Connect with us

ROMÂNIA

Am finalizat reorganizarea ANAF care va duce lupta antifraudă la un alt nivel și am făcut un nou pas important spre digitalizarea vămii române, anunță ministrul Marcel Boloș

Published

on

© Marcel Boloș/ Facebook

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat joi că a finalizat ”reorganizarea ANAF, care va duce lupta antifraudă la un alt nivel” și că România a ”făcut un pas important spre digitalizarea vămii”.

Făcând referire la ANAF, acesta a explicat într-un mesaj publicat pe pagina de Facebook că ”avem acum funcția specifică de inspector antifraudă, care permite îmbunătățirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii”.

Mai mult, ministerul asigură ”operaționalizarea structurilor teritoriale județene care urmăresc combaterea activităților economice ilicite”.

Astfel, ”se vor putea desfășura permanent, la orice oră, acțiuni de control la toate categoriile de contribuabili, indiferent de forma de organizare, dar și în orice loc, indiferent de forma sub care se desfășoară activități economice”, a detaliat Boloș.

Pentru a avea ”un cadru unitar al activității de colectare și pentru a avea o organizare mai fluidă”, ministerul reorganizează activitatea Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, dar și Direcția generală executări silite pentru ”a accelara procedurile de valorificare a bunurilor confiscate și intrate în proprietatea privată a statului”.

”Acest amplu proces de reorganizare este un pas crucial pentru a ne asigura că ajungem să colectăm eficient acei bani care trebuie să meargă către investiții, funcționarea instituțiilor medicale, pensii, alocații, nu în economia neagră”, a explicat Marcel Boloș.

Referitor la digitalizarea vămii române, acesta a anunțat că ”Autoritatea Vamală Română a operaționalizat un nou sistem, complet digital, care va permite o gestionare mai eficientă și mai sigură a tranzitului de mărfuri”.

”Așadar, operatorii nu vor mai umbla cu hârtiile după ei. Acest nou sistem face tranzitul de mărfuri mai eficient și mai sigur, reducând timpii de așteptare la birourile vamale. Un aspect pe care nu suntem prea des obișnuiți să îl auzim este că România nu doar că a implementat acest sistem, ci s-a clasat pe primul loc între statele membre UE, având cea mai mică rată de erori din blocul european”, a conchis într-o notă optimistă ministrul Finanțelor.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

ROMÂNIA

Trebuie să accelerăm investițiile în infrastructura energetică a României, subliniază ministrul Sebastian Burduja: În ultimul an, am atras 13,6 miliarde de euro fonduri europene nerambursabile

Published

on

© Ministerul Energiei

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a subliniat în cadrul Comandamentului pentru Energie convocat de premier importanța accelerării investițiilor în infrastructura energetică a României și a colaborării strânse între toți actorii din domeniu, fapt reliefat și de evenimentele din aceste zile.

”În ultimul an, am atras 13,6 miliarde de euro fonduri europene nerambursabile în sistemul energetic. Aceste investiții vor asigura, începând de anul viitor, o mai mare capacitate de producție energie, consolidând securitatea energetică a României, și prețuri corecte pentru toți românii”, a menționat Burduja într-un mesaj publicat pe Facebook.

Potrivit acestuia, au fost stabilite o serie de măsuri pe termen mediu și scurt:

  1. Creșterea producției de energie în bandă, indiferent de sursă.
  2. Standardizarea transmiterii datelor de măsură a energiei electrice între distribuitori și furnizori pentru o imagine clară a consumului și producției.
  3. Analizarea mecanismului de formare a prețului de către ANRE pentru protecția consumatorului final.
  4. Publicarea și actualizarea constantă de către operatorii de distribuție a zonelor afectate de avarii și a duratei estimate pentru remediere.
  5. Accelerarea investițiilor în toate segmentele din domeniul energiei. Marile proiecte care au șanse să fie finalizate anul acesta: grupul 5 – Rovinari (330MW), Iernut (430MW), proiecte hidrocentrale cu grad avansat de execuție (Răstolița).
  6. Colaborare strânsă între toți actorii cu responsabilități, pentru creșterea capacităților de producție, distribuție și mai ales stocare a energiei.
  7. Adoptarea unei Strategii energetice naționale care să ghideze investițiile și proiectele viitoare.

După 15 ani, România este pregătită să adopte o Strategie energetică națională. Vedem în aceste zile, după decenii în care au lipsit investițiile publice în sistemul energetic național, cât de importante sunt viziunea și planificarea în acest sector strategic”, a arătat Sebastian Burduja.

El a explicat că prin aceste investiții vom asigura ”mai multă energie, iar pe termen mediu, prețuri corecte pentru români și pentru mediul de afaceri”.

”Le mulțumesc tuturor celor care lucrează neobosit pentru a da energie tuturor românilor în această perioadă plină de provocări”, a conchis ministrul Energiei.

Continue Reading

ROMÂNIA

Marcel Boloș: Vedem o eficientizare reală a activităților de control fiscal și control antifraudă, ce sunt îndreptate față de operatorii economici cu risc fiscal ridicat

Published

on

© Marcel Boloș/ Facebook

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a precizat că există o eficientizare reală a activităților de control fiscal și control antifraudă, ce sunt îndreptate față de operatorii economici cu risc fiscal ridicat, iar odată cu instrumentele digitale, selecția pentru inspecții fiscale s-a mutat deja în sfera algoritmilor analizei de risc.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor, activitatea ANAF pentru colectarea veniturilor în luna iunie a fost de 4.200 acțiuni de control fiscal și 1.700 controale antifraudă.

Pentru armonizarea procedurilor de control fiscal cu tendințele internaționale, activitatea de control este ultima pârghie a administrației fiscale pentru realizarea conformării la declarare. Tocmai de aceea, strategia ANAF a formelor și acțiunilor de control fiscal este una progresivă.

În acest sens, în vederea creșterii conformării la declarare a contribuabililor, Agenția Națională de Administrare Fiscală prin structurile de control fiscal, desfășoară în prezent, două tipuri de acțiuni care presupun interacțiunea de la distanță cu contribuabilul:

  • emiterea Notificării de conformare, care reprezintă un document prin care organul de inspecție fiscală transmite contribuabililor/plătitorilor prezumtivi a fi selectați pentru efectuarea inspecției fiscale riscurile fiscale identificate, în scopul reanalizării situației fiscale și îndeplinirii obligațiilor fiscale conform prevederilor legale sau de a clarifica riscurile fiscale notificate, după caz.
  • efectuarea de acțiuni de verificare documentară, care constau în realizarea unei analize de coerenţă a situaţiei fiscale a contribuabilului/plătitorului, pe baza documentelor existente la dosarul fiscal al contribuabilului/plătitorului, precum şi pe baza oricăror informaţii şi documente transmise de terţi sau deţinute de organul fiscal, care au relevanță pentru determinarea situației fiscale.

Contribuabilii cu risc fiscal ridicat sunt supuși acțiunilor de control fiscal, respectiv:

  • inspecția fiscală în cazul contribuabililor care nu corectează și nu clarifică riscurile fiscale pentru care au fost înștiințați prin Notificarea de Conformare:
  • controlul antifraudă în cazul contribuabililor pentru care există indicii de evaziune fiscală.

Acțiuni de control mai eficiente în primele șase luni din 2024

„Vedem o eficientizare reală a activităților de control fiscal și control antifraudă, ce sunt îndreptate față de operatorii economici cu risc fiscal ridicat. Odată cu instrumentele digitale pe care le calibrăm mai bine de la lună la lună, selecția pentru inspecții fiscale s-a mutat deja în sfera algoritmilor analizei de risc. Deși la nivel global, în prima jumătate a anului numărul controalelor este similar celui de anul trecut, s-au aplicat mai multe sancțiuni, ceea ce ne arată o creștere a nivelului de eficiență. Cel mai important aspect este că digitalizarea ne permite să protejăm și să respectăm contribuabilii onești, permițându-le să își desfășoare activitatea fără intervenții inutile din partea autorităților fiscale”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

În luna iunie 2024, pentru creșterea conformării voluntare la declarare au fost comunicate contribuabililor 1.330 notificări, după cum urmează:

  • 1.195 notificări de conformare emise de organele de inspecție fiscală, pentru riscuri fiscale prezumate de 278.048.299 lei, riscurile fiscale notificate au vizat, în principal, Taxa pe Valoarea Adăugată și impozitul pe profit;
  • 135 notificări punctuale emise de organele de control antifraudă fiscală, cu privire la datele eronate înregistrate în aplicația RO-E Transport;

De asemenea, s-au desfășurat 4.201 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare), fiind înregistrată o creștere cu 26,73%, comparativ cu perioada similară a anului 2023, când au fost finalizate 3.315 acțiuni de control fiscal (inspecții fiscale și verificări documentare);

Prin aceste acțiuni de control fiscal au fost stabilite obligații fiscale suplimentare prin decizii de impunere de 281.964.530 lei, respectiv a fost diminuată pierderea fiscală înregistrată cu suma de 65.844.206 lei.

  • 1.783 controale antifraudă, prin care au fost estimate implicații fiscale în valoare de 165.902.853 lei, respectiv au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 18.210.144 lei, în creștere cu 87,62% comparativ cu perioada similară a anului 2023, când au fost aplicate sancțiuni contravenționale (amenzi şi confiscări) în valoare de 9.705.635 lei.

În luna iunie 2024, 69,30% din obligațiile fiscale suplimentare urmare acțiunilor de inspecție fiscală au fost stabilite la contribuabili care și-au desfășurat activitatea în următoarele activități din economia națională:

  • Transport și depozitare – 34,80%;
  • Comerț cu ridicata, amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor – 20,32%.
  • Industria prelucrătoare – 14,18%.

Peste 68% din cuantumul obligațiilor fiscale stabilite suplimentar de organele de inspecție fiscală au fost în contul taxei pe valoarea adăugată, ceea ce confirmă angajamentul administrației fiscale pentru reducerea decalajului de TVA.

Continue Reading

ROMÂNIA

Eurostat: Copiii din România sunt cei mai expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială din UE

Published

on

© International Rescue Committee (IRC), 2018

În 2023, aproape 20 de milioane de copii din UE erau expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială. Această cifră reprezenta 24,8% dintre copiii sub 18 ani, rămânând relativ stabilă în comparație cu 2022, cu doar o ușoară creștere de 0,1 puncte procentuale (pp), relevă cele mai recente date publicate de Eurostat, potrivit Agerpres.

La nivel de țară, în 2023, cele mai ridicate valori au fost raportate în România (39,0%), Spania (34,5%) și Bulgaria (33,9%). În schimb, Slovenia (10,7%), Finlanda (13,8%) și Țările de Jos (14,3%) au înregistrat cele mai mici cote.

Același serviciu european de statistică arăta la mijlocul lunii iunie că România se află pe primul loc în UE și când vine vorba de cetățenii adulți expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială.

La începutul anului trecut, Consiliul Uniunii Europene a adoptat o recomandare către statele membre care vizează combaterea sărăciei și a excluziunii sociale și urmărirea unor niveluri ridicate de ocupare a forței de muncă prin promovarea unui sprijin adecvat pentru venit, prin intermediul venitului minim, a accesului efectiv la servicii de facilitare și servicii esențiale pentru persoanele care nu dispun de resurse suficiente și prin încurajarea integrării pe piața muncii a persoanelor care sunt apte de muncă.

Consiliul recomanda ca statele membre să stabilească și, dacă este necesar, să consolideze plase de siguranță socială solide, combinând un sprijin adecvat pentru venit, prin intermediul unor prestații de venit minim și al altor prestații monetare de însoțire, cu prestații în natură, și oferind acces la servicii de facilitare și servicii esențiale.

În viziunea Consiliului, statele membre ar trebui să stabilească nivelul venitului minim printr-o metodologie transparentă și solidă, în conformitate cu legislația națională și implicând părțile interesate relevante, luând în considerare sursele de venit globale, nevoile specifice și situațiile dezavantajoase ale gospodăriilor, venitul persoanelor cu câștiguri salariale scăzute sau al persoanelor cu salariu minim, nivelul de trai și puterea de cumpărare, precum și nivelurile prețurilor și evoluțiile aferente ale acestora.

În vederea promovării egalității de gen, a securității veniturilor și a independenței economice a femeilor, a tinerilor adulți și a persoanelor cu handicap, Consiliul recomanda totodată asigurarea posibilității de a solicita ca venitul minim să fie acordat membrilor individuali ai gospodăriei.

Se recomandă, de asemenea, ca statele membre să ajungă treptat la nivelul adecvat al sprijinului pentru venit până cel târziu în 2030, protejând în același timp sustenabilitatea finanțelor publice.

În plus, statele membre ar trebui să revizuiască periodic și, ori de câte ori este relevant, să ajusteze nivelul venitului minim pentru a menține caracterul adecvat al acestuia. În perioade de încetinire a creșterii economice, flexibilitatea în conceperea venitului minim poate juca un rol important în atenuarea consecințelor sociale negative, precum și un rol stabilizator în economie.

Venitul minim este un element-cheie al strategiilor de ieșire din sărăcie și excluziune. În perioade de criză economică, acesta contribuie, de asemenea, la sprijinirea unei redresări durabile și favorabile incluziunii. Plasele de siguranță socială solide nu numai că îmbunătățesc rezultatele sociale și rezultatele privind starea de sănătate pentru persoanele cu acces minim la piața muncii, dar oferă și beneficii sociale și economice durabile pentru Uniunea Europeană, având ca rezultat societăți mai echitabile, mai coezive și mai reziliente.

Continue Reading

Facebook

Advertisement

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions
ROMÂNIA3 mins ago

Trebuie să accelerăm investițiile în infrastructura energetică a României, subliniază ministrul Sebastian Burduja: În ultimul an, am atras 13,6 miliarde de euro fonduri europene nerambursabile

COMISIA EUROPEANA7 mins ago

UE și Serbia semnează un parteneriat strategic privind materiile prime durabile, lanțurile valorice ale bateriilor și vehiculele electrice

ROMÂNIA26 mins ago

Marcel Boloș: Vedem o eficientizare reală a activităților de control fiscal și control antifraudă, ce sunt îndreptate față de operatorii economici cu risc fiscal ridicat

ROMÂNIA37 mins ago

Eurostat: Copiii din România sunt cei mai expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială din UE

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI52 mins ago

În ce comisii și subcomisii ale Parlamentului European au intrat cei 33 de eurodeputați români în cea de-a zecea legislatură europeană 2024-2029

ROMÂNIA2 hours ago

Poliția Română recuperează un iconostas valoros în cadrul Operațiunii Europol ”Pandora VIII” împotriva traficului de artă

INTERNAȚIONAL2 hours ago

O primă victorie pentru Macron după alegerile legislative din Franța. Yaël Braun-Pivet, reprezentanta partidului său, a fost realeasă președintă a Adunării Naționale

ROMÂNIA2 hours ago

Proiect ambițios al ICI București: Cercetări Avansate în Inteligență Artificială pentru aplicații biomedicale și vedere artificială

CONSILIUL UE3 hours ago

Slovacia nu se va alătura niciunei tentative sau acţiuni care vizează boicotarea preşedinţiei ungare a Consiliului UE, transmite preşedintele Peter Pellegrini la Budapesta

COMISIA EUROPEANA3 hours ago

Von der Leyen cere statelor membre să desemneze atât un bărbat, cât și o femeie drept candidați pentru funcția de comisar european

COMISIA EUROPEANA23 hours ago

Ursula von der Leyen, realeasă președintă a Comisiei Europene de Parlamentul European, după un prim mandat de “cinci ani ca niciun altul din istoria UE”

PARLAMENTUL EUROPEAN1 day ago

Președinta Grupului S&D din PE îi cere Ursulei von der Leyen să pună Europa socială în centrul acțiunilor viitoarei Comisii Europene: Avem nevoie de un buget consolidat și de o capacitate de investiții mai mare

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Vicepreședintele PPE Siegfried Mureșan echivalează votul pentru Ursula von der Leyen la șefia CE cu un vot pentru democrație și valori europene

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Strategia de securitate economică va deveni pilon al politicii externe UE. von der Leyen: Cursa cu rivalii sistemici a început. Europa trebuie să schimbe viteza și să aprofundeze piața unică

COMISIA EUROPEANA1 day ago

UE are nevoie de o schimbare a tratatului, transmite Ursula von der Leyen în plenul Parlamentului European: Reformele devin indispensabile pentru extinderea UE

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Ursula von der Leyen propune crearea unui panel al cetățenilor europeni care să recomande politici Comisiei: “Ne aflăm într-o perioadă de anxietate profundă pentru europeni”

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Von der Leyen propune pentru următorii cinci ani în fruntea CE consolidarea competitivității UE printr-un Acord Industrial Ecologic și un Fond European pentru Competitivitate

COMISIA EUROPEANA1 day ago

O “veritabilă UE a apărării” cu “NATO pilon al apărării”: Către un nou mandat, Ursula von der Leyen propune o “piață unică pentru apărare” și un “scut aerian european”

COMISIA EUROPEANA1 day ago

Din casa democrației europene, Ursula von der Leyen promite că nu va permite ca “polarizarea” și “extremiștii” să distrugă UE: Alegerile sunt balamalele destinului. Destinul Europei depinde de ce vom face mai departe

COMISIA EUROPEANA1 day ago

În aplauzele eurodeputaților, von der Leyen îl ia la țintă pe Viktor Orban: Rusia mizează că Europa se înmoaie, iar unii îi fac jocul printr-o “misiune de aliniere”

Trending