Connect with us

S&D

Social-democrații europeni, scrisoare către președintele Comisiei Europene prin care semnalează că pandemia de COVID-19 a dus la adâncirea inegalității de gen: Solicităm implementarea unor măsuri care să asigure o tranziție către o societate care nu lasă pe nimeni în urmă

Published

on

Social-democrații europeni i-au transmis o scrisoare președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, prin care îi semnalează că pandemia de coronavirus a dus la adâncirea inegalităților de gen, solicitându-i acesteia măsuri pentru combaterea impactului pe care criza COVID-19 îl are asupra femeilor.

Într-o scrisoare comună semnată de Partidul Socialiștilor Europeni, organizația de femei PES, Grupul S&D din Parlamentul European, grupul de lucru al S&D în cadrul Comisiei pentru depturile femeii și egalitatea de gen (FEMM), liderii formațiunilor mai sus amintite, Serghei Stanișev, Zita Gurmai, Iratxe Garcia Perez și Maria Noichl prezintă o 18 măsuri pe termen scurt și mediu pentru a asigura o revenire sustenabilă a economiei, respectând egalitatea de gen, potrivit unui comunicat al PES.

”Femeile lucreză în domenii unde expunerea la virus este ridicată, cum ar fi casierele, personalul de curățenie sau serviciile de sănătate și asistență socială. Este mult mai probabil ca femeile să aibă grijă de copii sau vârstnici, sau să întreprndă activități de îngrijire neplătite care le-ar putea expune la virus. Femeile care trec prin relații abuzive sunt acum prinse în casă ca urmare a măsurilor de distanțare socială. De obicei, femeile nu sunt plătite sau au locuri de muncă precare, lăsându-le vulnerabile în fața consecințelor economice ale acestei crize. COVID-19 a întărit aceste inegalități de gen existente”, a semnalat președintele organizației de femei PES, Zita Gurmai.

”Solicităm președintelui von der Leyen și întregului Colegiu al Comisarilor să protejeze sănătatea și sigranța femeilor pe măsură ce UE răspunde la această criză, dar și să pună în aplicare măsuri pe termen lung pentru a soluționa inegalitățile existente și pentru a asigura o tranziție către o societate mai egală și mai dreaptă, care nu lasă pe nimeni în urmă”, a mai spus Gurmai.

La rândul său, președintele PES, Serghei Stanișev a precizat că ”este obligația noastră morală să oferim un răspuns provocărilor disproporționate cu care se confruntă femeile.”

În scrisoarea mai sus amintită, social-democrații europeni laudă activitatea comisarului european pentru Egalitate, Helena Dalli.

”Această pandemie nu a făcut decât să adâncească inegalitățile de gen existente, demonstrând încă o dată de ce este nevoie mai mult ca niciodată de o Strategie europeană privind egalitatea de gen”, conchide comunicatul mai sus amintit.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Corina Crețu

Corina Crețu, înaintea votului Parlamentului European privind Pachetul Mobilitate: Veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare

Published

on

© European Union 2017 - Source : EP

Parlamentul European votează miercuri situația transportatorilor din Uniunea Europeană, iar din păcate forma propusă de Comisia Europeană va afecta grav transportatorii din Est, a afirmat luni eurodeputatul Corina Crețu (Pro România, S&D).

În ciuda tuturor eforturilor noastre de la Bruxelles, veștile pentru transportatorii români nu sunt îmbucurătoare“, a spus Crețu, într-o postare pe Facebook.

Parlamentul European va da ultimul vot privind reformele menite să îmbunătățească condițiile de muncă ale șoferilor, să clarifice prevederile legate de detașarea acestora și să combată practicile ilegale. Eurodeputații se vor pronunța miercuri cu privire la schimbările aduse normelor revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de repaus ale acestora și o mai bună aplicare a normelor în materie de cabotaj (și anume, transportul de mărfuri efectuat cu titlu temporar de către transportatori nerezidenți). Reforma va contribui, printre altele, la asigurarea unei remunerații echitabile pentru șoferi, la prevenirea cabotajului sistematic și la combaterea societăților de tip „cutie poștală”, informează PE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Noile norme, care au fost convenite provizoriu cu Consiliul, vor fi considerate adoptate, cu excepția cazului în care amendamentele depuse sunt votate cu majoritate absolută (adică cel puțin 353 de voturi).

“Încă din luna ianuarie am atras atenția asupra faptului că Guvernul României trebuie să depună toate eforturile pentru a evita situația la care s-ar putea să fim martori săptămâna aceasta. (…) Toate demersurile noastre, ale Membrilor Parlamentului European din Europa de Est, s-au lovit de o lipsă de înțelegere greu de imaginat din partea europarlamentarilor din țările occidentale. Au fost depuse zeci de amendamente în favoarea transportatorilor – pe care le-am cosemnat și eu – de către colegii din Europa de Est (nouă țări din Est și cele periferice), dar strict matematic șansele ca acestea să treacă sunt foarte mici. Printre amendamente se numără și prevederi care încearcă dacă nu să oprească acest Pachet, măcar să întârzie intrarea sa în vigoare. Mai mult decât atât, din păcate Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European propune ca Pachetul să fie votat fără amendamente, ceea ce ar reduce și mai mult șansele adoptării acestor amendamente”, a mai adăugat Corina Crețu.

“Reiterez faptul că, în actuala formulă, Pachetul de Mobilitate impune tuturor firmelor de transporturi de pe teritoriul Uniunii Europene să se asigure că, la fiecare opt săptămâni, camioanele lor se întorc la centrul operațional din țară – ceea ce înseamnă o creștere exponențială a costurilor. Mai mult, unele măsuri sunt chiar neavenite în contextul actualei pandemii, pentru că nu permit distanțarea socială – cum e cazul interzicerii petrecerii perioadei de odihnă obligatorii în cabina camionului. Cred că astfel de momente ne demonstrează cât de multă nevoie e de o Uniune Europeană și mai solidă, sensibilă la probleme de acest fel. Și demonstrează fără îndoială cât de importantă e implicarea guvernelor naționale în politica europeană. Or din păcate, Guvernul de la București e de cele mai multe ori absent de la dezbateri – și mai grav e că absența aceasta se traduce în drame pentru cetățeni”, a conchis ea.

În perspectiva votului asupra Pachetului Mobilitate I care va avea loc în sesiunea plenară a Parlamentului European din 8-10 iulie , ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu şi ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor Lucian Bode, alături de omologii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia, au trimis la 30 iunie, o scrisoare comună tuturor parlamentarilor europeni.

“În cadrul scrisorii, cei doi oficiali români împreună cu omologii lor au reliefat prevederile restrictive şi disproporţionate din Pachetul Mobilitate I şi implicaţiile negative ale acestora, atât pentru transportul rutier şi funcţionarea adecvată a pieţei interne, cât şi pentru realizarea obiectivelor asumate de Uniunea Europeană în domeniul schimbărilor climatice. În acest context, semnatarii scrisorii au solicitat membrilor Parlamentului European reanalizarea prevederilor problematice din această perspectivă, conţinute de Pachetul Mobilitate I”, a informat MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Continue Reading

S&D

PES face apel la liderii UE să aprobe planul ”Next Generation EU” de redresare post-pandemie: Nu ne putem permite să repetăm ​​greșelile din 2008. Nu vom supraviețui mai multor runde de austeritate

Published

on

© PES/Twitter

Membrii familiei social-democrate europene fac apel la Consiliul European să aprobe planul ”Next Generation EU” al Comisiei Europene și să adopte dispoziții privind combaterea rasismului și asistența medicală la prețuri accesibile.

Reunită prin videoconferință, președinția Partidului Socialiștilor Europeni (PES) a adoptat la 25 iunie o declarație prin care solicită un fond ambițios de recuperare, astfel încât UE să poată depăși criza COVID-19 și să se îndrepte către un viitor verde, social, digital, care promovează egalitatea de gen, inclusiv și durabil.

După adoptarea Declarației, președintele PES, Serghei Stanishev, a declarat:

În urmă cu trei luni, nimeni nu s-ar fi așteptat ca această pandemie să devină cel mai mare test de stres al societăților europene din ultimele decenii. Este de datoria liderilor europeni să se ridice  la înălțimea așteptărilor în acest moment istoric, să își facă datoria, să acționeze împreună și să pună în mișcare recuperarea. Social-democrații vor să vadă planul de redresare în acțiune și rapid. Statele noastre membre nu își pot permite să aștepte. Consiliul European trebuie să sprijine planul de recuperare la următoarea reuniune. O întârziere suplimentară va fi dăunătoare pentru cetățeni, întreprinderi și comunități care au fost lovite puternic. Familia noastră politică este fermă: redresarea trebuie să deschidă calea către o societate mai dreaptă și mai durabilă. Nu ne putem permite să repetăm ​​greșelile din 2008. Societățile noastre nu vor supraviețui mai multor runde de austeritate. Avem nevoie de o recuperare adecvată care să protejeze locurile de muncă și să ne îndrume către un viitor fără emisii de CO2, digital, democratic și egal din punct de vedere al genului.

Declarația adoptată de președinție – Salvarea vieții, salvarea locurilor de muncă – strategia PES pentru  recuperarea din criza COVID-19 – rezumă ambițiile colective ale familiei social-democrate de a realiza o redresare echitabilă și durabilă din criza COVID-19.

Continue Reading

Victor Negrescu

Ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor: Victor Negrescu propune implicarea organizațiilor de tineret pentru a absorbi mai mulți bani europeni din cele 300 milioane de euro alocate României

Published

on

© European Union 2016 - Source : EP

Eurodeputatul Victor Negrescu (PSD, S&D) propune implicarea organizațiilor de tineret pentru a absorbi mai mulți bani europeni din cele 300 milioane de euro alocate României pentru ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, în contextul în care țara noastră se află pe ultimul loc la rata de absorbție, cu doar 0,8%, la nivelul Uniunii Europene.

 

Citând un raport recent al Comisiei Europene referitor la inițiativa privind ocuparea forței de muncă în rândul tinerilor, Victor Negrescu precizează că România se află pe ultimul loc la rata de absorbție, cu doar 0,8%. Practic, spune acesta, conform datelor din iunie, România a accesat doar 2 milioane de euro din cele 300 de milioane alocate.

Eurodeputatul social-democrat mai spune că aceste cifre sunt dezastruoase în contextul în care rata șomajului în rândul tinerilor este de aproximativ 17% și se află în creștere în contextul COVID-19. Mai mult, el atrage atenția că perspectivele sunt sumbre în accesarea acestor fonduri întrucât avem proiecte selectate în valoare de circa 12% din fondurile alocate României.

„Știu ce o să se zică. Alții sunt de vină. Însă în ultimele 7/8 luni de guvernare liberală acest program a fost total ignorat. Ca dovadă, el nu este menționat în programul economic de relansare. Probabil, tinerii nu sunt o prioritate”, menționează Victor Negrescu. Cu toate acestea, el propune ca, „în loc să ne pierdem în dispute politice sterile, să implicăm organizațiile de tineret și să lucrăm împreună eficient pentru a atrage acești bani importanți pentru România”.

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending