Connect with us

U.E.

Pregătirea întreprinderilor europene pentru viitor. Comisia Europeană a prezentat o nouă strategie industrială care urmărește să stimuleze competitivitatea Europei într-o perioadă de mutații geopolitice și de intensificare a concurenței la nivel mondial

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a prezentat marți o nouă strategie industrială prin care urmărește să ajute industria europeană să conducă tranziția dublă către neutralitatea climatică și către poziția de lider în domeniul digital.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro, strategia urmărește să stimuleze competitivitatea Europei și autonomia sa strategică într-o perioadă de mutații geopolitice și de intensificare a concurenței la nivel mondial.

Pachetul de inițiative prezintă o nouă abordare a politicii industriale europene, ancorată solid în valorile și în tradițiile economiei sociale de piață europene. Sunt prevăzute diverse acțiuni menite să sprijine toți actorii din industria europeană, inclusiv întreprinderile mari și mici, întreprinderile nou-înființate inovatoare, centrele de cercetare, prestatorii de servicii, furnizorii și partenerii sociali.

O strategie specifică pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) urmărește să reducă birocrația și să ajute numeroasele IMM-uri din Europa să își desfășoare activitatea la nivelul întregii pieței unice și în afara acesteia, să obțină acces la finanțare și să contribuie la pregătirea tranziției digitale și verzi.

Inițiativele prezentate includ, de asemenea, măsuri concrete pentru abordarea barierelor din calea funcționării optime a pieței unice, aceasta fiind cel mai puternic atu al Europei care le poate permite tuturor întreprinderilor noastre să se dezvolte și să fie competitive atât în Europa, cât și dincolo de granițele acesteia.

”Industria europeană este motorul creșterii și al prosperității Europei. Acest motor funcționează cel mai bine atunci când își valorifică punctele forte: oamenii – cu ideile, talentele, diversitatea și spiritul lor antreprenorial. Acest lucru este mai important ca niciodată, având în vedere că Europa a pornit pe calea unei tranziții verzi și digitale ambițioase într-o lume din ce în ce mai instabilă și mai imprevizibilă. Industria europeană are toate atuurile necesare pentru a conduce această tranziție, iar noi vom face tot ce ne stă în putință pentru a o sprijini”, a declarat Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene.

La rândul său, Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a precizat că ”Europa are cea mai puternică industrie din lume. Întreprinderile noastre – mari și mici – ne asigură locuri de muncă, prosperitate și autonomie strategică. Gestionarea tranziției verzi și digitale și evitarea dependențelor externe într-un nou context geopolitic necesită schimbări radicale, schimbări care trebuie să înceapă acum”.

Pachetul privind politica industrială include următoarele inițiative:

O nouă Strategie industrială

Pentru a susține poziția de lider a Europei în sectorul industrial, o nouă Strategie industrială va contribui la îndeplinirea a trei priorități-cheie: menținerea competitivității industriei europene la nivel mondial și a unor condiții de concurență echitabile, atât la nivel intern, cât și la nivel mondial, asigurarea neutralității climatice a Europei până în 2050 și conturarea viitorului digital al Europei.

Strategia stabilește principalii factori ai transformării industriale a Europei și propune un set cuprinzător de acțiuni viitoare, printre care se numără:

un Plan de acțiune privind proprietatea intelectuală menit să sprijine suveranitatea tehnologică, să promoveze condiții de concurență echitabile la nivel mondial, să combată mai bine furtul de proprietate intelectuală și să adapteze cadrul juridic la tranziția verde și digitală;

– întrucât concurența este cel mai bun stimulent pentru întreprinderile europene, revizuirea în curs a normelor UE în materie de concurență, inclusiv evaluarea în curs a procedurilor de control al concentrărilor economice și verificarea adecvării orientărilor privind ajutoarele de stat, ne va permite să dispunem de norme adecvate pentru o economie care evoluează rapid, care are un caracter digital din ce în ce mai accentuat și care trebuie să devină mai verde și mai circulară;

– avem nevoie de concurență loială atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Pe lângă utilizarea optimă a setului său de mecanisme de apărare comercială, până la jumătatea anului 2020 Comisia va adopta o carte albă care va aborda efectele de denaturare cauzate de subvențiile străine pe piața unică, precum și accesul întreprinderilor din țări terțe la procedurile de achiziții publice din UE și la fondurile acordate de UE. Problema legată de subvențiile străine va fi abordată într-o propunere de instrument juridic în 2021. Aceste lucrări vor merge mână în mână cu eforturile în curs de consolidare a normelor mondiale privind subvențiile industriale depuse în cadrul Organizației Mondiale a Comerțului, precum și cu acțiunile de combatere a lipsei accesului reciproc la procedurile de achiziții publice din țările terțe;

măsuri cuprinzătoare de modernizare și de decarbonizare a industriilor mari consumatoare de energie, de sprijinire a sectoarelor durabile și de mobilitate inteligentă, de promovare a eficienței energetice și de asigurare a unei aprovizionări suficiente și constante cu energie din surse cu emisii de CO2 reduse la prețuri competitive;

– consolidarea autonomiei industriale și strategice a Europei prin asigurarea aprovizionării cu materii prime critice, prin intermediul unui Plan de acțiune privind materiile prime critice, și cu medicamente, pe baza unei noi Strategii a UE privind produsele farmaceutice, precum și prin sprijinirea dezvoltării infrastructurilor digitale strategice și a tehnologiilor generice esențiale;

o Alianță pentru hidrogen curat, menită să accelereze decarbonizarea industriei și să mențină poziția de lider în sectorul industrial, urmată de alianțe pentru industriile cu emisii reduse de dioxid de carbon, pentru tehnologiile și platformele cloud în domeniul industrial și, respectiv, pentru materiile prime;

– noi acte legislative și orientări cu privire la achizițiile publice verzi;

– un accent sporit pe inovare, investiții și competențe.

Pe lângă stabilirea unui set cuprinzător de acțiuni, atât la nivel orizontal, cât și pentru tehnologii specifice, Comisia va analiza în mod sistematic riscurile și nevoile diferitelor ecosisteme industriale. În cadrul acestei analize, Comisia va colabora strâns cu un Forum industrial deschis și incluziv, care urmează să fie înființat până în septembrie 2020.

Din cadrul forumului vor face parte reprezentanți ai industriei, inclusiv IMM-uri, întreprinderi mari, parteneri sociali, cercetători, precum și reprezentanți ai statelor membre și ai instituțiilor UE. Atunci când va fi necesar, experți din sectoare specifice vor fi invitați să își împărtășească cunoștințele. Zilele industriei, organizate în fiecare an de Comisie, vor continua să reunească toți actorii relevanți.

O nouă strategie pentru IMM-uri

IMM-urile au un rol esențial în structura industrială a Europei, furnizând două din trei locuri de muncă, precum și în asigurarea succesului acestei noi abordări industriale.

Strategia are scopul de a ajuta IMM-urile să conducă dubla tranziție, ceea ce presupune și asigurarea accesului la competențele potrivite. Pentru a consolida capacitatea IMM-urilor de a efectua această tranziție, Comisia va actualiza Rețeaua întreprinderilor europene, prin asigurarea participării în cadrul acesteia a unor consilieri specializați în domeniul durabilității.

Comisia va extinde, de asemenea, centrele de inovare digitală la nivelul tuturor regiunilor din Europa pentru a le permite IMM-urilor să integreze inovațiile digitale. Se vor crea posibilități de voluntariat și de formare în domeniul tehnologiilor digitale.

Pentru a facilita funcționarea IMM-urilor în cadrul pieței unice și în afara acesteia, Comisia propune măsuri menite să elimine obstacolele de natură reglementară și practică din calea comerțului sau a dezvoltării activităților, ca de exemplu intensificarea eforturilor pentru a asigura efectuarea rapidă a plăților, în special prin intermediul unui nou observator virtual, precum și prin soluționarea alternativă a litigiilor. Pentru a facilita cotarea la bursă a IMM-urilor în Europa, Comisia va sprijini, de asemenea, în cadrul componentei pentru IMM-uri a programului InvestEU, un fond pentru ofertele publice inițiale ale IMM-urilor.

Se va consolida și spiritul antreprenorial al femeilor prin stimularea investițiilor în întreprinderi și fonduri conduse de femei. În plus,

Comisia invită statele membre să se asigure că întreprinderile pot apela la un ghișeu unic pentru asistență. Obiectivul este ca Europa să devină locul ideal pentru a demara și a dezvolta o afacere. Comisia va colabora cu statele membre în vederea stabilirii unui standard Start-up Nations la nivelul UE pentru ca acestea să partajeze și să adopte cele mai bune practici pentru a accelera dezvoltarea IMM-urilor și a întreprinderilor nou-înființate de înaltă tehnologie.

Pentru a asigura angajamentul politic față de aceste măsuri, un înalt reprezentant al UE pentru IMM-uri va garanta un parteneriat și o coordonare strânse cu statele membre prin intermediul reprezentanților naționali pentru IMM-uri, precum și cu autoritățile regionale și locale. Va fi consolidată, de asemenea, perspectiva IMM-urilor în legislația UE.

O piață unică în avantajul întreprinderilor și consumatorilor

Piața unică este una dintre cele mai mari realizări ale Europei și le oferă întreprinderilor europene o piață internă de mari proporții. Aceasta stimulează concurența și comerțul în cadrul UE și le oferă cetățenilor UE o gamă mai largă de bunuri și servicii și mai multe oportunități antreprenoriale și de încadrare în muncă. De asemenea, le asigură întreprinderilor europene efectul de pârghie de care au nevoie pentru a deveni lideri pe scena mondială.

Cu toate acestea, europenii se confruntă în continuare cu bariere care îi împiedică să valorifice pe deplin potențialul pieței unice. Conform estimărilor, eliminarea acestor bariere ar putea genera venituri de până la 713 miliarde de euro până la sfârșitul deceniului.

Raportul privind barierele din cadrul pieței unice, publicat astăzi, identifică o gamă largă de obstacole existente pe piața unică, din perspectiva întreprinderilor și a consumatorilor din Europa. Raportul precizează cauzele profunde ale acestor bariere: normele naționale restrictive și complexe, capacitățile administrative limitate, transpunerea imperfectă a normelor UE și asigurarea inadecvată a respectării acestora.

Pentru a elimina aceste bariere, Comisia a adoptat marți un Plan de acțiune pentru o mai bună implementare și asigurare a respectării normelor privind piața unică, ce vizează abordarea obstacolelor care rezultă din încălcarea legislației UE.

Planul de acțiune se bazează pe un parteneriat reînnoit între statele membre și Comisie, având în vedere responsabilitatea lor comună de a se asigura că normele privind piața unică sunt respectate și aplicate în mod corespunzător. În acest context, planul de acțiune lansează un Grup operativ comun al Comisiei și al statelor membre care să consolideze cooperarea în domeniul asigurării respectării normelor privind piața unică.

La rândul său, Comisia va sprijini autoritățile naționale și locale în eforturile lor de a pune în aplicare în mod corect legislația europeană și nu va ezita să ia măsuri ferme împotriva încălcării normelor privind piața unică.

Industria are un rol vital în sprijinirea creșterii economice și a prosperității Europei. Industria europeană este lider mondial în numeroase sectoare, reprezentând 20 % din valoarea adăugată totală a UE și asigurând locuri de muncă pentru 35 de milioane de persoane din UE.

În martie 2019, Consiliul European a solicitat adoptarea unei strategii cuprinzătoare și pe termen lung pentru politica industrială a UE, precum și a unei abordări integrate pentru o piață unică mai aprofundată și mai puternică.

Necesitatea unei noi strategii industriale pentru Europa este reflectată în Orientările politice ale președintei von der Leyen, în prioritățile stabilite de Parlamentul European, în Agenda strategică 2019-2024 a Consiliului European, în Pactul ecologic european și în Strategia Comisiei privind conturarea viitorului digital al Europei.

PARLAMENTUL EUROPEAN

Dan Motreanu: Grupul PPE respinge orice încercare de centralizare a bugetelor pentru coeziune și agricultură inspirată de PNRR-uri

Published

on

© Dan Motreanu/ Facebook

Eurodeputatul PNL Dan Motreanu a anunțat, într-o postare pe Facebook, că Grupul Partidului Popular European (PPE) sprijină păstrarea unor bugete solide pentru Politica Agricolă Comună (PAC) și Politica de Coeziune în viitorul buget al Uniunii Europene pentru perioada 2028-2034. În același timp, PPE respinge orice încercare de centralizare inspirată de mecanismele planurilor naționale de redresare și reziliență.

„În calitate de europarlamentar, am apărat principiile pe care se bazează aceste instrumente esențiale pentru dezvoltarea României”, a declarat Motreanu, subliniind că ideile promovate de el au fost incluse în documentul oficial al PPE privind bugetul UE.

Conform eurodeputatului, România beneficiază în prezent de 31,5 miliarde de euro prin Politica de Coeziune 2021–2027 și de 15,83 miliarde de euro prin PAC pentru perioada 2023–2027. În acest context, PPE solicită ca finanțarea acestor politici să fie asigurată în continuare „prin două structuri distincte”, în conformitate cu principiile lor consacrate.

„Finanțarea pentru agricultură trebuie să rămână cel puțin la același nivel ca în prezent, pentru a garanta sprijinul necesar fermierilor și dezvoltării rurale. Plățile directe trebuie menținute, deoarece reprezintă un sprijin puternic pentru producție și pentru veniturile fermierilor”, se arată în poziția PPE susținută de Motreanu.

În ceea ce privește politica de coeziune, europarlamentarul PNL subliniază că bugetul trebuie păstrat la același nivel și să continue sprijinul pentru dezvoltarea regională, reducerea disparităților și o creștere echilibrată în toate regiunile Uniunii.

PPE mai cere ca autoritățile locale să aibă un rol mai mare în procesul decizional, acestea fiind cele care cunosc cel mai bine nevoile comunităților. Totodată, se solicită o simplificare substanțială a normelor privind cheltuirea fondurilor europene de către beneficiarii finali.

„Prin apartenența PNL la PPE, partidul cu cei mai mulți europarlamentari, putem apăra eficient interesele României în Parlamentul European”, a mai transmis Dan Motreanu.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

PE dă undă verde pentru începerea negocierilor interinstituționale privind prima lege a UE pentru bunăstarea câinilor și pisicilor

Published

on

© European Union, 2024/Source: EC - Audiovisual Service

Parlamentul European a adoptat, joi, cu o largă majoritate (457 de voturi pentru, 17 împotrivă și 86 de abțineri), o propunere legislativă care introduce pentru prima dată standarde minime la nivelul UE privind creșterea, adăpostirea și gestionarea câinilor și pisicilor.

„Aceasta este o măsură clară împotriva reproducerii ilegale și a importului iresponsabil de animale din afara UE. Deși vor mai fi necesare dialoguri pentru a ajusta unele detalii, cred că suntem uniți în dorința noastră de a proteja bunăstarea câinilor și pisicilor. Acest angajament comun este o bază solidă pentru negocierile cu Comisia și Consiliul”,  a declarat raportoarea și președinta Comisiei pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, Veronika Vrecionová (ECR, Cehia).

Potrivit Comisiei Europene, 44% dintre cetățenii Uniunii Europene dețin un animal de companie, iar comerțul cu câini și pisici a crescut considerabil în ultimii ani, ajungând la o valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro anual. Circa 60% dintre stăpâni își achiziționează animalele online. În lipsa unor standarde comune la nivel european, Comisia a propus, pe 7 decembrie 2023, acest nou cadru legislativ, care urmează să fie negociat cu Consiliul UE.

Identificare obligatorie și baze de date interconectate

Potrivit noilor reguli, toți câinii și pisicile din Uniunea Europeană ar trebui să fie identificați individual prin microcip. Eurodeputații solicită ca animalele astfel microcipate să fie înregistrate în baze de date naționale interoperabile, iar numerele de identificare să fie stocate într-un index unic gestionat de Comisia Europeană.

De asemenea, europarlamentarii cer interzicerea vânzării și deținerii de câini și pisici în pet shop-uri.

Importurile din țări terțe – reguli mai stricte

Pentru a elimina potențialele lacune care ar permite câinilor și pisicilor să intre în UE ca animale de companie necomerciale, pentru a fi ulterior vândute, deputații europeni doresc să extindă normele astfel încât să acopere nu numai importurile în scopuri comerciale, ci și circulația necomercială a animalelor.

Astfel, câinii și pisicile importate din afara UE în scop comercial ar trebui să fie microcipate înainte de intrarea în Uniune și înregistrate într-o bază de date națională. Proprietarii de animale care călătoresc cu acestea ar fi obligați să le înregistreze online cu cel puțin cinci zile lucrătoare înainte de sosire.

Reguli privind reproducerea și protecția bunăstării animalelor

Eurodeputații vor interzicerea reproducerii între rude apropiate (părinți-copii, bunici-nepoți, frați și surori sau frați vitregi), precum și a încrucișărilor între animale cu trăsături fizice exagerate care pot afecta grav sănătatea acestora. Animalele mutilate sau cu probleme de conformație nu vor putea fi prezentate în expoziții, concursuri sau alte evenimente similare.

Textul votat interzice și ținerea în lanț a animalelor, cu excepția cazurilor justificate medical, precum și folosirea zgărzilor cu țepi sau a celor de sufocare fără mecanisme de siguranță.

Deputații europeni vor începe acum negocierile cu Consiliul privind forma finală a legii.

Continue Reading

PARLAMENTUL EUROPEAN

Parlamentul European susține un Pact Industrial Curat care să unească competitivitatea industrială cu acțiunea climatică

Published

on

Parlamentul European a adoptat joi o rezoluție prin care își exprimă sprijinul față de inițiativa Comisiei Europene pentru un Clean Industrial Deal, subliniind necesitatea echilibrării tranziției verzi cu menținerea competitivității industriei europene.

Într-o rezoluție adoptată cu 381 de voturi pentru, 173 împotrivă și 13 abțineri, eurodeputații cer simplificarea reglementărilor, accelerarea procedurilor de autorizare, protejarea pieței europene și adoptarea unui plan de acțiune coerent pentru tehnologiile curate și energie accesibilă.

Banca pentru Decarbonizarea Industriei, element central al tranziției

Noua Bancă pentru Decarbonizarea Industriei, recent înființată, este considerată de Parlament un instrument esențial pentru susținerea investițiilor în tehnologii curate. Deputații europeni cer ca alocările financiare să fie ghidate de impactul asupra emisiilor de carbon, scalabilitate și securitatea lanțurilor de aprovizionare.

De asemenea, rezoluția salută crearea de piețe-pilot pentru produse europene curate, circulare și cu emisii reduse, solicitând stimularea cererii prin achiziții publice și private.

Apărarea industriei europene în fața concurenței neloiale

Eurodeputații insistă asupra protejării pieței UE împotriva practicilor de dumping și a supracapacităților industriale venite din țări terțe. În acest context, se subliniază rolul crucial al mecanismului de ajustare la frontieră pe baza emisiilor de carbon (CBAM), mai ales în perspectiva eliminării treptate a certificatelor gratuite de emisii din sistemul ETS.

Simplificarea reglementărilor și accelerarea procedurilor

Rezoluția evidențiază necesitatea simplificării cadrului legislativ și a procedurilor de autorizare, în special pentru a susține inovarea și adaptarea întreprinderilor mici. Parlamentul cere reducerea birocrației pentru accesul la finanțare, simplificarea aplicațiilor și accelerarea aprobării proiectelor de dimensiuni mici.

Totodată, eurodeputații solicită ca în viitoarele revizuiri legislative să se includă stimulente economice pentru captarea, stocarea, transportul și utilizarea carbonului, în special pentru sectoarele greu de decarbonizat.

Un plan de acțiune pentru energie accesibilă

În sprijinul competitivității industriale, Parlamentul susține planul de acțiune pentru energie accesibilă și cere investiții în infrastructura energetică transfrontalieră, precum și finalizarea Uniunii Energiei. Deputații denunță fragmentarea actuală a reglementării și planificării investițiilor între statele membre și cer eforturi suplimentare din partea guvernelor naționale, a operatorilor de transport și a Comisiei pentru promovarea comerțului cu energie electrică între state.

„Industria europeană se confruntă cu provocări uriașe, iar o bază industrială solidă este esențială pentru competitivitatea și autonomia noastră strategică. Clean Industrial Deal oferă o strategie pentru o industrie europeană competitivă și decarbonizată. În același timp, urmărește să protejeze autonomia noastră și să asigure locuri de muncă. Acest pact este un prim pas important, dar timpul se scurge. Cerem Comisiei să acționeze fără întârziere și să își ridice nivelul de ambiție. Când vine vorba de politică industrială, cooperarea europeană este mai crucială ca niciodată”, a declarat raportorul principal al Parlamentului, eurodeputatul Tom Berendsen (PPE, Olanda).

Lansat de Comisia Europeană în februarie 2025, Clean Industrial Deal urmărește să susțină competitivitatea și reziliența industriei europene, concentrându-se în special pe sectoarele mari consumatoare de energie și pe tehnologiile curate. Pactul își propune reducerea costurilor la energie printr-un plan de acțiune dedicat, stimularea cererii pentru produse curate, finanțarea tranziției verzi, îmbunătățirea circularității, accesul la materii prime critice și dezvoltarea competențelor în industriile strategice.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
NATO13 hours ago

Spania ar putea bloca adoptarea noii ținte de cheltuieli pentru apărare a NATO: Ar fi nerezonabilă și contraproductivă

PARLAMENTUL EUROPEAN14 hours ago

Dan Motreanu: Grupul PPE respinge orice încercare de centralizare a bugetelor pentru coeziune și agricultură inspirată de PNRR-uri

ROMÂNIA15 hours ago

ICI București este partener academic la programul 1Health Biotech Startup Bootcamp

PARLAMENTUL EUROPEAN16 hours ago

PE dă undă verde pentru începerea negocierilor interinstituționale privind prima lege a UE pentru bunăstarea câinilor și pisicilor

NATO16 hours ago

Sea Breeze 2025: România găzduiește un exercițiu militar condus de Flota a Șasea a SUA pentru a consolida măsurile de descurajare pe flancul estic al NATO

PARLAMENTUL EUROPEAN16 hours ago

Parlamentul European susține un Pact Industrial Curat care să unească competitivitatea industrială cu acțiunea climatică

ENERGIE17 hours ago

Parlamentul European pledează pentru creșterea investițiilor și simplificarea procedurilor de autorizare pentru modernizarea rețelelor electrice europene

BUSINESS17 hours ago

Volumul schimburilor comerciale între România și Germania a scăzut cu 6,1% în primul trimestru al acestui an, arată AHK România

ROMÂNIA18 hours ago

Eurostat: România, printre țările UE cu cel mai mare avans al lucrărilor în construcții în aprilie

INTERNAȚIONAL18 hours ago

Parlamentul Finlandei a votat în favoarea retragerii țării din tratatul care interzice utilizarea minelor antipersonal, pe fondul îngrijorărilor legate de „statul agresiv și imperialist numit Rusia”

ROMÂNIA21 hours ago

Predoiu: Legăturile economice și comerciale româno-germane au ajuns la cel mai înalt nivel din ultimii 20 de ani

U.E.2 days ago

UE nu susține o schimbare de regim în Iran și insistă asupra unei soluții diplomatice: Securitatea durabilă nu se construiește prin acțiune militară

INTERNAȚIONAL7 days ago

Premierul Spaniei le cere scuze cetățenilor pentru scandalul de corupție din Partidul Socialist: Sunt „profund indignat”. Trebuie să existe toleranță zero față de corupție

INTERNAȚIONAL1 week ago

Zelenski, după trilaterala cu Maia Sandu și Nicușor Dan: Împreună cu România vom ajuta Moldova să reziste influenței distructive a Rusiei

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

Sebastian Burduja i-a transmis comisarului european pentru Energie că închiderea centralelor pe cărbune în 2026 nu este fezabilă în lipsa unor alternative solide: Ar vulnerabiliza sistemul energetic național

ROMÂNIA2 weeks ago

Premierul interimar Cătălin Predoiu: Italia și România dau împreună voce unei Europe coerente, hotărâte și solidare

ROMÂNIA3 weeks ago

Marcel Boloș anunță că trei jaloane suspendate din PNRR au termen de soluționare luna noiembrie: Negociem cu Comisia Europeană pentru a crește la 5,7 miliarde de euro valoarea cererii de plată patru

U.E.3 weeks ago

Slovacia nu acceptă „să primească lecții” din partea Germaniei. Fico: Poziția suverană se bazează pe interesele naționale. Nimeni nu ne poate amenința

ADERAREA ROMÂNIEI LA OCDE3 weeks ago

Aderarea României la OCDE este un proces ”extrem de important”, subliniază ministrul Daniel David: Educația este domeniul fundamental într-o societate

NATO4 weeks ago

”Revizionismul agresiv al Rusiei amenință nu doar securitatea și integritatea teritorială a Ucrainei, ci și securitatea noastră comună în Europa”, subliniază Friedrich Merz din Lituania

Trending