Connect with us

PARLAMENTUL EUROPEAN

Renew Europe, grupul condus de Dacian Cioloș în Parlamentul European, o apără pe Sylvie Goulard: A plătit prețul unei politici europene mici în locul unei evaluări obiective pentru funcția de comisar

Published

on

©️ Renew Europe/ Facebook

Grupul Renew Europe din Parlamentul European, a treia forță politică din hemiciclul european, consideră că Sylvie Goulard, care a fost respinsă în comisiile de specialitate ale Parlamentului European pentru funcția de comisar european, este o candidată ”pro-europeană excelentă, competentă și angajată” care a plătit prețul unei politici europene și naționale mici.

Într-un comunicat publicat în limba franceză pe Facebook, grupul condus de Dacian Cioloș își manifestă regretul ”profund” pentru votul împotriva lui Sylvie Goulard.

Regretăm profund votul împotriva lui Sylvie Goulard, o candidată pro-europeană excelentă, competentă și angajată. Aceasta este o pierdere clară nu numai pentru Comisia Europeană, ci și pentru Parlament, care a pierdut un aliat puternic. Sylvie Goulard a plătit prețul unei politici europene și naționale mici în detrimentul unei evaluări obiective a candidaților pentru funcția de comisar. Nu trebuie să uităm că noi – majoritatea proeuropeană – avem, cu o nouă Comisie Europeană, responsabilitatea de a lucra și de a începe să producem rezultate concrete pentru cetățenii care ne-au ales în luna mai”, transmite grupul Renew Europe, a treia forță politică din Parlament, alcătuit din 108 eurodeputați, după grupul PPE (182) și grupul S&D (154).

”Renew Europe face apel la toate grupurile parlamentare pro-europene să se gândească profund la modul în care s-au desfășurat audierile până acum. Ne-am propus deja crearea unui organism independent care să investigheze integritatea comisarilor candidați pentru a face o judecată independentă și nu cu părtinire politică, așa cum am asistat astăzi”, conchide sursa citată.

Sylvie Goulard a fost audiată joi pentru a doua oară de cele două comisii de specialitate din Parlamentul European asociate portofoliului ei pentru domeniul pieței interne (Comisiile IMCO și ITRE) și nu a reuşit nici de această dată să convingă eurodeputaţii, ea fiind respinsă cu 29 de voturi pentru şi 82 împotrivă

Însărcinată cu un vast portofoliu – comisar pentru piața internă, poziție din care trebuie să gestioneze politica industrială, piața unică digitală și din care va fi responsabilă pentru noua Direcție Generală pentru Industria de apărare și Spațiu – Sylvie Goulard a venit ”accesorizată” cu lipsa de încredere privind integritatea sa în urma anchetelor justiției franceze, ale Oficiului European de Luptă Antifraudă și în contextul unei colaborări în calitate de consultant cu o fundație din California – Berggruen Institute -, dar care are și un centru deschis în China. Aceasta a trebuit să răspundă tirului de întrebări și suspiciuni cu privire la colaborarea sa cu think tank-ul Berggruen Institute, de la care a primit sume de 10.000 de euro/ lunar în perioada 2013-2015.

Respingerea lui Sylvie Goulard a fost catalogată și de președintele francez, Emmanuel Macron, drept un joc politic. Mai mult, într-o reacție publică, Emmanuel Macron a avut o abordare neobișnuită cu privire la procesul de nominalizare a lui Sylvie Goulard, precizând că Ursula von der Leyen l-a încurajat să o propună pe Goulard și l-a asigurat că liderii grupurilor politice o acceptă.

Mai mult, respingerea candidatei franceze reprezintă o premieră pentru Franța și extinde la trei numărul de comisari europeni care nu au trecut de audierile din Parlamentul European, după ce candidații României și Ungariei au fost declarați incompatibili de Comisia pentru afaceri juridice din Parlamentul European din cauza unor potențiale conflicte de interese.

De altfel, și Sylvie Goulard a fost subiectul unei evaluări în Comisia JURI pe motive de integritate. Cu toate acestea, candidata franceză a primit avizul pozitiv și s-a prezentat în fața comisiilor de specialitate, după ce a fost exonerată de o anchetă a justiției franceze și a Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF) privind un dosar referitor la angajări fictive în cadrul cabinetului său de eurodeputat, poziție pe care a ocupat-o în perioada 2009-2017, după ce a agreat să ramburseze integral sumele utilizate.

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este membru al programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI

Eurodeputatul Traian Băsescu: Pachetul Mobilitate este discriminatoriu și îi pune în dificultate pe transportatorii din țările estice

Published

on

© European Union 2020 - Source : EP

Eurodeputatul Traian Băsescu (PMP, PPE) atrage atenția că transportatorii din țările estice ale Uniunii Europene se află în dificultate din cauza prevederilor cuprinse în Pachetul Mobilitate 1 pe care Parlamentul European urmează să-l voteze săptămâna viitoare, în pofida nemulțumirilor manifestate de transportatori, de nouă state membre ale UE, inclusiv România, dar și de eurodeputații români.

Pachetul Mobilitate nu este oportun în acest moment. Situația industriei de transport nu mai corespunde cu cea analizată în evaluarea de impact realizata de către Comisie la prezentarea propunerii. Criza cauzată de răspândirea coronavirusului și de măsurile de stopare a pandemiei au afectat și vor afecta pe termen lung industria de transport. Întoarcerea vehiculului la fiecare 8 săptămâni în statul membru de stabilire a firmei, sub sancțiunea pierderii licenței de transport, nu aduce beneficii, ci doar probleme”, a spus Băsescu, într-o intervenție în Parlamentul European, conform unei postări de pe pagina sa de Facebook.

Europarlamentarul PMP subliniază că creșterea parcursului în gol afectează obiectivele climatice ale Uniunii Europene și că întoarcerea vehiculului este discriminatorie față de transportatorii stabiliți în statele membre periferice.

“O altă măsura care pune bariere în calea prestării de servicii este perioada de prohibiție în care un transportator nu mai are dreptul să opereze cabotaj intr-un stat membru străin. Obligarea conducătorului auto de a reveni la sediul firmei la 3-4 săptămâni pentru a-și petrece timpul liber este o alta măsură care este discriminatorie față de transportatorii din est. Obligarea acestora de a se întoarce în țara de origine afectează drepturile fundamentale. Ei sunt liberi sa își petreacă timpul unde doresc. Petrecerea repausului săptămânal în cabină nu ar trebui interzisă. Ea are valoare de distanțare socială pentru prevenirea răspândirii COVID-19. Adesea, cabinele sunt mai confortabile decât cazările pe care le au in jurul autostrăzilor. Si în sfârșit o ultimă remarcă, modelul propus în Pachetul „Mobilitate”, este împovărător administrativ si financiar. În plus, el pune transportatorii din afara Uniunii Europene într-o poziție concurențiala avantajoasă față de cei din interior“, a completat Băsescu.

Amintim faptul că în perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie, ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

Pachetul Mobilitate I a fost lansat de Comisia Europeană în mai 2017. Acesta conţine trei acte legislative referitoare la transportul rutier: Regulamentul PE şi al Consiliului de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier; Regulamentul PE şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor; Directiva PE şi a Consiliului de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

Pentru aceste acte legislative se aplică procedura de codecizie, fiind astfel necesar acordul atât al Consiliului, cât şi al Parlamentului European (PE) pentru adoptarea textelor respective.

Poziţia Consiliului asupra acestui Pachet a fost adoptată în decembrie 2018, iar prevederile cele mai problematice, precum obligaţia întoarcerii vehiculului la 8 săptămâni în statul de înmatriculare, obligaţia întoarcerii conducătorului auto la sediu la 3 sau 4 săptămâni (în funcţie de situaţie), introducerea unei perioade de prohibiţie de 4 zile pentru operaţiunile de cabotaj, au făcut obiectul negocierilor interinstituţionale cu Parlamentul European.

România s-a opus Pachetului final, alături de celelalte 8 state membre like-minded (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia), votând împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European.

Pachetul final a fost însă adoptat de Consiliu cu votul majorităţii calificate a statelor membre. O ultimă etapă procedurală prevăzută pentru adoptarea, în codecizie, a Pachetului legislativ, urmează a avea loc la 8 iulie a.c., când este programat votul final al Parlamentului European, în sesiune plenară.

Continue Reading

CONSILIUL UE

Instituțiile UE, acord provizoriu privind digitalizarea si utilizarea tehnologiei moderne în scopul cooperării judiciare transfrontaliere

Published

on

Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la preluarea dovezilor și la comunicarea documentelor de natură juridică într-un cadru digitalizat în scopul modernizării cooperării judiciare peste granițe, informează cele două instituții într-o serie de comunicate remise CaleaEuropeana.ro.

Acordul dintre Consiliul UE si Parlament are ca scop conturarea unei cooperări judiciare transfrontaliere între instanțele naționale mult mai eficiente prin digitalizarea aspectelor care țin de cadrul civil și comercial, precizează sursa citată.

Ambițiosul acord la nivel european se naște nu numai din încercarea de găsire a unor forme de simplificare a mecanismelor de cooperare juridică între statele membre, dar si necesitatea adaptării la regulile de distanțare socială impuse în urma pandemiei de COVID-19.

“Instanțele vor putea schimba documente în format electronic: modificările ambelor reglementări instituie un sistem informatic descentralizat care va permite schimbul mai rapid, mai sigur și mai eficient de documente între statele membre. Sistemul informatic descentralizat va fi compus din sisteme IT naționale interoperabile, fără a implica instituții UE”, mai arată cele două instituții.

De asemenea, informațiile vor fi păstrate strict confidențiale, iar datele cu caracter personal și confidențialitatea vor fi protejate la transmiterea documentelor și la preluarea probelor, iar datele personale care sunt considerate irelevante pentru un caz specific vor fi șterse imediat. Totodată, tehnologiile moderne de comunicare, cum ar fi videoconferința, care pot reduce costurile și pot ajuta probele să fie luate mai rapid, vor fi utilizate în mod corespunzător și cu acordul persoanei care urmează să fie interogată.

Prin acest acord de digitalizare a mecanismului judiciar la nivelul statelor UE, se conturează un sistem actualizat din punct de vedere al standardelor tehnologice contemporane.

Modificările din ambele reglementări (civile si comerciale) includ utilizarea obligatorie a unui sistem informatic descentralizat electronic, compus din sisteme informatice naționale interconectate, pentru transmiterea documentelor și solicitărilor între statele membre. Proiectele de reglementări însărcinează Comisia cu crearea, întreținerea și dezvoltarea viitoare a unui software de referință pe care statele membre pot alege să îl aplice ca sistem de bază, în locul unui sistem informatic dezvoltat la nivel național.

Dražen Bošnjaković, ministrul de justiție al Croației, țara care a deținut președinția Consiliului UE până la 3o iunie, a punctat obiectivele acordului dintre Consiliul Uniunii Europene si Parlamentul European.

Este mai important ca oricând să avem un sistem modern și digitalizat de cooperare judiciară. Acordul provizoriu încheiat astăzi cu Parlamentul European va îmbunătăți accesul cetățenilor la justiție, făcând procedurile mai rapide și mai eficiente”, a declarat oficialul croat. 

Parlamentul și Consiliul trebuie acum să aprobe versiunea finală a acordului înainte ca acesta să fie publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Cele două reglementări vor intra în vigoare la 20 de zile de la publicarea lor.

Material realizat de Radu Stinghe, stagiar

Continue Reading

Dacian Cioloș

Dacian Cioloș propune “o viziune pentru Europa rurală”: Liderul Renew Europe organizează un webinar la care participă Ursula von der Leyen și Michel Barnier

Published

on

© Dacian Cioloș/ Twitter

Președintele PLUS, Dacian Cioloș, lider al grupului Renew Europe în Parlamentul European, organizează marți, 7 iulie, începând cu ora 14:30, un nou webinar LIVE pe Facebook despre valorificarea potențialului comunităților rurale din Europa.

La eveniment vor participa, printre alții, Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, Werner Hoyer, președintele Băncii Europene de Investiții, și Michel Barnier, șeful Grupului de lucru al Comisiei Europene privind relațiile viitoare cu Regatul Unit și fost comisar european pentru dezvoltare regională, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

“Zonele rurale se află în centrul celor mai grave probleme cu care ne confruntăm în prezent iar, la rândul lor, fermierii și întreprinderile rurale se confruntă cu o serie de provocări serioase. Mai mult, vedem cum depopularea zonelor rurale se accentuază în Europa, iar locurile de muncă în mediul rural devin din ce în ce mai greu de găsit”, a spus Dacian Cioloș, citat în comunicat.

Fostul comisar european pentru agricultură afirmă că mediul rural are potențialul de a oferi soluții unice, de la creștere durabilă la incluziune socială, de la transformări ecologice și digitale la suveranitatea alimentară.

“De aceea, zonele rurale trebuie să joace un rol mai important în planul de recuperare și reconstrucție a Uniunii Europene după criza COVID-19. Cu o viziune corectă și politici adecvate implementate, comunitățile rurale pot face tranziția către o Europă mai ecologică și mai rezistentă, în beneficiul tuturor cetățenilor săi din mediul urban și rural. Într-un moment în care Uniunea Europeană este pregătită să ia măsuri decisive pentru a-și elabora strategia pentru perioada 2021-2027, acest seminar își propune să creioneze conceptul «o singură Europă», care să diminueze decalajul dintre zonele rurale și cele urbane, Est, Vest  Nord și Sud și să ducă la stabilirea de bune practici pentru zonele rurale de succes, durabile și prospere de pe continentul nostru”, a mai declarat Dacian Cioloș.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending