Connect with us

BUSINESS

EXCLUSIV: ”Comisia Europeana nu a primit nici o notificare de la autoritatile romane privind masuri legate de privatizarea CFR Marfa” – purtator de cuvant al Vicepresedintelui Comisiei Europene, Joaquin Almunia, comisar European pentru Competitie

Published

on

” Comisia Europeana nu a primit nicio notificare de la autoritatile romane privind masuri legate de privatizarea CFR Marfa. Prin urmare, Comisia nu are o opinie asupra subiectului”, a declarat, pentru caleaeuropeana.ro, Antoine Colombani(foto) , purtator de cuvant al Vicepresedintelui Comisiei Europene, Joaquin Almunia, comisar European pentru Competitie.  

colombani“The Commission has not received a notification from the Romanian authorities regarding measures linked to the privatisation of CFR Marfa. Therefore, the Commission has not taken a view on the subject”, se arata in raspunsul lui Colombani la solicitarea redactiei noastre: ”Am dori sa stim daca Guvernul roman a solicitat aprobarea Comisiei pentru stergerea datoriilor sau convertirea lor in actiuni in cazul CFR Marfa, care urmeaza a fi vanduta unei companii private in aceste zile. Daca da, va rugam sa ne precizati daca DG Competition a aprobat aceasta solicitare”.

 Potrivit Agerpres, CFR Marfă va prelua datoria de 127,41 milioane de lei pe care CFR SA o are de achitat către ANAF, iar datoriile totale ale CFR Marfă către bugetul statului, de peste 1,5 miliarde de lei, vor fi transformate în acţiuni, conform proiectului de ordonanţă de urgenţă privind reglementarea unor măsuri financiare fiscale publicată luni pe site-ul Ministerului Transporturilor.

 
În aceste condiţii, se va stinge parţial, cu suma respectivă, datoria pe care CFR Marfă o are de achitat către CFR, iar ANAF îşi va încasa creanţa de la CFR Marfă. 

Totodată, proiectul de act normativ prevede stingerea, prin conversie în acţiuni, a creanţelor principale şi accesoriilor aferente, inclusiv accesoriile aferente celor stinse cu întârziere, cuvenite bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale şi bugetelor fondurilor speciale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, precum şi orice alte creanţe administrate de ANAF, individualizate în titluri de creanţă emise până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, datorate de CFR Marfă la această dată şi neachitate la data eliberării certificatului de atestare fiscală. 

Conversia creanţelor cuprinse în certificatul de atestare fiscală se face la valoarea nominală a acţiunilor, potrivit proiectului de ordonanţă. 

Sumele încasate în cazul vânzării acţiunilor Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” se virează la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, bugetele fondurilor speciale şi la fondul de risc până la concurenţa sumelor stinse, actualizate cu indicele preţurilor de consum.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara, la începutul lunii mai, că autorităţile române au acordurile de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi a Comisiei Europene pentru ştergerea datoriilor CFR Marfă către statul român, a căror valoare este în jur de 1,5 miliarde de lei, mult mai mare decât cea a activelor societăţii. 

”Noi am început demersurile pentru anularea datoriilor (CFR Marfă – n.r.) către stat. Avem acordurile de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi ale CE. Avem acordul verbal al DG Competition”, a spus ministrul, după încheierea procedurii de deschidere a ofertelor pentru precalificarea potenţialilor investitori pentru CFR Marfă. 

Potrivit acestuia, valoarea datoriilor totale ale CFR Marfă depăşeşte două miliarde de lei, din care 1,5 miliarde de lei sunt datorii către statul român. 

”Aceste datorii sperăm să fie şterse în următoarea perioadă. Aceste datorii sunt mult mai mari decât activele companiei”, a adăugat el.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat, miercuri, 12 iunie, la Realitatea TV, că niciunul dintre investitori nu va intra în posesia CFR Marfă, decât după ce va plăti în conturile statului român suma minimă de 180 de milioane de euro.

“Atunci când am început această privatizare, am spus că eu voi ţine cu dinţii la preţul de 180 de milioane de euro minim, pentru cele 51% din acţiuni. Nu abdic de la această idee. Nu va intra niciunul dintre investitori în posesia CFR Marfă decât după ce va plăti în conturile statului român această sumă minimă. (…) Am rugămintea de a fi de acord că anumite discuţii, care se poartă acum cu competitorii, sunt discuţii secrete până în momentul în care se va stabili un învingător. Vreau să vă rog să admiteţi că este o procedură în desfăşurare. În această perioadă se desfăşoară negocierea cu participanţii rămaşi în această cursă, şi multe lucruri despre această negociere, în afară de faptul că eu nu ştiu, nu pot fi spuse, până în momentul în care această negociere se finalizează”, a declarat Relu Fenechiu. 
În ceea ce priveşte ştergerea datoriilor CFR Marfă, ministrul a subliniat că miercuri a fost aprobată în şedinţă de Guvern conversia datoriilor în acţiuni, în urma adoptării unei ordonanţe care va fi publicată în Monitorul Oficial. “Dar sunt câteva chestiuni pe care le-am auzit spuse pe postul dumneavoastră de televiziune şi vreau să le precizez pentru că nu e bine să existe astfel de îndoieli. În primul rând, tot ieri, într-o emisiune a dumneavoastră, am văzut că de două zile făcusem ştergerea datoriilor, ceea ce este complet fals. Conversia datoriilor în acţiuni s-a aprobat astăzi în şedinţă de Guvern, în urma adoptării unei ordonanţe care va fi publicată probabil mâine, în Monitorul Oficial. Dincolo de toate astea, această conversie a datoriilor în acţiuni, eu vă pot pune la dispoziţie multiplele comunicate, conferinţe de presă pe care le-am făcut, a fost un anunţ public, transparent, şi toată lumea, care a vrut să-l ştie, l-a ştiut. De fapt, şi în strategia de privatizare, care este un document public, scrie că această companie va fi vândută fără datorii. Avem aprobarea de la DG Competition, avem pe ordonanţa de urgenţă viza Consiliului Concurenţei”, a explicat şeful de la Transporturi. 
Acesta a precizat că în strategia de privatizare a anunţat că CFR Marfă va fi vândută fără datorii. “În strategia de privatizare am anunţat că CFR Marfă va fi vândută fără datorii, că vor fi şterse datoriile către statul român. Toţi competitorii care au participat, sau care au dorit să participe la această privatizare, au pornit de la această realitate. Nu am putut să facem până acum această procedură, pentru că dacă am fi şters datoriile acum cinci luni, când ne-am apucat de privatizare, până acum mai erau datorii, şi noi trebuie să avem datoriile zero sau aproape de zero în momentul privatizării”, a adăugat ministrul Transporturilor.

sursa foto – Comisia Europeana

Continue Reading
Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. Pingback: LucianIsar.com - De ce un “Deutsche Bahn” nu a participat la “privatizarea” CFR Marfa? / P.S.1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

IT&C

Klaus Iohannis, prezent la evenimentul ”GoTech World”: ”Sectorul digital este marea revelație a economiei românești. Industria IT&C a ajuns la 6% din PIB într-un timp record”

Published

on

© Administrația Prezidențială

Președintele Klaus Iohannis, a ținut un discurs în cadrul evenimentului „GoTech World”, prin care a subliniat că ”sectorul digital este marea revelație a economiei românești. În ultimul deceniu, industria IT&C a ajuns la 6% din PIB într-un timp record.”

”GoTech World” se află la cea de-a 8-a ediție și este cel mai amplu eveniment care pune digitalizarea în centrul preocupărilor companiilor din România şi din Europa Centrală şi de Est.

Evenimentul de astăzi reunește numeroase companii cunoscute, companii competitive, ale căror produse sunt prezente în toată lumea: ”Sunt încântat să văd și mulți tineri care au decis să își încerce talentul tehnologic și antreprenorial prin construirea de start-up-uri inovatoare”, a menționat șeful statului, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.

Klaus Iohannis consideră că liderii comunității de afaceri globale au un rol important în sprijinirea tinerilor antreprenori: ”În ecuația progresului, eu cred că cea mai puternică forță este cea a ideilor transformate în realitate. De aceea astăzi, poate mai mult ca oricând, este nevoie ca liderii comunității de afaceri globale să devină un exemplu și, totodată, un punct de sprijin pentru tinerii antreprenori.”

Șeful statului a făcut referire la creșterea PIB-ului de către sectorul IT&C în economia românească: ”Sectorul digital este marea revelație a economiei românești. În ultimul deceniu, industria IT&C a ajuns la 6% din PIB într-un timp record.”

Totodată, Klaus Iohannis dorește ca ”sectorul IT&C să devină un vârf de lance în dezvoltarea economiei și a societății, atât prin liderii consacrați, cât și prin cei intrați recent pe piață.”

Potrivit șefului statului, în acest domeniu există un capital uman de peste 140 de mii de profesioniști angajați în domeniu și o valoare actuală de circa 4,5 miliarde de euro a pieței autohtone de profil. 

În contextul în care Klaus Iohannis s-a aflat într-o vizită oficială la Bruxelles, ieri, 1 octombrie, acesta a avut ocazia să discute cu Majestatea Sa Regele Belgiei și cu câțiva miniștri din guvernul belgian și le-a ”spus exact aceste lucruri”: La noi, în mai puțin de un deceniu, IT&C a crescut de la practic 0 la 6% și m-au întrebat de două ori „la 6%?!”. Deci, oamenii au fost extrem de impresionați de această performanță nemaipomenită a României. Și acest lucru vi se datorează.”

Totodată, președintele României se declară încrezător că România se poate schimba în bine: ”Eu sunt convins că împreună putem schimba România în bine! Vă felicit pentru acest eveniment și vă doresc tuturor mult succes!”

Continue Reading

BUSINESS

Ambasadorul României în SUA salută anunțul lui Elon Musk privind intrarea companiei Tesla pe piața din România

Published

on

© Ambasada României în SUA

Ambasadorul României în Statele Unite, George Maior, a salutat miercuri anunțul fondatorului Tesla de a intra pe piața din România.

Maior a subliniat importanța econimică a acestui anunț, dar și beneficiul rezultat asupra mediului înconjurător, după intrarea pe piașa românească a celei mai puternice companii în domeniul utilizării energiilor regenerabile.

Anunțul fondatorului companiei americane Tesla, Elon Musk, privind perspectivele de intrare pe piața românească este o veste excelentă în contextul evoluției foarte bune a relațiilor economice și comerciale dintre România și SUA. Prezența Tesla în România ar confirma atractivitatea pe care o are piața românească pentru dezvoltarea utilizării energiilor regenerabile şi implementarea tehnologiilor inovative în acest domeniu. În acest sens, schema generoasă de sprijin financiar pe care o oferă Guvernul României pentru încurajarea automobilelor electrice sau a panourilor foto-voltaice arată avantajele solide pe care le oferă țara noastră”, a declarat ambasadorul George Cristian Maior, conform unui comunicat al Ambasadei României la Washington remis CaleaEuropeană.ro.

Miliardarul Elon Musk, fondatorul companiilor Tesla şi SpaceX, a sugerat că va fi deschisă în curând în România o reprezentanţă Tesla, răspunzând astfel unei întrebări puse în acest sens, pe Twitter, de antreprenorul român Dragoş Stanca.

La această întrebare, Elon Musk a spus: ”Sper să deschidem (reprezentanță Tesla n..r.) în România cât de curând”.

Continue Reading

BUSINESS

Lidl renunță complet la comercializarea articolelor de unică folosinţă din plastic, aplicând o directivă a Consiliului UE adoptată în timpul președinției române

Published

on

© Lidl România/ Facebook

Lidl va renunţa complet la comercializarea articolelor de unică folosinţă din plastic (pahare, farfurii adânci şi întinse, tacâmuri şi paie), începând cu data de 15 august, anunţat retailerul german într-un comunicat de presă, în contextul unei directive adoptate de Consiliului Uniunii Europene în luna mai, în timpul președinției române a Consiliului, privind eliminarea a zece produse din plastic de unică folosință până în 2021.

Conform companiei, alternativ în acest va fi demarată testarea unei soluţii de tip sacoşă reutilizabilă pentru cântărirea şi transportul fructelor şi legumelor din Piaţa Lidl, dar şi a pungilor din plastic compostabil, analizând viabilitatea acestui material ca alternativă la plasticul subţire.

“Aceste demersuri fac parte din strategia mai amplă a Lidl, anunţată în 2018, prin care îşi propune să reducă plasticul utilizat cu cel puţin 20%, până în 2025. De asemenea, demersurile se află în linie cu decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de unică folosinţă, fiind asumate de Lidl în mod voluntar, înainte ca aceasta să intre în vigoare, în anul 2021. Compania acţionează în linie cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, ce îşi propune să diminueze cantitatea de plastic folosită şi să închidă ciclurile de reciclare. În acest sens, compania ia măsuri precum, crearea unor ambalaje complet reciclabile pentru produsele marcă proprie, folosirea pungilor reutilizabile sau testarea celor din material compostabil din resurse regenerabile, care respectă reglementările internaţionale din domeniul ambalajelor biodegradabile, precum standardul european EN 13432 şi certificarea TUV Austria”, se arată în comunicatul citat.

Lidl România precizează, totodată, că, până în 2025, toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi concepute astfel încât să fie 100% reciclabile.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi operează aproximativ 10.500 de magazine şi peste 150 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.În prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajaţi, dintre care peste 5.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine şi patru centre logistice.

Citiți și Comisia Europeană salută o ”decizie istorică” a Consiliului UE adoptată în timpul Președinției române: Zece produse din plastic de unică folosință vor fi interzise din 2021

Consiliul Uniunii Europene a adoptat, în data de 21 mai, o Directivă care introduce noi restricţii pentru anumite materiale plastice de unică folosinţă care vizează reducerea deşeurilor marine din plastic. Noile norme interzic utilizarea anumitor produse din plastic de unică folosinţă pentru care există alternative. În plus, sunt introduse măsuri specifice de reducere a utilizării produselor din plastic care sunt aruncate cel mai des în mod necorespunzător.

Produsele din plastic de unică folosinţă sunt fabricate integral sau parţial din materiale plastice şi, de regulă, sunt destinate a fi utilizate doar o dată sau pentru o perioadă scurtă înainte să fie aruncate. Unul dintre principalele obiective ale acestei directive este reducerea cantităţii de deşeuri de plastic pe care le generăm. Conform noilor norme, până în 2021 vor fi interzise, printre produsele din plastic de unică folosinţă, farfuriile, tacâmurile, paiele, beţele pentru baloane şi beţişoarele pentru urechi.

Adoptarea formală a noilor norme de către Consiliu reprezintă etapa finală a procedurii. Decizia din 21 mai a Consiliului UE va fi urmată de publicarea textelor în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Directiva va intra în vigoare la 20 de zile de la publicare. Statele membre vor avea apoi la dispoziţie doi ani pentru a o transpune în dreptul lor naţional.

Statele membre au convenit să atingă un obiectiv de colectare de 90% pentru sticlele din plastic până în 2029, iar sticlele din plastic vor trebui să conţină, până în 2025, cel puţin 25% material reciclat, iar până în 2030 cel puţin 30%. 

Continue Reading

Facebook

Advertisement
Advertisement

Trending