectivelor climatice, este îndemnul lansat de OCDE în cel mai recent raport

Published

on

© European Union, 2018/Source: EC - Audiovisual Service

Pentru a avansa în tranziția către zero emisii nete, țările trebuie să accelereze acțiunile pentru îndeplinirea obiectivelor climatice, este îndemnul lansat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică în cel mai recent raport intitulat ”Stabilirea prețului emisiilor de gaze cu efect de seră 2024: Pregătirea pentru reducerea emisiilor”.

În documentul amintit mai sus, OCDE analizează modul în care instrumentele explicite de stabilire a prețului de stabilire a prețului carbonului, precum și taxele și subvențiile specifice pentru utilizarea energiei au evoluat între 2021 și 2023 în 79 de țări, acoperind aproximativ 82% din emisiile globale de gaze cu efect de seră (GES).

”Atingerea obiectivelor privind contribuțiile stabilite la nivel național (NDC) pentru 2030, precum și atingerea vârfului de utilizare a combustibililor fosili și a emisiilor de gaze cu efect de seră, necesită reducerea decalajului de punere în aplicare a politicilor climatice actuale. În acest context, deși progresele înregistrate în ceea ce privește stabilirea prețului carbonului și transformarea impozitării energiei au încetinit sau chiar au regresat pe fondul crizei energetice mondiale, o serie de jurisdicții se pregătesc în prezent pentru avansarea stabilirii prețului carbonului în vederea atingerii obiectivelor lor climatice”, semnalează OCDE în document.

Acest raport se concentrează pe sistemele de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), taxele pe carbon, accizele pe combustibil și electricitate, precum și subvențiile care reduc prețurile înainte de impozitare ale emisiilor sau ale produselor energetice. Ratele de impozitare pentru această ediție reflectă ratele aplicabile la 1 aprilie 2023, în timp ce sistemele de comercializare a certificatelor de emisii puse în aplicare până în 2023 sunt, de asemenea, incluse.

”Deși aceste instrumente reprezintă un subset important de instrumente cu implicații importante asupra rezultatelor în materie de emisii, guvernele adoptă diverse abordări pentru a-și atinge obiectivele climatice”, observă OCDE.

La prima vedere, OCDE constată că dinamica prețurilor la carbon și a impozitării energiei pare să fi stagnat din 2021.

”Deși unele țări au introdus noi instrumente de stabilire a prețului carbonului, iar altele au extins sau au înăsprit plafoanele de emisii, progresele generale privind extinderea domeniului de acoperire a emisiilor au încetinit. Acest lucru se datorează faptului că o mare parte din emisii sunt deja acoperite de economiile majore, precum și efectelor de durată ale răspunsului la șocul crizei energetice mondiale din 2022. Criza energetică a determinat țările să sporească măsurile de sprijin, inclusiv prin reduceri ale ratelor sau scutiri de taxe pe energie, subvenții și amânarea sau anularea progreselor planificate în ceea ce privește stabilirea prețurilor la carbon și energie”, consemnează raportul.

Deși aceste reduceri ale tarifelor globale pentru carbon domină rezultatele, OCDE observă la o analiză mai amănunțită că ”acestea sunt concentrate în stabilirea implicită a prețului carbonului, cum ar fi accizele pe combustibil, în timp ce stabilirea explicită a prețului carbonului prin ETS și taxele pe carbon a înregistrat creșteri modeste”.

Între timp, economiile introduc ”noi instrumente de stabilire a prețului carbonului și le extind pe cele existente”, acordând atenție ”efectelor internaționale ale asimetriilor transfrontaliere și introduc sau iau în considerare introducerea unor instrumente precum ajustările transfrontaliere ale emisiilor de carbon și subvențiile pentru investiții în tehnologii cu emisii reduse, ca parte a planurilor de atingere a obiectivelor climatice care se apropie cu pași repezi de 2030”.

Pe acest fond, ”se înregistrează progrese prin extinderea includerii altor industrii în sistemele de tarifare a emisiilor de dioxid de carbon. În cele din urmă, guvernele iau în considerare acceptabilitatea publică a politicilor de atenuare, cum ar fi stabilirea prețului carbonului, inclusiv prin utilizarea veniturilor și strategii de deplasare a bazei de impozitare”, mai este precizat în document.

Raportul mai constată că:

  • În general, ponderea emisiilor acoperite de un preț explicit al carbonului și de accizele pe combustibili în 2023 a rămas neschimbată în comparație cu ponderea emisiilor acoperite în 2021. Aproximativ 42% din emisiile de GES din cele 79 de țări vizate în acest raport fac obiectul unui impact pozitiv. Rata efectivă netă a carbonului (Net ECR), care ține cont de taxele pe carbon, sistemele de comercializare a emisiilor, accizele pe combustibil și fosile subvenții pentru combustibil. Aproximativ 27% din emisiile de GES în 2023 sunt acoperite de prețuri explicite ale carbonului – ETS, taxă pe carbon sau ambele – în timp ce ponderea acoperită de accizele pe combustibil, o formă implicită de preț al carbonului, este mai mică la 23%.
  • Modificarea tarifelor a fost mixtă. În general, ECR net mediu a scăzut la 14,0 EUR/tCO2e în 2023 de la 17,9 EUR/tCO2e în 2021. Prețurile explicite ale carbonului au crescut, reflectând în principal creșterea prețului mediu al permiselor ETS și creșteri modeste ale taxei pe carbon. Prețurile implicite ale carbonului sub formă de accize pe combustibil rămân cel mai puternic semnal de preț, în ciuda scăderii față de nivelurile din 2021. Aceasta a fost însoțită de o creștere a subvențiilor pentru combustibilii fosili.
  • În mare măsură, schimbarea descendentă a ECR net reflectă răspunsurile țărilor la șocul crizei energetice din 2022. În efortul de a aborda preocupările legate de accesibilitatea și securitatea energiei, guvernele au intensificat subvențiile pentru combustibilii fosili și au introdus reduceri de tarife și scutiri pentru accizele pe combustibil. Ca urmare, ECR net al transportului rutier, clădirilor și agriculturii a scăzut puternic între 2021 și 2023. Transportul rutier rămâne prețul la cea mai mare medie ECR net pe sectoare, în ciuda unei scăderi substanțiale de 24%.
  • În prezent, se așteaptă o creștere a introducerii de noi instrumente de stabilire a prețului carbonului în următorii cinci ani. În special, ETS-urile vor deveni mai utilizate pe scară largă și mai diverse, cu noi sisteme în curs de dezvoltare care ar putea duce la o creștere a acoperirii emisiilor globale cu 7 puncte procentuale, adică o creștere cu aproximativ un sfert. Extinderea instrumentelor existente de stabilire a prețului carbonului la sectoare mai complexe, cum ar fi incinerarea deșeurilor, s-a mutat, de asemenea, în atenție.
  • Evaluarea impozitării consumului de combustibil și energie electrică prin intermediul Ratei efective de energie (EER) arată că mai mult de jumătate din consumul de energie rămâne neimpozit în 2023. Măsurat în EUR, EER se aplică consumului de energie ca bază, ținând cont de combustibil și electricitate. accizele și instrumentele explicite de stabilire a prețului carbonului. În medie, țările cu venituri mari au impozitat consumul de energie la 4,96 EUR/GJ în 2023, în timp ce economiile cu venituri mici, superioare și medii au perceput în medie 0,54 EUR/GJ. În ambele grupuri, distribuția EER rămâne puternic denaturată din cauza ratelor diferențiate între sectoare, combustibili și grupuri de consumatori dintr-o țară și diferențelor de niveluri de impozitare între țări.
  • Accizele pe combustibil continuă să domine EER în 2023, contribuind în medie cu 74% la EER a unei țări. Cu toate acestea, pentru prima dată, patru țări și-au crescut nivelul de preț explicit al carbonului în măsura în care percep un preț explicit al carbonului mai mare decât accizele pe combustibili pe GJ.
  • Utilizarea combustibililor fosili este supusă unui EER net mai mare decât sursele de electricitate cu emisii scăzute de carbon. Combustibilii pentru transportul rutier, benzina si motorina, continua sa se confrunte cu cea mai mare rata. O schimbare notabilă din 2021 a fost EER netă a cărbunelui care a devenit mai mare decât gazul natural în 2023, datorită subvențiilor mai mari pentru acestea din urmă. Toate sursele de electricitate cu emisii scăzute de carbon sunt supuse celor mai scăzute EER nete, energia solară, eoliană și nucleară fiind efectiv subvenționată.
  • Creșterile prețurilor combustibililor și energiei electrice în timpul crizei energetice din 2022 au determinat multe guverne să adopte pachete mari de sprijin fiscal, inclusiv reduceri semnificative ale accizelor pe combustibili și creșteri ale subvențiilor pentru combustibilii fosili și electricitate. Similar cu ECR net, acest lucru a condus EER net în scădere din 2021 în multe țări. În timp ce multe țări au eliminat treptat măsurile temporare, unele au ales să mențină sprijinul.
  • Politicile nedirecționate de suprimare a prețurilor, cum ar fi reducerea accizelor la combustibil sau a cotelor de TVA și plafonarea prețurilor cu amănuntul la energie, au dominat răspunsurile guvernamentale la criza energetică. Măsurile ample au subvenționat efectiv consumul de energie al tuturor gospodăriilor, fără a oferi stimulente importante pentru reducerea cererii de energie.
  • Pierderile globale de venituri din consumul de petrol înlocuit din cauza electrificării rapide a sectorului transportului rutier s-au situat la 13,2 miliarde EUR în 2023 și ar putea crește la peste 155 miliarde EUR în 2035. Guvernele au început să ajusteze cadrele de politică, cu exemple recente care au dus la o renunțare la energie. taxe către alte mecanisme de stabilire a prețurilor, cum ar fi taxele de utilizare a drumurilor bazate pe distanță.

”A devenit clar în ultimii ani că nu există nicio soluție de argint pentru prețul carbonului și politica energetică, deoarece țările au optat pentru o gamă complexă de instrumente de politică pentru a atenua schimbările climatice care se potrivesc circumstanțelor lor economice, politice și sociale. Pe măsură ce acțiunile politice se intensifică, provocarea din ce în ce mai mult constă în înțelegerea interacțiunilor politice la nivel internațional. În ceea ce privește eficiența politicii climatice, guvernele explorează opțiuni pentru a reduce preocupările legate de relocarea emisiilor de carbon, de ex. sub formă de alocare gratuită a permiselor de emisie și ajustări de carbon la frontieră”, concluzionează OCDE.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE

România, evaluată în Comitetul pentru politici de reglementare OCDE. Mircea Abrudean: Accentul va fi pus în continuare pe implementarea reformelor, aflate pe un parcurs bun

Published

on

© SGG

România a fost evaluată joi în Comitetul pentru Politici de Reglementare al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), delegația țării noastre fiind condusă de Mircea Abrudean, secretarul general al Guvernului, informează un comunicat al SGG.

Discuțiile purtate cu reprezentanții statelor membre au fost ghidate de proiectul raportului elaborat de Secretariatul OCDE, care face o evaluare a legislației, politicilor și practicilor din România în domeniul unei mai bune reglementări din perspectiva instrumentelor Organizației.

Printre temele abordate în raport se numără evaluarea impactului reglementărilor, consultarea publică și reducerea birocrației pentru cetățeni și mediul de afaceri.

Reprezentanții delegației României au avut intervenții legate de progresele privind transparentizarea procesului decizional, îmbunătățirea calității reglementărilor prin utilizarea analizelor de impact și transformarea digitală.

“Ca parte a procesului de aderare la OCDE, România s-a concentrat pe dezvoltarea unei arhitecturi instituționale care prioritizează reformele în domeniul unei mai bune reglementări, coordonate de Secretariatul General al Guvernului. În continuare, ne propunem consolidarea practicilor de reglementare prin planificare strategică, politici publice fundamentate pe date și mecanisme de participare incluzivă la luarea deciziilor. În urma discuțiilor avute în cadrul Comitetului s-a desprins concluzia că accentul din partea Organizației va fi pus pe continuarea implementării măsurilor de reformă, aflate pe un parcurs bun, în acord cu principiile și standardele OCDE”, a declarat secretarul general al Guvernului.

 

O informare oficială din partea Comitetului cu privire la rezultatul evaluării de astăzi este așteptată până la sfârșitul anului 2024.

Delegația României a fost alcătuită din coordonatorul național pentru aderarea României la OCDE, Luca Niculescu, secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe, experți din cadrul Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, precum și din agenții și autorități de reglementare.

Continue Reading

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE

Ligia Deca a participat la sesiunea de evaluare a României în cadrul procesului de aderare la OCDE: „Aderarea va consolida drumul către un sistem educațional modern”

Published

on

© Ligia Deca/ Facebook

Mnistrul Educației, Ligia Deca, a participat marți la sesiunea de evaluare a României în cadrul procesului de aderare la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), desfășurată în marja Comitetului Politici Educaționale (EDPC), la Paris.

Potrivit unui comunicat de presă, în cadrul acestei audieri, au fost prezentate principalele elemente ale raportului de aderare al României, privind componenta de educație, realizat în vederea evaluării capacității și a inițiativei României de a pune în aplicare instrumentele juridice ale OCDE aflate în competența EDPC. Discuția, moderată de președintele Comitetului, a fost urmată de intervenții ale unor state membre care au prezentat, sectorial, principalele constatări, punctele tari, precum și provocările cu care se confruntă România în educație, în calitate de țară candidat.

Ministrul Educației a apreciat calitatea și consistența raportului redactat de Secretariatul OCDE. Discuțiile au avut un caracter pozitiv și s-au concentrat pe schimburi de bune practici privind:

  • îmbunătățirea abordărilor unitare și integrate pentru învățământul antepreșcolar și preșcolar;
  • dezvoltarea politicilor ce vizează calitatea, echitatea și incluziunea elevilor în învățământul preuniversitar;
  • creșterea capacității instituțiilor de învățământ superior de a oferi programe relevante și accesibile;
  • extinderea posibilităților de perfecționare și recalificare, ca parte esențială a învățării pe tot parcursul vieții.

Potrivit sursei citate, reuniunea de marți reprezintă un pas important în procesul tehnic de evaluare a României în domeniul politicilor educaționale, conform Foii de Parcurs pentru aderarea la OCDE.

De asemenea, în cadrul deplasării efectuate la OCDE, ministrul Ligia Deca a avut o întâlnire bilaterală cu Andreas Schleicher, Directorul OCDE pentru Educație și Competențe. Printre subiectele abordate s-a numărat și participarea României la studiile OCDE (TALIS 2024, Education at a Glance 2024, PISA 2026, PIIAC 2025-2029) și potențiale viitoare colaborări.

„România este deja câștigătoare în urma colaborării cu OCDE în domeniul educației, care s-a intensificat în ultimii ani, prin participarea la studiile internaționale prestigioase pe care organizația le desfășoară. Pentru a avea o educație care să ofere fiecărui tânăr șansa de a-și atinge potențialul, indiferent de mediul social sau economic, avem nevoie să ne fundamentăm măsurile pe aceste studii obiective și de înaltă calitate și mă bucur că am putut iniția și consolida participarea României în studiile OCDE în domeniul educației. Aderarea cu drepturi depline va reprezenta, însă, o confirmare a eforturilor depuse și va consolida drumul nostru către un sistem educațional modern și echitabil. Aceasta este o viziune pe termen lung, căreia vom putea să-i culegem roadele în timp”, a declarat  Ligia Deca. 

De asemenea, ministrul a subliniat că România  a demonstrat deja alinierea la principiile și standardele acestei organizații.

„Ministerul Educației a fost parte activă în procesul de aderare, sprijinind dialogul experților noștri cu omologi din statele membre OCDE. Participăm la numeroase proiecte internaționale, contribuim cu date pentru a fi prezenți în rapoartele organizației și am primit constant asistență tehnică de înalt nivel în implementarea legilor educației din 2023, cu accent pe învățământul preuniversitar. Mulțumesc întregii echipe a Ministerului Educației, a Ministerului Afacerilor Externe, precum și Secretariatului OCDE pentru colaborarea excelentă în acest proces esențial pentru fructificarea avantajelor pe care le oferă aderarea țării noastre la OCDE”, a continuat Ligia Deca. 


Amintim că țara noastră și-a depus oficial candidatura pentru aderarea la OCDE cu ocazia exercițiilor anterioare de extindere, respectiv în aprilie 2004 şi noiembrie 2012, şi a reînnoit-o anual începând cu 2016, potrivit MAE.

La 25 ianuarie 2022, Consiliul OCDE a decis demararea discuțiilor de aderare cu toate cele 6 țări aspirante: Argentina, Brazilia, Bulgaria, Croația, Peru și România.

În iunie 2022, Consiliul OCDE a adoptat Foaia de Parcurs pentru țara noastră, odată cu cele patru state candidate. Ulterior, în decembrie 2022, țara noastră a depus memorandumul inițial privind aderarea României la această organizație.

În prezent, România se află în etapa tehnică a procesului de evaluare, care constă în transmiterea de informații suplimentare, organizarea de misiuni tematice și susținerea de prezentări în cele 26 de Comitete sectoriale OCDE esențiale pentru acest proces.

Surse MAE au declarat pentru CaleaEuropeană.ro că până la finalul anului România va fi reușit să înfăptuiască jumătate din cele 26 de condiții.

Continue Reading

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE

România primește cel de-al șaptelea Aviz Formal în cadrul Comitetului de Politici Digitale. Ivan: Aderarea la OCDE, cel mai important proiect de țară

Published

on

© MCID

România a primit astăzi, 19 noiembrie, Avizul formal al Comitetului de Politici Digitale al OCDE, confirmând alinierea țării noastre la cele mai înalte standarde internaționale privind transformarea digitală. Acest pas marchează finalizarea evaluării României în acest Comitet și alinierea țării noastre la standardele Organizației în ce privește politicile digitale, informează un comunicat oficial, remis CaleaEuropeana.ro.

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a condus delegația României la această sesiune de evaluare, delegație din care au făcut parte secretarul de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Externe și Coordonatorul Național al procesului de aderare al României la OCDE, Luca Niculescu, precum și secretarii de stat din Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), Bogdan Dumea și Andrei Alexandru.

În cadrul intervenției sale, ministrul Bogdan Ivan a subliniat că „aderarea la OCDE este cel mai important proiect de țară al României, după ce am devenit membri ai NATO și ai Uniunii Europene. Tehnologiile digitale sunt esențiale într-o lume tot mai competitivă, iar cel mai mare avantaj al României în această competiție îl reprezintă mințile geniale ale românilor”.

Oficialul român a evidențiat faptul că transformarea digitală este un proces care, odată început, nu mai poate fi oprit și, tocmai de aceea, nu poate lăsa pe nimeni în urmă.

Evaluarea Comitetului de Politici Digitale a vizat guvernanța tehnologiilor emergente – cu accent pe inteligența artificială, open data și utilizarea eficientă a datelor publice agregate pentru a crea produse și servicii digitale inovative, măsurile de consolidare a securității cibernetice, precum și potențialul dezvoltării competențelor digitale.

La reuniunea Comitetului au luat parte, în format fizic și online, 90 de reprezentanți ai celor 37 de instituții publice din România pentru care MCID are rolul de punct focal la nivel național în cadrul acestui Comitet și pentru care a asigurat coordonarea la nivel tehnic a procesului de evaluare, printre care Secretariatul General al Guvernului, Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Autoritatea pentru Digitalizarea României.

   Citiți și: Aderarea României la OCDE. Țara noastră primește cel de-al șaselea Aviz Formal în cadrul Comitetului pentru Protecția Consumatorilor

Amintim că țara noastră și-a depus oficial candidatura pentru aderarea la OCDE cu ocazia exercițiilor anterioare de extindere, respectiv în aprilie 2004 şi noiembrie 2012, şi a reînnoit-o anual începând cu 2016, potrivit MAE.

La 25 ianuarie 2022, Consiliul OCDE a decis demararea discuțiilor de aderare cu toate cele 6 țări aspirante: Argentina, Brazilia, Bulgaria, Croația, Peru și România.

În iunie 2022, Consiliul OCDE a adoptat Foaia de Parcurs pentru țara noastră, odată cu cele patru state candidate. Ulterior, în decembrie 2022, țara noastră a depus memorandumul inițial privind aderarea României la această organizație.

În prezent, România se află în etapa tehnică a procesului de evaluare, care constă în transmiterea de informații suplimentare, organizarea de misiuni tematice și susținerea de prezentări în cele 26 de Comitete sectoriale OCDE esențiale pentru acest proces.

Surse MAE au declarat pentru CaleaEuropeană.ro că până la finalul anului România va fi reușit să înfăptuiască jumătate din cele 26 de condiții.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
INTERNAȚIONAL13 minutes ago

UE monitorizează îndeaproape ultimele evoluții din Siria și condamnă atacurile aeriene ale Rusiei asupra zonelor dens populate

NATO46 minutes ago

NATO: Norvegia trimite în Polonia avioane F-35 și sisteme antiaeriene NASAMS pentru protejarea centrului logistic strategic de la Rzeszów

SECURITATE57 minutes ago

Polonia își va reduce cheltuielile pentru apărare din cauza deficitului, dar tot va avea cel mai mare buget al apărării raportat la PIB în rândul țărilor NATO

INTERNAȚIONAL1 hour ago

Luminița Odobescu participă marți și miercuri la reuniunea miniștrilor de externe NATO. Evoluțiile din Ucraina și atacurile hibride ale Rusiei, printre principalele teme

U.E.1 hour ago

”Protestele masive din ultimele zile” din Georgia arată că popoul dorește în continuare ”un viitor în UE”, subliniază Berlinul, criticând Guvernul de la Tbilisi că se îndepărtează de acest obiectiv

MAREA BRITANIE2 hours ago

Premierul britanic ”respinge cu vehemență” ideea de a alege între SUA conduse de Trump și consolidarea relațiilor cu Europa, amintind de ”sacrificiul comun” din timpul celor două războaie mondiale

INTERNAȚIONAL2 hours ago

SUA furnizează Ucrainei un nou pachet de armament în valoare de 725 mil. de dolari

ROMÂNIA4 hours ago

“Rusia va eșua din nou”: Reacția Bucureștiului după ce un cont de X atribuit ideologului lui Putin a afirmat că “România va face parte din Rusia”

COMISIA EUROPEANA13 hours ago

Comisia Europeană: Vicepreședinta Roxana Mînzatu a evocat “realizarea unei Europe Sociale mai puternice” la prima reuniune cu miniștrii muncii și protecției sociale din UE

POLITICĂ15 hours ago

Ambasadorul României în SUA: Nu există nicio susținere oficială din partea americană pentru Călin Georgescu. Niciun oficial SUA nu s-ar asocia cu viziunea politică pe care o reprezintă acesta

COMISIA EUROPEANA13 hours ago

Comisia Europeană: Vicepreședinta Roxana Mînzatu a evocat “realizarea unei Europe Sociale mai puternice” la prima reuniune cu miniștrii muncii și protecției sociale din UE

POLITICĂ2 days ago

Marcel Ciolacu, după alegerile parlamentare: Am înţeles răspunderea pe care o avem faţă de România. Să dezvoltăm țara cu bani europeni și să protejăm valorile naționale

ROMÂNIA3 days ago

Klaus Iohannis: Ne aflăm în fața unei decizii existențiale, între democrație și izolaționism. Votăm pentru a rămâne o ţară a libertăţii sau a ne prăbuşi într-o izolare toxică şi într-un trecut întunecat

REPUBLICA MOLDOVA4 days ago

Maia Sandu, apel emoționant la un vot pro-european în România: Soarta R. Moldova este strâns legată de soarta României. Biruința României este și a noastră, orice greutate o trăim împreună

ROMÂNIA5 days ago

Investiție de peste 1 mld. de euro în modernizarea a trei mari termocentrale din Capitală. Burduja: Vom avea un cost cu gigacaloria la jumătate după finalizarea proiectelor

ROMÂNIA6 days ago

Premierul Marcel Ciolacu anunță creșterea salariului minim brut pe țară la 4050 lei lunar de la 1 ianuarie 2025

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI6 days ago

PE va lucra cu noua Comisie Europeană pentru a construi o UE mai competitivă, subliniază Siegfried Mureșan: Un buget aliniat cu prioritățile UE reprezintă unul dintre instrumente pentru a avea rezultate

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI6 days ago

Dan Nica: Delegația română din grupul S&D va vota noul Colegiu al Comisarilor, dar cu un vot condiționat de îndeplinirea unor criterii clare și importante pentru România și UE

PARLAMENTUL EUROPEAN6 days ago

Prima inițiativă majoră a viitoarei Comisii Europene va fi o busolă pentru competitivitate, axată pe trei piloni ai raportului Draghi, anunță Ursula von der Leyen: Vom pune inovarea în centrul economiei noastre

Comisari europeni, Mînzatu, ursula von der leyen
COMISIA EUROPEANA6 days ago

Ursula von der Leyen îi încredințează Roxanei Mînzatu un rol cheie în inițiativa fanion “busola competitivității” a Comisiei, axat pe competențele oamenilor ca “fundament al economiei UE”

Trending