Connect with us

MAREA BRITANIE

Brexit: Comisia Europeană dă termen Regatului Unit până la finalul lunii pentru a retrage proiectul de lege care modifică Acordul de retragere, avertizând că ”nu va ezita” să se adreseze justiției în caz contrar

Published

on

© European Commission/ Twitter

Comisia Europeană a dat termen joi Regatului Unit până la finalul lunii pentru a retrage proiectul de lege care redeschide angajamentele luate în cadrul Acordului de retragere, care a adus ”atingere gravă” încrederii, punctând că Uniunea Europeană ”nu va ezita” să se adreseze justiției, anunță AFP, Reuters și DPA, citate de Agerpres.

Prin proiectul de lege, dat publicității miercuri, ”Regatul Unit a adus atingere gravă încrederii” cu Uniunea Europeană, menţionează Executivul european într-un comunicat. ”Acum îi revine guvernului britanic să restabilească această încredere”, adaugă documentul citat.

Uniunea Europeană consideră că intrarea în vigoare a respectivului proiect de lege ar constitui ”o încălcare extrem de gravă a acordului de retragere” adoptat în luna ianuarie, cu precădere în ceea ce privește Protocolul revizuit privind Irlanda și Irlanda de Nord, menit să asigure o frontiere fără fricțiuni și respectarea Acordului din Vinerea Mare.

Maros Sefcovic i-a ”declarat în termeni foarte clari” lui Michael Gove ”că punerea în practică complet şi în intervalul dorit a acordului de retragere, inclusiv a protocolului privind Irlanda/Irlanda de Nord, este o obligaţie juridică”.

”Violarea termenilor acordului de retragere ar încălca dreptul internaţional, ar eroda încrederea şi ar pune în pericol negocierile în desfăşurare privind relaţiile viitoare”, subliniază Comisia Europeană.

”Nerespectarea termenilor Acordului de retragere înseamnă încălcarea dreptului internațional, lucru ce subminează încrederea în periclitează negocierile privind viitoarele relații”, mai este menționat în comunicat.

Sefcovic a lansat un ”apel către guvernul britanic să retragă aceste măsuri din proiectul de lege în cel mai scurt timp şi, în orice caz, înainte de finalul lunii” şi a accentuat că UE ”nu va ezita” să utilizeze instrumentele juridice prevăzute în acordul de retragere.

În pofida acestor avertismente, Guvernul de la Londra, prin vocea ministrului de stat, Michael Gove, însărcinat cu punerea în aplicare a Acordului de retragere a Regatului Unit din UE, a respins acest ultimatum, lucru adus la cunoștință, potrivit mențiunilor sale, și oficialului european.

Așadar, Parlamentul britanic va continua luni dezbaterea asupra acestui proiect de lege, Marea Britanie dând un aviz juridic potrivit căruia Parlamentul este suveran în privinţa activităţii de legiferare.

Potrivit unui document intern consultat de AFP, Uniunea Europeană ia în calcul recursuri împotriva proiectului de lege al Regatului Unit care revizuiește parțial Protocolul privind Irlanda de Nord, anexat Acordului de retragere din UE.

Așadar, în cazul chestiunilor de drept european, este posibil ”să deschidem proceduri de infrigement pentru încălcare unor dispoziţii pertinente ale protocolului” la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene.

Curtea, singura competentă, conform acordului de retragere, în chestiuni de drept european, ar fi putea astfel să ia o hotărâre prin care să se stabilească o astfel de încălcare. Dacă Marea Britanie nu se va conforma, Curtea ar putea ”impune o sumă forfetară sau o penalizare”.

Pentru chestiunile care nu ating direct aplicarea dreptului european, UE ar putea de asemenea ”să folosească mecanismul de reglementare a diferendurilor prevăzut de acordul de retragere”.

Mecanismul prevede crearea unui ”grup special de arbitraj”, abilitat de asemenea să impună ”sancţiuni financiare”.

În eventualitatea neachitării sau nerespectării persistente, ”partea care a depus pângerea este îndreptățită să își suspende obligațiile care decurd din Acordul de retragere (cu excepția notabilă a unor dispoziții legate de cetățeni) sau dintr-un viitor acord UE-Regatul Unit”, este precizat în documentul mai sus amintit.

Proiectul de lege care reglementează piața internă în Regatul Unit va permite Londrei să decidă unilateral care dintre bunurile care părăseasc Marea Britanie și se îndreaptă spre Irlanda de Nord ar trebui să fie supuse tarifelor. Doar că Acordul de retragre specifică clar că această decizie ar trebui adoptată de către o comisie comună, formată din reprezentanți atât din Regatul Unit, cât și din Uniunea Europeană.

Scoția Țara Galilor și Irlanda au denunțat acest proiect de lege, considerându-l un ”atac frontal” care încalcă dreptul internațional.

De altfel, Guvernul britanic a recunoscut marţi că acest proiect de lege, care urmează să definească piaţa internă britanică după Brexit, încalcă ”în mod limitat” angajamentele internaţionale pe care şi le-a asumat în cadrul Protocolului privind Irlanda de Nord, anexat Acordului de retragere din UE, care garantează conservarea Acordului de la Belfast, care a pus capăt la 10 aprilie 1998 conflictului de 30 de ani dintre Irlanda și Irlanda de Nord, ce a avut ca motiv neînțelegerile religioase dintre protestanți, aripa unionistă, majoritară, care dorea unirea cu Marea Britanie, și romano-catolici, tabăra naționalistă ce urmărea o Irlandă unită.

Ulterior, premierul Irlandei, Micheál Martin, a declarat că se pregătește pentru scenariul în care nu va exista un acord între Regatul Unit și Uniunea Europeană privind relațiile post-Brexit, declarând că, în urma publicării acestui proiect de lege, ”încrederea” sa în premierul Boris Johnson ”s-a erodat”.

Nemulțumirile legate de acest proiect de lege au traversat oceanul, președintele Camerei Reprezentanților, Nancy Pelosi, avertizând că ”sub absolut nicio formă” un posibil acord comercial între Regatul Unit și Statele Unite nu va trece de votul Congresului american dacă Londra încalcă Acordul de retragere, încheiat cu Uniunea Europeană, prin modificarea Protocolului revizuit privind Irlanda de Nord.

Londra a demarat la 8 septembrie o nouă rundă de negocieri, al căror start a fost la începutul lunii mai, în vederea stabilirii prevederilor unui acord comercial cu Washingtonul, în contextul în care SUA sunt al doilea cel mai important partener comercial al Regatului Unit, după Uniunea Europeană.

Un acord comercial între Regatul Unit și Statele Unite necesită aprobarea Congresului american, format din Camera Reprezentanților, dominată de Partidul Republican, cu 232 de membri din cele 435 de locuri, și Senat, unde Partidul Republican deține majoritate, având 53 de locuri din cele 100.

Trebuie amintit că în luna iulie a anului trecut, mai mulți republicani americani irlandezi din camera superioară a ansamblului legislativ federal au atras atenția că vor bloca un acord comercial dacă Brexit-ul va afecta granița nord-irlandeză și, implicit, Acordul de la Belfast.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

MAREA BRITANIE

Regatul Unit dorește să-și revizuiască legislația privind drepturile omului pentru a împiedica CEDO ”să-i dea ordine”

Published

on

© Dominic Raab/ Twitter

Ministrul britanic al justiției, Dominic Raab, a precizat duminică că o viitoare revizuire a legii britanice privind drepturile omului va include un ”mecanism” pentru a ”corecta” hotărârile Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO), informează Politico Europe.

”Dorin ca, în privința interpretării legilor țării, Curtea Supremă să aibă ultimul cuvânt, nu Curtea de la Strasbourg”, a declarat Raab într-un interviu acordat The Telegraph, completând că ”nu este normal” ca judecătorii curţii de la Strasbourg să se pronunţe asupra unor chestiuni privind militari britanici care luptă în străinătate sau despre serviciul public de sănătate (NHS) şi a explicat că studiază posibilitatea de a diminua influenţa CEDO în Regatul Unit.

Legislaţia britanică stipulează în prezent că judecătorii trebuie să ţină cont de deciziile CEDO.

”Nu cred că este treaba Curţii europene de la Strasbourg să ne dea nouă ordine cu privire la NHS, la protecţia noastră socială sau despre forţele noastre de poliţie”, la fel cum ”nu mai vrem ca tribunalul de la Luxemburg să aibă întâietate în faţa tribunalelor noastre” făcând trimitere la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, a apreciat ministrul britanic, vocal susținător al ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană, potrivit AFP, citat de Agerpres.

Reforma legislaţiei privind drepturile omului vizează totodată să-i împiedice pe delincvenţii de altă naţionalitate decât britanică să se bazeze pe această lege pentru a evita expulzarea. Ministrul Raab a calificat drept o ”problemă gravă” faptul că delincvenţii străini folosesc aşa-numita clauză a ”dreptului la viaţa de familie” din legea privind drepturile omului pentru a evita expulzarea, clauză invocată ”în 100 şi până la 200 de cazuri pe an”, a completat ministrul britanic al justiției.

Propunerea privind reformarea legislaţiei drepturilor omului urmează să fie prezentată parlamentului în primăvară.

 

Continue Reading

MAREA BRITANIE

Post-Brexit: Parisul dă Londrei un ultimatum de o săptămână pentru a rezolva problema licențelor de pescuit și amenință că va riposta dacă nu există semnale pozitive

Published

on

© Clement Beaune/ Twitter

Franța va lua măsuri de ”replică” sau chiar de ”retorsiune” dacă în termen de o săptămână Marea Britanie nu acordă mai multe licențe pescarilor francezi, a precizat miercuri seara secretarul de stat francez pentru afaceri europene, Clement Beaune, citat de AFP, informează Agerpres. 

”Peste aproximativ o săptămână, vom anunţa măsuri de răspuns, de replică, de retorsiune dacă este cazul, naţionale sau europene, dacă nu avem semnale britanice concrete cu privire la problema licenţelor”, a indicat Clement Beaune în Senatul Franţei.

Parisul a amenințat astfel că va reduce livrările de energie electrică către Jersey și că va lua măsuri în sectorul serviciilor financiare sau al cercetării.

”Am fost foarte răbdători, prea răbdători (..) Britanicii nu vor să acorde un anumit număr de licenţe nu pentru că le lipsesc informaţii, ci pentru că au făcut această alegere politică”, a insistat secretarul de stat.

Acesta a explicat că ”nu este o problemă franceză” și o ”problemă europeană”. Amintind că și Belgia și Irlanda sunt îngrijorate de această situație, oficialul francez a informat că țara sa își ”mobilizează partenerii europeni”.

Uniunea Europeană și Regatul Unit au ajuns la un acord comercial și de securitate la 24 decembrie 2020, după nouă luni de negocieri intense. Bruxelles-ul a încheiat astfel prima înțelegere comercială și de securitate cu un stat a cărui apartenență la UE s-a întins pe parcursul a aproape jumătate de secol, deschizând așadar ușa unei noi relații ”a vechilor prieteni”.

Acesta prevede un cadru pentru gestionarea comună a stocurilor de pește din apele UE și din apele Regatului Unit. Regatul Unit va fi în măsură să dezvolte în continuare activitățile de pescuit britanice, în timp ce activitățile și mijloacele de subzistență ale comunităților europene de pescari vor fi protejate, iar resursele naturale vor fi conservate.

În zonele de pescuit încă disputate (zona de 6-12 mile a coastelor britanice şi a insulelor din Canalul Mânecii), Londra şi Jersey au acordat un total de puţin peste 200 de licenţe definitive, în timp ce Parisul reclamă încă 244.

Luni, 11 ţări, inclusiv Franţa care a cerut un front european împotriva Londrei după deciziile britanice privind licenţele de pescuit, au semnat o declaraţie comună prin care critică răspunsurile Regatului Unit la acest dosar.

Continue Reading

MAREA BRITANIE

UE propune Marii Britanii un pachet de măsuri menit să faciliteze tranzitul mărfurilor în Irlanda de Nord, în încercarea de a pune capăt tensiunilor comerciale post-Brexit

Published

on

©European Union, 2016/ Source: EC - Audiovisual Service

Comisia Europeană a prezentat miercuri un set de aranjamente pe măsură pentru a răspunde dificultăților cu care se confruntă cetățenii din Irlanda de Nord din cauza ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană, prin facilitarea, în continuare, a circulației mărfurilor din Marea Britanie în această provincie.

Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, această propunere vine în urma unor discuții extinse purtate în ultimele luni cu Guvernul britanic, precum și a unor acțiuni de informare ale Comisiei Europene în rândul liderilor politici, al întreprinderilor, al societății civile și al altor părți interesate din Irlanda de Nord. De asemenea, prezintă idei bazate pe elemente ridicate în documentul de comandă al Regatului Unit publicat în iulie 2021.

”Am ascultat și m-am implicat cu părțile interesate din Irlanda de Nord. Propunerile de astăzi reprezintă răspunsul nostru sincer la preocupările acestora. Am depus o muncă intensă pentru ca acestea să producă o schimbare tangibilă pe teren, ca răspuns la preocupările exprimate de populația și întreprinderile din Irlanda de Nord. Așteptăm cu nerăbdare să ne angajăm serios și intens cu guvernul britanic, în interesul tuturor comunităților din Irlanda de Nord. Sper ca în următoarele săptămâni să ajungem împreună la o soluție pe care Irlanda de Nord o merită cu adevărat”, a transmis vicepreședintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic.

Comisia consideră că acest pachet de măsuri va face o diferență reală pe teren în Irlanda de Nord și abordează problemele legate de Brexit în ceea ce privește circulația mărfurilor din Marea Britanie în Irlanda de Nord, probleme care au fost ridicate de cetățenii și întreprinderile nord-irlandeze. Aceste măsuri vin în completarea pachetului care a fost prezentat în iunie 2021, care facilitează circulația animalelor vii din Marea Britanie în Irlanda de Nord.

Pachetul propune flexibilități suplimentare în domeniul alimentelor, al sănătății plantelor și animalelor, al vămilor, al medicamentelor și al angajamentului cu părțile interesate din Irlanda de Nord. Acesta propune un model diferit pentru punerea în aplicare a protocolului, în care fluxul de mărfuri între Marea Britanie și Irlanda de Nord – în ceea ce privește mărfurile destinate să rămână în Irlanda de Nord – este facilitat într-o măsură semnificativă. Această facilitare este posibilă datorită unei serii de măsuri de protecție și de supraveghere sporită a pieței pentru a se asigura că mărfurile nu intră pe piața unică a UE.

Acest pachet deschide calea spre soluționarea tuturor problemelor de punere în aplicare rămase nerezolvate, stabilind astfel predictibilitatea, stabilitatea și certitudinea pentru cetățenii și întreprinderile din Irlanda de Nord.

O soluție în patru puncte

Colegiul comisarilor a aprobat patru documente informative (texte nelegislative) care acoperă următoarele domenii:

  • O soluție personalizată pentru Irlanda de Nord în ceea ce privește sănătatea alimentelor, a plantelor și a animalelor (și anume ”Aspecte sanitare și fitosanitare”) – care conduce la o reducere de aproximativ 80% a controalelor.

Această propunere ar duce la o soluție specifică în domeniul sănătății publice, fitosanitare și animale (adică ”SPS”). În practică, acest lucru înseamnă o procedură de certificare mult simplificată și o reducere semnificativă (aproximativ 80%) a controalelor oficiale pentru o gamă largă de produse cu amănuntul care circulă din Marea Britanie pentru a fi consumate în Irlanda de Nord. Acest lucru se adaugă la soluțiile pe care UE le-a prezentat la 30 iunie, care facilitează circulația animalelor vii din Marea Britanie în Irlanda de Nord.

Pentru a proteja integritatea pieței unice, acest lucru ar face obiectul unei serii de condiții și garanții, cum ar fi respectarea de către Regatul Unit a angajamentului său de a finaliza construcția de posturi permanente de control la frontieră, ambalaje și etichete specifice care să indice faptul că bunurile sunt destinate exclusiv vânzării în Regatul Unit și o monitorizare consolidată a lanțurilor de aprovizionare. În plus, garanțiile ar include un mecanism de reacție rapidă la orice problemă identificată în legătură cu produse sau comercianți individuali, precum și măsuri unilaterale din partea UE în cazul în care autoritățile competente din Regatul Unit sau comerciantul în cauză nu reacționează sau nu remediază o problemă identificată. Aceste condiții și garanții specifice ar oferi un mecanism solid de monitorizare și de aplicare a legii care ar face posibilă o reducere semnificativă a controalelor fără a pune în pericol integritatea pieței unice.

  • Formalități vamale flexibile pentru a facilita circulația mărfurilor din Marea Britanie în Irlanda de Nord – reducerea cu 50% a birocrației

Această soluție constă în măsuri care vor simplifica și facilita formalitățile și procesele vamale. Aceasta va reduce la jumătate documentația necesară în prezent pentru mărfurile care circulă din Marea Britanie în Irlanda de Nord. Această soluție face, de asemenea, obiectul unor garanții, cum ar fi angajamentul Regatului Unit de a oferi acces deplin și în timp real la sistemele informatice, o clauză de revizuire și de reziliere, precum și punerea în aplicare de către autoritățile vamale și de supraveghere a pieței din Regatul Unit a unor măsuri adecvate de monitorizare și de aplicare a legii.

Luate împreună, soluțiile personalizate atât pentru normele sanitare și fitosanitare, cât și pentru cele vamale vor crea un fel de ”cale rapidă” pentru circulația mărfurilor din Marea Britanie către Irlanda de Nord, asigurând în același timp un mecanism solid de monitorizare și de aplicare a legii pentru a proteja integritatea pieței unice.

  • Un dialog consolidat cu părțile interesate și autoritățile din Irlanda de Nord

Aceste propuneri vizează îmbunătățirea schimbului de informații cu părțile interesate și cu autoritățile din Irlanda de Nord în ceea ce privește punerea în aplicare a protocolului și a măsurilor relevante ale UE. Astfel, aplicarea protocolului ar deveni mai transparentă, respectând în același timp ordinea constituțională a Regatului Unit.

 Această soluție constă în stabilirea unor dialoguri structurate între părțile interesate din Irlanda de Nord (autorități, societate civilă și întreprinderi) și Comisie. Aceasta ar implica crearea unor grupuri structurate cu participarea unor experți pentru a discuta măsurile relevante ale UE care sunt importante pentru punerea în aplicare a protocolului. Părțile interesate din Irlanda de Nord ar fi, de asemenea, invitate să participe la unele reuniuni ale comisiilor de specialitate.

De asemenea, se va crea o legătură mai puternică între Adunarea Irlandei de Nord și Adunarea parlamentară de parteneriat UE – Regatul Unit. De asemenea, va fi creat un site care să prezinte într-un mod clar și cuprinzător legislația UE aplicabilă în Irlanda de Nord.

  • Aprovizionarea neîntreruptă cu medicamente din Marea Britanie către Irlanda de Nord pe termen lung

Rezultatul acestei propuneri va fi că societățile farmaceutice din Marea Britanie – atunci când aprovizionează piața nord-irlandeză – își pot păstra toate funcțiile de reglementare acolo unde se află în prezent. Acest lucru înseamnă, de exemplu, că Marea Britanie poate continua să acționeze ca un centru de aprovizionare cu medicamente generice pentru Irlanda de Nord, chiar dacă acum este o țară terță. În acest fel, poate fi asigurată aprovizionarea pe termen lung cu medicamente din Marea Britanie către Irlanda de Nord. Comisia va purta discuții suplimentare cu Regatul Unit și cu părțile interesate înainte de a-și finaliza propunerea de modificare a normelor existente. Această propunere implică modificarea de către UE a propriilor norme privind medicamentele.

Protocolul privind Irlanda și Irlanda de Nord, ca parte integrantă a Acordului de retragere, a fost convenit și ratificat atât de UE, cât și de Regatul Unit.

Acesta este în vigoare de la 1 februarie 2020 și produce efecte juridice în temeiul dreptului internațional. Obiectivul protocolului este de a proteja Acordul din Vinerea Mare (Belfast) în toate dimensiunile sale, menținând pacea și stabilitatea în Irlanda de Nord, evitând o frontieră dură pe insula irlandeză și păstrând în același timp integritatea pieței unice a UE. Pentru ca aceste obiective să fie atinse – și pentru a deschide calea pentru alte oportunități – protocolul trebuie să fie pus în aplicare în totalitate.

 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
NATO14 hours ago

Pentagonul, înainte de vizita secretarului apărării Lloyd Austin la București: România face cam tot ceea ce am putea cere de la un aliat NATO

NEWS15 hours ago

Recep Tayyip Erdogan anunță că Turcia discută cu SUA pentru a achiziționa avioane de luptă F-16, după ce țara sa a fost exclusă din programul F-35

MAREA BRITANIE16 hours ago

Regatul Unit dorește să-și revizuiască legislația privind drepturile omului pentru a împiedica CEDO ”să-i dea ordine”

REPUBLICA MOLDOVA17 hours ago

Republica Moldova trimite luni la Lețcani, Iași, o echipă formată din 22 de medici și asistenți medicali pentru a ajuta România în lupta cu pandemia

CONSILIUL UE19 hours ago

Bogdan Aurescu participă la reuniunea miniștrilor de externe de la Luxemburg. Relațiile UE cu statele din regiunea Golfului și perspectivele Parteneriatului Estic, temele principale pe agendă

PARLAMENTUL EUROPEAN20 hours ago

Parlamentul European se reunește în sesiune plenară (18-21 octombrie). Situația statului de drept în Polonia și accelerarea eforturilor de combatere a schimbărilor climatice, printre principalele teme

U.E.22 hours ago

”Operațiunea Santinela”: Europol, OLAF, Parchetul European, Eurojust și 19 state membre, printre care și România, își unesc forțele pentru a preveni fraudarea fondurilor NextGenerationEU

U.E.24 hours ago

În ultima vizită oficială în Turcia, Angela Merkel a salutat ”foarte buna colaborare” cu acest ”important partener”, fără a omite criticile privind drepturile omului și libertățile individuale

Dan Motreanu2 days ago

Ziua mondială a alimentației. Dan Motreanu, vicepreședintele Comisiei pentru siguranță alimentară din PE: FAO cheamă toate guvernele să adopte politici noi care să încurajeze producția durabilă de alimente

POLITICĂ2 days ago

Președintele PMP: Agențiile Standard & Poor’s și Moody’s nu laudă Guvernul, iar ratingul stabil nu se datorează unor politici deștepte

ROMÂNIA2 days ago

Standard & Poor’s şi Moody’s au reconfirmat ratingul de țară al României, cu perspectivă stabilă. Florin Cîțu: Atestă că în ”România merită să investești”

ROMÂNIA3 days ago

Viitorul Spital Regional Brașov va avea 31 secții, 26 de săli de operație, 972 paturi și va fi inaugurat în 2028, arată concluziile studiului BERD

ROMÂNIA3 days ago

Octavian Oprea anunță că ADR lucrează la Sistemul național de interoperabilitate: Instituțiile publice nu vor mai solicita cetățeanului o informație pe care o altă instituție o deține

ROMÂNIA3 days ago

Florinel Chiș, director executiv ARMO: Cifra de afaceri din comerțul electronic din România se va situa în jurul a 6,9 mld. de euro în 2021

BANCA EUROPEANĂ DE INVESTIȚII3 days ago

Guvernul a aprobat memorandumul privind contractarea unui împrumut de 300 de milioane de euro de la BEI pentru construirea Spitalului Regional Cluj

Cristian Bușoi4 days ago

Cristian Bușoi, președintele Comisiei ITRE din PE, solicită Comisiei Europene ca statele UE să poată folosi pentru plafonarea și subvenționarea prețurilor la energie fondurile neutilizate din exercițiul 2014-2020

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Comisarul european pentru energie, interpelat de Marian-Jean Marinescu în Comisia ITRE din PE: Care va fi necesarul de energie în 2030 dacă prevederile pachetului ”Fit for 55%” rămân neschimbate

ROMÂNIA4 days ago

Asociația Română a Magazinelor Online organizează vineri a doua ediție a Zilei Naționale a Comerțului Electronic (LIVE, 15 octombrie, ora 10:15)

Dragoș Pîslaru5 days ago

Dragoș Pîslaru: Tinerii și copiii pot beneficia de investiții pentru viitorul lor în valoare de 40 miliarde de euro prin intermediul celor 25 de PNRR-uri

Dragoș Pîslaru6 days ago

Dragoș Pîslaru, apel către Autoritatea Europeană a Muncii: Muncitorii nu trebuie să mai fie supuși practicilor de sclavie modernă!

Team2Share

Trending