Connect with us

COMISIA EUROPEANA

Agonie pentru Ursula von der Leyen: Comisarul european propus de Ungaria nu a primit aprobarea Parlamentului European. Olivér Várhelyi va trebui să răspundă unor întrebări suplimentare

Published

on

© European Parliament

Corespondență din Bruxelles

Comisarul european desemnat pentru vecinătate și extindere, Olivér Várhelyi, nu a primit aprobarea din partea Comisiei pentru afaceri externe a Parlamentului European, au declarat surse din Parlamentul European pentru CaleaEuropeană.ro, precizând că procedura presupune faptul că vor urma întrebări scrise suplimentare din partea eurodeputaților la care comisarul propus din partea Ungariei va trebui să răspundă. De asemenea, Olivér Várhelyi ar putea fi audiat, din nou, săptămâna viitoare.

Potrivit surselor menționate, doar 30 de eurodeputați au votat în favoarea candidaturii lui Várhelyi, fiind necesare minim 48 de voturi pentru.

În favoarea comisarului maghiar au votat grupurile PPE, ECR și ID, iar împotriva grupurile S&D, Verzii, GUE/NGL, în timp ce grupul Renew Europe a cerut clarificări suplimentare, arată sursele citate.

O potențială respingere a comisarului propus de Ungaria ar putea determina, din nou, amânarea votului de învestire a Comisiei Europene conduse de Ursula von der Leyen.

Olivér Várhelyi, ambasadorul Ungariei în UE, a fost evaluat joi de eurodeputații pentru a fi confirmat drept următorul comisar pentru vecinătate și extindere. Funcționar public de carieră cunoscut pentru loialitatea sa față de premierul Viktor Orbán, Várhelyi a fost nominalizat pentru această funcție după ce europarlamentarii au respins prima alegere a Ungariei, fostul ministru al justiției Laszlo Trocsanyi, din cauza problemelor legate de conflictul de interese.

Audierea lui  Várhelyi a fost una dificilă, având în vedere că există critici asupra faptului că Ungaria nu ar trebui să primească portofoliul de vecinătate extindere, având în vedere relația strânsă a lui Orbán cu președintele rus Vladimir Putin, acțiunile guvernului de la Budapesta cu privire la statul de drept și subminarea legăturilor de securitate ale Ucrainei cu NATO.

În cursul audierii, Olivér Várhelyi a pledat pentru începerea negocierilor de aderare la UE cu Albania și Macedonia de Nord, și-a manifestat sprijinul pentru suveranitatea, independența și integritatea teritorială a Ucrainei și a precizat că va fi loial Uniunii Europene și că va aplica standardele Uniunii Europene în materie de stat de drept.

Puteți citi despre audierea lui Olivér Várhelyi, pe larg, aici.

 

Robert Lupițu este redactor-șef, specialist în relații internaționale, jurnalist în afaceri europene și doctorand în domeniul reasigurării strategice a NATO. Robert este laureat al concursului ”Reporter și Blogger European” la categoria Editorial și co-autor al volumelor ”România transatlantică” și ”100 de pași pentru o cetățenie europeană activă”. Face parte din Global Shapers Community, o inițiativă World Economic Forum, și este Young Strategic Leader în cadrul inițiativelor The Aspen Institute. Din 2019, Robert este parte a programului #TT27 Leadership Academy organizat de European Political Strategy Center, think tank-ul Comisiei Europene.

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

COMISIA EUROPEANA

Comisarul european Adina Vălean s-a întâlnit cu reprezentanții Airlines for Europe: Cele mai mari companii aeriene din UE cer implementarea Cerului Unic European

Published

on

© Airlines for Europe

Comisarul european pentru transporturi Adina Vălean a avut marți o întrevedere cu directorii executivi ai celor mai importante companii aeriene din UE, reuniți sub umbrela Airlines for Europe (A4E), cu care a discutat despre prioritățile europene în materie de transport înaintea publicării strategiei UE pentru Pactul Ecologic European.

Potrivit unui comunicat remis CaleaEuropeană.ro de către A4E, reprezentanții companiilor au subliniat caracterul urgent al elaborării unei strategii industriale UE dedicată dezvoltării combustibilului sustenabil și au solicitat implementarea Cerului Unic European.

În prima lor întâlnire cu noul comisar european al transporturilor, Adina Vălean, directorii companiilor prezente au pus accentul pe nevoia unei colaborări strânse cu industria pentru atingerea obiectivelor privind schimbările climatice, pe stimulente și investiții pentru investiții de sustenabilitate, în loc de noi taxe pe aviație; pe reforma urgentă a sistemului de gestionare a traficului aerian învechit și finalizarea inițiativei Cerului Unic European, care ar reduce emisiile de carbon ale Europei cu 10% și pe revizuirea urgentă a Regulamentului 261 privind drepturile pasagerilor aerieni.

Pentru a contribui cel mai bine la viitoarea strategie privind Pactul Ecologic European a Comisiei Europene, A4E și alte companii aeriene și-au unit eforturile cu aeroporturile, producătorii și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa pentru dezvoltarea unei inițiative climatice intersectoriale. 

Companiile aeriene din Europa și-au redus deja consumul de combustibil pe kilometru pasager cu 24% în ultimii 30 de ani, zburând mai multe aeronave cu consum redus de combustibil și eficientizând operațiunile generale.

Companiile aeriene A4E investesc în prezent 170 de miliarde de euro până în 2030 pentru a opera cele mai eficiente combustibil, de generație următoare.

În ce o privește pe Adina Vălean, în cursul audierii sale în Parlamentul European în urma căreia a fost validată drept comisar european, aceasta a anunțat că își dorește să fie comisarul european în mandatul căruia va fi implementat Cerul Unic European.

Trebuie să începem prin a ne asuma ambiția reducerii emisiilor în toate dimenisunile de transport: rutier, aerian. De exemplu (…) implementarea Cerului Unic European ar reduce emisiile din aviație cu 10%. Trebuie să utilizăm stimulente și să aplicăm principiul ”poluatorul plătește” (…) Pactul Ecologic European și noua strategie industrială trebuie să lucreze în tandem. Vreau să văd că industria UE prosperă și oferă rezultate la nivel mondial, prin inovație, digitalizare și modernizare. Aviația și transportul maritim, în special, sunt sectoare globale, care necesită acțiune și leadership, de asemenea, la nivel global pentru a fi eficiente în protejarea mediului”, se regăsesc printre argumentele expuse de Adina Vălean în Parlamentul European privind obiectivele mandatului său.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Noul comisar european al economiei, de acord cu Emmanuel Macron că ”deficitul sub 3% din PIB este o dezbatere din alt secol”: Regulile bugetare trebuie regândite

Published

on

Noul comisar european al economiei, fostul prim-ministru italian Paolo Gentiloni, afirmă că Uniunea Europeană trebuie să ia în considerare relaxarea regulilor sale bugetare stricte pentru a face faţă riscurilor climatice şi unei creşteri slabe, fiind astfel în acord cu o preocupare exprimată recent de preşedintele francez Emmanuel Macron, potrivit AFP.

Aceste reguli, care urmăresc să consolideze disciplina bugetară între statele membre ale UE, au fost adoptate în urma crizei financiare şi trebuie aduse la zi, a declarat comisarul european în ediţia de luni a cotidianului german Sueddeutsche Zeitung.

“Avem în prezent diferite provocări: lupta împotriva schimbărilor climatice şi pericolul de a avea o creştere şi o inflaţie slăbite pentru o perioadă lungă”, a declarat el, în interviul tradus în germană, potrivit Agerpres.

Pactul de stabilitate şi creştere al UE limitează deficitul bugetar la 3% din Produsul Intern Brut (PIB) şi datoria la 60% din PIB pentru statele membre.

Macron s-a alăturat luna trecută celor care pledează pentru ca ţările din UE să poată beneficia de reguli mai relaxate, spunând că prevederea menţinerii deficitului public sub limita de 3% din PIB ţine “de o dezbatere din alt secol”.

În interviul acordat săptămânalului britanic The Economist, preşedintele francez a insistat în special asupra unui “stimul bugetar” pentru a alimenta creşterea europeană, o cerere despre care a recunoscut că rămâne un ‘tabu’ pentru Germania.

Gentiloni, fost premier de centru-stânga al Italiei, a adăugat că vrea să lanseze “consultări” despre avantajele şi incovenientele regulilor actuale, având ca obiectiv lansarea de noi propuneri “în a doua jumătate a lui 2020”.

Afirmațiile vin și în contextul în care și România riscă să depășească ținta de deficit bugetar stabilită la 3% din PIB. De altfel, ministrul finanțelor, Florin Cîțu, i-a asigurat pe miniștrii de finanțe din cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice și Financiare (ECOFIN), reunit la Bruxelles la 5 decembrie, că a identificat pachetul de măsuri necesare și potrivite în vederea realizării unei consolidări fiscale durabile în România.

Comisia Europeană a recomandat României la 20 noiembrie, să corecteze, în 2020, abaterea semnificativă pentru atingerea obiectivului bugetar pe termen mediu, ca urmare a neîndeplinirii Recomandării Consiliului UE din iunie 2019.

Mai exact, în cazul României, la 14 iunie 2019, Consiliul a constatat că în 2018 o deviere semnificativă observată de la calea de ajustare către obiectivul bugetar pe termen mediu s-a produs din nou și a emis o recomandare pentru ca autoritățile să ia măsurile necesare pentru a se asigura că rata de creștere nominală a cheltuielilor publice primare nete nu depășește 4,5% în 2019 și 5,1% în 2020, corespunzând unei ajustări structurale anuale de 1,0% din PIB.

Continue Reading

COMISIA EUROPEANA

Ministrul Bogdan Aurescu, întâlnire la Bruxelles cu comisarul european Adina Vălean: România susține prioritățile politice ale noii Comisii Europene

Published

on

© Bogdan Aurescu/ Twitter

Ministrul afacerilor externe Bogdan Aurescu a avut luni, la Bruxelles, o întrevedere cu comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, informează un comunicat remis CaleaEuropeană.ro.

Discuția a prilejuit un schimb de opinii asupra principalelor teme aflate pe agenda europeană, cu accent pe prioritățile politice majore ale noii Comisii Europene. Au fost abordate, de asemenea, aspecte de interes cu privire la politica europeană în domeniul transporturilor.

Ministrul afacerilor externe a subliniat susținerea pentru obiectivele de politică anunțate de noua Comisie Europeană, exprimând totodată deschiderea pentru o cooperare activă și constructivă a României cu executivul european în avansarea dosarelor prioritare majore. 

Totodată, a fost trecută în revistă o serie de aspecte cu relevanță deosebită pentru România în raport cu agenda europeană curentă.

Astfel, au fost abordate negocierile în curs privind Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, precum și importanța facilitării mobilității la nivel european de o manieră care să ţină cont de particularitățile tuturor statelor membre, inclusiv de decalajele de dezvoltare și de așezarea geografică a acestora.

Nu în ultimul rând, au fost discutate pe scurt aspecte privind mobilitatea militară și privind proiectele prioritare de interconectare din cadrul Inițiativei celor Trei Mări. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending