Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Consultare publică privind implementarea economiei circulare

Published

on

Mai sunt doar câteva zile până la încheierea consultării publice lansate de Comisia Europeană pentru implementarea economiei circulare.

Cheia economiei circulare este transformarea deşeurilor în resurse. Printr-o mai mare eficiență a utilizării resurselor și prin transformarea deșeurilor în resursă, acest nou model aduce beneficii pentru competitivitate, creștere și ocuparea forței de muncă, precum și pentru mediu.

article_20140506_02

Consultarea publică pe internet, ce se va închide pe 20 august, face parte din planul Comisiei Europene de a prezenta până la sfârșitul anului o strategie mai ambițioasă de implementare a economiei circulare, cu scopul de a crește competitivitatea economiei europene și de a spori eficiența utilizării resurselor.

11883122_619303054875014_1711621716083964038_o

Foto: facebook.com/JKatainen

Strategia va fi armonizată pe deplin cu prioritățile Comisiei Juncker și va cuprinde o propunere legislativă privind deșeurile și o comunicare privind un plan de acțiune asupra economiei circulare pentru restul mandatului acestei Comisii.

Planul de acțiune se va concentra pe măsuri concrete, care pot aduce valoare adăugată, închizând astfel “bucla” economiei circulare.

Foaia de parcurs a acestei inițiative poate fi consultată aici.

Chestionarul on-line referitor la economia circulară.

 

.

.

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană alocă 18,5 milioane de euro României pentru distribuția de fructe, legume și lapte în școli pentru anul școlar 2020-2021

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a publicat astăzi, 31 martie, bugetul alocat schemei UE pentru școli, în anul școlar 2020/2021, și anume: 145 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și 105 milioane de euro pentru distribuția de lapte către elevi. Din aceștia, România beneficiază de 7,8 milioane de euro pentru distribuția de fructe și legume și de 10,7 milioane de euro pentru distribuția de lapte în școlile participante la program, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

”În contextul actual, este cu atât mai important ca toți copii din întreaga Europă să știe și să înțeleagă de unde vine hrana noastră. Putem fi mândri de mâncarea hrănitoare, sigură și de înaltă calitate produsă de fermierii noștri. Grație schemei UE pentru școli, copiii pot învăța despre nutriție și agricultură, în paralel cu adoptarea unor obiceiuri de alimentație sănătoasă. Am luat măsuri pentru a ne asigura că schema ia în considerare faptul că școlile au trebuit să fie închise pe întreg teritoriul european din cauza pandemiei de coronavirus. Dar este important să continuăm să privim înainte, să pregătim viitorul și să transmitem un semnal important că viața va continua, odată ce am întors, în mod colectiv, această pagină”, a declarat comisarul european pentru agricultură Janusz Wojciechowski.

Implementarea schemei în anul școlar curent 2019/2020 este afectată de închiderea școlilor pe întreg teritoriul UE, ca urmare a pandemiei de coronavirus în curs. În anul școlar 2018/2019, schema UE a garantat faptul că peste 20 de milioane de copii din întreaga Uniune Europeană au primit lapte, fructe și legume în timpul școlii, la aceasta adăugându-se măsuri educaționale referitoare la agricultură și la o dietă echilibrată.

Comisia Europeană a oferit clarificări potrivit cărora criza curentă poate fi considerată un caz de ,,forța majoră”. Acest lucru permite statelor membre care recunosc un astfel de caz să ramburseze furnizorii pentru produsele perisabile (fructe, legume, lapte) ce erau prevăzute pentru distribuirea în școlile participante la schemă. Produsele în cauză pot fi, de asemenea, donate spitalelor, organizațiilor caritabile și băncilor de alimente sau altor organizații similare, pentru a ajunge la persoanele nevoiașe. 

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

România și alte șapte state UE cer Comisiei Europene să amâne reforma Pachetului Mobilitate și să ajute firmele de transport rutier afectate de COVID-19

Published

on

© Reprezentanța Comisiei Europene în România/ Facebook

Un număr de opt state membre UE, printre care şi România, au cerut Comisiei Europene să sprijine firmele de transport rutier afectate de pandemia de coronavirus şi de asemenea să oprească lucrul la o reformă destinată să îmbunătăţească condiţiile de lucru ale şoferilor de camion, care în opinia celor opt state ar pune companiile vulnerabile într-o situaţie nefavorabilă, transmite Reuters.

Potrivit unei scrisori consultate de Reuters, miniştrii Transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Lituania, Polonia, Cipru, Letonia, Malta şi România au apreciat că Uniunea Europeană ar trebui să susţină companiile de transport la fel cum a luat măsuri pentru a veni în ajutorul companiilor aeriene cu probleme, relatează Agerpres.

“În schimb, suntem pe cale să adoptăm primul Pachet Mobilitate, ale cărui prevederi, combinate cu consecinţele pandemiei de coronavirus, va însemna sfârşitul pentru multe companii europene de transport rutier”, se arată în scrisoarea trimisă preşedinţilor principalelor trei instituţii europene.

Încă înainte de izbucnirea pandemiei, acelaşi state membre din estul Europei se gândeau la posibilitatea de a ataca în justiţie încercările de a reforma regulile care guvernează sectorul european al transportului rutier, reformă care potrivit oponenţilor pune firmele de transport din estul Europei într-o poziţie dezavantajoasă prin aceea că le obligă să trimită camioanele goale în ţările de origine, ceea ce generează costuri suplimentare şi emisii suplimentare de CO2.

Însă, în luna decembrie 2019, majoritatea statelor UE şi Parlamentul European au ajuns la un acord cu privire la Pachetul Mobilitate, o reformă are este susţinută de statele membre bogate, precum Franţa şi Olanda. Reforma ar obliga camioanele să revină în ţările de origine odată la patru săptămâni, iar şoferii trebuie să beneficieze de perioadă de odihnă în afara cabinei vehiculului.

Uniunea Europeană intenţiona să adopte în mod definitiv noile norme din Pachetul Mobilitate la o reuniune programată pentru data de 24 martie, dar pandemia de coronavirus a modificat agenda.

Transportul rutier, care este responsabil pentru 75% din livrările de marfă în UE, a fost afectat puternic de pandemia de coronavirus în condiţiile în care ţările au impus restricţii la frontieră, ceea ce a creat timpi de aşteptare de peste 24 de ore la unele frontiere interne. Executivul european a cerut statelor membre să pună la punct “coridoare verzi” pentru a permite produselor proaspete şi medicamentelor să evite blocajele de trafic.

De altfel, într-o scrisoare trimisă comisarului european pentru transport Adina Vălean, și eurodeputatul Marian-Jean Marinescu, coordonatorul grupului PPE în Comisia pentru transport și turism din Parlamentul European, a solicitat Comisiei Europene să sisteze procedurile de adoptare a Pachetului Mobilitate la nivel european, în contextul crizei pandemiei cu COVID-19.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma condiţiilor de lucru ale transportatorilor ”Pachetul Mobilitate” a dat naştere unei dispute politice pe fondul unei concurenţe puternice într-un sector sensibil.

Pe de o parte, Franța, Germania și țările Benelex susţin aplicarea unei legislaţii stricte pentru a contracara dumping-ul social, în timp ce ţările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia şi Lituania) pledează pentru o viziune mai suplă, reproșând un protecționism ascuns și încălcarea liberei circulații.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Comisia Europeană avertizează că va monitoriza aplicarea măsurilor de urgență în țările UE: Măsurile trebuie limitate la ceea ce este necesar

Published

on

© audiovisual.ec.europa.eu

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a emis marți o declarație prin care avertizează că măsurile de urgență impuse de statele membre pentru combaterea COVID-19 trebuie să se limiteze la ceea ce este necesar și trebuie să fie strict proporționale.

Orice măsură de urgență trebuie limitată la ceea ce este necesar și strict proporțional. Nu trebuie să dureze la nesfârșit. Mai mult, guvernele trebuie să se asigure că astfel de măsuri sunt supuse controlului regulat“, a spus ea, într-un comentariu care pare să vizeze mișcarea de luni a Parlamentului Ungariei care i-a acordat premierului Viktor Orban puteri sporite de a conduce țara prin decret și ordonanțe pe parcursul stării de urgență.

Ea a mai adăugat că Comisia Europeană va monitoriza îndeaproape, într-un spirit de cooperare, aplicarea măsurilor de urgență în toate statele membre.

“În ultimele săptămâni, mai multe guverne ale UE au luat măsuri de urgență pentru a rezolva criza de sănătate provocată de izbucnirea coronavirusului. Este de maximă importanță ca măsurile de urgență să nu fie detrimentul principiilor și valorilor noastre fundamentale, așa cum sunt prevăzute în tratate”, a spus von der Leyen, precizând că Uniunea Europeană se bazează pe valorile libertății, democrației, statului de drept și respectării drepturilor omului.

Șefa executivului european a recunoscut că trăim în vremuri extraordinare, iar guvernele, în principiu, trebuie să aibă instrumentele necesare pentru a acționa rapid și eficient pentru a proteja sănătatea publică a cetățenilor.

În prezent, toate țările membre ale Uniunii Europene sunt afectate de pandemia noului coronavirus, cele mai multe cazuri fiind înregistrate în Italia, Spania, Germania și Franța.

Țările Uniunii Europene au impus măsuri severe pentru controlarea răspândirii pandemiei, de la instituirea stării de urgență la intrarea în carantină totală, închiderea frontierelor terestre și restrângerea vieții sociale și a libertății de circulație la maximum.

Continue Reading

Facebook

Guvernul României: Măsuri de prevenție coronavirus (COVID-19)

Măsuri de prevenție - COVID19

Măsuri de prevenție - COVID-19#Coronavirus #COVID19

Publicată de Guvernul României pe Miercuri, 11 martie 2020
Advertisement
Advertisement

Trending