COMISIA EUROPEANA
Propunerile Comisiei Europene de îmbunătățire a condițiilor de muncă pentru persoanele care lucrează prin intermediul platformelor digitale de muncă
Published
3 years agoon

Comisia Europeană propune joi, 9 decembrie, un set de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă în ceea ce privește lucrul pe platforme și pentru sprijinirea creșterii durabile a platformelor digitale de muncă din UE, potrivit unui comunicat remis caleaeuropeana.ro.
Economia platformelor digitale crește rapid. Astăzi, peste 28 de milioane de persoane lucrează prin intermediul platformelor digitale de muncă în UE. În 2025, se preconizează că numărul acestora va ajunge la 43 de milioane de persoane. Marea majoritate a acestora desfășoară cu adevărat activități independente. Cu toate acestea, se estimează că 5,5 milioane sunt clasificate incorect ca persoane care desfășoară activități independente. Între 2016 și 2020, veniturile din economia platformelor au crescut de aproape cinci ori, de la aproximativ 3 miliarde EUR la aproximativ 14 miliarde EUR.
Platformele digitale de muncă creează oportunități pentru întreprinderi, lucrători și persoanele care desfășoară activități independente și oferă un acces îmbunătățit la servicii pentru consumatori. Cu toate acestea, noile modalități de lucru aduc cu ele și noi provocări. Devine tot mai dificil să se clasifice corect statutul profesional al persoanelor, ceea ce duce, în unele cazuri, la drepturi ale lucrătorilor și la protecție socială inadecvate. În plus, utilizarea algoritmilor în activitatea platformelor poate ridica probleme de responsabilitate și transparență.
Noile norme vor garanta că persoanele care lucrează prin intermediul platformelor digitale de muncă se pot bucura de drepturile în materie de muncă și de beneficiile sociale care le revin. Acestea vor beneficia, de asemenea, de protecție suplimentară în ceea ce privește utilizarea gestionării algoritmice (și anume, sisteme automatizate care sprijină sau înlocuiesc funcțiile manageriale la locul de muncă). Un set comun de norme ale UE va oferi o securitate juridică sporită, permițându-le astfel platformelor digitale de muncă să beneficieze pe deplin de potențialul economic al pieței unice și de condiții de concurență echitabile.
„Cum tot mai multe locuri de muncă sunt create de platformele digitale de muncă, trebuie să asigurăm condiții de muncă decente pentru toți cei care obțin venituri din astfel de activități. Propunerea noastră de directivă va ajuta persoanele care desfășoară o activitate independentă fictivă care lucrează pe platforme să își stabilească în mod corect statutul profesional și să se bucure de toate drepturile sociale care decurg din aceasta. Persoanele care desfășoară cu adevărat activități independente pe platforme vor fi protejate printr-o securitate juridică sporită cu privire la statutul lor și vor exista noi garanții împotriva capcanelor gestionării algoritmice. Acesta este un pas important către o economie digitală mai socială”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă pentru o Europă pregătită pentru era digitală.
În cadrul pachetului de astăzi, Comisia prezintă:
- O comunicare prin care se stabilesc abordarea și măsurile la nivelul UE în materie de lucru pe platforme. Măsurile sunt completate de acțiuni pe care autoritățile naționale, partenerii sociali și alți actori relevanți ar trebui să le întreprindă la nivelul lor. Comunicarea urmărește, de asemenea, să pună bazele activității privind viitoarele standarde globale pentru lucrul de înaltă calitate pe platforme;
- O propunere de directivă privind îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru lucrul pe platforme. Propunerea include măsuri pentru a stabili în mod corect statutul profesional al persoanelor care lucrează prin intermediul platformelor digitale de muncă și noi drepturi atât pentru lucrători, cât și pentru persoanele care desfășoară o activitate independentă în ceea ce privește gestionarea algoritmică;
- Un proiect de orientări care clarifică aplicarea legislației UE în domeniul concurenței în cazul contractelor colective de muncă ale persoanelor care desfășoară o activitate independentă fără angajați și care doresc să își îmbunătățească condițiile de muncă. Orientările includ persoanele care lucrează prin intermediul platformelor digitale de muncă.
Propunerea Comisiei de directivă privind îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru lucrul pe platforme va fi discutată acum de Parlamentul European și de Consiliu. Odată adoptată, statele membre vor avea la dispoziție doi ani să transpună directiva în dreptul național.
Proiectul de orientări privind aplicarea legislației UE în domeniul concurenței va fi supus unei consultări publice de opt săptămâni pentru a colecta feedback de la părțile interesate, după care orientările vor fi adoptate de Comisie. Orientările sunt obligatorii pentru Comisie în ceea ce privește interpretarea sa ulterioară și asigurarea respectării normelor UE în materie de concurență.
Alexandra Loy este redactor și specialistă în afaceri europene. Deține un doctorat în domeniul științe politice, dobândit în anul 2018, cu tema analizării impactului președinției României la Consiliul Uniunii Europene asupra sistemului național de coordonare a afacerilor europene. Alexandra este membru al comunității academice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative.

You may like
Eurodeputatul Dan Motreanu solicită Comisiei Europene să sprijine politic și financiar regiunile din statele UE aflate în proximitatea războiului din Ucraina
Vicepreședintele PE, Victor Negrescu: România trebuie să fie parte activă în construirea unei Europe mai competitive. Trebuie să ne asigurăm că nicio țară nu rămâne în urmă
Hegseth: Discuțiile dintre Trump și Putin privind începerea negocierilor pentru încheierea războiului din Ucraina, nu au fost „cu siguranță o trădare” a Kievului
UE și Canada, o ”poveste despre investiții și schimburi comerciale avantajoase”. Costa, von der Leyen și Trudeau au discutat despre tarifele preconizate de SUA
În cadrul primului summit UE-Asia Centrală din aprilie, UE își va reafirma angajamentul de a consolida cooperarea în ceea ce privește conectivitatea digitală și tranziția energetică
“Weimar+”, front de unitate al puterilor europene după discuția Trump – Putin: Ucraina și Europa trebuie să aibă un rol central în negocierile de pace
COMISIA EUROPEANA
Proceduri de infringement: CE îndeamnă România să transpună corect Directivele UE privind energia din surse regenerabile, plasticul de unică folosință și efectuarea la timp a plăților în tranzacțiile comerciale
Published
24 hours agoon
February 12, 2025By
Andreea Radu
Comisia Europeană a decis miercuri să trimită avize motivate suplimentare către România, Belgia, Estonia și Letonia pentru că nu au transpus integral normele UE privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, prevăzute în Directiva (UE) 2018/2001, informează comunicatul oficial.
Directiva menționată oferă cadrul juridic pentru dezvoltarea energiei din surse regenerabile în sectorul energiei electrice, al încălzirii și răcirii și al transporturilor din UE. Acesta stabilește un obiectiv obligatoriu la nivelul UE pentru 2030 pentru energia din surse regenerabile și include norme specifice pentru garanțiile de origine (GO).
Garanțiile de origine sunt certificate electronice pentru informarea consumatorilor finali cu privire la ponderea energiei din surse regenerabile în mixul energetic al unui furnizor.
Directiva include, de asemenea, criterii de durabilitate și de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru biocombustibili, biolichide și combustibili din biomasă, precum și norme privind verificarea conformității combustibililor respectivi cu aceste criterii. Aceasta facilitează, de asemenea, participarea cetățenilor la tranziția energetică, permițând autoconsumul și crearea de comunități de energie din surse regenerabile.
Termenul pentru transpunerea directivei în legislația națională a fost 30 iunie 2021. În iulie 2021, Comisia a trimis scrisori de punere în întârziere acestor patru state membre pentru transpunerea incompletă a directivei. Ulterior, Comisia a transmis avize motivate din cauza faptului că acestea tot nu au transpus directiva. D
upă examinarea răspunsurilor și a măsurilor notificate ulterior, Comisia a decis să emită avize motivate suplimentare adresate Belgiei, Estoniei, Letoniei și României din cauza transpunerii incomplete. Cele patru state membre au din acest moment la dispoziție două luni pentru a răspunde și pentru a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la aceste cazuri.
Tot astăzi, Comisia Europeană a decis să inițieze o procedură de constatare a neîndeplinirii obligațiilor prin trimiterea unei scrisori de punere în întârziere României pentru transpunerea incorectă a Directivei privind materialele plastice de unică folosință
Directiva este un element esențial al Strategiei privind materialele plastice și al Planului de acțiune privind economia circulară. Implementarea integrală a practicilor sustenabile consacrate în directivă este esențială pentru a proteja în mod eficace sănătatea umană și mediile naturale și pentru a asigura o tranziție reușită către o economie circulară mai sustenabilă.
România nu a transpus în mod corect și complet mai multe dispoziții ale Directivei privind materialele plastice de unică folosință în legislația națională, ceea ce poate duce la o aplicare incompletă a directivei în practică. De exemplu, legislația română extinde derogările de la interdicția de a introduce pe piață produse din plastic de unică folosință.
Acest lucru se referă, de exemplu, la agitatoarele pentru băuturi și la bețele din plastic de unică folosință utilizate în scopuri medicale. În plus, legislația română nu impune producătorilor să acopere toate costurile în conformitate cu dispozițiile privind răspunderea extinsă a producătorilor prevăzute de directivă.
În final, legislația națională nu conține dispoziții care să încurajeze utilizarea unor alternative sustenabile la materialele plastice de unică folosință pentru produsele alimentare.
În consecință, Comisia trimite o scrisoare de punere în întârziere României, care din acest moment are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a remedia deficiențele identificate de Comisie. Dacă nu primește un răspuns satisfăcător, Comisia poate decide să emită un aviz motivat.
De asemenea, Comisia Europeană a mai emis un aviz motivat adresat României pentru aplicarea incorectă a normelor prevăzute în Directiva privind întârzierea în efectuarea plăților.
Întârzierile în efectuarea plăților au un impact negativ asupra întreprinderilor, îndeosebi a IMM-urilor, reducând lichiditățile, împiedicând creșterea și slăbind reziliența.
În temeiul Directivei privind întârzierea în efectuarea plăților, autoritățile publice sunt obligate să își plătească furnizorii la timp, oferind un exemplu pozitiv în combaterea practicilor de plată deficitare din sectorul privat.
Potrivit Comisiei, organismul public de asigurări de sănătate din România întârzie în mod semnificativ plățile către farmaciile independente din România pentru medicamentele furnizate pacienților în cadrul sistemului național de asigurări de sănătate.
Întârzierile în efectuarea plăților de către autoritățile române afectează întregul lanț de aprovizionare și riscă să determine falimentul farmaciilor din România. În consecință, Comisia a decis să emită un aviz motivat adresat României, care din acest moment are la dispoziție două luni pentru a răspunde și a lua măsurile necesare. În caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la acest caz.
COMISIA EUROPEANA
Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2025, care subliniază ambiția sa de a stimula competitivitatea, de a spori securitatea și de a consolida reziliența economică în UE
Published
1 day agoon
February 12, 2025By
Andreea Radu
Comisia Europeană a adoptat programul de lucru pentru 2025, care subliniază ambiția sa de a stimula competitivitatea, de a spori securitatea și de a consolida reziliența economică în UE. Acest program se bazează pe angajamentele prevăzute în orientările politice și în scrisorile de misiune trimise de președinta Ursula von der Leyen.
Programul de lucru se axează pe inițiativele emblematice pe care Comisia urmează să le adopte în primul an al mandatului său pentru a oferi soluții la problemele care contează cel mai mult pentru cetățenii europeni. Acesta reflectă nevoia de a crea mai multe oportunități și nevoia de inovare și de creștere economică pentru cetățenii și întreprinderile noastre, promovând, în cele din urmă, o UE mai sigură și mai prosperă. Noile inițiative sunt prezentate într-o anexă specifică, alături de evaluările și verificările adecvării anunțate astăzi.
Programul de lucru este însoțit de o comunicare privind punerea în aplicare și simplificarea. Acesta stabilește modul în care Comisia intenționează, în următorii cinci ani, să faciliteze punerea în practică a normelor UE, să reducă sarcinile administrative și să simplifice normele UE. Programul conține obiective și instrumente menite să contribuie la reducerea sarcinii de reglementare, să stimuleze competitivitatea și reziliența și să aducă îmbunătățiri rapide și semnificative pentru cetățeni și întreprinderi.
O agendă strategică de punere în aplicare și de simplificare
Programul de lucru pentru 2025 se axează în mare măsură pe simplificare. Acesta include o primă serie de pachete de măsuri omnibus și propuneri menite să îmbunătățească și să accelereze funcționarea politicilor și a legislației UE pentru a consolida competitivitatea UE.
Primul pachet omnibus va prezenta o simplificare cuprinzătoare care va viza în special domenii precum raportarea privind finanțarea durabilă, obligația de diligență a întreprinderilor în materie de durabilitate și taxonomia. Alte inițiative, cum ar fi actul legislativ privind accelerarea decarbonizării industriale, vor simplifica cerințele de acordare a autorizațiilor, de autorizare și de raportare. O nouă definiție a întreprinderilor mici cu capitalizare medie va reduce sarcina de reglementare, astfel încât IMM-urile să se confrunte cu mai puține obstacole atunci când se dezvoltă.
Măsurile de simplificare privind politica agricolă comună și alte domenii de politică care îi afectează pe agricultori vor aborda în continuare sursele de complexitate și de sarcină administrativă excesivă pentru administrațiile naționale și agricultori. Vor fi analizate noi propuneri de simplificare, inclusiv un posibil pachet de măsuri omnibus în domeniul apărării, care să contribuie la atingerea obiectivelor de investiții care vor fi stabilite în Cartea albă și pentru a favoriza dezvoltarea întreprinderilor inovatoare.
Progrese comune: principalele rezultate ale programului de lucru al Comisiei pentru 2025
- Prosperitatea și competitivitatea sustenabile: noua Busolă pentru competitivitate va orienta eforturile de creștere durabilă, strategia UE privind întreprinderile nou-înființate și cele aflate în faza de extindere, oferindu-le antreprenorilor mijloacele necesare pentru un acces mai bun la capital. În centrul planului de colaborare pentru decarbonizare și competitivitate se află Pactul pentru o industrie curată, care va deschide calea către îndeplinirea unui obiectiv propus de reducere cu 90 % a emisiilor până în 2040.
- Apărare și securitate: în contextul tensiunilor din peisajul geopolitic, UE își intensifică eforturile de protejare a securității și de garantare a păcii, prezentând planuri privind construcția unui viitor solid pentru apărarea europeană. Investind colectiv și strategic în cooperarea NATO, UE urmărește să își consolideze industria de apărare și să își reducă dependențele. Strategia privind o Uniune a pregătirii pentru situații de criză va îmbunătăți anticiparea crizelor și reziliența, consolidată prin inițiative precum Strategia UE de constituire de stocuri și Actul legislativ privind medicamentele critice pentru a asigura resursele-cheie.
- Sprijinirea cetățenilor, consolidarea societăților noastre și a modelului nostru social: pentru a consolida modelul social unic și extrem de valoros al Europei și pentru a consolida echitatea socială, Comisia va fi vârful de lance al eforturilor de modernizare a politicilor sociale prin intermediul noului Plan de acțiune privind Pilonul european al drepturilor sociale. În vederea adaptării la transformările tehnologice, demografice și sectoriale, Comisia va prezenta Uniunea competențelor pentru a se asigura că toți lucrătorii au educația și formarea de care au nevoie.
- Menținerea calității vieții noastre: Comisia va prezenta o viziune pentru agricultură și alimentație pentru a asigura un cadru stabil pentru agricultori și va prezenta o foaie de parcurs pentru principalele propuneri. Pactul privind oceanele va crea un cadru unificat pentru politicile privind oceanele, cu scopul de a menține sănătatea oceanelor și de a stimula economia albastră a UE. În plus, Strategia europeană pentru reziliența în domeniul apei va adopta o abordare de la sursă la mare pentru a gestiona în mod eficace resursele de apă, abordând impactul schimbărilor climatice, cum ar fi inundațiile și seceta. Un pachet de măsuri de simplificare a politicii agricole comune va aborda sursele de complexitate și sarcina administrativă pentru agricultori și pentru administrațiile naționale.
- Protejarea democrației și apărarea valorilor: inițiative precum scutul pentru democrație vor permite combaterea amenințărilor precum intensificarea extremismului și a dezinformării. Comisia intenționează, de asemenea, să consolideze strategiile de combatere a discriminării pe criterii de gen, handicap, orientare sexuală sau rasă, inclusiv o strategie reînnoită privind egalitatea pentru persoanele LGBTIQ și o nouă strategie de combatere a rasismului.
- Europa în lume: punerea în valoare a forței și a parteneriatelor noastre: deși eforturile în favoarea libertății Ucrainei rămân o prioritate, UE se angajează să asigure o pace justă, cuprinzătoare și durabilă, întemeiată pe soluția bazată pe coexistența a două state în Orientul Mijlociu. Pactul mediteraneean și Strategia pentru Marea Neagră vor viza în special cooperarea regională, investițiile economice și securitatea, iar o nouă agendă strategică UE-India va oferi o abordare cuprinzătoare pentru identificarea domeniilor de interes strategic comun.
- Atingerea obiectivelor împreună și pregătirea Uniunii noastre pentru viitor: Comisia intenționează să prezinte un nou cadru financiar multianual axat pe simplificarea accesului la finanțarea UE și pe sporirea impactului financiar pentru a sprijini finanțarea națională, privată și instituțională. În plus, accentul pus pe revizuirea politicilor înainte de extindere va evalua în continuare consecințele și impactul extinderii asupra tuturor politicilor UE, garantând că politicile noastre pot funcționa în mod eficace într-o Uniune lărgită.
În fiecare an, Comisia adoptă un program de lucru care prezintă lista acțiunilor pe care le va întreprinde în următorul an. Întrucât noul colegiu și-a început activitatea la 1 decembrie 2024, programul de lucru al Comisiei pentru primul an al noului mandat a fost adoptat la 11 februarie 2025.
Programul de lucru informează publicul și colegiuitorii cu privire la angajamentele politice ale Comisiei de a prezenta noi inițiative, inclusiv propuneri de simplificare, de a retrage propuneri deja înaintate colegiuitorilor și de a revizui legislația existentă a UE. Programul de lucru este rezultatul cooperării strânse cu Parlamentul European, cu statele membre și cu organele consultative ale UE.
COMISIA EUROPEANA
Negociatorul-șef al Parlamentului European pentru viitorul CFM, Siegfried Mureșan: „Am început procedura prin care vom aduce viitoarele fonduri europene în România”
Published
1 day agoon
February 12, 2025By
Andreea Radu
Eurodeputatul Siegfried Mureșan, în calitate de negociator-șef al Parlamentului European, propune ca viitorul buget al UE să fie unul mai simplu, mai flexibil și mai transparent. Acesta susține reducerea birocrației în utilizarea fondurilor europene și creșterea flexibilității în gestionarea situațiilor neprevăzute, precum catastrofele naturale sau războiul declanșat de Rusia în Ucraina.
„Comunicarea Comisiei Europene de astăzi este o primă etapă informală din procedura de adoptare a viitorului buget multianual pe 7 ani al Uniunii Europene. Din acest buget vor fi alocate viitoarele fonduri europene pentru România. Voi apăra politicile tradiționale ale Uniunii Europene, precum agricultura și coeziunea, fiindcă de acolo vin cele mai multe dintre fondurile nerambursabile pe care le primește țara noastră”, a declarat deputatul european, într-un comunicat, remis CaleaEuropeană.ro.
De asemenea, Siegfried Mureșan a precizat că este esențială finanțarea adecvată a noilor priorități europene: competitivitatea, care contribuie la crearea de locuri de muncă, și apărarea, în contextul amenințărilor externe în creștere.
„În procesul de adoptare și implementare a viitorului buget multianual, vreau să oferim un rol central autorităților locale și regionale fiindcă ele știu cel mai bine care sunt nevoile comunităților pe care le conduc. Nu în ultimul rând, vrem o aplicare fermă a mecanismului de condiționare a fondurilor europene de respectarea statului de drept. Cine vrea fonduri europene trebuie să respecte valorile europene și statul de drept”, a adăugat acesta.
Eurodeputatul a precizat că, după comunicarea de astăzi a Comisiei, următorul pas este să ajungă la un acord cu ceilalți colegi europarlamentari pe raportul său privind prioritățile bugetare ale Parlamentului. Odată adoptat raportul, aceste priorități vor fi incluse în propunerea oficială de buget pe care Comisia Europeană o va prezenta în luna iulie.
„Pornind de la propunerea Comisiei Europene, noi, Parlamentul European, suntem pregătiți să începem negocierile cu Consiliul Uniunii Europene pentru a ajunge la un acord pe un buget puternic, adaptat noilor priorități ale Uniunii Europene și care să intre în vigoare la timp”, a concluzionat europarlamentarul.
Astăzi, Comisia Europeană a publicat o Comunicare privind „Drumul către următorul Cadru Financiar Multianual”. Aceasta prezintă principalele provocări politice și bugetare care vor sta la baza elaborării următorului cadru financiar multianual (CFM). Aceasta pregătește terenul pentru reflecții privind modul de adaptare a bugetului pe termen lung al UE la nevoile și prioritățile în continuă evoluție.
Un buget european în centrul priorităților UE
Bugetul european susține cetățenii, fermierii, cercetătorii, afaceri și regiuni din întreaga Europă și dincolo de aceasta. S-a dovedit a fi esențial pentru îmbunătățirea vieților europenilor. Împreună cu NextGenerationEU, a ajutat la depășirea unei pandemii și a unei crize energetice, salvând milioane de locuri de muncă în timpul lockdown-urilor și investind în viitorul curat și digital. Bugetul UE a oferit, de asemenea, un sprijin fără precedent Ucrainei și securității Europei, în fața războiului de agresiune al Rusiei.
Potrivit comunicatului oficial, următorul buget pe termen lung, care va începe în 2028, trebuie să rezolve o problemă complexă: așteptările ca UE să acționeze cresc constant. Pentru ca bugetul european să fie potrivit pentru ambițiile UE, să asigure rambursarea împrumuturilor pentru NextGenerationEU și, în același timp, să ofere contribuții financiare naționale stabile din partea statelor membre, trebuie să se introducă noi resurse proprii.
„Status quo-ul nu este o opțiune. Trebuie făcute alegeri. UE trebuie să maximizeze impactul fiecărui euro cheltuit, concentrându-se pe prioritățile și obiectivele UE acolo unde acțiunea UE este cea mai necesară. Noile provocări și așteptări legate de acțiunea UE necesită reconsiderarea modului în care funcționează bugetul UE pentru a-l adapta la viitor. Obiectivul unei Europe libere, democratice, puternice, sigure, prospere și competitive necesită un buget al UE reformat și consolidat – mai simplu, mai flexibil, mai bine direcționat și mai eficient”, subliniază Comisia Europeană.
Noua abordare pentru un buget modern al UE ar trebui să includă un plan pentru fiecare țară, cu reforme și investiții cheie, concepute și implementate în parteneriat cu autoritățile naționale, regionale și locale. Un Fond European pentru Competitivitate ar trebui să stabilească o capacitate de investiție pentru a sprijini sectoarele strategice și tehnologiile critice. De asemenea, finanțarea acțiunii externe revizuite ar trebui să fie mai eficientă, mai bine direcționată și aliniată la interesele strategice, contribuind la o nouă politică externă. Bugetul ar trebui să includă și măsuri suplimentare pentru protejarea statului de drept. Mai mult, bugetul UE ar trebui să poată conta pe venituri modernizate pentru a asigura o finanțare suficientă și durabilă pentru prioritățile noastre comune.
Concrete & Design Solutions
INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Informații ”otrăvite pe calea undelor radio”. UE demontează dezinformarea Rusiei: Posturile pro-Kremlin transformă acțiunile legitime ale țărilor membre în presupuse agresiuni occidentale

Direcția Generală Anticorupție, prezentă la Viena la reuniunea Comitetului Director al GlobE. Reprezentanți din 15 state au stabilit direcțiile pentru 2025

Ministrul Cseke Attila: Prin lansarea Programului ”Eficiență energetică și energie regenerabilă” sprijinim protejarea mediului

Premierul Marcel Ciolacu amenință cu demiteri în rândul miniștrilor care nu pot ține ritmul cu reformele din PNRR

SUA: Trump semnează un ordin executiv pentru o politică externă „unitară”, cu accent pe prioritizarea agendei „America First”

Eurodeputatul Dan Motreanu solicită Comisiei Europene să sprijine politic și financiar regiunile din statele UE aflate în proximitatea războiului din Ucraina

Eurodeputatul Virgil Popescu pledează pentru o piață unică a energiei pentru o Europă competitivă: Este vital să creștem producția de energie la nivelul UE

Vicepreședintele PE, Victor Negrescu: România trebuie să fie parte activă în construirea unei Europe mai competitive. Trebuie să ne asigurăm că nicio țară nu rămâne în urmă

Hegseth: Discuțiile dintre Trump și Putin privind începerea negocierilor pentru încheierea războiului din Ucraina, nu au fost „cu siguranță o trădare” a Kievului

UE și Canada, o ”poveste despre investiții și schimburi comerciale avantajoase”. Costa, von der Leyen și Trudeau au discutat despre tarifele preconizate de SUA

V. Ponta: Discuţiile din Parlament privind bugetul încep la 14 ianuarie

Mapamond: Care vor fi principalele evenimente ale anului 2013

Angela Merkel: “Mediul economic va fi mai dificil în 2013”

Barometru: Cluj-Napoca înregistrează cea mai ridicată calitate a vieții din România, alături de Oradea și Alba Iulia

9 mai, o triplă sărbătoare pentru români: Ziua Europei, a Independenţei României şi sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial

Ambasadorul SUA Adrian Zuckerman: România va deveni cel mai mare producător și exportator de energie din Europa

Huffington Post: România a fost condusă din 1989 de “o clică incompetentă de escroci foşti comunişti”

Premierul Italiei, Mario Monti, a demisionat

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea care interzice pentru 10 ani exportul de buștean în spațiul extracomunitar

Acord fără precedent în istoria UE: După un maraton de negocieri, Angela Merkel, Mark Rutte, Klaus Iohannis și ceilalți lideri au aprobat planul și bugetul de 1,82 trilioane de euro pentru relansarea Europei

Eurodeputatul Virgil Popescu pledează pentru o piață unică a energiei pentru o Europă competitivă: Este vital să creștem producția de energie la nivelul UE

Klaus Iohannis și-a încheiat mandatul de președinte: “Să aveți grijă de România. Dumnezeu să binecuvânteze România”

Înainte de împlinirea a 48 de ani de la cutremurul din 1977, Gabriela Firea solicită fonduri europene suplimentare și prevenție reală pentru a proteja românii de consecințele unui viitor cutremur major

Vicepreședintele PE, Victor Negrescu, pledează pentru ”dialog și soluții pragmatice” care să contribuie la reconstruirea colaborării între UE și Regatul Unit: Putem asigura un viitor comun mai bun

Eurodeputatul Virgil Popescu subliniază importanța de a finaliza interconectarea rețelelor de energie electrică pentru o consolidare uniformă a competitivității în UE

Candidatura lui Crin Antonescu la alegerile prezidențiale, validată de PSD: Avem nevoie să ne apărăm și să ne respectăm condiția de țară a UE, a NATO, a parteneriatului strategic cu Statele Unite

Guvernul a adoptat Bugetul pentru 2025. Ministrul Tánczos Barna: Prin acest buget, punem bazele unei noi viziuni prin care rezolvăm probleme structurale și consolidăm creșterea economică cu ajutorul fondurilor UE

Premierul Belgiei, discurs la Universitatea Harvard din SUA: Rusia a intervenit în alegerile din România, denunțăm asta!

Giganții europeni mută în cursa tehnologică globală: Vodafone a efectuat primul apel video în spațiu din lume dintr-o zonă fără acoperire, folosind un smartphone și sateliți comerciali

“Este timpul să repornim motorul inovării din Europa”: Comisia von der Leyen a lansat Busola competitivității, axată pe inovare, decarbonizare, securitate, simplificare, piața unică, finanțare și competențe
Trending
- CORESPONDENȚĂ SPECIALĂ3 days ago
“Multipolarizare”: Maga Carta și abdicarea lui Trump de la Pax Americana, furtună polară în Europa, China în pole-position și Rusia țarului (raportul Conferinței de Securitate de la München)
- ROMÂNIA1 week ago
Un raport oficial francez confirmă “manipularea pe scară largă” a alegerilor din România, primele alegeri democratice majore din Europa anulate din cauza ingerințelor străine
- EDITORIALE3 days ago
O scurtă cronologie a epocii Klaus Iohannis la cârma României
- NATO1 week ago
România a preluat mandatul de ambasadă punct de contact NATO în Japonia. Momentul, marcat printr-o vizită a secretarului de stat Ana Tinca la Tokyo
- ROMÂNIA3 days ago
Klaus Iohannis se retrage din funcția de președinte miercuri, devenind primul președinte din istoria României care demisionează: “Dumnezeu să binecuvânteze România!”