BUSINESS
Ursus Breweries a publicat Raportul de Dezvoltare Durabilă și prezintă călătoria sa spre o afacere mai sustenabilă (P)
Published
2 years agoon
By
REDACTIA
Ursus Breweries a publicat cel de-al șaptelea Raport de Dezvoltare Durabilă, aferent perioadei 2021-2022, care evaluează, conform standardelor internaționale Global Reporting Initiative (GRI), progresul făcut de companie în ceea ce privește aspectele legate de guvernanță, sociale și de mediu.
Liderul pieții de bere din România, Ursus Breweries este un actor-cheie din economia locală și a realizat contribuții 567 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2022. Printre inițiativele care asigură evoluția companiei înspre un ecosistem mai sustenabil, se numără și inaugurarea unei instalații de recuperare a energiei la fabrica din Buzău, scăderea cantității de materii prime folosite în ambalaje, alături de continuarea proiectelor care promovează un consum responsabil de alcool, inclusiv prin extinderea portofoliul de produse fără alcool.
În același timp, Ursus Breweries a redus cu 24% cantitatea de plastic folosită în procesul de ambalare, comparativ cu anul de referință 2019, și a continuat inițiativele prin care încurajează consumatorii să colecteze separat deșeurile, oferind și infrastructura necesară pentru a face asta la cele mai iubite festivaluri sau chiar și în zonele de relaxare amenajate de brandul Ciucaș. Mai mult, compania a încurajat și a susținut și angajații care au vrut să se implice în acțiuni de voluntariat organizate pentru comunitate și a creat, pe plan intern, un mediu care pune preț pe incluziune și diversitate.
Realizările și progresul Ursus Breweries în sfera dezvoltării durabile pot fi consultate în raportul integral aici.
Reducerea emisiilor de dioxid de carbon
Emisiile de dioxid carbon ale fabricilor Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50% față de anul de referință 2019. Acest rezultat s-a realizat prin instalarea de echipamente de reducere a consumului, precum iluminatul cu LED, automatizarea proceselor, înlocuirea gazului natural în anumite procese cu biogaz produs în stațiile de tratare a apelor uzate din fabrici, recuperarea energiei termice din diverse procese, înlocuirea unor instalații de recuperare a condensului cu variante îmbunătățite din punct de vedere al performanței.
Ursus Breweries a demarat achiziția de autovehicule cu emisii de carbon mai scăzute și folosește stivuitoare electrice în locul celor alimentate cu GPL. În plus, în 2022 a achiziționat pentru fabrici 100% energie electrică produsă din surse regenerabile.
Reducerea consumului de apă
Mai mult de jumătate din apa folosită în fabricile din Buzău, Brașov și Timișoara provine din puțurile proprii și fiecare fabrică de bere are propriile ținte de consum. Ursus Breweries are deja o performanță ridicată în ceea ce privește consumul de apă la nivelul industriei berii, iar obiectivul este să scadă consumul mediu de la 2,77 litri în 2022, până la de 2,75 litri de apă pe litrul de bere îmbuteliat până în 2025.
Folosirea ambalajelor reutilizabile și reciclabile
Ursus Breweries a redus cantitatea de materiale folosite în ambalaje, fiind utilizat cu 24% mai puțin plastic față de anul de referință 2019. De asemenea, este folosit 100% material reciclat pentru baxurile si tăvițele de carton ale dozelor. Obiectivul este ca până în 2030 compania să folosească ambalaje primare și secundare care pot fi reutilizate, reciclate sau care conțin minim 50% material reciclat.
Incluziune și bunăstare
Datorită atenției pe care o acordă angajaților, Ursus Breweries a reușit să obțină pe parcursul a trei ani (2021, 2022, 2023) certificarea Top Employer România, din partea unui reputat institut european. Ursus Breweries este și primul producător de bere din România care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), de a construi o cultură organizațională incluzivă, bazată pe diversitate și egalitate de gen. Prin aceasta, ne alăturăm misiunii de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum. În acest sens, aproximativ 46% din funcțiile de management din companie sunt ocupate de femei.
Consum responsabil de alcool
Ursus Breweries a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără alcool sau cu conținut mai scăzut de alcool. Ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, 20% din portfoliu să fie format din produse fără alcool. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum și toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.
De asemenea, Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Astfel, continuând parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat în mod direct de programul de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor.
În același timp, Ursus Breweries a continuat parteneriatul cu Poliția Română și a realizat cercetarea sociologică “Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, având ca obiectiv sporirea gradului de conștientizare a șoferilor privind riscurile asociate consumului de alcool la volan. Totodată, Ursus Breweries a actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero.
Raportul de Dezvoltare Durabilă Ursus Breweries poate fi accesat aici.
You may like
Reducerea deficitelor record şi stabilizarea datoriei României rămân esențiale pentru ratingul suveran, sugerează agenția Fitch: Formarea unui guvern pro-european durabil ar sprijini intrările de fonduri UE
Germania și Franța propun un canal TV european împotriva dezinformării dinspre Rusia și China: Europa trebuie “să își facă vocea auzită mai tare în lume”
Zelenski regretă că întâlnirea sa cu Trump din Biroul Oval a scăpat de sub control, dar continuă să exercite presiuni asupra președintelui american: „Viteza cu care se iau deciziile depinde de el”
Înaintea summiturilor G7 și NATO, Kaja Kallas s-a întâlnit cu emisarul lui Trump pentru a discuta despre colaborarea UE-SUA ”pentru a pune capăt războiului” rus din Ucraina
VIDEO INTERVIU “Îmi vor lipsi România și românii”. Bilanțul ambasadorului Germaniei la final de mandat: Schengen, cooperare în apărare și energie, parteneriat politic strâns; Noii lideri vor putea continua pe calea trasată
Putin plătește ”pentru fanteziile geopolitice bolnave” cu vieți, acuză Volodimir Zelenski: Nu-i pasă cu adevărat de pierderile umane. Ceea ce îl îngrijorează sunt sancțiunile dure
BUSINESS
eMAG anunță afaceri în creștere cu 12% și investiții record de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul următor în tehnologie, logistică și antreprenoriat
Published
1 week agoon
June 5, 2025
Grupul eMAG continuă expansiunea puternică, raportând o cifră de afaceri de 11,4 miliarde de lei în anul fiscal 2024-2025, cu 12% mai mare decât în perioada precedentă, compania anunțând investiții semnificative de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul viitor, susținute de performanțe solide în România și de creșterea exporturilor realizate prin platforma Marketplace, de peste 552 milioane de lei, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.
Grupul eMAG a realizat în anul fiscal pe care l-a încheiat în martie 2025 o cifră de afaceri consolidată de 11,2 miliarde de lei, în creștere cu 12% față de anul anterior. În această perioadă, Grupul eMAG a plătit către stat taxe în valoare de 900 de milioane de lei. Compania anunță un nou plan de investiții de peste 1,2 miliarde de lei pentru următoarele 12 luni, direcționat către tehnologie, logistică și susținerea antreprenoriatului, iar prin acesta va continua să susțină dezvoltarea economiei digitale.
„Investițiile strategice pe care le-am realizat ne-au ajutat să dezvoltăm infrastructura regională prin care stimulăm creșterea comerțului online, generând beneficii reale pentru clienți, selleri și economie. Acest sector va avea în continuare o evoluție accelerată, determinată de evoluția tehnologiei, dar și de nevoile actuale ale oamenilor. Prin integrarea inteligenței artificiale experiența de shopping va deveni mai personală, iar procesul de listare a produselor și, implicit de dezvoltare a gamei de produse disponibile online, va fi accelerat. Astfel, clienții câștigă și mai mult timp, iar antreprenorii au acces la o platformă pe care o pot pune să lucreze și mai smart pentru dezvoltarea businessului lor la nivel național sau internațional. Anul acesta am prevăzut un buget de investiții de 1,2 miliarde de lei, cu 30% mai mare decât în anul fiscal încheiat, și ne propunem să continuăm să punem la lucru tehnologia românească pentru dezvoltarea antreprenoriatului românesc”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG Grup.
În România, veniturile realizate de eMAG în 2024 au atins 7,3 miliarde de lei, o creștere de 17% comparativ cu anul precedent. Dante International SA, compania care include eMAG România, Fashion Days România, vânzările eMAG Bulgaria și o parte din vânzările eMAG Ungaria, a realizat o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de 2023.
Antreprenorii români au exportat produse de peste 552 milioane de lei prin eMAG Marketplace
În 2024, peste 10.000 de antreprenori români au vândut produse în afara țării prin eMAG Marketplace, în Bulgaria și Ungaria, marcând o creștere de 38% a numărului de selleri romani activi în programul cross-border. Valoarea totală a vânzărilor generate de aceștia s-a ridicat la 552 milioane de lei, în creștere cu peste 40% față de anul precedent.
În total, comunitatea eMAG Marketplace a ajuns la peste 64.000 de selleri în 2024, contribuind la un total de peste 28 milioane de oferte disponibile în România, 15 milioane în Bulgaria și 17 milioane în Ungaria.
Ce rol a avut AI pentru îmbunătățirea experienței clienților și sellerilor
Inteligența artificială a transformat experiența pe care o au clienții online, iar câteva dintre aplicațiile sale sunt:
- Căutarea pe eMAG a devenit mai relevantă și mai ușor de folosit, inclusiv prin opțiuni vizuale precum eMAG Snap, care permite identificarea produselor dintr-o simplă fotografie. Faptul că utilizatorii găsesc rapid ceea ce caută se reflectă direct în comportamentul de cumpărare: în 2024, un client a achiziționat, în medie, 7 produse găsite prin metodele inteligente de căutare disponibile în platformă.
- Algoritmii AI îi ajută pe clienți să descopere mai ușor produsele dorite și prin recomandările personalizate, care au generat 16,6% din totalul comenzilor plasate pe eMAG.
- Interacțiunea cu clienții este acum mai rapidă și mai clară: 65% dintre solicitările clienților sunt gestionate de chatbotul Dana cu ajutorul AI, într-un limbaj simplu și personalizat, iar satisfacția clienților a crescut semnificativ, depasind 85%.
- Simplificarea procesului de listare îi ajută pe antreprenorii din eMAG Marketplace, să adauge mai rapid și mai ușor produse în platformă. Astfel, clienții pot găsi într-o singură destinație online o gamă diversificată de oferte pentru orice nevoie. În 2024, peste 20 de milioane de produse au fost listate cu ajutorul AI, de cinci ori mai multe decât în urmă cu 2 ani.
- Cu ajutorul algoritmilor AI, numărul clienților care beneficiază de o limită de credit în check-out a crescut cu 50% în 2024. 7 din 10 clienți eMAG pot opta pentru opțiunile de plată flexibilă disponibile în MyWallet, iar serviciul a înregistrat un scor de satisfacție de 92%, unul dintre cele mai mari din domeniul serviciilor financiare digitale.
Performanțe la nivelul companiilor din grup
- Freshful a livrat 1,2 milioane de comenzi și a realizat o creștere cu 28% a vânzărilor, până la 357 milioane lei. În noiembrie 2024, a fost lansat programul Verde cu Freshful prin care, până în prezent, a colectat opt milioane de ambalaje SGR direct de la ușa clienților.
- Flip a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei în anul fiscal încheiat în martie 2025, cu o creștere de 46% față de anul anterior și a depășit 660.000 de clienți unici. Începând cu luna iunie a acestui an, Flip devine a cincea aplicație disponibilă în Genius, alături de eMAG, Fashion Days, Freshful și Wolt.
- Fashion Days a generat 58% din volumul vânzărilor prin utilizatorii Genius, 20% dintre comenzi au fost achitate prin MyWallet, iar 76% dintre comenzile din România au fost livrate la easybox.
Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, magazinul online Fashion Days, hipermarketul 100% online din România Freshful, magazinul specializat în produse IT şi electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, național și internațional Sameday, atelierul de reparații Depanero, cea mai relevantă platformă de recommerce din Europa de SE Flip și compania de servicii financiare HeyBlu.
Despre eMAG
Înființată în 2001, eMAG este un pionier al sectorului de comerţ online care s-a dezvoltat în România, Ungaria și Bulgaria cu obiectivul de a ajuta clienții din întreaga regiune să economisească timp și bani. Cu o gamă de produse în continuă creștere pe care le pune la dispoziția clienților împreună cu partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, oricând și oriunde. Clienții din România ai platformei beneficiază de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi aplicația mobilă, livrare rapidă la easybox, 30 de zile timp de retur, rambursare rapidă prin Instant Money Back, servicii flexibile de plată din contul eMAG/MyWallet, și abonamentul cu livrare gratuită Genius în patru aplicații de comerț electronic (eMAG, Wolt, Fashion Days, Freshful și Flip). Cu ajutorul eMAG Marketplace, antreprenorii români care vând pe platformă au la dispoziție o serie de programe și instrumente care îi ajută să își scaleze business-ul în Europa Centrală și de Est: Fulfilment by eMAG, Genius easybox, eMAG Ads sau campaniile desfășurate pe platformă sunt doar câteva dintre acestea. Pentru mai multe informații despre eMAG, accesați about.emag.ro.
BUSINESS
Confederația Patronală Concordia, decorată de Ilie Bolojan: Menținerea parcursului euro-atlantic, esențială pentru stabilitatea și dezvoltarea României
Published
4 weeks agoon
May 15, 2025
Președintele interimar Ilie Bolojan a primit miercuri, la Palatul Cotroceni, delegația Confederației Patronale Concordia, întâlnirea având loc în contextul conferirii Ordinului „Meritul Industrial și Comercial” în grad de Cavaler Confederației Patronale Concordia în semn de apreciere pentru contribuția deosebită la reforma dialogului social și a mișcării patronale din România, precum și pentru elaborarea strategiilor, programelor și politicilor care au generat creștere economică, informează Administrația Prezidențială într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.
Cu acest prilej, șeful statului și reprezentanții Concordia au purtat discuții privind activitatea Confederației și situația economică actuală.
Președintele interimar a mulțumit investitorilor pentru contribuția adusă economiei românești, apreciind eforturile companiilor private și ale angajaților care, prin activitatea lor, susțin dezvoltarea țării. Președintele a subliniat că această recunoaștere este un gest firesc de respect față de cei care muncesc și obțin performanță în România.
Dan Șucu, președintele Confederației Concordia, a mulțumit, în numele colegilor, pentru distincția primită, subliniind importanța dialogului social. Acesta a vorbit despre rolul sectorului privat în creșterea economică, despre necesitatea păstrării unui climat fiscal predictibil, mai ales într-un context economic dificil.
Președintele Concordia a atras atenția asupra importanței menținerii parcursului euroatlantic al României, considerând esențială continuarea acestei direcții pentru stabilitatea și dezvoltarea țării. În încheiere, și-a exprimat speranța că întreaga comunitate de afaceri va continua să contribuie activ la dezvoltarea României.
BUSINESS
Atragerea de noi investiții străine directe este vitală pentru progresul economic al României, semnalează Consiliul Investitorilor Străini (FIC) în cea de-a 15-a ediție a Cărții Albe
Published
4 weeks agoon
May 14, 2025By
Diana Zaim
Consiliul Investitorilor Străini (FIC) a publicat ieri, 13 mai, cea de-a 15-a ediție a Cărții Albe, care oferă o imagine de ansamblu a progreselor înregistrate în cele mai relevante domenii ale economiei și o listă actualizată de recomandări pentru a asigura evoluția durabilă a României.
Cartea Albă FIC 2025 examinează pilonii strategici pentru dezvoltarea României: macroeconomia, fiscalitatea, mediul înconjurător, tranziția energetică, concurența și protecția consumatorilor, sustenabilitatea, tehnologia și digitalizarea, capitalul uman și sănătatea: „Prin îmbunătățirea acestor domenii, poate fi accelarat procesul de aderare al României la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), dar și alinierea cadrului legislativ național la standardele europene”, mai transmite FIC.
Potrivit FIC, „atragerea de noi investiții străine directe este vitală pentru progresul economic, deoarece are ca rezultat capital, locuri de muncă, precum și schimb de cunoștințe”: „România oferă multe oportunități de investiții interesante, prin forța sa de muncă foarte bine pregătită, resurse naturale abundente, avantaje geografice care facilitează transportul de mărfuri și una dintre cele mai mari piețe din Europa Centrală și de Est.”
De asemenea, contribuția ISD la economia românească are multiple ramificații: pe lângă impactul direct constând în valoarea adăugată brută sau numărul de angajați, există și alte efecte, cum ar fi impactul transferului de know-how și tehnologie asupra productivității.
România înregistrează unul dintre cele mai scăzute niveluri de Investiții Străine Directe din regiune
Comparativ cu celelalte țări din regiune, nivelul stocului de ISD atras de România în raport cu PIB-ul și cu numărul de locuitori este unul dintre cele mai scăzute.
- În plus, viteza cu care crește stocul de ISD pe cap de locuitor este mult mai mică decât în alte țări din regiune. Acest lucru nu are doar un efect direct în ceea ce privește oportunitățile ratate de creștere a economiei românești, ci și un efect indirect în ceea ce privește trimiterea unui semnal negativ cu privire la competitivitatea României ca destinație pentru investiții, ceea ce ar putea împiedica intrările de capital străin.
În mod similar, competitivitatea redusă și problemele structurale (infrastructura precară; lipsa accesului la finanțare pentru întreprinderi, know-how-ul limitat, managementul, resursele umane care pot fi alocate etc.) fac ca exporturile pe cap de locuitor să fie printre cele mai scăzute dintre țările ECE.
Chiar dacă, din anumite perspective, atragerea investițiilor străine are și costuri (de exemplu, acordarea de ajutoare de stat sau acordarea de facilități pentru investițiile mari, expunerea mai mare la volatilitatea ciclului economic global și scăderea puterii stabilizatorilor automați), investițiile străine și-au dovedit, atât la nivel global, cât și în România, efectele benefice și modul în care acestea pot avea efecte pozitive asupra economiei naționale.
Beneficiile sunt obținute în special prin expunerea angajaților la know-how-ul străin și la procesele de management de înaltă performanță, iar aceste cunoștințe sunt apoi integrate în dezvoltarea întreprinderii. În plus, dintr-o perspectivă pe termen lung, pentru o economie emergentă, cum este România, atragerea ISD poate fi un pilon esențial în strategia de dezvoltare economică a țării, așa cum recomandă majoritatea studiilor Băncii Mondiale.
România trebuie să contureze o strategie pe termen mediu și lung pentru a atrage și sprijini investițiile în domenii-cheie și, prin urmare, să consolideze creșterea economică pentru a rămâne competitivă în raport cu alte țări din regiune.
Ce recomandări aduce FIC pentru creșterea investițiilor străine în țara noastră
Activitatea Agenției pentru Investiții Străine ar trebui să fie pe deplin coordonată cu strategia de dezvoltare pe termen lung a României și să contribuie la aceasta.
Ar trebui definite sectoarele prioritare pentru atragerea de investiții, care sunt în concordanță cu direcțiile asumate în Planul național de redresare și reziliență (PNRR), precum și alte sectoare care au un potențial de tracțiune semnificativ și care pot atrage furnizori locali.
Ar trebui analizată compatibilitatea furnizorilor locali cu standardele de activitate ale întreprinderilor străine.
Ar trebui identificate acele companii străine care operează deja în România și care au posibilitatea/capacitatea de a aduce în țară alte segmente ale lanțului valoric. De exemplu, dacă există companii care și-au localizat segmentul de producție în România (în general o activitate cu o valoare adăugată scăzută), acestea ar trebui încurajate să ia în considerare localizarea altor segmente, cum ar fi cercetarea și dezvoltarea sau logistica/distribuția, astfel încât valoarea adăugată produsă în România să devină mai mare. În consecință, veniturile lucrătorilor ar crește și s-ar ieși din capcana veniturilor medii.
- Ar trebui să se facă o utilizare strategică a schemelor sectoriale de ajutor de stat, concentrându-se pe o selecție de domenii care (i) sunt competitive la nivel local sau (ii) au un potențial ridicat de a aduce mai multă valoare adăugată economiei prin atragerea ISD în segmentele superioare ale lanțului valoric, cu activități cu valoare adăugată mai mare, cum ar fi cercetarea și dezvoltarea, proiectarea și activitățile post-vânzare.
Ar trebui identificate măsuri pentru îmbunătățirea indicatorilor nefiscali din Indicele Global al competitivității. Ar trebui înființate birouri regionale/locale ale Agenției pentru Investiții Străine, care să reproducă modelul central în ceea ce privește organizarea, materialele puse la dispoziția investitorilor și seturile de competențe ale personalului, pe baza nevoilor specifice ale fiecărei regiuni.
Ar trebui dezvoltate parcuri industriale, iar autoritățile locale ar trebui încurajate să pună la dispoziție terenurile și facilitățile necesare pentru a atrage întreprinderile în acestea (cel puțin un parc industrial în fiecare județ).
Ar trebui asigurate anumite servicii „post-investiție” pentru întreprinderi, pentru a încuraja extinderea investițiilor și localizarea altor segmente ale lanțului valoric în România (cercetare și dezvoltare, proiectare etc.).
„Deși România a înregistrat progrese lăudabile în crearea unui peisaj investițional atractiv, concentrarea asupra acestor domenii de îmbunătățire ar putea spori în continuare atractivitatea țării ca destinație pentru investițiile străine. Prin clarificarea reglementărilor, raționalizarea proceselor și sporirea transparenței, România poate promova un mediu mai propice pentru o creștere economică durabilă”, a mai explicat FIC.
Citiți și: BNR: Investițiile străine directe în România au scăzut cu peste 32% în primul trimestru din 2025
Concrete & Design Solutions
INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Vicepreședintele PE, Victor Negrescu, sprijină alianța regională pentru reconstrucția Ucrainei creată de 12 consilii județene din nordul țării: Județele de graniță nu trebuie să mai fie la periferia Europei

Marcel Boloș: 91 de centre moderne pentru copii din medii vulnerabile, finanțate cu 232,5 mil. euro din fonduri europene

ADR Nord-Est și ADR Nord-Vest, alături de cele 12 consilii județene din cele două regiuni, au semnat Acordul de Parteneriat „Alianța regională pentru reconstrucția Ucrainei”

Burduja: Mintia, cea mai mare și modernă centrală pe gaz din Europa, evaluată la peste 1.4 mld de euro, este finalizată în proporție de 75%

Reducerea deficitelor record şi stabilizarea datoriei României rămân esențiale pentru ratingul suveran, sugerează agenția Fitch: Formarea unui guvern pro-european durabil ar sprijini intrările de fonduri UE

UE adoptă noi tarife pentru produsele agricole și îngrășămintele din Rusia și Belarus: Aceasta este Europa unită în cea mai bună formă a sa

Ministrul italian de externe avertizează că țara sa are nevoie „de cel puțin 10 ani” pentru a-și crește cheltuielile de apărare

ICI București a participat la Summitul Primăriilor 2025, dedicat inovației și bunei guvernanțe în administrația publică locală

IMM-urile și administrațiile publice din UE au la dispoziție peste 145 milioane de euro pentru întărirea securității cibernetice

Germania și Franța propun un canal TV european împotriva dezinformării dinspre Rusia și China: Europa trebuie “să își facă vocea auzită mai tare în lume”

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Zelenski, după trilaterala cu Maia Sandu și Nicușor Dan: Împreună cu România vom ajuta Moldova să reziste influenței distructive a Rusiei

Sebastian Burduja i-a transmis comisarului european pentru Energie că închiderea centralelor pe cărbune în 2026 nu este fezabilă în lipsa unor alternative solide: Ar vulnerabiliza sistemul energetic național

Premierul interimar Cătălin Predoiu: Italia și România dau împreună voce unei Europe coerente, hotărâte și solidare

Marcel Boloș anunță că trei jaloane suspendate din PNRR au termen de soluționare luna noiembrie: Negociem cu Comisia Europeană pentru a crește la 5,7 miliarde de euro valoarea cererii de plată patru

Slovacia nu acceptă „să primească lecții” din partea Germaniei. Fico: Poziția suverană se bazează pe interesele naționale. Nimeni nu ne poate amenința

Aderarea României la OCDE este un proces ”extrem de important”, subliniază ministrul Daniel David: Educația este domeniul fundamental într-o societate

”Revizionismul agresiv al Rusiei amenință nu doar securitatea și integritatea teritorială a Ucrainei, ci și securitatea noastră comună în Europa”, subliniază Friedrich Merz din Lituania

Boloș: Renegocierea PNRR va fi finalizată până la finalul lunii mai. Cererile de plată vor fi restructurate pentru a asigura absorbția fondurilor până în 2026

Von der Leyen: Bugetul actual al UE a fost proiectat pentru o lume care nu mai există. Următorul trebuie să fie flexibil, coerent, descentralizat și simplificat

Ministrul Daniel David a prezentat raportul de diagnostic al educației și cercetării din România: Șase copii din 20 de se află în zona de analfabetism funcțional
Trending
- EDITORIALE1 week ago
“Noi suntem Oceanul” – Ambasadorul Nicolas Warnery: Franța găzduiește Conferința ONU care ar putea lansa un pact global pentru salvarea Oceanelor
- BUSINESS1 week ago
eMAG anunță afaceri în creștere cu 12% și investiții record de peste 1,2 miliarde de lei pentru anul următor în tehnologie, logistică și antreprenoriat
- ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE1 week ago
Miniștrii OCDE ai finanțelor, economiei, afacerilor externe și comerțului au stabilit direcțiile către o prosperitate durabilă și încluzivă în 2025
- ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE1 week ago
Hurezeanu, la reuniunea OCDE de la Paris: România își aliniază investițiile și finanțările cu obiectivele de sustenabilitate
- ROMÂNIA1 week ago
Șase organizații îi solicită lui Nicușor Dan numirea unui consilier prezidențial dedicat transformării digitale și crearea unui Consiliu Prezidențial pentru Transformare Digitală