Connect with us

CONSILIUL UE

Consiliul UE și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la anumite elemente ale pachetului de măsuri împotriva spălării banilor, care protejează cetățenii UE și sistemul financiar al UE

Published

on

© European Council

Consiliul Uniunii Europene și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la anumite elemente ale pachetului de măsuri împotriva spălării banilor, care vizează protejarea cetățenilor UE și a sistemului financiar al UE împotriva spălării banilor și a finanțării terorismului.

”Acest acord face parte integrantă din noul sistem UE de combatere a spălării banilor. Acesta va îmbunătăți modul în care sistemele naționale de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului sunt organizate și funcționează împreună. Acest lucru va garanta că infractorii, crima organizată și teroriștii nu vor mai avea spațiu pentru a-și justifica veniturile prin intermediul sistemului financiar”, a subliniat Vincent Van Peteghem, ministrul belgian de Finanțe, a cărui țară a preluat la 1 ianuarie președinția semestrială a Consiliului Uniunii Europene, conform unor comunicate ale celor două instituții cu rol de co-legislator. 

Odată cu noul pachet, toate normele care se aplică sectorului privat vor fi transferate într-un nou regulament, în timp ce directiva se va ocupa de organizarea sistemelor instituționale AML/CFT la nivel național în statele membre.

Acordul provizoriu privind un regulament de combatere a spălării banilor va armoniza, pentru prima dată, în mod exhaustiv normele în întreaga UE, eliminând posibilele lacune utilizate de infractori pentru spălarea veniturilor ilicite sau pentru finanțarea activităților teroriste prin intermediul sistemului financiar.

Acordul privind directiva va îmbunătăți organizarea sistemelor naționale de combatere a spălării banilor.

Regulamentul privind combaterea spălării banilor

Entități cu obligații

Entitățile cu obligații, precum instituțiile financiare, băncile, agențiile imobiliare, serviciile de gestionare activelor, cazinourile, comercianții, joacă un rol central, fiind gardieni în structura de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului (AML/CTF), deoarece au o poziție privilegiată în ceea ce privește detectarea activităților suspecte.

Acordul provizoriu extinde lista entităților cu obligații la noi organisme. Noile norme vor acoperi cea mai mare parte a sectorului cripto, obligând toți furnizorii de servicii de cripto-active (CASP) să efectueze un control de diligență cu privire la clienții lor. Aceasta înseamnă că vor trebui să verifice faptele și informațiile despre clienții lor, precum și să raporteze activitățile suspecte.

Conform acordului, CASP vor trebui să aplice măsuri de precauție privind clientela atunci când efectuează tranzacții în valoare de 1 000 de euro sau mai mult. Acesta adaugă măsuri de reducere a riscurilor în ceea ce privește tranzacțiile cu portofele auto-găzduite (self-hosted wallets).

Alte sectoare vizate de obligațiile de diligență față de clienți și de raportare vor fi comercianții de bunuri de lux, cum ar fi comercianții de metale prețioase, de pietre prețioase, bijutierii, ceasornicarii și aurarii. Comercianții de mașini, avioane și iahturi de lux, precum și de bunuri culturale (cum ar fi operele de artă) vor deveni, de asemenea, entități cu obligații.

Acordul provizoriu recunoaște că sectorul fotbalului reprezintă un risc ridicat și extinde lista entităților supuse obligației la cluburile și agenții de fotbal profesionist. Cu toate acestea, având în vedere că acest sector și riscul pe care îl prezintă variază foarte mult, statele membre vor avea flexibilitatea de a le elimina de pe listă în cazul în care acestea reprezintă un risc scăzut.

Diligență sporită

Consiliul și Parlamentul au introdus, de asemenea, măsuri specifice de precauție sporită pentru relațiile transfrontaliere corespondente ale furnizorilor de servicii de criptomonede.

Consiliul și Parlamentul au convenit că instituțiile de credit și instituțiile financiare vor lua măsuri de diligență sporită atunci când relațiile de afaceri cu persoane fizice foarte bogate (cu valoare netă ridicată) implică gestionarea unei cantități mari de active. Nerespectarea acestor măsuri va fi considerată un factor agravant în regimul de sancțiuni.

Plățile cu numerar

Se stabilește o limită maximă de 10 000 de euro la nivelul UE pentru plățile efectuate cu numerar, ceea ce va face mai dificilă spălarea banilor murdari de către infractori. Statele membre vor avea flexibilitatea de a impune o limită maximă mai mică, dacă doresc.

În plus, în conformitate cu acordul provizoriu, entitățile obligate vor trebui să identifice și să verifice identitatea unei persoane care efectuează o tranzacție ocazională cu numerar între 3 000 și 10 000 de euro.

Dreptul de proprietate reală

Acordul provizoriu face ca normele privind proprietatea reală să fie mai armonizate și mai transparente. Proprietatea reală se referă la persoanele care controlează efectiv sau se bucură de beneficiile proprietății unei entități juridice (cum ar fi o societate, o fundație sau un trust), deși titlul de proprietate sau proprietatea este pe un alt nume.

Acordul clarifică faptul că proprietatea reală se bazează pe două componente – proprietatea și controlul – care trebuie analizate pentru a identifica toți beneficiarii reali ai entității juridice respective sau ai diferitelor tipuri de entități, inclusiv entități din afara UE atunci când acestea desfășoară activități comerciale în UE sau achiziționează bunuri imobiliare în UE. Acordul stabilește pragul de proprietate reală la 25%.

De asemenea, sunt clarificate normele conexe aplicabile structurilor de proprietate și de control cu mai multe niveluri, pentru a se asigura că ascunderea în spatele mai multor niveluri de proprietate a societăților nu va mai funcționa. În paralel, dispozițiile privind protecția datelor și păstrarea înregistrărilor sunt clarificate pentru a face mai ușoară și mai rapidă activitatea autorităților competente.

Acordul prevede înregistrarea proprietății efective a tuturor entităților străine care dețin bunuri imobiliare, cu retroactivitate până la 1 ianuarie 2014.

Țări terțe cu risc ridicat

Entitățile supuse obligației vor trebui să aplice măsuri sporite de precauție pentru tranzacțiile ocazionale și relațiile de afaceri care implică țări terțe cu risc ridicat, ale căror deficiențe în regimurile lor naționale de combatere a spălării banilor și a terorismului le fac să reprezinte o amenințare la adresa integrității pieței interne a UE.

Comisia va face o evaluare a riscului, pe baza listelor Grupului de Acțiune Financiară Internațională (GAFI, organismul internațional de standardizare în domeniul combaterii spălării banilor). În plus, nivelul ridicat de risc va justifica aplicarea de contramăsuri specifice suplimentare la nivelul UE sau la nivel național, fie la nivelul entităților obligate, fie de către statele membre.

Directiva privind combaterea spălării banilor

Registrele de proprietate reală

În conformitate cu acordul provizoriu, informațiile transmise în registrul central vor trebui să fie verificate. Entitățile sau aranjamentele care sunt asociate cu persoane sau entități care fac obiectul unor sancțiuni financiare specifice vor trebui să fie evidențiate.

Directiva acordă entităților responsabile de registre competența de a efectua inspecții la sediile persoanelor juridice înregistrate, în cazul în care există îndoieli cu privire la acuratețea informațiilor pe care le dețin.

De asemenea, acordul stabilește că, pe lângă autoritățile de supraveghere și autoritățile publice și entitățile obligate, printre altele, persoanele publice cu un interes legitim, inclusiv presa și societatea civilă, pot avea acces la registre.

Pentru a facilita investigațiile privind schemele infracționale care implică bunuri imobiliare, textul garantează că registrele imobiliare sunt accesibile autorităților competente printr-un punct de acces unic, punând la dispoziție, de exemplu, informații privind prețul, tipul de proprietate, istoricul și sarcinile, cum ar fi ipotecile, restricțiile judiciare și drepturile de proprietate.

Responsabilitățile unităților de informații financiare (UIF)

Fiecare stat membru a înființat deja o unitate de informații financiare (UIF) pentru a preveni, raporta și combate spălarea banilor și finanțarea terorismului. Aceste FIU sunt responsabile de primirea și analizarea informațiilor relevante pentru spălarea banilor și finanțarea terorismului, în special sub formă de rapoarte din partea entităților obligate.

În conformitate cu acordul, UIF-urile vor avea acces imediat și direct la informații financiare, administrative și de aplicare a legii, inclusiv informații fiscale, informații privind fondurile și alte active înghețate în temeiul unor sancțiuni financiare specifice, informații privind transferurile de fonduri și cripto-transferurile, registrele naționale ale autovehiculelor, aeronavelor și ambarcațiunilor, datele vamale și registrele naționale de arme și armament, printre altele.

UIF-urile continuă să difuzeze informații către autoritățile competente însărcinate cu combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului, inclusiv către autoritățile cu rol de investigare, de urmărire penală sau judiciar. În cazurile transfrontaliere, UIF-urile vor coopera mai îndeaproape cu omologii lor din statul membru vizat de raportarea suspectă. Sistemul UIF.net va fi modernizat pentru a permite diseminarea rapidă a rapoartelor transfrontaliere.

În conformitate cu acordul provizoriu, aplicarea drepturilor fundamentale este considerată parte integrantă a activității UIF și este luată în considerare la luarea deciziilor.

Acordul stabilește un cadru ferm pentru ca UIF să suspende sau să refuze consimțământul pentru o tranzacție, pentru a-și efectua analizele, a evalua suspiciunea și a disemina rezultatele către autoritățile relevante pentru a permite adoptarea de măsuri adecvate.

Autoritățile de supraveghere

Conform acordului, fiecare stat membru se va asigura că toate entitățile obligate stabilite pe teritoriul său fac obiectul unei supravegheri adecvate și eficiente de către unul sau mai mulți supraveghetori. Supraveghetorii vor aplica o abordare bazată pe riscuri.

Supraveghetorii vor raporta către UIF cazurile de suspiciune. În mod similar cu dispozițiile din regulamentul AMLA, sunt introduse noi măsuri de supraveghere pentru sectorul nefinanciar, așa-numitele colegii de supraveghere. AMLA va elabora proiecte de standarde tehnice de reglementare care să definească condițiile generale care să permită buna funcționare a colegiilor de supraveghere AML/CFT.

Evaluarea riscurilor

Conform acordului provizoriu, atât evaluările de risc la nivelul UE, cât și la nivel național rămân un instrument important. Comisia va efectua o evaluare la nivelul UE a riscurilor de spălare a banilor și de finanțare a terorismului și va elabora recomandări pentru statele membre cu privire la măsurile pe care acestea ar trebui să le urmeze. Statele membre vor efectua, de asemenea, evaluări ale riscurilor la nivel național și se vor angaja să atenueze în mod eficient riscurile identificate în evaluarea națională a riscurilor.

Etapele următoare

Textele vor fi acum finalizate și prezentate reprezentanților statelor membre în cadrul Comitetului reprezentanților permanenți (COREPER) și Parlamentului European pentru aprobare.

În cazul în care sunt aprobate, Consiliul și Parlamentul vor trebui să adopte în mod oficial textele înainte de a fi publicate în Jurnalul Oficial al UE și de a intra în vigoare.

Teodora Ion este redactor-șef adjunct și specialistă în domeniul relațiilor internaționale. Aria sa de expertiză include procesul retragerii Marii Britanii din Uniunea Europeană, relațiile comerciale globale și competiția pentru supremație dintre marile puteri ale lumii. Teodora este corespondent în cadrul summit-urilor Consiliului European și al celorlalte reuniuni decizionale de la nivelul UE.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

CONSILIUL UE

Consiliul informal JAI: Miniștrii de interne au discutat despre securitatea UE în domeniile migrației, protecției civile și prevenirii criminalității

Published

on

© Chancellery of the Prime Minister of Poland

Miniștrii de interne, în formatul Consiliului JAI informal, s-au reunit joi, la Varșovia, pentru a discuta despre securitatea UE în domeniile migrației, protecției civile și prevenirii criminalității, potrivit comunicatului oficial.

Reuniunea a fost prezidată de ministrul de interne al Poloniei, iar Comisia Europeană a fost reprezentată de comisarul pentru afaceri interne și migrație, Magnus Brunner, și de comisarul pentru egalitate, pregătire și gestionarea crizelor, Hadja Lahbib.

„Miniștrii de interne ai UE reuniți la Varșovia au discutat trei provocări majore privind securitatea internă a Uniunii: combaterea migrației ilegale, consolidarea protecției civile și prevenirea criminalității organizate. Activitatea noastră a fost ghidată de un singur obiectiv: asigurarea siguranței și protecției cetățenilor UE într-un mediu geopolitic în schimbare”, a declarat ministrul polonez de interne, Tomasz Siemoniak.

Soluții inovatoare în gestionarea migrației

În cursul primei sesiuni privind politica în domeniul migrației, miniștrii s-au concentrat asupra provocărilor legate de gestionarea mai eficientă a migrației.

Aceste provocări includ:

  • Utilizarea migranților în activități hibride,
  • Abuzul legislației privind azilul de către regimuri autoritare și grupuri criminale,
  • Creșterea tensiunilor sociale.

O atenție deosebită a fost acordată soluțiilor inovatoare în politica migraționistă, inclusiv noilor abordări privind politica de returnare și cooperarea cu țările terțe. De asemenea, au fost discutate aspecte legate de instrumentalizarea migrației.

Discuțiile au subliniat că o politică eficientă în domeniul migrației necesită eforturi comune din partea statelor membre în gestionarea migrației și o cooperare strânsă cu țările de tranzit și de origine.

S-a pus accent pe combaterea traficului de persoane, inclusiv pe consolidarea acțiunilor instituțiilor precum Frontex și Europol. De asemenea, a fost subliniată importanța educației în țările de emigrație pentru a contracara dezinformarea și a reduce riscurile asociate migrației ilegale.

Totodată, protecția granițelor externe și capacitatea operațională a zonei Schengen au fost identificate ca priorități.

Consolidarea pregătirii civile și militare a Europei

În cadrul unui prânz de lucru, discuțiile s-au concentrat asupra recomandărilor din raportul fostului președinte finlandez Sauli Niinistö, „Mai siguri împreună: Consolidarea pregătirii și disponibilității civile și militare a Europei”. Acest raport conturează soluții practice și eficiente pentru a spori reziliența și pregătirea UE în fața amenințărilor complexe, inclusiv a celor hibride.

Miniștrii au discutat despre contribuția sectorului de afaceri interne la consolidarea rezilienței UE în fața amenințărilor hibride și au abordat subiecte legate de pregătirea Uniunii Europene pentru crize, inclusiv cele generate de schimbările climatice.

Un subiect semnificativ de discuție a fost integrarea posibilă a sistemelor de protecție civilă și apărare civilă între statele membre. Participanții au subliniat rolul solidarității între țările UE în abordarea diverselor amenințări, precum dezastrele naturale, atacurile hibride sau conflictele armate.

De asemenea, discuțiile s-au concentrat asupra rolului Uniunii Europene și NATO în asigurarea accesului la resurse critice pentru cetățeni. A fost subliniată și necesitatea sinergiei între instituțiile care gestionează forțele armate și cele care se ocupă cu asigurarea siguranței și ordinii publice, pentru a maximiza eficiența acestora în răspunsul la amenințările moderne.

„Securitatea este un drept fundamental pentru toți europenii și o condiție prealabilă pentru bunăstarea noastră economică și competitivitate. Nu există democrație fără securitate. Nu există libertate fără securitate. Nu există prosperitate fără securitate”, a declarat Magnus Brunner, comisar european pentru Afaceri Interne și Migrație.

O nouă strategie de securitate internă a UE

Ultima sesiune de discuții a zilei a fost dedicată dezvoltării unei noi strategii de securitate internă a UE, care urmează să fie adoptată în primele 100 de zile ale noii Comisii Europene.

Miniștrii au analizat provocările cu care se confruntă UE în contextul amenințărilor tot mai complexe, în special cele legate de terorism, criminalitatea cibernetică, atacurile hibride și criminalitatea organizată. S-a subliniat că UE trebuie să își adapteze acțiunile la un mediu în continuă schimbare, acoperind dimensiuni digitale, economice și energetice.

Datorită colaborării și implicării miniștrilor, au fost colectate informații esențiale și direcții pentru acțiuni viitoare. Acestea vor contribui la finalizarea strategiei de către Comisia Europeană, conturând o viziune pentru viitor în care securitatea internă devine o parte integrantă a tuturor politicilor UE.

Discuția a subliniat, de asemenea, necesitatea unei cooperări strânse cu țările terțe pentru a aborda natura transnațională a provocărilor de securitate.

Reuniunea informală a miniștrilor de interne, în formatul Consiliului JAI informal, de la Varșovia a marcat un pas semnificativ către o Europă mai sigură. Aceasta a conturat acțiuni concrete și a stabilit noi standarde pentru cooperarea în cadrul Uniunii Europene.

Concluziile sesiunilor nu doar că abordează provocările contemporane, dar pun și bazele unei Europe mai integrate, coordonate și reziliente. Acestea vor constitui o contribuție importantă la munca continuă a Consiliului UE, sporind siguranța și bunăstarea tuturor cetățenilor UE.

Continue Reading

CONSILIUL UE

România sprijină prioritățile președinției poloneze a Consiliului UE. Ministrul Emil Hurezeanu: Viitorul Uniunii Europene stă în capacitatea noastră de a lucra împreună în unitate și consens

Published

on

© Ministry of Foreign Affairs of Romania/ X

Ministrul de externe Emil Hurezeanu a participat la lansarea președinției poloneze a Consiliului Uniunii Europene în România, eveniment în cadrul căruia a transmis sprijinul țării noastre pentru prioritățile stabilite de Polonia, care au fost prezentate de ambasadorul  Pawel Soloch.

Ministrul Emil Hurezeanu ”a subliniat că viitorul Uniunii Europene rezidă în capacitatea de a lucra împreună în unitate și consens” și a transmis ”aprecierea pentru accentul puternic” pus de președinția poloneză pe ”securitate sub toate dimensiunile sale” și pe ”avansarea politicii de extindere”.

Potrivit unui comunicat MAE remis CaleaEuropeană.ro, oficialul român a arătat că obiectivul consolidării securității europene trebuie să se traducă în demersuri europene ferme şi coordonate pentru continuarea sprijinului multidimensional al UE pentru Ucraina, avansarea procesului extinderii, atât în ceea ce privește candidații estici, cât şi cei din Balcanii de Vest, protejarea valorilor europene și a statului de drept, precum şi pentru contracararea dezinformării și a amenințărilor hibride, care afectează societățile democratice europene.

Referindu-se la procesul de extindere, ministrul român a exprimat în mod deosebit susținerea pentru avansarea parcursului european al Ucrainei şi Republicii Moldova, prin deschiderea cel puțin a unui Cluster de negociere pe durata mandatului Președinției poloneze a Consiliului UE.

Referitor la Republica Moldova, a reiterat sprijinul constant oferit de România autorităților de la Chișinău, prin furnizarea de energie electrică și gaz, precum și prin promovarea constantă la nivel european a necesității creșterii susținerii UE pentru acest stat din partea statelor membre şi a instituțiilor europene. A evocat, în context, anunțul Comisiei Europene privind acordarea unui sprijin financiar suplimentar de 30 de milioane de euro pentru gestionarea crizei energetice.

Ministrul Emil Hurezeanu a evidențiat, totodată, importanța reflecției privind viitorul politicilor europene, în vederea întăririi capacității de acțiune a Uniunii şi a pregătirii sale pentru a primi cât mai curând posibil noi state membre.

A accentuat, din acest punct de vedere, relevanța discuțiilor privind viitorul Cadru Financiar Multianual, consolidarea competitivității europene, în paralel cu întărirea proceselor de convergență şi a coeziunii Uniunii.

A subliniat, de asemenea, sprijinul României pentru consolidarea acțiunii comune în domeniul apărării, în complementaritate cu NATO, pentru inițiativele vizând consolidarea rezilienței UE și a pregătirii și răspunsului la crize. A reiterat şi interesul României pentru adoptarea unei Strategii a Uniunii Europene privind Marea Neagră.

În ceea ce privește relațiile UE-SUA, ministrul afacerilor externe a exprimat susținerea pentru un parteneriat transatlantic solid şi pentru menținerea unei coordonări strânse în dialogul cu noua administrație americană, aspecte esențiale în actualul context geopolitic.

Polonia a preluat de la Ungaria președinția semestrială a Consiliului Uniunii Europene la 1 ianuarie 2025.

Sub sloganul ”Securitate, Europa!”, președinția poloneză urmărește să consolideze securitatea europeană pe toate planurile, într-un context de securitate complicat, dominat de războiul ilegal al Rusiei împotriva Ucrainei. Pentru a-și duce la bun final obiectivul, Varșovia și-a fixat șapte priorități-cheie:

  1. Apărare și securitate
  2. Protecția persoanelor și a frontierelor
  3. Rezistența la ingerințe străine și dezinformare
  4. Asigurarea securității și a libertății întreprinderilor
  5. Tranziția energetică
  6. O agricultură competitivă și rezilientă
  7. Securitatea sanitară

Citiți și: Donald Tusk propune UE o “mare campanie de de-reglementare” și revizuirea Green Deal pentru a ieftini cea mai scumpă energie din lume: Dacă Europa dă faliment, cine va mai proteja mediul în locul nostru?

Donald Tusk le reamintește europenilor că au descoperit America și îl parafrazează pe Kennedy: Întrebați-vă ce poate face Europa pentru securitatea ei, nu SUA. Pentru a evita repetarea istoriei, trebuie să fim înarmați

Președinția poloneză la Consiliul UE marchează și debutul unui nou trio de președinții din care mai fac parte Danemarca (iulie-decembrie 2025) și Cipru (ianuarie-iunie 2026).

Continue Reading

CONSILIUL UE

Impozitarea întreprinderilor: María José Garde a fost realeasă în funcția de președinte al grupului de lucru pentru Codul de conduită

Published

on

© European Union 2024 - Source : EP

Grupul de lucru pentru Codul de conduită (GLCC) a reales-o pe María José Garde (Spania) în funcția de președinte, pentru un al doilea mandat de doi ani, începând cu 5 februarie 2025.

Potrivit comunicatului oficial, María José Garde prezidează din 2023 acest organism pregătitor al Consiliului care supraveghează punerea în aplicare a codului de conduită al UE privind impozitarea întreprinderilor.

María José Garde este director general pentru impozitare la Ministerul de Finanțe din Spania. Are o vastă experiență profesională în domeniul impozitării internaționale. Garde a fost, de asemenea, președinte al Forumului global al OCDE privind transparența și schimbul de informații în scopuri fiscale.

Codul de conduită abordează concurența fiscală dăunătoare, evaziunea fiscală și evitarea obligațiilor fiscale în UE. Acesta reprezintă un angajament politic interguvernamental al statelor membre de a monitoriza măsurile fiscale posibil dăunătoare din statele membre ale UE și de a remedia măsurile fiscale care ar putea fi dăunătoare pentru bazele de impozitare ale altor state membre. Grupul pentru codul de conduită al Consiliului, instituit în 1998, este format din experți fiscali la nivel înalt din statele membre.

Activitatea sa are, de asemenea, o dimensiune internațională: grupul pentru codul de conduită urmărește să promoveze schimbări eficiente în ceea ce privește buna guvernanță fiscală la nivel mondial prin cooperare.

De asemenea, grupul efectuează activitatea tehnică, examinarea și evaluarea care conduc la revizuirea periodică de către Consiliu a listei UE a jurisdicțiilor necooperante în scopuri fiscale. Această listă a UE este revizuită periodic în urma unei analize aprofundate a punerii în aplicare a angajamentelor asumate de toate jurisdicțiile țărilor terțe care fac parte din proces.

Președintele grupului, sprijinit de secretariatul general al Consiliului și cu asistența tehnică a Comisiei, este responsabil pentru asigurarea legăturii cu jurisdicțiile din țările terțe în ceea ce privește procesul de includere pe lista UE.

Continue Reading

Facebook

Concrete & Design Solutions

Concrete-Design-Solutions

INCAS - Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli”

Advertisement
ROMÂNIA5 hours ago

Klaus Iohannis evocă “acțiunile subversive ale Rusiei în România” în mesajul marcării a 35 de ani de la înființarea SIE: Informările și semnalele transmise au asigurat fundamentarea deciziilor importante ale statului român

U.E.7 hours ago

UE: Prin noile modificări legislative, Georgia marchează un regres grav în parcursul său democratic

INTERNAȚIONAL10 hours ago

Țările baltice s-au deconectat definitiv de la rețeaua electrică a Rusiei. Kallas: O victorie pentru unitatea europeană

INTERNAȚIONAL12 hours ago

Pete Hagseth efectuează prima sa vizită în Europa în calitate de șef al Pentagonului. Ce planuri are în Germania, Belgia și Polonia

PARLAMENTUL EUROPEAN13 hours ago

Eurodeputatul Siegfried Mureșan, despre bugetul UE post-2027: Să fie mai flexibil, transparent și cu mai puțină birocrație

COMISIA EUROPEANA13 hours ago

Colegiul comisarilor europeni, vizită în Gdańsk (Polonia). Von der Leyen: Este nevoie să integrăm securitatea în fiecare politică și acțiune europeană 

INTERNAȚIONAL14 hours ago

România, alături de alte 11 țări, solicită statelor G7 să ia măsuri suplimentare pentru a reduce veniturile obținute de Rusia din energie

ROMÂNIA1 day ago

Marcel Ciolacu, discuții cu FMI: Valorificăm fereastra de oportunitate investițională și de reformă prin PNRR, convergentă obiectivului de aderare la OCDE în 2026

INTERNAȚIONAL1 day ago

Premierul britanic și omologul său olandez au discutat despre cooperarea împotriva crimei organizate și a migrației ilegale

U.E.1 day ago

Cancelarul german Olaf Scholz respinge „complet” planul lui Trump pentru Gaza: Nu este corect

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI2 days ago

Vicepreședintele PE, Victor Negrescu, pledează pentru ”dialog și soluții pragmatice” care să contribuie la reconstruirea colaborării între UE și Regatul Unit: Putem asigura un viitor comun mai bun

EUROPARLAMENTARI ROMÂNI4 days ago

Eurodeputatul Virgil Popescu subliniază importanța de a finaliza interconectarea rețelelor de energie electrică pentru o consolidare uniformă a competitivității în UE

POLITICĂ6 days ago

Candidatura lui Crin Antonescu la alegerile prezidențiale, validată de PSD: Avem nevoie să ne apărăm și să ne respectăm condiția de țară a UE, a NATO, a parteneriatului strategic cu Statele Unite

ROMÂNIA1 week ago

Guvernul a adoptat Bugetul pentru 2025. Ministrul Tánczos Barna: Prin acest buget, punem bazele unei noi viziuni prin care rezolvăm probleme structurale și consolidăm creșterea economică cu ajutorul fondurilor UE

ROMÂNIA1 week ago

Premierul Belgiei, discurs la Universitatea Harvard din SUA: Rusia a intervenit în alegerile din România, denunțăm asta!

U.E.1 week ago

Giganții europeni mută în cursa tehnologică globală: Vodafone a efectuat primul apel video în spațiu din lume dintr-o zonă fără acoperire, folosind un smartphone și sateliți comerciali

COMISIA EUROPEANA1 week ago

“Este timpul să repornim motorul inovării din Europa”: Comisia von der Leyen a lansat Busola competitivității, axată pe inovare, decarbonizare, securitate, simplificare, piața unică, finanțare și competențe

PARLAMENTUL EUROPEAN1 week ago

PE marchează Ziua Internațională a Comemorării Holocaustului printr-o ședință solemnă dedicată celor șase milioane de victime. Povestea violoncelistului Pál Hermann, ucis de naziști, a răsunat în hemiciclu

COMISIA EUROPEANA2 weeks ago

În fața Curții de Justiție a UE, Ursula von der Leyen se angajează să exploreze noi căi pentru a proteja tratatele și valorile atemporale ale Uniunii într-o lume aflată în schimbare

ROMÂNIA2 weeks ago

MNIR, detalii despre furtul artefactelor din tezaurul dacic: Jaful nu este comun, fiind primul incident din Europa în care s-a folosit explozibil în cazul unui muzeu

Trending