Connect with us

GENERAL

UE actualizează normele fiscale pentru o guvernanță economică mai eficientă. Statele membre vor putea negocia traiectorii proprii de reducere a datoriei, axate pe reforme și investiții

Published

on

© European Union, 2022/ Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a stabilit miercuri orientările pentru un reformarea cadrului de guvernanță economică a UE prin consolidarea sustenabilității datoriei și prin creșterea durabilă, îndreptată spre incluziune prin vestiții și reforme.

Potrivit unui comunicat al instituției europene, orientările urmăresc să asigure că acest cadru este mai simplu, mai transparent și mai eficient, cu o mai mare implicare națională și o mai bună aplicare a legislației, oferind în același timp spațiu pentru reforme și investiții și reducând nivelurile ridicate ale datoriei publice într-un mod realist, gradual și susținut.

În acest fel, cadrul revizuit ar trebui să contribuie la construirea economiei verzi, digitale și reziliente a viitorului, asigurând în egală măsură sustenabilitatea finanțelor publice în toate statele membre, în conformitate cu discursul președintei Ursula von der Leyen privind Starea Uniunii.

”Multe s-au schimbat de când Tratatul de la Maastricht a recunoscut necesitatea unor finanțe publice solide și a unor politici fiscale coordonate. În prezent, țările UE se confruntă cu niveluri semnificativ mai ridicate ale datoriei și ale deficitului, care variază foarte mult. Noile provocări, cum ar fi tranziția ecologică și digitală și problemele legate de aprovizionarea cu energie, ne vor impune reforme și investiții majore în anii următori. Pentru a răspunde acestor nevoi, prezentăm un proiect pentru o guvernanță economică mai simplă și mai eficientă. Normele fiscale se vor concentra pe reducerea datoriei acolo unde aceasta este ridicată, pe baza planurilor proprii ale statelor membre, care trebuie să respecte condiții clare ale UE. Odată ce planul a fost convenit, monitorizarea se va baza pe o regulă simplă de cheltuieli, în timp ce măsuri de aplicare mai stricte vor asigura respectarea acestuia. Orientările de astăzi ne vor permite să lucrăm împreună pentru a reduce datoria, pentru a ne consolida economiile și pentru a pune bazele prosperității și stabilității noastre viitoare”, a transmis vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, responsabil pentru o economie în serviciul cetățenilor. 

Planuri naționale pentru asigurarea sustenabilității datoriei și consolidarea creșterii durabile, ancorate într-un cadru comun al UE

Orientările au în vedere trecerea la un cadru de supraveghere al UE transparent, bazat pe riscuri, care face distincție între țări prin prisma provocărilor legate de datoria publică a acestora.

Planurile naționale fiscal-bugetare pe termen mediu reprezintă piatra de temelie a cadrului propus de Comisie. Acestea vor integra obiectivele fiscale, de reformă și de investiții, inclusiv cele de remediere a dezechilibrelor macroeconomice, dacă este nevoie, într-un singur plan holistic pe termen mediu, creând astfel un proces coerent și optimizat.

În stabilirea traiectoriei de ajustare fiscală, statele membre vor avea o marjă de manevră mai mare, sporind asumarea la nivel național a traiectoriilor fiscale.

Un singur indicator operațional – cheltuielile nete primare, adică cele care se află sub controlul guvernului național – va servi drept bază pentru stabilirea traiectoriei de ajustare fiscală și pentru desfășurarea supravegherii financiare anuale, simplificând astfel în mod semnificativ cadrul.

Cum va funcționa?

  • Ca parte a cadrului comun al UE, Comisia urmează să prezinte o cale de referință privind ajustarea fiscală, care să acopere o perioadă de patru ani, pe baza metodologiei sale de analiză a sustenabilității datoriei. Această cale de referință va garanta că datoria statelor membre cu probleme substanțiale sau medii de îndatorare vor fi direcționate pe o cale fezabilă descendentă, iar deficitul va rămâne în mod fiabil sub valoare de referință de 3% din PIB, stabilită în tratat.
  • Statele membre vor prezenta ulterior planuri care cuprind traiectoria lor fiscală pe termen mediu și angajamentele prioritare în materie de reforme și investiții publice.
  • Statele membre pot propune o perioadă mai lungă de ajustare fiscală, de până la trei ani, în cazul în care  aceasta este susținută de un set de angajamente de reformă și de investiții care să sprijine sustenabilitatea datoriei și să răspundă priorităților și obiectivelor comune ale UE.
  • A treia etapă implică o evaluare a planurilor din partea Comisiei, oferind o evaluare dacă datoria este plasată pe o traiectorie descendentă sau rămâne la niveluri prudente, iar deficitul bugetar rămâne în mod fezabil sub valoarea de referință de 3% din PIB pe termen mediu. Consiliul ar urma să dea undă verde planurilor, după această evaluare pozitivă din partea Comisiei.
  • În final, Comisia își asumă responsabilitate de a monitoriza continuu implementarea planurilor. Statele membre vor fi nevoite să prezinte rapoarte anuale privind progresele înregistrate pentru a facilita o monitorizare eficientă și pentru a asigura transparența.

Statelor membre li s-ar acorda mai multă libertate de acțiune în ceea ce privește elaborarea traiectoriilor lor fiscale. În același timp, Comisia Europeană instituie instrumente de aplicare mai stricte la nivelul UE pentru a asigura realizarea obiectivelor. Procedura de deficit excesiv definită prin criteriul deficitului va fi menținută, în vreme ce procedura de deficit excesiv definită prin criteriul datoriei va fi consolidată. Aceasta ar urma să fie activată atunci când un stat membru cu o datorie mai mare de 60% din PIB se abate de la traiectoria de cheltuieli convenită.

Mecanismele de punere în aplicare vor fi consolidate: utilizarea sancțiunilor financiare va deveni mai eficientă prin reducerea cuantumului acestora. De asemenea, vor exista consecințe mai dure asupra reputației. Condiționalitatea macroeconomică pentru fondurile structurale și pentru mecanismul de redresare și de reziliență va fi aplicată într-un spirit similar, adică finanțarea UE ar putea fi suspendată, de asemenea, atunci când statele membre nu au luat măsuri eficiente pentru a-și corecta deficitul excesiv.

În plus, un nou instrument va asigura punerea în aplicare a angajamentelor de reformă și de investiții care stau la baza unei traiectorii de ajustare mai lungi. Neîndeplinirea angajamentelor de reformă și de investiții ar putea duce la o traiectorie de ajustare mai restrictivă și, pentru statele membre din zona euro, la impunerea de sancțiuni financiare.

Prevenirea și corectarea mai eficientă a dezechilibrelor negative

Procedura privind dezechilibrele macroeconomice (MIP) are ca scop identificarea timpurie a riscurilor macroeconomice potențiale, prevenirea apariției dezechilibrelor macroeconomice negative și corectarea dezechilibrelor deja existente. Propunerile de reformă pentru procedura privind dezechilibrele macroeconomice se axează pe un dialog consolidat între Comisie și statele membre pentru a crea o mai bună înțelegere comună a provocărilor identificate în cadrul MIP și a politicilor necesare pentru a le aborda.

Acest lucru ar conduce, la rândul său, la un angajament din partea statelor membre de a integra reformele și investițiile necesare în planul lor fiscal-structural național pe termen mediu pentru a preveni sau corecta dezechilibrele.

Rolul preventiv al MIP va fi consolidat într-un mediu macroeconomic caracterizat de riscuri noi și în evoluție.

Evaluarea privind posibilitatea unor dezechilibre ar fi mai orientată spre viitor, în vederea detectării și abordării timpurii a dezechilibrelor emergente. În momentul evaluării corecției dezechilibrelor, se va acorda mai multă importanță evoluțiilor tendințelor și punerii în aplicare a politicilor de corectare a dezechilibrelor.

Un cadru de supraveghere post-program mai concentrat și mai eficient

Supravegherea post-program evaluează capacitatea de rambursare a statelor membre care au beneficiat de programe de asistență financiară. Ca parte a noului cadru și păstrând textul legislativ neschimbat, Comisia propune aplicarea acestuia în mod diferit, prin stabilirea unor obiective mai clare, iar eficiența cadrului este legată de aceste obiective. În special, supravegherea post-program se va concentra pe evaluarea capacității de rambursare, pe monitorizarea punerii în aplicare a reformelor nefinalizate și pe evaluarea necesității de a lua măsuri corective în contextul preocupărilor legate de capacitatea de rambursare sau de continuare a accesului pe piață.

 

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

CONSILIUL UE

Bogdan Aurescu s-a întâlnit la Davos cu omologul austriac. România propune Austriei un plan de lucru pentru a debloca aderarea la Schengen

Published

on

© Bogdan Aurescu/ Twitter

Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a avut joi o întrevedere bilaterală cu ministrul federal pentru afaceri europene și internaționale al Republicii Austria, Alexander Schallenberg, în marja participării la lucrările Forumului Economic Mondial de la Davos, discuțiile dintre cei doi miniștri vizând subiectul aderării României la spaţiul Schengen, informează MAE într-un comunicat remis CaleaEuropeană.ro. În ceea ce privește decizia anunțată de președintele Klaus Iohannis în urma discuției cu președintele Austriei, Alexander Van der Bellen, de revenire la post a ambasadorului extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Austria, ministrul Bogdan Aurescu a reiterat omologului austriac faptul că această decizie reflectă, în primul rând, dorința României de a debloca situația curentă, de a avansa pe calea identificării unor soluții constructive și de facilitare a unui dialog dinamic, prin toate canalele disponibile.

Discuțiile s-au înscris în continuarea contactelor anterioare, anume discuția telefonică din 9 decembrie 2022 şi discuțiile bilaterale din marja reuniunii Consiliului Afaceri Externe din 12 decembrie 2022 pe care ministrul Bogdan Aurescu le-a avut cu omologul său austriac ca urmare a exprimării veto-ului austriac în cadrul reuniunii Consiliului JAI din 8 decembrie 2022.

Ministrul Bogdan Aurescu a adresat omologului austriac apelul părţii române la o atitudine constructivă de cooperare, de reconsiderare a poziției adoptate anterior și de avansare pe calea angajamentului spre dialog și deschidere din partea Austriei pentru identificarea, în perioada următoare, de soluţii pentru depășirea situației de blocaj determinate de poziția nefondată a Austriei.

Demnitarul român a făcut referire, în context, la faptul că așteptarea României privind aderarea la Schengen este considerată legitimă și deplin justificată de către toți ceilalți parteneri europeni, precum și de către instituțiile europene, care au recunoscut eforturile și progresele realizate de România, pe toate planurile, gradul de pregătire a țării noastre în aplicarea prevederilor acquis-ului Schengen fiind confirmat, în repetate rânduri, de experții UE și ai statelor membre, cel mai recent cu prilejul celor două misiuni de evaluare care au avut loc în lunile octombrie și noiembrie 2022. 

Bogdan Aurescu a asigurat că România va continua să fie o parte a soluției pentru consolidarea securității și protejarea eficientă a frontierei externe a Uniunii Europene, în beneficiul tuturor cetățenilor europeni. De asemenea, a subliniat că aderarea României este în avantajul Austriei: cu cât frontiera externă a UE – în cazul de față a României – este mai departe de frontierele Austriei, cu atât aceste frontiere sunt mai sigure și mai protejate.

În același timp, ministrul Bogdan Aurescu a arătat că România își menține deschiderea față de preocupările părții austriece legate de creșterea migrației ilegale, sens în care reiterează abordarea constructivă privind susținerea adoptării și implementării, la nivel european, a unor măsuri concrete de combatere a acestui fenomen și de întărire a frontierelor externe ale Uniunii, deși partea română respinge conexiunea artificială între aderarea la Schengen și evoluțiile la nivel european în materie de combatere a migrației ilegale, nefiind pe ruta migratorie a Balcanilor de Vest și nici sursă de mișcări secundare înspre Austria, după cum o arată în continuare foarte clar statisticile Frontex și ale altor agenții relevante.

Ministrul român de externe a comunicat omologului austriac dinamica foarte bună a cooperării cu preşedinţia suedeză a Consiliului UE, care a confirmat sprijinul activ pentru avansarea rapidă a acestui dosar, inclusiv în contextul declaraţiilor recente ale prim-ministrului suedez în plenul Parlamentului European, cu ocazia prezentării priorităților președinției, respectiv al asigurărilor ministrului suedez de externe, în discuțiile cu ministrul Aurescu din 11 ianuarie, când acesta a subliniat caracterul prioritar acordat aderării României de către președinția suedeză și faptul că aceasta va iniția în perioada care urmează un proces de consultări cu toți actorii implicați.

Bogdan Aurescu a evocat necesitatea restabilirii atmosferei de încredere în relația româno-austriacă în contextul impactului negativ pe care decizia Austriei de a respinge, prin vot, aderarea României la Schengen îl generează asupra relațiilor bilaterale.

Ministrul Bogdan Aurescu a luat notă de disponibilitatea exprimată de ministrul Alexander Schallenberg de a se implica în promovarea unei abordări constructive, de deschidere, în beneficiul relației bilaterale și al cooperării în plan european între România și Austria. De asemenea, a luat notă de poziția omologului austriac ca ministerele de interne din cele două țări să continue a fi implicate în principal pe dosar, iar ministerele de externe să faciliteze dialogul. Ministrul austriac a exprimat, de principiu, cu titlu preliminar, deschiderea pentru un plan de lucru care să vizeze tematica discutată. 

De asemenea, ministrul Bogdan Aurescu l-a informat pe ministrul Alexander Schallenberg  asupra demersurilor în curs ale părții române pentru promovarea, în continuare, a obiectivului aderării României la spaţiul de liberă circulaţie, sens în care a menţionat convorbirile recente avute cu o serie de omologi europeni și reconfirmarea de către aceștia a sprijinului ferm pentru o decizie pozitivă în cel mai scurt timp.

MAE reamintește în acest sens că recent ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a avut o serie de convorbiri și întrevederi bilaterale care au reconfirmat faptul că România poate conta pe implicarea constructivă și activă a partenerilor din UE pentru susținerea activă a obiectivului legitim al României privind aderarea la spațiul Schengen: cu ministrul afacerilor externe al Suediei, cu ministrul pentru afaceri externe, Uniunea Europeană și cooperare al Spaniei, cu ministrul afacerilor externe al Danemarcei, cu ministrul afacerilor externe al Portugaliei, cu ministrul afacerilor externe al Poloniei, cu ministrul afacerilor externe al Cehiei, precum și primirea la București a ministrului afacerilor europene și proprietății de stat al Finlandei, respectiv participarea la evenimentul de lansare a Președinției suedeze a Consiliului Uniunii Europene.

Citiți și Klaus Iohannis a discutat cu președintele Austriei, la inițiativa părții austriece. Șeful statului a decis retrimiterea la Viena a ambasadorului Emil Hurezeanu în semn de deschidere pentru a găsi soluții privind aderarea României la Schengen

În ceea ce privește decizia anunțată de președintele Klaus Iohannis în urma discuției cu președintele Austriei, Alexander van der Bellen, de revenire la post a ambasadorului extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Austria, ministrul Bogdan Aurescu a reiterat omologului austriac faptul că această decizie reflectă, în primul rând, dorința României de a debloca situația curentă, de a avansa pe calea identificării unor soluții constructive și de facilitare a unui dialog dinamic, prin toate canalele disponibile.

“Conform normelor dreptului diplomatic, un ambasador este acreditat pe lângă șeful statului țării gazdă, în acest caz președintele Van der Bellen. În acest context, este de reamintit că președintele Van der Bellen a declarat public după votul din Consiliul JAI că regretă profund decizia guvernului austriac de blocare a aderării României, care nu este de natură să contribuie la soluționarea problemelor legate de migrație, acestea neputând fi rezolvate decât prin demersuri comune la nivel european, și că speră că o soluție prin dialog va fi curând posibilă”, transmite MAE.

După cum este cunoscut, ambasadorul României în Republica Austria a fost chemat în țară pentru consultări, la data de 9 decembrie 2022, decizia părții române fiind, potrivit cutumelor diplomatice, un gest politic de exprimare a dezacordului ferm cu conduita Austriei. Revenirea ambasadorului este o deschidere suplimentară a României pentru cooperarea și utilizarea tuturor canalelor disponibile pentru atingerea obiectivului prioritar de aderare la Schengen cât mai curând posibil, conchide sursa citată.

Continue Reading

CONSILIUL EUROPEAN

Liderii UE solicită accelerarea eforturilor pentru instituirea unui ”mecanism de corecție a pieței pentru a proteja cetățenii și economia împotriva prețurilor excesiv de mari” la energie

Published

on

© European Union, 2022

Liderii Uniunii Europene solicită miniștrilor să finalizeze ”lucrările cu privire la consolidarea solidarității printr-o bună coordonare a achizițiilor de gaze, în special prin platforma energetică a UE, prin schimburi transfrontaliere de gaze și prin indici de referință ai prețurilor fiabili”.

Reuniți la Bruxelles în ultimul summit din acest an, șefii de stat sau de guvern au subliniat în concluziile adoptate la finalul întâlnirii nevoia accelerării ”instituirii unui mecanism de corecție a pieței pentru a proteja cetățenii și economia împotriva prețurilor excesiv de mari” la energie.

Făcând trimitere la următoarele sezoane de constituire de stocuri și de încălzire, Consiliul European a subliniat importanța consolidării coordonării. În mod concret, ”ar trebui să se continue lucrările cu privire la următoarele componente”, au listat liderii UE o serie de orientări:

  • operaționalizarea rapidă a agregării cererii de gaze și a mecanismului de achiziționare în comun prin intermediul Platformei energetice a UE, precum și accelerarea discuțiilor cu parteneri fiabili pentru a asigura aprovizionarea cu gaze în vederea iernii 2023/2024, cu perspectiva încheierii de contracte pe termen lung;
  •  constituirea eficientă de stocuri în instalațiile de înmagazinare și monitorizarea atentă a traiectoriilor de constituire de stocuri;
  •  monitorizarea atentă a obiectivelor de reducere a cererii de gaze;
  • pregătirea timpurie a planurilor de contingență pentru iarna 2023/2024.

”Consiliul European reiterează importanța intensificării investițiilor în inovare, infrastructură și interconexiuni, stocare, energia din surse regenerabile, precum și în proiecte privind eficiența energetică, pentru a elimina treptat dependența Uniunii de combustibilii fosili din Rusia, a accelera tranziția verde și a asigura securitatea aprovizionării”, mai este menționat în concluzii.

Mai mult, șefii de stat sau de guvern ” așteaptă cu interes propunerea și evaluarea impactului privind reforma structurală a pieței energiei electrice din UE, inclusiv privind efectul prețurilor gazelor asupra prețurilor electricității, prin care aceasta să devină pe deplin pregătită pentru un sistem energetic decarbonizat și prin care să se faciliteze recurgerea la energie din surse regenerabile, care urmează să fie prezentate de Comisie la începutul anului 2023”.

Pentru a oferi un răspuns la impactul prețurilor ridicate la energie , Consiliul a invitat Comisia ”să efectueze o analiză și să prezinte propuneri până la sfârșitul lunii ianuarie 2023 în vederea mobilizării tuturor instrumentelor naționale și ale UE relevante, precum și a îmbunătățirii condițiilor-cadru pentru investiții, inclusiv prin proceduri administrative simplificate”.

La finalul lunii noiembrie, Comisia Europeană a propus plafonarea prețului gazelor naturale începând cu 1 ianuarie 2023 pentru a proteja întreprinderile și gospodăriile din UE de episoadele de creștere excesivă.

Decizia a ajuns pe masa miniștrilor de resort, doar că aceștia nu au reușit până în prezent să obțină consensul astfel încât decizia să intre în vigoare la termenul recomandat de executivul european.

Continue Reading

GENERAL

UE și SUA au convenit să lanseze Inițiativa Transatlantică privind Comerțul Durabil, pe fondul unui răspuns constructiv al Washingtonului la preocupările europene legate de Legea privind Reducerea Inflației

Published

on

© Antony Blinken/Twitter

UE și SUA au convenit, luni, 5 decembrie, să lanseze Inițiativa Transatlantică privind Comerțul Durabil, pe fondul unui răspuns constructiv al Washingtonului la preocupările europene legate de Legea privind Reducerea Inflației. De asemenea, cele două părți au convenit să-și intensifice cooperarea în ceea ce privește combaterea perturbărilor din lanțurile de aprovizionare cu semiconductori, acționând, totodată cu transparență reciprocă legat de subvențiile de stat din domeniu, precum și privința dezvoltăriile de standarde comune pentru tehnologiile emergente.

Deciziile au fost luate de UE și SUA în cadrul celei de-a treia reuniuni ministeriale a Consiliului pentru comerț și tehnologie (TTC) la College Park, Maryland.

Ambele părți au făcut un bilanț al activității grupului operativ UE-SUA privind Legea privind Reducerea Inflației, în cadrul căruia UE și-a reiterat preocupările puternice legate, printre altele, de dispozițiile discriminatorii și de subvențiile care denaturează concurența. TTC a luat act de progresele preliminare înregistrate. UE așteaptă cu interes ca SUA să abordeze în mod constructiv preocupările sale.

Legea privind Reducerea Inflației reprezintă cea mai importantă investiție care a fost făcută vreodată pentru a face față provocării climatice cu care ne confruntăm cu toții, iar această investiție va fi în beneficiul oamenilor din Statele Unite, din Europa și chiar din întreaga lume, pe măsură ce se va concretiza, asigurându-se că energia regenerabilă va fi pusă în funcțiune cât mai curând posibil, la prețuri scăzute, că va crea locuri de muncă de calitate, inclusiv pe ambele maluri ale Atlanticului, și că, în cele din urmă, va fi în beneficiul planetei noastre. Așa că am făcut progrese în acest sens. În același timp, am auzit îngrijorări clare din partea prietenilor noștri europeni cu privire la anumite aspecte specifice ale legislației. De îndată ce am auzit aceste îngrijorări, am convenit să creăm un grup operativ între Statele Unite și Uniunea Europeană, care este în funcțiune. Președintele Biden, după cum ați auzit, a întărit angajamentul nostru de a lucra împreună pentru a aborda aceste preocupări. Facem acest lucru în mod eficient. Facem acest lucru rapid. Și astăzi, cred că am avansat în această discuție. Am vorbit astăzi, în contextul TTC, despre creditul fiscal pentru vehiculele electrice, despre creditul fiscal pentru vehiculele comerciale. Am vorbit despre mineralele critice și despre lanțul de aprovizionare. Și, în urma acestor discuții și a activității grupului operativ, sunt convins că vom continua să dăm un impuls acestei conversații și să rezolvăm diferendele, așa cum a spus președintele Biden că vom face”, a  declarat secretarul de stat Antony Blinken, într-o conferință de presă.

TTC este un forum-cheie pentru aprofundarea cooperării transatlantice în vederea facilitării comerțului și a dezvoltării de standarde globale în materie de tehnologie și securitate. Provocările geostrategice, inclusiv războiul de agresiune neprovocat al Rusiei împotriva Ucrainei, au consolidat importanța unei coordonări strânse în cadrul TTC.

Reuniunea a fost coprezidată de vicepreședintele executiv al Comisiei, Margrethe Vestager, și de vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, iar din partea SUA de secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, de secretarul american al comerțului, Gina Raimondo, și de reprezentantul SUA pentru comerț, Katherine Tai.

Mai jos, prezentăm principalele rezultate ale celei de a treia reuniuni ministeriale a TTC.

Infrastructura digitală și conectivitatea

În actualul mediu geopolitic tensionat, riscurile sunt în creștere pentru infrastructurile critice de internet. UE și SUA vor încerca să faciliteze proiecte care să consolideze reziliența infrastructurilor, cum ar fi cablurile strategice terestre și submarine. De asemenea, ambele părți sprijină conectivitatea digitală sigură și rezilientă în țările partenere. Ca un prim pas, peste o mie de școli publice și case de copii din Jamaica vor fi conectate, iar în Kenya va fi dezvoltat un proiect similar, în parteneriat cu guvernul, pentru a construi conexiuni prin fibră optică la școlile din zonele îndepărtate.

Cooperarea în domeniul tehnologiilor emergente

Ambele maluri ale Atlanticului împărtășesc aceeași abordare în ceea ce privește tehnologiile emergente. Acestea au convenit asupra unei foi de parcurs comune pentru a dezvolta instrumente și standarde comune pentru inteligența artificială (AI) de încredere. Ambele părți vor lucra la standarde comune în domenii critice, cum ar fi criptarea post-cuantică și securitatea cibernetică a internetului obiectelor (IoT). UE și SUA intenționează, de asemenea, să colaboreze în domeniul cercetării și dezvoltării cuantice pentru a promova comerțul și pentru a aborda obstacolele din cadrul schimburilor transatlantice.

Pentru a avansa adoptarea vehiculelor electrice, SUA și UE vor pregăti un standard internațional comun privind sistemele de încărcare în megawați pentru vehiculele grele, care va fi adoptat până în 2024. UE și SUA intenționează, de asemenea, să elaboreze în 2023 recomandări pentru infrastructura publică de încărcare a vehiculelor electromobile.

Crearea unor lanțuri de aprovizionare cu semiconductori reziliente

Agresiunea rusă împotriva Ucrainei a exercitat o presiune considerabilă asupra lanțurilor de aprovizionare globale. Ieri, UE și SUA au semnat două acorduri: un mecanism de alertă timpurie pentru a aborda și a atenua în mod cooperativ perturbările lanțului de aprovizionare cu semiconductori și un angajament de a atinge niveluri fără precedent de transparență reciprocă în ceea ce privește subvențiile pentru semiconductori, pentru a evita o cursă a subvențiilor.

Intensificarea activității transatlantice în direcția unui comerț durabil

UE și SUA au convenit să lanseze Inițiativa Transatlantică privind Comerțul Durabil. Această inițiativă va intensifica activitățile din cadrul TTC care vizează sprijinirea tranziției către o economie cu emisii reduse de dioxid de carbon și creșterea comerțului și a investițiilor în bunuri și servicii “verzi”. Ambele părți intenționează să exploreze domeniile de cooperare în care există oportunități de decarbonizare a industriilor lor cu consum intensiv de energie și să faciliteze desfășurarea bunurilor și serviciilor esențiale pentru tranziția către economii mai circulare și cu emisii nete zero.

Consolidarea securității prin intermediul controalelor la export și al examinării investițiilor

Cooperarea în cadrul TTC a fost esențială pentru desfășurarea rapidă și aliniate a controalelor la export privind tehnologiile avansate împotriva Rusiei. UE și SUA au convenit să coopereze în continuare în acest domeniu, în special în ceea ce privește schimbul de informații. Discuțiile continuă cu privire la verificarea investițiilor, cu accent pe riscurile de securitate pe care le prezintă anumite investiții în tehnologii sensibile. Părțile au convenit, de asemenea, să exploreze instrumentele de politică care ar putea fi utilizate pentru a aborda politicile și practicile economice care nu sunt de piață, precum și să exploreze posibilitățile de a depune eforturi comune pentru a aborda coerciția economică.

Continue Reading

Facebook

INTERNAȚIONAL6 hours ago

Presa americană: Joe Biden ar putea vizita Europa în jurul datei de 24 de februarie pentru a marca un an de la agresiunea militară a Rusiei împotriva Ucrainei

NATO8 hours ago

Vizită istorică la NATO: Președintele Israelului s-a adresat în premieră aliaților reuniți în Consiliul Nord-Atlantic

ROMÂNIA9 hours ago

Miniștrii sănătății din România și Franța au semnat un Memorandum de Înțelegere pentru organizarea sistemelor de sănătate, donarea și transplantul de organe, prevenirea și controlul bolilor transmisibile

ROMÂNIA DIGITALĂ9 hours ago

Ministerul Digitalizării și ADR au lansat aplicația mobilă ghișeul.ro. Sebastian Burduja: Orice român va putea plăti cu câteva click-uri taxele și impozitele

Daniel Buda9 hours ago

Eurodeputatul Daniel Buda, întâlnire cu ministrul agriculturii din R. Moldova: Eliminarea contingentelor tarifare pentru produsele moldovenești pe piața UE trebuie să fie următorul pas în intensificarea relațiilor

CONSILIUL UE10 hours ago

Consiliul JAI: Ministrul de interne a solicitat un plan concret pentru deblocarea aderării României la Schengen și a cerut Austriei să își reconsidere poziția

U.E.10 hours ago

Platforma de coordonare a donatorilor internaționali în sprijinul redresării și reconstrucției din Ucraina își începe activitatea

ROMÂNIA10 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă: PIB-ul României a crescut cu 49 de miliarde de euro în 2022. Pentru acest an prognoza este una favorabilă, cu o creștere de 2,8%

Eugen Tomac10 hours ago

Eugen Tomac avertizează că în absența unei decizii pentru un calendar clar în Consiliul JAI privind aderarea României la Shengen, „situația va rămâne neschimbată pentru mult timp”

COMISIA EUROPEANA11 hours ago

Aer curat: Comisia Europeană solicită României și altor 13 țări membre UE să reducă emisiile generate de mai mulți poluanți atmosferici

NATO8 hours ago

Vizită istorică la NATO: Președintele Israelului s-a adresat în premieră aliaților reuniți în Consiliul Nord-Atlantic

ROMÂNIA10 hours ago

Premierul Nicolae Ciucă: PIB-ul României a crescut cu 49 de miliarde de euro în 2022. Pentru acest an prognoza este una favorabilă, cu o creștere de 2,8%

PARLAMENTUL EUROPEAN12 hours ago

Din Parlamentul European, președintele Israelului a îndemnat la comemorarea „alianței sacre făurite în paralel cu Holocaustul” pentru cinstirea supraviețuitorilor și combaterea antisemitismului

PARLAMENTUL EUROPEAN14 hours ago

Roberta Metsola evidențiază responsabilitatea generației actuale de a menține vie memoria victimelor Holocaustului: Ura încă găsește multe voci care o disculpă. Nu putem permite nimănui să găsească alinare în ignoranță

INTERNAȚIONAL1 day ago

SUA aprobă trimiterea a 31 de tancuri Abrams în Ucraina. NATO afirmă că “împreună, tancurile americane, britanice și germane” pot face diferența în lupta împotriva Rusiei

NATO3 days ago

Secretarul general al NATO are încredere că decizia trimiterii de tancuri de luptă în Ucraina va veni în curând: Este un moment crucial al războiului

POLITICĂ3 days ago

Premierul Nicolae Ciucă: Rădăcinile României europene se regăsesc în Unirea Principatelor Române din 1859

INTERNAȚIONAL6 days ago

Șeful diplomației române, la Forumul de la Davos: Nu ne permitem niciun fel de ambiguitate strategică. Ucraina este victima agresiunii, iar Rusia este agresorul

INTERNAȚIONAL1 week ago

Secretarul general NATO cere o creștere a sprijinului militar pentru Ucraina: Armele sunt calea spre pace. Negocierile depind în totalitate de forța de pe câmpul de luptă

NATO1 week ago

Mircea Geoană a deschis reuniunea Șefilor de Stat Major din țările NATO: Trebuie să investim mai mult în apărare și să ne pregătim pentru potențiale viitoare războaie

Team2Share

Trending