Connect with us

BUSINESS

Ursus Breweries a publicat Raportul de Dezvoltare Durabilă și prezintă călătoria sa spre o afacere mai sustenabilă (P)

Published

on

© Ursus Breweries

Ursus Breweries a publicat cel de-al șaptelea Raport de Dezvoltare Durabilă, aferent perioadei 2021-2022, care evaluează, conform standardelor internaționale Global Reporting Initiative (GRI),  progresul făcut de companie în ceea ce privește aspectele legate de guvernanță, sociale și de mediu.

Liderul pieții de bere din România, Ursus Breweries este un actor-cheie din economia locală și a realizat contribuții 567 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2022. Printre inițiativele care asigură evoluția companiei înspre un ecosistem mai sustenabil, se numără și inaugurarea unei instalații de recuperare a energiei la fabrica din Buzău, scăderea cantității de materii prime folosite în ambalaje, alături de continuarea proiectelor care promovează un consum responsabil de alcool, inclusiv prin extinderea portofoliul de produse fără alcool.

În același timp, Ursus Breweries a redus cu 24% cantitatea de plastic folosită în procesul de ambalare, comparativ cu anul de referință 2019, și a continuat inițiativele prin care încurajează consumatorii să colecteze separat deșeurile, oferind și infrastructura necesară pentru a face asta la cele mai iubite festivaluri sau chiar și în zonele de relaxare amenajate de brandul Ciucaș. Mai mult, compania a încurajat și a susținut și angajații care au vrut să se implice în acțiuni de voluntariat organizate pentru comunitate și a creat, pe plan intern, un mediu care pune preț pe incluziune și diversitate.

Realizările și progresul Ursus Breweries în sfera dezvoltării durabile pot fi consultate în raportul integral aici.

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon

Emisiile de dioxid carbon ale fabricilor Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50% față de anul de referință 2019. Acest rezultat s-a realizat prin instalarea de echipamente de reducere a consumului, precum iluminatul cu LED, automatizarea proceselor, înlocuirea gazului natural în anumite procese cu biogaz produs în stațiile de tratare a apelor uzate din fabrici, recuperarea energiei termice din diverse procese, înlocuirea unor instalații de recuperare a condensului cu variante îmbunătățite din punct de vedere al performanței.

Ursus Breweries a demarat achiziția de autovehicule cu emisii de carbon mai scăzute și folosește stivuitoare electrice în locul celor alimentate cu GPL. În plus, în 2022 a achiziționat pentru fabrici 100% energie electrică produsă din surse regenerabile.

Reducerea consumului de apă

Mai mult de jumătate din apa folosită în fabricile din Buzău, Brașov și Timișoara provine din puțurile proprii și fiecare fabrică de bere are propriile ținte de consum. Ursus Breweries are deja o performanță ridicată în ceea ce privește consumul de apă la nivelul industriei berii, iar obiectivul este să scadă consumul mediu de la 2,77 litri în 2022, până la de 2,75 litri de apă pe litrul de bere îmbuteliat până în 2025.

Folosirea ambalajelor reutilizabile și reciclabile

Ursus Breweries a redus cantitatea de materiale folosite în ambalaje, fiind utilizat cu 24% mai puțin plastic față de anul de referință 2019. De asemenea, este folosit 100% material reciclat pentru baxurile si tăvițele de carton ale dozelor. Obiectivul este ca până în 2030 compania să folosească ambalaje primare și secundare care pot fi reutilizate, reciclate sau care conțin minim 50% material reciclat.

Incluziune și bunăstare

Datorită atenției pe care o acordă angajaților, Ursus Breweries a reușit să obțină pe parcursul a trei ani (2021, 2022, 2023) certificarea Top Employer România, din partea unui reputat institut european. Ursus Breweries este și primul producător de bere din România care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), de a construi o cultură organizațională incluzivă, bazată pe diversitate și egalitate de gen. Prin aceasta, ne alăturăm misiunii de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum. În acest sens, aproximativ 46% din funcțiile de management din companie sunt ocupate de femei.

Consum responsabil de alcool

Ursus Breweries a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără alcool sau cu conținut mai scăzut de alcool. Ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, 20% din portfoliu să fie format din produse fără alcool. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum și toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.

De asemenea, Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Astfel, continuând parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat în mod direct de programul de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor.

În același timp, Ursus Breweries a continuat parteneriatul cu Poliția Română și a realizat cercetarea sociologică “Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, având ca obiectiv sporirea gradului de conștientizare a șoferilor privind riscurile asociate consumului de alcool la volan. Totodată, Ursus Breweries a actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero.

Raportul de Dezvoltare Durabilă Ursus Breweries poate fi accesat aici.

BUSINESS

Ministrul economiei, întâlnire cu delegația Departamentului pentru Comerț al SUA: România poate deveni hub investițional pentru companiile americane

Published

on

© Radu Oprea/ Facebook

Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului Ştefan Radu Oprea a avut o întrevedere cu delegaţia Departamentului pentru Comerţ al Statelor Unite ale Americii condusă de Cynthia Aragon, Director Executiv al Advocacy Center.

“România poate deveni un hub investiţional pentru companiile din SUA, având toate capabilităţile necesare pentru susţinerea de mari proiecte, beneficiind de o poziţie geografică avantajoasă, dar şi de capital uman pregătit fie că vorbim de sectorul energetic, comerţ, industria de apărare sau sectorul IT&C”, a afirmat ministrul PSD.

“Tot mai multe companii americane îşi îndreaptă atenţia către România pentru investiţii. M-am întâlnit astăzi cu delegaţia Departamentului pentru Comerţ al Statelor Unite ale Americii condusă de Cynthia Aragon, Director Executiv al Advocacy Center, pentru a discuta despre consolidarea colaborării bilaterale şi a parteneriatului strategic dintre România şi Statele Unite ale Americii, atât prin proiecte guvernamentale comune, cât şi prin parteneriate între mediile de afaceri din cele două ţări”, a scris Ştefan Radu Oprea, vineri pe Facebook.

EL a mai spus că reprezentanţii Departamentului de Comerţ al SUA sunt însoţiţi de o delegaţie cu reprezentanţii a 15 companii americane care activează în domenii precum energie, apărare, aeronautică, industrie, finanţe/bănci, securitate cibernetică şi sectorul farmaceutic, urmând să aibă o serie de discuţii atât la nivel guvernamental, cât şi cu companii româneşti.

„România poate deveni un hub investiţional pentru companiile din SUA, având toate capabilităţile necesare pentru susţinerea de mari proiecte, beneficiind de o poziţie geografică avantajoasă, dar şi de capital uman pregătit fie că vorbim de sectorul energetic, comerţ, industria de apărare sau sectorul IT&C. În anul 2023, exportul României în Statele Unite ale Americii a însumat 2,33 mld. USD, importurile au înregistrat 1,49 mld. USD, astfel balanţa comercială cu SUA în 2023 a fost una pozitivă, de 0,83 mld. USD, iar volumul total al schimburilor comerciale a fost de 3,81 mld. USD”, a mai precizat ministrul economiei.

 

Continue Reading

BUSINESS

Președintele Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior anunță un val de investiții japoneze în România de peste 500 de milioane de dolari

Published

on

© Rareș Burlacu/ Facebook

Președintele Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior, Rareș Burlacu, a anunțat marți un val japonez de investiții în România în valoare de peste 500 de milioane de dolari.

Burlacu, care s-a aflat în vizită în Japonia, a scris într-o postare pe Facebook că are încrederea că vizita de lucru recent încheiată în Japonia va marca o nouă etapă în colaborarea economică între România și Țara Soarelui Răsare.

“Discuțiile intense pe care le-am purtat cu mari companii private precum GMB Corporation, IHI Corporation și Toyo Construction Co. au fost extrem de productive, pregătind terenul pentru un val de investiții de peste 500 de milioane de dolari în România”, a subliniat el.

Potrivit lui Rareș Burlacu, aceste investiții nu numai că vor consolida parteneriatele existente, dar vor crea și noi oportunități de afaceri și locuri de muncă în domeniile infrastructurii energetice și de transport, financiar-bancar, manufacturier și mass-media.

 

Aflat în Japonia, președintele ARICE a semnat și un Memorandum de Înțelegere alături de Kenichiro Hayashi, președintele Japan Institute for Overseas Investment (JOI).

“Acest Memorandum de Înțelegere reprezintă o adevărată piatră de hotar în consolidarea investițiilor străine între cele două țări ale noastre și în valorificarea avantajelor competitive ale fiecăreia dintre ele. ARICE va furniza, prin intermediul JOI, informații investitorilor japonezi cu privire la economie, oportunități de investiții, politici aferente, prin documente, seminarii și întâlniri, pentru a facilita investițiile directe japoneze în România. Investițiile japoneze sunt extrem de importante pentru economia românească, prin prisma valorii adăugate mari a domeniilor către care ele sunt în general direcționate, dar și a apetitului manifestat de investitorii japonezi pentru proiectele de lungă durată”, a explicat Rareș Burlacu.

 

Vizita de lucru s-a desfășurat în contextul Declarației de Instituire a Parteneriatului Strategic dintre România și Japonia, semnată în martie 2023 de către președintele Klaus Iohannis și prim-ministrul Japoniei Fumio Kishida.

Obiectivele României în cadrul Parteneriatului Strategic cu Japonia se raportează la statutul Japoniei de economie majoră și inovativă a lumii și unul dintre principalii investitori la nivel global, precum și în România, Japonia fiind, de altfel, cel mai mare investitor asiatic în țara noastră.

Conform statisticii vamale din România, la data de 31 decembrie 2023, volumul total al schimburilor comerciale ale României cu Japonia a fost de 1,26 miliarde de dolari (în creștere cu 13,50% față de 2022), din care exportul a fost de 824,5 milioane de dolari (în creștere cu 18,35% față de 2022) și importul de 441,2 milioane de dolari (+5,43% față de 2022), soldul fiind de 383,3 milioane de dolari în favoarea României.

În 2023, soldul balanței comerciale a fost favorabil României, pentru al patrulea an consecutiv. 

Conform datelor înregistrate la O.N.R.C., la 31 ianuarie 2024 erau înregistrate în România 407 societăţi comerciale cu capital japonez, valoarea capitalului social subscris fiind echivalentul a 405.126,3 mii de dolari.

După valoarea investiției în echivalent valută, Japonia ocupă locul 21 în clasamentul pe ţări de rezidenţă a investitorilor în societăţi comerciale cu participare străină. 

Se apreciază totuși că investiţiile japoneze în România au un volum mult mai mare, deoarece statistica de mai sus se referă numai la capitalul înregistrat, nu la investiţiile efective; de asemenea, nu include investițiile realizate de firmele japoneze cu sediul în alte ţări, în special din Europa, arată MAE într-o fișă informativă privind relațiile economice româno – nipone.

Continue Reading

BUSINESS

Președintele ARICE: Este necesar să identificăm noi oportunități de afaceri, care să ducă la o creștere a exporturilor românești pe piața turcă

Published

on

© Rareș Burlacu - Facebook

Președintele Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior, Rareș Burlacu, a avut o întâlnire cu ambasadorul Turciei la Bucureşti, Özgür Kıvan, și Ufuk Tandoğan, președintele Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România, prilej cu care oficialul român a subliniat importanța identificării unor noi oportunități de afaceri, care să ducă la o creștere a exporturilor românești pe piața turcă. 

„Am accentuat, în timpul discuției, că este necesar să identificăm noi oportunități de afaceri, care să ducă la o creștere a exporturilor românești pe piața turcă, pentru a reduce și mai mult deficitul comercial, aflat oricum în scădere față de anul 2022. Potențialul de intensificare a colaborării există în domenii cum ar fi energie, transporturi, agricultură, IMM-uri, dar și în domeniul industrial, domnul ambasador anunțând un fapt îmbucurător și anume că România reprezintă prima destinaţie externă a investiţiilor turce în domenii industriale”, a transmis președintele ARICE într-un mesaj postat pe pagina de Facebook. 

De asemenea, Rareș Burlacu a reamintit mai multe rezultate importante ale relației economice româno-turce: „Turcia este cea mai mare țară de export din afara Uniunii Europene pentru companiile românești. La capitolul investiții, cele peste 18 mii de companii cu capital turcesc ridică cifra investițiilor la aproximativ 8-9 miliarde de euro, poziționând Turcia în primii 5 investitori din țara noastră. Schimburile comerciale dintre cele două țări depășesc 10 miliarde de euro doar anul trecut. Cifre impresionante.”

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
ROMÂNIA17 mins ago

MAE publică un ghid pentru românii care doresc să voteze pentru Parlamentul European la secțiile de votare organizate în străinătate

U.E.54 mins ago

Grecia propune înființarea unui sistem european de apărare antiaeriană similar cu sistemul israelian Iron Dome

BANCA CENTRALĂ EUROPEANĂ1 hour ago

BCE constată că vulnerabilitățile în materie de stabilitate financiară s-au atenuat, dar perspectivele rămân fragile

COMISIA EUROPEANA1 hour ago

Înaintea alegerilor europene, UE include pe lista sancțiunilor patru noi instituții media susținute de Kremlin, anunță vicepreședinta Comisiei Europene pentru valori și transparență

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

UE sprijină îmbunătățirea cooperării la punctele de trecere a frontierei dintre Ucraina și R. Moldova în cadrul coridoarelor de solidaritate

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

CE: 54 de proiecte industriale în domeniul apărării vor fi finanțate cu peste 1 miliard de euro prin intermediul Fondului european de apărare (FED)

COMISIA EUROPEANA4 hours ago

Comisia Europeană a deschis o procedură oficială împotriva Meta privind protecția minorilor pe platformele Facebook și Instagram

U.E.4 hours ago

Ministrul de Interne al Austriei: Înăsprirea regulilor de azil funcționează

U.E.5 hours ago

Tabloul european al tentativelor de asasinare și al asasinatelor împotriva liderilor politici din Europa ultimilor 50 de ani

ROMÂNIA5 hours ago

România, printre cele 15 țări membre UE care solicită ”noi soluții” pentru a transfera mai ușor migranții în statele terțe

INTERNAȚIONAL1 day ago

Președinta Georgiei consideră că noua lege privind ”influența străină” întoarce țara ”în trecut” și își arată intenția de a o respinge

ROMÂNIA1 day ago

Premierul Marcel Ciolacu: Transformarea Portului Constanța în principalul hub logistic la Marea Neagră are relevanță sporită în contextul lansării procesului de reconstrucție a Ucrainei

ROMÂNIA3 days ago

Lansarea Strategiei Naționale împotriva Traficului de Persoane pentru 2024-2028. Marcel Ciolacu: Blamarea traficanților nu este suficientă. Avem o strategie sinergică care ne va ajuta să combatem fenomenul

INTERNAȚIONAL1 week ago

Klaus Iohannis a fost distins în SUA cu premiul Distinguished International Leadership “ca o recunoaştere a rolului de lider al României, în ultimii 20 de ani, ca membru NATO şi partener SUA”

ROMÂNIA1 week ago

Nicolae Ciucă afirmă că România trece printr-o situație „deosebit de complicată”, fiind necesară adaptarea strategiilor de țară și ralierea la temele europene

NATO1 week ago

Iohannis și Biden au decis “să continue dialogul” privind candidatura liderului român la șefia NATO: Nu se rupe Alianța cu doi candidați. Alianța este puternică

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

La Maastricht, Ursula von der Leyen și-a apărat mandatul în fața contracandidaților la șefia Comisiei Europene, criticându-i pe “reprezentanții lui Putin care încearcă să distrugă UE”

NATO2 weeks ago

Stoltenberg a discutat cu Zelenski la Kiev: Ucraina se află pe o „cale ireversibilă” către NATO, iar sprijinul va continua

ALEGERI EUROPENE 20242 weeks ago

VIDEO Parlamentul European a lansat clipul pentru alegerile europene, cu un mesaj de la o generație la alta: “Foloseşte-ţi votul. Sau alţii vor decide pentru tine”

INTERNAȚIONAL3 weeks ago

Joe Biden a promulgat ajutorul de 61 de miliarde de dolari pentru Ucraina, iar primele livrări de muniții se reiau imediat: “Nu ne înclinăm în fața lui Putin. Iată ce înseamnă să fii o superputere mondială”

Trending